Teraz jest 06 wrz 2025, 11:26



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Następna strona
Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia 
Autor Treść postu
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:00

 POSTY        2176
Post 
Halaszka                    



Współczuję radcy prawnego , ale oni tak mają . A temat odsetek to w ogóle terra incognita , dla wielu radców i doradców .

O PP nie wspominając - także w ujęciu szefostwa, i to nie tylko tego najwyższego czy średniego szczebla...


22 paź 2008, 14:39
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
Hej!
Droga Fiko, widzę, że zostałaś już przekonana. To dobrze, bo wszyscy co zabrali głos w Twojej sprawie mieli całkowitą rację. Zastanawiam się tylko, na jakie przepisy powoływał się Twój radca prawny, aby Cię tak przekonać, że odsetki będą biegły od terminu z decyzji odroczeniowej, mimo, że upadła, a nie od ustawowego terminu - terminu pierwotnego?
Ja natomiast zwracam się do Was o pomoc innego kalibru, cięższego.  
Chodzi mi o nowy przepis art. 5 ust. 3a ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - przepis ten obowiązuje od 14.06.2008 r., więc coś może już czyniliście w tym kierunku.
Mianowicie wydaję decyzję o odroczeniu zapłaty zaległości podatkowej z odsetkami w ramach pomocy de minimis. Dodatkowo wydaję zaświadczenie o pomocy de minimis, które stanowi integralną część wydanej decyzji. Tak to czynimy od października, czyli decyzja + zaświadczenie, aby łatwiej w przypadku upadku raty zmienić wartość pomocy wydając nowe zaświadczenie i unieważniając poprzednie bez konieczności zmiany decyzji.
Ale szkopuł powstaje wtedy, gdy upada cała decyzja odroczeniowa - podatnik nie dochował terminu odroczenia ( albo upadły już wszystkie raty ).
Przepis przecież nic nie mówi, że wydaję zaświadczenie o nieudzieleniu pomocy de minimis
Wydam nowe zaświadczenie wskazując wartość pomocy de minimis "0"? Czy tak możnaby?
Jak myślicie ?


26 paź 2008, 18:39
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA07 lut 2008, 21:56

 POSTY        10
Post 
Na sobotnim szkoleniu z pomocy publicznej była mowa, iż w takim przypadku faktycznie wydajemy korektę zaświadczenia, w którym wskazujemy, że aktualna wartość pomocy, po uwzględnieniu niezapłaconych rat (tudzież nie dochowania terminu odroczenia) wynosi 0.


27 paź 2008, 08:27
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 15:14

 POSTY        307
Post 
Myślę, że podejście zaprezentowane na sobotnim szkoleniu, na którym była Reszka, jest prawidłowe. Zastanawia mnie jednak, czy było ono prowadzone w ramach szkoleń przez MF/IS, czy przez UOKiK ? Chodzi mi o to, że ... w sobotę... , no i że czasami w normalny dzień roboczy nie ma chętnych.... ? Jeżeli możesz, napisz proszę gdzie jest tak dobrze ?!.


27 paź 2008, 08:55
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA07 lut 2008, 21:56

 POSTY        10
Post 
Szkolenie to było prowadzone przez samo Szefostwo z Departamentu MPP  w MF i rzecz miała miejsce w rejonie Śląska. Było to szkolenie opłacane przez Urzędy.
I w przeciwieństwie do tego co piszesz Madagaskar i pomimo tego, że to była sobota, to okazało się, że na głód wiedzy w zakresie pp cierpi spora grupa osób, bo zebrało się ok. 60 -70 osób. Tylko czy  z tego powodu jest nam tak dobrze? W końcu to pierwsze szkolenie z pp chyba od 1,5 roku, a na pewno jedyne w 2008r., stąd też pewnie taka frekwencja.


27 paź 2008, 09:26
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA01 gru 2006, 14:38

 POSTY        68
Post 
Komplikuje się rozpatrywanie spraw dot. pomocy publicznej m.in. poprzez badanie ratingu i niektórzy przedsiębiorcy wpadają na pomysł aby złożyć oświadczenie, że uzyskanej pomocy nie przenaczą na potrzeby przedsiębiorstwa lecz na potrzeby związane np. z leczeniem czy doraźnymi potrzebami dzieci itp.
Oczywiście chodzi wyłącznie o osoby fizyczne.

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Czy można wykluczyć wtedy stosowanie przepisów dot. pomocy publicznej???


02 lis 2008, 14:47
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post 
Departament Gospodarki Narodowej pismem nr GN5/4435/7/JPR/MHJ/KBV/60/2008 z dnia 1 lipca 2008 roku poinfomował, że należy stosować nową metodę ustalania wysokości stopy referencyjnej i stopy dyskontowej niezbędnych do wyliczenia wartości pomocy publicznej.

Czy ktoś próbował już rozgryźć to zagadnienie i nie połamał sobie na tym zębów?
Czy ktoś może coś napisać odnośnie praktycznego stosowania podanej informacji w tym piśmie?

Pytam tak trochę enigmatycznie, bo akurat nie zajmuję się tym zagadnieniem i nie tkwię w temacie.
Ale ktoś, kto się tym zajmuje chyba "skuma bazę" :)

Co od samej teorii, to znalazłem co-nie-co tutaj:
<a href="http://www.psfp.org.pl/aktualnosci/aktualnosci.html" target="_blank">http://www.psfp.org.pl/aktualnosci/aktualnosci.html</a>
<a href="http://uokik.gov.pl/pl/pomoc_publiczna/stopa_referencyjna/" target="_blank">http://uokik.gov.pl/pl/pomoc_publiczna/stopa_referencyjna/</a>
<a href="http://ec.europa/comm/competition/state_aid/others/reference_rates.html" target="_blank">http://ec.europa/comm/competition/state_ai...ence_rates.html</a>

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


05 lis 2008, 13:31
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA29 cze 2008, 13:50

 POSTY        2
Post 
witam Wszystkich
mam taki problem, wpłynął do mnie wniosek podatnika który prowadzi małe (bardzo) gospodarstwo rolne z prośba o umorzenie odsetek i rozłożenie na raty kwóty głownej zaległości z tyt. VAT. Podatnik juz nie prowadzi działalności gospodarczej ale wcześniej ja prowadził, dlatego zaległość w VAT - podpowiedzcie proszę czy powinienem zastosować tu pomoc w rolnictwie czy potraktować taki wniosek jako zwykłego podatnika o ulgę tylko z art. 67a OP. Sytuacja finansowa podatnika jest nieciekawa i ewentualna pomoc z pewnościa nie będzie przeznaczona na cele gospodarstwa rolnego lecz na poprawę sytuacji finansowej rodziny. Dodatkowo podatnika dotknęła w tym roku klęska suszy - na co ma protokół.

jeżeli ktos miał podbną sprawę lub wie jak ją rozwiązać proszę o podpowiedź.


19 lis 2008, 14:02
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA23 gru 2006, 20:13

 POSTY        35
Post 
Czym prościej, tym lepiej. Ja bym uznał, iż nie jest to pomoc publiczna i zastosował art. 67b par. 1 pkt 1 OP. Przekonuje mnie pogląd prof. Etela na temat zakresu pojęcia "pomoc publiczna".


Ostatnio edytowano 19 lis 2008, 14:19 przez Pawel1ek, łącznie edytowano 1 raz



19 lis 2008, 14:18
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:56

 POSTY        127
Post 
Pawełek                    



Czym prościej, tym lepiej. Ja bym uznał, iż nie jest to pomoc publiczna i zastosował art. 67b par. 1 pkt 1 OP. Przekonuje mnie pogląd prof. Etela na temat zakresu pojęcia "pomoc publiczna".

Zgadzam się z przedmówcą . Ponadto , to nie rodzaj podatku czy też zaległości podatkowej decyduje czy mamy do czynienia z pomocą lecz status prawny wnioskodawcy. Skoro nie prowadzi działalności to nie jest przedsiębiorcą i żadna ulga nie będzie pomocą publiczną.


19 lis 2008, 15:19
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA07 gru 2006, 09:03

 POSTY        11
Post 
Mam znów problem odsetkowy....., na wniosek podatnika uchylimy decyzję która odraczała termin zapłaty podatku,( uchylenie w trybie art253a), no i znów problem odsetek, wg. mojej oceny odsetki naliczyć należy od pierwotnego terminu od którego robiliśmy odroczenie, bo zrobi się nam z tego zaległość podatkowa na dzień uchylenia, a mój mecenas znów twierdzi co innego, może ktoś ma jakiekolwiek wyjaśnienie czy interpretację bo mi już ręce opadają....


27 lis 2008, 13:56
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA02 sty 2008, 09:09

 POSTY        51
Post 
Masz całkowitą rację. Uchylenie decyzji powoduje powrót do stanu na dzień złożenia wniosku, zatem i odsetki należy liczyć od dnia złożenia wniosku - tego pierwotnego. Taki tryb jest sprawdzony i stosowany
z powodzeniem. Konieczne działania - zmienić radcę


27 lis 2008, 15:25
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 15:14

 POSTY        307
Post 
Skoro - jak piszesz - Fika ma całkowitą rację, to dlaczego ... odsetki naliczać od terminu złożenia pierwotnego wniosku w tej sprawie, a nie od dnia po upływie terminu płatności danego podatku ?.


28 lis 2008, 07:54
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:56

 POSTY        127
Post 
fika                    



Mam znów problem odsetkowy....., na wniosek podatnika uchylimy decyzję która odraczała termin zapłaty podatku,( uchylenie w trybie art253a), no i znów problem odsetek, wg. mojej oceny odsetki naliczyć należy od pierwotnego terminu od którego robiliśmy odroczenie, bo zrobi się nam z tego zaległość podatkowa na dzień uchylenia, a mój mecenas znów twierdzi co innego, może ktoś ma jakiekolwiek wyjaśnienie czy interpretację bo mi już ręce opadają....

Masz rację , odsetki liczymy na dzień złożenia pierwotnego wniosku , w końcu tryb z art. 253a O. p. mówi o zmianie lub uchyleniu decyzji ostatecznej . Nie ma tam słowa o zmianie trybu naliczania odsetek za zwłokę .
Rób swoje i nie przejmuj sie mecenasem. A swoja drogą , to ten radca nie jest szczególnie kompetentny.
Pozdrawiam


28 lis 2008, 08:30
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 315 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: