Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Ciekawe dlaczego tylko trzech, a reszta p.o. DIS-ów będzie się przyglądać.
12 cze 2012, 22:25
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
No właśnie, dlaczego tylko 3 izby skarbowe? Może chcą na tych 3 izbach przetestować, co się będzie działo, kto się będzie bił o stołki i jak... A reszta po dis-ów ma się właśnie temu przyglądać...
13 cze 2012, 18:45
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
A może tylko w tych trzech są już wyznaczeni "zwycięzcy"?
____________________________________ "Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."
14 cze 2012, 06:54
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Poligon doświadczalny: przetestują WYBORY na jednej dużej izbie (Katowice) i dwóch małych (Kielce, Białystok). Nawet jak coś nie wypali to końca świata nie będzie.
14 cze 2012, 16:48
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
100%, jak pisze przedmówca. To jest test, jak będzie. Przy czym, dziwi mnie to, że nagle się ocknęli i chcą robić konkursy... Czyżby ktoś się obawiał zmian?
14 cze 2012, 16:56
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
I jak tam? Wiadomo już kiedy te konkursy na DIS-ów? Termin składania dokumentów już dawno minął a tu straszliwa cisza..
12 lip 2012, 19:54
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Dopiero zakończył się egzamin na NUS ogłoszony w styczniu. Więc spokojnie, mają czas, za kilka miesięcy powinni wyznaczyć termin egzaminu
13 lip 2012, 12:39
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
O konkursach na RSC:
Informacja przedstawicieli Ministerstwa Finansów na temat realizacji zadań związanych z obsadą stanowisk dyrektorów Izb skarbowych oraz naczelników urzędów skarbowych - prezentowana w związku z wynikami kontroli NIK, przeprowadzonej w zakresie „Funkcjonowania służby cywilnej w ramach obowiązujących regulacji prawnych*’. Wiceprzewodniczący Rady Służby Cywilnej Pan prof. dr hab. Krzysztof Kiciński, przeszedłszy do kolejnego punktu merytorycznego powitał na posiedzeniu RSC przedstawicieli Ministra Finansów: Pana Macieja Młodzikowskiego Dyrektora Departamentu Administracji Podatkowej oraz Pana Tomasza Jasika Naczelnika Wydziału Nadzoru w Departamencie Administracji Podatkowej MF, prosząc o przedstawienie - w związku z wynikami kontroli NIK, przeprowadzonej w zakresie „Funkcjonowania służby cywilnej w ramach obowiązujących regulacji prawnych” - informacji na temat realizacji zadań związanych z obsadą stanowisk dyrektorów izb skarbowych oraz naczelników urzędów skarbowych.
Pan Maciej Młodzikowski Dyrektor Departamentu Administracji Podatkowej w Ministerstwie Finansów stwierdził, iż zważywszy na regulacje prawne obowiązujące w odniesieniu do zadań związanych z obsadą dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych, główna teza zawarta w raporcie NIK, mówiąca, że Minister Finansów nie wypełnił obowiązku związanego z przeprowadzaniem konkursów na dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych nie wydaje się do końca prawdziwa chociażby z uwagi na wskazany przez NIK - ośmioletni - okres trwania sytuacji będącej przedmiotem odniesienia. Argumentował, że biorąc pod uwagę moment, w którym sytuacja zobowiązująca do przeprowadzenia konkursu wystąpiła po raz pierwszy, należałoby mówić nie o 8, lecz o 5 latach. Odnosząc się do bieżących danych Pan Dyrektor poinformował, że od czasu objętego kontrolą sytuacja uległa zmianie. Wyjaśnił, że zarówno w trakcie trwania ww. kontroli, jak i obecnie przeprowadzane są postępowania konkursowe, co ma na względzie systematyczną realizację ustawowych zadań Ministra Finansów. Zwrócił uwagę, że znaczny wpływ na opisywaną sytuację ma coraz szybciej postępujący odpływ naczelników urzędów skarbowych, którzy osiągają wiek emerytalny, co z kolei wiąże się z potrzebą zapewnienia zastępstw. Odnosząc się do stanu, który został poddany ocenie przez NIK poinformował, że na 46 urzędów, w których nie obsadzone były stanowiska naczelników urzędów skarbowych, do chwili obecnej udało się dokonać obsady ww. stanowisk w 16 urzędach skarbowych, w 19 natomiast, pomimo wszczętych postępowań konkursowych, nie udało się doprowadzić do pozytywnych rozstrzygnięć. Pan Dyrektor Młodzikowski zwrócił uwagę, iż nie każdy konkurs pozwala wyłonić kandydatów. Dodał, że w bieżącym roku ogłoszona została kolejna tura konkursów (dot. 14 urzędów skarbowych), w wyniku czego jest szansa na pozytywne rozstrzygnięcie, a co za tym idzie - obsadzenie kolejnych stanowisk naczelników urzędów skarbowych). Kontynuując poinformował, że w czerwcu br. ogłoszono kolejną turę konkursów (dot 18 urzędów skarbowych), co rodzi nadzieję na ustabilizowanie zaistniałej w obrębie administracji skarbowej sytuacji. Ponadto, w ramach realizacji zaleceń wynikających z tezy wysuniętej w wyniku kontroli przeprowadzonej przez Najwyższą Izbę Kontroli, ogłoszono również pierwsze trzy konkursy na dyrektorów izb skarbowych. Tym samym przedstawiciel Ministerstwa Finansów zadeklarował, że konkursy na ww. stanowiska będą przeprowadzane systematycznie, co jest jednak procesem stosunkowo skomplikowanym. Argumentował, iż w wielu spośród urzędów skarbowych, w których odbyło się już po kilka konkursów, pomimo starań nie udało się doprowadzić do wyłonienia kandydata na naczelnika.
Wiceprzewodniczący Rady Służby Cywilnej zapytał, czy ktoś z grona Rady Służby Cywilnej chciałby poprosić przedstawiciela Ministra Finansów o uzupełnienie przedstawionej informacji?
Pani dr bab. Barbara Jaworska-Dębska zapytała, czy zastanawiano się nad przyczynami zaistniałego stanu rzeczy? Zauważyła, że poznanie źródła problemów pozwoliłoby owe trudności wykluczyć lub przynajmniej ograniczyć skałę ich występowania.
Pan Dyrektor Maciej Młodzikowski odpowiedział, że wydaje się, iż główną przyczyną tego długotrwałego procesu jest skala zjawiska, które zaczęło się nasilać począwszy od 2007 r., kiedy to odwołanych zostało 200 z 400 naczelników urzędów skarbowych. Wówczas do konkursów zgłaszało się nawet po 600 osób. W tamtym czasie w dużej mierze koncentrowano się na kwestii ustalania zasad przeprowadzania konkursów, mających doprowadzić do obsady przedmiotowych stanowisk. Pan Dyrektor wyraził przypuszczenie, że najlepsze zasoby kadrowe zostały już skonsumowane i obecnie proces związany z obsadą stanowisk naczelników urzędów skarbowych oraz dyrektorów izb skarbowych jest w dużym stopniu utrudniony. Podkreślił także, iż jakkolwiek działania w przedmiotowym zakresie podejmowane są w ramach określonych przepisów oraz zgodnie z regułami przeprowadzania konkursów, dostrzec należy, iż w ostatnich latach zainteresowanie pełnieniem funkcji naczelnika słabnie [co ma związek m. in. z wysokim stopniem odpowiedzialności na piastowanym stanowisku, poziomem wynagrodzeń oraz częstą zmianą wymagań (dot. braku gwarancji stabilizacji)].
Wiceprzewodniczący Rady podziękował przedstawicielom Ministerstwa Finansów za udział w posiedzeniu RSC, oznajmując następnie, że Rada przyjmuje do wiadomości przedstawioną jej Członkom informację na temat realizacji zadań związanych z obsadą stanowisk dyrektorów izb skarbowych oraz naczelników urzędów skarbowych.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
23 wrz 2012, 10:18
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Jak nie wiadomo kto winien, to wiadomo, że PIS.
"Pan Dyrektor Maciej Młodzikowski odpowiedział, że wydaje się, iż główną przyczyną tego długotrwałego procesu jest skala zjawiska, które zaczęło się nasilać począwszy od 2007 r., kiedy to odwołanych zostało 200 z 400 naczelników urzędów skarbowych. Wówczas do konkursów zgłaszało się nawet po 600 osób. "
Ale pewności nie ma, bo został użyty zwrot: "wydaje się, iż".
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
23 wrz 2012, 16:57
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Ho ho no to ładnie, w 12 na 16 izb skarbowych są osoby pełniące obowiązki Niech się dzieje zatem:)
20 gru 2012, 19:42
Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Drogi przedmówco, od początku 2008 roku WSZYSCY DIS są w charakterze p.o. (lub PO ) i jak widać można tak, choć z założenia p.o. powinno być rozwiązaniem tymczasowym. TYMCZAS trwa już ponad 4 lata. Nie rozstrzygnięto jeszcze konkursów z czerwca (przynajmniej dwóch, bo zdaje się, że Białystok i powtórzył się w tym ogłoszeniu)..Jak na razie nie tknięto Opola i Zielonej Góry... dlaczego? Zobaczymy co przyniesie Nowy Rok
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników