Witam. 22 lutego otrzymaliśmy pismo w którym pisze że wszystkie deklaracje sd/pcc/ które wpłyneły po 1 stycznia 2016 powinny być wprowadzone na najnowszych wariantach. Jezeli wpłyneła deklaracja elektronicznie to powinna zostac anulowana i wprowadzona ręcznie na nowym wariancie. Tylko jest problem taki że nowe warianty były dostępne dopiero w lutym więc u nas w styczniu wszystko zostało wprowadzane na wariantach które aktualnie były dostępne w SSP. Według instrukcji trzeba wszystkie deklaracje anulować i wprowadzić od nowa na nowym wariancie. Niestety będzie to trudne do wykonania ponieważ deklaracji w styczniu było bardzo dużo... Jak u was z tym jest ?
Komunikat dotyczy chyba tylko tych których nie udało się zatwierdzić.
23 lut 2016, 11:47
Re: SSP
Ornaments
Witam, mam pytanie do kartowiczów: Podatniczka zawiadomiła urząd w styczniu, że od dnia 09.02.2016 zatrudniać będzie 2 pracowników(do tej pory zatrudnia 1 pracownika). Decyzja ustalająca nie była jeszcze wydana. W związku z tym jak powinno wyglądać wydanie decyzji? - czy utworzyć dwa postępowania i wydać 1 decyzję ustalającą za okres 01-01-2016 - 08-02-2016 i kolejną od 09-02-2016 - 31-12-2016? - czy utworzyć decyzję ustalająca za cały rok, po czym wydać ( w tym samym dniu) decyzję zmieniającą od 09-02-2016? ( co byłoby sprzeczne z art. 254 Op.)
Jeśli ktoś miał podobny przypadek byłabym wdzięczna za podpowiedz
Musisz utworzyć dec. ustalającą na cały rok, gdyż musi Ci się utworzyć rozliczenie na 2016 (jak przyjdzie zwrotka i klikniesz do księgowości). Dopiero potem możesz utworzyć dec. zmieniającą. Powinno to wyglądać tak, że podatniczka składka Ci PIT-16Z, on Ci utworzy post. zmieniające, musisz wysłać art.200 i 123 OP (art. 200 jest w pismach, a art. 123 tworzyliśmy jako pismo ogólne). Jak będziesz miała rozliczenie 31.12.2016 to dopiero da Ci zrobić arkusz wymiary (on właśnie będzie chwytać ten okres 31.12.2016) i decyzję. Polecam dobrze przemyśleć termin wysłania art.200, żebyś się wyrobiła z wydaniem decyzji (ewentualnie art.140 OP)-koniecznie musisz mieć wtedy decyzję ustalającą wydaną, dostarczoną i postępowanie wysłane do księgowości.
23 lut 2016, 19:50
Re: SSP
pkuzmiak
luczadoreq
Witam. 22 lutego otrzymaliśmy pismo w którym pisze że wszystkie deklaracje sd/pcc/ które wpłyneły po 1 stycznia 2016 powinny być wprowadzone na najnowszych wariantach. Jezeli wpłyneła deklaracja elektronicznie to powinna zostac anulowana i wprowadzona ręcznie na nowym wariancie. Tylko jest problem taki że nowe warianty były dostępne dopiero w lutym więc u nas w styczniu wszystko zostało wprowadzane na wariantach które aktualnie były dostępne w SSP. Według instrukcji trzeba wszystkie deklaracje anulować i wprowadzić od nowa na nowym wariancie. Niestety będzie to trudne do wykonania ponieważ deklaracji w styczniu było bardzo dużo... Jak u was z tym jest ?
Komunikat dotyczy chyba tylko tych których nie udało się zatwierdzić.
A ja mam wyjaśnienie z telekonferencji, że deklaracje powinny być wprowadzane na wariantach obowiązujących dla danego okresu. Tzn. na nowych wariantach powinny być wprowadzone deklaracje, których obowiązek podatkowy powstał od 01.01.2016r., czyli od wejścia w życie nowych przepisów. Nie ma mowy o anulowaniu setek deklaracji już wprowadzonych i zatwierdzonych. Jeżeli podatnik złożył na wariancie 4, a powinien na 5, to od razu wprowadzając ją do SZD podajemy poprawny nr, lub ewentualnie jest możliwość zmiany na szybkim wprowadzaniu (nie wzywamy do złożenia korekty). U nas nie było oczywiście dekl. papierowych, dlatego wydrukowaliśmy z internetu i na ksero
23 lut 2016, 21:27
Re: SSP
A co z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty z karty podatkowej? Wpłynęły mi już 3 (sic!) a ja nie wiem jak się za nie w ogóle zabrać! Help koledzy... Ktoś wie od czego zacząć?
24 lut 2016, 05:38
Re: SSP
Marikajs
A co z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty z karty podatkowej? Wpłynęły mi już 3 (sic!) a ja nie wiem jak się za nie w ogóle zabrać! Help koledzy... Ktoś wie od czego zacząć?
ROZWIĄZANIE: ----- Pomoc Informatyczna eP (17/02/2016 09:06:31) ----- Procedura nadpłaty w KP nie obejmuje dodawania tej transakcji. Ta transakcja powinna być dodawana tylko w przypadku stwierdzenia nadpłaty podatku pobranego przez płatnika (w PCC i SD). W opisanym przypadku saldo na koncie powinno wynikać z zatwierdzonego PIT-16A więc nie ma potrzeby dodawania transakcji, która zdubluje odpis. W opisanym przypadku po zatwierdzeniu PIT-16A i wydaniu decyzji konieczne jest jedynie utworzenie zlecenia zwrotu dla rachunkowości (zakładka zwroty z poziomu okresu). Dotyczy zgłoszenia:
OPIS ZGŁOSZENIA: ----- 2008 US ŁOMŻA (16/02/2016 09:21:23) ----- Podatnik złożył podanie o stwierdzenie nadpłaty w podatku dochodowym opłacanym w formie karty podatkowej za 2015 r. z tytułu zapłaconych a nie odliczonych składek na ubezpieczenie zdrowotne. Na podstawie tego wniosku została założona w SSP sprawa NADPŁATA/ZWROT wydane postanowienie o siedmiodniowym zapoznaniu się z aktami i decyzja stwierdzająca nadpłatę ( dowód: print screen ). Obecnie nie ma możliwości dalszej obsługi ww. nadpłaty i przekazania jej do księgowości. Wybierając z poziomu okresu zakładkę ROZLICZENIA i podzakładkę TRANSAKCJE FINANSOWE wybierany jest przycisk Dodaj jednakże Rodzaj transakcji jest pusty ( dowód: print screen). Jak należy postąpić by dokonać zwrotu nadpłaty dla podatnika?
24 lut 2016, 08:03
Re: SSP
Czy miał ktoś taki przypadek z KP. Podatnik zawiesił działalność od 15.01.2016 r. i wznowił 02.02.2016 r. Czyli okres zawieszenia krótszy niż 30 dni. Należy odmówić uznania zawieszenia. Może ktoś podać ścieżkę jak to zrobić?
24 lut 2016, 08:44
Re: SSP
Witam Czy miał ktoś z Was może taki przypadek odnośnie karty podatkowej: Podatnik prowadzący działalność gosp. - usługi tapicerskie (stawka 260zł) z dniem 1 stycznia 2016r. zatrudnił jako swojego jedynego pracownika swoją żonę (pozostającą z nim we wspólnym gospodarstwie domowym ) na okres 1 miesiąca do końca stycznia z tym, że sam podatnik przez cały miesiąc przedstawiał zwolnienia lekarskie, które stanowiły ciągłość i z których wynika że przez cały styczeń nie pracował. Jak to ogarnąć merytorycznie? Ile powinna wynosić stawka podatku za miesiąc styczeń skoro zatrudnienie żony nie powoduje wzrostu stawki podatkowej (nie ma pracownika obliczeniowego) a on sam nie pracował? Z góry dzięki za odp.
24 lut 2016, 13:47
Re: SSP
Witam,
Czy miał ktoś taką sytuację, wpłata z egzekucji na koszty upomnienia na zaległości powstałe jeszcze przed uruchomieniem ssp. Wie ktoś jak wprowadzić koszty upomnienia?
24 lut 2016, 19:37
Re: SSP
lumi09
Witam Czy miał ktoś z Was może taki przypadek odnośnie karty podatkowej: Podatnik prowadzący działalność gosp. - usługi tapicerskie (stawka 260zł) z dniem 1 stycznia 2016r. zatrudnił jako swojego jedynego pracownika swoją żonę (pozostającą z nim we wspólnym gospodarstwie domowym ) na okres 1 miesiąca do końca stycznia z tym, że sam podatnik przez cały miesiąc przedstawiał zwolnienia lekarskie, które stanowiły ciągłość i z których wynika że przez cały styczeń nie pracował. Jak to ogarnąć merytorycznie? Ile powinna wynosić stawka podatku za miesiąc styczeń skoro zatrudnienie żony nie powoduje wzrostu stawki podatkowej (nie ma pracownika obliczeniowego) a on sam nie pracował? Z góry dzięki za odp.
Tylko należy zaznaczyć przerwę podatnikowi, podatek będzie na O.
24 lut 2016, 19:56
Re: SSP
Avalon1
Ornaments
Witam, mam pytanie do kartowiczów: Podatniczka zawiadomiła urząd w styczniu, że od dnia 09.02.2016 zatrudniać będzie 2 pracowników(do tej pory zatrudnia 1 pracownika). Decyzja ustalająca nie była jeszcze wydana. W związku z tym jak powinno wyglądać wydanie decyzji? - czy utworzyć dwa postępowania i wydać 1 decyzję ustalającą za okres 01-01-2016 - 08-02-2016 i kolejną od 09-02-2016 - 31-12-2016? - czy utworzyć decyzję ustalająca za cały rok, po czym wydać ( w tym samym dniu) decyzję zmieniającą od 09-02-2016? ( co byłoby sprzeczne z art. 254 Op.)
Jeśli ktoś miał podobny przypadek byłabym wdzięczna za podpowiedz
Musisz utworzyć dec. ustalającą na cały rok, gdyż musi Ci się utworzyć rozliczenie na 2016 (jak przyjdzie zwrotka i klikniesz do księgowości). Dopiero potem możesz utworzyć dec. zmieniającą. Powinno to wyglądać tak, że podatniczka składka Ci PIT-16Z, on Ci utworzy post. zmieniające, musisz wysłać art.200 i 123 OP (art. 200 jest w pismach, a art. 123 tworzyliśmy jako pismo ogólne). Jak będziesz miała rozliczenie 31.12.2016 to dopiero da Ci zrobić arkusz wymiary (on właśnie będzie chwytać ten okres 31.12.2016) i decyzję. Polecam dobrze przemyśleć termin wysłania art.200, żebyś się wyrobiła z wydaniem decyzji (ewentualnie art.140 OP)-koniecznie musisz mieć wtedy decyzję ustalającą wydaną, dostarczoną i postępowanie wysłane do księgowości.
My nie wydajemy art. 200.
24 lut 2016, 19:57
Re: SSP
Avalon1
Ornaments
Witam, mam pytanie do kartowiczów: Podatniczka zawiadomiła urząd w styczniu, że od dnia 09.02.2016 zatrudniać będzie 2 pracowników(do tej pory zatrudnia 1 pracownika). Decyzja ustalająca nie była jeszcze wydana. W związku z tym jak powinno wyglądać wydanie decyzji? - czy utworzyć dwa postępowania i wydać 1 decyzję ustalającą za okres 01-01-2016 - 08-02-2016 i kolejną od 09-02-2016 - 31-12-2016? - czy utworzyć decyzję ustalająca za cały rok, po czym wydać ( w tym samym dniu) decyzję zmieniającą od 09-02-2016? ( co byłoby sprzeczne z art. 254 Op.)
Jeśli ktoś miał podobny przypadek byłabym wdzięczna za podpowiedz
Musisz utworzyć dec. ustalającą na cały rok, gdyż musi Ci się utworzyć rozliczenie na 2016 (jak przyjdzie zwrotka i klikniesz do księgowości). Dopiero potem możesz utworzyć dec. zmieniającą. Powinno to wyglądać tak, że podatniczka składka Ci PIT-16Z, on Ci utworzy post. zmieniające, musisz wysłać art.200 i 123 OP (art. 200 jest w pismach, a art. 123 tworzyliśmy jako pismo ogólne). Jak będziesz miała rozliczenie 31.12.2016 to dopiero da Ci zrobić arkusz wymiary (on właśnie będzie chwytać ten okres 31.12.2016) i decyzję. Polecam dobrze przemyśleć termin wysłania art.200, żebyś się wyrobiła z wydaniem decyzji (ewentualnie art.140 OP)-koniecznie musisz mieć wtedy decyzję ustalającą wydaną, dostarczoną i postępowanie wysłane do księgowości.
Dziękuję za odpowiedzi. Napisaliśmy do HelpDesk w tej sprawie. Otrzymaliśmy odpowiedz ze w tej sytuacji należy utworzyć decyzje ustalającą a następnie zmieniającą (nie ma tu mowy o tym jak to zrobić tzn czy wszystko wydać w jednym dniu, czy zmieniająca wydać po doręczeniu ustalającej i wysłanej 7 dniówce) albo utworzyć decyzje ogólną i tam ująć wszystko.
25 lut 2016, 08:52
Re: SSP
julita
lumi09
Witam Czy miał ktoś z Was może taki przypadek odnośnie karty podatkowej: Podatnik prowadzący działalność gosp. - usługi tapicerskie (stawka 260zł) z dniem 1 stycznia 2016r. zatrudnił jako swojego jedynego pracownika swoją żonę (pozostającą z nim we wspólnym gospodarstwie domowym ) na okres 1 miesiąca do końca stycznia z tym, że sam podatnik przez cały miesiąc przedstawiał zwolnienia lekarskie, które stanowiły ciągłość i z których wynika że przez cały styczeń nie pracował. Jak to ogarnąć merytorycznie? Ile powinna wynosić stawka podatku za miesiąc styczeń skoro zatrudnienie żony nie powoduje wzrostu stawki podatkowej (nie ma pracownika obliczeniowego) a on sam nie pracował? Z góry dzięki za odp.
Tylko należy zaznaczyć przerwę podatnikowi, podatek będzie na O.
Dziękuję za odp. Julita
Avalon1
Ornaments
Witam, mam pytanie do kartowiczów: Podatniczka zawiadomiła urząd w styczniu, że od dnia 09.02.2016 zatrudniać będzie 2 pracowników(do tej pory zatrudnia 1 pracownika). Decyzja ustalająca nie była jeszcze wydana. W związku z tym jak powinno wyglądać wydanie decyzji? - czy utworzyć dwa postępowania i wydać 1 decyzję ustalającą za okres 01-01-2016 - 08-02-2016 i kolejną od 09-02-2016 - 31-12-2016? - czy utworzyć decyzję ustalająca za cały rok, po czym wydać ( w tym samym dniu) decyzję zmieniającą od 09-02-2016? ( co byłoby sprzeczne z art. 254 Op.)
Jeśli ktoś miał podobny przypadek byłabym wdzięczna za podpowiedz
Musisz utworzyć dec. ustalającą na cały rok, gdyż musi Ci się utworzyć rozliczenie na 2016 (jak przyjdzie zwrotka i klikniesz do księgowości). Dopiero potem możesz utworzyć dec. zmieniającą. Powinno to wyglądać tak, że podatniczka składka Ci PIT-16Z, on Ci utworzy post. zmieniające, musisz wysłać art.200 i 123 OP (art. 200 jest w pismach, a art. 123 tworzyliśmy jako pismo ogólne). Jak będziesz miała rozliczenie 31.12.2016 to dopiero da Ci zrobić arkusz wymiary (on właśnie będzie chwytać ten okres 31.12.2016) i decyzję. Polecam dobrze przemyśleć termin wysłania art.200, żebyś się wyrobiła z wydaniem decyzji (ewentualnie art.140 OP)-koniecznie musisz mieć wtedy decyzję ustalającą wydaną, dostarczoną i postępowanie wysłane do księgowości.
Nie musi aż tak się martwić o termin, bo nie wydaje się art.200 i art.123 w przypadku wszczętego na wniosek strony postępowania ( Pit-16z), bo wydana decyzja w całości uwzględni wniosek strony. Pozdrawiam.
25 lut 2016, 10:47
Re: SSP
Martyn2306
Witam,
Czy miał ktoś taką sytuację, wpłata z egzekucji na koszty upomnienia na zaległości powstałe jeszcze przed uruchomieniem ssp. Wie ktoś jak wprowadzić koszty upomnienia?
Wszystko jest opisane na DROGOWSKAZIE (http://145.237.245.105/podreczniki/podr ... %20wiedzy/) tzn. jak utworzyć manualnie koszty upomnienia ("SSP GT06 Jak postąpić w przypadku, gdy podatnik opłacił koszty upomnienia 11,60 natomiast nie ma dla nich przypisu"). Mowa jest o wpłacie podatnika ale do wpłaty EA też można to podciągnąć.
26 lut 2016, 07:16
Re: SSP
Wielkie dzięki za Help dot. nadpłaty
Mam jeszcze pytanie:
1) z jakiego poziomu należy ją utworzyć? Jako zadania, sprawy czy postępowanie/ wymiar? 2) szablonu chyba nie ma, więc decyzjaogólna?
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników