Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Autor
Treść postu
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
etna
Heisenberg
Bombel masz rację, ale myślę, że każdy się łudzi, że może po wartościowaniu zostaną wyrównane płace ... A wracając do konsolidacji to jak pisałem wcześniej u nas tworzone są centra kadrowe w byłych miastach wojewódzkich czy nikt z was nic na ten temat nie wie bliżej ?
Ja już wcześniej pisałam, że woj. śląskie jest już zorganizowane w zakresie tworzenia komórek pomocniczych w siedzibie Izby. Tu już od dawna wiadomo, co z kim stanie się po konsolidacji. A o jakie szczegóły dokładnie Ci chodzi?
Pytań mam kilka 1 czy znacie termin fizycznego przejścia tych pracowników 2 czy pracownicy znają warunki płacowe ( bo przecież każdy na dzień dzisiejszy ma inne wynagr. Są przypadki że kierownicy ol przechadzą do kadr i co dalej ze swoimi zasadniczymi...? ) U nas nikt poza tym że przechodzi nic nie wiem a już nie wspomnę o zakresie obowiązków bo ilość osób w kadrach ograniczona znacznie a ilość akt osobowych dużo większa czy jakieś sprawy kadrowe zostaną w US ?
17 mar 2015, 17:26
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Rozbieżności to już norma i często nawet Nacz nie ma na to wpływu - bo po np. 10 latach pracy zarabiasz 1600 zł/rękę a kolega/żanka obok 2500 zł/rękę, bo ma tylko większy staż i zdążył/a się załapać na włączenie premii do zasadniczej, podwyżki za Millera, itd. Dla mnie masakryczna niesprawiedliwość i objaw ignorancji, mobbingu nawet, to fakt gdy pięć/siedem lat po tobie przychodzi człowieczek do pracy (z drogi, nie przeniesienie z celnej, IS, ...) i dostaje zasadniczej 500 zł więcej niż ty, a idzie do pracy łatwiejszej, bez konieczności znania procedury, przepisów, przechodzenia szkoleń, służby przygotowawczej, odpowiedzialności finansowej, ... Wtedy siedzisz i myślisz sobie, że albo ty jesteś zdrowo j... uderzony albo coś jest nie halo z szefostwem. Dla ciebie nie ma przez lata harówki nawet 100 zł brutto, a nowus dostaje na guten tag kilka stów więcej. Dlatego zmianie uległo moje nastawienie i wykonywanie tylko, tylko tego co musisz i NIC a nic poza tym. PO co wyrywać sobie żyły jak doceni cię max kierownik, ale o stołkach wyżej możesz zapomnieć. Wartościowany jestem oczywiście dużo wyżej! A zasadnicze wynagrodzenie duuużo niżej. Ot, taka sobie zasada. Do podziału każdej kasy to ONI (piastujący stanowiska) są pierwsi a kumoterstwo i nepotyzm to aż im się uszami wylewa. się chce na sam widok. PS. "Kierownik OL może mieć obniżone wynagrodzenie" - cytat z ust DIS. U mnie spełnienie tego nierealne ale powiedziane było. O przejściu nie słyszałem. Ale logicznym byłby dzień 01.04.
17 mar 2015, 18:40
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Warto zapoznać się z dokumentem „System Obsługi i Wsparcia Podatnika” podpisanym niedawno przez Jacka Kapicę.
Wnioski jakie się nasuwają po lekturze są takie że możemy pracować na przykład w budynku ZUS-u, urzędu gminy. W niektórych US może zaś nie być sali obsługi. Oczywiście sama obsługa podatnika będzie wyglądała inaczej(standaryzacja procesów) kolejkomaty, asystent podatnika, itd.
Zakres zmian Administracja Podatkowa we współpracy z innymi administracjami rządowymi, w tym ze Służbą Celną, czy też Zakładem Ubezpieczeń Społecznych będzie wspólnie prowadzić centra obsługi. W centrum obsługi obywatel zostanie obsłużony nie tylko w sprawach dotyczących podatków, lecz także z zakresu działania innych instytucji (np. ZUS, Służba Celna). Centrum obsługi może stanowić miejsce obsługi bezpośredniej dla wielu urzędów skarbowych.
Obecne sale obsługi funkcjonujące w urzędach skarbowych poddane zostaną przeglądowi pod kątem warunków, w jakich realizowana jest obsługa bezpośrednia. Centra obsługi powstaną w pierwszej kolejności w tych urzędach skarbowych, w których obecne sale obsługi będą spełniać założone standardy, lub ich wprowadzenie nie będzie generowało nadmiernych kosztów. Równolegle rozważać trzeba organizację centrów obsługi w lokalach należących do innych instytucji (ZUS, urzędy gminy). Obsługa w centrach obsługi będzie zestandaryzowana w skali ogólnokrajowej.
Podatnik, w każdym urzędzie skarbowym powinien mieć dostęp do takiego samego katalogu usług Administracji Podatkowej, z uwzględnieniem specyfiki wyspecjalizowanych urzędów skarbowych. Równocześnie katalog usług powinien być prowadzony w formie elektronicznej i udostępniany on-line z wielu lokalizacji. Podatnik powinien mieć możliwość skorzystania z przygotowanej w oparciu o jednolity wzorzec karty usługi, żeby dowiedzieć jak najszybciej i najprościej zrealizować swoje prawo lub wypełnić obowiązek.
Kartą usługi jest informacja stworzona dla danej usługi według jednolitego układu rubryk, zawierająca informacje pozwalające podatnikowi przygotować się oraz jak najefektywniej załatwić sprawę, bez konieczności pozyskiwania informacji o sposobie jej załatwienia z innych źródeł.
Podział podatników na grupy o zbliżonych cechach ma służyć łatwiejszemu dostosowaniu działań do potrzeb masowego odbiorcy i ma pozwolić na świadczenie usług w sposób jednolity, przewidywalny i przyjazny.
Realizacja wsparcia podatników nastąpi poprzez zastosowanie odpowiednich narzędzi dedykowanych konkretnym grupom podatników. Dla przykładu do podatników rozpoczynających działalność gospodarczą kierowane będą: broszura zawierająca syntetyczną informację nt. rejestracji, wyboru formy opodatkowania, obowiązków dokumentowania zdarzeń gospodarczych, terminów realizacji obowiązków podatkowych w zależności od stosowanej formy rozliczenia (elektronicznie, papierowo), obsługa asystencka – uzyskanie informacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego, dzięki możliwości stałej współpracy z asystentem. W celu zapewnienia prawidłowej obsługi i wsparcia innym grupom podatników, mogą zostać określane szczególne warunki oraz tryb obsługi i wsparcia.
Dzięki prawidłowo wdrożonej kategoryzacji Administracja Podatkowa będzie miała możliwość szybko reagować na pojawiające się nowe potrzeby podatników wynikające m.in. ze zmian w otoczeniu prawnym (np. wzrost zainteresowania związany z nowelizacją przepisów prawa podatkowego). Kategoryzacja odbiorców pozwoli wyjść naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom konkretnym grupom podatników
Wszystkie stanowiska obsługi bezpośredniej powinny być zorganizowane jednolicie w skali kraju, co będzie szczególnie istotne po wprowadzeniu rozwiązań w zakresie Programu e-Podatki i możliwości załatwienia przez podatników swojej sprawy w dowolnie wybranym urzędzie skarbowym. Warunkiem powodzenia wprowadzania zmian będzie dobór i przygotowanie pracowników na te stanowiska oraz zapewnienie pracownikom pełniącym te funkcje odpowiedniego zakresu wsparcia w postaci szkoleń. Administracja Podatkowa będzie regularnie badać funkcjonowanie profilów stanowisk ds. wsparcia, by dopasować je do aktualnie występujących potrzeb.
W zależności od wyników badań profile będą tworzone i likwidowane.
18 mar 2015, 21:24
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Tobi
Też mi się tak wydaje ale skoro w izbie są mądrzejsze osoby to może wiedzą co można a czego nie. Obecnie za sensowne widzę tylko podpisanie oświadczenia dotyczącego pożyczki jak ktoś nie spłaci przed 1 kwietnia. ...
Nie mam pewności czy konieczne jest podpisywanie nowych oświadczeń dot. pożyczki jeśli nie zostanie spłacona do końca marca.
Przejście pracowników US do IS jest w takim trybie Kodeksu pracy (art. 23 prim), który daje gwarancje ciągłości praw i obowiązków pracownika (chyba że zmienia się stanowisko pracy), więc nie powinno się podpisywać kolejnych oświadczeń np. do IS jako płatnika PIT. Tu cały czas mamy ten sam stosunek pracy, zmianie ulega podmiot zatrudniający, nie wystawia się świadectw pracy, więc nie ma potrzeby ani nakazu prawnego, by powielać oświadczenia - one zachowują moc. Obowiązki powstają po stronie przejmującego pracodawcy związane np. z dokumentacją dla ZUS.
18 mar 2015, 22:32
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Trochę z innej "beczki". W związku z konsolidacją urzędy masowo przesyłają informację o zmianie rachunków bankowych od 1 kwietnia. Z czego wynika ta "masówka"? Były jakieś wytyczne, przepis? Czy też jeden zrobił a reszta bezmyślnie naśladuje. Co wynika z takiej akcji, że kilkaset urzędów poinformuje się nawzajem, że im się zmienia rachunek. Dostaję tego "tony" i co... mam to zapamiętać, odnotować, zapisać na ścianie czy jak będzie potrzeba to dopiero skorzystam z właściwych informacji w CRP KEP? Jakiś pomysł o co chodzi
19 mar 2015, 08:27
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
tutti
Trochę z innej "beczki". W związku z konsolidacją urzędy masowo przesyłają informację o zmianie rachunków bankowych od 1 kwietnia. Z czego wynika ta "masówka"? Były jakieś wytyczne, przepis? Czy też jeden zrobił a reszta bezmyślnie naśladuje. Co wynika z takiej akcji, że kilkaset urzędów poinformuje się nawzajem, że im się zmienia rachunek. Dostaję tego "tony" i co... mam to zapamiętać, odnotować, zapisać na ścianie czy jak będzie potrzeba to dopiero skorzystam z właściwych informacji w CRP KEP? Jakiś pomysł o co chodzi <_<
Jedno z zadań konsolidacyjnych ujęte w harmonogramie dotyczyło właśnie powiadamiania (cytuję) "kontrahentów i innych podmiotów" o nowych numerach rachunków bankowych więc zakładam, że właśnie tego doświadczyłaś;-)
19 mar 2015, 08:36
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
minifini
tutti
Trochę z innej "beczki". W związku z konsolidacją urzędy masowo przesyłają informację o zmianie rachunków bankowych od 1 kwietnia. Z czego wynika ta "masówka"? Były jakieś wytyczne, przepis? Czy też jeden zrobił a reszta bezmyślnie naśladuje. Co wynika z takiej akcji, że kilkaset urzędów poinformuje się nawzajem, że im się zmienia rachunek. Dostaję tego "tony" i co... mam to zapamiętać, odnotować, zapisać na ścianie czy jak będzie potrzeba to dopiero skorzystam z właściwych informacji w CRP KEP? Jakiś pomysł o co chodzi <_<
Jedno z zadań konsolidacyjnych ujęte w harmonogramie dotyczyło właśnie powiadamiania (cytuję) "kontrahentów i innych podmiotów" o nowych numerach rachunków bankowych więc zakładam, że właśnie tego doświadczyłaś;-)
Klasyczne postepowanie biurokratyczne. Taki zalew informacji nic nie daje, bez sensu. Brak zdrowego rozsądku.
____________________________________ małe miasteczko powiatowe
19 mar 2015, 08:45
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
minifini
tutti
Trochę z innej "beczki". W związku z konsolidacją urzędy masowo przesyłają informację o zmianie rachunków bankowych od 1 kwietnia. Z czego wynika ta "masówka"? Były jakieś wytyczne, przepis? Czy też jeden zrobił a reszta bezmyślnie naśladuje. Co wynika z takiej akcji, że kilkaset urzędów poinformuje się nawzajem, że im się zmienia rachunek. Dostaję tego "tony" i co... mam to zapamiętać, odnotować, zapisać na ścianie czy jak będzie potrzeba to dopiero skorzystam z właściwych informacji w CRP KEP? Jakiś pomysł o co chodzi
Jedno z zadań konsolidacyjnych ujęte w harmonogramie dotyczyło właśnie powiadamiania (cytuję) "kontrahentów i innych podmiotów" o nowych numerach rachunków bankowych więc zakładam, że właśnie tego doświadczyłaś;-)
Czy nie można zrobić jednej informacji o nowych rachunkach US, zamieścić na stronie MF, w intranecie i rozesłać do wszystkich IS, US, UKS mejli w tej sprawie?
19 mar 2015, 08:48
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Kuraś1
Czy nie można zrobić jednej informacji o nowych rachunkach US, zamieścić na stronie MF, w intranecie i rozesłać do wszystkich IS, US, UKS mejli w tej sprawie?
Pewnie, że tak by można zrobić... ale nie znam nikogo, kto by wpadł na takie proste rozwiązanie w DAP MF;-)
19 mar 2015, 08:51
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
minifini
Jedno z zadań konsolidacyjnych ujęte w harmonogramie dotyczyło właśnie powiadamiania (cytuję) "kontrahentów i innych podmiotów" o nowych numerach rachunków bankowych więc zakładam, że właśnie tego doświadczyłaś;-)
No tak ale ja ani "kontrahent" ani "inny podmiot" - ja przecież "swój"
Myślenie jest już umiejętnością deficytową
19 mar 2015, 09:29
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Znamy termin przejścia - 1 kwietnia (z małymi wyjątkami - robotę w urzędach też ktoś musi odwalić, więc nie ma, że zamykam za sobą drzwi, a ci co zostają niech sobie radzą. Oczywiście nikt nikogo w tym czasie nie zwolni z wyrobieniem się z obowiązków, które przydzielą mu już w izbie). Wynagrodzenia niby mają póki co zostać te same, ale też wyraźnie się mówi, że jeśli traci się kierownicze stanowisko, to i na wynagrodzeniu się straci. (Że nie wspomnę o osobach, które muszą dojeżdżać do izby daleko, bo nawet przy niezmienionym wynagrodzeniu oczywistym jest, że de facto do dyspozycji z wypłaty zostaje im mniej, jak odliczy się koszty dojazdu). Część spraw kadrowych zostaję w urzędach, tu też zostaje osoba, która tymi sprawami się zajmie. Reszta spraw kadrowych, płace, budżetówka - tylko w izbie.
20 mar 2015, 19:33
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Dzięki Etna za parę konkretnych słów. 11 dni do konsolidacji a szczegółowych informacji jak na lekarstwo. Czy gdzieś już przedstawiono pracownikom propozycje? Czy będą one dopiero 31 marca?
____________________________________ Videtur et hoc mihi Platforninem non debere esse Poza tym uważam że Platformę należy zniszczyć /Katon starszy/
20 mar 2015, 20:34
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Wypowiedzenia zmieniające dla pracowników obszarów pomocniczych będą wręczane po 14.04. Do tego dnia zostaną oni powiadomieni o zmianie pracodawcy i możliwościach albo:1) przeniesienia do procesów pomocniczych w IS, albo 2) przeniesienia do Sekretariatu w US albo 3) przeniesienia do procesów podstawowych w US.
20 mar 2015, 22:11
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
U nas "propozycje" już padły. Tzn w zasadzie nie było dyskusji, tylko poinformowanie pracowników, gdzie lądują po 1 kwietnia. Oczywiście słownie, bez papieru na to.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników