Teraz jest 06 wrz 2025, 09:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2158 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 155  Następna strona
Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki 
Autor Treść postu
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA06 gru 2010, 19:06

 POSTY        72
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Czy to nastąpiło po ostatnim konkursie? Chyba jeszcze nie było ostatecznych wyników po ustnym?


03 gru 2011, 13:31
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
[legend=PROTOKÓŁ KONTROLI Ministerstwa Finansów w Warszawie ul. Świętokrzyska 12 (kod 00-916), Nr statystyczny Regon 000002217 zwanego w dalszej treści „Ministerstwem" lub „MF".]Ministrem Finansów od 16.11.2007 r. jest Pan Jan Vincent-Rostowski.
Podsekretarzem Stanu - Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej - Generalnym Inspektorem Kontroli Skarbowej w Ministerstwie Finansów od dnia 22 listopada 2007 r. jest Pan Andrzej Tadeusz Parafianowicz.
Dyrektorem Generalnym w Ministerstwie Finansów jest od dnia 21.10.2010 Pani Elżbieta Markowska. Wcześniej, od dnia 13.08.2009 do 20.10.2010 r. Zastępującym Dyrektora Generalnego był Pan Jerzy Indra, a od dnia 19 marca 2009 r. do dnia 9 sierpnia 2009 r. Dyrektorem Generalnym był Pan Jacek Gdański.
(…)

STAN ZATRUDNIENIA W KORPUSIE SŁUŻBY CYWILNEJ

W Ministerstwie Finansów (w przeliczeniu na pełne etaty) w ramach korpusu służby cywilnej zatrudnionych w 2009 r. było przeciętnie 1836 osób, w 2010 r. 1948 osób, a w I półroczu 2011 r. 1957. Pracowników służby cywilnej w 2009 r. zatrudnionych było średniorocznie 1504 osoby, w 2010 r. 1574, a w I półroczu 2011 r. 1545. Urzędników służby cywilnej w Ministerstwie Finansów w 2009 r. zatrudniono przeciętnie 332, w 2010 r. 374, a w l półroczu 2011 r. 412.
W wyjaśnieniach z 26 października 2011 r. Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego Pani Bożena Ogrodowczyk w sprawie powodów wzrostu zatrudnienia w badanym okresie podała co następuje:
"W odniesieniu do przyczyny wzrostu zatrudnienia ogółem w korpusie służby cywilnej w okresie od dnia 31 marca 2009 r. do dnia 30 czerwca 2011 r. uprzejmie informuję, że wzrost zatrudnienia w korpusie służby cywilnej następował od dnia 31 marca 2009 r. do dnia 31 grudnia 2010 r. W okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 30 czerwca 2011 r. nastąpił natomiast spadek zatrudnienia.
Na wzrost zatrudnienia w tej grupie miało wpływ włączenie osób zajmujących wysokie stanowiska państwowe do grupy członków korpusu służby cywilnej. W związku z wejściem w życie z dniem 24 marca 2009 r. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej zlikwidowany został państwowy zasób kadrowy, a stanowiska dyrektorów generalnych, dyrektorów departamentów i komórek równorzędnych oraz ich zastępców włączone zostały do korpusu służby cywilnej.
Dodatkowo wzrost zatrudnienia był związany z zatrudnieniem osób do realizacji zadań w ramach projektów finansowanych za środków UE lub innych źródeł zagranicznych, w szczególności w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka projekt e-Cło, SOLID „Solidarność i zarządzanie przepływami migracyjnymi", Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.
Wzrost zatrudnienia spowodowany został również przeniesieniem 8 informatyków z izb i urzędów skarbowych do pracy w Ministerstwie Finansów. Departament Informatyki w 2008 r. uzyskał zgodę na przeniesienie informatyków wybranych z jednostek resortu finansów. Przeniesienie nastąpiło zgodnie z zaakceptowanym przez KSIR i zatwierdzonym przez Ministra Finansów planem. Departament Informatyki uzasadnił powyższe przeniesienia pilną potrzebą rozwoju obecnych systemów funkcjonujących w obszarze hurtowni danych resortu, wykorzystywanych przez wiele departamentów do prowadzenia analiz i statystyk oraz potrzebą rozwoju tzw. platformy integracyjnej niezbędnej do realizacji e-Usług.
Ponadto, nastąpiło zatrudnienie pracowników w celu realizacji nowych zadań w tym związanych m.in. z:
- powstaniem Biura Pełnomocnika Rządu ds. wprowadzenia Euro oraz realizacji obowiązków nałożonych przez rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 listopada 2009 r. w sprawie powołania Narodowego Komitetu Koordynacyjnego do Spraw Euro, Rady Koordynacyjnej oraz Międzyinstytucjonalnych Zespołów Roboczych do Spraw Przygotowań do Wprowadzenia Euro przez Rzeczpospolitą Polską (Dz.U. Nr 195, poz.1505),
- prowadzeniem kontroli, mającej na celu sprawdzenie uznanej przez Ministra Finansów metody ustalania ceny transakcyjnej między podmiotami powiązanymi w związku z art. 281 § 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (Dz.U z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.),
- koniecznością wzmocnienia zasobu kadrowego w związku z zaangażowaniem w przygotowania do Prezydencji oraz realizacją zadań związanych z przejęciem przewodnictwa w Radzie UE w II poł. 2011 r.,
- koniecznością zatrudnienia osób posiadających doświadczenie w zakresie ubezpieczeń w celu rozpoczęcia prac nad tworzeniem nowych regulacji w zakresie działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej implementacji zapisów dyrektywy Solvency II,
- zatrudnianiem pracowników w ramach posiadanych wakujących stanowisk pracy celem zapewnienia terminowego i prawidłowego wykonywania zadań poszczególnych komórek organizacyjnych w Ministerstwie Finansów,
- ponadto Ministerstwo Finansów zatrudnia absolwentów KSAP włączając się w proces organizacji pierwszego ich zatrudnienia."
(…)

NABÓR NA STANOWISKA NACZELNIKÓW URZĘDÓW SKARBOWYCH I DYREKTORÓW IZB SKARBOWYCH

Zgodnie z § 47 Regulaminu Organizacyjnego Ministerstwa Finansów do zadań Biura Dyrektora Generalnego należy „opracowywanie projektów decyzji dotyczących powołania, zmiany warunków zatrudnienia oraz odwołania w odniesieniu do kadry kierowniczej terenowych jednostek organizacyjnych resortu finansów, w stosunku do której decyzje podejmuje Minister, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej lub Szef Służby Celnej". W związku z powyższym w ocenie Biura Dyrektora Generalnego zbiór dokumentów osobowych nie może stanowić źródła wiedzy w zakresie przeprowadzanych na stanowiska dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych konkursów.
Odnośnie powołanych dyrektorów izb skarbowych, w dniu 7.09.2011 r. Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego wyjaśniła m.in., że zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 19 listopada 2003 roku w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych (Dz. U. Nr 209, poz. 2027 ze zm.) jest szesnaście izb skarbowych. Czternaście stanowisk dyrektorów izb skarbowych zostało obsadzonych w drodze powierzenia pełnienia obowiązków na ww. stanowisku zgodnie z art. 5 ust. 5c ustawy z dnia 21 czerwca 1996 roku o urzędach i izbach skarbowych (Dz. U. z 2004 roku Nr 121, poz. 1267 z późn. zm.). Stanowiska Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu oraz Dyrektora Izby Skarbowej w Zielonej Górze zostały obsadzone w drodze mianowania na podstawie art. 4 ustawy z dnia 16 września 1982 roku o pracownikach urzędów państwowych (obecnie Dz. U. z 2001 roku, Nr 86 poz. 953 z późn. zm.). Dyrektor Izby Skarbowej w Opolu została mianowana z dniem 10 sierpnia 1991 roku natomiast Dyrektor Izby Skarbowej w Zielonej Górze z dniem 01 kwietnia 1991 roku.
W okresie objętym kontrą MF przeprowadziło następujące konkursy na naczelników urzędów skarbowych:
- konkurs ogłoszony w dniu 30.10.2008 r. na naczelników 201 urzędów skarbowych,
- konkurs ogłoszony w dniu 25.06.2009 r. na naczelników 69 urzędów skarbowych,
- konkurs ogłoszony w dniu 31.07.2009 r. na naczelników 41 urzędów skarbowych,
- konkurs ogłoszony w dniu 15.01.2010 r. na naczelników 6 urzędów skarbowych,
- konkurs ogłoszony w dniu 22.03.2010 r. na naczelników 2 urzędów skarbowych,
- konkurs ogłoszony w dniu 09.05.2011 r. na naczelników 61 urzędów skarbowych.

Analizie poddano łącznie 77 konkursów zorganizowanych na naczelników 26 urzędów skarbowych.
Odnośnie konkursu ogłoszonego w dniu 30.10.2008 r. do badania wybrano 23 konkursy na naczelników urzędów skarbowych w następujących miastach: Bolesławiec, Świdnica, Radzyń Podlaski, Sulęcin, Kraków (II US), Olkusz, Grójec, Nw. Dwór Mazowiecki, Sokołów Podlaski, Warszawa - Praga, Węgrów, Radom IIIMUS, Łańcut, Bielsk Podlaski, Kolno, Jędrzejów, Kazimierza Wielka, Kielce (II US), Olsztyn (WM US), Ostrzeszów, Poznań - Nw Miasto, Wolsztyn, Wałcz.
W zakresie konkursów ogłoszonych w dniu 25.06.2009 r. do badania wybrano 16 konkursów na naczelników urzędów skarbowych w następujących miastach: Bolesławiec, Świdnica, Sulęcin, Kraków (II US), Olkusz, Nw. Dwór Mazowiecki, Sokołów Podlaski, Węgrów, Łańcut, Bielsk Podlaski, Kolno, Jędrzejów, Kazimierza Wielka, Kielce (II US), Poznań - Nw Miasto, Wolsztyn.
Odnośnie konkursów z dnia 31.07.2009 r. do badania wybrano 10 konkursów na naczelników urzędów skarbowych w następujących miastach: Lipno, Radzyń Podlaski, Pabianice, Grójec, Warszawa - Praga, Radom IIIMUS, Olsztyn (WM US), Ostrzeszów, Gryfino, Wałcz.
W zakresie konkursów z dnia 15.01.2010 r. do badania wybrano 2 konkursy na naczelników urzędów skarbowych w następujących miastach: Lipno, Gryfino.
W konkursie zorganizowanym w dniu 22.03.2010 r. do badania wybrano 1 konkurs na naczelnika urzędu skarbowych w Pabianicach.
Konkursy ogłoszone w dniu 09.05.2011 r. na naczelników US następujących miastach: Bolesławiec, Świdnica, Lipno, Radzyń Podlaski, Sulęcin, Pabianice, II US w Krakowie, Olkusz, Grójec, Nw. Dwór Mazowiecki, Sokołów Podlaski, Warszawa - Praga, Węgrów, III MUS w Radomiu. Łańcut, Bielsk Podlaski. Kolno, Jędrzejów, Kazimierza Wielka, II US w Kielcach, WM US w Olsztynie, Ostrzeszów, Poznań Nw. Miasto, Wolsztyn, Wałcz, do końca I półrocza 2011 r. były w trakcie realizacji.

Z badanej dokumentacji wynikam, in., że:
•        - we wszystkich zbadanych konkursach Minister Finansów ogłosił konkurs na naczelnika urzędu skarbowego poprzez zamieszczenie ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Finansów,
•        - we wszystkich zbadanych przypadkach wystosowano polecenie do jednostek podległych by informację o konkursie zamieścić w miejscu powszechnie dostępnym,
•        - ogłoszenie o konkursie zawierało wszystkie elementy określone w § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie trybu powołania komisji i przeprowadzania konkursów na stanowisko dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego,
•        - zgodnie z §6 ust. 3 ww. rozporządzenia, kandydatom wyznaczono 14 dniowy termin na złożenie dokumentów,
•        - zgodnie z §2 ww. rozporządzenia, Minister Finansów powołał komisję konkursową,
•        - zgodnie z §3 ust 1 Minister Finansów wyznaczył przewodniczącego komisji konkursowej,
•        - z posiedzeń komisji był sporządzany protokół,
•        - komisja zatwierdziła testy zawodowe i pytania problemowe wraz z wzorcami odpowiedzi,
•        - nie wystąpiły przypadki, by osoby biorące udział w przygotowaniu i przeprowadzaniu konkursu na stanowisko naczelnika urzędu skarbowego brały udział w konkursie,
•        - w badanych konkursach uczestnicy wywiązali się z obowiązków określonych w §8 ust 1 powołanego rozporządzenie z wyjątkiem 3 kandydatów, którzy nie spełnili wymogów formalnych,
•        - wystąpiło 7 przypadków, w których komisja wzywała do uzupełnienia braków w dokumentach,
•        - komisja podjęła uchwałę o dopuszczeniu kandydatów do konkursu z wyjątkiem 3 kandydatów, którzy nie zostali dopuszczeni,
•        - uchwały o dopuszczeniu do udziału w konkursie zostały podjęte zgodnie z zasadami określonymi w § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2008 r. w sprawie powołania komisji i przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego ,
•        - przewodniczący komisji zawiadomił uczestników konkursu dopuszczonych do wzięcia udziału w konkursie o terminie i miejscu przeprowadzenia konkursu,
•        - konkurs składał się z dwóch części: sprawdzianu wiedzy zawodowej oraz oceny predyspozycji i zdolności ogólnych a także umiejętności kierowniczych,
•        - nie stwierdzono, żeby konkursy przeprowadzano niezgodnie z zasadami określonymi w§ 16 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2008 r. w sprawie powołania komisji i przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego,
•        - komisje konkursowe podjęły uchwały o wynikach konkursu,
•        - komisja konkursowa wskazała przy uczestnikach konkursu sumę punktów przez nich uzyskaną,
•        - przewodniczący komisji zawiadomił uczestników konkursu o wynikach konkursu, w terminie 7 dni od zakończenia konkursu
•        - ponowny konkurs, z powodu niewyłonienia ani jednego kandydata, został ogłoszony w terminie 30 dni od zakończenia poprzedniego konkursu w 17 urzędach,
•        - w 5 przypadkach uczestnicy złożyli odwołanie od wyników konkursu żądając ponownego przeliczenia punktacji, za każdym razem komisja podtrzymała swoje stanowisko,
•        - nie było przypadku unieważnienia konkursu,
•        - w przypadku trzech urzędów skarbowych, tj. w Grójcu, III Mazowieckim US w Radomiu oraz w Pabianicach, nie powołano naczelnika urzędu skarbowego (zgodnie z ww. art. 5 ust 5e ustawy o urzędach i izbach skarbowych) pomimo, że przeprowadzony konkurs wyłonił kandydata. Na ww. stanowiska Minister Finansów ogłosił w dniu 9 maja 2011 r. kolejne konkursy.
•        - w zbadanej próbie Minister Finansów powołał na naczelników urzędów skarbowych osoby, które uzyskały najlepsze wyniki w: US w Łańcucie (konkurs z dnia 25.06.2009 r.), US w Radzyniu Podlaskim (konkurs z dnia 31.07.2009 r.), US w Gryfinie (konkurs z dnia 15.01.2010 r.).

Z wyjaśnień uzyskanych w Biurze Dyrektora Generalnego wynika, że co najmniej od 2006 r. (taki zakres czasowy obejmują dane BDG) nie były przeprowadzane konkursy na dyrektorów izb skarbowych i wg stanu na dzień 30.06.2011 r. spośród 16 izb skarbowych, w 14 izbą kierują osoby, którym powierzono obowiązki dyrektora. Stanowiska p.o. dyrektorów izb skarbowych obsadzone zostały zgodnie z art. 5 ust. 5c ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych (Dz.U. z 2004 r. Nr 121, poz. 1267 ze zm.). Natomiast 2 stanowiska (16-14) tj. Dyrektora Izby Skarbowej w Opolu i w Zielonej Górze zostały obsadzone w drodze mianowania na podstawie art. 4 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (obecnie Dz.U. z 2001 r. Nr 86, poz. 953 ze zm.). Dyrektor Izby Skarbowej w Opolu została mianowana z dniem 10.08.1991 r. a w Zielonej Górze z dniem 1.04.1991 r.

W odpowiedzi na pytania: dlaczego od 2006 r. nie były przeprowadzane konkursy na dyrektorów izb skarbowych oraz jakie przeszkody uniemożliwiły organizację i przeprowadzenie konkursów na dyrektorów izb skarbowych, dyrektor Departamentu AP w dniu 21.09.2011 r. wyjaśnił m.in., że:
„...W wyniku zmian kadrowych, których eskalacja miała miejsce w latach 2006 - 2007, polegających na odwoływaniu dyrektorów izb skarbowych oraz naczelników urzędów skarbowych i następnie „bezkonkursowym", tymczasowym powierzaniu pełnienia obowiązków dyrektora/naczelnika, jeszcze do niedawna większość urzędów skarbowych kierowana była przez pełniących obowiązki naczelnika. Należy również podkreślić, że gdy dokonywano zmian na ww. stanowiskach, trwały w poprzedniej kadencji Sejmu prace legislacyjne nad rządowym projektem zmiany ustawy o urzędach i izbach skarbowych, mające na celu utworzenie skarbowego zasobu kadrowego, w którego skład wchodziłyby osoby, którym powierzono pełnienie obowiązków dyrektora /naczelnika, a z którego to zasobu Minister Finansów powoływałby dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych, wyłącznie wedle własnego uznania, bez przeprowadzenia jakichkolwiek postępowań konkursowych. W okresie od października 2005 r.8 dokonano zmian na stanowiskach dyrektorów /naczelników w następującej liczbie urzędów: Izby Skarbowe 14 na 16, co stanowi 80% wszystkich izb skarbowych, Urzędy Skarbowe 199 na 401, co stanowi 50% wszystkich urzędów skarbowych.
Decyzja o przeprowadzeniu w pierwszej kolejności konkursów na naczelników urzędów skarbowych wynikała z faktu, że w tym obszarze istniały największe potrzeby, z uwagi na skalę zjawiska, tj. odwołanie naczelników aż 199 urzędów skarbowych. Ponadto, decydujące znaczenie miała tu także okoliczność, iż naczelnik urzędu skarbowego jest organem do 30 października 2008 r. I instancji, to jest tym organem, który ma najczęstszy i bezpośredni kontakt z największą grupą podatników, znacznie większą niż dyrektor izby skarbowej. Konieczność zapewnienia prawidłowej realizacji zadań najpierw przez organy I instancji była priorytetem przy ustalaniu kolejności konkursów.
Jak się okazało, decyzja była prawidłowa, gdyż do chwili obecnej, pomimo znacznego wysiłku organizacyjnego, nie udało się jeszcze obsadzić wszystkich stanowisk naczelników w wyniku konkursów.
"

W wyjaśnieniach z dnia 6 października 2011 r. znak: AP2/0800/1/SYW/11/BM19-14609 Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów Pan Andrzej Parafianowicz podał m. in. co następuje:
„W kwestii decyzji Ministra Finansów o niepowołaniu kandydatów na stanowiska naczelników urzędów skarbowych, pomimo wygrania przez nich konkursów na te stanowiska, tj. w oparciu o art. 5 ust. 5e ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych (Dz. U. z 2004 r. Nr 121, poz. 1267 z późn. zm.), należy zauważyć, ze ww. przepis, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych może nie powołać na stanowisko naczelnika urzędu skarbowego kandydata wyłonionego w drodze konkursu w przypadku, jeżeli żaden z kandydatów nie gwarantuje obiektywnego wypełniania obowiązków naczelnika urzędu skarbowego - nie nakłada na Ministra Finansów obowiązku informowania (z urzędu) kandydatów na stanowisko naczelnika urzędu skarbowego, którzy w postępowaniu konkursowym uzyskali wymaganą liczbę punktów i nie zostali na to stanowisko powołani, ani też nie obliguje Ministra Finansów do wskazania konkretnych przyczyn niepowołania na te stanowiska. Z orzecznictwa Sądu Najwyższego ponadto wynika, że powoływanie i odwoływanie naczelników urzędów skarbowych to element ich podległości i metoda sprawowania nad nimi kontroli (m.in. wyrok z dnia 8 kwietnia 2008 r. sygn. I PK 250/07). Powyższe jednoznacznie wskazuje, że jest to autonomiczna decyzja Ministra Finansów. ...(...)....
Niezależnie od powyższego, pragnę zapewnić, że wszystkie decyzje personalne znajdujące się w kompetencji Ministra Finansów, są podejmowane w oparciu o obiektywne przesłanki, wynikające z oceny dokonywanej indywidualnie dla każdej sprawy. W szczególności są to informacje i opinie znajdujące się w posiadaniu departamentów Ministerstwa Finansów nadzorujących pracę organów podatkowych oraz dyrektora właściwej izby skarbowej, który, sprawując nadzór nad urzędami skarbowymi, dysponuje najszerszą wiedzą na temat prawidłowości i efektywności funkcjonowania poszczególnych jednostek....(...)... Odnosząc się natomiast do kwestii braku konkursów na stanowiska dyrektorów izb skarbowych, ...(...)... Naczelnik urzędu skarbowego jest organem I instancji w sprawach postępowań podatkowych, to jest tym organem, który ma stały kontakt z największą grupą podatników, bezpośrednio odpowiada za ciągłość i prawidłowość ich bieżącej obsługi. Konieczność zapewnienia prawidłowej realizacji zadań - zarówno w zakresie spraw podatkowych, jak i egzekucyjnych - przez organy I instancji była w związku z tym, priorytetem przy ustalaniu kolejności konkursów. Należy również zauważyć, że potrzeby w tym zakresie były największe w 2008 r., prawie 200 osób pełniło obowiązki naczelników urzędów skarbowych, co również bezsprzecznie zadecydowało o kolejności wyboru tych konkursów. Taki stan rzeczy w pełni uzasadniał podjęte, na szeroką skalę, działania naprawcze.
Kolejnym etapem, po zakończeniu postępowań konkursowych na stanowiska naczelników urzędów skarbowych, będzie ogłoszenie konkursów na dyrektorów izb skarbowych."
W przypadku konkursów ogłoszonych w dniu 15.01.2010 r. oraz w dniu 22.03.2010 r. Minister Finansów w dniu 30.08.2010 r. powołał wspólną komisję do przeprowadzenia konkursów na naczelników urzędów skarbowych. W przypadku konkursu ogłoszonego w dniu 15.01.2010 r. powołanie komisji nastąpiło po 7 miesiącach od ogłoszenia, w przypadku konkursu ogłoszonego w dniu 22.03.2010 r. po upływie 5 miesięcy. Przepisy rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie trybu powoływania komisji i przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego, nie wskazują terminu powołania komisji. W wyjaśnieniach z dnia 21.09.2011 r. Dyrektor Departamentu AP podał m. in., że: „...terminy powołania komisji nie miały żadnego znaczenia, z punktu widzenia prawidłowości przeprowadzenia postępowali konkursowych, nie wystąpiły również żadne okoliczności mające wpływ na te terminy. Należy bowiem zauważyć, że czynności przygotowawcze do konkursu, o charakterze logistycznym, przeprowadzał Departament AP, a nie komisja, zatem czynności te mogły być podejmowane (i były) niezależnie od powołania komisji. Ponadto kandydaci przystępujący do konkursów winni byli otrzymać odpowiednio długi czas na przygotowanie się do nich. Z tego powodu stosunkowo odległy termin przeprowadzenia konkursów nie implikował konieczności szybkiego  powołania komisji.  Należy mieć również na uwadze,  że przepisy ww.
rozporządzenia w sprawie trybu powołania komisji i przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego wskazują, kto może być członkiem komisji. Zatem uczestnictwo poszczególnych członków w pracach komisji nie mogło stanowić przeszkody bądź utrudnienia w wykonywaniu bieżącej pracy przez departamenty, w których członkowie komisji pracują na co dzień."
W wyniku rozstrzygnięcia konkursu ogłoszonego w dniu 31.07.2009 r. na naczelnika US w Radzyniu Podlaskim, w dniu 19.02.2010 r. powołano na stanowisko naczelnika kandydata wyłonionego w konkursie. W wyniku rozstrzygnięcia konkursu ogłoszonego w dniu 25.06.2009 r. na naczelnika US w Łańcucie, w dniu 19.02.2010 r. powołano na stanowisko naczelnika kandydata wyłonionego w konkursie. W dniu 9.05.2011 r. ponownie ogłoszono konkurs na naczelników w wymienionych urzędach. W odpowiedzi na pytanie dlaczego ogłoszono ponowny konkurs na naczelników ww. urzędów. Dyrektor Departamentu AP w dniu 21.09.2011 r. wyjaśnił m.in., że: „Naczelnicy urzędów skarbowych w Łańcucie i Radzyniu Podlaskim, powołani z dniem 18 lutego 2010 r. w wyniku przeprowadzonych konkursów, zostali z tych stanowisk odwołani z dniem odpowiednio 30 listopada i 1 grudnia 2010 r., a osoby wyznaczone do pełnienia obowiązków tymczasowo sprawują ww. funkcje. Mając zatem na uwadze potrzebę realizacji ustawowego zapisu zawartego w art. 5 ust. 5a ustawy o urzędach i izbach skarbowych, Minister Finansów w dniu 9 maja 2011 r. ogłosił konkursy na ww. stanowiska."

Naczelnicy Urzędów Skarbowych w Łańcucie i Radzyniu Podlaskim zostali odwołani na wnioski Dyrektorów Izb Skarbowych: w Rzeszowie z dnia 26.11.2010 r. i w Lublinie z dnia
22.10.2010 r., na podstawie art. 5 ust.4b pkt 2 ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych (Dz.U. z 2004 r. Nr 121, poz. 1267 ze zm.).
W dniu 9.05.2011 r. ogłoszone zostały konkursy na naczelnika m.in. w następujących urzędach skarbowych: US w Bolesławcu, US w Świdnicy, US w Sulęcinie. II US w Krakowie, US w Olkuszu. US w Nw. Dworze Maz., US w Sokołowie Podlaskim, US Warszawa-Praga, US w Węgrowie, US w Bielsku Podlaskim, US w Kolnie, US w Jędrzejowie, US w Kazimierzy Wielkiej, II US w Kielcach, Warm.-Maz. US w Olsztynie, US w Ostrzeszowie, US w Poznaniu-Nw.Miasto, US w Wolsztynie, US w Wałczu.

Poprzednie konkursy na naczelników US w Grójcu i III Mazowieckim US w Radomiu zakończyły się 16 grudnia 2009 r. nie wyłaniając kandydatów lub wyłonieni kandydaci zostali powołani na stanowisko naczelnika w innym urzędzie skarbowym (startowali w kilku konkursach).
W dniu 9.05.2011 r. Minister Finansów ogłosił kolejne konkursy na stanowiska naczelników w US w Grójcu i III Mazowieckim US w Radomiu.
Zgodnie z art. 5 ust. 5f ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych9, w przypadku gdy dwa kolejne konkursy nie wyłonią kandydata oraz w przypadku, o którym mowa w ust. 5e, minister właściwy do spraw finansów publicznych może powołać osobę na stanowiska wymienione w ust. 4 (tj. dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego) bez konkursu.
W § 18 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie trybu powoływania komisji i przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora izby skarbowej i naczelnika urzędu skarbowego wskazano, że jeżeli konkurs nie wyłoni przynajmniej jednego kandydata na stanowisko, na które przeprowadzany jest konkurs, minister właściwy do spraw finansów publicznych ogłasza konkurs ponownie w terminie 30 dni od dnia zakończenia poprzedniego konkursu. W tym przypadku nie wskazano ograniczenia dwóch konkursów.
W odpowiedzi na pytania dlaczego (blisko 1,5 roku) zwlekano z ogłoszeniem ponownych konkursów na naczelników w tych urzędach skarbowych oraz czy Ministerstwo Finansów dostrzega potrzebę zmian w ustawie o urzędach i izbach skarbowych w zakresie ograniczenia liczby przeprowadzanych konkursów do dwóch, Dyrektor Departamentu AP w dniu 21.09.2011 r. wyjaśnił, że: „W kwestii liczby konkursów, do przeprowadzenia których, zobowiązany jest Minister Finansów przed powołaniem osoby na stanowisko naczelnika urzędu skarbowego, należy zauważyć, że z przepisów (art. 5 ust. 5f) ww. ustawy o urzędach i izbach skarbowych wynika, iż są to, co do zasady, 2 konkursy. Jednocześnie żaden przepis nie zabrania Ministrowi Finansów przeprowadzenia większej liczby konkursów, jak również nie obliguje do prowadzenia nieskończonej ich ilości, w celu wyłonienia kandydatów na stanowisko naczelnika urzędu skarbowego.
Odnośnie wymienionych w piśmie 21 konkursów, które zakończyły się w dniu 16 grudnia 2009 r., Departament AP informuje, że we wszystkich przypadkach był to drugi konkurs na stanowisko naczelnika urzędu skarbowego, który nie wyłonił kandydata. W związku z tym, jak wynika z przytoczonych wcześnie przepisów, Minister Finansów mógł skorzystać z prawa, o którym mówi art. 5 ust. 5f ustawy, tj. powołać na stanowisko osobę bez konkursu łub ogłosić kolejny konkurs. Natomiast przytoczony w piśmie § 18 ww. rozporządzenia, zgodnie z którym, Jeżeli konkurs nie wyłoni przynajmniej jednego kandydata na stanowisko, na które przeprowadzany jest konkurs, minister właściwy do spraw finansów publicznych ogłasza konkurs ponownie w terminie 30 dni od dnia zakończenia poprzedniego konkursu" dotyczy tylko pierwszego konkursu. Interpretacja przepisu aktu wykonawczego, w oderwaniu od analizy także przepisów ustawy, przeczyłaby ustawowej regulacji art. 5 ust. 5f ustanawiającej limit 2 konkursów.
Zatem nieuprawnione jest stawianie przez kontrolującego tezy w pytaniu, „dlaczego tak długo (...) zwlekano z ogłoszeniem ponownych konkursów (...)" skoro przepisy nie obligowały do przeprowadzenia kolejnych.
W kwestii ewentualnych zmian odnośnie ograniczonej do 2 liczby konkursów, Departament AP uprzejmie informuje, że nie wyklucza, iż rozważy zmiany w tym zakresie.
"

Z danych otrzymanych z BDG wynika, że na dzień 1.01.2011 r. z 400 urzędów skarbowych, w 154 na stanowiska naczelnika powołano osoby wyłonione w konkursie, 69 naczelników to osoby pełniące obowiązki, a 177 objęło swoje stanowiska przed zmianą przepisów. W odpowiedzi na pytanie jakie są przyczyny, że zaledwie w 38,5% urzędów skarbowych funkcję naczelnika pełnią osoby wyłonione w konkursach oraz czy i jakie działania zamierza podjąć Ministerstwo Finansów, Dyrektor Departamentu AP w dniu 21.09.2011 r. wyjaśnił m.in., że: „Odnośnie danych dotyczących konkursów, opracowanych przez Biuro Dyrektora Generalnego (przekazanych również do wiadomości Departamentu AP przy piśmie z dnia 22 lipca 2011 r. znak BDG1/0800/01/SKY/11/3534) należy zauważyć, że liczba 154 naczelników urzędów skarbowych wyłonionych w drodze konkursu wg stanu na dzień 1 stycznia 2011 r. (na 400 istniejących urzędów skarbowych) dotyczy konkursów przeprowadzanych od 2008 r. Należy przy tym zauważyć, że liczba ta winna odnosić się tylko do liczby osób odwołanych po 1 września 2003 r., gdyż wcześniejsze regulacje ustawy o urzędach skarbowych i izbach skarbowych nie nakładały obowiązku przeprowadzania konkursów na naczelników. Natomiast jak wynika z informacji BDG na dzień 1 stycznia 2011 r. urzędów, w których stanowiska naczelników zajmowały osoby jedynie pełniące obowiązki naczelnika było 69, co stanowiło jedynie 17% wszystkich jednostek. (...) jeśli chodzi natomiast o działania, jakie zamierza podjąć Ministerstwo Finansów w tej sytuacji to należy zauważyć, że działania zmierzające do obsadzenia wszystkich stanowisk naczelników urzędów skarbowych w trybie określonym ustawą o urzędach i izbach skarbowych trwają nieprzerwanie od 2008 r., kiedy Ministerstwo Finansów, po zmianach kadrowych, których eskalacja - jak już na wstępie wspomniano - miała miejsce w latach 2006 - 2007, rozpoczęło systematyczne organizowanie konkursów. Na marginesie należy także wspomnieć, że obsługę techniczną postępowań konkursowych prowadzi w Departamencie AP Wydział Nadzoru, w skład którego wchodzi 5 osób (wraz z naczelnikiem). Wydział ten realizuje również inne zadania o charakterze strategicznym, m.in. opracowuje coroczne „Zadania dla dyrektorów izb skarbowych i naczelników urzędów skarbowych", wytyczne do akcji PIT, a obecnie zaangażowany jest w sprawy dotyczące kontroli zarządczej w podległych jednostkach. Zatem zadania dotyczące konkursów nie są jedynymi, które realizuje. Jednocześnie Departament AP nie posiada zasobów kadrowych, które można by do tego Wydziału przesunąć i wykorzystać w celu realizacji postępowań konkursowych."[/legend]

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


04 gru 2011, 14:18
Zobacz profil WWW
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Ale się wytłumaczyli.

Z wyjaśnienia MF wynika, że naczelnik AP Wydziału Nadzoru nie radzi sobie z powierzonymi zadaniami w 5 osobowej komórce organizacyjnej.
Nie chciał bym być w jego skórze gdyby pracował w US. Tu konkursy organizuje się kilka razy w roku i równolegle realizuje bieżące zadania i nikt się nie pyta, czy da sobie radę.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


04 gru 2011, 22:15
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA21 cze 2007, 18:29

 POSTY        26
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Myślę , że już wszystko roztrzygnięte przed konkursem, a napewno w Wielkoplsce.


05 gru 2011, 20:09
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA09 lis 2011, 09:57

 POSTY        5
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Mamy I-e wyniki: Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu -Marcin Kuś :rotfl:


14 gru 2011, 10:05
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA18 maja 2009, 17:42

 POSTY        5
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
czy to pierwsze powołania na NUS-a, czy tylko wynik po egzaminie ustnym?????


14 gru 2011, 15:06
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 20:34

 POSTY        209
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Gdzie są opublikowane wyniki lub informacje o powołaniu?


14 gru 2011, 16:15
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA03 sie 2009, 19:35

 POSTY        113
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Vende                    



Mamy I-e wyniki: Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu -Marcin Kuś :rotfl:

"Stary kotlet" ten wynik był już znany od dawna czytaj=--===
komis                    



Gdzie są opublikowane wyniki lub informacje o powołaniu?
Były już znane zanim się zaczęły konkursy. Jakbyś latał jak rakieta od posłów lewicy do prawicy i przeleciał przez całą IS Katowice to też byś już znał wynik.c'est la vie :sex:


14 gru 2011, 17:02
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA29 maja 2007, 19:32

 POSTY        53
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
inspektor                    



(..) Należy również zauważyć, że potrzeby w tym zakresie były największe w 2008 r., prawie 200 osób pełniło obowiązki naczelników urzędów skarbowych, co również bezsprzecznie zadecydowało o kolejności wyboru tych konkursów. Taki stan rzeczy w pełni uzasadniał podjęte, na szeroką skalę, działania naprawcze.
Kolejnym etapem, po zakończeniu postępowań konkursowych na stanowiska naczelników urzędów skarbowych, będzie ogłoszenie konkursów na dyrektorów izb skarbowych.


Ano prawie to i prawda, tyle że zapomnieli dodać, że tych 200 p.o. naczelników , których PO zastała na początku 2008 roku, zamieniła na SWOICH - także p.o. Pierwsza edycja pełniących obowiązki działała niecałe 2 lata (z tego co pamiętam w moim (byłym juz) US - od maja 2006 roku do kwietnia 2008 roku). Obecni są już 3 lata pełniącymi obowiązki i nie bardzo to komukolwiek przeszkadza.. Co do DIS - ów to już kompletna paranoja.. a może świadome działanie <_<


14 gru 2011, 18:34
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA21 wrz 2009, 15:19

 POSTY        16
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Vende                    



Mamy I-e wyniki: Pierwszy Śląski Urząd Skarbowy w Sosnowcu -Marcin Kuś :rotfl:

A kto to jest i kto go namaścił.
A co z innymi urzędami, gdzie info?


14 gru 2011, 22:07
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA21 maja 2009, 07:32

 POSTY        115
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
6.12.2011 r. zakopertowane zostały wyniki konkursu. Wszyscy startujący powinni je otrzymać w tym tygodniu. Jeszcze 7 dni na odwołania i oficjalne wnioski DIS -ów mogą wpłynąć na sylwestra.


15 gru 2011, 07:21
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA09 lis 2011, 09:57

 POSTY        5
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Zasłużył w pełni na to stanowisko!Nie znosi donosicielstwa i knucia.Zawsze radosny i życzliwy dla pracowników.Po prostu człowiek kryształ.Stroni od protekcji, wszystko co osiągnoł zawdzięcza sobie. 3mmsie-- Oczywiście Marcin Kuś


15 gru 2011, 14:00
Zobacz profil
Nowicjusz

 REJESTRACJA02 cze 2009, 06:55

 POSTY        1
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Z jakiej bajki wyskoczyłeś, że w to wierzysz?
On został już namaszczony zanim wystartował...


15 gru 2011, 16:47
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA29 paź 2009, 17:12

 POSTY        360
Post Re: Znamy zasady wyboru nowych NUSów, znamy wyniki
Vende                    



Zasłużył w pełni na to stanowisko!Nie znosi donosicielstwa i knucia.Zawsze radosny i życzliwy dla pracowników.Po prostu człowiek kryształ.Stroni od protekcji, wszystko co osiągnoł zawdzięcza sobie. 3mmsie-- Oczywiście Marcin Kuś

Jeśli pracownicy US z Sosnowca nie protestują to zostawcie w spokoju Pana Marcina Kusia.
Są inni, którym na pewno kubeł zimnej wody by się przydał.
Nie posiadają umiejętności zarządzania zasobem ludzkim nawet z książek, a co mówić z doświadczenia. Ale tacy nami rządzą, puki co.
"Głupi żeś, ale przy korycie żeś, chociaż nie potrafisz z niego umiejętnie i z kulturą jeść "


15 gru 2011, 18:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2158 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130 ... 155  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron