
RODO w urzędach skarbowych
Witam!
Czy ktoś orientuje się jak mamy postępować w urzędach w związku z wejściem RODO? Przeszliśmy szkolenie, ale było ono zbyt ogólnikowe i nie było dostosowane do pracy w urzędach. Akurat ja zajmuję się ulgami w spłacie i nasuwa mi się pytanie, czy mogę - jak do tej pory - wzywać podatników o przedłożenie dokumentów obrazujących ich sytuację finansową, majątkową, zdrowotną, aby za udzieleniem ulgi przemawiał "ważny interes podatnika" i "interes publiczny". Czy należy wraz z wezwaniem wkładać do koperty oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych, jeśli tak, to jak ma ono brzmieć. Czy można udzielać informacji przez telefon (de facto nie wiem, kto jest po 2 stronie słuchawki).
Do piątku pozostały 2 dni...

Może ktoś podzieli się posiadanymi informacjami. Pozdrawiam forumowiczów
