Ewidencje musi przedłożyć tu się zgadzam w 100% a co do sposobu amortyacji tak naprawdę jest to najgłupsze sformułowanie jaki można wymyśleć. Bo co ma podatnik napisać, gdy amortyzuje jednorazowo a US się pyta jakby pan zamortyzował ten środek trwały? oczywiście że jednorazowo! fakt faktem jest, że te oświadczenie to jest wysane z palca, ale masz racje trzeba o to zapytać i również o to pytamy. Ale nie pytałby podatnika o obliczenie sobie EDB bo tak zrozumiałem wcześniejszy post.
A liczył ktoś z was różnice w pomocy przy miesięcznej i rocznej amortyzacji?
a jakie terminy stosujecie dla wydania zaśwaidczenia? 7 dni? Co w przypadku gdy termin ten jest przekroczony? Z przepisów wynika że zaświadczenie wydawane jest do 2 mc od daty uzyskania pomocy. Dlatego uważam że przepisy ordynacji nie mówią o naszych zaświadczeniach. Te są regulowane odrębnymi przepisami odnoszącymi się do pomocy. Uważam też że powinniśmy stosować wezewanie z art 155 i 169. W przypadku nie uzupełnienia przez podanika wniosku jest umorzone postępowanie albo odmowa wydania.
Fakt faktem, powyższe sprawy nie zostały uregulowane ściśle przez "opiekę nam sprawujących" i każdy US postępuje inaczej bo tak naprawdę ile US tyle zdań i każdy ma trochę racji.
Jednie stosuja przepisy odnoszące się do zaświadczeń inne do OP, a jeszcze inne aż strach pomyśleć
18 lut 2008, 21:06
Strike, nie ogranicza nas termin 2 miesięcy. Podatnik najczęściej wnioskuje o wydanie zaświadczenia grubo po tym terminie, i my przyjmujemy wniosek. Ten wniosek o wydanie zaświadczenia nie wszczyna postępowania. Jeżeli przedłoży podatnik wszystkie dane, to wydajemy zaświadczenie w terminie 7 dni. Gdy nie przedłoży to wzywamy i termin wydania zaświadczenia zależy od uzupełnienia wniosku przez podatnika. Nie mam przy sobie wzoru na wyliczenie EDB, więc nie będę dyskutować i udowadniać, że sposób "przedstawionej symulacji" odpisów amortyzacyjnych przez podatnika w przypadku nie stosowania jednorazowego odpisu ma znaczenie. Nie zgadzam się również z zastosowaniem art.155 i art 169 Op. Czy mój sposób jest poprawny?? Też nie będę się upierać. Aby stosować jednolitą procedurę postępowania w podległych sobie jednostkach jednostki nadrzędne powinny opracować instrukcję postępowania.
18 lut 2008, 22:14
ramzes
Aby stosować jednolitą procedurę postępowania w podległych sobie jednostkach jednostki nadrzędne powinny opracować instrukcję postępowania.
tak jak piszesz powinny no ale jak doczekamy się wkońcu przetartych schematów to pewnie wymyślą nam coś nowego. Pozdrawiam serdecznie
19 lut 2008, 21:20
Instrukcji niestety nie ma, a my jesteśmy zdani na samych siebie. Witajcie! Temat jednorazowej amortyzacji jest ciągle gorący, bardzo dyskusyjny i nierozwiązalny, każdy urząd robi jak uważa i ja to rozumiem, bo skąd brać odpowiedzi na nasze wątpliwości?! Przepisy nie są żadną wskazówką, tylko pogłębiają rozmaitość naszych interpretacji. Jednak na razie o tym nie chciałam porozmawiać, gdyż na ten moment chciałabym zwrócić Waszą uwagę na inną, nowszą rzecz i posłuchać Waszych rad i opinii. Chodzi mi bowiem o rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych ( Dz. U. Nr 245, poz. 1810 ). Jak Wy rozumiecie przepis paragrafu 2 ust. 2 pkt 2 ? Może go zacytuję: "Rodzaje wydatków, o których mowa w par. 2 ust. 1 pkt 4, 5, 9, 10, 12, o ile nie stanowią pomocy dla osób niepełnosprawnych - stanowią pomoc de minimis (...)". Nawiasem mówiąc w przygotowanym projekcie zmiany rozporządzenia zaproponowano, by brzmiało to "o ile stanowią przysporzenie korzyści dla pracodawcy."
Jak myślicie, co może być pomocą dla osoby niepełnosprawnej, a co korzyścią dla pracodawcy, gdy mówimy o opiece medycznej ( par. 2 ust. 1 pkt 4 rozp. ) ? Albo gdy mamy do czynienia z dostosowaniem stanowiska pracy do potrzeb wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności w ramach IPR ( par. 2 ust. 1 pkt 12 lit. e) rozp. )? Naprawdę nie wiem, kiedy będziemy mieć do czynienia z pomocą de minimis! Poprzednie rozporządzenie było klarowne w tej kwestii. Możecie rzucić jakieś światełko na tą sprawę, abym mogła w końcu przejrzeć i wydać w końcu zaświadczenie ( albo odmówić ).
Dodam jeszcze, że przewiduje się zmianę brzmienia par. 8, który ma - po poprawce - odsyłać do całego ustępu 2 art. 38 updof.
28 lut 2008, 22:13
ramzes
Strike, nie ogranicza nas termin 2 miesięcy. Podatnik najczęściej wnioskuje o wydanie zaświadczenia grubo po tym terminie, i my przyjmujemy wniosek. Ten wniosek o wydanie zaświadczenia nie wszczyna postępowania. Jeżeli przedłoży podatnik wszystkie dane, to wydajemy zaświadczenie w terminie 7 dni. Gdy nie przedłoży to wzywamy i termin wydania zaświadczenia zależy od uzupełnienia wniosku przez podatnika.
Art. 306k. W sprawach nieuregulowanych w art. 306a-306i oraz 306l i 306m stosuje się odpowiednio przepisy rozdziałów 1-6, 8-12, 14, 16 oraz 23 działu IV. zatem my informujemy podatnika o nowym terminie załatwienia sprawy zgodnie z Art. 140. OP § 1. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy obowiązany jest zawiadomić stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. § 2. Ten sam obowiązek ciąży na organie podatkowym również w przypadku, gdy niedotrzymanie terminu nastąpiło z przyczyn niezależnych od organu.
Ostatnio edytowano 28 lut 2008, 22:50 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz
28 lut 2008, 22:48
PAWIAN, wygląda na to ,że masz rację. Ale co będzie jak nie udzieli informacji warunkującej prawidłowe ustalenie wielkości pomocy?
29 lut 2008, 22:53
czy ktoś wie kiedy będzie nowe rozporządzenie w sprawie pomocy na restrukturyzację (do 31.12.2007 r. można było stosować rozporządzenie RM z dnia 11.09.2007 r. Dz. U. 179, poz. 1266), co robicie z wnioskami, które zostały złożone np. 31.12.2007 r. i nie zostały rozpatrzone ?
25 lip 2008, 08:30
Ostatnio na szkoleniu pytałam jedną Panią z MF ogólnie o rozporządzenia na restrukturyzację. Z tego co mi powiedziała, to KE robi jakieś trudności i nie chce zaakceptować nowych rozporządzeń w trybie przyspieszonym, jako kontytuacja starych. Na razie trzeba czekać, decyzji wydać nie można, zawiesić też nie. Jedyne wyjście to przedłużyć. Aha i mówiła, że należałoby pouczyć podatnika (i chyba wezwać), że w chwili obecnej może się starać tylko o pomoc indywidualną poprzez notyfikację i żeby sam wystąpił do UOKiKu <_<
25 lip 2008, 17:38
Pomoc
nikt nic nie wie??
A czy ktoś coś słyszał o jakimś poradniku czy opracowaniu w zakresie "pomocy de minimis"?
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
Ostatnio edytowano 30 lip 2008, 07:10 przez Nadir, łącznie edytowano 1 raz
30 lip 2008, 07:10
Nadir
<!--quoteo(post=8360:date=12. 04. 2007 g. 22:26:name=Pomoc)--><div class='quotetop'>(Pomoc @ 12. 04. 2007 g. 22:26) [snapback]8360[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> nikt nic nie wie??
A czy ktoś coś słyszał o jakimś poradniku czy opracowaniu w zakresie "pomocy de minimis"? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Myślę, że to pytanie jest niepoprawne POlitycznie. Wszak niedługo będzie żyło sie lepiej. W zasadzie już się żyje. Wszystkim. Żadna POmoc nie będzie POtrzebna
____________________________________ always look on the bright side of life
30 lip 2008, 12:03
Czy można wydać zaświadczenie o pomocy de minimis na podstawie art. 38 ust. 2 pkt 1 lit. b) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdy poniesiony wydatek z konta ZFRON wiąże się ratą leasingową wynikającą z umowy leasingu operacyjnego ? Nadmieniam, że z umowy nie wynika, że po jej zakończeniu nabyty środek trwały przechodzi automatycznie na własność na lesingobiorcę, jedynie wnioskujący o wydanie zaświadczenia stwierdza, że będzie miało to miejsce, tzn., że dokona ostatecznie zakupu tego używanego środka trwałego.
01 lut 2009, 17:48
Soltimerka. Też miałem wątpliwości i wystąpiłem w tej sprawie do Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (Biuro Pełnomocnika Rządu d/s Osób Niepełnosprawnych) i pismem z dnia 14.07.2008r. otrzymałem następującą odpowiedź: Aby możliwe było sfinansowanie kosztów rat leasingu ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych należy spełnić warunki wynikające z rozporządzenia Ministra Pracy z 19.12.2007r. (Dz. U. Nr 245 poz. 1810). Ponadto urząd powinien zobowiązać pracodawcę do przedstawienia dowodów zakupu samochodu w ciągu 15 dni od dnia wpłacenia ostatniej raty leasingowej. Przyznam, że nie wiem na jakiej podstawie Ministerstwo tak stwierdza. Brak w tej sprawie jakichkolwiek podstaw prawnych. Ale przynajmniej mam d...chron.
____________________________________ Akacja
04 lut 2009, 11:22
jak dla mnie ciekawe ale mało znane jest zagadnienie pomocy de minimis - z czasem się tym zainteresuję. Mam do szanownych przedmowców pytanie czy przedmiotem kontroli podatkowej może być ogólnie rozumiana pomoc de minimis czy też należy powiązać zakres kontroli np. z PIT lub CIT jako rozliczenia rocznego ?
04 lut 2009, 17:05
Tomala
jak dla mnie ciekawe ale mało znane jest zagadnienie pomocy de minimis - z czasem się tym zainteresuję. Mam do szanownych przedmowców pytanie czy przedmiotem kontroli podatkowej może być ogólnie rozumiana pomoc de minimis czy też należy powiązać zakres kontroli np. z PIT lub CIT jako rozliczenia rocznego ?
UKSom chcesz chleb zabierać ?
____________________________________ Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników