Jak żyć Panie Banaś? Jak żyć?


Dzień dobry, jestem pracownikiem US i członkiem ZZ. Pracuję w urzędzie od 2004 od samego początku w wymiarze podatku dochodowego, wysługa lat - 18%, stanowisko przed zmianą - komisarz skarbowy, mnożnik 1,554...(efekt braku jakiekolwiek zarządzania płacami). Zaproponowane warunki pracy w KAS - ekspert skarbowy (jak to dumnie brzmi) z mnożnikiem 1,61 kwoty bazowej czyli najmniejszym z możliwych, jak dla referenta rozpoczynającego pracę...Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się że będzie inaczej, jednak iskierka nadziei gdzieś tam się tliła, była to doskonała okazja do zrobienia porządku z wynagrodzeniami - jak widać zmarnowana.

 

W związku z tym jak się ma ta propozycja do zapisów porozumienia?

2.     Podejmując decyzję o zaproponowaniu pracownikowi lub funkcjonariuszowi zatrudnienia lub dalszego pełnienia służby oraz określając warunki, jakie zostaną zaproponowane pracownikowi lub funkcjonariuszowi uwzględnia się, w szczególności zakres powierzonych zadań, przebieg dotychczasowego zatrudnienia lub pełnienia służby, kwalifikacje zawodowe pracownika lub funkcjonariusza, doświadczenie zawodowe pracownika lub funkcjonariusza i miejsce dotychczasowego zamieszkania, z zastrzeżeniem uprawnienia wynikającego z art. 169 ust. 3 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej. W miarę możliwości kierownik jednostki organizacyjnej KAS uwzględni także osobiste preferencje pracownika lub funkcjonariusza.

Docierały do nas pracowników informacje o powstałych komisjach mających czuwać nad ustalaniem propozycji, o co chodzi? Co w takiej sytuacji możemy zrobić? Czy możemy się odwołać do takiej komisji? Czy to są już ostateczne propozycje? Zero informacji w tym temacie... Wg informacji w 2018 roku znów zamrożenie płac... Oczywiście ktoś powie - proszę nie przyjmować propozycji jak się nie podoba, ale dlaczego mam tracić coś czemu poświęciłam tyle lat pracy i zaangażowania? Uważam, że propozycja jest urągająca dla wymiarowa z takim stażem, wobec stawianych wymagań, oczekiwań i zakresu pracy. Jeżeli mam pracować za taki mnożnik to proszę mnie zdegradować do referenta i przydzielić adekwatny zakres zadań. Gdzie mogę napisać - do Dyrektora IAS? Do Banasia? Czy ma to w ogóle sens? Czy jest szansa na wprowadzenie minimum normalności w tym cyrku zwanym KAS?

 

Komentarz: my też nie wiemy, jakie procedury obowiązują w związku z zawartym porozumieniem. Prosiliśmy już prawie 2 miesiące temu Ministra Banasia, aby powiadomił oficjalnie o porozumieniu i powołaniu zespołu zarządzeniem Ministra - do tej pory nie ma takiej adresowanej do poszczególnych DIAS informacji. Nie powiadomiono nawet Komisji Krajowej NSZZ"S" o wydaniu zarządzenia ws. powołania Zespołu. Do tej pory odbyło się jedno posiedzenie Zespołu - bez udziału przedstawicieli NSZZ "S" - nie zwolniono ich nawet ze świadczenia pracy w dniu spotkania zespołu (zwolnienie nie następuje w trybie ustawy o związkach zawodowych). Mamy nadzieję, że w przyszłym tygodniu zapadną decyzje dot. procedur. Na pewno trzeba propozycję przyjąć, ale też skierować protest w trybie porozumienia do organizacji związkowej NSZZ „S”, działającej w IAS, przedstawiając wymagane zgody (na przykład na wgląd w akta). Jak będzie jednak szczegółowo – zobaczymy. O rozwoju sytuacji będziemy informować...

 

= Porozumienie pomiędzy Szefem KAS a NSZZ Solidarność


Poniżej treść porozumienia podpisanego wczoraj w Gdańsku.

 

==================

 

w sprawie zabezpieczenia praw i interesów pracowników oraz funkcjonariuszy oraz zabezpieczenia realizacji zadań organów państwa w związku z wdrażaniem Krajowej Administracji Skarbowej

zawarte w Gdańsku w dniu 1 marca 2017 r. pomiędzy:

Marianem Banasiem Szefem Krajowej Administracji Skarbowej, Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Finansów,

a

NSZZ „Solidarność" z siedzibą w Gdańsku, przy ul. Wały Piastowskie 24, 80 - 855 Gdańsk reprezentowanym przez:

1)      Piotra Dudę Przewodniczącego Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność";

2)      Tomasza Ludwińskiego Przewodniczącego Krajowej Sekcji Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność"

zwanym dalej Związkiem Zawodowym zwanymi dalej Stronami

o następującej treści:

[Preambuła]

W związku z reformą administracji skarbowej nadzorowanej przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, zwanego dalej „Szefem KAS", wprowadzoną ustawami z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej oraz ustawą Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej, w trosce o należyte zabezpieczenie praw i interesów pracowników i funkcjonariuszy konsolidowanej administracji podatkowej, kontroli skarbowej i Służby Celnej oraz w celu zapewnienia racjonalnego, funkcjonalnego i możliwe bezkonfliktowego wprowadzenia w życie reformy uwzględniając konieczność zabezpieczenia realizacji zadań organów państwa, Strony postanowiły zawrzeć niniejsze Porozumienie.

 

§ 1

  1. Strony przyjmują, że wynagrodzenie zasadnicze członków korpusu służby cywilnej, zwanych dalej „pracownikami" i uposażenie funkcjonariuszy w izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych, urzędach celno-skarbowych i Krajowej Informacji Skarbowej, zwanych dalej „jednostkami organizacyjnymi KAS", w roku 2017 nie będzie niższe niż 3000 złotych brutto (słownie: trzy tysiące).
  2. Szef KAS zaleci kierownikom nadzorowanych jednostek organizacyjnych KAS zatrudniających pracowników i funkcjonariuszy, o których mowa w ust. 1, aby warunki wynagrodzenia lub uposażenia przedstawiane odpowiednio pracownikom i funkcjonariuszom, nie później niż do dnia 31 maja 2017 roku, przewidywały, że ich wynagrodzenia będą miały wysokość nie niższą niż otrzymywana dotychczas, w ramach przyznanych tym jednostkom budżetów na wynagrodzenia, z zastrzeżeniem postanowień ust. 3.

 

W przypadku pracownika lub funkcjonariusza, którego wysokość wynagrodzenia lub uposażenia jest w sposób nieuzasadniony znacznie wyższa od wynagrodzeń lub uposażeń pracowników albo funkcjonariuszy zatrudnionych lub pełniących służbę na takich samych stanowiskach, warunki wynagrodzenia, przedstawione mu nie później niż do dnia 31 maja 2017 roku, mogą przewidywać wysokość wynagrodzenia lub uposażenia na poziomie niższym niż dotychczasowe. Szef KAS dołoży starań w celu zagwarantowania w 2017 roku i kolejnych latach środków finansowych niezbędnych dla realizacji zobowiązania określonego w ust. 1 i 2.

 

§2

 

Szef KAS dołoży starań, aby pracownikom i funkcjonariuszom mu podległym, w wyniku wejścia w życie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej, zostało zaproponowane dalsze zatrudnienie lub dalsze pełnienie służby, chyba że spełnione zostaną przesłanki określone w art. 144 ust. 1 ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, art. 2 pkt 2b ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne albo osoby te pobierają świadczenia emerytalne lub nabyły uprawnienia do tych świadczeń.

Podejmując decyzję o zaproponowaniu pracownikowi lub funkcjonariuszowi zatrudnienia lub dalszego pełnienia służby oraz określając warunki, jakie zostaną zaproponowane pracownikowi lub funkcjonariuszowi uwzględnia się, w szczególności zakres powierzonych zadań, przebieg dotychczasowego zatrudnienia lub pełnienia służby, kwalifikacje zawodowe pracownika lub funkcjonariusza, doświadczenie zawodowe pracownika lub funkcjonariusza i miejsce dotychczasowego zamieszkania, z zastrzeżeniem uprawnienia wynikającego z art. 169 ust. 3 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej. W miarę możliwości kierownik jednostki organizacyjnej KAS uwzględni także osobiste preferencje pracownika lub funkcjonariusza.

 

§3

 

Szef KAS powoła, w terminie 14 dni od dnia zawarcia niniejszego Porozumienia, w porozumieniu ze Związkiem Zawodowym, będącym Stroną Porozumienia Zespół do monitorowania realizacji niniejszego Porozumienia, zwany dalej „Zespołem". Zadaniem Zespołu jest, w szczególności rozpatrywanie wniosków dotyczących przypadków, gdy pracodawcy'zatrudniający pracowników lub funkcjonariuszy objętych niniejszym Porozumieniem nie wywiązują się z zobowiązań określonych w niniejszym Porozumieniu.

Zespół składa się z 4 członków, po dwóch przedstawicieli każdej ze Stron Porozumienia.

Zespół wybiera Przewodniczącego, który kieruje pracami Zespołu i reprezentuje go na zewnątrz wobec kierowników jednostek organizacyjnych KAS.

 

§4

 

Każda zakładowa lub międzyzakładowa organizacja Związku Zawodowego, będącego Stroną Porozumienia, jest uprawniona do przedstawienia Zespołowi przypadku nie wywiązywania się z zobowiązania określonego w niniejszym Porozumieniu.

Przedstawienie sprawy Zespołowi wymaga akceptacji zainteresowanego pracownika lub funkcjonariusza, w tym jego zgody na wgląd w akta osobowe związane z dotychczasowym stosunkiem pracy lub służby.

Przedstawienie sprawy Zespołowi następuje za pośrednictwem kierownika jednostki organizacyjnej KAS, którego pracownika lub funkcjonariusza dotyczy wniosek. Wniosek - jeżeli nie zostanie uwzględniony przez kierownika jednostki organizacyjnej KAS we własnym zakresie - kierownik przekazuje Zespołowi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 5 dni roboczych. Kierownik jednostki organizacyjnej KAS wraz z wnioskiem przekazuje Zespołowi swoje pisemne stanowisko w przedmiocie wniosku wraz z jego uzasadnieniem.

Pozytywna opinia Zespołu jest rekomendacją dla pracodawcy do zmiany warunków zatrudnienia lub służby określonych w propozycji złożonej pracownikowi lub funkcjonariuszowi.

Zespół może wystąpić o przedstawienie mu akt pracowniczych zainteresowanego pracownika lub funkcjonariusza.

Zespół rozpoznaje zgłoszone wnioski w terminie 14 dni roboczych od dnia ich wpływu do Zespołu. Przewodniczący Zespołu, niezwłocznie po wpłynięciu wniosku, przesyła skan wniosku wraz ze stanowiskiem kierownika jednostki organizacyjnej KAS na adres poczty elektronicznej członków Zespołu. Realizowana transmisja danych musi spełniać wymogi ustawy o ochronie danych osobowych.

Zespół, w przypadku jednomyślnego stwierdzenia, że w danym przypadku doszło do nie wywiązania się ze zobowiązania określonego w niniejszym Porozumieniu, niezwłocznie informuje Strony Porozumienia.

Członkowie Zespołu otrzymają stosowne upoważnienia do przetwarzania danych osobowych.

 

§5

 

Zespół jest obsługiwany przez sekretarza wskazanego przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej.

Sekretarz Zespołu kieruje obsługą organizacyjno-techniczną Zespołu.

Obsługę organizacyjno-techniczną, w tym wydatki związane z pracą Zespołu, odpowiednie pomieszczenia i wyposażenie, zapewniają wskazane przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej jednostki organizacyjna KAS.

Do wydatków związanych z działaniem Zespołu zalicza się koszty zakwaterowania i przejazdu jego członków na posiedzenia Zespołu, jeżeli miejscem ich zamieszkania nie jest Warszawa. Delegacje akceptuje sekretarz.

Sekretarz Zespołu nie jest jego członkiem.

 

§6

 

Każda ze Stron Porozumienia zobowiązuje się do wykorzystania wszelkich własnych kompetencji i uprawnień w celu zagwarantowania faktycznej realizacji niniejszego Porozumienia oraz poszczególnych jego postanowień.

Szef KAS poleci kierownikom nadzorowanych jednostek organizacyjnych KAS zatrudniających pracowników i funkcjonariuszy objętych niniejszym Porozumieniem stosowanie niniejszego Porozumienia.

 

  1. Strony zgodnie oświadczają i zobowiązują się do współdziałania w celu realizacji niniejszego Porozumienia.

 

§7

 

  1. Zespół zakończy prace do dnia 30 września 2017 r.
  2. Porozumienie wygasa z dniem 1 października 2017 r.

 

§8

 

Porozumienie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

§9

 

Zmiana porozumienia wymaga formy pisemnej.

 

§ 10

 

Porozumienie sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.

 

 




(38)
  • avatar
    Również, jestem za tym aby otrzymany wskaźnik był adekwatny do wykonywanej pracy - decyzje niech sobie piszą osoby ze wskaźnikiem powyżej 2 przynajmniej ich stać na ubezpieczenie. Takiej patologii to ja się nigdy nie spodziewałam w takiej instytucji państwowej.
  • Dodam jeszcze, że mnożnik jednakowy dla wszystkich tj. dla wymiarowców, pracowników kontroli, obsługi bezpośredniej, księgowości, pracowników sekretariatu, masowego wprowadzania to jakieś nieporozumienie. No przecież praca pracy nierówna! Za przybicie pieczątki wpływu,wprowadzenie danych z deklaracji oraz prowadzenie postępowań kontrolnych czy podatkowych to samo wynagrodzenie
    Pytam się gdzie są przedstawiciele związków zawodowych?
    Jak się zapisywaliśmy była inna gadka.
    Już przy opracowywaniu Regulaminu Funduszu Socjalnego dali ciała
  • Masz rację. Gdzie są związki zawodowe? Niedługo będziemy zbierać podpisy pod deklaracjami o udziale w proteście. Będziesz mogła się wykazać...
  • avatar
    Zgodnie z podpisanym porozumieniem minimalna pensja zasadnicza miała wynosić 3.000 zł no to wynosi. Nie określono w tym porozumieniu, że np. minimalna pensja na stanowisku samodzielnym wynosi np. 4000 zł.
  • avatar
    To się nawet jakoś nazywa, a mianowicie: WYKŁADNIA LITERALNA (JĘZYKOWA)
  • No to mamy teraz komunizm w urzędach skarbowych. Wszyscy od referenta do b. komisarza mają po równo po 1.61 i to niezależnie co robią, czy pracują na zastępstwo czy też w skarbowości 20 lat, w jakim dziale pracują, jakie mają umiejętności oraz jaki zakres obowiązków i odpowiedzialności. Tylko nowoprzyjęci do us zadowoleni. W wymiarach motywacji zero. A jak jest w szanownej IAS? Czy również komuna?
  • Bez solidnego i uczciwego wartościowania pracy nie będzie sprawiedliwości. Po tej reformie Ci, którzy powinni być zadowoleni, będą wściekli, a beneficjenci - wyborcy PO przyjmą podwyżki jako zapowiedź przyszłych rządów Grzegorza s Chatynki
  • avatar
    Tylko sprawiedliwość to domena większości, a prawda jest taka że nie muszą się nią przejmować, czy też wartościowaniem. Co z tego że zniechęcą starych stażem pracownikiem jak to jakieś 10-20% kadry chyba obecnie w warszawskich urzędach, 50% to pewnie ma mniej niż 5 lat stażu. Więc to raczej nie wywoła oburzenia ogółu, gdy młody pracownik ma co raz lepiej, ale to bardzo krótkowzroczne podejście! Bo jak traktują doświadczonych pracowników powinno powiedzieć to obecnym młodym pracownikom co ich czeka, czyli nic dobrego.
  • avatar
    "Góra związkowa" poklepała się z "ministrem" po plecach dostała co chciała dla siebie nam maluczkim oczy zamydliła jakimś pseudo porozumieniem, a teraz gdzieś się okopała i woli w ogóle nie wychylać.
  • paul99
    No to mamy teraz komunizm w urzędach skarbowych. Wszyscy od referenta do b. komisarza mają po równo po 1.61 i to niezależnie co robią, czy pracują na zastępstwo czy też w skarbowości 20 lat, w jakim dziale pracują, jakie mają umiejętności oraz jaki zakres obowiązków i odpowiedzialności.

    Eeee nie wierzę! To chyba nie może być prawda?
    Przecież to by się kłóciło nie tylko ze zdrowym rozsądkiem ale w ogóle z rozumem!

  • Jeżeli wszyscy dostają po równo, to naczelnicy też powinni tak dostać. Jak wszyscy, to wszyscy.
  • avatar
    Nie słychać głosów osób zadowolonych z reformy KAS. Może jednak ktoś pochwali się, że teraz jest mu lepiej pod względem płacowym i pracowniczym?
    Możemy pamiętać o tym - o czym Szef KAS zdaje się zapomniał - że będą następne wybory parlamentarne. A wtedy suweren (w masie tych naszych 60-paru tysięcy głosów) będzie pamiętał jak ta "dobra zmiana" nas dotknęła.
    Pamiętajmy!
  • avatar
    anbyk, zauważ jednak, że młodzi pracownicy przychodzący do urzędu zaczynają od pensji nie mniejszej niż 3000zł brutto, czyli tak samo jak pracownik mający 20, 30, czy więcej lat pracy w US. A przecież jeszcze rok, dwa lata temu proponowało się młodym na starcie 2000zł brutto, więc młodzież dostała de facto 1000zł podwyżki. To teraz nie będą przecież wyjeżdżali za granicę bo tu na starcie dostaną tyle co ,,stary,,. Władza pochwali się przed następnymi wyborami, że zatrzymała młodych w kraju, a starych do zagazowania, nie znają się przecież tak na ,,komputerkach,, jak młodzież. Co z tego, że mają wiedzę, doświadczenie, umiejętności, przecież to jest nie cenne, bo i tak nie ma kontroli z izby, a jak przyjdzie na kontrolę ,,młodzież,, to podepnie się do komputerka i sprawdzi czy zrobiłeś sprawę szybko, a czy dobrze to nie ma znaczenia, przecież na tym i tak młodzież się nie zna do końca, bo brak im doświadczenia /sama wiedza teoretyczna to nie wszystko/. Jakby młody kontrolujący coś zakwestionował to stary, doświadczony by mu przetłumaczył i byłby wstyd. To lepiej nie kontrolować.
  • avatar
    inspektor - napisz kiedy?
  • 7qaz - masz rację, jeszcze 3 lata temu pracowałam na zastępstwie ze wskaźnikiem 1,01. Z dodatkiem stażowym miałam niewiele ponad 2 tysiące brutto, więc faktycznie w porównaniu do 3 lat wstecz mam ok. 1300 zł brutto podwyżki.
  • Witam Ja po prawie 27 ; latach pracy w US mam mnożnik 1.61 mniej niż komisarz teraz ekspert czy starszy ekspert mówi mi się że mam wysługę tylko że ja na tą wysługę pracuję od lat. Jestem związkowcem wieloletnim zastanawiam się tylko czy gdy były kilka lat temu protesty w warszawie to gdzie byli pracownicy urzędów tylko garstka była a reszta!!!?
    Chcemy mieć więcej to zacznijmy coś robić nie tylko gadać i siedzieć. Weźmy przykład z celników ilu ich było ilu protestowało cała masa. Ilu mają związkowców a ilu u nas jest, my się boimy wstąpić do związku bo pracodawca źle to odbiera. Zacznijmy od siebie i wtedy inni nas zauważą.
  • Od 2 lat jak pracownicy przechodzą na emeryturę po 40 latach pracy to emerytury są wyższe od płacy. Tak niskie zarobki są obecnie w KAS
  • DO maksowa a skąd jesteś że są nieudolne związki?
  • Z jednej strony wyspecjalizowane kancelarie prawne, doradcy podatkowi, doktorzy prawa, reprezentujący podatników w skomplikowanych postępowaniach podatkowych, w większości maczających palce w fikcyjnych fakturach, a z drugiej strony tacy jak ja – starsi eksperci skarbowi, kierujący w dodatku pracą zespołu orzeczników, ponad 20 - letnie doświadczenie w skarbowości, mnożnik 1,69. Żal pisać! Umarła ostatnia nadzieja.
  • Nie wiem czego niektórzy się spodziewali po tej reformie. Zarabialiście mniej niż 1,61. Dostaliście podwyżkę i ... źle wam?

    Poza tym chyba jednak jest różnica w wynagrodzeniu pomiędzy obowiązkami. Po pierwsze: stażowe. Po drugie: dodatki kontrolerskie, radcy skarbowego, egzekucyjne, kierownicze, mianowanego urzędnika służby cywilnej. Chyba wraz z ww. dodatkami to nie takie najgorsze pieniądze są, prawda?

    Policzmy: 1870zł x 1,61 + 1870x0,2(stażowe) +1870x0,5(kontrolerski)] + 880zł(USC)= 5427,87 zł brutto.
  • To towarzystwo jest gorsze od POpaprańców. Krętacz kłamiący wszystkich na około szefem, koordynatorem doradca z szemranymi kontaktami, zero szacunku dla pracowników, zarządzanie przez zastraszanie. Młodzikowski, Sokolnicki, Kapica i Ty, nabrzmiały od cytrynówy promilu - wracajcie!
  • avatar
    szczyrbol przez KAS wybory przegrane jak nic, tyle tysięcy nie zadowolonych pracowników państwowych, a jak dojdą jeszcze emeryci i działalność gospodarcza,
  • Do gburek 1234: odnosząc się do Twoich wyliczeń - chyba nikt nie ma 50% dodatku kontrolerskiego ( przec. 20-25%) i nie kazdy jest USC ( u nas w US tylko Szanowna Dyrekcja).
  • Każdy przypadek nie otrzymania propozycji pracy do sądów. Jak nie w Polsce to w ETS do wygrania. A zwolnienie wszystkich emerytów narusza prawo bo to dyskryminacja narzucona przez tego zakłamanego i kłamliwego kurdupla.
  • avatar
    Drodzy Skarbowcy - proponuję formę protestu jaki moglibyśmy przeprowadzić. Strajkować nam nie wolno, zresztą po co jechać do Warszawki /nie bardzo nas nawet stać na taki wyjazd/, utrudniać życie mieszkańcom stolicy krzykami, pochodami, korkowaniem miasta, po co nam wykrzykiwać przed ministerstwem czy sejmem /pozamykają okna i będą nas mieli w / ,strajk ,,włoski,, też nie wchodzi w grę, bo będziemy pracować powoli, a przecież sprawy terminowe musimy zrobić w terminie, bo będą mieli na nas hak.
    Proponuję zatem formę protestu, którą można by nazwać ,,KLOSZARDOWO,,. przynieśmy do pracy stare wysłużone, potargane, brudne itp. ubiory i przebierzmy się w nie, usiądźmy za biurkami i przyjmujmy strony, zastosujmy taki ,,mundurek,,. Niech pracownicy tej instytucji wyglądają jak kloszardzi /w końcu nasze pensje utknęły na poziomie sprzed 10 lat - tj. dekady/, zrobili z nas dziadów, więc skoro pracujemy dla nich to ,,prezentujmy się,, w pracy tak jak nam płacą.
    Czy ktoś z Państwa byłby za takim rodzajem protestu?
  • Brawo! Świetny pomysł
  • Nawet nie muszę się przebierać
  • avatar
    Dodam tylko, że jakby któraś Pani /bo raczej Panowie może nie będą mieli ,,obiekcji,,/ miała problem z potarganym, brudnym czy powyciąganym ubiorem to możemy się ewentualnie na najbliższym składzie budowlanym zaopatrzyć w ubranie tzw. ferszalunkowe /czyste, schludne/ mundurek KAS-u
  • avatar
    gburek1234 chyba nie wiesz co piszesz, napisałeś: "jest różnica w wynagrodzeniu pomiędzy obowiązkami. Po pierwsze stażowe." Spieszę Ci wytłumaczyć, że dodatek stażowy nie wynika z zakresu obowiązków tylko z lat pracy. Propozycje 1,61 dostali pracownicy wszystkich komórek i orzecznictwa i masowego wprowadzania danych, gdzie więc te różnice? Po drugie nie wszyscy są kierownikami, a USC też mało kto. Po trzecie w orzecznictwie (i nie tylko) nie ma dodatków kontrolerskich, egzekucyjnych, radcy, ani żadnych innych. Twoje wyliczenia są kompletnie bez sensu.
  • Usc jest bardzo niewielu, więc pisanie o dodatkach urzędniczych dla służb skarbowych to wielka manipulacja, a pisanie o 50% dodatkach kontrolerskich też można między bajki włożyć, albowiem ich wysokość może równie dobrze wynosić 2%, a nie 50%, natomiast jeszcze nikomu nie zaproponowano stanowiska radcy skarbowego, a ma ich być tylko niewiele osób na cały kraj, więc dodatki radcowskie to też wielka ściema, a ponadto, jeśli już ktoś otrzyma dodatek radcy skarbowego, to nie otrzyma kontrolerskiego. I jeśli do tego trafi mu się zachorować, to nie dostanie żadnego dodatku, a jeszcze będzie miał zasadnicze obcięte o 20%, więc do wypłaty ok. 30% proponowanego wynagrodzenia - w przypadku dodatku kontrolerskiego albo radcowskiego w maksymalnej wysokości.
  • W moim US tym osobom,które nie osiągnęły jeszcze wieku emerytalnego wręczono wnioski do wypełnienia,że zgadzają się na odejście na emeryturę za porozumieniem stron, tym , którzy nabyli już prawa emerytalne nie dano umów, a Premier i Prezydent mówili,że można pracować dalej, jak ktoś ma siły i chce... Co za zakłamanie i obłuda... Czujemy się jak ten Gorszy Sort!!!
  • Ty, nabrzmiały od cytrynówy promilu - wracajcie!
    Od wiśniówki nie od cytrynówy
  • avatar
    Faktycznie !
    Nawet Promilek tak nas nie okłamał jak Jasiński i później Banaś, gdy na spotkaniach z ZZ zarzekali się, że IKS- om pozostawią dotychczasowe wynagrodzenie.

    Faktycznie! Partia "Dobrej zmiany" okazała się Partią "Dobrego kłamstwa"
  • Dlaczego pracownicy z kilkunastoletnim stażem pracy w US, którzy nie osiągnęli jeszcze wieku emerytalnego bo są np. z grudnia 1957 roku nie dostali umów o pracę tylko wnioski o wypowiedzenie umowy za porozumieniem stron? Są po studiach, lubią i szanują swoją pracę i mają siły i chęci, aby jeszcze pracować, często są do tego zmuszeni, gdy są jedynymi żywicielami rodziny. Gdzie prawo do pracy? To jest brak szacunku i niespełnienie obietnic.
  • Myślałem, że tak jak było za promila to już gorzej być nie może. Jakże się pomyliłem.
  • No czytam i czytam i oczom nie wierzę. To teraz te wszystkie powieszone na poprzednikach psy poszły szczekać?
  • My nie możemy strajkować ale nić nie powiedział ze nasze rodziny nie mogą!!!
  • avatar
    Czy ktoś składał już odwołanie od propozycji pracy? Jak to dokładnie się odbywa?

Tylko zalogowani użytkowicy mogą dodawać komentarze.