Teraz jest 10 wrz 2025, 08:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1098 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 79  Następna strona
SSP 
Autor Treść postu
Znawca

 REJESTRACJA02 gru 2006, 11:01

 POSTY        276

 LOKALIZACJAWarszawa
Post Re: SSP
luczadoreq                    



Witam. 22 lutego otrzymaliśmy pismo w którym pisze że wszystkie deklaracje sd/pcc/ które wpłyneły po 1 stycznia 2016 powinny być wprowadzone na najnowszych wariantach. Jezeli wpłyneła deklaracja elektronicznie to powinna zostac anulowana i wprowadzona ręcznie na nowym wariancie. Tylko jest problem taki że nowe warianty były dostępne dopiero w lutym więc u nas w styczniu wszystko zostało wprowadzane na wariantach które aktualnie były dostępne w SSP. Według instrukcji trzeba wszystkie deklaracje anulować i wprowadzić od nowa na nowym wariancie. Niestety będzie to trudne do wykonania ponieważ deklaracji w styczniu było bardzo dużo... Jak u was z tym jest ?


Komunikat dotyczy chyba tylko tych których nie udało się zatwierdzić.


23 lut 2016, 11:47
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA23 lut 2016, 17:56

 POSTY        1
Post Re: SSP
Ornaments                    



Witam, mam pytanie do kartowiczów:
Podatniczka zawiadomiła urząd w styczniu, że od dnia 09.02.2016 zatrudniać będzie 2 pracowników(do tej pory zatrudnia 1 pracownika). Decyzja ustalająca nie była jeszcze wydana. W związku z tym jak powinno wyglądać wydanie decyzji?
- czy utworzyć dwa postępowania i wydać 1 decyzję ustalającą za okres 01-01-2016 - 08-02-2016 i kolejną od 09-02-2016 - 31-12-2016?
- czy utworzyć decyzję ustalająca za cały rok, po czym wydać ( w tym samym dniu) decyzję zmieniającą od 09-02-2016? ( co byłoby sprzeczne z art. 254 Op.)

Jeśli ktoś miał podobny przypadek byłabym wdzięczna za podpowiedz


Musisz utworzyć dec. ustalającą na cały rok, gdyż musi Ci się utworzyć rozliczenie na 2016 (jak przyjdzie zwrotka i klikniesz do księgowości). Dopiero potem możesz utworzyć dec. zmieniającą. Powinno to wyglądać tak, że podatniczka składka Ci PIT-16Z, on Ci utworzy post. zmieniające, musisz wysłać art.200 i 123 OP (art. 200 jest w pismach, a art. 123 tworzyliśmy jako pismo ogólne). Jak będziesz miała rozliczenie 31.12.2016 to dopiero da Ci zrobić arkusz wymiary (on właśnie będzie chwytać ten okres 31.12.2016) i decyzję. Polecam dobrze przemyśleć termin wysłania art.200, żebyś się wyrobiła z wydaniem decyzji (ewentualnie art.140 OP)-koniecznie musisz mieć wtedy decyzję ustalającą wydaną, dostarczoną i postępowanie wysłane do księgowości.


23 lut 2016, 19:50
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA22 wrz 2011, 11:14

 POSTY        60
Post Re: SSP
pkuzmiak                    



luczadoreq                    



Witam. 22 lutego otrzymaliśmy pismo w którym pisze że wszystkie deklaracje sd/pcc/ które wpłyneły po 1 stycznia 2016 powinny być wprowadzone na najnowszych wariantach. Jezeli wpłyneła deklaracja elektronicznie to powinna zostac anulowana i wprowadzona ręcznie na nowym wariancie. Tylko jest problem taki że nowe warianty były dostępne dopiero w lutym więc u nas w styczniu wszystko zostało wprowadzane na wariantach które aktualnie były dostępne w SSP. Według instrukcji trzeba wszystkie deklaracje anulować i wprowadzić od nowa na nowym wariancie. Niestety będzie to trudne do wykonania ponieważ deklaracji w styczniu było bardzo dużo... Jak u was z tym jest ?


Komunikat dotyczy chyba tylko tych których nie udało się zatwierdzić.


A ja mam wyjaśnienie z telekonferencji, że deklaracje powinny być wprowadzane na wariantach obowiązujących dla danego okresu. Tzn. na nowych wariantach powinny być wprowadzone deklaracje, których obowiązek podatkowy powstał od 01.01.2016r., czyli od wejścia w życie nowych przepisów. Nie ma mowy o anulowaniu setek deklaracji już wprowadzonych i zatwierdzonych. Jeżeli podatnik złożył na wariancie 4, a powinien na 5, to od razu wprowadzając ją do SZD podajemy poprawny nr, lub ewentualnie jest możliwość zmiany na szybkim wprowadzaniu (nie wzywamy do złożenia korekty). U nas nie było oczywiście dekl. papierowych, dlatego wydrukowaliśmy z internetu i na ksero  ;)


23 lut 2016, 21:27
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA17 wrz 2010, 16:36

 POSTY        75
Post Re: SSP
A co z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty z karty podatkowej? Wpłynęły mi już 3 (sic!) a ja nie wiem jak się za nie w ogóle zabrać! Help koledzy... Ktoś wie od czego zacząć?


24 lut 2016, 05:38
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA07 sty 2013, 14:08

 POSTY        22
Post Re: SSP
Marikajs                    



A co z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty z karty podatkowej? Wpłynęły mi już 3 (sic!) a ja nie wiem jak się za nie w ogóle zabrać! Help koledzy... Ktoś wie od czego zacząć?


ROZWIĄZANIE:
----- Pomoc Informatyczna eP (17/02/2016 09:06:31) -----
Procedura nadpłaty w KP nie obejmuje dodawania tej transakcji. Ta transakcja powinna być dodawana tylko w przypadku stwierdzenia nadpłaty podatku pobranego przez płatnika (w PCC i SD). W opisanym przypadku saldo na koncie powinno wynikać z zatwierdzonego PIT-16A
więc nie ma potrzeby dodawania transakcji, która zdubluje odpis.
W opisanym przypadku po zatwierdzeniu PIT-16A i wydaniu decyzji konieczne jest jedynie utworzenie zlecenia zwrotu dla rachunkowości (zakładka zwroty z poziomu okresu).
Dotyczy zgłoszenia:

OPIS ZGŁOSZENIA:
----- 2008 US ŁOMŻA (16/02/2016 09:21:23) -----
Podatnik złożył podanie o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym opłacanym w formie karty podatkowej za 2015 r. z tytułu zapłaconych a nie odliczonych składek na ubezpieczenie zdrowotne. Na podstawie tego wniosku została założona w SSP sprawa NADPŁATA/ZWROT
wydane postanowienie o siedmiodniowym zapoznaniu się z aktami i decyzja stwierdzająca nadpłatę ( dowód: print screen ). Obecnie nie ma możliwości dalszej obsługi ww. nadpłaty i przekazania jej do księgowości. Wybierając z poziomu okresu zakładkę ROZLICZENIA i podzakładkę TRANSAKCJE FINANSOWE wybierany jest przycisk Dodaj jednakże Rodzaj transakcji jest pusty ( dowód: print screen).
Jak należy postąpić by dokonać zwrotu nadpłaty dla podatnika?


24 lut 2016, 08:03
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA26 maja 2013, 19:41

 POSTY        11
Post Re: SSP
Czy miał ktoś taki przypadek z KP.
Podatnik zawiesił działalność od 15.01.2016 r. i wznowił 02.02.2016 r. Czyli okres zawieszenia krótszy niż 30 dni. Należy odmówić uznania zawieszenia.
Może ktoś podać ścieżkę jak to zrobić?


24 lut 2016, 08:44
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA13 sty 2016, 14:09

 POSTY        6
Post Re: SSP
Witam :)  Czy miał ktoś z Was może taki przypadek odnośnie karty podatkowej:
Podatnik prowadzący działalność gosp. - usługi tapicerskie (stawka 260zł) z dniem 1 stycznia 2016r. zatrudnił jako swojego jedynego pracownika swoją żonę (pozostającą z nim we wspólnym gospodarstwie domowym ) na okres 1 miesiąca do końca stycznia z tym, że sam podatnik przez cały miesiąc przedstawiał zwolnienia lekarskie, które stanowiły ciągłość i z których wynika że przez cały styczeń nie pracował. Jak to ogarnąć merytorycznie? Ile powinna wynosić stawka podatku za miesiąc styczeń skoro zatrudnienie żony nie powoduje wzrostu stawki podatkowej (nie ma pracownika obliczeniowego) a on sam nie pracował? Z góry dzięki za odp. :piwo:


24 lut 2016, 13:47
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA21 sty 2016, 18:36

 POSTY        9
Post Re: SSP
Witam,

Czy miał ktoś taką sytuację, wpłata z egzekucji na koszty upomnienia na zaległości powstałe jeszcze przed uruchomieniem ssp. Wie ktoś jak wprowadzić koszty upomnienia?


24 lut 2016, 19:37
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA29 lis 2006, 17:32

 POSTY        79
Post Re: SSP
lumi09                    



Witam :)  Czy miał ktoś z Was może taki przypadek odnośnie karty podatkowej:
Podatnik prowadzący działalność gosp. - usługi tapicerskie (stawka 260zł) z dniem 1 stycznia 2016r. zatrudnił jako swojego jedynego pracownika swoją żonę (pozostającą z nim we wspólnym gospodarstwie domowym ) na okres 1 miesiąca do końca stycznia z tym, że sam podatnik przez cały miesiąc przedstawiał zwolnienia lekarskie, które stanowiły ciągłość i z których wynika że przez cały styczeń nie pracował. Jak to ogarnąć merytorycznie? Ile powinna wynosić stawka podatku za miesiąc styczeń skoro zatrudnienie żony nie powoduje wzrostu stawki podatkowej (nie ma pracownika obliczeniowego) a on sam nie pracował? Z góry dzięki za odp. :piwo:

Tylko należy zaznaczyć przerwę podatnikowi, podatek będzie na O.


24 lut 2016, 19:56
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA29 lis 2006, 17:32

 POSTY        79
Post Re: SSP
Avalon1                    



Ornaments                    



Witam, mam pytanie do kartowiczów:
Podatniczka zawiadomiła urząd w styczniu, że od dnia 09.02.2016 zatrudniać będzie 2 pracowników(do tej pory zatrudnia 1 pracownika). Decyzja ustalająca nie była jeszcze wydana. W związku z tym jak powinno wyglądać wydanie decyzji?
- czy utworzyć dwa postępowania i wydać 1 decyzję ustalającą za okres 01-01-2016 - 08-02-2016 i kolejną od 09-02-2016 - 31-12-2016?
- czy utworzyć decyzję ustalająca za cały rok, po czym wydać ( w tym samym dniu) decyzję zmieniającą od 09-02-2016? ( co byłoby sprzeczne z art. 254 Op.)

Jeśli ktoś miał podobny przypadek byłabym wdzięczna za podpowiedz


Musisz utworzyć dec. ustalającą na cały rok, gdyż musi Ci się utworzyć rozliczenie na 2016 (jak przyjdzie zwrotka i klikniesz do księgowości). Dopiero potem możesz utworzyć dec. zmieniającą. Powinno to wyglądać tak, że podatniczka składka Ci PIT-16Z, on Ci utworzy post. zmieniające, musisz wysłać art.200 i 123 OP (art. 200 jest w pismach, a art. 123 tworzyliśmy jako pismo ogólne). Jak będziesz miała rozliczenie 31.12.2016 to dopiero da Ci zrobić arkusz wymiary (on właśnie będzie chwytać ten okres 31.12.2016) i decyzję. Polecam dobrze przemyśleć termin wysłania art.200, żebyś się wyrobiła z wydaniem decyzji (ewentualnie art.140 OP)-koniecznie musisz mieć wtedy decyzję ustalającą wydaną, dostarczoną i postępowanie wysłane do księgowości.

My nie wydajemy art. 200.


24 lut 2016, 19:57
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA20 sty 2016, 11:18

 POSTY        4
Post Re: SSP
Avalon1                    



Ornaments                    



Witam, mam pytanie do kartowiczów:
Podatniczka zawiadomiła urząd w styczniu, że od dnia 09.02.2016 zatrudniać będzie 2 pracowników(do tej pory zatrudnia 1 pracownika). Decyzja ustalająca nie była jeszcze wydana. W związku z tym jak powinno wyglądać wydanie decyzji?
- czy utworzyć dwa postępowania i wydać 1 decyzję ustalającą za okres 01-01-2016 - 08-02-2016 i kolejną od 09-02-2016 - 31-12-2016?
- czy utworzyć decyzję ustalająca za cały rok, po czym wydać ( w tym samym dniu) decyzję zmieniającą od 09-02-2016? ( co byłoby sprzeczne z art. 254 Op.)

Jeśli ktoś miał podobny przypadek byłabym wdzięczna za podpowiedz


Musisz utworzyć dec. ustalającą na cały rok, gdyż musi Ci się utworzyć rozliczenie na 2016 (jak przyjdzie zwrotka i klikniesz do księgowości). Dopiero potem możesz utworzyć dec. zmieniającą. Powinno to wyglądać tak, że podatniczka składka Ci PIT-16Z, on Ci utworzy post. zmieniające, musisz wysłać art.200 i 123 OP (art. 200 jest w pismach, a art. 123 tworzyliśmy jako pismo ogólne). Jak będziesz miała rozliczenie 31.12.2016 to dopiero da Ci zrobić arkusz wymiary (on właśnie będzie chwytać ten okres 31.12.2016) i decyzję. Polecam dobrze przemyśleć termin wysłania art.200, żebyś się wyrobiła z wydaniem decyzji (ewentualnie art.140 OP)-koniecznie musisz mieć wtedy decyzję ustalającą wydaną, dostarczoną i postępowanie wysłane do księgowości.


Dziękuję za odpowiedzi. Napisaliśmy do HelpDesk w tej sprawie. Otrzymaliśmy odpowiedz ze w tej sytuacji należy utworzyć decyzje ustalającą a następnie zmieniającą (nie ma tu mowy o tym jak to zrobić tzn czy wszystko wydać w jednym dniu, czy zmieniająca wydać po doręczeniu ustalającej i wysłanej 7 dniówce) albo utworzyć decyzje ogólną i tam ująć wszystko.


25 lut 2016, 08:52
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA13 sty 2016, 14:09

 POSTY        6
Post Re: SSP
julita                    



lumi09                    



Witam :)  Czy miał ktoś z Was może taki przypadek odnośnie karty podatkowej:
Podatnik prowadzący działalność gosp. - usługi tapicerskie (stawka 260zł) z dniem 1 stycznia 2016r. zatrudnił jako swojego jedynego pracownika swoją żonę (pozostającą z nim we wspólnym gospodarstwie domowym ) na okres 1 miesiąca do końca stycznia z tym, że sam podatnik przez cały miesiąc przedstawiał zwolnienia lekarskie, które stanowiły ciągłość i z których wynika że przez cały styczeń nie pracował. Jak to ogarnąć merytorycznie? Ile powinna wynosić stawka podatku za miesiąc styczeń skoro zatrudnienie żony nie powoduje wzrostu stawki podatkowej (nie ma pracownika obliczeniowego) a on sam nie pracował? Z góry dzięki za odp. :piwo:

Tylko należy zaznaczyć przerwę podatnikowi, podatek będzie na O.


Dziękuję za odp. Julita

Avalon1                    



Ornaments                    



Witam, mam pytanie do kartowiczów:
Podatniczka zawiadomiła urząd w styczniu, że od dnia 09.02.2016 zatrudniać będzie 2 pracowników(do tej pory zatrudnia 1 pracownika). Decyzja ustalająca nie była jeszcze wydana. W związku z tym jak powinno wyglądać wydanie decyzji?
- czy utworzyć dwa postępowania i wydać 1 decyzję ustalającą za okres 01-01-2016 - 08-02-2016 i kolejną od 09-02-2016 - 31-12-2016?
- czy utworzyć decyzję ustalająca za cały rok, po czym wydać ( w tym samym dniu) decyzję zmieniającą od 09-02-2016? ( co byłoby sprzeczne z art. 254 Op.)

Jeśli ktoś miał podobny przypadek byłabym wdzięczna za podpowiedz


Musisz utworzyć dec. ustalającą na cały rok, gdyż musi Ci się utworzyć rozliczenie na 2016 (jak przyjdzie zwrotka i klikniesz do księgowości). Dopiero potem możesz utworzyć dec. zmieniającą. Powinno to wyglądać tak, że podatniczka składka Ci PIT-16Z, on Ci utworzy post. zmieniające, musisz wysłać art.200 i 123 OP (art. 200 jest w pismach, a art. 123 tworzyliśmy jako pismo ogólne). Jak będziesz miała rozliczenie 31.12.2016 to dopiero da Ci zrobić arkusz wymiary (on właśnie będzie chwytać ten okres 31.12.2016) i decyzję. Polecam dobrze przemyśleć termin wysłania art.200, żebyś się wyrobiła z wydaniem decyzji (ewentualnie art.140 OP)-koniecznie musisz mieć wtedy decyzję ustalającą wydaną, dostarczoną i postępowanie wysłane do księgowości.


Nie musi aż tak się martwić o termin, bo nie wydaje się art.200 i art.123 w przypadku wszczętego na wniosek strony postępowania ( Pit-16z), bo wydana decyzja w całości uwzględni wniosek strony. Pozdrawiam.


25 lut 2016, 10:47
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA19 cze 2015, 07:40

 POSTY        6
Post Re: SSP
Martyn2306                    



Witam,

Czy miał ktoś taką sytuację, wpłata z egzekucji na koszty upomnienia na zaległości powstałe jeszcze przed uruchomieniem ssp. Wie ktoś jak wprowadzić koszty upomnienia?



Wszystko jest opisane na DROGOWSKAZIE (http://145.237.245.105/podreczniki/podr ... %20wiedzy/) tzn. jak utworzyć manualnie koszty upomnienia ("SSP GT06 Jak postąpić w przypadku, gdy podatnik opłacił koszty upomnienia 11,60 natomiast nie ma dla nich przypisu"). Mowa jest o wpłacie podatnika ale do wpłaty EA też można to podciągnąć.


26 lut 2016, 07:16
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA17 wrz 2010, 16:36

 POSTY        75
Post Re: SSP
Wielkie dzięki za Help dot. nadpłaty :)

Mam jeszcze pytanie:

1) z jakiego poziomu należy ją utworzyć? Jako zadania, sprawy czy postępowanie/ wymiar?
2) szablonu chyba nie ma, więc decyzjaogólna?


27 lut 2016, 22:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1098 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 79  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: