BADMAN gratuluję, ja szukałem ale nie znalazłem , muszę dotrwać do najdłuższych wakacji mojego życia a to już coraz bliżej.
11 mar 2016, 23:46
Re: Nowa KAS
Zarówno w prasie (wywiadach), jak i na spotkaniach przedstawicieli MF, pojawia się argument jakoby utworzenie KAS było wymogiem MFW wynikającym z jego raportu. Przeczytałem ten dokument jeszcze raz i jakoś nie widzę ani słowa o zlikwidowaniu kontroli skarbowej lub połączeniu jej z cłem (wręcz przeciwnie). Treść raportu nie powala profesjonalizmem, wręcz w kilku miejscach wskazuje na totalną ignorancję jego twórców (np. akapity 78-85). Niemniej pozwolę sobie przytoczyć pewien fragment, który wprost obnaża bzdury, którymi MF karmi od pewnego czasu nas i naród (podkreślenia własne):
88. W związku z powyższym, istnieje wyraźna potrzeba reorganizacji całego programu kontroli podatkowej w Polsce w następujący sposób: • Mandat i uprawnienia kontrolerów podatkowych i inspektorów skarbowych powinny być zweryfikowane w celu przesunięcia pełnej odpowiedzialności za wszystkie kontrole związane z podatkami do jednego departamentu. Ten departament powinien odpowiadać tylko za egzekwowanie przepisów podatkowych (tj. powinien być odrębny w stosunku do cła i innych źródeł przychodów) i powinien podlegać temu samemu Podsekretarzowi Stanu, któremu podlega Departament Administracji Podatkowej w ramach aktualnej struktury organizacyjnej MF. Po utworzeniu ujednoliconej administracji podatkowej, departament ten zostanie podporządkowany tej administracji. • Zespoły terenowe ds. kontroli podatkowej powinny być skonsolidowane na poziomie wojewódzkim, w sposób podobny do organizacji Kontroli Skarbowej. Obejmowałoby to rozszerzenie obszaru jurysdykcji tej kadry, co najmniej do poziomu wojewódzkiego i, w miarę możliwości, do poziomu krajowego. Skonsolidowanie funkcji kontroli w celu utworzenia większych zespołów wojewódzkich pozwoliłoby na zwiększenie masy krytycznej zespołów kontrolerów, umożliwiłoby większą specjalizację i bardziej ukierunkowane szkolenie, uprościłoby podległość służbową i poprawiłoby komunikację z centralą, zacieśniłoby nadzór nad wyborem przypadków do kontroli i ułatwiłoby przesunięcie uwagi kontroli na średnich i dużych podatników. Wszelkie ograniczenia prawne dotyczące struktury decyzji pierwszej i drugiej instancji powinny być zidentyfikowane i usunięte. • Podejście do analizy ryzyka powinno być wzmocnione, a wybór przypadków do kontroli powinien być scentralizowany. W szczególności, należy zastosować znacznie bardziej szczegółowy poziom segmentacji rynku w celu uzyskania ostrzejszego obrazu ryzyk w ramach konkretnych populacji podatników (w szczególności, 1.000 rzeczywiście największych podatników). Powinien być zabezpieczony lepszy dostęp do danych zewnętrznych i umiejętności rozwiniętych w zakresie stosowania nowoczesnych metod analitycznych, takich jak, między innymi, eksploracja danych. Wybór przypadków do kontroli powinien być scentralizowany i tylko niewielka część zasobów kontrolnych powinna być udostępniana dla ryzyk identyfikowanych na poziomie lokalnym. W wyniku takiego podejścia, działania będą lepiej ukierunkowane i zredukują możliwość korupcji. • Alokacja kadry i zasobów finansowych w ramach MF powinna być zweryfikowana i powinna uwzględniać przeniesienie nakładu pracy z Departamentu Kontroli Skarbowej. W idealnych warunkach, specjalistyczna kadra kontroli podatkowej powinna być stopniowo rozbudowana do poziomu co najmniej 25 procent łącznej kadry administracji podatkowej.
Całość jest dostępna tu: http://www.mf.gov.pl/documents/764034/3224234/20150505_Raport_MFW_PL.pdf Wiemy kto za KAS najmocniej lobbuje ale nadal nie wiemy dlaczego postanowiono zlikwidować kontrolę skarbową, pracownikom skarbówki i funkcjonariuszom celnym zafundować 1,5 (albo lepiej) niepokoju, część wywalić, a dodatkowo obniżyć (przynajmniej w okresie transformacji) wpływy budżetowe. Ciekawe kto i kiedy powoła komisję aby to zagadnienie wyjaśnić.
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
14 mar 2016, 21:05
Re: Nowa KAS
Czy ktoś z Was ma jeszcze nadzieje że ustawa o KAS nie wejdzie? POZDRAWIAM
15 mar 2016, 12:06
Re: Nowa KAS
Skarbek7
Czy ktoś z Was ma jeszcze nadzieje że ustawa o KAS nie wejdzie? POZDRAWIAM
Słyszałam o przesunięciu terminu wejścia KAS na 1 lipiec 2017 r.
15 mar 2016, 12:57
Re: Nowa KAS
Ale burdel z tym kas. Chyba trza zwijać manele, bo tutaj nie ma przyszłości. Każdy pracuje w nerwach i boi się że z dnia na dzień wyląduje na bruku. Póki co , a może to jakoś budziet.
15 mar 2016, 21:54
Re: Nowa KAS
Halaszka
Skarbek7
Czy ktoś z Was ma jeszcze nadzieje że ustawa o KAS nie wejdzie? POZDRAWIAM
Słyszałam o przesunięciu terminu wejścia KAS na 1 lipiec 2017 r.
ja słyszałem o 01.01.2022... jakieś źródło?
15 mar 2016, 21:57
Re: Nowa KAS
Niestety w tym arcydziele MFW w punkcie 38 jest też stwierdzenie, że 400 US to za duża liczba jednostek terenowych. Przywołuje się tam m.in. przykład Hiszpanii i Wielkiej Brytanii gdzie jest 200 jednostek terenowych, pomimo większych gospodarek. Piszą Ci z MFW również o Francji gdzie jest chyba 1500 jednostek terenowych.
15 mar 2016, 23:40
Re: Nowa KAS
Jeżeli pracownik US nie zgodzi się przejść do nowych struktur, to może liczyć na jakąś dodatkową odprawę?
16 mar 2016, 20:30
Re: Nowa KAS
sonia45
Jeżeli pracownik US nie zgodzi się przejść do nowych struktur, to może liczyć na jakąś dodatkową odprawę?
Ten pomysł mi się podoba. Może jak u górników ? Odprawa pieniężna 40tys i zakaz pracy w Urzędzie Skarbowo Celnym ? I będzie pan zadowolony !
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
W odpowiedzi na pismo Rady Krajowej Sekcji Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność” z dnia 17 lutego 2016 r., nr SK/130/2016, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej uprzejmie wyjaśnia, że aktualnie trwają prace koncepcyjne oraz analizy, zmierzające do przygotowania projektu ustawy wprowadzającej ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej. W związku z powyższym, odpowiedzi na pytania postawione w piśmie z dnia 17 lutego br., opracowane zostały w oparciu o wstępne założenia.
(...) Ad.18 Z założenia zmiana formy organizacyjno-prawnej nie powinna doprowadzić do obniżenia wynagrodzeń pracowników. W przypadku wygaśnięcia stosunku pracy, w związku z odmową przyjęcia propozycji zatrudnienia, pracownikowi przysługują świadczenia należne w związku z likwidacją pracodawcy, w tym także odprawy. (...)
Co jak co ale celnicy wiedzą gdzie uderzyć I tym sposobem załatwią sobie co chcą. A u skarbowców dalej będą żale na forum skarbowców jak to nam jest źle i niedobrze Teraz coś do związkowców z US i IS. Od roku jesteśmy jedną strukturą, nie raz na tym forum widziałem żale że nas nie słuchają tu i tam, że zz niczego nie mogą załatwić bo mają za mała reprezentację. To ja się pytam: co ZZ zrobiły żeby zachęcić pracowników do wstąpienia w ich szeregi? (wg. mnie nic); dlaczego ZZ, skoro według prawa reprezentuje wszystkich pracowników, nie informuje oficjalnymi drogami (np.: pismo do US i IS, mail na urzędową skrzynkę US i IS) o swoim działaniu na rzecz pracowników? Napisze ktoś, przecież możesz sam coś zrobić w tym zakresie, a nie zwalać na ZZ. No właśnie nie mogę, bo według prawa, nawet jeśli miałbym za sobą 1000 pracowników, a nie byłbym związkiem, niczego nie załatwię A na koniec coś na swoją obronę przed zarzutami, ze najeżdżam na ZZ. Nie interesuje mnie bycie związkowcem w żadnej formie, ale poprę każdą sensowną akcję zorganizowaną przez ZZ, która realnie nam pomoże.
18 mar 2016, 09:09
Re: Nowa KAS
Moje związki informują o swoich działaniach na tablicy informacyjnej oraz mailem na skrzynkę mailową każdego członka związku.
18 mar 2016, 18:11
Re: Nowa KAS
Tylko dlaczego informują tylko swoich członków a przed dyrekcją reprezentują wszystkich pracowników? Proszę również, jeśli to nie problem, o odpowiedź na moje pytania z wcześniejszego postu, kogoś ze związków zawodowych.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników