Dyrektor Izby Skarbowej w Olsztynie uprzejmie zapraszają podatników nieprowadzących działalności gospodarczej do zorganizowanych poza siedzibą Urzędu Skarbowego w Olsztynie punktów przyjmowania rocznych zeznań podatkowych za rok 2006 (tabele poniżej). W punktach tych podatnicy będą mogli pobrać formularze podatkowe, złożyć zeznanie roczne oraz skorzystać z pomocy pracowników urzędów, którzy w sposób kompetentny wyjaśnią jak prawidłowo wypełnić zeznanie podatkowe.
Pracownicy Urzędu Skarbowego w Olsztynie L.p. Miejsce Data Godzina 1. Siedziba Spółdzielni Mieszkaniowej „JAROTY”- hol ul. Wańkowicza 9 02, 06, 13, 16, 20, 23, 27, 30 kwietnia 2007r. 14.00-19.00 2. Parafia św. Józefa ul. Jagiellońska 41 Pomieszczenie przy kancelarii 02, 06, 13, 16, 20, 23, 27, 30 kwietnia 2007r. 9.00-14.00 3. Parafia pod wezwaniem Bogurodzicy Dziewicy Matki Kościoła ul. Podgórna 1 – hol kancelarii 02, 06, 13, 16, 20, 23, 27, 30 kwietnia 2007r. 15.00-18.00
Pracownicy Izby Skarbowej w Olsztynie L.p. Miejsce Data Godzina
1. Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie ul. Piłsudskiego 7/9 przy sali nr 52, wejście od Al. Piłsudskiego 02 - 06 i 23 - 30 kwietnia 2007r. 9.00-14.00 2. Rektorat Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego przy Sali Senatu ul. Oczapowskiego 2 13, 20 kwietnia 2007r. 9.00-14.00 -------------------------------------------------------------------------------- <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Obaj. Sukces ma zawsze wielu ojców. Jeśli wyślą tam starszych wiekiem skarbowców z doświadczeniem w służbach, to może mają jeszcze w szafach koloratki. Będzie można popracować z tacą.
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
Ostatnio edytowano 29 mar 2007, 17:04 przez Drago, łącznie edytowano 1 raz
29 mar 2007, 16:52
Drago
Obaj. Sukces ma zawsze wielu ojców. Jeśli wyślą tam starszych wiekiem skarbowców z doświadczeniem w służbach, to może mają jeszcze w szafach koloratki. Będzie można popracować z tacą.
Chyba łapią punkty przed reformą. Mając poparcie miejscowych proboszczów a może nawet Arcybiskupa Metropolity, nikt ich (raczej) nie ruszy...
I jeszcze prośba do koleżanek i kolegów z Olsztyna. Napiszcie, czy po skończonym dyżurze w wymienionych wyżej punktach, gospodarze poczęstowali mszalnym (winem rzecz jasna)...
Ostatnio edytowano 30 mar 2007, 06:48 przez helvet, łącznie edytowano 1 raz
29 mar 2007, 17:52
Pozwolę sobie zgłosić kandydaturę do szacownego tytułu najgłupszego pomysłu. Jest to oficjalnie ogłoszony przez DISa Szczecin konkurs na stanowisko wicedyrektora. Jak to w życiu bywa, zgłosiło się kilku kandydatów ale wygrała i tak osoba wskazana palcem bożym (czyt: palcem szanownego Pana DISa), która oczywiście nie złożyła swojej kandydatury w "wyścigu". W zasadzie to nikt by się nie czepiał, że koleś dobiera sobie wice wg swojego uznania, ale po co robić z ludzi idiotów i ogłaszać jakiś trefny konkurs, który z góry skazany był na lipę?
PS. Wesołych Świąt wszystkim bez wyjątku...
Ostatnio edytowano 11 kwi 2007, 08:46 przez whisper, łącznie edytowano 1 raz
06 kwi 2007, 18:16
Alexy
Dobrze, że nie wszędzie mają TAKIE pomysły. <_<
Nie mają to BĘDĄ mieli takie pomysły. Kiedyś twierdzono, że głupota nie jest dziedziczna ani zaraźliwa... ale to było za starej RP.
____________________________________ jan
Ostatnio edytowano 11 kwi 2007, 08:47 przez jan, łącznie edytowano 1 raz
10 kwi 2007, 15:41
A datownik to jaki był w tych parafiach??? Brakuje mi tu tylko jednego ogłoszenia: "zeznania przyjmowane są wyłącznie po okazaniu kartki z aktualnej spowiedzi".
Ostatnio edytowano 11 kwi 2007, 08:47 przez renia, łącznie edytowano 1 raz
10 kwi 2007, 19:46
Do nagrody "Młota Skarbowego" zgłaszam polecenie wypełnienia ośmiu trzymetrowych tabelek excela "na cito". Chodzi o polecenie dotyczące całościowej statystyki urzędów skarbowych związane z wypełnieniem ok. 160 kolumn excela za okres 8 lat (1999-2006) ( dla każdego roku po ok.160 kolumn) . Przy czym część danych można wziąć jedynie z sufitu.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 19 lip 2007, 07:17 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
05 maja 2007, 18:17
Nowa kandydatura:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->PiS szykuje bat na niepłacących za RTV<!--sizec--></span><!--/sizec-->
"Rzeczpospolita": Kierownicy urzędów skarbowych będą mogli sprawdzić, czy opłacamy abonament radiowo-telewizyjny. Tak przewiduje projekt nowelizacji ustawy abonamentowej przygotowywany przez PiS. Strach przed skarbówką może zwiększyć ściągalność daniny na media publiczne, której dziś unika ponad połowa gospodarstw domowych i 95 proc. przedsiębiorstw - zauważa dziennik. Według niego, zlekceważyć urząd skarbowy będzie znacznie trudniej, niż nie wpuścić do domu kontrolera Poczty Polskiej, co nie rodziło żadnych konsekwencji.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Co by tu jeszcze zrzucić na urzędy skarbowe...
Ostatnio edytowano 09 maja 2007, 11:32 przez Corben, łącznie edytowano 1 raz
09 maja 2007, 08:48
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->KARTA INFORMACYJNA NR Z-01 URZĄD SKARBOWY W OLSZTYNIE AL. M.J. Piłsudskiego 59 10-950 Olsztyn tel. (089) 53-92-400 fax. (089) 53-92-600 e-mail: us2813@wm.mofnet.gov.pl Wydanie Nr 1/Z-01 z dnia 25.01.2007r. Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zidentyfikowanie określonego podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium Polski. Podstawa prawna: 1. Art. 97 ust. 17, 18 i 19 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz.535 ze zm.). 2. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie potwierdzania zidentyfikowania określonego podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 58, poz. 559). 3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635). 4. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 2006 r. sprawie dokumentowania zapłaty opłaty skarbowej oraz trybu jej zwrotu (Dz. U. Nr 246, poz. 1804). Wymagane dokumenty: Wniosek o wydanie zaświadczenia, który powinien zawierać: - dane wnioskodawcy: imię i nazwisko/nazwa, adres zamieszkania/siedziby podatnika, numer NIP; w przypadku gdy wnioskodawca jest zarejestrowany jako podatnik VAT UE, NIP poprzedzony kodem PL, - datę sporządzenia wniosku, - wskazanie adresata (tj. Naczelnika Urzędu Skarbowego w Olsztynie), - treść żądania, - nazwę lub imię i nazwisko oraz adres podmiotu, - numer rejestracyjny podmiotu, przyznany przez państwo członkowskie dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych, wraz z kodem tego państwa członkowskiego, - określenie dnia, miesiąca oraz roku, na który ma nastąpić potwierdzenie zidentyfikowania określonego podmiotu, w przypadku gdy potwierdzenie zidentyfikowania dotyczy okresu wcześniejszego niż dzień złożenia wniosku, - wskazanie interesu prawnego w złożeniu wniosku w przypadku osoby trzeciej, - podpis wnioskodawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania wnioskodawcy. Opłata skarbowa: 1. Opłata skarbowa od wydania zaświadczenia wynosi 20 zł. Obowiązek jej zapłaty powstaje z chwilą złożenia wniosku 2. Opłatę należy uiścić w kasie Urzędu Miejskiego w Olsztynie lub na jego rachunek bankowy nr 12124015901111000014652369. 3. Składający wniosek o wydanie zaświadczenia jest zobowiązany załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej. 4. Na żądanie podmiotu, który dokonał opłaty skarbowej, dowód zapłaty może zostać zwrócony, po uprzednim dokonaniu na jego odwrocie adnotacji określającej przedmiot opłaty skarbowej, kwotę uiszczonej opłaty, datę złożenia wniosku. Miejsce złożenia dokumentów: Pokój nr 117 na I piętrze Urzędu lub za pośrednictwem poczty na adres Urzędu. Odpowiedzialna komórka organizacyjna: Dział Ewidencji i Identyfikacji Podatników – pok. 117, I piętro Urzędu tel. 089-5392453. Termin i sposób załatwienia: Zaświadczenie o potwierdzeniu zidentyfikowania lub nie potwierdzeniu zidentyfikowania określonego podmiotu (albo postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia) zostaje wydane bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (uzupełnienia wniosku, jeśli zawierał braki). Tryb odwoławczy: W przypadku otrzymania postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia lub postanowienia o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia wnioskodawcy przysługuje zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Olsztynie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Olsztynie, w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia. Dodatkowe informacje: 1. Wniosek, składa się na piśmie, faksem lub telefonicznie albo pocztą elektroniczną. 2. Naczelnik Urzędu Skarbowego potwierdza zidentyfikowanie lub nie potwierdza zidentyfikowania podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na piśmie, faksem lub telefonicznie albo pocztą elektroniczną. 3. Zaświadczenie może być wydane na wniosek samego podatnika, jak i osoby prawnej nie będącej podatnikiem VAT, mającej interes prawny w złożeniu wniosku.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
No to ustawodawca ma nowe zadanie: oprócz zakończenia prac nad podpisem elektronicznym koniecznie musi opracować podpis telefoniczny.
____________________________________ <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Kiedy państwo czyni pracę absurdalnie drogą, obywatele ratują się zdrowym rozsądkiem.<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Ostatnio edytowano 14 maja 2007, 11:19 przez Andrzej, łącznie edytowano 1 raz
13 maja 2007, 13:04
Andrzej
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->KARTA INFORMACYJNA NR Z-01 URZĄD SKARBOWY W OLSZTYNIEAL. M.J. Piłsudskiego 59 10-950 Olsztyn tel. (089) 53-92-400
[...]
Dodatkowe informacje: 1. Wniosek, składa się na piśmie, faksem lub telefonicznie albo pocztą elektroniczną. 2. Naczelnik Urzędu Skarbowego potwierdza zidentyfikowanie lub nie potwierdza zidentyfikowania podmiotu na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych na piśmie, faksem lub telefonicznie albo pocztą elektroniczną. 3. Zaświadczenie może być wydane na wniosek samego podatnika, jak i osoby prawnej nie będącej podatnikiem VAT, mającej interes prawny w złożeniu wniosku.
No to ustawodawca ma nowe zadanie: oprócz zakończenia prac nad podpisem elektronicznym koniecznie musi opracować podpis telefoniczny. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Musi Szanowny Andrzeju zawitała tam już telefonia V a nawet VI generacji...
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 14 maja 2007, 11:20 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
13 maja 2007, 21:30
Zgłaszam do konkurencji nowy pomysł, a raczej nowy sposób wdrożenia starego pomysłu, żeby złapać wszystkich oszustów zanim kogokolwiek oszukają. Pismo MF DAP AP2-0683-202/pa/2007 z 09-07-2007 w sprawie przepisywania POLTAXu i załączników składanych przy okazji rejestracji VAT i VIES-manów na formularze papierowe, z których następnie informacje będą wprowadzane do jakiejś nowej aplikacji (zapowiedź w tymże piśmie). Generalnie rzecz biorąc istnieją już NIP-1, NIP-2 i POLTAX. Widać w ocenie MF są to (i częściowo się z tą opinią zgadzam) formularze i aplikacja do rozbicia o kant tyłka. Pozdrawiam NIPiaków z naprawdę dużych USów, dojdą Wam takie ilości kwitów do wypełnienia, że jedyną inicjatywą, która mogłaby Was jeszcze bardziej ucieszyć jest skrócenie okresu sugerowanego przez MF czasu oczekiwania na decyzję w sprawie NIP do 2-3 dni. A co tam, do 2-3 godzin. A prawda, potwierdzanie statusu w VIES miało trwać 15 sekund. Z drugiej strony żaden KAS nie grozi, robota przyrasta w tempie geometrycznym. Zaprawdę powiadam Wam, straszne to gdy pracownik MF się nudzi.
Ostatnio edytowano 18 lip 2007, 09:04 przez rychu, łącznie edytowano 1 raz
16 lip 2007, 07:38
krychu
[...]Pismo MF DAP AP2-0683-202/pa/2007 z 09-07-2007 w sprawie przepisywania POLTAXu i załączników składanych przy okazji rejestracji VAT i VIES-manów na formularze papierowe, z których następnie informacje będą wprowadzane do jakiejś nowej aplikacji (zapowiedź w tymże piśmie).[...]
A mógłbyś Krychu więcej szczegółów, bo zaiste brzmi ciekawie i intrygująco ów racjonalizatorski pomysł...
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 18 lip 2007, 09:11 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
16 lip 2007, 10:31
Do marszałka Sejmu ma trafić dziś projekt ustawy, zgodnie z którym obywatele będą mogli przekazywać 1 proc. podatku dla wybranej przez siebie partii politycznej. - Chcemy, żeby to obywatele sami decydowali, na jakie ugrupowanie idą ich pieniądze - mówi Artur Zawisza, poseł Prawicy Rzeczypospolitej, która forsuje projekt ustawy. - Tak jak jest to w przypadku organizacji pożytku publicznego. :dupa:
16 lip 2007, 11:10
elsinore
A mógłbyś Krychu więcej szczegółów, bo zaiste brzmi ciekawie i intrygująco ów racjonalizatorski pomysł...
Wszystko to w celu "intensyfikacji działań zmierzających do wyeliminowania (we wczesnym stadium działalności) podmiotów, których rejestracja nie jest związana z prowadzeniem przedsiębiorstwa, a ma jedynie na celu wyłudzenie podatku VAT w wyniku dokonania różnego rodzaju oszustw podatkowych"
Zaprawdę powiadam, krew do tej pory burzy mi się w żyłach, więc trudno mi zebrać myśli a i treści składnej ciężko ode mnie oczekiwać. Otóż nowy pomysł należy streścić następująco:
Wszelkie podmioty zgłaszające bądź aktualizujące swój akces w zakresie VAT lub VIES składają oczywiście w USie NIP-1/2 oraz VAT-R R/UE wraz z całą kopą uwierzytelnionych załączników. Wprowadzane to jest do POLTAX mniej lub bardziej sensownie. Teraz opracowywany jest "arkusz informacyjny" wypełniany przez pracownika US na wzór istniejących już "obiegówek" do zwrotów VAT-u, z tym że odnoszący się raczej do wynikających z załączników lub ich braku sygnałów mogących wskazywać na rodzącą się patologię. Jest to mocno spowinowacone z kwalifikowaniem podmiotów do "ryzyka zewnętrznego". Autor propozycji zaszył w formularzu mnóstwo punkcików odnoszących się do treści aktów notarialnych i innych dokumentów powstających spółek, ale też i np informacje o zatrudnieniu, dotychczasowych obrotach, ale i bardziej wesołe sprawy jak na przykład "sprawdzanie w internecie" czy pod wskazanym adresem istnieją jakieś inne podmioty nie daj Boże więcej niż trzy. A że brak telefonu stacjonarnego, albo adres jest adresem mieszkalnym, a konto jest w banku z siedzibą poza RP, albo w umowie spółlki brak jakiegoś fragmencika i tu obszerna lista jakie fragmenciki stanowić mają przedmiot zainteresowania. No i ma być stworzona aplikacja, do której dane z formularza zostaną wprowadzone. Następna aplikacja, ciekawe czy ktoś je policzył. Cały dokument przesiąknięty jest duchem "protokołu z przesłuchania z użyciem mechanicznych środków perswazji" rodem z "Malleus maleficarum" nieśmiertelnych Sprengera i Kramera. Trudno to wszystko opisać. To trzeba zobaczyć. Pewnikiem albo to macie, albo za chwilę będziecie to mieć w Waszej Rejetracji. Jeden mój "doświadczony" znajomy westchnął z rozrzewnieniem, że oni też takie "teczki" z takimi "informacjami" zakładali w "firmie" dla TW i dla OZI. :rolleyes:
A wnioski z tego płyną takie, że ludziątka z rejestracji będą musieli przekwalifikować się na śledczych, bo w MF nie ma mocnych potrafiących sporządzić sensowne raporty przeszukujące bazę POLTAX. Pomijając już, że w tej bazie nic nie ma ciekawego i sensownego, ale czyja to wina, wiadomo - grzech pierworodny twórców POLTAX.
Przy okazji wchodzimy na wyższe stadium rozwoju biurokracji, gdyż na podstawie składanych i wprowadzanych do systemu informatycznego dokumentów urzędnik sporządza własne formularze wprowadzane do innego systemu informatycznego.
Ostatnio edytowano 18 lip 2007, 09:14 przez rychu, łącznie edytowano 1 raz
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników