Szanowny Panie! W związku z wyjątkowo szerokim zakresem informacji, o których udostępnienie wnioskuje Pan w piśmie z 20 lutego 2011 r. (SK/50/2011), skierowanym do Szefa KPRM, uprzejmie informuję, że niemożliwe jest dotrzymanie ustawowego dwutygodniowego terminu przekazania informacji. Udostępnimy je najszybciej, jak to będzie możliwe. To pierwsza reakcja na dzisiejsze, kolejne pismo w sprawie zatrudnienia (od pół roku domagamy sie tych danych).POniżej samo zapytanie...
SK/50/2011 Radom, 2011-02-20
Pan
Tomasz Arabski
Szef Kancelarii
Prezesa Rady Ministrów
W uzasadnieniu do ustawy o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych w latach 2011 – 2013 (projekt rządowy) napisano między innymi:
„Projekt ustawy o racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych w latach 2011 – 2013, określany dalej jako „projekt”, stanowi konsekwencję potrzeby ograniczania wydatków w związku z trudną sytuacją finansów publicznych i jest przejawem dążenia do przeciwdziałania tendencji wzrostowej zatrudnienia w jednostkach sektora finansów publicznych wykonujących zasadniczą część zadań administracji publicznej. Według danych szacunkowych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w latach 2007 – 2010 przyrost zatrudnienia w podmiotach objętych projektowaną ustawą wynosi 5,5 %. W korpusie służby cywilnej w latach 2007 – 2009 zanotowano faktyczny przyrost w wysokości 10,1 %.”.
Jak wynika z powyższego, KPRM jest w posiadaniu danych dotyczących zatrudnienia w jednostkach budżetowych i niektórych innych jednostkach sektora finansów publicznych, o które wnosiliśmy w naszych pismach SK/104/2010, SK/147/2010 i SK/15/2011. Dlatego też, na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2, art. 3 ust. 1 i 2, art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej, wnosimy o przekazanie informacji o liczbie zatrudnionych osób (w przeliczeniu na pełne etaty) według stanu na: początek 2007, 2008, 2009, 2010 i 2011 roku w:
I. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów ogółem i według podziału na następujące komórki organizacyjne:
1) Sekretariat Prezesa Rady Ministrów;
2) Centrum Informacyjne Rządu;
3) Departament Analiz Strategicznych;
4) Departament Komitetu Rady Ministrów;
5) Departament Kontroli i Nadzoru;
6) Departament Prawny;
7) Departament Rady Ministrów;
8) Departament Skarg, Wniosków i Obsługi Rady do Spraw Uchodźców;
9) Departament Służby Cywilnej;
10) Departament Spraw Parlamentarnych;
11) Departament Spraw Zagranicznych;
12) Biuro Budżetowo-Finansowe;
13) Biuro Dyrektora Generalnego;
14) Biuro Kolegium do Spraw Służb Specjalnych;
15) Biuro Ochrony;
16) Biuro Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów do Spraw Dialogu Międzynarodowego;
17) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Opracowania Programu Zapobiegania Nieprawidłowościom w Instytucjach Publicznych;
18) Biuro Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania;
19) Biuro Rady Gospodarczej.
II. Poszczególnych Ministerstwach (w tym, oddzielnie dla każdego ministerstwa, liczba osób zatrudnionych w gabinetach politycznych ministrów):
1) Edukacji Narodowej,
2) Finansów,
3) Gospodarki,
4) Infrastruktury,
5) Kultury i Dziedzictwa Narodowego,
6) Nauki i Szkolnictwa Wyższego,
7) Obrony Narodowej,
8) Pracy i Polityki Społecznej,
9) Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
10) Rozwoju Regionalnego,
11) Skarbu Państwa,
12) Sportu i Turystyki,
13) Sprawiedliwości,
14) Spraw Wewnętrznych i Administracji,
15) Spraw Zagranicznych,
16) Środowiska,
17) Zdrowia.
III. Biurach Pełnomocników Rządu:
1) do spraw Przygotowania Organów Administracji Rządowej i Sprawowania przez Rzeczpospolitą Polską Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej,
2) do spraw Zapewnienia Bezpieczeństwa w Trakcie Przygotowywania i Sprawowania przez Rzeczpospolitą Polską Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w 2011 roku,
3) do Spraw Wprowadzenia Euro przez Rzeczpospolitą Polską,
4) do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen i Wizowym Systemem Informacyjnym,
5) do Spraw Negocjacji w Ramach Światowej Organizacji Handlu (WTO),
6) do Spraw Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na Szkodę Rzeczypospolitej Polskiej lub Unii Europejskiej,
7) do Spraw Opracowania Programu Zapobiegania Nieprawidłowościom w Instytucjach Publicznych,
8) do spraw Równego Traktowania,
9) do Spraw Programu dla Odry-2006,
10) do spraw Polskiej Energetyki Jądrowej,
11) do Spraw Rządowego Programu Rozwoju Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach.
Wnoszę także o przekazanie informacji dotyczącej:
1) Wysokości wydatkowanych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w poszczególnych latach okresu 2007- 2010 środków na wynagrodzenia zatrudnionych w KPRM osób (w tym premie i nagrody), bez względu na rodzaj umów o pracę (na czas oznaczony, nieoznaczony, itd.), w podziale na poszczególne tytuły z jakich wynagrodzenia były wypłacane (umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa o dzieło) - bez względu na źródła ich finansowania.
2) Wysokości ogółem wypłaconego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Dodatkowego Wynagrodzenia Rocznego w poszczególnych latach okresu 2007- 2010.
Przypominam także uprzejmie, że już niedługo upływa kolejny ustawowy termin przekazania nam opracowania: „Benchmarking struktury zatrudnienia w podmiotach objętych ustawą o racjonalizacji” oraz pozostałych materiałów doręczonych posłom uczestniczącym w posiedzeniu komisji sejmowych poświęconych ustawie o racjonalizacji zatrudnienia, o które to materiały wnosiliśmy w trybie ustawy o informacji publicznej w pismach SK/194/2010, SK/6/2011 oraz SK/29/2011. Jest to ostatnie przypomnienie w tej sprawie. Następny wniosek dotyczący tych materiałów kierowany bowiem będzie nie do KPRM, lecz do prokuratury - w związku z wyczerpaniem przesłanek określonych w art. 23 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej.
z up. RSK
Tomasz Ludwiński
BUHAHAHHAHAHAHAHA
Oczywiście najpierw podpisze oświadczenie
Cytując tenże : "Na ch..j on tam stoi"