Do roboty!


Mł. inspektor Piotr Walczak: "zaangażowanie urzędów celno-skarbowych w realizację kontroli celno-skarbowych jest niewystarczające". Pewnie po obniżeniu wynagrodzeń IKS o 30-50% (jak dochodzi z przecieków) sytuacja się znacznie poprawi. Na razie zachwyceni mogą być natomiast przestępcy podatkowi. A mówili, że będzie lepiej? I jest lepiej! A że akurat tylko niektórym i to niekoniecznie tym, którym powinno?

 

 

 

============

 

 

IZBA ADMINISTRACJI SKARBOWEJ W WARSZAWIE

 

UNP: 1401-17-046255

Znak sprawy: 1401-ICK.4022.46.2017

NACZELNIK

MAZOWIECKIEGO URZĘDU CELNO-SKARBOWEGO
W WARSZAWIE

 

 

W nawiązaniu do pisma z dnia 11.04.2017 r. znak 1401-ICK.4022.46.2017, Izba Administracji Skarbowej w Warszawie przekazuje w załączeniu pismo Zastępcy Szefa Krajowej Administracji Skarbowej z dnia 04.04.2017 r., w celu niezwłocznego podjęcia wskazanych działań.

Jednocześnie, mając na uwadze pismo z dnia 13.04.2017 r. znak 448000-CWS.033.1.2017.2, Izba Administracji Skarbowej w Warszawie zwraca się z prośbą o udzielenie informacji na temat:

1)      przypisania konkretnej kontroli do osób kontrolujących,

2)      podjętych działań w poszczególnych kontrolach od dnia 01.03.2017 r.

3)      podjętych działań w celu zakończenia kontroli, w związku z pismem Zastępcy Szefa Krajowej Administracji Skarbowej z dnia 24.03.2017 r. znak KS10.8750.1.2017.

Odpowiedź proszę przesłać w formie pliku Excel przekazanego przy piśmie z dnia 13.04.2017 r. znak 448000-CWS.033.1.2017.2, uzupełnionego o kolumny wskazane w załączonej tabeli, w terminie do dnia 28.04.2017 r. na adres: iskp@mz.mofnet.gov.pl.

Ponadto, Izba Administracji Skarbowej w Warszawie zobowiązuje do cotygodniowego przesyłania informacji o podjętych działaniach, tj.:

  • w okresie od 04.05.2017 r. do 11.05.2017 r. – w terminie do dnia 12.05.2017 r.,
  • w okresie od 12.05.2017 r. do 18.05.2017 r. – w terminie do dnia 19.05.2017 r.,
  • w okresie od 19.05.2017 r. do 25.05.2017 r. –  w terminie do dnia 26.05.2017 r.

Odpowiedzi proszę przesyłać na adres: iskp@mz.mofnet.gov.pl w formie ww. pliku Excel, przekazując w kolumnach K i L wyłącznie nowe informacje (nienarastająco).

Zastępca Dyrektora

Izby Administracji Skarbowej

w Warszawie

Krzysztof Pilzak

/podpis na oryginale/

 

=====================================

MINISTERSTWO FINANSÓW
Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej
Podsekretarz Stanu
mł. insp. Piotr Walczak
KS10.8750.1.2017

Dyrektorzy Izb Administracji Skarbowej
Naczelnicy Urzędów Celno-Skarbowych

wszyscy

Z uwagi na dużą liczbę wszczętych a nie zakończonych postępowań kontrolnych, polecam zachowanie szczególnej staranności w celu szybkiego ich przeprowadzenia i zakończenia w możliwie najwcześniejszym momencie.
Proszę o wypracowanie metodyki wykonania niezbędnych w postępowaniach czynności w sposób, który zapewni realizację ww. celu. Należy w szczególności zwrócić uwagę na sposób realizacji zasady szybkości działania, np. działania związane ze sposobem doręczania korespondencji, planowaniem wykonania czynności związanych z przesłuchiwaniem świadków, zintensyfikowaniem wzajemnej pomocy prawnej przy realizacji działań. Ww. cel proszę zrealizować w terminie do końca maja 2017 roku.
Jednocześnie polecam, aby w przypadku przedłużenia czasu trwania postępowania kontrolnego na okres po 31 maja br., o każdym zamiarze podjęcia takiego działania informować z tygodniowym wyprzedzeniem zastępcę dyrektora izby administracji skarbowej nadzorującego pracę pionu kontroli celno-skarbowej.
Niezależnie od powyższego należy także zwrócić uwagę, że zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem Trybunału Sprawiedliwości UE, w toku prowadzonych kontroli w zakresie podatku od towarów i usług należy odmówić prawa do odliczenia, w przypadku udowodnienia, na podstawie obiektywnych przesłanek, że skorzystanie z tego prawa wiązałoby się z przestępstwem lub nadużyciem (wyroki w sprawach połączonych C-180/11 i C-142/11 Mahageben, pkt 42, C-277/14 PPUH Stechcemp, pkt 47 itp.). Powyższe ma zastosowanie również w sytuacji, gdy podatnik wiedział lub powinien był wiedzieć, że przez nabycie towaru uczestniczył w transakcji związanej z przestępstwem w zakresie podatku VAT.
 
Za nieprawidłową należy uznać odmowę skorzystania z prawa do odliczenia przez podatnika, który nie wiedział i nie mógł wiedzieć, że w ramach danej transakcji dostawca dopuścił się przestępstwa lub że inna transakcja w łańcuchu dostaw, dokonana przed transakcją przeprowadzoną przez owego podatnika lub po niej, miała miejsce z naruszeniem przepisów o podatku VAT. Podkreślenia wymaga, że ciężar przeprowadzenia dowodu na istnienie świadomości podatnika udziału w oszustwie spoczywa na organie, który powinien wykazać istnienie obiektywnych przesłanek prowadzących do wniosku, iż podatnik nie dołożył należytej staranności by upewnić się, iż transakcja stanowiąca podstawę do odliczenia podatku nie wiązała się z przestępstwem popełnionym przez dostawcę lub inny podmiot działający na wcześniejszym lub dalszym odcinku łańcucha dostaw.
Określenie działań jakich w konkretnym przypadku należałoby w sposób uzasadniony oczekiwać od podatnika w ramach tzw. ,,należytej staranności” zależy od szeregu okoliczności każdego rozpatrywanego indywidualnie przypadku. Nie zawsze będą istniały obiektywne dowody na jej brak, a przynajmniej w toku racjonalnie prowadzonego postępowania niemożliwe będzie ich zidentyfikowanie.
Prawidłowe stosowanie powyższych uwag pozwoli zracjonalizować zakres podejmowanych czynności kontrolnych oraz wpłynąć pozytywnie na czas trwania prowadzonych postępowań.

 

 




(37)
  • Najbardziej podobają mi się te cotygodniowe sprawozdania. Kiedy czas na rzetelną pracę? Teraz będziemy sprawozdawać, rozliczać, zestawiać, a dziura budżetowa uszczelni się sama!
  • Dzisiaj w TVP usłyszałem, że po sprawnym połączeniu służb celnych ze skarbowymi, rząd przymierza się do połączenia KAS z ZUS - bo po co tyle urzędników, mając wszystko w jednej połączonej bazie - jeden urzędnik załatwi sprawy celne, sprawy podatkowe, sprawy spadkowe i zusowskie. Przecież ze składek emerytalno rentowych będzie wiadomo ile ściągnąć od podatnika podatku itd... itp...
    Może po 2018 roku będziemy nazywać się KASZUS?
  • Obrazek dosadnie opisuje sytuację w KAS !
    Śmiech na sali. Treść pism z potem na czole wypracowana. Czy piszący te bzdurne pisma naprawdę myślą, że to przyspieszy zakończenie kontroli?, ze wypracowanie kolejnej bzdurnej procedury wpłynie na poprawę pracy? Opis terminów w piśmie jest rewelacyjny, dla ułomnych a nie ludzi, którzy rozwiązują zawiłości prawa podatkowego. A poza tym piszący miał bardzo dużo czasu, za dużo.
    Szanowni Dyrektorzy nie utrudniajcie ludziom pracy, my naprawdę ciężko pracujemy a Wasze pisma świadczą o tym, że na "Górze" jest dużo za dużo ludzi. Oni nie mają co robić tylko wymyślają utrudniające nam pracę tematy.

    Szanowni Dyrektorzy przeczytajcie jeszcze raz te pisma tak z perspektywy i oceńcie je.
  • KAZUS to faktycznie nowa jakość ale pomysł tak jak i JPK poprzedników.
  • Przed 1.03 było wszczynanie na chama, na siłę, aby więcej, aby przełożeni mogli się wykazać przed swoimi przełożonymi licząc na dalsze "kierownikowanie", bez wyobraźni i pomysłu, a teraz to się nam każe dokładnie tak samo kończyć to g... bez pojęcia. Jak kończyć, jak scac poszły - nie wróciły, zapytania poza Unię też, dalej kończyć ? Co będzie gdy, ktoś się jednak odwoła, ktoś stwierdzi po latach, że to nie tak, niezgodnie z procedurą, będą wtedy gitarę suszyć, b. naczelnikom, którzy teraz chadzają po korytarzach uśmiechnięci od ucha do ucha ? Krew mnie zalewa jak o tym myślę jak trzeba być krótkowzrocznym by wprowadzać naciski nie mające powiązania z merytoryką sprawy i bez jej znajomości, ważne by kończyć, tak jak ważne było by wszczynać, całkiem niedawno...
  • Jeżeli spadek efaktywności wyniesie tyle co spadek uposażeń, to będzie wersja optymistyczna. Jak dodamy spadek ilości kontrolujacych, wzrost sprawozdań i biurokracji to cud, że są prowadzone jakiekolwiek postępowania. Przecież ostrzegaliśmy!!!
  • U mnie już takie pisma z IAS do UCS poszły - czekamy na pierwsze zmiany bo przecież najlepiej co zrobić - my jako nadzór to jesteśmy w porządku to Ci na dole w UCS nie potrafią kierować i nadzorować swoich ludzi , jak kilku zmienimy to już na pewno inni zrozumią dany im przekaz.
  • Zaye...fajny ten rysunek!

    Tylko dlaczego oni wszyscy mają czarne okulary?
    A ten pierwszy nawet laskę?
  • Kogoś tutaj całkowicie pogięło. Kontrola np. podmiotu działającego w tzw. karuzeli VAT-owskiej to nie to samo co zatrzymanie cysterny z paliwem i sprawdzenie jej zawartości. Na tę pierwszą trzeba kilkanaście miesięcy a na tę drugą kilkadziesiąt minut.
  • Tytuł nie powinien być "Do roboty!", ale "Do sprawozdań!". A na rysunku Banaś już na dole, czy w kolejce? Ten drugi podobny do młodszego inspektora Walczaka.
  • Pismo niestety pokazuje, jaką wiedzę i świadomość w temacie kontroli podatkowych mają nasi zwierzchnicy. Oj, będziemy kwiczeć w III kwartale... Obniżenie pensji, naciski na wyniki, nawet na chorobowe nie będzie jak iść...
  • Czy prawo pozwala na podanie takiej informacji do IAS jak "przypisanie konkretnej kontroli do osób kontrolujących"?
    Po co taka informacja IAS?

  • Krótko: Skoro realizacja kontroli (w ogóle) kuleje, to może pan Walczak rzuci jakiś światły pomysł na ich usprawnienie? Pisanie wyjaśnień i raportów raczej tu niewiele pomoże. Jesli zaś chodzi o kontrole CELNO-SKARBOWE - to ciekaw jestem, ile ich w skali kraju wszczęto od 1 marca br. - bo chyba o takie panu mł. isnp. chodziło?
    Zapewne brak przypisanych stanowisk, brak pewności co do własnych losów, brak propozycji pracy, niepewność wynagrodzenia (a właściwie pewność obniżki), brak bezpośrednich przełożonych, brak rzetelnych informacji od dyrektorów IAS i naczelników UCS, brak szkoleń merytorycznych i bardzo liczne luki i błędy w obydwu ustawach powinny choćby częściowo stanowić odpowiedź na troski pana podsekretarza stanu.
    Wystarczy spytać ludzi na dole, nie dyrekotrów i naczelników. Wystarczy uruchomić anonimową skrzynkę mailową (jak dla whistleblowerów) i chętny usłyszy odpowiedź. Obawiam się jednak, że jesli fakty nie przystają do założeń (reformy KAS) to tym gorzej dla faktów!
    Póki co - miłej majówki!
  • avatar
    Nie wiadomo, czy śmiać się czy płakać..., rzeczywiście z treści pism wynika, że: "Kogoś tutaj całkowicie pogięło. Kontrola np. podmiotu działającego w tzw. karuzeli VAT-owskiej to nie to samo co zatrzymanie cysterny z paliwem i sprawdzenie jej zawartości ..."
    Szkoda nawet komentować takie pozorne usprawnianie poprzez dokładanie pracy ponad miarę. Może za kilka dni, dla poprawy efektywności ktoś wyda polecenie przesyłania co godzinę sprawozdania według różnych tabelek? Obstawiam, że do takich działań większe kwalifikacje mają jednak osoby wcześniej pracujący w służbie celnej nie skarbowej, co ww potwierdza
  • grzmil, mam nadzieję, że o karuzelach wiesz jednak nieco więcej iż o cysternach
  • avatar
    Co to jest karuzela VAT? Co to jest VAT? Co to jest karuzela? Czy Pan wie? Mam wątpliwości...
  • Pracownicy kontrolujący żadnego pisma nie mogą podpisać, bo nie mają takich uprawnień, z każdym pismem muszą dygać do koordynatora, nie tak jak kiedyś, że inspektor kontroli skarbowej sam mógł wystąpić do podatnika z prośbą o wydanie dokumentów czy udzielenie wyjaśnień. Już to znacznie wydłuża postępowanie. Pracownik wezwać na przesłuchanie też nikogo nie może, bo już nie jest inspektorem. Jak jest na kontroli w siedzibie, to aby zwrócić się z pismem do strony, musi jechać do siedziby UCS, aby koordynator mu to podpisał czy kierownik działu, jeśli nie ma koordynatora, albo zastępca naczelnika, a jeśli nie ma obu, to musi poczekać, aż będą w pracy.

    Ma za to uprawnienia, aby co tydzień robić tabelki do sprawozdań i tłumaczyć się z tego co zrobił w tygodniu w sześciu aktualnie prowadzonych postępowaniach kontrolnych, bo mu je narzucono przed wejściem KAS, a będzie miał ich jeszcze więcej, jak trafią mu się spady po emerytach i tych co odejdą lub odeszli na funkcjonariuszy. Bo jakoś spoza kontroli nikogo nie przenoszą do US, ani nie zwalniają, jedynie ilość kontrolujących spada, a ilość wszystkich pozostałych rośnie, ale już od nich nikt niczego nie wymaga. Jedynie zostali kontrolujący jako stały pies do bicia. Pies niedługo zdechnie, jak tak dalej będzie.
  • Każą tak szybko kończyć, bo boją się, że za dużo spraw wyjdzie na jaw?

    Korupcja w Polsce. "To ciągle wyzwanie dla służb mundurowych"

    "Janusz Makarowski z Ministerstwa Finansów przyznał, że notowano w Polsce przypadki, w których legalne przedsiębiorstwa (np. PKS) czy urzędy kupowały w przetargach paliwo od grup przestępczych. Zamawiający paliwo przy wyborze jego dostarczyciela kierowali się ceną, a najniższą oferowały grupy przestępcze, które stwarzały pozory legalnej działalności."

    http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/korupcja-w-polsce,76,0,2200908.html


  • Treść pisma przewodniego nie zmieniła się od 01.03 a komentarze powyższe uspakajają mnie, burdel jest w całej Polsce a nie tylko w naszym UCS-ie.
    Wojna ruszyła na całego walczą ze sobą i ścierają była IS, US, UKS i dodano kolejnego rywala UC. A przecież jest jeszcze służba cywilna.
    Spokojnej majówki życzę, lepiej po niej nie będzie.
  • avatar
    No się zaczęło, już jest dobrze (jak słychać i widać), a będzie jeszcze lepiej. A konsekwencje odczuje budżet Pl i całe społeczeństwo.
    gyokuro - szczerze współczuję Tobie i wszystkim UKSom, którzy zostali w kontrolach c-s
  • ...sposób realizacji zasady szybkości działania, np. działania związane ze sposobem doręczania korespondencji, planowaniem wykonania czynności związanych z przesłuchiwaniem świadków, zintensyfikowaniem wzajemnej pomocy prawnej przy realizacji działań. Ww. cel proszę zrealizować w terminie do końca maja 2017 roku.
    Kochany Panie mł. inspektorze kontrola prowadzona jest na podstawie przepisów Ordynacja podatkowa która wyraźnie wskazuje jak doręczać pisma.
  • Sami narobili bajzlu, a teraz próbują zwalić winę na szaraków - tylko coś mi się wydaje, że brak dobrych motywatorów, a i przepisów OP się nie przeskoczy. Raczej młodszy inspektor niech nie liczy na uspakajające wyniki sprawozdań, a raczej sam się weźmie do kontroli i prawdziwej roboty (najlepiej do tego na czym się zna)
  • A to ciekawe myślałem, że kontroli już nie będzie w Us-ach a jednak jest nadzieja, chyba że ludzie rzucą pracę bo Dyrektorzy im takie angaże przedstawią że w Biedronce lub Lidlu dają więcej. Kiedyś likwidację kontroli w Us-ach przerabialiśmy jak UKS-y powstawały po roku szybko ją odbudowywano!!! Teraz się to powtarza ludzi w Us-ach z kontroli się "przytapia" a w UC-S ach tylko wojenka uks-owców z "mundurowymi" i wszystko "leży". Młodszy inspektor to widzi, i co ... 1,61 na angażu, degradacja ze stanowiska z samodzielnego na "specjalistę". W Us-ach już się pakują kontrolerzy , zaczynają na drugą stronę przechodzić ( bo mają rodziny i zobowiązania), chyba że ktoś się opamięta, ale jest już chyba za późno. W UC-S ach jeszcze nie ruszyło i długo nie ruszy z kontrolą. A nasz Dyrektor sugeruje abolicję podatkową dla oszustów podatkowych, wszyscy mają kończyć kontrole. A każda kolejna ma dać natychmiastowe wpływy!!! Art. 108 nie istnieje wg. dyrekcji, wchodzimy w jakieś absurdy decyzyjne, ktoś zapomniał na czym polega kontrola, ile czasu trwa i jaki ma ostateczny cel. Z tej reformy cieszą się tylko nieuczciwi podatnicy.
  • avatar
    Jeżeli ma ktoś trochę oleju w głowie to wie, że jest to sytuacja tonącego z brzytwą. O nie, nie za takimi reformami głosowaliśmy Może wasza praca jest sezonowa - najprawdopodobniej - natomiast większość z nas tkwi w podatkach od wielu lat i nie da się nam ciemnoty wcisnąć. Dalej tak róbcie - to powodzenia ...
    I jeszcze jeden mały kamyczek - obieg dokumentów pomiędzy UCS i IAS - no comments - może ktoś się pochwali ...
  • avatar
    Gdzie są Naczelnicy tych wszystkich naszych urzędów, czy oni mają "jaja" - przecież są to ludzie mądrzy, merytoryczni, większość z nich to prawnicy czy oni w końcu nie mogą powiedzieć że tego się nie da zrealizować, że w tym okresie może góra wyjdzie jedno pismo w sprawie, czy oni ślepo wierzą że szaraki to zrealizują - mogą nagrodami czy też karami, czy straszeniem ale i tak nic w tej sprawie w takim okresie nie zrobią. Czy oni nie mogą się zbuntować razem przecież i tak nie mają nic do stracenia - bo nie zrealizują tych zadań. Czy te pieniądze które oni otrzymują są warte takiego ślepego podejścia?
    Cały system się dopiero tworzy, ludzie są zagubieni we wszystkim co się dzieje i mam może jeszcze taką jedyną nadzieję że jak oni się w końcu nie zbuntują to już nam nikt nie pomoże.
    I jeszcze jedno kierownikiem się bywa, człowiekiem się jest!
  • Ja nie do końca rozumie po co MF ciśnie na szybkie kończenie starych spraw - Podatnicy wiedzą przecież o takich pismach i celowo będą przedłużać sprawy po to aby przez błąd proceduralny sprawy w kolejnych instancjach padły. MF musi o tym widzieć ... ale widocznie taki też jest tego zamysł lub zwykły brak pomyślunku. Ale to dla MF chyba nie problem co wkrótce patrząc na ilość pism, tłumaczeń, tabelek jakie mamy robić podatnicy do niczego nam nie będą już potrzebni. MF i IAS zapewni nam zajęcia bardzo długi czas ...


    Nie wiem czemu MF ciśnie na wszczynaniem nowych spraw w myśl zasady im więcej tym lepiej... Jak rozumiałem (tak mi się wówczas wydawało) sens reformy KAS i powołania USC miał być taki, że:
    - wywiad miał gromadzić informacje i co ważniejsze dowody! na nieuczciwe działania podatników które to dowody mogłyby być wykorzystane w kontrolach celno-skarbowych. Czy obecnie są w USC ludzie posiadający umiejętności i środki na wykonywanie tych zadań - nie wiem, mam nadzieje że są;
    - działy analizy ryzyka miały typować konkretne podmioty ze wskazaniem jakie nieprawidłowości, w jakich obszarach, z jakim prawdopodobieństwem wystąpiły i jakie w związku z tymi nieprawidłowościami budżet państwa poniósł stratę. Działy takie powinny być doposażone w sprzęt, oprogramowanie+szkolenia umożliwiające prowadzenie analiz ogromnych baz danych- czy to już się stało - nie wiem, ale mam nadzieję że tak.
    Dopiero na tej podstawie miały być prowadzone kontrole celno-skarbowe tak aby skupić się na prawdziwych "oszustach" i aby nie stosować procedur celo-skarbowych wobec "normalnych" podmiotów.
    Aby to zafunkcjonowało w praktyce to te dwie komórki powinny zacząć faktycznie działać...
  • Ja bym dodał: kompetencje u szefów to wyzwanie.
  • @arendd29-04-2017 (09:42) - Zawsze cisnęło się i ciśnie dalej kontrolę, a nie wymaga niczego od pozostałych wydziałów czy UKS, czy teraz UCS. To widać po treści tych pism, od kogo się wymaga, a kogo pozostawia w spokoju. Jednocześnie zmniejsza się ilość kontrolujących w urzędach K O N T R O L I celno - skarbowej.
  • Dobrze, że już nie pracuję w tym bagienku. W odpowiednim czasie udało mi się zmienić pracę i nie oglądam tej miernoty na kierowniczych stołkach, i to wcale nie związanej z PiS. W obsadzaniu stołków w KAS decydują względy towarzyskie, łóżkowe lub jedne i drugie razem wzięte. PiS w KAS wśród osób na stołkach kierowniczych nie ma żadnego poparcia, wręcz odwrotnie i ludzie ci robią sabotaż, aby PiS na własne życzenie poszedł w niebyt. Na głosy mojej rodziny i mój nie ma ta partia już na co liczyć skoro taki min. Banaś jest takim ignorantem w tych tematach i nikt mu nie spogląda od strony politycznej na to co ten człowiek wyprawia w obsadzaniu stanowisk.
  • Czekamy na expresową przesyłkę, bykowców albo kiji bejsbolowych dla nadzorców z IAS i chomąt dla "starych szkap" z kontroli. Wiadomo, że jak się da po grzbiecie mocno, nie da obroku i pogoni do orki na głodniaka to SUKCES murowany. "Czyż nie dobija się koni
  • Współczuję. Bo cóż można dodać.
  • "mijjam" ja jeszcze jestem w tym bagienku. Natomiast w całej rozciągłości popieram to co napisałeś(aś).
  • Nic się nie zmieni opuściłem ten padół dna i wodorostów w 2006r. po 8 latach pracy w US w kontroli, dochodowym i ulgach. Jak sami sobie nie załatwicie zmiany to nic się nie zmieni absolutnie nic, nie ma sensu ciągle na siebie naskakiwać bo to tylko jest wwoda na młyn waszej wierchuszki, ludźmi skłóconymi lepiej się steruje
  • Ewa Kopacz pochwaliła się na swoim facebukowym profilu że wyciekło owe pismo i teraz będą gnębieni podatnicy twardymi kontrolami.
    Chciałem tylko przypomnieć pewnego generała z PO który nakazał 80% skuteczność kontroli podatkowych. Przygadał kocił garnkowi.
  • avatar
    Jak nam doniesiono, w UKS Warszawa nakazano w ostatni piątek kwietnia na gwałt wszczynać kontrole celno-skarbowe. Wydaje się pracownikom, że chodziło o pompowanie statystyk (no bo jak to - drugi miesiąc KAS, a tu tak mało kontroli wg. nowych procedur?). Dla decydentów nieważne było to, że masowe wszczynanie kontroli przed pięcioma dniami wolnymi (dla niektórych nawet dziewięcioma) to idiotyzm. Potrzebne rosnące słupki aby pokazać, jak KAS hula. Kłamstwo, wielkie kłamstwo, statystyka - jak ktoś powiedział.
  • tomek20064 napisał"Ewa Kopacz pochwaliła się na swoim facebukowym profilu że wyciekło owe pismo i teraz będą gnębieni podatnicy twardymi kontrolami". Zapomniała dodać, że to dzięki dawnym kolegom promila i generała, których w MF jest PełnO.
  • Panie podsekretarzu stanu może warto było by wziąć na klatę choć jedną sprawę czy to kontrolę, czy to postępowanie podatkowe (np. postępowanie pokontrolne, czy może jakąś banalny wniosek o stwierdzenie nadpłaty czy inne postępowanie). Być może, autor jakże doniosłych pism doszedł by do innych wniosków.
    Traktujcie pracowników dalej jak śmieci, wyeliminujcie wszystkie nagrody i dodatkowe świadczenia pieniężne a kres tej wędrówki (włącznie z wyspecjalizowanymi i doświadczonymi pracownikami) niedaleki będzie i rychły.
    Oczy mi się szklą kiedy uświadomię sobie ile życia i serca poświęciłem tej instytucji. A oni tak się odpłacają...

    Ponadto, szefowie wszystkich szefów, stare polskie przysłowie głosi, że "gdy człek się spieszy to się diabeł cieszy".

Tylko zalogowani użytkowicy mogą dodawać komentarze.