Teraz jest 06 wrz 2025, 16:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii 
Autor Treść postu
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 maja 2009, 15:37

 POSTY        969
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
szarotka1977                    



Keira                    



A co byście zrobili gdyby podatnik przyniósł wydrukowany z e-deklaracji PIT(opłacił opłatę skarbową)  i poprosił o potwierdzenie za zgodność z oryginałem?

Jejku, złożyłam e-deklarację i skąd wezmę kserokopię zeznania do oświadczenia majątkowego ???

Posiadasz przecież UPO. Na twoim miejscu okazałbym osobie przyjmującej oświadczenia majątkowe UPO i poprosił o sporządzenie notatki, że z tej przyczyny nie jesteś w stanie dołączyć kserokopii zeznania.

____________________________________
Osiem lat podstawówki, cztery liceum, potem pięć - bite! - studiów, dyplom z wyróżnieniem, dwadzieścia lat praktyki, i oto mi płacą, jakby ktoś dał mi w mordę


04 lut 2011, 20:00
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA04 paź 2009, 13:53

 POSTY        86
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
szarotka1977                    



Keira                    



A co byście zrobili gdyby podatnik przyniósł wydrukowany z e-deklaracji PIT(opłacił opłatę skarbową)  i poprosił o potwierdzenie za zgodność z oryginałem?

Jejku, złożyłam e-deklarację i skąd wezmę kserokopię zeznania do oświadczenia majątkowego ???

Ja składam wydruk wraz z UPO. Problemu nie miałem. I tak nie wiedzą w kadrach co pakują do koperty :)


04 lut 2011, 20:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA17 gru 2010, 09:22

 POSTY        624
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
Tak jest, co nas obchodzi, że przepisy nie nadążają za postępem i o ile papier można skserować to dokument elektroniczny można jedynie wydrukować. Jak ktoś się upiera to niech najpierw sobie wydrukuje a potem skseruje choć to nie ma najmniejszego sensu. Ja tam już drugi rok z rzędu zapakuję z oświadczeniem wydruk swojego e-pita i resztę mam gdzieś. UPO nie załączam bo nawet w myśl obowiązujących zapisów (dla pracowników służby cywilnej - ustawa o izbach i urzędach skarbowych) nie wymaga się kserokopii z potwierdzeniem złożenia.

____________________________________
"Wszelkie poglądy, opinie czy wnioski wyciągnięte zostały wyłącznie na podstawie obserwacji poczynionych na własnym podwórku, o ile w treści postu nie zostało wskazane wprost, że jest inaczej"


04 lut 2011, 20:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 maja 2009, 15:37

 POSTY        969
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
rudeboys                    



szarotka1977                    



Keira                    



A co byście zrobili gdyby podatnik przyniósł wydrukowany z e-deklaracji PIT(opłacił opłatę skarbową)  i poprosił o potwierdzenie za zgodność z oryginałem?

Jejku, złożyłam e-deklarację i skąd wezmę kserokopię zeznania do oświadczenia majątkowego ???

Ja składam wydruk wraz z UPO. Problemu nie miałem. I tak nie wiedzą w kadrach co pakują do koperty :)

Problemy możesz mieć, jak kopertę otworzą osoby do tego upoważnione i stwierdzą brak kserokopii zeznania. A kadrowa nic nie wie ...



USTAWA
z dnia 21 czerwca 1996 r.
o urzędach i izbach skarbowych
Art. 8b.
1. Pracownicy urzędów skarbowych i izb skarbowych będący pracownikami służby
cywilnej są obowiązani corocznie, w terminie do dnia 15 maja, składać oświadczenia
majątkowe wraz z załącznikiem ? kserokopią zeznania o wysokości dochodu
w roku podatkowym i jego korekt. Oświadczenie składa się kierownikowi
jednostki, w której osoba jest zatrudniona.

____________________________________
Osiem lat podstawówki, cztery liceum, potem pięć - bite! - studiów, dyplom z wyróżnieniem, dwadzieścia lat praktyki, i oto mi płacą, jakby ktoś dał mi w mordę


04 lut 2011, 20:27
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA25 maja 2009, 13:02

 POSTY        220
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
Nie dajmy się zwariować - kserokopia - a kto powiedział, że potwierdzona? może być wydrukowana kopia do tego upo i wystarczy - nic więcej nie trzeba.......

A tak apropo cera - u nas tworzy się wydruk ze speda i na tym bije pieczątki za zgodność opisując z deklaracją przesłaną elektronicznie i tyle - akceptowane nawet przez banki więc problema nie ma

____________________________________
"jestem jak chiński znak równowagi - trochę głupoty - tyle samo rozwagi..."


04 lut 2011, 21:28
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
Leibowitz                    



rudeboys                    



szarotka1977                    



Jejku, złożyłam e-deklarację i skąd wezmę kserokopię zeznania do oświadczenia majątkowego ???

Ja składam wydruk wraz z UPO. Problemu nie miałem. I tak nie wiedzą w kadrach co pakują do koperty :)

Problemy możesz mieć, jak kopertę otworzą osoby do tego upoważnione i stwierdzą brak kserokopii zeznania. A kadrowa nic nie wie ...
USTAWA z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych
Art. 8b.
1. Pracownicy urzędów skarbowych i izb skarbowych będący pracownikami służby cywilnej są obowiązani corocznie, w terminie do dnia 15 maja, składać oświadczenia majątkowe wraz z załącznikiem ? kserokopią zeznania o wysokości dochodu w roku podatkowym i jego korekt.

I znowu Życie przerosło kabaret. Tfu. Znaczy przepisy podatkowe.

A jeszcze inna sprawa: a skan to już nie jest (zgodnie z ustawą) kserokopia....  :lol:

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


04 lut 2011, 21:47
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 08:48

 POSTY        38
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
Przesłanie e-zeznania zostało dopuszczone przepisami prawa. NIKT nie ma prawa odmówić wiarygodności takiego formularza. Jak ma wątpliwości zwraca się do właściwego USa o potwierdzenie tego faktu. Czy to jest bank, czy inna instytucja, czy Kadrowa (pozdrawiam) - to nie ma żadnego znaczenia: wystarczy sprawdzić to...


04 lut 2011, 22:05
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA20 lut 2008, 20:32

 POSTY        98
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
Dobra, znowu się czepiam, ale:
Przesłanie e-zeznania zostało dopuszczone przepisami prawa. = TAK
NIKT nie ma prawa odmówić wiarygodności takiego formularza =TAK
Ale konkretny przepis prawny żąda kserokopii, i taka ma być. Albo traktujemy przepisy prawa literalnie, albo "jak się komu widzi", ale czy wtedy nie należałoby stosować takich samych zasad dla podatników?

PS
Co do oświadczeń
Czy jak podam w sekcji dotyczącej gotówki zapis "ok 60 dag monet o nominale 1,2,5,10 gr" to będzie to prawidłowe czy jednak mam liczyć?


04 lut 2011, 22:25
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA25 maja 2009, 13:02

 POSTY        220
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
coś mi się wydaję, że jednemu chodzi o kserokopię, a drugiemu o uwierzytelnioną kopię - a to już jet różnica. Zwykła kserokopia może mieć lub nie - stempel na pierwszej stronie - wówczas można by podmienić pozostałe strony...
z kolei uwierzytelniona - każda strona jest opieczętowana - to jest bardziej wiarygodne i czasem wymagane. Zależy do jakich celów - i tak samo dotyczy pitu papierowego jaki i tego w wersji "e". Należałoby to rozróżniać...

____________________________________
"jestem jak chiński znak równowagi - trochę głupoty - tyle samo rozwagi..."


04 lut 2011, 22:36
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 08:48

 POSTY        38
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
Nikt jak skarbowcy wiedzą o NIEDOPRECYZOWANIU prawa obowiązującego do uchwalanego. Doktryna (sądowa) nakazuje jednak brać pod uwagę normę prawną wprowadzoną aktualnie, chyba, że wcześniejsza jest niezgodna z Konstytucją (aktualnie jeszcze dyrektywami UE).


04 lut 2011, 22:55
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
Nadir                    



Nie widzę przeszkód, aby na pisemny wniosek wydać kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem - opłata 5 zł od jednej strony.

Zgadzam się ;)


04 lut 2011, 23:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA08 gru 2010, 08:57

 POSTY        1
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
Leibowitz                    



Przecież główną ideą e-deklaracji jest oszczędność papieru. Drukowanie e-deklaracji, to jest dopiero głupota :rotfl:

W pewnym sensie tak ale ciekaw jestem, co znajdowałoby się w aktach sprawy? Wiadomo, że wydruk. Nic innego w grę przecież nie wchodzi. Nie wiem jaka jest praktyka w innych IS, ale w tej poznańskiej w postępowaniach VAT życzą sobie oryginalne deklaracje a nie wydruki Poltax. Sądy to już w ogólne nie akceptują czegoś takiego.


04 lut 2011, 23:13
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA20 lut 2008, 20:32

 POSTY        98
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
"Przecież główną ideą e-deklaracji jest oszczędność papieru. Drukowanie e-deklaracji, to jest dopiero głupota"
Zgadzam się, tylko jest jedno ale. Nazywa się toto archiwizacja dokumentów elektronicznych. O ile się nie mylę to nigdzie w US-ach nie jest stosowana (trochę to drogie, ale to zasady takie są) i problemy prawne w przypadku przyjmowania dokumentów drogą elektroniczną istnieją. A widział ktoś dokument opisujący zasady archiwizacji takich dokumentów w MF?
O ile się nie mylę nieistniejący? Ale jak mi  ktoś wskaże to wiszę kolację w wybranej knajpie w Wa-wie.
Cyba że jednak jestem politykiem, a oni zawsze kłamią :)


04 lut 2011, 23:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 maja 2009, 15:37

 POSTY        969
Post Zeznanie złożone drogą elektroniczną a wydanie kserokopii
Marcelin                    



Leibowitz                    



Przecież główną ideą e-deklaracji jest oszczędność papieru. Drukowanie e-deklaracji, to jest dopiero głupota :rotfl:

W pewnym sensie tak ale ciekaw jestem, co znajdowałoby się w aktach sprawy? Wiadomo, że wydruk. Nic innego w grę przecież nie wchodzi. Nie wiem jaka jest praktyka w innych IS, ale w tej poznańskiej w postępowaniach VAT życzą sobie oryginalne deklaracje a nie wydruki Poltax. Sądy to już w ogólne nie akceptują czegoś takiego.

Jakiej sprawy? Przecież deklaracja jest składana wyłącznie w celu przypisania podatku przez księgowość, tak, żeby fiskus wiedział, ile ma ściągnąć z podatnika (jeśli on sam nie zapłaci, wbrew zasadzie samoopodatkowania ;) ) A księgowości sama deklaracja do niczego nie jest potrzebna. Potrzebna jej jest wyłącznie informacja: "ile". Forma elektroniczna jest tu zupełnie wystarczająca. Dopiero brak wpłaty rodzi obowiązek wystawienia tytułu egzekucyjnego - a ten funkcjonuje wyłącznie w formie papierowej - choć podejrzewam, że forma elektroniczna jest tu też możliwa.
Na potrzeby ewentualnego postępowania, czy to podatkowego, czy karnego, wystarczy wydruk urzędowy deklaracji (np. z podsystemu kontrola) z potwierdzeniem zgodności z dokumentem elektronicznym, przez uprawnionego pracownika, oczywiście pod odpowiedzialnością karną, służbową i jaką tam jeszcze.

____________________________________
Osiem lat podstawówki, cztery liceum, potem pięć - bite! - studiów, dyplom z wyróżnieniem, dwadzieścia lat praktyki, i oto mi płacą, jakby ktoś dał mi w mordę


06 lut 2011, 00:14
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 53 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: