Teraz jest 06 wrz 2025, 10:18



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 241 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Następna strona
Wartościowanie stanowisk pracy 
Autor Treść postu
Amator
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA26 paź 2006, 21:23

 POSTY        12
Post 
Drago                    



<!--quoteo(post=30924:date=12. 06. 2008 g. 06:42:name=supersaper)--><div class='quotetop'>(supersaper @ 12. 06. 2008 g. 06:42) [snapback]30924[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Niestety większość stanowisk wartościowano również "skrótowo" poddając analizie realny obiekt (pracownika), a nie stanowisko. Liczne posty to potwierdzają.


Fakt, niektóre stanowiska przyciągały punkty jak magnes. Ale cóż, skoro nie ma kasy to fajnie że mamy chociaż igrzyska wartościowania.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
I tu trafiłes w samo sedno. Inne sprawy  poszły na jakiś czas w zapomnienie, a wszyscy skupili się na analizowaniu punktów. Wartościowanie, to kolejny, dobrze przemyślany przez wierchuszkę  temat zastępczy.


14 cze 2008, 07:38
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post 
elsinore                    



Ktoś gdzieś wcześniej wspominał o audycie sporządzonych opisów i wyników wartościowania stanowisk. Wiecie coś więcej o tym ?


Miał być robiony, jeśli mnie pamięc nie zawodzi, w terminie 2 miesięcy od zakończenia wartościowania. Tyle że przeprowadzone wartościowanie ma swój opis, więc jak komuś dorzucili dodatkowe punkty, to do opisu wrzucili rzeczy które od strony papierkowej to uzasadniają. To że praktycznie jest inaczej, raczej nie będzie miało większego znaczenia.

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


14 cze 2008, 08:19
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA06 gru 2006, 15:26

 POSTY        91
Post 
Gdzie tu sprawiedliwość? U nas np. księgowa została zwartościowana na 1 pkt, a kadrowa na 6 pkt. Paranoja  :(


14 cze 2008, 09:10
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA25 wrz 2006, 06:21

 POSTY        201
Post 
ajed                    



<!--quoteo(post=31035:date=13. 06. 2008 g. 19:05:name=tributarius)--><div class='quotetop'>(tributarius @ 13. 06. 2008 g. 19:05) [snapback]31035[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Zupełnie oburzającym jest fakt, że komisarzy i referendarzy zaniżono w w wykształceniu do średniego podczas gdy wszyscy mają wyższe,


Nie ważne jakie mają wykształcenie. Komisja uznała, że aby być komisarzem, czy referendarzem wstarczy mieć średnie. A to, że osoby zajmujące te stanowiska mają wyższe to tylko ich plus.

tributarius                    



wszystkim nie uznano znajomości języka obcego,


Też nie ważne czy znasz język. Punkty za język przyznawane są tylko wtedy gdy znajomość języka jest niezbędna na wartościowanym stanowisku. Widocznie uznano, że aby być komisarzem czy referendarzem nie trzeba znać języka obcego.

Twój post świadczy, że kompletnie nie znacie podstawowych zasad wartościowania.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
O jakich zasadach mówisz ? Chyba nie o  zasadach  ZZL - Zarządzania Zasobami Ludzkimi (HRM). Mam wrażenia, że mówimy dwóch różnych rzeczach. Ja o sztuce sprawnego kierowania, a Ty o biurokracji.

____________________________________
TEMPUS REGIT ACTUM


14 cze 2008, 18:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA10 lis 2007, 18:53

 POSTY        11
Post 
wlasnie dowiedzialem sie jak na wschodzie polski oceniaja pracownikow UKS. wiec tak:
starszy referendarz - 134 pkt
komisarz skarbowy - 160 pkt
starszy komisarz skarbowy - 180 pkt
inspektor - 318 pkt
wszyscy pracuja w kontroli podatkowej. rozumiem ze inspektor musi miec wiecej (odpowiedzialnosc) ale taka dysproporcja w punktowaniu to chyba przesada. przeciez st, referendarz, komisarz i st. komisarz ROBIA TE SAME CZYNNOSCI podczas kontroli. awanse oczywiscie sa, ale wg widzimisie dyrekcji, a nie wg doswiadczenia czy tez umiejetnosci.


16 cze 2008, 17:03
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2007, 22:49

 POSTY        1
Post 
supersaper                    



Szkoda, że aktualny temat został zamknięty. <a href="http://www.skarbowcy.pl/mkportal/forum/index.php?showtopic=765&pid=29006&st=135&#entry29006" target="_blank">wartościowanie</a> muszę więc pisać w starym.

Ostatnio miałem okazję zobaczyć opis stanowisk pracy w US-ach. Bardzo pouczająca lektura. Mam wrażenie, że jest to pisane na zamówienie uzasadnienie do utrzymywania skandalicznie niskich płac w skarbówce.
Praktycznie stanowisko (no może poza kadrami) nie wymaga kreatywności, a czynności wykonywane są prostackie i powtarzalne. Kolejnym ewenementem było określenie wykształcenia na stanowisku referenta, st. ref, inspektora, komisarza skarbowego jako wyższe, a na stanowisku st. komisarza skarbowego - jako średnie??? Czy osoba z wyższym nie może na nie awansować (sprawa dotyczy jednego wydziału). Zakres obowiązków ma sie nijak do faktycznie wykonywanych czynności (większość pominięto). Nigdy nie występują żadne problemy, a jak już wystąpią, to rozwiązuje je sam przełożony. Stres jest powodowany jedynie przez nadmiar wolnego czasu.
Czy tak wyglądają wszystkie opisy???



czytając Twoje wypowiedzi  było mi b. przykro, mam średnie w kontroli pracuję 25 lat , ustawę  o podatku od tow. i usług  i pod, doch . od prawnych i działalność dosp, mam w jednym palcu , młodzi zdolni po studiach nie wiedzą co to kup - ich problem i myślę że tylko ze mną chodząc na kontrolę się czegoś nauczą , bo jak na razie to tylko noszą za mną laptopa ;-)))


16 cze 2008, 18:27
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA05 cze 2007, 13:39

 POSTY        250
Post 
Hmmm ... tajemniczo zniknął mój komentarz sprzed kilku dni  :angry:


16 cze 2008, 19:28
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
rzodkiewa                    



<!--quoteo(post=29328:date=12. 05. 2008 g. 10:04:name=supersaper)--><div class='quotetop'>(supersaper @ 12. 05. 2008 g. 10:04) [snapback]29328[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Szkoda, że aktualny temat został zamknięty. <a href="http://www.skarbowcy.pl/mkportal/forum/index.php?showtopic=765&pid=29006&st=135&#entry29006" target="_blank">wartościowanie</a> muszę więc pisać w starym.

Ostatnio miałem okazję zobaczyć opis stanowisk pracy w US-ach. Bardzo pouczająca lektura. Mam wrażenie, że jest to pisane na zamówienie uzasadnienie do utrzymywania skandalicznie niskich płac w skarbówce.
Praktycznie stanowisko (no może poza kadrami) nie wymaga kreatywności, a czynności wykonywane są prostackie i powtarzalne. Kolejnym ewenementem było określenie wykształcenia na stanowisku referenta, st. ref, inspektora, komisarza skarbowego jako wyższe, a na stanowisku st. komisarza skarbowego - jako średnie??? Czy osoba z wyższym nie może na nie awansować (sprawa dotyczy jednego wydziału). Zakres obowiązków ma sie nijak do faktycznie wykonywanych czynności (większość pominięto). Nigdy nie występują żadne problemy, a jak już wystąpią, to rozwiązuje je sam przełożony. Stres jest powodowany jedynie przez nadmiar wolnego czasu.
Czy tak wyglądają wszystkie opisy???



czytając Twoje wypowiedzi  było mi b. przykro, mam średnie w kontroli pracuję 25 lat , ustawę  o podatku od tow. i usług  i pod, doch . od prawnych i działalność dosp, mam w jednym palcu , młodzi zdolni po studiach nie wiedzą co to kup - ich problem i myślę że tylko ze mną chodząc na kontrolę się czegoś nauczą , bo jak na razie to tylko noszą za mną laptopa ;-)))
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Wyjaśnij proszę czemu moja wypowiedź sprawiła ci przykrość? Opisałem stan faktyczny, jaki widziałem w jednym z US-ów. W innych postach często podkreślałem wagę doświadczenia zawodowego, którego nie zastąpi żadna wiedza formalna.

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


16 cze 2008, 19:38
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 17:05

 POSTY        164
Post 
nadamus                    



wlasnie dowiedzialem sie jak na wschodzie polski oceniaja pracownikow UKS. wiec tak:
starszy referendarz - 134 pkt
komisarz skarbowy - 160 pkt
starszy komisarz skarbowy - 180 pkt
inspektor - 318 pkt
wszyscy pracuja w kontroli podatkowej. rozumiem ze inspektor musi miec wiecej (odpowiedzialnosc) ale taka dysproporcja w punktowaniu to chyba przesada. przeciez st, referendarz, komisarz i st. komisarz ROBIA TE SAME CZYNNOSCI podczas kontroli. awanse oczywiscie sa, ale wg widzimisie dyrekcji, a nie wg doswiadczenia czy tez umiejetnosci.


"Inny" UKS na wschodzie to:
starszy komisarz skarbowy - 168 pkt
inspektor - 317 pkt


16 cze 2008, 20:57
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 10:48

 POSTY        427
Post 
tributarius                    



O jakich zasadach mówisz ? Chyba nie o  zasadach  ZZL - Zarządzania Zasobami Ludzkimi (HRM). Mam wrażenia, że mówimy dwóch różnych rzeczach. Ja o sztuce sprawnego kierowania, a Ty o biurokracji.


Nie, o zasadach wartościowania wynikających z Zarządzenia Prezesa Rady Ministrów.


16 cze 2008, 21:02
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA08 gru 2006, 09:28

 POSTY        22
Post 
Liliput                    



Dużo emocji, a mało wiedzy. Poczytajcie przepis i podręcznik dot. wartościowania.
Ja też widzę wiele wad , ale to co pisała np. KOCICA świadczy ,że nie przeczytała przepisu.Za co w ewidencji przydzielić więcej punktów ? Trudność , stopień skomplikowania , zasób wiedzy potrzebny
do wydania decyzji NIP a CIT lub VAT...Co z tego , że pracuję w US 14 lat skoro doświadczenie
wymagane na NUSa to chyba 5 lat.Na moje miejsce może przyjść nowa osoba i dostanie tyle punktów          co miałam ja  A WŁAŚCIWIE MOJE STANOWISKO.
Najważniejsze co z tym zrobi góra.Czy ma pomysł co z tym zrobić , czy tylko kończyliśmy pomysł poprzedników ?


To ty mnie nie zrozumiałeś. Ja nie neguję tego, że np. wymiar podadku, czy kontrola maja inne ( ważniejsze??) zadania. Chodzi o to, że biorąc pod uwagę realny cięzar, odpowiedzialność, ilośc obsługiwanych osób, dokumentów, wyjasnień, odpowiedzi itd itd ocena była kompletnie nie adekwatna do stanu faktycznego. To tyle. Poza tym ocena stanowisk oceną stanowisk, ale jeszcze należy do tej puli punktów dorzucic te, które oceniają zakres pracy osoby na danym stanowisku. A tak? Jeden wielki krzyk, zamieszanie, rozgoryczenie ... Po co to komu??


18 cze 2008, 07:44
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 10:51

 POSTY        328

 LOKALIZACJAUS poza stolicą
Post 
Liliput                    



Dużo emocji, a mało wiedzy. Poczytajcie przepis i podręcznik dot. wartościowania.
Ja też widzę wiele wad , ale to co pisała np. KOCICA świadczy ,że nie przeczytała przepisu.Za co w ewidencji przydzielić więcej punktów ? Trudność , stopień skomplikowania , zasób wiedzy potrzebny
do wydania decyzji NIP a CIT lub VAT...Co z tego , że pracuję w US 14 lat skoro doświadczenie
wymagane na NUSa to chyba 5 lat.Na moje miejsce może przyjść nowa osoba i dostanie tyle punktów          co miałam ja  A WŁAŚCIWIE MOJE STANOWISKO.
Najważniejsze co z tym zrobi góra.Czy ma pomysł co z tym zrobić , czy tylko kończyliśmy pomysł poprzedników ?

"Na moje miejsce może przyjść nowa osoba i dostanie tyle punktów          co miałam ja  A WŁAŚCIWIE MOJE STANOWISKO." Piknie tylko czy na pewno .Jako praktyk zapytam a co będzie jak przeniesie się pracownika co miał więcej punktów z innego stanowiska -obetnie się jego punktacje ? A jak wypunktowany pracownik z innego US/ IS przeniesie się NA TO SAMO STANOWISKO w innej jednostce to co zachowa punkty czy oceniamy TO SAMO STANOWISKO od nowa ?
Kończymy pomysły b. ekipy i zdaje się nikt nie wieco robić dalej.Rozbiezności rzędu 30% punktów TYCH SAMYCH STANOWISK w różnych US danej Izby to normalka .Nikt nie wie jak punkty przełożą się na kasę .i.t.d

____________________________________
jan


18 cze 2008, 14:12
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA08 lis 2006, 19:20

 POSTY        54
Post 
to mam swoje punkty... nie wiem czy mam się juz obrazić, czy jeszcze trochę poczekać? :wsciekly:


18 cze 2008, 18:04
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA20 paź 2007, 18:15

 POSTY        45
Post 
A ja myślę ze w skali całej Polski zle przeprowadzono wartościowanie oceniono osoby nie stanowiska podopisywano rzeczy których nie robia aby dac więcej punktów dlatego myślę ze Nasze zwiążki zawodowe i p. Ludwiński powinni cos z tym zrobić i powiadomic władze o nadużyciach podczas tego wartosciowania a moze cos to da moze...


19 cze 2008, 05:49
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 241 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: