Teraz jest 06 wrz 2025, 23:15



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 154 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie? 
Autor Treść postu
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA03 sie 2009, 12:40

 POSTY        9
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Ja również poinformowałam urząd o świadczeniu usług w ramach umów o dzieło i działalności gospodarczej. Moja działalność nie ma nic wspólnego z zadaniami urzędu. Naczelnik przyjął to do wiadomosci i nie wniósł uwag. Zgoda nie jest wymagana bo jestem tylko pracownikiem a nie urzędnikiem.

Dodano: Wto Sie 25, 2009 11:34 am

Pismem z dnia 24.10.2005r. Szef Służby Cywilnej wyjaśniał Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Oleśnicy  kto i jak może być dodatkowo zatrudniony. Warto odnaleść to pismo w swoich komórkach kadrowych bo chyba inne urzędy też je informacyjnie otrzymały.


25 sie 2009, 10:30
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA15 gru 2006, 07:30

 POSTY        3
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
proszę o treść tego pisma


26 sie 2009, 21:11
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA23 mar 2009, 18:41

 POSTY        1

 LOKALIZACJAGalindia
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Wprawdzie mój szef jest OK jeżeli chodzi o zgodę na dodatkowe zarobkowanie, ale również poproszę o treść tego pisma (MF może już je mieć głęboko w archiwum).


27 sie 2009, 07:54
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA03 sie 2009, 12:40

 POSTY        9
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Nie mam niestety dostępu do tego pisma. Ale na 100% widziałam, czytałam, cytowałam i na nie się powoływałam informujac o dodatkowym zatrudnieniu swoje szefostwo.


27 sie 2009, 10:53
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA02 lut 2007, 14:02

 POSTY        145
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Treść pisma o które prosicie:


Dodatkowe zatrudnienie członków korpusu służby cywilnej

W dniu 2 listopada 2005 r. Departament Organizacji Skarbowości w Ministerstwie Finansów przekazał do wiadomości i wykorzystania kopię pisma Szefa Służby Cywilnej z dnia 24 października 2005 r. DZK - 024 - 36 / 05 / MZ przedstawiającego stanowisko - wyjaśnienia w sprawie dodatkowego zatrudnienia członka korpusu służby cywilnej:

Warszawa, 24 października 2005 r.

Szef Służby Cywilnej
Jan Pastwa

DZK - 024 - 36 / 05 / MZ

Pani
Barbara Michta
Naczelnik Urzędu Skarbowego
w Oleśnicy

W związku z pismem Pana Piotra Krzekotowskiego, Przewodniczącego Komisji
Zakładowej NSZZ ?Solidarność" przy Urzędzie Skarbowym w Oleśnicy nr ZZ 13/2005 z dnia
15 września 2005 r. (kopia pisma w załączeniu) pragnę wyjaśnić, że zgodnie z art. 72 ust. 1
ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz.U. z 1999 r. Nr 49, póz. 483 ze zm.),
członek korpusu służby cywilnej nie może podejmować dodatkowego zatrudnienia bez zgody
dyrektora generalnego urzędu ani wykonywać czynności lub zajęć sprzecznych
z obowiązkami wynikającymi z ustawy lub podważających zaufanie do służby cywilnej.
Zakaz podejmowania dodatkowego zatrudnienia bez zgody dyrektora generalnego dotyczy
jedynie świadczenia pracy na podstawie stosunku pracy. Natomiast wykonywanie przez
pracownika służby cywilnej dodatkowej pracy na podstawie umów cywilnoprawnych oraz
prowadzenie działalności gospodarczej nie jest zatrudnieniem w rozumieniu wskazanego
przepisu, a zatem nie wymaga zgody dyrektora generalnego urzędu. Należy jednak
podkreślić, że przedmiot tych umów i wykonywane na ich podstawie czynności nie mogą być
sprzeczne z obowiązkami członków korpusu służby cywilnej wynikającymi z ustawy ani
podważać zaufania do służby cywilnej.
Ten ostatni warunek autorzy komentarza do ustawy o służbie cywilnej (J. Jagielski,
K. Rączka, Komentarz do ustawy o służbie cywilnej, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis,
Warszawa 2001) wyjaśniają następująco: ?członek korpusu służby cywilnej nie może
wykonywać jakichkolwiek czynności lub zajęć, które uniemożliwiałyby lub utrudniały
prawidłowe wykonywanie obowiązków służbowych, wywoływałyby uzasadnione podejrzenie
o stronniczość lub interesowność albo podważałyby zaufanie do służby, a w szczególności
godziłyby w powagę lub godność urzędnika".
Ocena, czy w danej sprawie doszło do naruszenia obowiązków członka korpusu służby cywilnej lub podważenia zaufania do służby cywilnej ma charakter indywidualny, jest
uzależniona od okoliczności konkretnej sprawy i należy do kompetencji dyrektora
generalnego urzędu (osoby wykonującej jego zadania). W razie uznania przez pracodawcę,
iż doszło do naruszenia zakazu wynikającego z art. 72 ust. 1 ww. ustawy możliwe jest
pociągnięcie członka korpusu służby cywilnej do odpowiedzialności dyscyplinarnej
i ewentualne ukaranie go jedną z kar przewidzianych w art. 107 lub 108 ustawy o służbie
cywilnej.
Należy uznać, że choć wykonywanie przez pracownika służby cywilnej dodatkowej
pracy na podstawie umów cywilnoprawnych nie wymaga zgody dyrektora generalnego
urzędu, to jednak dyrektor generalny, który odpowiada za przestrzeganie zasad
funkcjonowania służby cywilnej w danym urzędzie i jest uprawniony do dokonywania oceny
stanu faktycznego, ma prawo do informacji o dodatkowych zajęciach podejmowanych przez
podległych mu pracowników. Może on również określić, jakie czynności uważa za sprzeczne
z obowiązkami członków korpusu służby cywilnej wynikającymi z ustawy lub podważające
zaufanie do służby cywilnej. Przy dokonywaniu tych ustaleń należy jednak brać pod uwagę
tylko takie czynności, które mają związek z zadaniami wykonywanymi przez dany urząd,
a ich wykonywanie przez członka korpusu służby cywilnej może prowadzić do wystąpienia
konfliktu interesu.
W świetle powyższego wydaje się, że dyrektor generalny urzędu (osoba wykonująca
jego zadania) ma prawo określić zajęcia dydaktyczne lub szkoleniowe, wykonywane na innej
podstawie niż stosunek pracy, których podejmowanie będzie uważał za sprzeczne
z obowiązkami członków korpusu służby cywilnej, wynikającymi z ustawy lub podważające
zaufanie do służby cywilnej. Ma prawo również prosić o informację nt. dodatkowych zajęć
wykonywanych przez pracowników zatrudnionych w urzędzie. Natomiast wprowadzenie
w regulaminie pracy obowiązku uzyskiwania zgody na podejmowanie ww. zajęć jest, moim
zdaniem, sprzeczne z obowiązującymi przepisami. W związku z powyższym proszę
o wyeliminowanie zaistniałych nieprawidłowości i uregulowanie kwestii uzyskiwania
informacji o dodatkowych zajęciach wykonywanych przez podległych Pani pracowników
w inny sposób.


Do wiadomości:
1. Pan Krzysztof Piechota
Dyrektor Departamentu Organizacji Skarbowości
w Ministerstwie Finansów,
2. Pan Andrzej Jędrzejczak
Dyrektor Izby Skarbowej we Wrocławiu.


Od siebie dodam, że pismo znalazłem kiedyś na stronie intranetowej swojej izby skrabowej w dziale "Służba cywilna i praca". Jak wynika z treści pisma zostało ono przekazane przez MF do wykorzystania wszystkim IS, a te powinny o takim piśmie poinformować podległe US, także teoretycznie, skoro MF przekazuje je do wykorzystania to zgadza się z jego treścią, a jeśli do tego wszystkiego dodam, że to pismo cały czas jest na stronie intranetowej mojej Izby to wszystko staje się jasne (cały czas obowiązuje). Tak więc droga otwarta do dodatkowego zarabiania!  :rolleyes:


Ostatnio edytowano 27 sie 2009, 12:29 przez balek, łącznie edytowano 1 raz



27 sie 2009, 12:17
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lis 2007, 21:00

 POSTY        324
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Z moich informacji wynika że w Ministerstwie Finansów są udzielane pozwolenia na dodatkowe zarobkowanie.
Trzeba oświadczyć że zajęcie zarobkowe nie stoi w sprzeczności z przepisami prawa lub obowiązkami pracownika, nie podważa zaufania do służby publicznej, nie budzi podejrzeń o związek między interesem publicznym etc.

Poniżej wzór informacji z MF o zamiarze podjęcia dodatkowego zatrudnienia.


 Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


05 wrz 2009, 15:02
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 maja 2009, 10:53

 POSTY        45
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
A czy zdaniem forumowiczów, wykonywanie pracy polegającej na doradztwie gospodarczym i prawnym poza właściwością miejscową US, miejsca zatrudnienia pracownika SC mieści się w granicach przyzwolenia wg, tego pisma?


08 wrz 2009, 08:11
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA02 lip 2009, 14:11

 POSTY        12
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Myślę, że nie wszystko należy oceniać w świetle treści samego pisma. Ważne jest, że realizując określone czynności doradcze możesz być w sprzeczności z wykonywanymi obowiązkami, ponieważ niejednokrotnie czynności gospodarcze pozostają w ścisłym związku z formą opodatkowania konsekwencji z nich wynikających.
A zatem wiedza, którą posiadasz zawodowo może być wykorzystana w sposób nie odpowiadający zapisom ustawy o sc. I być może aktualny szef nie będzie kwestionował Twoich prac, ale kolejny już może.


10 wrz 2009, 15:23
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 gru 2007, 12:19

 POSTY        1667
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Jak już skończy się racjonalizacja zatrudnienia część z nas nie będzie się już musiała martwić o zgodę  :(

____________________________________
Polak ,katolik,hetero,szczęśliwy.Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez zgody jest zabronione!
טדאוש


10 wrz 2009, 20:19
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
W świetle pisma, które przytoczył BALEK dodatkowe zarobkowanie skarbowców jest jak najbardziej możliwe. Aż dziw, że pracownicy masowo nie zakładają działalności ( po uprzednim powiadomieniu swojego szefa ).  Rynek widzę ogromny ...

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


10 wrz 2009, 22:53
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA21 paź 2006, 14:26

 POSTY        247
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Ciekawa byłaby statystyka ilości osób dodatkowo zatrudnionych (poza skarbowością) z urzędów , izb i z ministerstwa. Myślę moi drodzy, że nie jest mile widziana dodatkowa praca pracowników z urzędów, trochę z izby. Myślę, że ilość dodatkowo zarabiających  rośnie w miarę rosnącej instancji.
Prawdę powiedziawszy w świetle powyższego to nie ma przeciwwskazań zatrudnić się na umowę zlecenie do biura rachunkowego.
Czy są wśród nas takie przypadki? I co by sąd powiedział gdyby pracownik US  zwolnienie z tego tytułu podał do sądu. Myślę, że sprawę by wygrał.


13 wrz 2009, 19:36
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
wykładam...Naczelnik nie miał nic przeciwko, wręcz stwierdził, że cieszy się, że jego pracownik w ten sposób bedzie utrwalał swoją wiedzę podatkową. To była przyjemna rozmowa.


15 wrz 2009, 05:48
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA03 sie 2009, 12:40

 POSTY        9
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Balek dziękuję za zamieszczenie pisma.


17 wrz 2009, 06:59
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA02 lut 2007, 14:02

 POSTY        145
Post Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
gugus                    



Balek dziękuję za zamieszczenie pisma.

proszę bardzo!

Natomiast co do kilku wcześniejszych wypowiedzi:
Moriturus                    



Z moich informacji wynika że w Ministerstwie Finansów są udzielane pozwolenia na dodatkowe zarobkowanie.
Trzeba oświadczyć że zajęcie zarobkowe nie stoi w sprzeczności z przepisami prawa lub obowiązkami pracownika, nie podważa zaufania do służby publicznej, nie budzi podejrzeń o związek między interesem publicznym etc

co wyższa instancja to większe luzy, zresztą zgodnie z powiedzeniem "co wolno wojewodzie to nie tobie ..." nas na dole cisną najbardziej

olin72                    



A czy zdaniem forumowiczów, wykonywanie pracy polegającej na doradztwie gospodarczym i prawnym poza właściwością miejscową US, miejsca zatrudnienia pracownika SC mieści się w granicach przyzwolenia wg, tego pisma?

moim zdaniem możnaby się tu doszukać konfliktu interesów

aneleh                    



Prawdę powiedziawszy w świetle powyższego to nie ma przeciwwskazań zatrudnić się na umowę zlecenie do biura rachunkowego

tu ewidentny konflikt interesów, raczej bym się w coś takiego nie pakował

NewLunatiq                    



wykładam...Naczelnik nie miał nic przeciwko, wręcz stwierdził, że cieszy się, że jego pracownik w ten sposób będzie utrwalał swoją wiedzę podatkową. To była przyjemna rozmowa.

wykładanie to jedyny zawód z którym żaden NUS nie powinien mieć problemów nawet na podstawie umowy o pracę


17 wrz 2009, 07:42
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 154 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron