Ostatnio edytowano 15 kwi 2012, 14:43 przez agatka123, łącznie edytowano 1 raz
15 kwi 2012, 14:43
Re: Gimnastyka umysłu
ja też obstawiam d
15 kwi 2012, 16:11
Re: Gimnastyka umysłu
b. Mogłoby być f, ale wypełnianie tła działa zamiennie - w pierwszym kwadracie tlo kwadratu jest z górnej połowy koła,a tło koła z tła kwadratu (rezultatem są odpowiednio kwadraty z trzeciej kolumny) natomiast w 2 kwadracie z pierwszej kolumny tło kwadratu bierze się z dolnej połowy koła, a tło koła z tła kwadratu i rezultatem tej zamiany jest 2 kwadrat z 3 kolumny, a ostatni kwadrat analogicznie jak pierwszy kwadrat. Jak ktoś zrozumiał mój tok rozumowania to podziwiam Taka jest moja wersja.
____________________________________ "Dobry los nie jest sprzymierzeńcem bezczynnych".
15 kwi 2012, 18:08
Re: Gimnastyka umysłu
wioliska
b. Mogłoby być f, ale wypełnianie tła działa zamiennie - w pierwszym kwadracie tlo kwadratu jest z górnej połowy koła,a tło koła z tła kwadratu (rezultatem są odpowiednio kwadraty z trzeciej kolumny) natomiast w 2 kwadracie z pierwszej kolumny tło kwadratu bierze się z dolnej połowy koła, a tło koła z tła kwadratu i rezultatem tej zamiany jest 2 kwadrat z 3 kolumny, a ostatni kwadrat analogicznie jak pierwszy kwadrat. Jak ktoś zrozumiał mój tok rozumowania to podziwiam Taka jest moja wersja.
Mogłoby być oczywiście d a nie f
____________________________________ "Dobry los nie jest sprzymierzeńcem bezczynnych".
15 kwi 2012, 18:10
Re: Gimnastyka umysłu
Moim zdaniem B
16 kwi 2012, 07:06
Re: Gimnastyka umysłu
d uzasadnienie: kolor tła z pierwszej kolumny staje się kolorem kropki w trzeciej kolumnie, a jeden z kolorów występujących w kropce z I kolumny jest tłem w III. Jest to kolor, który wystepuje w kolumnie II.
16 kwi 2012, 08:13
Re: Gimnastyka umysłu
Też stawiam na b. A jaka jest prawidłowa odpowiedź;-)?
16 kwi 2012, 08:25
Re: Gimnastyka umysłu
Moim zdaniem zarówno uzasadnienie Wioliski jak i Ladyfox jest logiczne, zatem MAM82 - jaka powinna być prawidłowa odpowiedż?
16 kwi 2012, 08:34
Re: Gimnastyka umysłu
Czy widzicie sens w ćwiczeniu takich bardziej matematycznych zadań? typu Trzy lata temu tata był 5 razy starszy od Grzesia. Za trzy lata będzie 3 razy starszy. Ile lat ma Grześ teraz?
Czy one mogą się pojawiać jako np. część do obliczeń w tabelach? To są zadania z procentami, ułamkami, równaniami niewiadomych itd.
Czy jednak lepiej koncentrować się na matrycach i analogiach słownych?
U mnie z matrycami jest tak, że część udaje mi się zrobić- nie strzelić, ale jak są bardziej skomplikowane to właściwie nie szukam za długo, bo wiem, że na egzaminie nie ma czasu, więc jeśli nie widzę rozwiązania w miarę szybko, to strzelam.
Dlatego pytanie do osób z doświadczeniem egzaminacyjnym: jak to jest z tymi matrycami, tzn. ich poziom trudności? Bo wiadomo, są b. proste, średnie i takie dla wybitnych. Czy jeśli się nie "łapie" tych trudnych, to oznacza, że na egz jest się bez większych szans?
16 kwi 2012, 13:52
Re: Gimnastyka umysłu
odnośnie tej kolorowej matrycy... według mnie: d uzasadnienie: kolor tła z pierwszej kolumny staje się kolorem kropki w trzeciej kolumnie; natomiast kolor tła zmienia się cyklicznie od pierwszego obrazka aż do ostatniego
16 kwi 2012, 14:00
Re: Gimnastyka umysłu
ladyfox
d uzasadnienie: kolor tła z pierwszej kolumny staje się kolorem kropki w trzeciej kolumnie, a jeden z kolorów występujących w kropce z I kolumny jest tłem w III. Jest to kolor, który wystepuje w kolumnie II.
Zgadzam się - najważniejsze, że kolor tła w III kol. musi występować w kropce w I kol, ale też w kropce w II kol. Tak więc D.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników