Ja również poinformowałam urząd o świadczeniu usług w ramach umów o dzieło i działalności gospodarczej. Moja działalność nie ma nic wspólnego z zadaniami urzędu. Naczelnik przyjął to do wiadomosci i nie wniósł uwag. Zgoda nie jest wymagana bo jestem tylko pracownikiem a nie urzędnikiem.
Dodano: Wto Sie 25, 2009 11:34 am
Pismem z dnia 24.10.2005r. Szef Służby Cywilnej wyjaśniał Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Oleśnicy kto i jak może być dodatkowo zatrudniony. Warto odnaleść to pismo w swoich komórkach kadrowych bo chyba inne urzędy też je informacyjnie otrzymały.
25 sie 2009, 10:30
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
proszę o treść tego pisma
26 sie 2009, 21:11
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Wprawdzie mój szef jest OK jeżeli chodzi o zgodę na dodatkowe zarobkowanie, ale również poproszę o treść tego pisma (MF może już je mieć głęboko w archiwum).
27 sie 2009, 07:54
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Nie mam niestety dostępu do tego pisma. Ale na 100% widziałam, czytałam, cytowałam i na nie się powoływałam informujac o dodatkowym zatrudnieniu swoje szefostwo.
27 sie 2009, 10:53
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Treść pisma o które prosicie:
Dodatkowe zatrudnienie członków korpusu służby cywilnej
W dniu 2 listopada 2005 r. Departament Organizacji Skarbowości w Ministerstwie Finansów przekazał do wiadomości i wykorzystania kopię pisma Szefa Służby Cywilnej z dnia 24 października 2005 r. DZK - 024 - 36 / 05 / MZ przedstawiającego stanowisko - wyjaśnienia w sprawie dodatkowego zatrudnienia członka korpusu służby cywilnej:
Warszawa, 24 października 2005 r.
Szef Służby Cywilnej Jan Pastwa
DZK - 024 - 36 / 05 / MZ
Pani Barbara Michta Naczelnik Urzędu Skarbowego w Oleśnicy
W związku z pismem Pana Piotra Krzekotowskiego, Przewodniczącego Komisji Zakładowej NSZZ ?Solidarność" przy Urzędzie Skarbowym w Oleśnicy nr ZZ 13/2005 z dnia 15 września 2005 r. (kopia pisma w załączeniu) pragnę wyjaśnić, że zgodnie z art. 72 ust. 1 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz.U. z 1999 r. Nr 49, póz. 483 ze zm.), członek korpusu służby cywilnej nie może podejmować dodatkowego zatrudnienia bez zgody dyrektora generalnego urzędu ani wykonywać czynności lub zajęć sprzecznych z obowiązkami wynikającymi z ustawy lub podważających zaufanie do służby cywilnej. Zakaz podejmowania dodatkowego zatrudnienia bez zgody dyrektora generalnego dotyczy jedynie świadczenia pracy na podstawie stosunku pracy. Natomiast wykonywanie przez pracownika służby cywilnej dodatkowej pracy na podstawie umów cywilnoprawnych oraz prowadzenie działalności gospodarczej nie jest zatrudnieniem w rozumieniu wskazanego przepisu, a zatem nie wymaga zgody dyrektora generalnego urzędu. Należy jednak podkreślić, że przedmiot tych umów i wykonywane na ich podstawie czynności nie mogą być sprzeczne z obowiązkami członków korpusu służby cywilnej wynikającymi z ustawy ani podważać zaufania do służby cywilnej. Ten ostatni warunek autorzy komentarza do ustawy o służbie cywilnej (J. Jagielski, K. Rączka, Komentarz do ustawy o służbie cywilnej, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa 2001) wyjaśniają następująco: ?członek korpusu służby cywilnej nie może wykonywać jakichkolwiek czynności lub zajęć, które uniemożliwiałyby lub utrudniały prawidłowe wykonywanie obowiązków służbowych, wywoływałyby uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność albo podważałyby zaufanie do służby, a w szczególności godziłyby w powagę lub godność urzędnika". Ocena, czy w danej sprawie doszło do naruszenia obowiązków członka korpusu służby cywilnej lub podważenia zaufania do służby cywilnej ma charakter indywidualny, jest uzależniona od okoliczności konkretnej sprawy i należy do kompetencji dyrektora generalnego urzędu (osoby wykonującej jego zadania). W razie uznania przez pracodawcę, iż doszło do naruszenia zakazu wynikającego z art. 72 ust. 1 ww. ustawy możliwe jest pociągnięcie członka korpusu służby cywilnej do odpowiedzialności dyscyplinarnej i ewentualne ukaranie go jedną z kar przewidzianych w art. 107 lub 108 ustawy o służbie cywilnej. Należy uznać, że choć wykonywanie przez pracownika służby cywilnej dodatkowej pracy na podstawie umów cywilnoprawnych nie wymaga zgody dyrektora generalnego urzędu, to jednak dyrektor generalny, który odpowiada za przestrzeganie zasad funkcjonowania służby cywilnej w danym urzędzie i jest uprawniony do dokonywania oceny stanu faktycznego, ma prawo do informacji o dodatkowych zajęciach podejmowanych przez podległych mu pracowników. Może on również określić, jakie czynności uważa za sprzeczne z obowiązkami członków korpusu służby cywilnej wynikającymi z ustawy lub podważające zaufanie do służby cywilnej. Przy dokonywaniu tych ustaleń należy jednak brać pod uwagę tylko takie czynności, które mają związek z zadaniami wykonywanymi przez dany urząd, a ich wykonywanie przez członka korpusu służby cywilnej może prowadzić do wystąpienia konfliktu interesu. W świetle powyższego wydaje się, że dyrektor generalny urzędu (osoba wykonująca jego zadania) ma prawo określić zajęcia dydaktyczne lub szkoleniowe, wykonywane na innej podstawie niż stosunek pracy, których podejmowanie będzie uważał za sprzeczne z obowiązkami członków korpusu służby cywilnej, wynikającymi z ustawy lub podważające zaufanie do służby cywilnej. Ma prawo również prosić o informację nt. dodatkowych zajęć wykonywanych przez pracowników zatrudnionych w urzędzie. Natomiast wprowadzenie w regulaminie pracy obowiązku uzyskiwania zgody na podejmowanie ww. zajęć jest, moim zdaniem, sprzeczne z obowiązującymi przepisami. W związku z powyższym proszę o wyeliminowanie zaistniałych nieprawidłowości i uregulowanie kwestii uzyskiwania informacji o dodatkowych zajęciach wykonywanych przez podległych Pani pracowników w inny sposób.
Do wiadomości: 1. Pan Krzysztof Piechota Dyrektor Departamentu Organizacji Skarbowości w Ministerstwie Finansów, 2. Pan Andrzej Jędrzejczak Dyrektor Izby Skarbowej we Wrocławiu.
Od siebie dodam, że pismo znalazłem kiedyś na stronie intranetowej swojej izby skrabowej w dziale "Służba cywilna i praca". Jak wynika z treści pisma zostało ono przekazane przez MF do wykorzystania wszystkim IS, a te powinny o takim piśmie poinformować podległe US, także teoretycznie, skoro MF przekazuje je do wykorzystania to zgadza się z jego treścią, a jeśli do tego wszystkiego dodam, że to pismo cały czas jest na stronie intranetowej mojej Izby to wszystko staje się jasne (cały czas obowiązuje). Tak więc droga otwarta do dodatkowego zarabiania!
Ostatnio edytowano 27 sie 2009, 12:29 przez balek, łącznie edytowano 1 raz
27 sie 2009, 12:17
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Z moich informacji wynika że w Ministerstwie Finansów są udzielane pozwolenia na dodatkowe zarobkowanie. Trzeba oświadczyć że zajęcie zarobkowe nie stoi w sprzeczności z przepisami prawa lub obowiązkami pracownika, nie podważa zaufania do służby publicznej, nie budzi podejrzeń o związek między interesem publicznym etc.
Poniżej wzór informacji z MF o zamiarze podjęcia dodatkowego zatrudnienia.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
05 wrz 2009, 15:02
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
A czy zdaniem forumowiczów, wykonywanie pracy polegającej na doradztwie gospodarczym i prawnym poza właściwością miejscową US, miejsca zatrudnienia pracownika SC mieści się w granicach przyzwolenia wg, tego pisma?
08 wrz 2009, 08:11
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Myślę, że nie wszystko należy oceniać w świetle treści samego pisma. Ważne jest, że realizując określone czynności doradcze możesz być w sprzeczności z wykonywanymi obowiązkami, ponieważ niejednokrotnie czynności gospodarcze pozostają w ścisłym związku z formą opodatkowania konsekwencji z nich wynikających. A zatem wiedza, którą posiadasz zawodowo może być wykorzystana w sposób nie odpowiadający zapisom ustawy o sc. I być może aktualny szef nie będzie kwestionował Twoich prac, ale kolejny już może.
10 wrz 2009, 15:23
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Jak już skończy się racjonalizacja zatrudnienia część z nas nie będzie się już musiała martwić o zgodę
____________________________________ Polak ,katolik,hetero,szczęśliwy.Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez zgody jest zabronione! טדאוש
10 wrz 2009, 20:19
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
W świetle pisma, które przytoczył BALEK dodatkowe zarobkowanie skarbowców jest jak najbardziej możliwe. Aż dziw, że pracownicy masowo nie zakładają działalności ( po uprzednim powiadomieniu swojego szefa ). Rynek widzę ogromny ...
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
10 wrz 2009, 22:53
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Ciekawa byłaby statystyka ilości osób dodatkowo zatrudnionych (poza skarbowością) z urzędów , izb i z ministerstwa. Myślę moi drodzy, że nie jest mile widziana dodatkowa praca pracowników z urzędów, trochę z izby. Myślę, że ilość dodatkowo zarabiających rośnie w miarę rosnącej instancji. Prawdę powiedziawszy w świetle powyższego to nie ma przeciwwskazań zatrudnić się na umowę zlecenie do biura rachunkowego. Czy są wśród nas takie przypadki? I co by sąd powiedział gdyby pracownik US zwolnienie z tego tytułu podał do sądu. Myślę, że sprawę by wygrał.
13 wrz 2009, 19:36
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
wykładam...Naczelnik nie miał nic przeciwko, wręcz stwierdził, że cieszy się, że jego pracownik w ten sposób bedzie utrwalał swoją wiedzę podatkową. To była przyjemna rozmowa.
15 wrz 2009, 05:48
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
Balek dziękuję za zamieszczenie pisma.
17 wrz 2009, 06:59
Czy są udzielane zgody na dodatkowe zarobkowanie?
gugus
Balek dziękuję za zamieszczenie pisma.
proszę bardzo!
Natomiast co do kilku wcześniejszych wypowiedzi:
Moriturus
Z moich informacji wynika że w Ministerstwie Finansów są udzielane pozwolenia na dodatkowe zarobkowanie. Trzeba oświadczyć że zajęcie zarobkowe nie stoi w sprzeczności z przepisami prawa lub obowiązkami pracownika, nie podważa zaufania do służby publicznej, nie budzi podejrzeń o związek między interesem publicznym etc
co wyższa instancja to większe luzy, zresztą zgodnie z powiedzeniem "co wolno wojewodzie to nie tobie ..." nas na dole cisną najbardziej
olin72
A czy zdaniem forumowiczów, wykonywanie pracy polegającej na doradztwie gospodarczym i prawnym poza właściwością miejscową US, miejsca zatrudnienia pracownika SC mieści się w granicach przyzwolenia wg, tego pisma?
moim zdaniem możnaby się tu doszukać konfliktu interesów
aneleh
Prawdę powiedziawszy w świetle powyższego to nie ma przeciwwskazań zatrudnić się na umowę zlecenie do biura rachunkowego
tu ewidentny konflikt interesów, raczej bym się w coś takiego nie pakował
NewLunatiq
wykładam...Naczelnik nie miał nic przeciwko, wręcz stwierdził, że cieszy się, że jego pracownik w ten sposób będzie utrwalał swoją wiedzę podatkową. To była przyjemna rozmowa.
wykładanie to jedyny zawód z którym żaden NUS nie powinien mieć problemów nawet na podstawie umowy o pracę
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników