Kontrola do US?


W związku z pojawiającymi się infromacjami dot. przeniesienia kontroli do urzędów skarbowych, głos zabrał Zastępca Szefa KAS.

 

 




(67)
  • No tak, tylko ww. pismo nie jest ani zaprzeczeniem, ani też potwierdzeniem przeniesienia kontroli do US. To może oznaczać również pozostanie w UCS tylko funkcjonariuszy.
  • Była już o tym mowa. Uważam, ze jest coś na rzeczy - może nie w tym roku ale przyszły rok będzie przełomowy dla dawnych komórek uks w ucs.
  • avatar
    Jak szczególna "procedura kontroli celno-skarbowej" ?
    Pan Walczak rżnie głupa albo nie wie, że kontrola celno-skarbowa w UCS odbywa się na zasadach kontroli podatkowej z Ordynacji podatkowej. Czyli procedura jest za przeproszeniem gówniana a nie szczególna. Jak od wieków w UKS tak i teraz w UCS odbywa się ciągła walka ze stadami pełnomocników których trzeba zawiadamiać o każdym pierdnięciu i mających wgląd w akta kontroli nawet dwa razy dziennie.
  • Nie tak i nie siak, sam nie wie jak. Wraca zatem pytanie, dlaczego zlikwidowano wyspecjalizowaną w tym zakresie formację "inspektora kontroli skarbowej", zatrudnionych w Urzędach Kontroli Skarbowej.
  • "Jednocześnie zwracam się o uwzględnienie przy określaniu wynagrodzeń... faktu realizacji kontroli celno-skarbowych w obszarach uznanych za priorytetowe."
    A ja zwracam się o nie odrzucanie przez UCS-y wniosków o kontrole (szczególnie karuzelowe) gdzie nie ma widoków na zajęcie majątku (cyt. "z uwagi na dużą liczbę kontroli") i zrzucanie ich na US-y.
  • Bob to nie tak. UCS-y prowadzą kontrolę na podstawie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (z wyłączeniem ustawy o swobodzie działalności gospodarczej), a US na podstawie ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Natomiast US (przynajmniej Wyspecjalizowane) prowadzą kontrole karuzeli podatkowych, cen transferowych i innej optymalizacji podatkowej i co? Wynagrodzenia, dodatki i nagrody mają być niższe?
  • avatar
    -->dziubas.
    Jak nie tak, skoro tak.
    Chyba wiem, na jakiej podstawie prowadzę kontrole celno-skarbowe w UCS. Oczywiście, że na podstawie ustawy o KAS, w której jest odesłanie do przepisów o kontroli podatkowej z OP.
  • marcinekmk19-01-2018 (13:39)- kontrole (szczególnie karuzelowe) gdzie nie ma widoków na zajęcie majątku, nie powinny być w ogóle robione, a w to miejsce powinny być prowadzone postępowania karne skarbowej przez funkcjonariuszy - pod kątem wykrycia i ukarania sprawców. A kontrole powinny być robione tam, gdzie istnieje prawdopodobieństwo zapłaty podatku, inaczej będzie to samo, co za poprzedniej władzy.
    Jeśli chodzi o prowadzenie "kontroli karuzeli podatkowych, cen transferowych i innej optymalizacji podatkowej" to powinny być prowadzone TYLKO przez UCS, właśnie z uwagi na inną procedurę.
    Wyspecjalizowane urzędy skarbowe powinny być tylko od "miękkich kontroli", tak jak to zapowiadał przed reformą Szef KAS. Bo to są, jak sama nazwa wskazuje, urzędy skarbowe, a nie UCS-y, które są właśnie od prowadzenia twardych kontroli z dużymi ujawnieniami i zabezpieczeniem zapłaty stwierdzonych uszczupleń.
    Nie wiadomo, po co wyspecjalizowane prowadzą te karuzele i ceny transferowe, chyba, że ciągną sprawy jeszcze sprzed reformy.
  • avatar
    Tak gyokuro najpierw oświadczenie o stanie majątkowym a potem kontrola.
  • Czyli UCS ma miec więcej niż szary z US.
  • @namos19-01-2018 (19:00) - zawsze składam w terminie.
    @justice19-01-2018 (19:02) - nie poruszałam tematu wynagrodzeń, to nie do mnie należy.
  • avatar
    Gyokuro idąc Twoim tokiem rozumowania najpierw powinien być ustalony stan majątkowy podatnika, a potem kontrola w zależności od przewidywanego uszczuplenia. Kto i na jakiej podstawie prawnej ma decydować, że kontrole i postępowania mają być wszczynane wobec osób o określonym (przez kogo?) stanie majątkowym. Według Ciebie stan majątkowy ma być głównym kryterium kontroli a następnym ewentualna kwota uszczuplenia. Czy nie należałoby sporządzić listę "biednych" podatników wyłączonych z kontroli. Tylko co z art. 32 i art. 217 Konstytucji RP
  • W przypadku grup przestępczych wykorzystujących mechanizm karuzeli do wyłudzeń VATu lub wprowadzeniu towaru na obszar Polski z wykorzystaniem mechanizmu "znikającego podatnika", często organizatorzy takich grup (osoby czerpiące z nich zyski) znajdują się poza łańcuchem podmiotów biorących tym udział. U nich znajdują się pieniądze. Żadna kontrola tych pieniędzy nie odzyska. Nie wiem czy zauważyliście nowe zadanie KASu (od pierwszego stycznia 2018):

    "16a)ujawnianie i odzyskiwanie mienia zagrożonego przepadkiem w związku z
    przestępstwami, o których mowa w pkt 13–16 albo art. 33 §2 ustawy z dnia 10 września 1999
    r. Kodeks karny skarbowy"

    Kolejna zmiana:
    "art. 2 ust.2 pkt 4:
    zadania określone w ust.1 pkt 14-16a oraz w art. 14 ust. 1 pkt 19 i art. 33 ust. 1 pkt 15
    – wykonują wyłącznie funkcjonariusze."
  • @namos, myślę, że @gyokuro miał namyśli m.in. właśnie ujawnianie takiego majątku. Podobnie jak robi to np. CBŚP. Trzeba przyznać, że deklarowane przez nich zabezpieczenia na majątku robią wrażenie.

    I kolejna zmiana"
    art. 2 ust.2a:
    „2a. Zadania określone w ust. 1 pkt 14–16a wykonują również funkcjonariusze Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego lub Straży Granicznej oddelegowani na podstawie odrębnych przepisów do wykonywania zadań służbowych w jednostkach organizacyjnych KAS.”;
  • Funkcjonariusze, którzy będą jedyną formacją w UCS będą wykonywać zadania, w razie potrzeby, z udziałem policji i pozostałych ww. służb.
  • Zbawić nasz Kraj mogą tylko i wyłącznie funkcjonariusze. Każda władza czy totalitarna czy demokratyczna polega i stawia na funkcjonariuszy. Niedługo funkcjonariuszem będzie i lekarz i nauczyciel a wtedy Polska będzie mlekiem i miodem płynąca.
  • @namos19-01-2018 (19:39) - nie chodzi o stworzenie listy "biednych podatników" lecz ustalenie roli przestępców podatkowych w karuzeli VAT - słupów, buforów, beneficjentów i organizatorów - ustalą ich funkcjonariusze i kontrolujący (po to jest m.in. JPK), a w CIT - także roli przestępców w białych kołnierzykach wymyślających agresywne optymalizacje podatkowe - tych ostatnich ustalą kontrolujący w wyniku kontroli podatkowej (których funkcjonariusze - karniści prawnicy, ale nie ekonomiści raczej nie przeprowadzą).
  • Prawda jest też taka, że na konkretne informacje z US wpływające do UCS dot. np. karuzeli nikt nie podejmuje żadnych czynności. Co najwyżej odpowiedzą, że ... (każdy powód dobry).
    Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać.

  • Przestępców w białych kołnierzykach wymyślających agresywne optymalizacje podatkowe - ustalą kontrolujący w wyniku kontroli celno - skarbowej, której funkcjonariusze - karniści prawnicy, ale nie ekonomiści raczej nie przeprowadzą.
  • Tak naprawdę jaki jest problem, żeby kontrola była w jednym miejscu w województwie np. w jakimś dużym, połączonym US, czy wyspecjalizowanym US. Przecież wszystko odbywa się w jednej formacji KAS. Wszystko wskazuje na to, że u nas ma być model amerykański bądź francuski, tzn. UCS będzie w ramach KAS tzw. Policją skarbową umundurowaną, uzbrojoną, z dużymi uprawnieniami, które mogą wkroczyć o każdej porze dnia i nocy wszędzie.Takie kontrole podatkowe, które wykonują obecnie UCS, albo Wyspecjalizowane US mogą być skupione wszędzie. Wszystko to kwestia struktury organizacyjnej KAS.W UCS, jak i w kontroli Wyspecjalizowanych US 90% zasobów kadrowych to iksy i pozostali pracownicy z dawnych UKS.
  • @dziubas20-01-2018 (11:44) - Organizacyjnie kontrola twarda, wykonywana przez nie-funkcjonariuszy, mogłaby pozostać w UCS (i przejąć ludzi z kontroli w wyspecjalizowanych, którzy takie kontroli robili), ale miejsce świadczenia pracy byłoby również we wszystkich miejscach (budynkach), gdzie znajdują się siedziby organów KAS, zgodnie z ustawą o KAS, czyli w urzędach skarbowych, UCS i jego delegaturach, IAS, tak jak obecnie miejscem świadczenia pracy ludzi, którzy zajmują się kontrolami (audytem) środków unijnych (zatrudnionymi przez Ministerstwo Finansów), są siedziby UCS i jego delegatury, a nie tylko Ministerstwo Finansów w Warszawie.

    "Takie kontrole podatkowe, które wykonują obecnie UCS, albo Wyspecjalizowane US mogą być skupione wszędzie." - Jesteś w błędzie, UCS wykonują kontrole celno skarbowe, a nie podatkowe. Inna procedura, bardziej odpowiednia do kontroli twardych. Poczytaj ustawę o KAS.
  • Podobno od 2019r mają być łączone urzędy skarbowe, małe do likwidacji, średnie staną się filiami dużych.
  • A co z IAS? Ma ktoś wiedzę? Będzie czy też połączą?
  • IAS bez zmian. Co mają połączyć? Druga instancja.
  • @dziubas, no chyba, że tą w Opolu
  • A no nie wiem czy widzieliście nowy projekt ordynacji podatkowej który ma wejść od chyba 2019. Będzie możliwość złożenia od razu skargi do sądu od decyzji w pierwszej instancji. Także w IAS też może być różnie 😁
  • Bardzo jestem ciekawy na jakiej podstawie chcecie karać tzw. agresywne optymalizacje podatkowe? BTW są nieagresywne albo przynajmniej łagodne optymalizacje?

    CO do IAS, rozwalić ten twór będącym kołem gospodyń wiejskich i zagonić do prawwdziwej roboty w USach
  • maoista, wyobraź sobie, że jest również optymalizacja podatkowa nie posiadająca cech agresji. Uczą o niej na dobrych uniwersytetach ekonomicznych. Przykładów nie podam. Wiedza kosztuje.
  • Nie rozumiem, w czym problem, żeby jasno przedstawić zasady i kształt zamierzonych kolejnych etapów reorganizacji KAS, a co za tym idzie strukturę organizacyjną, która ma funkcjonować? Może ktoś coś napisze?
  • @gyokuro, hahaha, termin agresywnej optymalizacji wymyślił albo też wylansował prof. D. Gajewski (teraz się usadowił w komisji ds. unikania op.) - w zasadzie, w BIG4 takie pojęcia budzą tylko politowanie w działach planowania podatkowego podobnie jak sama osoba szanownego prof. Gajewskiego, który napędza teraz machiną wojenną MF przeciw optymalizacjom
  • @maoista23-01-2018 (12:13) - A Ty co, jesteś z BIG4, że tak dokładnie wiesz, co się tam dzieje w działach planowania podatkowego? Sondujesz na skarbowcy.pl, co można, a co nie?
  • @gyokuro, przecież @maoista nie raz pisał, że przeszedł do konkurencji i pokazał KASowi
  • @jeneral_p23-01-2018 (16:43) - to być może on(a) wcale nie jest z terenowych organów skarbowych czy podatkowych, ale z samej wierchuszki MF.
  • Jak przeszedł to niech odpuści całkiem i da nam spokój. Co? Trudno się rozstać, czy nowe życie jest mało interesujące?
  • I dlatego nie można za dużo pisać, bo czytają to również ci z drugiej strony.
  • @maoista: Gajewski został sędzią WSA w W-wie i już nie zasiada w tej "komisji".
  • I dobrze. Będzie komu badać takie sprawy w sądzie.
  • @gyokuro, jeneral_p, blisko:) można powiedzieć,że w polskich odpowiednikach BIG4. Kto z Wawy ten wie o co chodzi. nie trzeba sondować na skarbowcach, żeby wiedzieć że można wszystko robić ze skarbówką w tym temacie. Po prowadzonych postępowaniach i okresach za jakie są sprawy widać na jakim poziomie jest wiedza co do mechanizmów optymalizacyjnych (SKA, FIZ, znaki towarowe). W MF też nie mają pomysłu co z tym zrobić, zwłaszcza że jak zrobili przegląd kadr w UCSach (bo tylko tam były realne zasoby do prowadzenia takich postępowań) to szybko zmiękli - głównie ze względu na to, że prawie wszyscy zdolni odeszli. PS nie rozśmieszajcie mnie tą tajemnicą, bo nie jest tajemnicą, że w skarbówce o optymalizacjach nie ma żadnej wiedzy. Co do Gajewskiego, to wiem, że w WSA za długo nie zagrzeje, bo nie jest tajemnicą, że już miał rozmowy z headhunterami paru międzynarodowych kancelarii prawniczych z siedzibą w Wawie. pzdr
  • @maoista24-01-2018 (09:33)
    "W MF też nie mają pomysłu co z tym zrobić, zwłaszcza że jak zrobili przegląd kadr w UCSach (bo tylko tam były realne zasoby do prowadzenia takich postępowań)" to szybko zmiękli - głównie ze względu na to, że prawie wszyscy zdolni odeszli.

    To jest pośredni skutek urawniłowki w KAS.

    Jak byłym iksom obniżyli wynagrodzenia, dając w dodatku wszystkim jak leci, stanowiska ekspertów, podczas gdy w US i w IAS jest od większość starszych ekspertów, a nawet głównych ekspertów, którzy te stanowiska otrzymali bez zdawania trudnych egzaminów, tak po prostu, przez zasiedzenie, a doświadczonych iksów, takich, co jeszcze mogli i chcieli pracować, wyrzucili na emerytury, to taki jest efekt, że trzeba uczyć następne pokolenia. A kto je ma uczyć, te niedobitki z dwudziestopięcioletnim stażem w kontroli, co zostały? I właściwie z jakiej racji? Aby potem doczekać tego samego ze strony IAS - wyrzucenia na bruk albo następnej obniżki wynagrodzeń po przeniesieniu do US? Jeśli nie poprawi się sytuacja z wynagrodzeniami dla byłych iks, bo podwyżek nie mieli od 10 lat, a to co przyszło dla inspektorów k.s. razem z KAS, to były obniżki, to i te niedobitki też odejdą.
    Jedynymi wygranymi są te osoby, które awansowały na kierownicze stanowiska - kierowników działów i referatów, bo, zarabiając jednocześnie dużo więcej niż pozostali, nie muszą angażować się już w kontrole celno skarbowe, chodzić na mandaty, sporządzać projektów decyzji, a nawet sprawozdania zlecili niedobitkom pracowników merytorycznych.
  • avatar
    Prawda. W moim byłym ux, byłe iks co robiły ct, banki, itp. pasztety, od kilku miesięcy byczą się na emeryturach. Pozdrowienia dla Panów B. i W.
  • Kontrola skarbowa została zniszczona, tylko nie wiem czy zrobiono to świadomie, czy przez głupotę.
    Przy powstaniu KAS, iks – biegłym księgowym, byłym głównym księgowym, wszystkim którzy osiągnęli wiek emerytalny z automatu nie dano propozycji pracy. Nikt nie analizował ich przydatności do pracy, czy osiągnięć. Przełożeni mieli to w nosie, wypełniali instrukcje DIAS, żeby zachować stołek. Doprowadzono do sytuacji, że np. wg mojej wiedzy w dolnośląskim UCS w prowadzeniu kontroli CIT ma doświadczenie nie więcej niż 30 osób, w cenach transferowych może 10. A ze strony MF słyszymy, że będzie ofensywa w sprawie cen transferowych i optymalizacji podatkowej. Kto ma ją prowadzić ? Przecież 99 % ludzi zajmowało się tylko VAT i art. 108. A może byli celnicy ? Zostają jeszcze byli iks, którym zrównano pensję i słyszą plotki o przesunięciu do US. Dawno nie było takiej „motywacji” do pracy.
  • Do tych na górze wreszcie dotarło, co tak naprawdę zrobiono z kontrolą skarbową. Tylko nie wiedzą, co z tym dalej zrobić. Na razie drapią się po głowie i pytają, jak zmotywować ludzi do pracy.
  • @gyokuro, andy314
    Całkowicie się z Wami zgadzam. Do tego warto dodać, że skarbówka jest niedoinwestowana, żenujące wynagrodzenia, brak szkoleń, ale takich poważnych, wartościowych prowadzonych przez fachowców a nie przez tzw. trenerów MF czy przez CEZRF (jakoś tak) czy teraz Centrum - na nabory nikt się nie stawia, a jak się stawi to po usłyszeniu stawki, mówi że zarobi tyle co w Biedronce na start. Od znajomych, którzy pracują w UCS dowiedziałem się, że brakuje teczek, długopisów, papieru toaletowego itp. - więc nie ma o czym rozmawiać.
    Zlikwidowano UKSy bo były solą w oko Izb skarbowych (gdzie panuje galopująca megalomania), także USów (kompleksy) jak i polityków w MF (lobby biznesowe) - i nie jest to tylko moja opinia.
    I to prawda że skorzystali na KAS kierownicy - właściwie ich rzesze, miernych, biernych ale wiernych.

    @ruda4774, no właśnie nie dociera, skoro w DGP jakiś szefuncio KAS ogłasza walkę na szeroką skalę z optymalizacjami i cenami transferowymi - czym i kim się pytam? Jedyny w tym kraju potencjał do takich kontroli jaki był w kraju miały UKSy - dziś byli uksiarze którzy zostali przy takiej motywacji jakiej im dano nie kiwną nawet palcem. Mitologiczne USy z ich "my znamy też excela i naszą robotę" albo z "my też potrafimy robić takie kontrole" - nie jest nawet śmiesznym żartem. A w MF - powołano komisję ds. GAAR (unikanie opodat.) i co? Ile ma postępowań itp. jak na razie parę odrzuconych opinii zabezpieczających i kilkanaście odmów wydania interpretacji przez KIS - uwalone przez sądy zresztą.
    Pozdrawiam wszystkich byłych UKSiarzy
  • Nareszcie trafiło pod "strzechy" to, o czym TRĄBIŁEM od początku TEJ PIERESTROJKI. Patrzę, kiedy zaczną opuszczać "sterówkę" tego "okrętu", by nie splamić swego civi.
  • Maoista, Ty to jesteś jednak genialny człowiek. Wiesz wszystko najlepiej i o byłych iksach, którzy nie kiwną palcem (mimo, że pracują) i o zakompleksionych Twoim zdaniem pracownikach us-ów. Trzeba było nie przechodzić na drugą stronę! Dopiero zbawiłbyś KAS i wyprowadził na prostą. Tylko więcej takich.
  • avatar
    Maoista, rzesze określające zobowiązania na art 108. Zajrzyj na statystykę wpłat. No powiedzmy z ostatnich 10 lat. I tu się zdziwisz. Nie tylko postępowania podatkowe biją wpłatami uksiaków na głowę, nie tylko kontrola podatkowa. Ale wyobraź sobie, że nawet wpłaty wynikłe z czynności sprawdzających były większe od wpłat wynikłych z kontroli skarbowych. Wiem, wiem - mało było odwołań od kontroli skarbowych. Słupy się nie odwoływały. Więc wszystko jedno czy do decyzji wpisałeś 1 mln zł, 10 mln zł, a jak nowa kurtka dla syna była potrzebna to i 100 mln zdarzyło się wpisać. Tak, i to właśnie w UKSie na pomorzu się też zdarzało
  • Futex, ile było inspektorów kontroli skarbowej wykonujących czynności kontrolne w 2016r.? Kiedyś policzył to nasz Inspektor. Wyszło mu tak jakoś ok. 1700 osób. A ile kontrolujących pracowało w tym czasie w urzędach skarbowych? Liczył ktoś? Bo w całej AP pracowało w tym samym czasie gdzieś tak 65 tys. osób.
    Te różnice we wpłatach to efekt skali.
    A opinie o jakości kadr na korzyść uksowców wypowiadane przez ludzi z MF słyszałam na własne uszy. Przypuszczam, że Maoista po drodze zahaczył MF, zanim odszedł na drugą stronę, stąd Jego opinie, a być może wcześniej pracował w UKS.

    Kontrolujący w UKS nie decydowali o tym, gdzie będą prowadzili kontrole, a trudno wydać decyzję na zobowiązanie na słupa, bo temu, kto korzystał z faktur słupa, nie można było ich zakwestionować, bo wasze izby skarbowe zaraz by to uwaliły, mało tego, nie kończyły postępowań odwoławczych, jeśli nie wydano decyzji na 108. na słupa. Czepcie się swoich dyrektorów izb skarbowych, którzy domagali się decyzji na art. 108, aby można było zakwestionować faktury u beneficjenta.
  • avatar
    Gyokuro, to chyba oczywiste, że chodzi o wpłaty na głowę! Nie wiedziałem, że trzeba to zaznaczyć. Ale jednak trzeb było. W czynnościach sprawdzających nigdy nie pracowało 65 tys. osób. W kontroli też nie. Gyokuro proszę. Przecież jak się odliczy z tamtego okresu pojedyńcze a duże wpłaty jaki miały miejsce rzadko w uksach, to wychodzi, że dużo nas wszystkich kosztowało to towarzystwo.
  • Futex, a ile wpłat jest z kontroli NIK? Ci to dopiero generują wielkie koszty. To towarzystwo to naprawde kosztuje...
    Wiedz, że duża część inspektorów (może nawet jedna trzecia) robiła kontrole w ogóle nie związane z wpłatami - kontrole budżetowe i audytu unijne, a także kontrole dewizowe, którymi kontrolujący z US w ogóle się nie zajmowali. Stąd mogą być różnice we wpłatach.
  • avatar
    Natomiast większość ścigała art 108 w dawno zamkniętych firmach. Właściwie to w nigdy nie działających firmach. I brała za to duże premie. Aby tylko wydać 1 decyzję na słupa w kwartale.
  • @futex i @gyokuro

    Kłócicie się jak małe dzieci. Nie rozumiecie istoty działania służb skarbowych. Nie chodzi o to kto ma większe przypisy, ale o to aby ich w ogóle nie było. I dlatego były i są ważne decyzje ze 108, bo one dają materiał dowodowy prokuratorom i dają wiedzę o mechanizmach, osobach, rachunkach bankowych (w czynnościach sprawdzających trudno nieraz zdobyć wyciągi z rachunków bankowych), umożliwiają dotarcie do brokerów. W US czynności i kontrola też ma dużą rolę w identyfikacji zjawisk i zdobywaniu materiału dowodowego. Jak jeszcze się zdarzy w US osoba, która nie boi się ostro "trałować" ewidencyjnie swojej właściwość i usuwać "dziwne" podmioty ze wszelkich rejestrów, a młoda prokuratorka to wszystko ogarnie, to grupy przestępcze szerokim łukiem omijają taki US. Można wskazać takie US, gdzie tak od kilku lat było i jest nadal. Martwi niestety przy tym bierność komórek ZR w IAS. Mając obecnie taki dostęp do wszelakich baz danych i zagłębiając się w treść decyzji z UKS i US można rozpoznać praktycznie każdy temat dot. "przekrętów" i adekwatnie i szybko reagować. Niestety królują jak dawniej tabelki i głupie, nieistotne tematy. A wystarczy zrobić krajową akcję usuwania z rej. VAT wszystkich "buforów" np. w obrocie granulatem PP PE albo śrutą sojową (oceniam, że trzeba dezaktywować ok. 100 firm) i "brokerzy" maja pozamiatane. I co nam zrobią? Pójdą do sądów? To będzie trwało ok. 1 roku. W tym czasie branża się oczyści i unormuje.


  • Futex - znana ci jest może praktyka natychmiastowego przesyłania przez US-y do UKS spraw zbyt trudnych, skomplikowanych, pracochłonnych lub niebezpiecznych. Ja często to widziałem. Zapewniam cię również, że Us-y wykonały całkiem pokaźną ilość kontroli u słupów i do dzisiaj je ciągną prowadząc niekończące się postępowania podatkowe. Nie słyszałem aby Us-y szczególnie gorliwie ścigały brokerów, nie rozumiem więc zarzutów co do UKS-ów odnośnie kontrolowania słupów. W praktyce Urzędy Skarbowe trzymały się z daleka od spraw trudnych, gdzie wiadomo było, że postępowanie zakończy się wieloletnim sporem sądowym, gnębiąc raczej tych którzy pomylili się w rozliczeniach lub zajmując się właśnie słupami.
    Może porozmawiamy o cenach transferowych i optymalizacjach, gdzie US-y nie robiły kompletnie nic. Opowieści jak to Us-y robią takie sprawy to bajki. A jeżeli nawet podchodzą do tych tematów to poziom tych postępowań jest po prostu żenujący. W 2016 r. UKS-y posiadały już trochę wysoko kwalifikowanej kadry i prowadziły zaawansowane postępowania porównywalne z tym co robiły inne administracje podatkowe ( czasami były to postępowania wspólne) co potwierdzały wszystkie liczące się firmy doradcze w opracowaniach dla swoich klientów. Dodatkowo zachęcam do lektury raportów MF dotyczących cen transferowych publikowanych do 2016 r. kwoty tam wykazane nie wymagają komentarza.
    Może Banki, Ubezpieczyciele, Podatkowe Grupy Kapitałowe?
    A tak w ogóle cała ta dyskusją jest bez sensu UKS-ów już niema jesteśmy jedną wielką organizacją nie ma więc przeszkód żeby Us-y pokazały na co je stać. Wielkie podmioty, wielkie afery czekają, a zatem do boju. Jesteście przecież najlepsi
  • avatar
    Kochani, pisałem o dodatkowych wpływach. Realnych. Nikt mnie nie przekona, że w spółce stworzonej tylko i wyłącznie do przestępstwa istnieje konieczność wyliczenia zobowiązania podatkowego. Marcin P. z Amber nie zarabiał przecież na operacjach gospodarczych, lecz POZ POZOREM działalności wyciągał od ludzi kasę. Zatem wyliczanie tam zobowiązania mija się z celem. Prokurator poradzi sobie bez organu podatkowego. I dotyczy to większości słupów, które NIGDY nie działały gospodarczo. A wyliczanie podatku od podmiotu nie prowadzącego działalności jest fikcją. Identyczną jak słupowanie.To żadnemu prokuratorowi potrzebne nie jest. Wyprzedzę wypowiedzi. Oczywiści pewnie zdarza się prokurator, któremu się przyda jeszcze pusta decyzja...

    Jak oszust sprzeda fałszywe dolary, to nie wylicza się ile zarobił na sprzedaży papieru, tylko stawia zarzuty za oszustwo i fałszerstwo, a nie traci czas na liczenie kosztów papieru, drukowania fałszywek, marketingu, paliwa. Gdyby oszust dostał taką decyzję, broniłby się przed sądem, że normalnie prowadził działalność gospodarczą, tylko się pomylił. To właśnie sankcjonowały uksy w poprzednim systemie. I żyły sobie na tym bardzo dobrze...
  • Sprowadzanie działalności UkS-ów do kontroli słupów to nawet nie uproszczenie lecz zafałszowanie tego co faktycznie w UKS robiono.

    Zostawmy w spokoju słupy, są przecież jeszcze brokerzy, którzy otrzymali jak najbardziej realny zwrot podatku. Z reguły podmioty te prowadzą rzeczywistą działalność, a uczestnictwo w karuzeli stanowi dodatek do tej działalności ( mniejszy lub większy). Czy tutaj też nie widzisz potrzeby wydawania decyzji?
  • @futex26-01-2018 (22:21) - wyjaśnij może, bo nie odpowiedziałeś, nie zająknąłeś się na ten temat ani słowem,
    dlaczego WASI PRZEŁOŻENI - DYREKTORZY IZB SKARBOWYCH WRĘCZ DOMAGALI SIĘ WYDAWANIA DECYZJI NA PODSTAWIE ART. 108 ustawy VAT gdy rozpatrywali decyzje wydawane na brokerów i bufory, jeśli wg Ciebie było to niepotrzebne?
  • avatar
    DIAS do dzisiaj domagają się decyzji na 108 przy buforach i brokerach.
    W ciągu tych swoich pięciu lat jeszcze nie spotkałem prokuratora, któremu nie przydałaby się decyzja na 108. Powiedziałbym, że wręcz czekają z dalszym śledztwem aż będzie decyzja.
  • @futex26-01-2018 (20:36)
    To nie UKS-y wymyślały kontrole u słupa, ale teraz nikt o tym już nie pamięta i nie chce pamiętać. Domyśl się, kto je narzucał UKS-om.
    Kowal zawinił, a cygana powiesili.


  • Gyokuro & Futex- Jeżeli ustalenia służą zakwestionowaniu zwrotu u brokera to w kontroli słupów i buforów nie widzę nic złego. Przecież wykazanie świadomości i braku należytej staranności, którymi raczą nas sądy ( w tym TSUE) wymaga wszechstronnej analizy.

    Skoro zarzuca się UkS kontrole u słupów to ja się pytam - kto dokonywał zwrotu VAT oszustom, często bez żadnej głębszej analizy zasadności ( jest faktura, zaewidencjonowana w rejestrze - zwracamy). No powiedz Futex kto?
  • No jak to kto? NUS.
  • Ancymon, wypowiadasz się w tonie nie znoszącym sprzeciwu, jakbyś rzeczywiście miał szczegółowe informacje nt. kontroli. Jednak najwięcej mogą powiedzieć iks-y pracujący w UKS i w WUS, robiąc kontrole skarbowe i podatkowe (zresztą uważasz, że iks w UKS zrobi kontrolę w zakresie cen transferowych w UKS super, a ten sam iks kontrolę taką w WUS zrobi beznadziejnie?). Poza tym prowadzicie taką kłótnię, jakby rzeczywiście eksperci z UCS mieli definitywnie przejść do US. Czy już coś wiadomo?
  • Jak widać z wypowiedzi Ancymona, ma on szczegółowe informacje nt. kontroli i nikt ich nie podważy, bo są prawdziwe.
  • Wypowiedzi ancymona nie podważy gyocuro. Inni podważą. To ty uważasz, że są prawdziwe, natomiast nie odpowiedziałaś, czy eksperci z kontroli w UCS przechodzą do US (może odwrotnie?).
  • Z twoich wypowiedzi (12:46) i (14:49) nic nie wynika, dziubas. I to ty prowadzisz kłótnię, nie pierwszy raz, nie mając argumentów. Na temat przejścia lub nie kontroli celno - skarbowej do US poczytaj sobie w piśmie Zastępcy SKAS, może coś wywnioskujesz.
  • Tyle,że te decyzje trzeba jeszcze wyegzekwować skoro nie ustalono majątku i nie zabezpieczano go w postępowaniu kontrolnym to trudno się dziwić brakiem skuteczności działań windykacyjnych. Osobnym problemem jest brak zainteresowania tymi sprawami przez prokuraturę objawiająca się brakiem zabezpieczenia majtku. Co do decyzji z cen transferowych to w bazie orzeczeń mało jest takich spraw, z czego wnioskuję, że tak dużo to znowu ich nie było. Nie mówiąc o punkcie wyjścia do wszelkich ustaleń to wartość rynkowa transakcji.
  • Czy ktoś coś wreszcie wie, na temat zmian w UCS-ach i ulokowania kontroli? Wciąż dochodzą sprzeczne informacje. Raz, że UCS-y będą wzmocnione, za chwilę natomiast, że pracownicy kontroli przechodzą do US.
  • Pracownicy UCS nie przechodzą do US.
  • Carrard, a odwrotnie tak? Wiadomo coś nt. reorganizacji?

Tylko zalogowani użytkowicy mogą dodawać komentarze.