Teraz jest 06 wrz 2025, 07:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Zadania US i IS 2012 
Autor Treść postu
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Zadania US i IS 2012
MINISTERSTWO FINANSÓW DEPARTAMENT ADMINISTRACJI PODATKOWEJ
AP2/0120/5/TJS/11/12/13314
ZADANIA DLA DYREKTORÓW IZB SKARBOWYCH I NACZELNIKÓW URZĘDÓW SKARBOWYCH w zakresie realizacji polityki finansowej państwa w 2012 r. oraz wytyczne do ich realizacji
Opracowanie: Departament Administracji Podatkowej , Warszawa 2012 r.


MISJA
Pozyskiwanie dochodów budżetowych przy maksymalizacji poziomu dobrowolnego wypełniania obowiązków podatkowych oraz zapewnieniu podatnikom wysokiej jakości obsługi w warunkach jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego.
1.1.        Główne cele.
1.1.1.        Zapewnienie wpływu dochodów do budżetu państwa na poziomie określonym w ustawie budżetowej na 2012r., w zakresie poszczególnych tytułów podatkowych.
1.1.2.        Ułatwianie legalnej działalności gospodarczej i usuwanie barier biurokratycznych oraz doskonalenie współpracy z przedsiębiorcami.

1.2.        Zadania służące realizacji celów.
Realizacji celów będą służyć zadania wyszczególnione w rozdziale I oraz w dalszej części dokumentu, dotyczące zarówno poszczególnych tytułów podatkowych, jak również innych obszarów działalności izb i urzędów skarbowych.

1.2.1.        Zadania w zakresie zapewnienia wpływu dochodów do budżetu państwa na poziomie określonym w ustawie budżetowej na 2012r.
1)        Poszczególne województwa powinny dążyć do realizacji poboru podatków w następujących kwotach1:
Lp.        Województwo        Wpływy do realizacji w 201 2r. kwoty w tys, zł - (prognoza na podstawie średniej arytmetycznej wpływów budżetowych do urzędów skarbowych w latach 2009-2011)

Załącznik:
2.GIF


2)        Ograniczenie zaległości w stosunku do wpływów.
3)        Poprawa skuteczności poboru oraz egzekucji administracyjnej.
4) Wzrost efektywności kontroli podatkowej, w tym między innymi, poprzez poprawę trafności typowania podmiotów do kontroli.
5) Realizacja działań w zakresie zarządzania ryzykiem zewnętrznym.

1.2.2.        Zadania w zakresie ułatwienia legalnej działalności gospodarczej i usuwania barier biurokratycznych oraz doskonalenia współpracy z przedsiębiorcami.
1)        Udział w realizacji projektów Programu e-Podatki, wdrażaniu i stosowaniu produktów projektów.
2)        Prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej mającej na celu przybliżanie wiedzy z zakresu rozliczeń podatkowych, szczególnie w stosunku do podatników rozpoczynających działalność gospodarczą.
3)        Zapewnienie efektywnego systemu szkoleń pracowników.
4)        Usprawnienie procedur komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
5)        Efektywne wykorzystanie dostępnych narzędzi informatycznych.
6)        Dbałość o wysoką jakość dokonywanych rozstrzygnięć.
7)        Nadzór izb skarbowych nad wykonywaniem zadań przez urzędy skarbowe.
8)        Realizacja zadań w zakresie zarządzania jakością.
9]        Zwiększenie zaufania podatników do organów podatkowych.
10]        Prowadzenie badań ankietowych dotyczących oceny działalności administracji podatkowej.

1.3.        Omówienie sposobu realizacji zadań.
1.3.1 Zadania mające na celu zapewnienie wpływu dochodów do budżetu państwa na poziomie określonym w ustawie budżetowej na 2012r.

Kluczowym zadaniem w 2012r. będzie realizacja zaplanowanych w ustawie budżetowej, na ten rok wpływów z poszczególnych podatków. W tym celu należy podjąć wszelkie działania związane ze sprawnym poborem podatków i z wyeliminowaniem zagrożeń powodujących możliwość wypływu środków z budżetu państwa (np. poprzez nieuzasadnione zwroty). Należy także:
1)        bezzwłocznie dokonywać przypisu podatków, weryfikacji deklaracji i dokonanych wpłat,
2)        dokonywać bieżącej analizy realizacji przez płatników obowiązku obliczania i pobierania od podatników podatku oraz dokonywania wpłat pobranych podatków,
3)        podejmować wszelkie niezbędne i celowe działania w procesie poboru i egzekucji należności podatkowych, służące wygaśnięciu wymagalnych zobowiązań podatkowych,
4)        w dochodzeniu zobowiązań podatkowych korzystać w pełnym zakresie z możliwości jakie daje ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.].
Ponadto dla uniemożliwienia przedawniania zobowiązań podatkowych należy bezwzględnie podejmować działania przerywające bieg terminu przedawnienia.
W celu prawidłowego przeprowadzenia procesu prognostycznego oraz do celów oceny bieżącej realizacji procesu gromadzenia dochodów budżetu państwa, izby skarbowe winny przekazywać do Departamentu Polityki Finansowej, Analiz i Statystyki Ministerstwa Finansów zbiorcze zestawienia z podległych urzędów skarbowych wyłącznie w formie elektronicznej na ustalonym arkuszu Excel:
1)        do 25 dnia miesiąca poprzedzającego okres, comiesięczną informację zawierającą planowane na następny miesiąc kwoty zwrotów podatku od towarów i usług w ujęciu dziennym - to znaczy planowane kwoty zwrotów podatku od towarów i usług przewidziane do wykonania w każdym dniu roboczym miesiąca,
2)        do 10 dnia danego miesiąca, comiesięczną informację korygującą planowane na dany miesiąc kwoty zwrotów podatku od towarów i usług w ujęciu dziennym - to znaczy planowane kwoty zwrotów podatku od towarów i usług przewidziane do wykonania w każdym dniu roboczym miesiąca,
3)        do 7 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonane były zwroty, comiesięczne sprawozdanie z wykonania zwrotów podatku od towarów i usług w ujęciu dziennym.
Szczegółowe zadania dla izb skarbowych na 2012r. w zakresie planowania i sprawozdawczości zwrotów podatku od towarów i usług zostały przekazane izbom skarbowym przy piśmie z dnia 1 grudnia 2011r., znak: AP8-0683/NOI/529/11/14609.
Ograniczenie zaległości w stosunku do wpływów.
Należy zwrócić uwagę na możliwość przeprowadzenia usprawnień oraz podjąć działania w następujących obszarach:
1)        niezwłoczne podejmowanie działań informacyjnych w stosunku do podmiotów, które dopuściły do powstania zaległości podatkowej z wykorzystaniem wszelkich dostępnych form komunikacji, w szczególności w przypadku zaległości o niewielkim stopniu ryzyka oraz obejmujących niewielkie kwoty,
2)        niezwłoczne podejmowanie czynności egzekucyjnych zmierzających do całkowitego wygaśnięcia zobowiązania podatkowego,
3)        unikanie sytuacji kumulowania się zaległości podatkowych z tytułu kolejnych okresów rozliczeniowych.

Poprawa skuteczności poboru oraz egzekucji administracyjnej.

W celu właściwej realizacji procesu poboru, a także egzekucji należności pieniężnych, które nie zostały zapłacone dobrowolnie w terminie przez podmioty do tego zobowiązane, właściwe komórki organizacyjne urzędów skarbowych są zobowiązane do podejmowania wszelkich działań zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa, uwzględniających zasadę gospodarności oraz celowości, które służą sprawnemu oraz efektywnemu przebiegowi tych procesów. W szczególności jednak w roku 2012 należy zwrócić uwagę na możliwość przeprowadzenia usprawnień w następujących obszarach:
1)        Organizacja pracy komórek egzekucyjnych.
Należy dokonać weryfikacji funkcjonujących zasad organizacji pracy komórek egzekucyjnych pod względem właściwego wykorzystania zasobów finansowych i materialnych oraz zasobów ludzkich. Efektem tych działań powinno być m.in. uproszczenie lub modyfikacja tych procedur, które utrudniają lub uniemożliwiają sprawne wykorzystywanie zasobów materialnych (np. pojazdów samochodowych), usprawniają procesy decyzyjne oraz wymiany informacji na poszczególnych szczeblach organizacyjnych oraz likwidują nieefektywne wykorzystanie czasu pracowników zajmujących się przeprowadzaniem egzekucji administracyjnej.
2)        Działania przedegzekucyjne.
Należy dążyć do dyscyplinowania podatników do realizacji zobowiązań podatkowych, w szczególności w terminach wynikających z przepisów ustawowych - bez konieczności wszczęcia postępowania egzekucyjnego - poprzez działania informacyjne, prewencyjne oraz przedegzekucyjne, adekwatne do źródła powstania zobowiązania, jego wysokości (w wartości bezwzględnej oraz w stosunku do ogólnej kwoty innych należności podatkowych zapłaconych przez poszczególnych podatników), ryzyka jego niezapłacenia oraz nakładów niezbędnych do jego wygaszenia.
W szczególności należy zwrócić uwagę na właściwą organizację procesu przygotowywania oraz doręczania upomnień, tak aby nie była to jedyna forma komunikacji z podatnikami w sprawach o niewielkim lub znikomym stopniu ryzyka nieuregulowania należności, a zarazem aby w sprawach o dużym stopniu ryzyka proces ten nie opóźniał zbędnie rozpoczęcia właściwych czynności egzekucyjnych.
3)        Przebieg procesu egzekucyjnego.
Należy systematycznie i bezzwłocznie podejmować kolejne czynności egzekucyjne, zmierzające do zakończenia prowadzonych postępowań egzekucyjnych poprzez zapłatę należności bądź do umorzenia tych postępowań w przypadkach przewidzianych przepisami prawa, uwzględniając zasadność dokonywania tych czynności w oparciu o spodziewane efekty finansowe w stosunku do niezbędnych do poniesienia nakładów.
W szczególności należy zdecydowanie unikać dokonywania pozornych lub mało istotnych czynności egzekucyjnych, które nie służą samemu procesowi egzekucji, angażując przy tym zasoby ludzkie i finansowe.
4)        Szczególne działania egzekucyjne.
Należy objąć szczególnymi działaniami egzekucyjnymi należności tych podmiotów, które po raz kolejny w krótkim okresie czasu dopuszczają do powstania zaległości podatkowych. Celem takich działań powinno być przede wszystkim niedopuszczanie do kumulowania się zaległości podatkowych z kilku następujących po sobie okresów rozliczeniowych.

Wzrost efektywności kontroli podatkowej, w tym między innymi, poprzez poprawę trafności typowania podmiotów do kontroli.

Realizując to zadanie należy zwrócić uwagę na możliwość przeprowadzenia usprawnień oraz podjąć działania w następujących obszarach:
1)        funkcjonowanie komórek organizacyjnych analiz i planowania w procesie analizowania informacji o wydatkach i wartości zgromadzonego mienia, typowania podmiotów do kontroli, a także analizowania ryzyka zewnętrznego,
2)        proces wymiany informacji pomiędzy komórkami analiz i planowania oraz komórkami realizującymi zadania z zakresu kontroli podatkowej.
Komórki analiz i planowania są odpowiedzialne, m.in. za analizowanie informacji o wydatkach i wartości zgromadzonego mienia oraz typowanie podmiotów do kontroli, a także za pozyskiwanie informacji mogących mieć wpływ na powstanie obowiązku podatkowego i ustalenie zobowiązania podatkowego, w tym także z tytułu nieujawnionych źródeł przychodu. Do zakresu zadań tych komórek należy także analizowanie ryzyka zewnętrznego. Ich praca pozostaje zatem w ścisłym związku z efektywnością kontroli podatkowej.

Realizacja działań w zakresie zarządzania ryzykiem zewnętrznym.
W celu zapobieżenia nadużyciom polegającym na unikaniu płacenia podatków lub ich wyłudzaniu, podstawowym zadaniem jest stałe monitorowanie obszarów określonych w Krajowym Planie Dyscypliny Podatkowej.
Ponadto, organy podatkowe są zobowiązane do podejmowania działań w celu rozpoznawania i wykrywania innych zagrożeń występujących w gospodarce, stanowiących potencjalne obszary ryzyka zewnętrznego. Prawidłowa oraz skuteczna identyfikacja obszarów ryzyka oraz właściwy dobór metod oddziaływania na ryzyka, pozwala zapobiegać uszczuplaniu zaplanowanych wpływów budżetowych.


1.3.2.        Zadania mające na celu ułatwienie legalnej działalności gospodarczej i usuwanie barier biurokratycznych oraz doskonalenie współpracy z przedsiębiorcami.
Udział w realizacji projektów Programu e-Podatki, wdrażaniu i stosowaniu produktów projektów.
Pracownicy izb i urzędów skarbowych będą angażowani do prac w Programie e-Podatki w ramach zespołów projektowo - wdrożeniowych. Do zakresu realizowanych prac należeć będą między innymi: opiniowanie produktów wytwarzanych w ramach prac projektowych, definiowanie' wymagań użytkownika, wytwarzanie produktów specjalistycznych i zarządczych zgodnie z przyjętą metodyką, a także udział w pracach wdrożeniowych.

Prowadzenie działalności informacyjnej i edukacyjnej.
Polityka informacyjno - edukacyjna administracji podatkowej powinna koncentrować się m.in. na następujących obszarach:
1)        przybliżanie wiedzy z zakresu rozliczeń podatkowych („otwarte drzwi", współpraca z mediami, dodatkowy numer na infolinii - zeznania podatkowe),
2)        wsparcie merytoryczne podatników, w szczególności rozpoczynających działalność gospodarczą, poprzez zamieszczanie ważnych informacji na ogólnie dostępnych tablicach informacyjnych, stronach internetowych izb i urzędów skarbowych,
3)        opracowanie broszur informacyjnych określających krok po kroku procedury np. rejestracji w celu uzyskania NIP, rejestracji VAT, itp.,
4)        realizacja działań informacyjnych określonych w Krajowym Planie Dyscypliny Podatkowej wobec objętych nim grup podatników.

Zapewnienie efektywnego systemu szkoleń pracowników.
W celu zapewnienia efektywnie działającej administracji podatkowej konieczna jest dbałość o fachową wiedzę jej pracowników oraz systematyczne podnoszenie ich kwalifikacji. Przekazany w 2011r., do wszystkich jednostek, dokument „Wdrożenie jednolitego systemu kontroli zarządczej w jednostkach administracji podatkowej i kontroli
skarbowej” zakłada, że każdy kierownik jednostki powinien stworzyć sformalizowane zasady polityki kadrowej, w celu zapewnienia należytej dbałości o rozwój kompetencji zawodowych pracowników.
Należy zatem zapewnić system szkoleń, adresowanych do pracowników na różnych szczeblach, uwzględniając staż pracy oraz doświadczenie, podczas których będą oni zdobywać wiedzę merytoryczną, a także rozwijać umiejętności niezbędne do prawidłowego wykonywania obowiązków służbowych oraz profesjonalnej obsługi podatników. Szczególnie istotnym zadaniem jest prawidłowe przygotowanie pracowników zajmujących się bezpośrednią obsługą podatników. Również istotne jest przygotowanie nowozatrudnionych pracowników, poprzez zagwarantowanie im szkoleń z podstawowych zagadnień dotyczących systemu podatkowego, w tym z zakresu procedury podatkowej.
W 2012r. należy zwrócić uwagę na przeszkolenie przez trenerów izb skarbowych pracowników urzędów skarbowych w zakresie możliwości korzystania z narzędzia współpracy administracyjnej w postaci wymiany informacji podatkowych, prawidłowego przygotowywania wniosków kierowanych za granicę oraz obsługi wniosków otrzymywanych z państw obcych, jak również z systemu VIES 2.
Bardzo istotne jest dalsze doskonalenie kadr wykorzystujących informatyczne narzędzia wspomagania kontroli ACL/IDEA oraz należyte motywowanie trenerów z uwzględnieniem faktu, iż co do zasady są to osoby prowadzące szkolenia nie tylko dla pracowników urzędów, w których są zatrudnione.
Usprawnienie procedur komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
W celu zwiększenia efektywności działań zaleca się ścisłą współpracę pomiędzy izbami skarbowymi, urzędami skarbowymi, urzędami kontroli skarbowej oraz innymi organami administracji rządowej i samorządowej zarówno na terenie województwa, jak i całego kraju, przede wszystkim w zakresie typowania podatników do kontroli, a także w obszarze organizacji przeprowadzanych kontroli oraz egzekucji należności pieniężnych.
W przypadku pojawienia się nowych zjawisk gospodarczych, wywierających nieprzewidziane skutki, organy podatkowe powinny przekazywać do Departamentu Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów informacje o tych zjawiskach wraz z propozycją środków zaradczych.

Ponadto należy podjąć działania, które gwarantowałyby spójne działanie jednostki, jako całości. W tym celu zaleca się zwrócenie należytej uwagi na zapewnienie szybkiego i efektywnego przepływu informacji pomiędzy komórkami organizacyjnymi. W szczególności należy wyeliminować zbędne powielanie czynności już wcześniej dokonanych i zbieranie informacji będących w posiadaniu urzędu.

Efektywne wykorzystanie dostępnych narzędzi informatycznych.

Szczególną uwagę należy zwrócić na rzetelność i staranność przy opracowywaniu danych statystycznych. W tym celu należy dołożyć starań, aby w większym zakresie wykorzystywać dane zawarte w dostępnych bazach oraz dokonywać bieżącej aktualizacji informacji w nich zawartych.

Dbałość o wysoką jakość dokonywanych rozstrzygnięć.
Dobra jakość wydawanych przez administrację podatkową rozstrzygnięć jest jednym z kluczowych zadań, wymagających przede wszystkim gruntownego zebrania oraz analizy materiału dowodowego, wyczerpującego uzasadnienia rozstrzygnięcia, a także szybkiej reakcji na orzecznictwo sądowe. Tym samym należy położyć nacisk na:
1)        dokładną analizę stanu faktycznego i prawnego spraw oraz zgromadzenie materiału dowodowego w sposób niedający podstaw do postawienia zarzutów jego niekompletności i uchylenia decyzji z powodów niewłaściwego prowadzenia postępowania dowodowego i naruszeń proceduralnych, a w szczególności rażącego naruszenia prawa,
2)        analizę orzecznictwa sądów administracyjnych w celu zminimalizowania skutków wątpliwości interpretacyjnych, wyselekcjonowanie orzeczeń naruszających system podatkowy oraz wnikliwe przygotowanie uzasadnienia skargi kasacyjnej,
3)        ścisłą współpracę radców prawnych i komórek merytorycznych (wymiarowych),
4)        prawidłową pracę pionów prawnych, a w szczególności dobre, merytoryczne przygotowanie radców prawnych biorących udział w postępowaniu przed sądami,
5)        informowanie Ministerstwa Finansów o stwierdzonych rozbieżnościach w orzecznictwie sądowo - administracyjnym oraz o wyrokach, w których sąd orzekł o niezgodności prawa krajowego ze wspólnotowym, a także zawiadamianie, w kwestiach kluczowych, o terminie rozprawy przed sądem administracyjnym.

Nadzór izb skarbowych nad wykonywaniem zadań przez urzędy skarbowe.
Izby skarbowe w szczególności winny objąć bezpośrednim nadzorem czynności urzędów skarbowych związane z:
1)        wykorzystywaniem analiz z hurtowni danych WHTAX w procesie poboru i egzekucji należności podatkowych,
2)        zasadnością korzystania przez podatników prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, w szczególności pod kątem zachowania warunku rocznego limitu przychodu uprawniającego do stosowania tej formy opodatkowania (150 000 EURO w roku poprzedzającym rok podatkowy),
3)        realizacją Wytycznych do wprowadzania danych do podsystemu Kontrola /w II półroczu 2012r., zgodnie z zaleceniami zawartymi w zał. Nr 1 w Rozdziale V/.
Realizacja zadań w zakresie zarządzania jakością.
Izby i urzędy skarbowe kontynuują działania zmierzające w kierunku zapewnienia sprawnej i skutecznej realizacji zadań związanych z wdrażaniem, utrzymywaniem i doskonaleniem systemu zarządzania jakością, przez odpowiednie ich dostosowanie do posiadanych możliwości i zasobów oraz uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych. Wytyczne do realizacji ww. działań zawarte zostały w dokumencie „Zadania dla dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych w zakresie realizacji polityki finansowej państwa w 2011 r. oraz wytyczne do ich realizacji

Izby skarbowe powinny objąć nadzorem czynności urzędów skarbowych głównie w zakresie:

1)        monitorowania zgodności przebiegu procesu wdrażania systemu zarządzania jakością w urzędach skarbowych i działań urzędów skarbowych według opracowanych harmonogramów w tym zakresie i ich korekt,
2)        rzetelności przekazywanych danych do sprawozdań z zakresu wdrażanego systemu. Izby oraz urzędy skarbowe są zobowiązane do współpracy z Ministerstwem Finansów w zakresie działań podejmowanych w związku z wdrażaniem, utrzymywaniem i doskonaleniem systemu zarządzania jakością. Współpraca ta dotyczy w szczególności:
1)        kierunków i możliwości rozwoju oraz doskonalenia systemu,
2)        przekazywania propozycji zmian i usprawnień wynikających z nowych zadań i        obowiązków nakładanych na izby i urzędy skarbowe,
3)        działań podejmowanych w kierunku kształtowania pozytywnego wizerunku administracji podatkowej, upowszechniania dobrych praktyk oraz pogłębiania zaufania obywateli do organów podatkowych,
4)        podejmowania, na polecenie Ministerstwa Finansów, określonych czynności, w szczególności udziału w pracach powoływanych zespołów zadaniowych.

Zwiększenie zaufania podatników do organów podatkowych.
Jednostki powinny podjąć działania mające na celu:
1)        zapewnienie jednolitości stosowania prawa,
2)        współdziałanie z Biurami Krajowej Informacji Podatkowej w zakresie udzielania jednolitej informacji podatkowej,
3)        optymalizację czasu od wszczęcia kontroli do zakończenia postępowania podatkowego,
4)        przeciwdziałanie powstawaniu zjawisk korupcyjnych.
Ponadto Biura Krajowej Informacji Podatkowej powinny współdziałać z Ministerstwem Finansów i izbami skarbowymi w monitorowaniu jednolitości stosowania prawa podatkowego.

Prowadzenie badań ankietowych dotyczących oceny działalności administracji podatkowej.
Mając na uwadze konieczność zapewniania rzetelnej, sprawnej i przyjaznej obsługi podatników, prowadzącej do kształtowania pozytywnego wizerunku administracji podatkowej, urzędy skarbowe przeprowadzą dwa razy w roku badanie satysfakcji klientów. Badanie przeprowadzane będzie tzw. „techniką dobrowolną", w oparciu o opracowane kwestionariusze ankietowe do samodzielnego wypełnienia przez klienta. Ankiety będą udostępnione bezpośrednio w miejscu świadczenia usług w urzędzie skarbowym, a także w miarę możliwości na stronach internetowych. Dobór próby badawczej obejmie klientów indywidualnych korzystających z usług danego urzędu. Zakres przedmiotowy badania będzie zawierał m.in.: ogólne zadowolenie klienta z wizyty/kontaktu z urzędem skarbowym, ocenę obsługi przez pracowników urzędu skarbowego (profesjonalizm, partnerstwo, otwartość), ocenę sposobu załatwienia sprawy (terminowość), pozostałe czynniki, które mogą wpływać na zadowolenie klienta, w tym dostępność do informacji i ich przydatność.
Obowiązek przeprowadzenia badania satysfakcji klientów oraz jego należyte udokumentowanie, a także analiza uzyskanych wyników i ich rozpowszechnienie (przekazanie informacji zwrotnej o wynikach) powinny zakończyć się najpóźniej do 30 czerwca i 31 grudnia danego roku.
Mechanizm przeprowadzenia badania i analizy uzyskanych wyników zakłada jednolitość podejmowanych działań w skali kraju. Zbiorcze wyniki, otrzymanych od klientów poszczególnych urzędów informacji zwrotnych, dotyczące poziomu zadowolenia ze świadczonych przez dany urząd usług, urzędy skarbowe przekazują wraz z analizą do odpowiednich izb skarbowych. Izby skarbowe dokonują podsumowania wszystkich zebranych w województwie danych i przygotowują zbiorcze sprawozdanie dla Ministerstwa Finansów. Na poziomie centralnym sporządzane jest sprawozdanie z realizacji badania, które obejmuje dane ze wszystkich jednostek organizacyjnych. Sprawozdanie zawiera dane statystyczne, wskaźnikowe w skali poszczególnych województw i kraju.
Szczegółowe wytyczne do realizacji Prowadzenia badań ankietowych dotyczących działalności administracji podatkowej w tym formy ankiety i prezentacji wyników zostaną przygotowane i przekazane izbom skarbowym przez Ministerstwo Finansów.


 Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


08 mar 2012, 14:30
Zobacz profil WWW
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA03 mar 2009, 22:32

 POSTY        23
Post Re: Zadania US i IS 2012
czyli jak zwykle jakość, plan, mierniki, ankiety, satysfakcja (klientów), sprawozdawczość itd.itd., wszystko aby oszustom podatkowym żyło się dostatniej i bezpieczniej. Jeszcze trochę i MF obejdzie się bez podatników, a roboty będzie że ho,ho.


08 mar 2012, 17:42
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA18 wrz 2008, 17:22

 POSTY        213

 LOKALIZACJASin City - Miasto Grzechu
Post Re: Zadania US i IS 2012
Najważniejszym zadaniem bieżącego roku zdaje się być wprowadzenie do poltaxu na akord, po godzinach i za wszelką cenę PIT-11, najważniejszego dokumentu akcji zeznań.
Naczelnicy prześcigają się w pomysłach komu wlepić do klepania żeby miernik wypadł wspaniale i żeby móc zameldować dyrektorowi izby o sukcesie....
jak zwykle :brawa: dla twórców tej szopki

____________________________________
"No Laguna, teraz to my możemy wszystko..."


10 mar 2012, 21:20
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA18 gru 2011, 19:09

 POSTY        20
Post Re: Zadania US i IS 2012
tak jak zwykle szerszym frontem ściślej scalać - pewno poprawa efektywności jakości itp., a recept na to nie ma żadnych.
1. W sposobie analizy danych zarówno w komórkach analitycznych jak i w kontroli ciągle jesteśmy w latach 30 XX wieku, mimo komputerów, ACL, baz danych itp.
A można by  po 1 - do zeznania rocznego podatnicy z pełną księgowością obowiązek załączania zamiast sprawozdania finansowego - dziennik w formacie txt.
2. do deklaracji VAT 7 rejestry w formacie txt.
3. Pełna baza podatników z ww. informacjami dostępna dla każdego pracownika us - odchodzą czynności sprawdzające (bo zobaczysz czy kontrahent zaewidencjonował i rozliczył daną fakturę), na kontrolę pójdzie się z wybranymi już zapisami do sprawdzenia (odchodzi szukanie i grzebanie po księgach rach - a przez to kontrola będzie dużo krótsza) nie mówiąc o możliwości typowania podmiotów do kontroli - odpowiednie skrypty w programie.
To jest tylko tyle  -  ale dalej będziemy w latach 30 XX w.
Jeszcze wprowadziłbym zasady rodem z II Rzeczpospolitej - za ustalenie nieprawidłowości w kontroli lub w postępowaniu - osoby bezpośrednio biorące w tym udział otrzymywały nawet do 90 % odzyskanej przez Skarb Państwa kwoty - dlaczego - żeby z 1 strony nie robili podatnicy oszustw, z drugiej - pracownicy umotywowani na osiąganie celów.


16 mar 2012, 08:46
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA21 maja 2009, 07:32

 POSTY        115
Post Re: Zadania US i IS 2012
Polokokta                    



Najważniejszym zadaniem bieżącego roku zdaje się być wprowadzenie do poltaxu na akord, po godzinach i za wszelką cenę PIT-11, najważniejszego dokumentu akcji zeznań.
Naczelnicy prześcigają się w pomysłach komu wlepić do klepania żeby miernik wypadł wspaniale i żeby móc zameldować dyrektorowi izby o sukcesie....
jak zwykle :brawa: dla twórców tej szopki

nie wiem co pijesz ale chyba tylko polokoktę bo PIT-11 jest wyłączone ze wskaźnika:
UWAGI:
•        zliczane są: dokumenty złożone elektronicznie,

•        nie zliczane są dokumenty:
•        bez określonej daty wpływu: formularze OPP-1, ładowane automatycznie, np. z organów rentowych,
•        przywrócone dla wymiaru (zgodność podmiotu i podmiotu związanego, kodu formularza, okresu, daty wpływu i daty złożenia;, kwoty z danych podstawowych, numer wersji wyższy, niż numer wersji dokumentu unieważnionego),
•        dla których wykonano operacje specjalne Wymiaru: Odnotowanie wykonania czynności księgowania / wyksięgowania dokumentu,
•        typu Z (wniosek / skarga / zażalenie / oświadczenie), które zostały powiązane z decyzjami innymi, niż decyzje własne urzędu,
•        dla których wyliczony upływu czasu od dnia wpływu dokumentu do jego zatwierdzenia w systemie POLTAX jest ujemny; takie dokumenty zostaną wykazane w odrębnym raporcie o nieprawidłowościach.
•        formularze PIT-11 oraz załączniki do PIT-11.


16 mar 2012, 19:37
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 5 ] 

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: