Teraz jest 06 wrz 2025, 14:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 166 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście 
Autor Treść postu
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 17:09

 POSTY        295
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Już opublikowano.
Dz.U. z 09.12.2010r. Nr 233, poz. 1527
:(

____________________________________
"Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."


10 gru 2010, 05:06
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA04 gru 2010, 14:08

 POSTY        2
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Szkoda tylko,że Szanowne Panie Naczelnik obsadzając stanowiska kierownicze i dokonując przydziału pracowników do komórek nie brały pod uwagę wykształcenia , predyspozycji i stażu pracy ani zdanych egzaminów na urzędników mianowanych.
Najlepsze stanowiska (wymagające najmniejszych nakładów pracy i wiedzy merytorycznej) dostali jak zawsze "krewni i znajomi królika". Zostanie jak dotychczas głupi będą zasuwać a "mądrzy" chodzić na papieroska i popijać kawkę i zajadać się kurczakami :)


10 gru 2010, 18:31
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Genek                    



Szkoda tylko,że Szanowne Panie Naczelnik obsadzając stanowiska kierownicze i dokonując przydziału pracowników do komórek nie brały pod uwagę wykształcenia , predyspozycji i stażu pracy ani zdanych egzaminów na urzędników mianowanych.
Najlepsze stanowiska (wymagające najmniejszych nakładów pracy i wiedzy merytorycznej) dostali jak zawsze "krewni i znajomi królika". Zostanie jak dotychczas głupi będą zasuwać a "mądrzy" chodzić na papieroska i popijać kawkę i zajadać się kurczakami :)

A bobrze im tak - królikom jednym!
Roztyją się od tych kurczaków jak wieprze  :wysmiewacz:

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


10 gru 2010, 21:04
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA20 sie 2009, 13:21

 POSTY        576
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Genek                    



Zostanie jak dotychczas głupi będą zasuwać a "mądrzy" chodzić na papieroska i popijać kawkę i zajadać się kurczakami :)

czemu akurat kurczakami????


10 gru 2010, 21:08
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 17:09

 POSTY        295
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Pewnie dlatego, bo to jakieś 50 metrów od "firmy"

http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36037,6722500,Na_Poznanskim_Kupcu_beda_sie_trykac_kurczaki.html

____________________________________
"Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."


10 gru 2010, 21:34
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA30 sie 2010, 07:13

 POSTY        12
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Genek                    



Szkoda tylko,że Szanowne Panie Naczelnik obsadzając stanowiska kierownicze i dokonując przydziału pracowników do komórek nie brały pod uwagę wykształcenia , predyspozycji i stażu pracy ani zdanych egzaminów na urzędników mianowanych.
Najlepsze stanowiska (wymagające najmniejszych nakładów pracy i wiedzy merytorycznej) dostali jak zawsze "krewni i znajomi królika". Zostanie jak dotychczas głupi będą zasuwać a "mądrzy" chodzić na papieroska i popijać kawkę i zajadać się kurczakami :)

Tak było, jest i będzie. Podejrzewam, że tak samo jest w 99.9 % US w Polsce. Dla ścisłości, w tych pozostałych 0,01 % US jest podobnie, tylko z tą różnicą, że mają nieco dalej do budki z kurczakami ;)


13 gru 2010, 13:42
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA29 paź 2006, 17:26

 POSTY        34
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Niestety, DIS ma taką tendencję, po cichutku zlikwidować, może zyskam kolejną łaskę (laskę):)
Przykro mi, ale tak zlikwidował OZ-y i tak będzie likwidował US-y. Strach pomyśleć i tylko żeby to nie był początek lawiny :zygi:


14 gru 2010, 20:19
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA10 wrz 2010, 07:09

 POSTY        11
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Genek                    



Szkoda tylko,że Szanowne Panie Naczelnik obsadzając stanowiska kierownicze i dokonując przydziału pracowników do komórek nie brały pod uwagę wykształcenia , predyspozycji i stażu pracy ani zdanych egzaminów na urzędników mianowanych.
Najlepsze stanowiska (wymagające najmniejszych nakładów pracy i wiedzy merytorycznej) dostali jak zawsze "krewni i znajomi królika". Zostanie jak dotychczas głupi będą zasuwać a "mądrzy" chodzić na papieroska i popijać kawkę i zajadać się kurczakami :)

Bez kurczaków i hamburgerów ani rusz bo jak wiadomo każda dobra kierowniczka musi mieć tłusta d*u*p*e  :dupa: :dokuczacz:


16 gru 2010, 07:49
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 17:09

 POSTY        295
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Dziś pracownikom (jeszcze) Śródmieście zgotowano przedwczesną Gwiazdkę.
Prawie wszyscy otrzymali od NUS P-ń Wilda propozycję zatrudnienia w przejmującym urzędzie.
Problem w tym, że dotychczas cały czas mówiono i pisano, że pracownicy likwidowanego urzędu zostaną przejęci przez nowego pracodawcę na zasadach art. 231 Kodeksu pracy, a w dzisiejszych propozycjach proponuje się im przejście na zasadach określonych w art. 64 ustawy o Służbie Cywilnej.
Efekt, niby ten sam, tyle, że wymaga się wyrażenia zgody na nowe warunki, a poza tym, jak wynika z otrzymanej przez US Śródmieście informacji z ZUS, przy przejęciu na zasadach art. 231 kp, do podstawy wymiaru zasiłków bierze się pod uwagę zatrudnienie u poprzedniego pracodawcy, a przy przejściu na zasadach z art. 64 u.s.c. nie wlicza się zatrudnienia u poprzedniego pracodawcy.
Wystarczy więc w styczniu, np. złamać sobie nogę, żeby na własnej skórze odczuć różnicę. A w styczniu, o to nie tak trudno.

____________________________________
"Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."


17 gru 2010, 18:54
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA23 cze 2010, 13:11

 POSTY        2
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
"Znajomi i rodzina Królika" woli kurczaki z FRIKO. To jest "cztery susły" stąd. A zazdrośnikom pozostaje oblizać "pałkę" ups przepraszam pozostałości tj. kości.


21 gru 2010, 10:06
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA10 wrz 2010, 07:09

 POSTY        11
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Ginka                    



"Znajomi i rodzina Królika" woli kurczaki z FRIKO. To jest "cztery susły" stąd. A zazdrośnikom pozostaje oblizać "pałkę" ups przepraszam pozostałości tj. kości.

W lizaniu pałek i podlizywaniu to cię Ginka chyba nikt nie przebije, więc nie przepraszaj, bo nie masz za co  :zygi:


21 gru 2010, 14:13
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA23 cze 2010, 13:11

 POSTY        2
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
:za2: mistrz jest tylko jeden  :wysmiewacz:


22 gru 2010, 10:29
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 17:09

 POSTY        295
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
taxinspector                    



Na stronie Sejmu pojawiła się treść zapytania do MF ws. planów likwidacji Śródmieścia.



Zapytanie
(nr 7987)
do ministra finansów
w sprawie projektu zniesienia Urzędu Skarbowego Poznań-Śródmieście

Szanowny Panie Ministrze!
W związku z informacjami o zaawansowanych pracach nad projektem reorganizacji urzędów skarbowych w Wielkopolsce, a w szczególności o zamiarze likwidacji Urzędu Skarbowego Poznań-Śródmieście, pracownicy tego urzędu przedstawili mi swoje wątpliwości i uwagi dotyczące przedmiotowej sprawy. Od kilku już lat poruszany jest temat połączenia tzw. średnich poznańskich urzędów: Wildy i Śródmieścia. Koncepcja ta uzasadniana była zmianami demograficznymi na terenie miasta Poznania, wyludnianiem się centrum miasta i osiedlaniem się dotychczasowych mieszkańców na terenach podpoznańskich gmin. W 2009 r. określono, iż planowana reorganizacja miałaby polegać na połączeniu obu urzędów i utworzeniu jednego dużego Urzędu Skarbowego Poznań-Centrum, obejmującego swym zasięgiem działania tereny obsługiwane dziś przez US Poznań-Śródmieście i US Poznań-Wilda. Jednakże jeszcze w 2009 r. zaprzestano prac nad tą koncepcją. Tymczasem 16 sierpnia br. dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu podczas spotkania z kierownikami komórek organizacyjnych US Poznań-Śródmieście, poinformował o nowym projekcie ? całkowitej likwidacji US PoznańŚródmieście. Dotychczasowy jego zasięg działania miałby wejść w zasięg działania US Poznań-Wilda. Jako główny powód podano problem połączenia komputerowych baz danych w jedną. W dniu 19 sierpnia br. na stronie internetowej Ministerstwa Finansów zamieszczono projekt z dnia 3 sierpnia 2010 r. rozporządzenia ministra finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych, zgodnie z którym Urząd Skarbowy Poznań-Śródmieście i jego terytorialny zasięg działania ?uchyla się?. Brak natomiast jakichkolwiek regulacji dotyczących sposobu przeprowadzenia likwidacji, określenia zasad rozwiązania bądź zmiany stosunków pracy likwidowanego urzędu, likwidacji majątku rzeczowego, określenia trybu dalszego załatwiania spraw niezakończonych na dzień likwidacji urzędu.
Jedynie w uzasadnieniu projektu rozporządzenia zapisano, że jego wejście w życie nie spowoduje zwiększenia wydatków, nie będzie miało wpływu na rynek pracy, a koszty likwidacji oszacowano na kwotę ok. 435 tys. zł. Od kilku już lat systematycznie obniżany jest poziom zatrudnienia w US Poznań-Śródmieście z uwagi na, jak to określono, ?zbyt niskie obciążenie pracą?. W 2010 r. pomimo nałożenia nowych zadań nastąpiły kolejne redukcje tzw. etatów planistycznych. W efekcie w latach 2004?2010 redukcja etatów w US Poznań-Śródmieście wyniosła 16%. Systematyczne obniżanie ilości etatów oraz środków finansowych na wynagrodzenia i bieżącą działalność urzędu ma bezpośrednie przełożenie na poziom realizacji tzw. mierników. Z uwagi na ogromne braki w planie finansowym, nawet w okresie corocznej akcji zeznań podatkowych, urząd nie dysponował środkami na zatrudnienie odpowiedniej ilości osób na podstawie umów zlecenia.
Pojawiają się jednak wątpliwości dotyczące konstrukcji ?wskaźnika obciążenia pracą?. Być może na niekorzyść US Poznań-Śródmieście działa w tym przypadku bieżące aktualizowanie bazy danych podatników ? zamykanie kont nieaktywnych podmiotów, zamykanie obowiązków podatkowych itp. W urzędach w Wielkopolsce w praktyce ma zastosowanie dwojakie postępowanie. W jednych urzędach dla informacji składanych przez płatników dokonuje się otwarcia obowiązków podatkowych, w innych urzędach nie otwiera się ich. Podobne procedury mają zastosowanie dla podatników, względem których urząd jest w posiadaniu informacji dotyczących zgonu. Pojawiające się często pojęcie otwartych obowiązków podatkowych, jako jednego z elementów typujących US Poznań-Śródmieście do likwidacji, jest niemiarodajne (bo nie stosuje się równych kryteriów) i nie uwzględnia rzeczywistego nakładu pracy przy obsłudze różnych podatników. Wyraźnie należy wskazać, że ten obszar nigdy nie był poddany kontroli. Specyfikę US Poznań-Śródmieście charakteryzują m.in. następujące obszary, które stanowią zasadnicze źródło obciążenia pracą, a nie mają odzwierciedlenia w miernikach stanowiących źródło oceny:
1) urząd nie ponosi żadnych kosztów związanych z najmem powierzchni biurowych;
2) na terenie miasta Poznania mają swoje siedziby 74 kancelarie notarialne, z czego na terenie objętym właściwością miejscową naczelnika US PoznańŚródmieście swoje siedziby ma 56 kancelarii notarialnych. Zatem przy uwzględnieniu ogólnej liczby kancelarii notarialnych na terenie miasta Poznania urząd obsługuje 75,6% kancelarii notarialnych w Poznaniu. Ponadto od dłuższego czasu utrzymuje się tendencja wzrostowa, powstają nowe kancelarie notarialne objęte właściwością miejscową urzędu. Z wyżej wymienionego tytułu w okresie I?VIII 2010 r. wpłynęły następujące dokumenty:
a) 17 159 sztuk wypisów aktów notarialnych,
b) 1242 inne dokumenty związane z pełnieniem przez notariuszy funkcji płatnika, tj. informacje o kwocie podatku należnej poszczególnym gminom, rejestry podatku, pisma przewodnie do rejestrów i deklaracji, pisma wyjaśniające nieprawidłowości lub przyczyny korekt,
c) 446 deklaracji PCC-2,
d) 301 deklaracji SD-2.
Realizacja zadań związanych z przetworzeniem wyżej wymienionych dokumentów wymaga zaangażowania pracowników trzech komórek organizacyjnych, tj. Referatu Spraw Ogólnych Kadr i Szkolenia, Referatu Podatków Majątkowych i Opłat, Działu Rachunkowości Podatkowej oraz pociąga za sobą znaczne nakłady finansowe. Zauważyć należy, że liczba obsługiwanych przez US Poznań-Śródmieście notariuszy jest nieporównywalna z żadnym innym urzędem w Wielkopolsce. Pozostałe urzędy mają na swoim terenie najwyżej kilku, sporadycznie kilkunastu, notariuszy. Konsekwencją powyższego jest przygotowywanie comiesięcznych dystrybucji do jednostek samorządu terytorialnego w ilości ok. 200 (przy wskazanej ilości złożonych deklaracji PCC i SD). W przypadku kiedy na terenie danego urzędu siedzibę ma jedna kancelaria dystrybucja zamyka się w liczbie kilkunastu sztuk. System przekazywania dystrybucji posiada znaczne ograniczenia (wymusza wprowadzenie dodatkowych danych do wykonanych przelewów), powodując, że czynności te są bardzo czasochłonne i wykonywane pod presją czasu z uwagi na terminy ustawowe;
3) na terenie działania US Poznań-Śródmieście znajdują się sądy: rejonowe, okręgowy, wojskowy, które przekazują do realizacji wyroki w sprawie przepadku korzyści majątkowych (na dzień dzisiejszy jest 320 spraw do załatwienia). Załatwianie tych spraw jest procesem złożonym, wymagającym ciągłego wyjaśniania pojawiających się problemów. Wiąże się też z
wykonywaniem wielu czasochłonnych czynności;
4) US Poznań-Śródmieście jest jedynym na terenie miasta Poznania organem właściwym dla prowadzenia postępowań w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe z zawiadomień prezydenta miasta Poznania w zakresie uchylania się bądź uporczywego niepłacenia podatków od środków transportowych, a także, decyzją Izby Skarbowej w Poznaniu, jedynym na
terenie woj. wielkopolskiego organem właściwym dla prowadzenia postępowań karnych skarbowych z zawiadomień Narodowego Banku Polskiego w zakresie naruszeń obowiązków określonych w ustawie Prawo dewizowe oraz zawiadomień prezesa Sądu Rejonowego Poznań-Nowe Miasto i Wilda w zakresie przestępstw z art. 79 pkt 4 ustawy o rachunkowości. W 2009 r. na ogólną liczbę 948 otrzymanych zawiadomień karnych (bez ?czynnych żali?), wpłynęły 154 zawiadomienia karne od prezydenta miasta Poznania, 89 zawiadomień karnych od Narodowego Banku Polskiego oraz 5 od prezesa Sądu Rejonowego Poznań-Nowe Miasto i Wilda. W zakresie spraw karnych skarbowych US Poznań-Śródmieście, pomimo iż należy do kategorii tzw. ?średnich urzędów?, od wielu lat rozpatruje najwięcej spraw karnych skarbowych w woj. wielkopolskim. Jak wynika z corocznych zestawień opracowywanych przez Izbę Skarbową w Poznaniu, US Poznań-Śródmieście prawie każdego roku znajduje się na pierwszym miejscu pod względem ilości otrzymanych zawiadomień, spraw załatwionych, wszczętych oraz zakończonych dochodzeń, skierowanych do sądu aktów oskarżenia oraz wniosków o udzielenie zgody na dobrowolne poddanie się odpowiedzialności. Ponadto należy wziąć pod uwagę aspekt czysto ludzki. Organizacja pracy i realizacja nałożonych zadań przy obecnym poziomie zatrudnienia jest bardzo utrudniona, czasem wydaje się wręcz niemożliwa. Ogromnym problemem jest m.in. absencja z powodu długotrwałej choroby, często spowodowanej przeciążeniem, presją czasu oraz narastającym stresem związanym z terminowością realizacji zadań. Taka sytuacja ma negatywny wpływ na atmosferę w pracy, osłabia kondycję psychiczną oraz zmniejsza motywację pracowników.
Temat szeroko rozumianej reorganizacji, m.in. US Poznań-Śródmieście, trwa już ponad dwa lata. Przez tak długi okres, w związku z pojawiającymi się pogłoskami o niejasnych zasadach tej reorganizacji oraz systematycznym redukowaniem faktycznego stanu zatrudnienia, pracownicy pracują w bardzo negatywnym klimacie. Dodatkowo tej sytuacji towarzyszy ogromna fluktuacja kadry pracowniczej, zwłaszcza tej doświadczonej, która na skutek takiego traktowania sama, z własnej inicjatywy, odeszła do innych urzędów oraz do jednostki nadrzędnej (Izba Skarbowa w Poznaniu). Likwidacja urzędu może spowodować, że najbardziej doświadczeni i wartościowi pracownicy zrezygnują z pracy w administracji skarbowej. Skutkować to będzie chociażby obniżeniem jakości usług świadczonych przez urząd i brakiem możliwości przeszkolenia nowych pracowników. W takim stanie rzeczy, tj. przy ciągłej redukcji zatrudnienia, ograniczaniu kosztów funkcjonowania, zwiększaniu obszarów zadań przy zachowaniu maksymalnej staranności wynikającej nie tylko z zakresów czynności i obowiązków w najbliższej przyszłości praca jest bardzo
utrudniona. Dotychczasowa wielkopolska praktyka wskazywała, że zbyt duży urząd na pewnym etapie działania staje się niewydolny i że idea podziału na dwa mniejsze wygeneruje skuteczniejsze i bardziej efektywne działanie. W praktyce formuła dużych urzędów nie sprawdziła się. Właśnie takie są przesłanki odłączenia gmin od Pierwszego Urzędu Skarbowego w Poznaniu, obsługującego cały ponad 300-tysięczny powiat poznański ziemski. W chwili obecnej planuje się przyłączenie gmin podpoznańskich do innych urzędów, dużych już w chwili obecnej. Koniec i początek roku to okres wzmożonych prac przede wszystkim spowodowanych m.in. składaniem pierwszych zeznań podatkowych, realizacją zadań związanych z tzw. okresem przejściowym. W związku z powyższym trzeba liczyć się z dużym zagrożeniem niewykonania podstawowych zadań urzędu skarbowego związanych z poborem podatków oraz dystrybucją do budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz budżetu państwa. W tym kontekście proponowane rozwiązanie dotyczące likwidacji wydaje się dalece ryzykowne. Z uwagi na wszystkie powyższe względy pragnę skierować do Pana Ministra następujące pytania:
1. Dlaczego dominującym sposobem reorganizacji administracji skarbowej w Wielkopolsce ma być tworzenie dużych urzędów, skoro w wielu przypadkach widoczne są wady takiego rozwiązania (np. Pierwszy US w Poznaniu)?
2. Dlaczego nie jest możliwe przygotowanie projektu reorganizacji polegającej na przejęciu przez US Poznań-Wilda i US Poznań-Śródmieście po jednej z gmin podmiejskich lub dokonanie rozszerzenia terytorialnego zasięgu działania US Poznań-Śródmieście w zakresie ulic, a pozostawienie dwóch gmin podmiejskich we właściwości US Poznań-Wilda z uwzględnieniem wzrostu proporcji etatowych w stosunku do zwiększonej liczby podatników przewidzianych do obsługi?
3. Jeżeli rozpoczęcie funkcjonowania US Poznań-Wilda z uwzględnieniem przejęcia pracowników US Poznań-Śródmieście ma rozpocząć się już z dniem 1 stycznia 2011 r., to czy w tak krótkim okresie czasu można utworzyć sprawnie działający urząd, który przejmie dwukrotnie zwiększony zakres zadań?
4. Jak ma wyglądać tworzenie bazy danych, ręczne wprowadzanie obowiązków podatkowych, działanie dwóch, jeśli nie trzech odrębnych serwerów, z których część będzie przechowywała dane historyczne?
5. Jak w tak krótkim czasie dokonać przejęcia mienia, w sytuacji kiedy jeszcze nie ma pełnej informacji o bazie lokalowej?

Z wyrazami szacunku
Poseł Dariusz Lipiński
Warszawa, dnia 22 października 2010 r.



Dzisiaj (szkoda, że tak późno) pojawiła się odpowiedź A. Parafianowicza z 18 listopada 2010r. na to zapytanie.



Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów - z upoważnienia ministra -

na zapytanie nr 7987

w sprawie projektu zniesienia Urzędu Skarbowego Poznań-Śródmieście

  Szanowny Panie Marszałku! W związku z przekazanym przy piśmie nr SPS-024-7987/10 z dnia 27 października 2010 r. zapytaniem posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej pana Dariusza Lipińskiego w sprawie przewidywanego przez projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie ministra finansów z dnia 19 listopada 2003 r. w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych (Dz. U. Nr 209, poz. 2027, z późn. zm.) zniesienia Urzędu Skarbowego Poznań-Śródmieście uprzejmie informuję, co następuje.

  Prace nad zmianą ww. rozporządzenia zostały rozpoczęte w czerwcu 2009 r. w ramach podejmowanych przez Ministerstwo Finansów działań mających na celu zapobieganie niekorzystnym dla poboru podatków oraz sprawnej obsługi podatnika skutkom negatywnych zjawisk oddziałujących na funkcjonowanie administracji podatkowej. Przyjęte w projekcie rozwiązania mają na celu zniwelowanie narastających pomiędzy urzędami skarbowymi dysproporcji w obciążeniu pracą oraz wielkości zatrudnienia będących pochodną występującego w dużych aglomeracjach zjawiska, jakim jest migracja podatników z centrum miasta do rozwijających się pod względem gospodarczym i urbanistycznym gmin ościennych. W odniesieniu do Poznania proces ten w sposób szczególny oddziałuje na urzędy skarbowe obsługujące podatników mających miejsce zamieszkania lub siedzibę w centrum tego miasta oraz na Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu, który obsługuje gminy powiatu poznańskiego.

  Z przedstawionych przez Izbę Skarbową w Poznaniu danych wynika, iż obciążenia pracą występujące w poznańskich urzędach skarbowych (z wyłączeniem Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu ds. obsługi tzw. dużych podatników), mierzone liczbą aktywnych podatników przypadających na jeden etat, kształtują się następująco:

  - Urząd Skarbowy Poznań-Śródmieście - 339,03,

  - Urząd Skarbowy Poznań-Wilda - 482,01,

  - Urząd Skarbowy Poznań-Jeżyce - 529,57,

  - Urząd Skarbowy Poznań-Grunwald - 608,25,

  - Urząd Skarbowy Poznań-Winogrady - 656,65,

  - Urząd Skarbowy Poznań-Nowe Miasto - 660,35,

  - Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu - 806,12.

  Zwraca uwagę fakt, iż liczby podatników przypadających na jeden etat w Urzędzie Skarbowym Poznań-Śródmieście oraz w Urzędzie Skarbowym Poznań-Wilda znacznie odbiegają wielkością od pozostałych poznańskich urzędów skarbowych. W przypadku Urzędu Skarbowego Poznań-Śródmieście jest ona ok. dwukrotnie niższa niż w większości pozostałych urzędów, czego nie wyrównuje specyfika tego urzędu związana zarówno z lokalizacją w ścisłym centrum miasta, jak i ze szczególnymi zadaniami realizowanymi w zakresie postępowań w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe z zawiadomień prezydenta miasta Poznania i wyznaczoną przez dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu właściwością dla prowadzenia określonych postępowań karnych skarbowych. Obok nierównomiernego obciążenia pracą konsekwencją tych dysproporcji jest m.in. nieefektywne wykorzystanie sił i środków, jakimi dysponują poznańskie urzędy skarbowe oraz pogarszanie się możliwości skutecznego monitorowania poprawności realizowania obowiązków podatkowych przez podatników obsługiwanych przez najbardziej obciążony Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu. Utrzymywanie tego stanu rzeczy w negatywny sposób wpływa także na poziom obsługi podatników.

  Zgodnie z przedstawionym przez dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu wnioskiem o dokonanie zmian w zakresie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników niektórych urzędów skarbowych w województwie wielkopolskim do poprawy funkcjonowania poznańskiej administracji podatkowej powinno przyczynić się m.in. skupienie struktury organizacyjnej urzędów skarbowych na terenie miasta Poznania w drodze objęcia przez naczelnika Urzędu Skarbowego Poznań-Wilda terytorialnego zasięgu działania naczelnika dotychczasowego Urzędu Skarbowego Poznań-Śródmieście. Dzięki temu scaleniu wielkość zatrudnienia w Urzędzie Skarbowym Poznań-Wilda oraz liczba obsługiwanych przez ten urząd podatników będą po reorganizacji porównywalne w relacji do innych urzędów skarbowych w Poznaniu. W miejsce 2 urzędów, z których 1 posiada aktualnie 92 etaty (US Poznań-Śródmieście), a drugi 109 etatów (US Poznań-Wilda), powstanie jednostka zatrudniająca ok. 200 pracowników, co mieścić się będzie w granicach optymalnego poziomu zatrudnienia, który powinien kształtować się w przedziale od 150 do 200 osób.

  Jak wykazały wyniki przeprowadzonej przez resort finansów analizy ekonomicznej i oceny funkcjonowania sieci urzędów skarbowych, jednostki, w których liczba zatrudnionych pracowników jest niższa od poziomu optymalnego, wykazują się niższą efektywnością realizacji zadań niż urzędy większe. Struktury organizacyjne tych urzędów wymagają utrzymywania odpowiedniej liczby pracowników realizujących zadania logistyczno-wspomagające oraz powołania odpowiedniej liczby stanowisk kierowniczych - im mniejszy urząd, tym większy jest udział kadry kierowniczej i pracowników obsługi w zatrudnieniu ogółem. Poza wyższym udziałem wynagrodzeń w kosztach ogółem wyższe są także wydatki rzeczowe, przede wszystkim dotyczące kosztów eksploatacji zajmowanego budynku w przeliczeniu na jednego zatrudnionego pracownika oraz koszty obsługi podatników, które pozostają w relacji odwrotnie proporcjonalnej do wielkości urzędu. Tak więc do korzyści, jakie przyniesie połączenie ww. urzędów, będzie można zaliczyć zmniejszenie się liczby pracowników zatrudnionych w komórkach wspomagających (możliwość wzmocnienia kadrowego komórek merytorycznych) oraz ogólnej liczby osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych (oszczędności w funduszu wynagrodzeń, które będzie można wykorzystać na motywacyjne podwyżki dla pracowników).

  Projektowane zmiany obejmą także Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu oraz urzędy skarbowe, które przejmą część gmin powiatu poznańskiego obsługiwanego dotychczas w całości w przez ww. urząd. Zgodnie z wnioskiem dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu projekt rozporządzenia zakłada, iż terytorialny zasięg działania Urzędu Skarbowego Poznań-Wilda powiększy się dodatkowo o miasta Luboń i Puszczykowo, Urzędu Skarbowego Poznań -Jeżyce o gminy Rokietnica i Tarnowo Podgórne, a Urzędu Skarbowego Poznań-Winogrady o gminę Suchy Las. Zmianom tym towarzyszyć będą przeniesienia pracowników, dzięki którym będzie możliwe zmniejszenie poziomu zatrudnienia w Pierwszym Urzędzie Skarbowym (aktualnie 316 etatów).

  W świetle przedstawionych powyżej zmian oraz następstw, jakie przyniesie ze sobą projektowane rozporządzenie, nie można zgodzić się ze stwierdzeniem, iż dominującym sposobem reorganizacji administracji skarbowej w Wielkopolsce jest tworzenie dużych, trudnych w zarządzaniu i nieefektywnych w związku z tym urzędów.

  Pragnę poinformować Pana Marszałka, iż odstąpienie od pierwotnej koncepcji utworzenia Urzędu Skarbowego Poznań-Centrum w drodze połączenia Urzędu Skarbowego Poznań-Wilda z Urzędem Skarbowym Poznań-Śródmieście zostało wymuszone uwarunkowaniami technicznymi sytemu Poltax i innych systemów operujących na pochodzących z tego systemu danych, które nie są przystosowane do obsłużenia sytuacji likwidacji urzędu skarbowego (automatyczna migracja danych). Z uwagi na powyższe przyjęto rozwiązanie, zgodnie z którym połączenie ww. urzędów nastąpi w drodze przejęcia terytorialnego zasięgu działania, sił i środków oraz komputerowych baz danych Urzędu Skarbowego Poznań-Śródmieście przez Urząd Skarbowy Poznań-Wilda. Przyjęcie tego rozwiązania pozwoli na znaczne ograniczenie zakresu zmian kadrowych i technicznych (Urząd Skarbowy Poznań-Wilda zachowa zarówno swoich pracowników, jak i bazę danych). Konieczne zmiany ograniczą się jedynie do przeniesienia pracowników i baz danych Urzędu Poznań-Śródmieście.

  Wejście w życie rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie ministra finansów z dnia 19 listopada 2003 r. w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych umożliwi lepsze wykorzystanie zasobów kadrowych i lokalowych, jakimi dysponuje administracja podatkowa działająca na terenie miasta Poznania i doprowadzi do znacznego zniwelowania różnic zarówno w poziomie zatrudnienia, jak i obciążeniu pracą poszczególnych urzędów. Przeniesienie części pracowników do innych jednostek lub lokali pozwolił na zmniejszenie nadmiernego zagęszczenia, jakie występuje w części zajmowanych pomieszczeń i na poprawę warunków pracy. Stanie się także okazją do wymiany zużytego sprzętu komputerowego i części mebli. Zaznaczyć przy tym należy, iż planowane zmiany nie spowodują wzrostu bieżących kosztów funkcjonowania urzędów skarbowych, w tym także wydatków płacowych.

  Nawiązując do poruszonego w zapytaniu aspektu ludzkiego projektowanych zmian, pragnę poinformować, iż negatywne zjawiska, takie jak przeciążenie pracą, presja czasu i inne czynniki mające wpływ na kondycję psychiczną i motywacje pracowników, oddziałują na całą administrację podatkową. Biorąc jednak pod uwagę przedstawioną na wstępie skalę obciążenia pracą w poszczególnych poznańskich urzędach skarbowych, zaproponowane w projekcie zmiany powinny pozytywnie wpłynąć na sytuację pracowników zatrudnionych w najbardziej obciążonych pracą urzędach skarbowych.

  Jednocześnie uprzejmie informuję Pana Marszałka, że szczegółowe omówienie zagadnień formalno-technicznych i procedur związanych z przeprowadzeniem scalania urzędów skarbowych i zmianami terytorialnego zasięgu działania naczelników urzędów skarbowych zostanie przedstawione w piśmie, które zostanie przekazane zainteresowanym podmiotom po wejściu w życie rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych.

  Z poważaniem

  Podsekretarz stanu

  Andrzej Parafianowicz

  Warszawa, dnia 18 listopada 2010 r.


Z co drugim zdaniem tej odpowiedzi można polemizować, ale to i tak nie zmieni już faktu, że za 4 dni Śródmieście przestanie istnieć...

____________________________________
"Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."


27 gru 2010, 20:39
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA05 gru 2006, 08:01

 POSTY        396
Post Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
taxinspector                    



(...) Problem w tym, że dotychczas cały czas mówiono i pisano, że pracownicy likwidowanego urzędu zostaną przejęci przez nowego pracodawcę na zasadach art. 231 Kodeksu pracy, a w dzisiejszych propozycjach proponuje się im przejście na zasadach określonych w art. 64 ustawy o Służbie Cywilnej.
Efekt, niby ten sam, tyle, że wymaga się wyrażenia zgody na nowe warunki, a poza tym, jak wynika z otrzymanej przez US Śródmieście informacji z ZUS, przy przejęciu na zasadach art. 231 kp, do podstawy wymiaru zasiłków bierze się pod uwagę zatrudnienie u poprzedniego pracodawcy, a przy przejściu na zasadach z art. 64 u.s.c. nie wlicza się zatrudnienia u poprzedniego pracodawcy (...)


Czy ZUS dał to stanowisko na piśmie?

Mogę się mylić, ale właściwie w ogóle nie jestem przekonany, że art. 23 1 Kp nie będzie miał zastosowania w liczeniu zasiłków. Jasnym jest, że przeniesienie służbowe może być dokonane na podstawie art. 64 ustawy o służbie cywilnej, ale tu mamy doczynienia z przejściem całej grupy pracowników oraz majątku do innego pracodawcy, gdyż ich zakład pracy faktycznie i prawnie (?) przestaje istnieć. Umowy o pracę nie ulegają rozwiązaniu, w miejsce dotychczasowego pracodawcy wchodzi nowy. Wg mnie w ujęciu przepisów Kp jest to działanie podobne w skutkach co połączenie dwóch zakładów pracy, jakie może nastąpić w różnych przypadkach (np. łączenie spółek, przejęcie spółki przez inną spółkę itp.).

Jest przecież art. 9 ust. 1 usc, który mówi, iż w sprawach dotyczących stosunku pracy, nieuregulowanych w ustawie, stosuje się przepisy Kodeksu pracy i inne przepisy prawa pracy.

Skoro w usc nie ma nic na temat likwidacji urzędów jako zakładów pracy, następstwa prawnego w ujęciu prawa pracy itd. to trzeba przez art. 9 ust. 1 usc przejść do Kp.

Ja bym w ZUS podrążył temat art. 23 1 KP, bo SN w uchwale z 7 czerwca 1994 r., sygn. akt I PZP 20/94, że skoro nie zawiera on określenia pojęcia ?przejęcie?, należy je rozumieć szeroko, jako wszelkie czynności i zdarzenia, które powodują przejście na inną osobę zakładu pracy w znaczeniu przedmiotowym w całości lub w części.

Jest jeszcze taki wyrok SN z dnia 22 stycznia 2004 r., I PK 288/03 (OSNP 2004, nr 22, poz. 388), w którym Sąd uznał, iż akt normatywny przekazujący kompetencje pomiędzy organami administracji publicznej przesądza o przejęciu tych publicznych zadań jako zakładu pracy lub jego części na podstawie art. 23 1 K.p., chyba że ustawa stanowi inaczej.

Następcą prawnym US Poznań-Śródmieście jest ten US Poznań-Wilda. Od 1 stycznia 2011 r. nie da się pozwać NUS-a P-Śr przed sądem pracy, bo go już nie będzie. Dochodzenie wszelkich roszczeń będzie możliwe jedynie od NUS-a P-Wilda.


27 gru 2010, 21:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 166 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: