Czy ja źle czytam, czy w strukturze brak podatków majątkowych, np. podatku od czynności cywilnoprawnych - chodzi mi konkretnie o weryfikację aktów notarialnych i prowadzenie postępowań w sprawie podwyższenia wartości?
08 wrz 2010, 23:37
Reorganizacja
flower
Czy ja źle czytam, czy w strukturze brak podatków majątkowych, np. podatku od czynności cywilnoprawnych - chodzi mi konkretnie o weryfikację aktów notarialnych i prowadzenie postępowań w sprawie podwyższenia wartości?
Dobrze czytasz... nie ma. I pojawi sie pewnie dylemat: gdzie to dać: do postępowan podatkowych czy czynności sprawdzających? Kolejny dylemat: karta podatkowa, osoby duchowne... Co o tym myślicie?-gdzie to powinno być?
09 wrz 2010, 07:03
Reorganizacja
kończy sie decyzją - pewnie PP
09 wrz 2010, 15:24
Reorganizacja
Podatki majątkowe mogą przejść do urzędów gmin! Może dlatego zniknęły!
09 wrz 2010, 19:27
Reorganizacja
hilton
Podatki majątkowe mogą przejść do urzędów gmin! Może dlatego zniknęły!
Niby tak ale w podatkach majątkowych jest duży zasób informacji o majątkach. Ma to znaczenie np. dla egzekucji, źródeł nieujawnionych, dochodówki czy VAT-u (sprzedaż działek).
09 wrz 2010, 19:53
Reorganizacja
hilton
Podatki majątkowe mogą przejść do urzędów gmin! Może dlatego zniknęły!
Chyba nie bardzo, bo w projektowanym statucie izby skarbowej przewidziano komórkę podatków majątkowych. A gdyby miały przejść na gminy, to organem odwoławczym byłoby SKO.
____________________________________ "Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."
10 wrz 2010, 07:15
Reorganizacja
Jeżeli zarządzenie nr 13 (nomen omen ) się podpisze do końca września to reorganizacja wchodzi w życie z dniem 01.01.2011, jeżeli MinFin zamarudzi to zmiany dopiero w nieokreślonej przyszłości...
____________________________________ "No Laguna, teraz to my możemy wszystko..."
10 wrz 2010, 18:20
Reorganizacja
Weksel
STARUSZEK - " niech żyje chaos i oszuści podatkowi "
Tak się zastanawiam komu zależy na tym chaosie , zamiast usprawniać pracę urzędu to się ją pogarsza. Dlaczego decyzje o nas zapadają w Min.Fin. które nie ma zielonego pojęcia o pracy w US. W Min.Fin. pracują młodzi kreatywni wprowadzający chaos i zamieszanie. Zmieniają się tam na stołkach i mają zero pojęcia o ściąganiu podatków i żmudnej, mrówczej pracy na dole. Najpierw uprościć podatki, podać jednolite i jednoznaczne przepisy podatkowe, zapewnić jeden powtarzam jeden wspólny program komputerowy do pracy na każdym stanowisku w urzędzie i dopiero wówczas wprowadzić reorganizację. No cóż takie życzenia to tylko w Erze
Nie mów, że nie kapujesz - przecież dzisiaj w Polsce są takie rządy i chodzi właśnie o to by był chaos w US, bo wtedy kolesiostwo z biznesu robi co chce. Porażka. Obecnie nam panujący patrzą tylko gdzie można kogo lub zamieszać normalnych pracowników mają w Mam nadzieję, że te barany niedługo zagrzeją miejsce, bo nowe wybory pewnie zmienią władzę na SLD -owską i znowu karuzela. Obecnym
11 wrz 2010, 00:26
Reorganizacja
cisza źle wróży
15 wrz 2010, 19:41
Reorganizacja
To tylko pozorna cisza są konsultacje jaki dział ma odpowiadać na pisma chcą aby to robił OB2 a OB1 był tylko od udzielania informacji na dole i kto ma robić VZM OB2 czy PP! Raczej to wchodzi z 1 stycznia 2011. A rozporządzenie mają podpisać przełom września i pażdziernika no chyba że coś się zmieniło o czym nie wiem?
15 wrz 2010, 20:25
Reorganizacja
Podobno nie ma już co dyskutować i sprawa jest przesądzona. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że nikt nie ma pomysłu jak się rzeczywiście zreorganizować i jak to wszystko ma działać.
____________________________________ Różnica między człowiekiem mądrym i głupim jest taka, że mądry wie, że nie jest mędrcem, a głupi nie wie, że jest głupcem.
16 wrz 2010, 06:17
Reorganizacja
Obiektywnie oceniając-sam pomysł nie jest zły.W moim urzędzie w bardzo dużej części te zasady (podział na orzecznictwo i obsługę)funkcjonują od kilku lat i to działa.Jakość decycji wymiarowych bardzo wzrosła itp.Ale przecież nie od samej reorganizacji tylko od tego,że są właściwi ludzie na właściwym miejscu.I dlatego będzie problem z planowaną(oby) reorganizacją-jak dopasować ludzi do zadań, kiedy NUS nie ma pola manewru i nie może przenieść zadań między komórkami nawet czasowo. No i ten radosny bałagan w okresie przejściowym. Co do majątkówki nie widzę problemu.Ogólna zasada-decyzje w orzecznictwie,reszta w obsłudze.
17 wrz 2010, 07:54
Reorganizacja
Czy wiadomo wam coś na temat terminu podpisania tegoż 13 zarządzenia?
____________________________________ wiązanie przyszłości z pracą w administracji publicznej, to błąd podstawowy - inspektor / T. Ludwiński
17 wrz 2010, 09:21
Reorganizacja
Jeżeli miałoby wejść w życie to muszą podpisać do końca września. Idą wybory samorządowe więc strach ich obleciał zapewne. W nowym roku wybory parlamentarne więc myślę, że 2 lata będziemy mieć spokojne. Obym się tylko nie mylił
____________________________________ "Kto cały czas ciężko pracuje, nie ma czasu zarabiać pieniędzy" - J. D. Rockefeller
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników