Jak łatwo wynajdywać pracę dla innych, coby samemu się nie zmęczyć Jednakowoż sprawy zaświadczeń są przypisane do zadań OB1, a do OB4 czynności sprawdzające nie wymienione gdzie indziej, więc zanim będziesz mocno błyszczeć, proszę poczytaj o zadaniach poszczególnych komórek. :wacko:
dodam tylko, że zajmuję się VIES
27 lis 2012, 09:12
Re: VIES
To można tylko pogratulować współpracowników z sąsiedniego referatu.
27 lis 2012, 20:36
Re: VIES
mallorca1
To można tylko pogratulować współpracowników z sąsiedniego referatu.
raczej pomysłodawcy
a swoją drogą mam jeszcze inne pytanie - jak jest u Was z wprowadzaniem i zatwierdzaniem VAT-UE? kto to robi?
27 lis 2012, 20:44
Re: VIES
sam wprowadzam i zatwierdzam i w sumie jestem z tego zadowolony bo przy okazji sobie wszystko sprawdzę u danego podatnika. swego czasu dział wprowadzania to robił, ale było za dużo błędów. poza tym ponad połowa to elektroniczne
27 lis 2012, 22:30
Re: VIES
losos2010
sam wprowadzam i zatwierdzam i w sumie jestem z tego zadowolony bo przy okazji sobie wszystko sprawdzę u danego podatnika. swego czasu dział wprowadzania to robił, ale było za dużo błędów. poza tym ponad połowa to elektroniczne
u nas było podobnie kiedyś i jest tak samo teraz - robimy to we własnym zakresie. i faktem jest, że - prócz czasu jaki to zabiera (niestety nie jest to jeszcze pół na pół) - to rozwiązanie ma dużo plusów jeśli chodzi o całokształt naszej pracy.
27 lis 2012, 22:42
Re: VIES
u nas VAT-UE wprowadzają osoby, które wprowadzają deklaracje, a zatwierdza osoba kontaktowa. Przy elektronicznych przyjmuje i zatwierdza osoba kontaktowa.
A jak u Was wygląda kwestia elektronicznych VAT-UE? Czy przyjmowanie i zatwierdzanie dokonywane jest przez jedną osobę na tym samym loginie, czy robią to dwie osoby?
28 lis 2012, 08:18
Re: VIES
novi
A jak u Was wygląda kwestia elektronicznych VAT-UE? Czy przyjmowanie i zatwierdzanie dokonywane jest przez jedną osobę na tym samym loginie, czy robią to dwie osoby?
Przez jedną. A jakie to ma znaczenie?
28 lis 2012, 08:45
Re: VIES
No takie, że np u nas obowiązuje zasada drugiej ręki, czyli jedna osoba wprowadza a druga zatwierdza. To samo obowiązuje przy vat-ue elektronicznych. W rzeczywistości jednak vat-ue elektr. przyjmuje i zatwierdza jedna osoba kontaktowa na dwóch loginach i komputerach, a w związku z tym, że uprawnienia na loginie osoby przyjmującej są ograniczone, to w trakcie przyjmowania vat-ue elekt. nie jest w stanie wszystkiego od razu zweryfikować, musi się wylogować i wrócić do swojego komputera na swój login. Nieźle co Chętnie byśmy to zmienili, więc jeżeli w waszych US jest inaczej i całą procedurę obsługuje 1 osoba i 1 login to może będzie to jakiś argument w naszym US. Rozumiem, że jest możliwość nadania jednemu loginowi uprawnień do wszystkiego, bo u nas jest tylko jedna osoba od VIES.
28 lis 2012, 09:37
Re: VIES
Zasada drugiej ręki.... Jeśli chodzi o uprawnienia to tak- jedna osoba może mieć do wszystkiego. Z VAT-Refund tak nie ma niestety.
28 lis 2012, 10:23
Re: VIES
Zasada drugiej ręki....
Nie ma się z czego śmiać
No to jeszcze jedna kwestia. Chodzi o raport niezgodności w nabyciach. Czy jest możliwość transformacji tego raportu do Excela lub Worda? Czy w Waszych US znaleźliście jakiś sprytniejszy sposób na analizę tego raportu, czy drukujecie cały i "dłubiecie"?
28 lis 2012, 10:48
Re: VIES
novi
Zasada drugiej ręki....
Nie ma się z czego śmiać ^_^
No to jeszcze jedna kwestia. Chodzi o raport niezgodności w nabyciach. Czy jest możliwość transformacji tego raportu do Excela lub Worda? Czy w Waszych US znaleźliście jakiś sprytniejszy sposób na analizę tego raportu, czy drukujecie cały i "dłubiecie"?
Ja drukuję. Nanoszę różne rzeczy przez co najlepiej widać, że się coś z tym robi. Podczas kontroli mnie to ratuje, bo wszystko sobie zapisuję na tym wydruku. Oczywiście poza uwagami VIES. Pytanie jak długi wyjdzie Ci raport, choć wydaje mi się, że dla komfortu pracy żeby non stop nie przełączać okien warto druknąć. Ja drukuję raz na kwartał, a jeśli robię poźniej kolejne za ten sam to juz nie drukuję tylko porównuję czy coś się zmieniło. Generalnie miałem robić ten raport co miesiąc, ale uznałem to za bez sensu, bo przecież zarówno u naszych podatników jak i w UE są rozliczenia miesięczne i kwartalne. I co z tego, że np. Niemiec wykaże WDT w styczniu, jak nasz się np. kwartalnie rozlicza. Rozbieżność jest, ale nie do wezwania. No chyba, że widzę że kontrahent zgłosił dużą kwotę, a nasz nie złożył miesięcznej to wzywam wcześniej niż po kwartale. Generalnie to i tak mam tak dużo rozbieżności, że wyjaśnianie zachodzi mi kwartał na kwartał
28 lis 2012, 11:11
Re: VIES
"Co miesiąc" w ogóle nie wchodzi w grę bo i tak trzeba by jeszcze raz przeanalizować na koniec kwartału. Nam liczba stron raportu zbliża się do 300, a samo przerobienie jedynie tych pozycji, które dotyczą okresu sprawozdania i tak zajmuje przynajmniej tydzień Czy Ministerstwo coś w ogóle próbuje z tym zrobić...
28 lis 2012, 11:24
Re: VIES
a u nas raportu Niezgodności w nabyciach podatników sie jakos nie robi. Pozostałe sie robi regularnie. Czy tamte nie wystarczą do analiz nabyć ?
28 lis 2012, 11:32
Re: VIES
Keniacz
a u nas raportu Niezgodności w nabyciach podatników sie jakos nie robi. Pozostałe sie robi regularnie. Czy tamte nie wystarczą do analiz nabyć ?
Hm.... nie za bardzo. Wg mnie 3 podstawowe powinno się robić: 1) sprawdzanie nr dostaw 2) pod kątem zgodności VAT-7 z VAT-UE 3) komunikaty UE dotyczące WNT i importu usług
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników