A to dziwne. Chyba jesteście nielicznym wyjątkiem kiedy z RP przeszły osoby do OB aby wydawać zaświadczenia na sali obsługi.
09 lut 2014, 00:27
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
także potwierdzam o niezaleganiu są w OB tak samo jak VZM-y i decyzje odsetkowe
09 lut 2014, 07:10
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
renia
A to dziwne. Chyba jesteście nielicznym wyjątkiem kiedy z RP przeszły osoby do OB aby wydawać zaświadczenia na sali obsługi.
wydają je pracownicy OB, nikt tam nie przeszedł...
09 lut 2014, 08:47
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
Witam koleżeństwo. 1 kwietnia już niedługo a tu coraz więcej niewiadomych. Pracuje w OB w komórce rejestracji. Moja izba zapowiedziała, że do naszej dyspozycji jest tylko do 31 marca. Od kwietnia rejestracja podlega już pod MF. Jestem ciekawa jak to będzie wyglądało. Czy teraz mamy zwracać się do MF ze wszystkich. Jak jest w waszych urzędach? W jakimś dokumencie czytałam na którymś forum tutaj że docelowo rejestracja ma być w MF. Cy to już są pierwsze oznaki tego. Czy ktoś coś więcej wie? NIP-owcy łączmy się
09 lut 2014, 13:07
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
usavatar
Witam koleżeństwo. 1 kwietnia już niedługo a tu coraz więcej niewiadomych. Pracuje w OB w komórce rejestracji. Moja izba zapowiedziała, że do naszej dyspozycji jest tylko do 31 marca. Od kwietnia rejestracja podlega już pod MF. Jestem ciekawa jak to będzie wyglądało. Czy teraz mamy zwracać się do MF ze wszystkich. Jak jest w waszych urzędach? W jakimś dokumencie czytałam na którymś forum tutaj że docelowo rejestracja ma być w MF. Cy to już są pierwsze oznaki tego. Czy ktoś coś więcej wie? NIP-owcy łączmy się
Swego czasu na jakimś szkoleniu z pracownikiem MF też padło takie stwierdzenie, że Rejestracja ma podlegać bezpośrednio pod MF. Ale nic więcej na ten temat nie słyszałam. Gdyby tak miało być, to czemu w Zarządzeniu Nr 5 ewidencja nadal tkwi w strukturze OB, co uważam za duży błąd i nieporozumienie.
Ostatnio edytowano 09 lut 2014, 20:16 przez taxofficer, łącznie edytowano 1 raz
09 lut 2014, 20:15
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
taxofficer
Swego czasu na jakimś szkoleniu z pracownikiem MF też padło takie stwierdzenie, że Rejestracja ma podlegać bezpośrednio pod MF. Ale nic więcej na ten temat nie słyszałam. Gdyby tak miało być, to czemu w Zarządzeniu Nr 5 ewidencja nadal tkwi w strukturze OB, co uważam za duży błąd i nieporozumienie.
Ja nie słyszałam ale czytałam. Ale mi chodzi o coś innego. Bo to że w OB ewidencja nadal tkwi to ok i zrozumiałam bardziej mi chodzi o to że IS już nie zajmuje się NIPami bo teraz ma to być w MF. Czyli działalibyśmy już w tym zakresie bez pośrednictwa IS tylko odrazu na szczyt piramidy. Zatem sprawozdania, wyjaśnienia już by były do MF. Moja IS nieoficjalnie o tym mówi, że teraz nadzór będzie w MF i dopiero odczujemy różnicę bo oni byli dla Nas jak matka i mieliśmy z nimi jak w raju. A teraz .......współczują.
09 lut 2014, 21:04
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
A może po prostu paru pracowników IS zostanie "przeniesionych" do MF a nadal fizycznie pozostaną w IS - i nic się nie zmieni...
Ostatnio edytowano 09 lut 2014, 21:48 przez judym, łącznie edytowano 1 raz
09 lut 2014, 21:47
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
Skoro NIP-y pod MF to dlaczego orzecznictwo ( w drugiej instancji) w sprawie NIP nadal będzie w IS. Jakieś to dziwne!
10 lut 2014, 08:26
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
Nawet jeśli bezpośredni nadzór będzie w MF zamiast w IS, to czy będzie duża różnica? Od momentu uruchomienia SeRCa, wszystkie sprawozdania i zadania do realizacji spływają z MF (za pośrednictwem IS). Różne inne sprawozdania, które były lub są, były realizowane z polecenia MF. Tak poza tematem to uważam, że liczba i różnorodność sprawozdań które przesyłamy do IS/MF świadczy tylko o tym, jak bardzo nasze systemy są obecnie "wykastrowane", skoro trzeba "ręcznie" (dosłownie lub za pomocą różnych skryptów lub raportów) zbierać dane z baz lokalnych i przesyłać już obrobione dane "wyżej".
10 lut 2014, 10:36
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
W moim US zaświadczenia o niezaleganiu również wydają pracownicy sali obsługi
10 lut 2014, 17:45
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
Co innego jest wydawanie, a co innego przygotowywanie
____________________________________ Akacja
10 lut 2014, 18:12
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
koksa3
Co innego jest wydawanie, a co innego przygotowywanie
Owszem, z tym, że wydawanie wydawaniu nierówne. U nas OB przyjmuje wniosek o niezaleganiu, przekazuje do opisania do RP po czym rola RP się kończy, Wyjaśnienia zaległości, telefony do podatników, przygotowanie samego papieru należy do zadań OB. Podobnie zaświadczenia o dochodach, VAT-25, NIP-5, rejestracji do VAT... Jedynie SD opracowują osoby z PP.
10 lut 2014, 19:01
Re: Nowe zarządzenie nr 39, o przepraszam - nr 5
A nie uważacie , że powinno być tak: pracownik RP siedzi na Sali i wydaje zaświadczenia i potwierdza zaliczki wpłacone przez podatnika???? Skąd pracownik BO ma znać się na kartach kontowych podatnika.??? I ma rację osoba, która wcześniej wypowidała się "co innego wydawać a co innego prygotować". W niektrych urędach wydwanie zaświadczeń należy do OL (kancelarii) a przygotowanbie do wydania to zadanie właściowych komórek.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników