Teraz jest 06 wrz 2025, 00:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Pomoc de minimis 
Autor Treść postu
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA20 sie 2007, 12:23

 POSTY        16
Post 
Ewidencje musi przedłożyć tu się zgadzam w 100% a co do sposobu amortyacji tak naprawdę jest to najgłupsze sformułowanie jaki można wymyśleć. Bo co ma podatnik napisać, gdy amortyzuje jednorazowo a US się pyta jakby pan zamortyzował ten środek trwały? oczywiście że jednorazowo! fakt faktem jest, że te oświadczenie to jest wysane z palca, ale masz racje trzeba o to zapytać i również o to pytamy. Ale nie pytałby podatnika o obliczenie sobie EDB bo tak zrozumiałem wcześniejszy post.

A liczył ktoś z was różnice w pomocy przy miesięcznej i rocznej amortyzacji?

a jakie terminy stosujecie dla wydania zaśwaidczenia? 7 dni? Co w przypadku gdy termin ten jest przekroczony?
Z przepisów wynika że zaświadczenie wydawane jest do 2 mc od daty uzyskania pomocy. Dlatego uważam że przepisy ordynacji nie mówią o naszych zaświadczeniach. Te są regulowane odrębnymi przepisami odnoszącymi się do pomocy.
Uważam też że powinniśmy stosować wezewanie z art 155 i 169. W przypadku nie uzupełnienia przez podanika wniosku jest umorzone postępowanie albo odmowa wydania.

Fakt faktem, powyższe sprawy nie zostały uregulowane ściśle przez "opiekę nam sprawujących" i każdy US postępuje inaczej bo tak naprawdę ile US tyle zdań i każdy ma trochę racji.

Jednie stosuja przepisy odnoszące się do zaświadczeń inne do OP, a jeszcze inne aż strach pomyśleć :)


18 lut 2008, 21:06
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA21 paź 2006, 14:26

 POSTY        247
Post 
Strike, nie ogranicza nas termin 2 miesięcy. Podatnik najczęściej wnioskuje o wydanie zaświadczenia grubo po tym terminie, i my przyjmujemy wniosek. Ten wniosek o wydanie zaświadczenia nie wszczyna postępowania. Jeżeli przedłoży podatnik wszystkie dane, to wydajemy zaświadczenie w terminie 7 dni. Gdy nie przedłoży to wzywamy i termin wydania zaświadczenia zależy od uzupełnienia wniosku przez podatnika.
Nie mam przy sobie wzoru na wyliczenie EDB, więc nie będę dyskutować i udowadniać, że sposób "przedstawionej symulacji" odpisów amortyzacyjnych przez podatnika w przypadku nie stosowania jednorazowego odpisu ma znaczenie.
Nie zgadzam się również z zastosowaniem art.155 i art 169 Op.
Czy mój sposób jest poprawny?? Też nie będę się upierać. Aby stosować jednolitą procedurę postępowania w podległych sobie jednostkach jednostki nadrzędne powinny opracować instrukcję postępowania.


18 lut 2008, 22:14
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA20 sie 2007, 12:23

 POSTY        16
Post 
ramzes                    



Aby stosować jednolitą procedurę postępowania w podległych sobie jednostkach jednostki nadrzędne powinny opracować instrukcję postępowania.

tak jak piszesz powinny :) no ale jak doczekamy się wkońcu przetartych schematów to pewnie wymyślą nam coś nowego.  Pozdrawiam serdecznie


19 lut 2008, 21:20
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
Instrukcji niestety nie ma, a my jesteśmy zdani na samych siebie.
Witajcie!
Temat jednorazowej amortyzacji jest ciągle gorący, bardzo dyskusyjny i nierozwiązalny, każdy urząd robi jak uważa i ja to rozumiem, bo skąd brać odpowiedzi na nasze wątpliwości?! Przepisy nie są żadną wskazówką, tylko pogłębiają rozmaitość naszych interpretacji. Jednak na razie o tym nie chciałam porozmawiać, gdyż na ten moment chciałabym zwrócić Waszą uwagę na inną, nowszą rzecz i posłuchać Waszych rad i opinii.
Chodzi mi bowiem o rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych ( Dz. U. Nr 245, poz. 1810 ). Jak Wy rozumiecie przepis paragrafu 2 ust. 2 pkt 2 ? Może go zacytuję:
"Rodzaje wydatków, o których mowa w par. 2 ust. 1 pkt 4, 5, 9, 10, 12, o ile nie stanowią pomocy dla osób niepełnosprawnych - stanowią pomoc de minimis (...)".
Nawiasem mówiąc w przygotowanym projekcie zmiany rozporządzenia zaproponowano, by brzmiało to "o ile stanowią przysporzenie korzyści dla pracodawcy."

Jak myślicie, co może być pomocą dla osoby niepełnosprawnej, a co korzyścią dla pracodawcy, gdy mówimy o opiece medycznej ( par. 2 ust. 1 pkt 4 rozp. ) ? Albo gdy mamy do czynienia z dostosowaniem stanowiska pracy do potrzeb wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności w ramach IPR ( par. 2 ust. 1 pkt 12 lit. e) rozp. )? Naprawdę nie wiem, kiedy będziemy mieć do czynienia z pomocą de minimis! Poprzednie rozporządzenie było klarowne w tej kwestii. Możecie rzucić jakieś światełko na tą sprawę, abym mogła w końcu przejrzeć i wydać w końcu zaświadczenie ( albo odmówić ).

Dodam jeszcze, że przewiduje się zmianę brzmienia par. 8, który ma - po poprawce - odsyłać do całego ustępu 2 art. 38 updof.


28 lut 2008, 22:13
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA01 gru 2006, 14:38

 POSTY        68
Post 
ramzes                    



Strike, nie ogranicza nas termin 2 miesięcy. Podatnik najczęściej wnioskuje o wydanie zaświadczenia grubo po tym terminie, i my przyjmujemy wniosek. Ten wniosek o wydanie zaświadczenia nie wszczyna postępowania. Jeżeli przedłoży podatnik wszystkie dane, to wydajemy zaświadczenie w terminie 7 dni. Gdy nie przedłoży to wzywamy i termin wydania zaświadczenia zależy od uzupełnienia wniosku przez podatnika.



Art. 306k. W sprawach nieuregulowanych w art. 306a-306i oraz 306l i 306m stosuje się odpowiednio przepisy rozdziałów 1-6, 8-12, 14, 16 oraz 23 działu IV.
zatem my informujemy podatnika o nowym terminie załatwienia sprawy zgodnie z Art. 140. OP
§ 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy obowiązany jest zawiadomić stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
§ 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie podatkowym również w przypadku, gdy niedotrzymanie terminu nastąpiło z przyczyn niezależnych od organu.


Ostatnio edytowano 28 lut 2008, 22:50 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz



28 lut 2008, 22:48
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA21 paź 2006, 14:26

 POSTY        247
Post 
PAWIAN, wygląda na to ,że masz rację. Ale co będzie jak nie udzieli informacji warunkującej prawidłowe ustalenie wielkości pomocy?


29 lut 2008, 22:53
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA07 lut 2008, 19:25

 POSTY        6
Post 
czy ktoś wie kiedy będzie nowe rozporządzenie w sprawie pomocy na restrukturyzację (do 31.12.2007 r. można było stosować rozporządzenie RM z dnia 11.09.2007 r. Dz. U.  179, poz. 1266), co robicie z wnioskami, które zostały złożone np. 31.12.2007 r.  i nie zostały  rozpatrzone ?


25 lip 2008, 08:30
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA28 paź 2006, 08:50

 POSTY        54
Post 
Ostatnio na szkoleniu pytałam jedną Panią z MF ogólnie o rozporządzenia na restrukturyzację. Z tego co mi powiedziała, to KE robi jakieś trudności i nie chce zaakceptować nowych rozporządzeń w trybie przyspieszonym, jako kontytuacja starych. Na razie trzeba czekać, decyzji wydać nie można, zawiesić też nie. Jedyne wyjście to przedłużyć.
Aha i mówiła, że należałoby pouczyć podatnika (i chyba wezwać), że w chwili obecnej może się starać tylko o pomoc indywidualną poprzez notyfikację i żeby sam wystąpił do UOKiKu <_<


25 lip 2008, 17:38
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post 
Pomoc                    



nikt nic nie wie?? :(

A czy ktoś coś słyszał o jakimś poradniku czy opracowaniu w zakresie "pomocy de minimis"?

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


Ostatnio edytowano 30 lip 2008, 07:10 przez Nadir, łącznie edytowano 1 raz



30 lip 2008, 07:10
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
Nadir                    



<!--quoteo(post=8360:date=12. 04. 2007 g. 22:26:name=Pomoc)--><div class='quotetop'>(Pomoc @ 12. 04. 2007 g. 22:26) [snapback]8360[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
nikt nic nie wie?? :(

A czy ktoś coś słyszał o jakimś poradniku czy opracowaniu w zakresie "pomocy de minimis"?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Myślę, że to pytanie jest niepoprawne POlitycznie. Wszak niedługo będzie żyło sie lepiej. W zasadzie już się żyje. Wszystkim. Żadna POmoc nie będzie POtrzebna :)

____________________________________
always look on the bright side of life


30 lip 2008, 12:03
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
Czy można wydać zaświadczenie o pomocy de minimis na podstawie art. 38 ust. 2 pkt 1 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdy poniesiony wydatek z konta ZFRON wiąże się ratą leasingową wynikającą z umowy leasingu operacyjnego ? Nadmieniam, że z umowy nie wynika, że po jej zakończeniu nabyty środek trwały przechodzi automatycznie na własność na lesingobiorcę, jedynie wnioskujący o wydanie zaświadczenia stwierdza, że będzie miało to miejsce, tzn., że dokona ostatecznie zakupu tego używanego środka trwałego.


01 lut 2009, 17:48
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 10:33

 POSTY        169
Post 
Soltimerka. Też miałem wątpliwości i wystąpiłem w tej sprawie do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (Biuro Pełnomocnika Rządu d/s Osób Niepełnosprawnych) i pismem z dnia 14.07.2008r. otrzymałem następującą odpowiedź: Aby możliwe było sfinansowanie kosztów rat leasingu ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych należy spełnić warunki wynikające z rozporządzenia Ministra Pracy z 19.12.2007r. (Dz. U. Nr 245 poz. 1810). Ponadto urząd powinien zobowiązać pracodawcę do przedstawienia dowodów zakupu samochodu w ciągu 15 dni od dnia wpłacenia ostatniej raty leasingowej.
Przyznam, że nie wiem na jakiej podstawie Ministerstwo tak stwierdza. Brak w tej sprawie jakichkolwiek podstaw prawnych. Ale przynajmniej mam d...chron. :D

____________________________________
Akacja


04 lut 2009, 11:22
Zobacz profil
Własny awatar
Post 
jak dla mnie ciekawe ale mało znane jest zagadnienie pomocy de minimis - z czasem się tym zainteresuję. Mam do szanownych przedmowców pytanie czy przedmiotem kontroli podatkowej może być ogólnie rozumiana pomoc de minimis czy też należy powiązać zakres kontroli np. z PIT  lub CIT jako rozliczenia rocznego ?


04 lut 2009, 17:05
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
Tomala                    



jak dla mnie ciekawe ale mało znane jest zagadnienie pomocy de minimis - z czasem się tym zainteresuję. Mam do szanownych przedmowców pytanie czy przedmiotem kontroli podatkowej może być ogólnie rozumiana pomoc de minimis czy też należy powiązać zakres kontroli np. z PIT  lub CIT jako rozliczenia rocznego ?

UKSom chcesz chleb zabierać ?

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


04 lut 2009, 18:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 61 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron