Teraz jest 06 wrz 2025, 05:44



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  idź do strony:  1, 2  Następna strona
Palenie tytoniu i normy powierzchni (UKS W-wa) 
Autor Treść postu
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Palenie tytoniu i normy powierzchni (UKS W-wa)
Temat zakładam na forum "UKS Warszawa", bo doszły mnie informacje o nieprzestrzeganiu zakazu palenia w miejscu pracy w moim Urzędzie. Pozwoliłem sobie nawet na pismo w tej sprawie (oraz w sprawie norm powierzchniowych w biurze) do Dyrektora UKS Warszawa:


SZIP/9/2011                                        Radom, dnia  2011-10-26
Pan
Aleksy Oszmiańczuk
Dyrektor
Urzędu Kontroli Skarbowej
w Warszawie


Na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 24 czerwca 1983 r. o społecznej inspekcji pracy wnoszę o:
1.        Niezwłoczne przeprowadzenie pomiarów w sekretariacie UKS Warszawa znajdującym się na parterze (biuro podawcze). Z lustracji ogólnej wynika, że w pomieszczeniu tym z dużym prawdopodobieństwem nie są zachowane normy wolnej powierzchni podłogi (nie zajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt biurowy, kosze na śmieci, krzesła, biurka, itp.) przypadającej na jednego pracownika, wynikającej z § 19 ust. 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Proszę jednocześnie o przedstawienie wyników pomiaru tak (w tym szkiców sytuacyjnych), abym mógł zweryfikować prawidłowość ich przeprowadzenia.
2.         W związku z uzyskaną informacją, że w siedzibie UKS Warszawa zdarzać się mogą przypadki palenia tytoniu w miejscach niedozwolonych, proszę o bezzwłoczne poinformowanie pracowników - w formie komunikatu na stronie intranetowej Urzędu - o zakazie takiego postępowania. Informuję jednocześnie, że nie wykluczam okresowych kontroli pomieszczeń pracowniczych w tym zakresie, również pomieszczeń zajmowanych przez kierujących poszczególnymi pionami i wydziałami Urzędu.
Powyższe zalecenia proszę dołączyć w formie wydruku do zakładowej księgi zaleceń. O podjętych działaniach proszę mnie powiadomić.


A jak jest w Waszych Urzędach? Są "równi i równiejsi" w sprawie palenia? Powierzchnia wolna podłogi jest wszędzie zachowana?

[legend=ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy]§ 19. 1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach.
2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).
§ 20. 1. Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż:
       1)        3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia;
       2)        3,3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.
2. Wysokość pomieszczeń, o których mowa w ust. 1, może być obniżona w przypadku zastosowania klimatyzacji - pod warunkiem uzyskania zgody państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.
3. Wysokość określona w ust. 1 pkt 1 może być zmniejszona do:
       1)        2,5 m w świetle:
a)        jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych  jest nie więcej niż 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia lub
b)        w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych, określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika  przypada co najmniej 15 m3 wolnej objętości pomieszczenia;
       2)        2,2 m w świetle - w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym, dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do większego pomieszczenia.
4. Wysokość pomieszczenia czasowej pracy nie może być mniejsza niż:
       1)        2,2 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla  zdrowia;
       2)        2,5 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.
5. W pomieszczeniu o stropie pochyłym wymagania określone w ust. 1, 3 i 4 stosuje się do średniej wysokości pomieszczenia, przy czym w najniższym miejscu wysokość pomieszczenia nie może być mniejsza w świetle niż 1,9 m (licząc od poziomu podłogi do najniżej położonej części konstrukcyjnej sufitu).
§ 21. 1. Do pomieszczeń i stanowisk pracy położonych na różnych poziomach powinny prowadzić bezpieczne dojścia stałymi schodami lub pochylniami.
2. Nawierzchnie schodów, pomostów i pochylni nie powinny być śliskie, a w miejscach, w których może występować zaleganie pyłów - powinny być ażurowe.
3. Zamocowane na stałe drabiny lub klamry mogą być stosowane jako dojścia dodatkowe oprócz schodów, a zamiast schodów - tylko w wyjątkowych przypadkach uzasadnionych względami użytkowymi lub gdy nie ma technicznych możliwości ich zastosowania.
4. Wymagania, jakie powinny spełniać schody i pochylnie, określają przepisy techniczno-budowlane.
§ 22. 1. Wymiary otworów drzwiowych w każdym pomieszczeniu powinny być odpowiednie do liczby pracowników z nich korzystających oraz do rodzaju i wielkości używanych urządzeń transportowych i przemieszczanych ładunków. Wymiary otworów drzwiowych określa Polska Norma.
2. Sposób otwierania drzwi z pomieszczeń pracy i z pomieszczeń higienicznosanitarnych powinien odpowiadać wymaganiom przepisów techniczno-budowlanych i dotyczących ochrony przeciwpożarowej.
3. Drzwi rozsuwane muszą być wyposażone w urządzenia zapobiegające ich wypadnięciu z prowadnic.
4. Drzwi i bramy otwierające się do góry muszą być wyposażone w urządzenia zapobiegające ich przypadkowemu opadaniu.
5. Wrota bram powinny być wyposażone w urządzenia zapobiegające ich przypadkowemu zamknięciu.
6. Wahadłowe drzwi i bramy muszą być przezroczyste lub posiadać przezroczyste panele.
7. Drzwi i bramy przezroczyste powinny być wykonane z materiału odpornego na rozbicie lub ze szkła hartowanego oraz odpowiednio oznakowane w widocznym miejscu.
8. Pomiędzy pomieszczeniami nie należy wykonywać progów, chyba że warunki techniczne wymagają ich zastosowania. W takich przypadkach należy je oznaczyć w sposób widoczny.
9. Drzwi i bramy otwierane i zamykane mechanicznie powinny tak funkcjonować, aby nie stwarzały zagrożenia urazem. Drzwi takie powinny mieć zamontowane łatwo rozpoznawalne i łatwo dostępne z obu stron urządzenie do ich zatrzymywania, a także powinny być przystosowane do ręcznego otwierania.
§ 23. Pomieszczenia pracy, w których przebywają pracownicy, nie mogą być zamykane w sposób uniemożliwiający wyjście z pomieszczenia. Jeżeli istnieją względy wymagające zamykania pomieszczeń w czasie pracy przed osobami nieupoważnionymi, należy stosować przy drzwiach zamki uniemożliwiające wejście z zewnątrz, a jednocześnie umożliwiające wyjście z pomieszczenia bez użycia klucza. W takiej sytuacji należy przewidzieć możliwość powiadamiania pracowników znajdujących się w takich pomieszczeniach o niebezpieczeństwie grożącym z zewnątrz.
§ 24. 1. Szyby w oknach oraz inne przedmioty i powierzchnie szklane, znajdujące się w pomieszczeniach pracy, narażone na uszkodzenia w związku z rodzajem prowadzonych prac, powinny być od strony, po której mogą znajdować się ludzie, osłonięte siatką zabezpieczającą przed odłamkami szkła.
2. Przezroczyste ściany działowe, znajdujące się w pomieszczeniach pracy, w pobliżu takich pomieszczeń lub wzdłuż przejść - muszą być jednoznacznie oznakowane oraz wykonane z materiału odpornego na rozbicie lub tak osłonięte, aby niemożliwe było zetknięcie się pracownika ze ścianą lub jego zranienie w razie rozbicia tej ściany.[/legend]

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


05 lis 2011, 11:34
Zobacz profil WWW
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA28 lut 2011, 09:19

 POSTY        12
Post Re: Palenie tytoniu w miejscu pracy i normy powierzchni...


Informuję jednocześnie, że nie wykluczam okresowych kontroli pomieszczeń pracowniczych w tym zakresie, również pomieszczeń zajmowanych przez kierujących poszczególnymi pionami i wydziałami Urzędu.

Biedny Rysio. Gdzie on teraz będzie palił? Może w WC?


05 lis 2011, 18:58
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA04 paź 2009, 20:33

 POSTY        705
Post Re: Palenie tytoniu w miejscu pracy i normy powierzchni...
szczyrbol                    





Informuję jednocześnie, że nie wykluczam okresowych kontroli pomieszczeń pracowniczych w tym zakresie, również pomieszczeń zajmowanych przez kierujących poszczególnymi pionami i wydziałami Urzędu.

Biedny Rysio. Gdzie on teraz będzie palił? Może w WC?

Tam TEŻ nie wolno!   :dokuczacz:

____________________________________
"Ludzie cały czas żyją w strachu. Boimy się pogody, boimy się władzy, boimy się nocy i potworów, które czają się w mroku. Boimy się starości i śmierci. Niektórzy boją się nawet życia. Ludzie czują strach w prawie każdej minucie swego istnienia."


05 lis 2011, 20:05
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA28 sty 2010, 21:00

 POSTY        101
Post Re: Palenie tytoniu w miejscu pracy i normy powierzchni...
A przecież wszystkie Ryśki to porządne chłopy.... :D A może już nie?


05 lis 2011, 20:49
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 17:09

 POSTY        295
Post Re: Palenie tytoniu w miejscu pracy i normy powierzchni...
A jest tam palarnia?

____________________________________
"Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."


05 lis 2011, 21:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA19 lut 2008, 14:23

 POSTY        429
Post Re: Palenie tytoniu w miejscu pracy i normy powierzchni...
No jak to? Widział ktoś, kiedyś palącą górę razem z plebsem? Chyba nie. Oni palą u siebie, nie będą się zniżać i wdychać jakąś taniochę od palących obok. Zresztą- musieli by się odezwać, a to już zbytnia poufałość.


05 lis 2011, 22:08
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: Palenie tytoniu w miejscu pracy i normy powierzchni...
Jest palarnia - pod chmurką na zewnątrz budynku...

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


06 lis 2011, 00:19
Zobacz profil WWW
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 17:37

 POSTY        1023
Post Re: Palenie tytoniu w miejscu pracy i normy powierzchni...
shoto                    



Zresztą- musieli by się odezwać, a to już zbytnia poufałość.

Odezwać?! A może posłuchać i uprzejmie donieść?
To już niech palą u siebie...

____________________________________
Służ panu wiernie, on ci za to pierdnie.


06 lis 2011, 08:35
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA05 wrz 2007, 06:50

 POSTY        130
 Re: Palenie tytoniu i normy powierzchni (UKS W-wa)
zakaz palenia
...że niby palić nie wolno?  
:wysmiewacz:  :wysmiewacz:  :wysmiewacz:  :wysmiewacz:  :wysmiewacz:  :wysmiewacz:
...eno, dobre...  :brawa:
...maluczkim  :nonono:
...ale są tacy co  :dokuczacz: i mają to w  :dupa: więc jest po staremu.


07 lis 2011, 11:11
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Re: Palenie tytoniu i normy powierzchni (UKS W-wa)
Czy palenie w miejscu, w którym obowiązuje zakaz palenia, nie narusza przypadkiem nowych zasad etyki  :blush:

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


07 lis 2011, 13:51
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA05 wrz 2007, 06:50

 POSTY        130
Post Re: Palenie tytoniu i normy powierzchni (UKS W-wa)
Właśnie, bardzo dobre pytanie.


08 lis 2011, 08:19
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: Palenie tytoniu i normy powierzchni (UKS W-wa)
I odpowiedź Dyrektora:

Społeczny Zakładowy Inspektor Pracy w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Warszawie

Odpowiadając na pismo z dnia 26 października 2011 r. pragnę poinformować, że zgodnie z § 19 rozporządzenia z dnia 26 września 1997 r., w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach pracy stałej powinno przypadać 13 m 2 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2m 2 wolnej powierzchni podłogi.
W celu zwiększenia wolnej powierzchni podłogi w   pomieszczeniach kancelarii, kierownik sekcji kancelaryjno-sekretarskich w porozumieniu z jednoosobowym stanowiskiem pracy ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, dokona w najbliższych dniach usunięcia zbędnych zgodnie z przepisami bhp mebli oraz nakaże usunięcie prywatnych przedmiotów pracowników, a także dokona prawidłowego ustawienia stanowisk pracy.
Odpowiadając na pkt 2 Pana pisma pragnę poinformować, że zgodnie z obowiązującą na terenie obiektu budowlanego instrukcją bezpieczeństwa pożarowego, obowiązującą wszystkich użytkowników obiektu, zabronione jest palenie tytoniu w miejscach do tego nie wyznaczonych.
O zapisach zawartych w instrukcji bezpieczeństwa pożarowego pracownicy zostali poinformowania, a także złożyli stosowne oświadczenia, o przestrzeganiu zapisów instrukcji.
Instrukcja wraz z poleceniem służbowym nr 6/2009 Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie z dnia 3 kwietnia 2009 r. dostępna jest na stronach intranetowej sieci komputerowej.
Jednocześnie pragnę poinformować, że nowelizacja ustawy z dnia 5 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, zakazała palenia tytoniu w pomieszczeniach zakładu pracy i spowodowała zmianę ogólnych przepisów bhp tj.: usunięcia palarni z pomieszczeń pracy.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


15 lis 2011, 22:37
Zobacz profil WWW
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: Palenie tytoniu i normy powierzchni (UKS W-wa)
inspektor                    



...zgodnie z § 19 rozporządzenia z dnia 26 września 1997 r., w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach pracy stałej powinno przypadać 13 m 2 wolnej objętości pomieszczenia oraz 2m 2 wolnej powierzchni podłogi...

A jaka jest minimalna prędkość wiatru według norm unijnych? :o
Bo pamiętam, że w stajniach określono ją na poziomie max 1,5 m/sek.  :)

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


15 lis 2011, 22:47
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA20 paź 2006, 18:38

 POSTY        1181
Post Re: Palenie tytoniu i normy powierzchni (UKS W-wa)
Nadir                    



A jaka jest minimalna prędkość wiatru według norm unijnych? :o
Bo pamiętam, że w stajniach określono ją na poziomie max 1,5 m/sek.  :)

Jeśli wywieje wszystkich baranów - wystarczy tyle... :wysmiewacz:


15 lis 2011, 23:03
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  idź do strony:  1, 2  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: