Teraz jest 05 wrz 2025, 21:15



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
UKS Bydgoszcz Wita 
Autor Treść postu
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
mały miś                    



Moi drodzy skarbowicze! Poczytajcie Komuniklat nr 13 z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz.Urz.M.F. Nr 6 poz. 58), a zwłaszcza jego załącznik. Wprost oczywiście nie otrzymacie tam odpowiedzi na nurtujące Was pytania. Wymaga to bowiem poszerzenia o odpowiednia literaturę fachową. I nie mam już nic więcej do powiedzenia na ten temat. Miłego dnia.  :blush:

Cosik mi się wydaje, iż od początku nie miałeś Misiu zbyt wiele.
I obawiam się, że jak przeczytasz tę odpowiednią literaturę fachową, to nadal będziesz w tym samym punkcie. Radosna twórczość niektórych przełożonych jest wyłącznie ich twórczością, a nie unijną jak by może i chcieli. :(

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


22 paź 2008, 09:15
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
A ja chyba znalazłem to, o czym mówił Mały Miś:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->II. Standardy kontroli finansowej
A. Środowisko wewnętrzne
Właściwe środowisko wewnętrzne jest fundamentem dla pozostałych elementów kontroli finansowej. Standardy w tym zakresie (pkt 1-5) dotyczą systemu zarządzania jednostką i jej zorganizowania jako całości. Środowisko wewnętrzne w sposób zasadniczy determinuje jakość kontroli finansowej w jednostce.
1) Uczciwość i inne wartości etyczne
Kierownik jednostki oraz pracownicy, wykonując powierzone im zadania i obowiązki, kierują się osobistą i zawodową uczciwością. Kierownik jednostki poprzez przykład i codzienne decyzje wspiera i promuje przyjęte w jednostce wartości etyczne oraz osobistą i zawodową uczciwość pracowników. Pracownicy rozumieją, jakie zachowanie i postępowanie jest uważane w jednostce za etyczne. Kierownik jednostki oraz pracownicy są pozytywnie nastawieni do kontroli finansowej i wspierają jej funkcjonowanie.
2) Kompetencje zawodowe
Kierownik jednostki oraz pracownicy posiadają taki poziom wiedzy, umiejętności i doświadczenia, który pozwala im skutecznie i efektywnie wypełniać powierzone zadania i obowiązki, a także rozumieć znaczenie systemu kontroli finansowej. Proces zatrudnienia prowadzony jest w taki sposób, który zapewnia wybór najlepszego kandydata na dane stanowisko pracy. Kierownik jednostki zapewnia rozwijanie kompetencji zawodowych przez pracowników jednostki.
3) Struktura organizacyjna
Zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych komórek organizacyjnych jednostki oraz zakres sprawozdawczości jest określony w formie pisemnej w sposób przejrzysty i spójny. Każdemu pracownikowi został przedstawiony na piśmie zakres jego obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jak rozumiem, Mały Misiu,  kierownik jednostki, czyli wasz DUKS (a może Ty Sam?) ww. punkty już zrealizował, tym samym pracownicy rozumieją, jakie postępowanie jest uważane za etyczne (pkt 1) i to oni odwdzięczyli się swemu przełożonemu i wzorowi do naśladowania, pisząc ten pasztet (przepraszam kodeks). Jeżeli tak jest faktycznie, to DUKS winien jeszcze bardziej świecić przykładem, bo po zamieszczonych fragmentach wnioskuję, że motłoch jednak nic nie skapował!  :stop:

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


22 paź 2008, 18:43
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA25 wrz 2008, 16:31

 POSTY        41
Post 
Standardy kontroli finansowej
A. Środowisko wewnętrzne
Właściwe środowisko wewnętrzne jest fundamentem dla pozostałych elementów kontroli finansowej. Standardy w tym zakresie (pkt 1-5) dotyczą systemu zarządzania jednostką i jej zorganizowania jako całości. Środowisko wewnętrzne w sposób zasadniczy determinuje jakość kontroli finansowej w jednostce.
1) Uczciwość i inne wartości etyczne
Kierownik jednostki oraz pracownicy, wykonując powierzone im zadania i obowiązki, kierują się osobistą i zawodową uczciwością. Kierownik jednostki poprzez przykład i codzienne decyzje wspiera i promuje przyjęte w jednostce wartości etyczne oraz osobistą i zawodową uczciwość pracowników. Pracownicy rozumieją, jakie zachowanie i postępowanie jest uważane w jednostce za etyczne. Kierownik jednostki oraz pracownicy są pozytywnie nastawieni do kontroli finansowej i wspierają jej funkcjonowanie.
2) Kompetencje zawodowe
Kierownik jednostki oraz pracownicy posiadają taki poziom wiedzy, umiejętności i doświadczenia, który pozwala im skutecznie i efektywnie wypełniać powierzone zadania i obowiązki, a także rozumieć znaczenie systemu kontroli finansowej. Proces zatrudnienia prowadzony jest w taki sposób, który zapewnia wybór najlepszego kandydata na dane stanowisko pracy. Kierownik jednostki zapewnia rozwijanie kompetencji zawodowych przez pracowników jednostki.
3) Struktura organizacyjna
Zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności poszczególnych komórek organizacyjnych jednostki oraz zakres sprawozdawczości jest określony w formie pisemnej w sposób przejrzysty i spójny. Każdemu pracownikowi został przedstawiony na piśmie zakres jego obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.[/quote]
Polecam ten fragment DUKS-owi i jego zastępczyni z UKS Rzeszów, żeby się zastanowili co oni jeszcze tam robią. :piwo:


22 paź 2008, 18:59
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA12 paź 2008, 19:08

 POSTY        63
Post 
mały miś                    



Moi drodzy skarbowicze! Poczytajcie Komuniklat nr 13 z dnia 30 czerwca 2006 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych (Dz.Urz.M.F. Nr 6 poz. 58), a zwłaszcza jego załącznik. Wprost oczywiście nie otrzymacie tam odpowiedzi na nurtujące Was pytania. Wymaga to bowiem poszerzenia o odpowiednia literaturę fachową. I nie mam już nic więcej do powiedzenia na ten temat. Miłego dnia.  :blush:


Po krótkiej przerwie odpowiadając Ci Mały Biały Misiu potwierdzam, że jeszcze regulacje unijne nie nakazują  wprowadzania  do urzędów a w szczególności do UKS paranoi. Choć jak  zauważyli koledzy powyżej komisarze  unijni zauroczeni dokonaniami DUKS w Bydgoszczy być  może wprowadzą takie radosne rozwiązania.  Mój zespół pokusił się o sprawdzenie sprawy i oto mamy wyniki. Stadardy kontroli finansowej wynikają z poniższych regulacji.
- art. 47 ustawy o finansach publicznych ustawa z 30.VI.05 r. (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.),
1. Kontrola finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych dotyczy procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem.
2. Kontrola finansowa obejmuje:
1)        przeprowadzanie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków;
2)        badanie i porównanie stanu faktycznego ze stanem wymaganym w zakresie dotyczącym procesów pobierania i gromadzenia środków publicznych, zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków ze środków publicznych, udzielania zamówień publicznych oraz zwrotu środków publicznych;
3)        prowadzenie gospodarki finansowej oraz stosowanie procedur dotyczących procesów, o których mowa w pkt 2.
3. Kierownik jednostki ustala w formie pisemnej procedury, o których mowa w ust. 2, biorąc pod uwagę standardy, o których mowa w art. 63 ust. 1 pkt 1, oraz zapewnia ich przestrzeganie.
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Co ciekawe na razie NIC O OGRACH!!!<!--sizec--></span><!--/sizec-->
- art. 63 ustawy o finansach publicznych
1.  Koordynacja kontroli finansowej i audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych obejmuje w szczególności:
1)        określanie i upowszechnianie standardów kontroli finansowej, zgodnych z powszechnie uznawanymi standardami;
2. Minister Finansów określi w formie komunikatu oraz ogłosi w Dzienniku Urzędowym Ministra Finansów standardy, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2.
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Tutaj też NIC O OGRACH!!!<!--sizec--></span><!--/sizec-->

W wykonaniu tych przepisów MF wydało Komunikat nr 13 z 30.VI.06 r. w sprawie standardów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych Dz.Urz.MF.06.7.58 i tutaj czytamy:

Standardy kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych /trochę koniecznych powtórek, sorry/
I. Wstęp Charakter standardów
Standardy kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych, zwane dalej "Standardami", określają podstawowe wymagania odnoszące się do systemów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych, zwanych dalej "jednostkami". Standardy stanowią zbiór wskazówek, które kierownicy jednostek powinni wykorzystać do tworzenia, oceny i doskonalenia systemów kontroli finansowej w kierowanych przez siebie jednostkach. Celem Standardów jest promowanie wdrażania w jednostkach spójnego i jednolitego modelu kontroli finansowej zgodnego ze współczesnymi standardami i modelami kontroli wewnętrznej, z uwzględnieniem specyficznych zadań, które realizuje dana jednostka i warunków w jakich funkcjonuje.
II. Standardy kontroli finansowej
A. Środowisko wewnętrzne
Właściwe środowisko wewnętrzne jest fundamentem dla pozostałych elementów kontroli finansowej.
Standardy w tym zakresie (pkt 1-5) dotyczą systemu zarządzania jednostką i jej zorganizowania jako
całości. Środowisko wewnętrzne w sposób zasadniczy determinuje jakość kontroli finansowej w
jednostce.
1) Uczciwość i inne wartości etyczne
Kierownik jednostki oraz pracownicy, wykonując powierzone im zadania i obowiązki, kierują się osobistą i zawodową uczciwością. Kierownik jednostki poprzez przykład i codzienne decyzje wspiera i promuje przyjęte w jednostce wartości etyczne oraz osobistą i zawodową uczciwość pracowników. Pracownicy rozumieją, jakie zachowanie i postępowanie jest uważane w jednostce za etyczne. Kierownik jednostki oraz pracownicy są pozytywnie nastawieni do kontroli finansowej i wspierają jej funkcjonowanie.
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->No i ZNOWU NIC O OGRACH!!!<!--sizec--></span><!--/sizec-->

Departament Koordynacji Kontroli Finansowej i Audytu Wewnętrznego Ministerstwa Finansów opracował Wytyczne do samooceny kontroli finansowej w jednostce sektora finansów publicznych w celu ułatwienia kierownikom jednostek wywiązania się z obowiązków dotyczących monitorowania i oceny kontroli finansowej.
W wytycznych czytamy: Efektywne korzystanie z niniejszego dokumentu wymaga uprzedniego zapoznania się ze Standardami i zrozumienia roli kontroli finansowej w jednostce. Wytyczne nie stanowią integralnej części Standardów kontroli finansowej – posługiwanie się nimi nie jest obowiązkowe. (!!!!) Stanowią one raczej narzędzie, które może być pomocne w ocenie systemu kontroli w jednostce, w tym w identyfikacji obszarów lub elementów wymagających ulepszeń. Wytyczne powinny być traktowane jako podstawa, którą można i należy modyfikować lub uzupełniać w celu dostosowania ich do specyficznych celów i zadań danej jednostki oraz warunków, w jakich ona działa. (…)
Wytyczne mogą posłużyć jako pomoc w opracowaniu np. list kontrolnych, kwestionariuszy kontroli wewnętrznej czy innych dokumentów roboczych.
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->NA RAZIE NIC O OGRACH!!!<!--sizec--></span><!--/sizec-->

A. Środowisko wewnętrzne
Pierwsza grupa standardów kontroli finansowej opisuje podstawowe warunki, których spełnienie jest istotne dla stworzenia w jednostce właściwego środowiska wewnętrznego. (…)
Kierownik jednostki powinien dążyć do stworzenia, a także zachęcać pracowników do współtworzenia, w jednostce takiej kultury organizacyjnej, która będzie wspierać osiąganie celów przez jednostkę (!!!) oraz buduje pozytywny stosunek kierownictwa każdego szczebla i wszystkich pracowników do systemu kontroli finansowej. Powinien też, poprzez swoje działania i bieżące decyzje, ukazywać swoje przywiązanie do dobrego zarządzania oraz promować wysokie standardy pracy i uczciwe postępowanie.

Ukształtowanie w jednostce pozytywnego środowiska kontroli wymaga uwzględnienia wielu czynników. Najważniejsze z nich znalazły swoje miejsce w standardach kontroli finansowej oraz w niniejszym dokumencie. Kierownik jednostki powinien rozważyć każdy z tych czynników oceniając, czy pozytywne środowisko kontroli zostało w jednostce wykreowane. (!!!)  Czynniki, na które należy zwrócić szczególną uwagę zostały wskazane poniżej, z zastrzeżeniem, że w przypadku części jednostek niektóre z tych czynników mogą nie mieć zastosowania. Poniższe zestawienie ma na celu zasygnalizowanie najistotniejszych kwestii i nie jest wyczerpujące, tworzy raczej podstawę do dalszej modyfikacji i uzupełnień.
I. Uczciwość i inne wartości etyczne (dalej występują wskazówki, zalecenia rozumiane jako podpowiedzi, przykłady stosowania)
0. W jednostce wprowadzono kodeks etyczny (kodeks postępowania), specyficzny dla tej jednostki, w którym określono zasady postępowania w sytuacjach wątpliwych etycznie.
W szczególności:
- w kodeksie wskazano jakie zachowanie uważane jest za wzorcowe lub jakie zachowanie uważane jest za niewłaściwe w określonych sytuacjach,
- zapisy kodeksu odnoszą się na przykład do: właściwego wykorzystania zasobów, przyjmowania prezentów, kontaktów ze stronami postępowania, należytej staranności zawodowej,
- w kodeksie wskazano przypadki konfliktu interesów,
- zapisy kodeksu są sformułowane w sposób, który można uznać za zrozumiały dla ogółu pracowników,
- zapisy kodeksu przyjętego w jednostce nie są sprzeczne z zapisami innych kodeksów etyki obowiązujących w jednostce, np. kodeksu etyki służby cywilnej,
- znajomość kodeksów etyki obowiązujących w jednostce jest okresowo potwierdzana przez pracowników, (…).

<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->No w końcu pojawiły się OGRY czy ÓGR <!--sizec--></span><!--/sizec--> w postaci ledwo wzmianki  o „ kodeksie etycznym specyficznym dla jednostki ” ale trudno tutaj doszukiwać się:
1)        Przepisów unijnych
2)        Przymusu i konieczności wprowadzania
3)        A jeśli już to taki Kodeks winien być konkretny, jasny i rzeczowy .

>>Standardy kontroli finansowej i standardy audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych nie stanowią przepisów prawa powszechnego. Należy je traktować jak wskazówki Ministra Finansów dotyczące zasad budowania systemów kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych. Standardy zostały sformułowane w sposób jak najbardziej ogólny i zwięzły, mają bowiem zastosowanie do wszystkich jednostek sektora finansów publicznych, zróżnicowanych pod względem organizacyjnym, prawnym i funkcjonalnym.
Standardy zawierają szczegółowe zasady, procedury, wytyczne i zalecenia z zakresu zarządzania finansowego. Są one normami typu soft law, nie mają zatem charakteru bezwzględnego. Zważywszy formę prawną, naturę oraz funkcje, nie są one aktami normatywnymi. "Stanowią akty, których stosowanie jest zalecane, aczkolwiek nie narzucane.<<
Lipiec Ludmiła, LEX/el 2008, Komentarz do art.63 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych

Komentowane przeze mnie i mój zespół poszczególne zapisy Kodeksu podkreślają jego ( Kodeksu) anormalnośc  i amoralność , zawiłość,  sprzeczności w codziennym stosowaniu w odniesieniu do np. zadań UKS!!! , dwuznaczność w  etycznym postępowaniu  i  ocenie niektórych czynności  z  podkreśleniem lojalności rozumianej  jako „ morda w kubeł” , poddaństwa pracowników.  Moim skromnym zdaniem Kodeks etyki pracowników UKS  w  Bydgoszczy to przejaw  frustracji i    niedowartościowania,  arogancji ,  kompensacja braku elementarnych cech przywódczych.

Mały Misiu wierzę że swojej racji i byc może ciężkiej pracy będziesz bronić jak niepodległości ale czy w tym wypadku warto! Po prostu  mi i wielu kolegom wokół niepodaoba sie ten Kodeks  jego treść i forma, i juszszsz. :piwo:

____________________________________
Nic nie może przecież wiecznie trwać, za wszystkie Zło przyjdzie WAM zapłacić.


Ostatnio edytowano 23 paź 2008, 15:58 przez Wolnaazja, łącznie edytowano 1 raz



23 paź 2008, 15:54
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA10 lis 2006, 07:34

 POSTY        3465
Post 
WolnaAzja                    



Komentowane przeze mnie i mój zespół poszczególne zapisy Kodeksu podkreślają jego (Kodeksu) anormalnośc  i amoralność , zawiłość,  sprzeczności w codziennym stosowaniu w odniesieniu do np. zadań UKS!!! , dwuznaczność w  etycznym postępowaniu  i  ocenie niektórych czynności  z  podkreśleniem lojalności rozumianej  jako „ morda w kubeł”, poddaństwa pracowników.  Moim skromnym zdaniem Kodeks etyki pracowników UKS  w  Bydgoszczy to przejaw  frustracji i niedowartościowania,  arogancji ,  kompensacja braku elementarnych cech przywódczych.

Mały Misiu wierzę że swojej racji i byc może ciężkiej pracy będziesz bronić jak niepodległości ale czy w tym wypadku warto! Po prostu  mi i wielu kolegom wokół niepodaoba sie ten Kodeks  jego treść i forma, i juszszsz. :piwo:


Przepraszam, że się wtrancam.
A którą opcję reprezentuje Mały miś?
POprawną?

____________________________________
"Demokracja to cztery wilki i owca głosujące o obiedzie" R.A.Heinlein


23 paź 2008, 16:44
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA25 wrz 2008, 16:31

 POSTY        41
Post 
kominiarz                    



<!--quoteo(post=36014:date=23. 10. 2008 g. 17:54:name=WolnaAzja)--><div class='quotetop'>(WolnaAzja @ 23. 10. 2008 g. 17:54) [snapback]36014[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Komentowane przeze mnie i mój zespół poszczególne zapisy Kodeksu podkreślają jego (Kodeksu) anormalnośc  i amoralność , zawiłość,  sprzeczności w codziennym stosowaniu w odniesieniu do np. zadań UKS!!! , dwuznaczność w  etycznym postępowaniu  i  ocenie niektórych czynności  z  podkreśleniem lojalności rozumianej  jako „ morda w kubeł”, poddaństwa pracowników.  Moim skromnym zdaniem Kodeks etyki pracowników UKS  w  Bydgoszczy to przejaw  frustracji i niedowartościowania,  arogancji ,  kompensacja braku elementarnych cech przywódczych.

Mały Misiu wierzę że swojej racji i byc może ciężkiej pracy będziesz bronić jak niepodległości ale czy w tym wypadku warto! Po prostu  mi i wielu kolegom wokół niepodaoba sie ten Kodeks  jego treść i forma, i juszszsz. :piwo:


Przepraszam, że się wtrancam.
A którą opcję reprezentuje Mały miś?
POprawną?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Koledzy, trochę zrozumienia dla DUKSa. Chłopina się stara, coś wreszcie musi robić żeby się wykazać bez względu na to czy jest POprawny czy poPISiany. :rotfl:


23 paź 2008, 18:16
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA12 paź 2008, 19:08

 POSTY        63
Post 
Witam   po dłuższej   przerwie.
Dla żądnych intelektualnej podniety  spróbuję zamieścić bydgosko uksowy Kodeks Etyki

Przepraszam,  ze odgrzewam stare koltety ale myślę że sprawa jest warta tego.  Niech Was drogie koleżanki i koledzy nie dobija ton i formuła Kodeksu , zatem wlejcie sobie drinka, a  po 3 pójdzie lepiej .  Zakazy z art. 23 pdf przy powyższym Wielkopomnym Dziele brzmią jak pieśń kochanków.  Tak , tak jesteśmy bliżej  szalonej produkcji  spec ustaw rodem  z początków stanu wojennego.

Właśnie  w uks pracuje grupa nad kształtem zarządzenia w/s awansów i zasad wynagradzania – cytuje  z pamięci ale o te rzeczy chodzi. Możliwe będą dwa rozwiązania.
1 Sądząc po składzie  komisji   będzie to całkiem zgrabne dzieło,  rozsądne i rzeczowe ALE  bardzo niezgodne z zasadami wspomnianego  kodeksu etyki;
2 Może i zespół przygotuje fajne zarządzenie  ale specjaliści od pisania zarządzeń  przerobią je na wytwór chorej wyobraźni, kto wie czy aby wkrótce awansować nie trzeba będzie założyć piramidę finansowę.

Serdeczności dla Wspaniałego Derektora składamy za wielką wizję i nieustające pasmo sukcesów z jakimi mamy do czynienia od 7 miesięcy. Oszałamiający Sukcess, oczywiście Derektora bo gdzież nam biednemu ludowi. Może mógłby mi ktoś pomóc w rozwiazaniu zagadki. Jaką rolę  w Sukcesie DUKS  odgrywa pewna pani Naczelnik,  z sukcesem 1 kwietnia włącznie?

Niektórzy pamiętają donos z czerwca na  DUKS  do  MF. Jak się nasz kochany Derektor zeźlił na tych nieudaczników co paszkwile piszą i   wysmarował taki anty paszkwil . Ale  z tego  donosu to  jakies  80 % zostało wprowadzone, nawet nie potwierdziło ale zostało zrealizowane . Czy  to jakiś  Plan Zamierzeń ?  Rozumiemy Derektorze Twój  ból   i rozterkę, zobowiązania zobowiązują! :piwo:

____________________________________
Nic nie może przecież wiecznie trwać, za wszystkie Zło przyjdzie WAM zapłacić.


29 paź 2008, 23:14
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA26 paź 2006, 12:30

 POSTY        80

 LOKALIZACJAnibylandia
Post 
Takie zarządzenie to całkiem ciekawy "kwiatek". Tylko jest to ewidentnie nadgorliwość DUKS'a, bo na moją logikę inaczej tego nazwać nie można.


30 paź 2008, 17:04
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA10 maja 2008, 16:37

 POSTY        7
Post 
Takie działania to oznaka słabości człowieka, którego KTOŚ powołał do zarządzania "zasobami ludzkimi". Pytanie tylko, kto wymaga wsparcia medycznego, KTOŚ czy powołany!


01 lis 2008, 14:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
członekkorpusu                    



Takie działania to oznaka słabości człowieka, którego KTOŚ powołał do zarządzania "zasobami ludzkimi". Pytanie tylko, kto wymaga wsparcia medycznego, KTOŚ czy powołany!

Prawdopodobnie obaj  :piwo:

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


01 lis 2008, 19:32
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA12 paź 2008, 19:08

 POSTY        63
Post 
wjawor                    



<!--quoteo(post=36510:date=01. 11. 2008 g. 13:47:name=członekkorpusu)--><div class='quotetop'>(członekkorpusu @ 01. 11. 2008 g. 13:47) [snapback]36510[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Takie działania to oznaka słabości człowieka, którego KTOŚ powołał do zarządzania "zasobami ludzkimi". Pytanie tylko, kto wymaga wsparcia medycznego, KTOŚ czy powołany!

Prawdopodobnie obaj  :piwo:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

A tera mi Panowie oczy otworzyli, a ja taka naiwna byłam. Pomyślaby KTo, że Jan warty Jasia i niedaleko pada jabłko od jabłoni. :unsure:

____________________________________
Nic nie może przecież wiecznie trwać, za wszystkie Zło przyjdzie WAM zapłacić.


02 lis 2008, 20:46
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA12 paź 2008, 19:08

 POSTY        63
Post 
Witam Gorąco w ten lekko mroźny wieczór.
Demony znowu się ożywiły i szast prast wyprodukowały dzieło cud, takiego listopadowego potworka. Nasz Derektor za przykładem Słońca Peru i Gwiazdy Chin wszedł w FAZĘ ofensywy listopadowej i produkuje zarządzenia jak kamienie w kamieniołomie. Te ma już nr 74, a końca nie widać jest szansa że do końca roku będzie tego z 2 setki bez zagrychy i popitki. Tylko kto to wytrzyma chyba tylko papier.
Ale od początku, za górami za lasami, w uroczym mieście nad Brdą w dniu 21 lstopada urodziło się zarządzenie w sprawie zasad nagradzania pracowników Urzędu Kontroli Skarbowej w Bydgoszczy za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej. Tytuł niezły ale potem jest już tylko gorzej.
Dajmy dla przykładu par 2 (pisownia oryginalna)
1. Fundusz, o którym w § 1 przeznaczony jest na wypłatę nagród za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej.
2. Nagrody przyznawane z funduszu nagród mają charakter motywacyjny.
- Tak, tak „fundusz, o którym w par 1” to taka nowa mowa polska. Tutaj uwaga jedyne miejsce w zarządzeniu (par 2 pkt 1) „przeznaczony jest na wypłatę” bo później są tylko i wyłącznie przyznawane nagrody.

Teraz o tym za co będą „przyznawane nagrody”
§ 3.
Podstawą przyznania nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej są w szczególności:
1)        znaczące kwoty dodatkowych wpływów do budżetu lub zmniejszenie wydatków budżetowych, potwierdzone prawomocnymi orzeczeniami,
2)        przeprowadzone kontrole koordynowane, które uzyskały wysoką ocenę koordynatora,
3)        wyróżniające efekty pracy w zakresie dochodzeń karnych i karnych skarbowych,                      w tym także postępowań mandatowych,
4)        wzorowe wypełnianie obowiązków,
5)        wykonanie zadań znacznie wykraczających poza zwykły zakres powierzonych obowiązków.
- Ja to  najbardziej ślinię się na pkt. 4 i 5. Wzorowo wypełniam swoje obowiązki bo jestem wzorowa, wcale niebrzydka, troszkę inteligentna i błyskotliwa. Ile ja się poświęcam żeby to ludowi w Polsce obwieścić jaką twórczą mamy Derekcję  , to wcale nie wynika z moich obowiązkow ale chyba nikt mnie premią przepraszam nagrodą nie uhonoruje.

§ 4.
1. Do końca miesiąca po zakończeniu kwartału kierownicy komórek organizacyjnych dokonują oceny pracy podległych pracowników, ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć mogących mieć wpływ na przyznanie nagrody.
2. Nagrody przyznawane są przez Dyrektora Urzędu na pisemny wniosek kierownika komórki organizacyjnej, bądź z własnej inicjatywy.
3. Kwota przyznanej pracownikowi nagrody w danym kwartale nie może być wyższa niż 100% jego kwartalnego wynagrodzenia.
4. Kierownicy komórek organizacyjnych informują podległych pracowników o przyznaniu nagrody i uzasadnianiu jej przyznania.
5. W przypadku przyznania pracownikowi nagrody pracownik może zostać uhonorowany listem gratulacyjnym.
- Z tego rozumiem, że oceniają wszystkich ale czy wszystkim przyznają nagrodę, oto jest pytanie? Wkrótce się okaże. No może liścik gratulacyjny – wypas nie ma co. Tego mi zawsze brakowało. Można by powiedzieć spoko z nagrodami. Trzeba pamiętać , że od „przyznania nagrody” do ewentualnego wypłacenia droga jest długa, wyboista i pełna zakrętów. Zarządzenie nic nie wspomina o terminie wypłaty, to ja sobie tak lekko spekuluję, że to będzie taki stały dodatek do pensji do następnego kwartału.

- Na koniec mały smaczek z miłym zapytaniem do szanownych kolegów ze Związku Zawodowego  Pracowników Urzędu Kontroli Skarbowej w Bydgoszczy kiedy przestaną być papierem toaletowym do ...
Wnioskuję o zmianę nazwy na ZZ Kolesi Uks w Bydgoscy, ja też jestem pracownikiem ale nie życzę sobie takiej chałturowatej reprezentacji.
§ 1.
2. Fundusz  nagród może być podwyższony o niewykorzystane środki na wynagrodzenia.
- To co oszczędnościówka na koniec roku w całości wedle uważania jego eminecji i ekscelencji Derektora? To nic , że niektórzy jeżdżą po całym województwie, tłuką samochody ile wlezie,  robią spady  po jaśnie gościach to i trudno o efekty . A na koniec roku figa z makiem i mały kopniak pod choinkę. Brakuje jeszcze sarkastycznego uśmiechu Derektora.

Dla chętnych całość

____________________________________
Nic nie może przecież wiecznie trwać, za wszystkie Zło przyjdzie WAM zapłacić.


24 lis 2008, 20:13
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA27 maja 2008, 07:44

 POSTY        7
Post 
Ciekawe co autor miał na myśli pisząc " Wykonywanie zadań znacznie wykraczających poza zwykłe obowiązki służbowe"Czyżby był zwolennikiem Bonda, któremu zawsze w pracy pomaga piękna dziewoja z którą łączą go stosunki:) służbowe?


25 lis 2008, 07:24
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
kara                    



Ciekawe co autor miał na myśli pisząc " Wykonywanie zadań znacznie wykraczających poza zwykłe obowiązki służbowe"Czyżby był zwolennikiem Bonda, któremu zawsze w pracy pomaga piękna dziewoja z którą łączą go stosunki:) służbowe?


Być może autor natchniony popełni wkrótce stosowny komentarz do aktu normatywnego jaki stworzył, którym to komentarzem  :czytaj:   oświeci nieoświeconych :)

____________________________________
always look on the bright side of life


25 lis 2008, 08:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 103 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: