Ja analogie robiłam poziomo, chociaż instrukcji nie przeczytałam, bo nie było czasu, a matryce pionowo...czyli najpierw porównywałam jak w kostce domina co było u góry a co jest na dole a potem tą samą zasadę starałam się zastosować do drugiego obrazka, czyli co jest na górze i co powinno być na dole z dostępnych odpowiedzi przy zastosowaniu reguły z pierwszego obrazka...
19 lip 2013, 07:56
Re: Gimnastyka umysłu
orchis
Ja analogie robiłam poziomo, chociaż instrukcji nie przeczytałam, bo nie było czasu, a matryce pionowo...czyli najpierw porównywałam jak w kostce domina co było u góry a co jest na dole a potem tą samą zasadę starałam się zastosować do drugiego obrazka, czyli co jest na górze i co powinno być na dole z dostępnych odpowiedzi przy zastosowaniu reguły z pierwszego obrazka...
To robiłam tak samo jak Ty. Uff! Na czuja, bez przeczytania instrukcji.
19 lip 2013, 08:01
Re: Gimnastyka umysłu
Martaiso
Poziomo? A te obrazki też poziomo? W ogóle nie czytałam tej instrukcji, bo czasu nie było! Obrazki robiłam raczej pionowo, tzn. ten z góry po lewej porównywałam do tego dolnego z lewej i potem analizowałam w ten sam sposób górny po prawej z podanymi odpowiedziami. Wiecie co, ja tylko analogii byłam pewna na tym egzaminie i myślałam, że dzięki temu w ogóle zaliczę test umiejętności. Źle zrobiłam w takim razie? Podzielcie się doświadczeniami.
czy w obrazkowych to może nie miało znaczenia jak się potraktuje poziomo czy pionowo - teraz tak się zastanawiam. Bo jakoś wszystko mi tam pasowało bez większych problemów To podpucha była w takim razie? Świetnie
fraxinusspp
Dla rozluźnienia wstawiam przykładową matrycę, którą mniej więcej pamiętam z testu. Dla ułatwienia nie podałem odpowiedzi :P
Stosownie do instrukcji na egzaminie jaka według Was jest w tym zadaniu poprawna odpowiedź? Bo ja już nie wiem czy nie rozumiem okreslenia "pionowo" i "poziomo". Jak próbuję robić górne z górnym to nie mam pojęcia co będzie pasowało do dolnego?
W tej matrycy, którą odtworzyłem analogie zachodzą pionowo, tzn. górny lewy ma się do dolnego lewego jak górny prawy do dolnego prawego
____________________________________ Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Ostatnio edytowano 19 lip 2013, 08:04 przez fraxinusspp, łącznie edytowano 1 raz
19 lip 2013, 08:03
Re: Gimnastyka umysłu
Wybaczcie,ale tak się zastanawiam, jeżeli analogie były poziomo,to jak podejść do przykładu na dole? Gram do Dnia? Dla mnie analogia w pionie ma sens,czyli gram do kg .
Tak czy nie?:)))
gram dzień kilogram
era, wiek, rok, dekada
19 lip 2013, 08:13
Re: Gimnastyka umysłu
Moim zdaniem analogie były w pionie. Nie miałem czasu skupiać się na instrukcji ale powyższe zadanie zapamiętałem dokładnie jak w załączniku.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano 19 lip 2013, 08:35 przez toxygen5, łącznie edytowano 1 raz
19 lip 2013, 08:34
Re: Gimnastyka umysłu
A może w pionie te analogie...ooooooj, miałam nie analizować tego, zrobiłam jak zrobiłam i już przepało
19 lip 2013, 09:23
Re: Gimnastyka umysłu
Orchis udamy, że nie widzieliśmy Twojego posta Lepiej wziąć na luz i słońcem się cieszyć...
Jak mawiał klasyk:
Hamak zwalnia mi leniwy myśli tok gdzieś na niebie grzmi, leniwie wznoszę wzrok ptakowi z blachy gdzieś tam w brzuchu burczy po prostu połknął ludzi tłum a ty słyszysz ten beztroski śpiew i morza cichy szum o no, no, no, no, no i morza cichy szum
____________________________________ Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Ostatnio edytowano 19 lip 2013, 09:57 przez fraxinusspp, łącznie edytowano 4 razy
19 lip 2013, 09:54
Re: Gimnastyka umysłu
no właśnie, nie ma co się zastanawiać i analizować tego co było w przeszłości lepiej skupmy się na analizie zadań logicznych... Znalazłam taki o to przykład: Ustal, które z poniższych zdań wynika ze zdania Jaś idzie do szkoły wtedy i tylko wtedy, gdy zarazem: jest brzydka pogoda i nie ma matematyki. a) Jeśli jest brzydka pogoda, a w szkole jest matematyka, to Jaś nie idzie do szkoły. b) Jeśli nie ma matematyki, to przynajmniej jedno z dwojga: albo pogoda jest brzydka, albo Jaś idzie do szkoły. c) O ile pogoda jest brzydka, to jeśli nie ma matematyki, to Jaś idzie do szkoły. d) Przynajmniej jedno z dwojga: albo pogoda jest brzydka, albo jeśli jest matematyka, to Jaś nie idzie do szkoły. e) Jeśli Jaś nie idzie do szkoły, to jest matematyka. f) Jeśli pogoda nie jest brzydka, to Jaś nie idzie do szkoły ps. poprawny może być 1 lub 2 podpunkty...
Ostatnio edytowano 19 lip 2013, 10:18 przez akinom3009, łącznie edytowano 1 raz
19 lip 2013, 10:13
Re: Gimnastyka umysłu
c i f
Ostatnio edytowano 19 lip 2013, 10:42 przez toxygen5, łącznie edytowano 1 raz
19 lip 2013, 10:28
Re: Gimnastyka umysłu
akinom3009
no właśnie, nie ma co się zastanawiać i analizować tego co było w przeszłości lepiej skupmy się na analizie zadań logicznych... Znalazłam taki o to przykład: Ustal, które z poniższych zdań wynika ze zdania Jaś idzie do szkoły wtedy i tylko wtedy, gdy zarazem: jest brzydka pogoda i nie ma matematyki. a) Jeśli jest brzydka pogoda, a w szkole jest matematyka, to Jaś nie idzie do szkoły. b) Jeśli nie ma matematyki, to przynajmniej jedno z dwojga: albo pogoda jest brzydka, albo Jaś idzie do szkoły. c) O ile pogoda jest brzydka, to jeśli nie ma matematyki, to Jaś idzie do szkoły. d) Przynajmniej jedno z dwojga: albo pogoda jest brzydka, albo jeśli jest matematyka, to Jaś nie idzie do szkoły. e) Jeśli Jaś nie idzie do szkoły, to jest matematyka. f) Jeśli pogoda nie jest brzydka, to Jaś nie idzie do szkoły ps. poprawny może być 1 lub 2 podpunkty...
C
____________________________________ Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
19 lip 2013, 10:42
Re: Gimnastyka umysłu
odp. c
19 lip 2013, 11:43
Re: Gimnastyka umysłu
Fraxinusspp i Perelka9 za poprawną odpowiedź
No to next:
Żaden minister nie jest prezydentem. Każdy minister jest politykiem:
a) Niektórzy ministrowie są prezydentami b) Niektórzy politycy nie są prezydentami c) Każdy prezydent jest ministrem d) Niektórzy prezydenci są politykami
Ostatnio edytowano 22 lip 2013, 17:51 przez akinom3009, łącznie edytowano 1 raz
22 lip 2013, 17:43
Re: Gimnastyka umysłu
akinom3009
no właśnie, nie ma co się zastanawiać i analizować tego co było w przeszłości lepiej skupmy się na analizie zadań logicznych... Znalazłam taki o to przykład: Ustal, które z poniższych zdań wynika ze zdania Jaś idzie do szkoły wtedy i tylko wtedy, gdy zarazem: jest brzydka pogoda i nie ma matematyki. a) Jeśli jest brzydka pogoda, a w szkole jest matematyka, to Jaś nie idzie do szkoły. b) Jeśli nie ma matematyki, to przynajmniej jedno z dwojga: albo pogoda jest brzydka, albo Jaś idzie do szkoły. c) O ile pogoda jest brzydka, to jeśli nie ma matematyki, to Jaś idzie do szkoły. d) Przynajmniej jedno z dwojga: albo pogoda jest brzydka, albo jeśli jest matematyka, to Jaś nie idzie do szkoły. e) Jeśli Jaś nie idzie do szkoły, to jest matematyka. f) Jeśli pogoda nie jest brzydka, to Jaś nie idzie do szkoły ps. poprawny może być 1 lub 2 podpunkty...
akinom3009 a co z odpowiedzią F? jeżeli warunek brzydkiej pogody nie jest spełniony to Jaś nie pójdzie do szkoły.
akinom3009
Fraxinusspp i Perelka9 za poprawną odpowiedź
No to next:
Żaden minister nie jest prezydentem. Każdy minister jest politykiem:
a) Niektórzy ministrowie są prezydentami b) Niektórzy politycy nie są prezydentami c) Każdy prezydent jest ministrem d) Niektórzy prezydenci są politykami
a) Niektórzy ministrowie są prezydentami (żaden nie jest) b) Niektórzy politycy nie są prezydentami (przynajmniej ci którzy są ministrami) c) Każdy prezydent jest ministrem (żaden nie jest) d) Niektórzy prezydenci są politykami (mogą być politycy którzy nie są ministrami i Ci mogą być prezydentami)
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników