Szkolimy się i mieszkamy...


Swego czasu zapytaliśmy, kto się szkolił językowo za budżetowe pieniądze w MF i kto mieszka w lokalach mieszkalnych MF. Mamy już odpowiedź...

Minister Finansów

Warszawa

Na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2, art. 3 ust. 1 i 2, art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej wnoszę o przekazanie w terminie ustawowym informacji publicznej:

 

  1. Liczby oraz powierzchni poszczególnych lokali mieszkalnych będących w dyspozycji Ministerstwa Finansów.
  2. Danych personalnych oraz stanowisk służbowych osób, które użytkowały lokale mieszkalne będące w dyspozycji Ministerstwa Finansów w latach 2008-2011.
  3. Kto konkretnie (dane personalne, stanowisko służbowe) był beneficjentem (beneficjentami) kursów językowych wymienionych w poz. 78, 107, 116, 133 i 185 planu zakupów i zamówień publicznych w Ministerstwie Finansów na rok 2011. Czy w związku z tym udzielane było zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy na czas uczestnictwa w ww. kursach?
  4. Czego konkretnie dotyczy pozycja 430 planu zakupów i zamówień publicznych na 2011 rok „Saloniki VIP”?
  5. Komu konkretnie i na jaką kwotę sfinansowano koszty obsługi podróży zagranicznych w związku z poz. 571 planu zakupów i zamówień publicznych na rok 2011?
  6. Komu konkretnie i z jakiej okazji przyznano nagrody w związku z poz. 250 planu zakupów i zamówień publicznych w MF na rok 2011?


W odpowiedzi na pismo z dnia 28 listopada 2011, sygn. SK/332/2011, uprzejmie informuję co następuje:

 Ad. 1

W dyspozycji Ministerstwa Finansów znajduje się sześć mieszkań służbowych o powierzchniach 56,09 m², 69,90 m², 54,39 m², 67,43 m²,  48,25 m², 39,40 m².   

 =

Ad. 2

Mieszkania służbowe będące w dyspozycji Ministerstwa Finansów, zgodnie z ustawą z dnia 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 79, poz. 430 ze zm.), przeznaczone są dla uprawnionych osób zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach państwowych, którzy na podstawie stosownych umów ponoszą koszty ich utrzymania. W przypadku braku zapotrzebowania na takie lokale ze strony osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, w celu nieobciążania kosztami ich utrzymania budżetu Ministerstwa Finansów mieszkania przydzielane są innym pracownikom urzędu, z zastrzeżeniem konieczności niezwłocznego opuszczenia lokalu służbowego w sytuacji gdy nastąpi konieczność zakwaterowania Członka Kierownictwa.

 

W latach 2008-2011 z mieszkań służbowych korzystali: 

- Małgorzata  Brzoza - rzecznik prasowy;

- Witold  Jarzynka - radca ministra;

- Jacek Kapica - podsekretarz stanu;

- Magdalena  Kobos - rzecznik prasowy;

- Leszek  Konka - radca ministra;

- Ludomir  Lasocki - doradca ministra;

- Szymon  Milczanowski - zastępca dyrektora biura;

- Grzegorz Mróz - zastępca dyrektora departamentu;

- Maria Muskała - zastępca dyrektora biura;

- Adam Pęzioł - podsekretarz stanu;

- Joanna Schmid - podsekretarz stanu;

- Henryk Świniarski - dyrektor departamentu;

- Marian Banaś -  podsekretarz stanu;

- Henryk Świniarski -  dyrektor departamentu;

- Maciej Młodzikowski - dyrektor departamentu;

 

Ad. 3

            Pozycje nr 78, 116 oraz 185 Planu zakupów i zamówień publicznych na rok 2011 dotyczą indywidualnych kursów języka angielskiego oraz języka francuskiego. Beneficjentem pozycji nr 78 była Pani Marta Postuła - Dyrektor Departamentu Reformy Finansów Publicznych, pozycji nr 116 był Pan Maciej Grabowski oraz Pan Wiesław Szczuka - Podsekretarze Stanu
w Ministerstwie Finansów, zaś odbiorcą pozycji nr 185 była Pani Hanna Majszczyk - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów. Przedmiotowe ww. kursy językowe przeznaczone dla wymienionych beneficjentów organizowane były w związku z realizacją przez poszczególne osoby zadań związanych z przewodnictwem Polski w Radzie Unii Europejskiej.

Pozycja 107 Planu zawierała wniosek, który został anulowany, a zawarta w nim potrzeba szkoleniowa została zrealizowana zgodnie z wnioskiem wskazanym w poz. 129. Wniosek dotyczył realizacji szkoleń zarówno specjalistycznych, jak i językowych organizowanych przez KSAP. Zgodnie z tym wnioskiem w szkoleniach językowych jednodniowych wzięło udział
6 osób, w szkoleniach trzydniowych wzięły udział 3 osoby, natomiast jedna osoba skorzystała
z kursu semestralnego. Na czas uczestnictwa w ww. szkoleniach pracownicy zostali zwolnieni
z obowiązku świadczenia pracy, w żadnym jednak przypadku nie kolidowało to z realizacją obowiązków. Pracownicy w razie konieczności realizowali swoje zadania po godzinach pracy.

Uczestnicy szkoleń językowych wymienionych w poz. 129 Planu zakupów i zamówień publicznych na rok 2011:

 

szkolenie jednodniowe:

  1. Korniluk Dominik      – referendarz
  2. Pałasz Marta               – sekretarz
  3. Rasińska Iwona          – podreferendarz
  4. Szuster Katarzyna      – starszy specjalista
  5. Waćko Katarzyna      – specjalista
  6. Marek Katarzyna       – główny specjalista

 

 

szkolenie trzydniowe:

  1. Fudała-Poradzińska Iwona    – naczelnik wydziału
  2. Izdebska Agnieszka               – starszy specjalista
  3. Pałasz Marta                          – sekretarz

 

kurs semestralny:

  1. Młynarczyk Joanna    – podreferendarz

 

 

Pozycja 133 zawiera wniosek  na realizację zajęć z języka angielskiego, z których skorzystało
w bieżącym roku 29 osób. Jedna jednostka lekcyjna jest realizowana w godzinach pracy, druga po godzinach (15.30 – 17.00). Dzięki takiemu ustaleniu godzin zajęcia nie kolidują w żadnym stopniu z realizowaniem obowiązków służbowych uczestników. W znacznej części pracownicy wracają do swoich zadań po zajęciach.

Uczestnicy szkoleń językowych  wymienionych w poz. 133 Planu zakupów i zamówień publicznych na rok 2011:

 

  1. Bach Dorota                          – główny specjalista
  2. Basiński Edward                   – radca ministra
  3. Błaszczyk Monika                 – specjalista
  4. Dytman Małgorzata               – radca ministra
  5. Górska Marta                                     – starszy specjalista
  6. Grabowska Anna                   – referendarz
  7. Izdebska Agnieszka               – starszy specjalista
  8. Juźwik Agnieszka                  – główny specjalista
  9. Korniluk Dominik                  – referendarz
  10. Kozłowski Robert                  – główny specjalista
  11. Krasicka Olga                                    – starszy specjalista
  12. Kutrzepa Barbara                   – referendarz
  13. Lutrowicz Aldona                 – specjalista
  14. Marek Katarzyna                   – główny specjalista
  15. Młynarczyk Joanna                – podreferendarz
  16. Osińska Joanna                      – specjalista
  17. Pałasz Marta                          – sekretarz
  18. Pęcikiewicz Katarzyna          – specjalista
  19. Pierzak Agnieszka                 – referendarz
  20. Ptak Piotr                               – radca ministra
  21. Puszkiewicz Marek                – starszy specjalista
  22. Rasińska Iwona                     – podreferendarz
  23. Siembida Agata                     – referendarz
  24. Smardzewska Anna               – naczelnik
  25. Sokołowska Barbara              – radca ministra
  26. Szokalska Anna                     – sekretarz
  27. Szpak Andrzej                       – starszy specjalista
  28. Waćko Katarzyna                  – specjalista
  29. Witkowski Dariusz                – referendarz

 

Ad. 4

Pozycja 430 Planu zakupów i zamówień publicznych na 2011  „Saloniki VIP” dotyczy odpraw IP/VIP w porcie lotniczym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Z tej formy odprawy korzystają niekiedy Członkowie Kierownictwa Ministerstwa Finansów oraz przedstawiciele instytucji międzynarodowych zaproszeni przez urząd. Odprawa poprzez ww. salonik dokonywana jest w sytuacji, gdy napięty harmonogram spotkań i zadań służbowych wymusza zapewnienie pilnej i sprawnej odprawy oraz w przypadku gości zagranicznych, gdy podyktowane jest to zwyczajami i standardami protokolarnymi.

 

Ad. 5

W ramach pozycji 571 Planu zakupów i zamówień publicznych na 2011 poniesiono wydatek
w wysokości 808,49 zł. tytułem opłaty za trzy noclegi osoby niebędącej pracownikiem Ministerstwa Finansów, towarzyszącej Panu Ministrowi Janowi Vincent Rostowskiemu zgodnie z zaproszeniem organizatorów w trakcie oficjalnej podróży służbowej do Davos w dniach 26-30.01.2011 r. na World Economic Forum.

 

Ad. 6

Pozycja nr 250 z Planu zakupów i zamówień publicznych na 2011 r. nie została i nie zostanie zrealizowana w 2011 r. Nagrody jakich dotyczy ww. pozycja planu nie zostały zatem nikomu przyznane.

 

 

 

                                                                                          DYREKTOR

     BIURA ADMINISTRACYJNEGO

               Tomasz Dudziec

            /podpis na oryginale/




(5)
  • Hehe - dobre! Jednodniowe szkolenia językowe!
  • Taxman
    Takie zdolniachy, że w jeden dzień się nauczą!
    Pomijam fakt, że na dole, do pracy to już biorą przeszkolonych... (za swoją kasę!)
  • avatar
    Sami swoi
  • Co to za kursy kilkudniowe???
  • Wnoszę o przekazanie informacji:
    1. Zasad kwalifikacji na finansowane przez Ministerstwo Finansów kursy językowe dla pracowników resortu finansów.
    2. Czy wartość kursów językowych, o których mowa w poz. 78, 116 i 185 planu zakupów i zamówień publicznych na 2011 rok, została doliczona do przychodów podlegających opodatkowaniu osobom korzystającym z tych kursów?
    3. Zakresu czynności związanych z realizacją zadań dot. przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej następujących osób:
     Marty Postuła - Dyrektora Departamentu Reformy Finansów Publicznych,
     Macieja Grabowskiego – Podsekretarza Stanu,
     Wiesława Szczuki – Podsekretarza Stanu.

    ==========
    Z tych mieszkań też może coś ciekawego wyjść, Wnosimy o informacje:
    1. Ile osób z Kierownictwa Ministerstwa Finansów spełniało w latach 2008-2011 warunki ustawowe do korzystania z mieszkania służbowego wskazane w piśmie BAD9/068 /13/DUB/11/5197-BOC (ustawa z dnia 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe)? Wnosimy o podanie nazwisk i pełnionych funkcji tych osób.
    2. Czy istnieją w Ministerstwie Finansów przepisy regulujące zasady udostępniania mieszkań służbowych pracownikom Ministerstwa Finansów zajmującym inne stanowiska, niż kierownicze stanowiska państwowe (rzecznikom prasowym, radcom i doradcom ministra, podsekretarzom stanu, dyrektorom i zastępcom departamentów, innym)? Wnosimy o ich udostępnienie.
    3. Czy szeregowi (nie pełniący stanowisk kierowniczych) pracownicy Ministerstwa Finansów mają możliwość skorzystania z mieszkań służbowych podobnie jak osoby korzystające z mieszkań służbowych Ministerstwa Finansów wymienione w piśmie BAD9/068 /13/DUB/11/5197-BOC? Jeżeli tak – prosimy o przedstawienie zasad obowiązujących w tym zakresie.
    4. Umów dotyczących udostępnienia mieszkań służbowych osobom wymienionym w punkcie 3 pisma BAD9/068 /13/DUB/11/5197-BOC.
    5. Czy Ministerstwo Finansów doliczało do przychodu podlegającego opodatkowaniu wartość najmu mieszkania tym pracownikom, którym udostępniano te lokale? Jeżeli tak, jaka była łączna wartość doliczonego przychodu w latach 2008-2011 dotycząca poszczególnych mieszkań i poszczególnych osób oraz na jakich zasadach określano wartość czynszu?
    6. Oświadczeń złożonych przez użytkowników mieszkań służbowych, że osoba skierowana do dysponenta lokalu oraz jej małżonek nie dysponują innym lokalem w miejscowości, w której objęła ona kierownicze stanowisko państwowe.

    I jeszcze wnosimy o przekazanie:
    1. Umów zawartych w latach 2009-2011 z członkami kierownictwa Służby Celnej o których mowa w § 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 października 2010 roku w sprawie świadczeń związanych z przeniesieniem funkcjonariusza celnego do pełnienia służby w innej miejscowości (w odpowiednim przepisie przed wejściem w życie tego rozporządzenia).
    2. Decyzji (innego wymaganego dokumentu) dotyczącego przyznania członkom kierownictwa Służby Celnej równoważnika pieniężnego, o którym mowa w § 11 ww. przepisów (jeżeli taki pobierały).
    3. Decyzji (innego wymaganego dokumentu) dotyczącego przyznania członkom kierownictwa Służby Celnej kwatery lub tymczasowej kwatery, o których mowa w § 3 i § 4 ww. przepisów (jeżeli takie przyznano).

    Nie może być równych i równiejszych, a kasa budżetowa ma być dla wszystkich, nie tylko wybrańców...



Tylko zalogowani użytkowicy mogą dodawać komentarze.