Swego czasu zapytaliśmy, kto się szkolił językowo za budżetowe pieniądze w MF i kto mieszka w lokalach mieszkalnych MF. Mamy już odpowiedź...
Minister Finansów
Warszawa
Na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2, art. 3 ust. 1 i 2, art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej wnoszę o przekazanie w terminie ustawowym informacji publicznej:
- Liczby oraz powierzchni poszczególnych lokali mieszkalnych będących w dyspozycji Ministerstwa Finansów.
- Danych personalnych oraz stanowisk służbowych osób, które użytkowały lokale mieszkalne będące w dyspozycji Ministerstwa Finansów w latach 2008-2011.
- Kto konkretnie (dane personalne, stanowisko służbowe) był beneficjentem (beneficjentami) kursów językowych wymienionych w poz. 78, 107, 116, 133 i 185 planu zakupów i zamówień publicznych w Ministerstwie Finansów na rok 2011. Czy w związku z tym udzielane było zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy na czas uczestnictwa w ww. kursach?
- Czego konkretnie dotyczy pozycja 430 planu zakupów i zamówień publicznych na 2011 rok „Saloniki VIP”?
- Komu konkretnie i na jaką kwotę sfinansowano koszty obsługi podróży zagranicznych w związku z poz. 571 planu zakupów i zamówień publicznych na rok 2011?
- Komu konkretnie i z jakiej okazji przyznano nagrody w związku z poz. 250 planu zakupów i zamówień publicznych w MF na rok 2011?
W odpowiedzi na pismo z dnia 28 listopada 2011, sygn. SK/332/2011, uprzejmie informuję co następuje:
Ad. 1
W dyspozycji Ministerstwa Finansów znajduje się sześć mieszkań służbowych o powierzchniach 56,09 m², 69,90 m², 54,39 m², 67,43 m², 48,25 m², 39,40 m².
=
Ad. 2
Mieszkania służbowe będące w dyspozycji Ministerstwa Finansów, zgodnie z ustawą z dnia 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe (t.j. Dz.U. z 2011 r. Nr 79, poz. 430 ze zm.), przeznaczone są dla uprawnionych osób zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach państwowych, którzy na podstawie stosownych umów ponoszą koszty ich utrzymania. W przypadku braku zapotrzebowania na takie lokale ze strony osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, w celu nieobciążania kosztami ich utrzymania budżetu Ministerstwa Finansów mieszkania przydzielane są innym pracownikom urzędu, z zastrzeżeniem konieczności niezwłocznego opuszczenia lokalu służbowego w sytuacji gdy nastąpi konieczność zakwaterowania Członka Kierownictwa.
W latach 2008-2011 z mieszkań służbowych korzystali:
- Małgorzata Brzoza - rzecznik prasowy;
- Witold Jarzynka - radca ministra;
- Jacek Kapica - podsekretarz stanu;
- Magdalena Kobos - rzecznik prasowy;
- Leszek Konka - radca ministra;
- Ludomir Lasocki - doradca ministra;
- Szymon Milczanowski - zastępca dyrektora biura;
- Grzegorz Mróz - zastępca dyrektora departamentu;
- Maria Muskała - zastępca dyrektora biura;
- Adam Pęzioł - podsekretarz stanu;
- Joanna Schmid - podsekretarz stanu;
- Henryk Świniarski - dyrektor departamentu;
- Marian Banaś - podsekretarz stanu;
- Henryk Świniarski - dyrektor departamentu;
- Maciej Młodzikowski - dyrektor departamentu;
Ad. 3
Pozycje nr 78, 116 oraz 185 Planu zakupów i zamówień publicznych na rok 2011 dotyczą indywidualnych kursów języka angielskiego oraz języka francuskiego. Beneficjentem pozycji nr 78 była Pani Marta Postuła - Dyrektor Departamentu Reformy Finansów Publicznych, pozycji nr 116 był Pan Maciej Grabowski oraz Pan Wiesław Szczuka - Podsekretarze Stanu
w Ministerstwie Finansów, zaś odbiorcą pozycji nr 185 była Pani Hanna Majszczyk - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów. Przedmiotowe ww. kursy językowe przeznaczone dla wymienionych beneficjentów organizowane były w związku z realizacją przez poszczególne osoby zadań związanych z przewodnictwem Polski w Radzie Unii Europejskiej.
Pozycja 107 Planu zawierała wniosek, który został anulowany, a zawarta w nim potrzeba szkoleniowa została zrealizowana zgodnie z wnioskiem wskazanym w poz. 129. Wniosek dotyczył realizacji szkoleń zarówno specjalistycznych, jak i językowych organizowanych przez KSAP. Zgodnie z tym wnioskiem w szkoleniach językowych jednodniowych wzięło udział
6 osób, w szkoleniach trzydniowych wzięły udział 3 osoby, natomiast jedna osoba skorzystała
z kursu semestralnego. Na czas uczestnictwa w ww. szkoleniach pracownicy zostali zwolnieni
z obowiązku świadczenia pracy, w żadnym jednak przypadku nie kolidowało to z realizacją obowiązków. Pracownicy w razie konieczności realizowali swoje zadania po godzinach pracy.
Uczestnicy szkoleń językowych wymienionych w poz. 129 Planu zakupów i zamówień publicznych na rok 2011:
szkolenie jednodniowe:
- Korniluk Dominik – referendarz
- Pałasz Marta – sekretarz
- Rasińska Iwona – podreferendarz
- Szuster Katarzyna – starszy specjalista
- Waćko Katarzyna – specjalista
- Marek Katarzyna – główny specjalista
szkolenie trzydniowe:
- Fudała-Poradzińska Iwona – naczelnik wydziału
- Izdebska Agnieszka – starszy specjalista
- Pałasz Marta – sekretarz
kurs semestralny:
- Młynarczyk Joanna – podreferendarz
Pozycja 133 zawiera wniosek na realizację zajęć z języka angielskiego, z których skorzystało
w bieżącym roku 29 osób. Jedna jednostka lekcyjna jest realizowana w godzinach pracy, druga po godzinach (15.30 – 17.00). Dzięki takiemu ustaleniu godzin zajęcia nie kolidują w żadnym stopniu z realizowaniem obowiązków służbowych uczestników. W znacznej części pracownicy wracają do swoich zadań po zajęciach.
Uczestnicy szkoleń językowych wymienionych w poz. 133 Planu zakupów i zamówień publicznych na rok 2011:
- Bach Dorota – główny specjalista
- Basiński Edward – radca ministra
- Błaszczyk Monika – specjalista
- Dytman Małgorzata – radca ministra
- Górska Marta – starszy specjalista
- Grabowska Anna – referendarz
- Izdebska Agnieszka – starszy specjalista
- Juźwik Agnieszka – główny specjalista
- Korniluk Dominik – referendarz
- Kozłowski Robert – główny specjalista
- Krasicka Olga – starszy specjalista
- Kutrzepa Barbara – referendarz
- Lutrowicz Aldona – specjalista
- Marek Katarzyna – główny specjalista
- Młynarczyk Joanna – podreferendarz
- Osińska Joanna – specjalista
- Pałasz Marta – sekretarz
- Pęcikiewicz Katarzyna – specjalista
- Pierzak Agnieszka – referendarz
- Ptak Piotr – radca ministra
- Puszkiewicz Marek – starszy specjalista
- Rasińska Iwona – podreferendarz
- Siembida Agata – referendarz
- Smardzewska Anna – naczelnik
- Sokołowska Barbara – radca ministra
- Szokalska Anna – sekretarz
- Szpak Andrzej – starszy specjalista
- Waćko Katarzyna – specjalista
- Witkowski Dariusz – referendarz
Ad. 4
Pozycja 430 Planu zakupów i zamówień publicznych na 2011 „Saloniki VIP” dotyczy odpraw IP/VIP w porcie lotniczym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Z tej formy odprawy korzystają niekiedy Członkowie Kierownictwa Ministerstwa Finansów oraz przedstawiciele instytucji międzynarodowych zaproszeni przez urząd. Odprawa poprzez ww. salonik dokonywana jest w sytuacji, gdy napięty harmonogram spotkań i zadań służbowych wymusza zapewnienie pilnej i sprawnej odprawy oraz w przypadku gości zagranicznych, gdy podyktowane jest to zwyczajami i standardami protokolarnymi.
Ad. 5
W ramach pozycji 571 Planu zakupów i zamówień publicznych na 2011 poniesiono wydatek
w wysokości 808,49 zł. tytułem opłaty za trzy noclegi osoby niebędącej pracownikiem Ministerstwa Finansów, towarzyszącej Panu Ministrowi Janowi Vincent Rostowskiemu zgodnie z zaproszeniem organizatorów w trakcie oficjalnej podróży służbowej do Davos w dniach 26-30.01.2011 r. na World Economic Forum.
Ad. 6
Pozycja nr 250 z Planu zakupów i zamówień publicznych na 2011 r. nie została i nie zostanie zrealizowana w 2011 r. Nagrody jakich dotyczy ww. pozycja planu nie zostały zatem nikomu przyznane.
DYREKTOR
BIURA ADMINISTRACYJNEGO
Tomasz Dudziec
/podpis na oryginale/
Takie zdolniachy, że w jeden dzień się nauczą!
Pomijam fakt, że na dole, do pracy to już biorą przeszkolonych... (za swoją kasę!)
1. Zasad kwalifikacji na finansowane przez Ministerstwo Finansów kursy językowe dla pracowników resortu finansów.
2. Czy wartość kursów językowych, o których mowa w poz. 78, 116 i 185 planu zakupów i zamówień publicznych na 2011 rok, została doliczona do przychodów podlegających opodatkowaniu osobom korzystającym z tych kursów?
3. Zakresu czynności związanych z realizacją zadań dot. przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej następujących osób:
Marty Postuła - Dyrektora Departamentu Reformy Finansów Publicznych,
Macieja Grabowskiego – Podsekretarza Stanu,
Wiesława Szczuki – Podsekretarza Stanu.
==========
Z tych mieszkań też może coś ciekawego wyjść, Wnosimy o informacje:
1. Ile osób z Kierownictwa Ministerstwa Finansów spełniało w latach 2008-2011 warunki ustawowe do korzystania z mieszkania służbowego wskazane w piśmie BAD9/068 /13/DUB/11/5197-BOC (ustawa z dnia 31 lipca 1981 r. o wynagrodzeniu osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe)? Wnosimy o podanie nazwisk i pełnionych funkcji tych osób.
2. Czy istnieją w Ministerstwie Finansów przepisy regulujące zasady udostępniania mieszkań służbowych pracownikom Ministerstwa Finansów zajmującym inne stanowiska, niż kierownicze stanowiska państwowe (rzecznikom prasowym, radcom i doradcom ministra, podsekretarzom stanu, dyrektorom i zastępcom departamentów, innym)? Wnosimy o ich udostępnienie.
3. Czy szeregowi (nie pełniący stanowisk kierowniczych) pracownicy Ministerstwa Finansów mają możliwość skorzystania z mieszkań służbowych podobnie jak osoby korzystające z mieszkań służbowych Ministerstwa Finansów wymienione w piśmie BAD9/068 /13/DUB/11/5197-BOC? Jeżeli tak – prosimy o przedstawienie zasad obowiązujących w tym zakresie.
4. Umów dotyczących udostępnienia mieszkań służbowych osobom wymienionym w punkcie 3 pisma BAD9/068 /13/DUB/11/5197-BOC.
5. Czy Ministerstwo Finansów doliczało do przychodu podlegającego opodatkowaniu wartość najmu mieszkania tym pracownikom, którym udostępniano te lokale? Jeżeli tak, jaka była łączna wartość doliczonego przychodu w latach 2008-2011 dotycząca poszczególnych mieszkań i poszczególnych osób oraz na jakich zasadach określano wartość czynszu?
6. Oświadczeń złożonych przez użytkowników mieszkań służbowych, że osoba skierowana do dysponenta lokalu oraz jej małżonek nie dysponują innym lokalem w miejscowości, w której objęła ona kierownicze stanowisko państwowe.
I jeszcze wnosimy o przekazanie:
1. Umów zawartych w latach 2009-2011 z członkami kierownictwa Służby Celnej o których mowa w § 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 października 2010 roku w sprawie świadczeń związanych z przeniesieniem funkcjonariusza celnego do pełnienia służby w innej miejscowości (w odpowiednim przepisie przed wejściem w życie tego rozporządzenia).
2. Decyzji (innego wymaganego dokumentu) dotyczącego przyznania członkom kierownictwa Służby Celnej równoważnika pieniężnego, o którym mowa w § 11 ww. przepisów (jeżeli taki pobierały).
3. Decyzji (innego wymaganego dokumentu) dotyczącego przyznania członkom kierownictwa Służby Celnej kwatery lub tymczasowej kwatery, o których mowa w § 3 i § 4 ww. przepisów (jeżeli takie przyznano).
Nie może być równych i równiejszych, a kasa budżetowa ma być dla wszystkich, nie tylko wybrańców...