Obawiam się czy cenzura idąca w takim tempie nie doprowadzi do tego że strach będzie komentować krytycznie MF na tym forum. Numer IP da się ustalić, więc i anonimowość jest złudna. Ja osobiście już dziś chciałbym zaśpiewać - Łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes... o pardon Minister Jan Vincent-Rostowski. Aha, to śpiewałem ja...
jjb28
No to dojdzie do tego że nawet na forum skarbowców nie będziemy się mogli swobodnie wypowiadać
Nie no, ludzie, bez przesady. Pan Gutraj wypowiedział się nie anonimowo na forum tylko publicznie - do gazety - i to nie tylko w swoim imieniu, ale pewnej części pracowników. No chyba ma jakieś wsparcie z ich strony? W dodatku schronił się na funkcji w zz.
Naprawdę na każde zdarzenie w rodzaju odwołania kogoś z funkcji kierownika (i to w momencie kiedy skończył się czas umowy) będziecie tak histerycznie reagować?
A co zrobicie jak Wam postawią zarzuty i zawnioskują o dyscyplinarne wydalenie z pracy (de facto "wilczy bilet") lub zwolnią z naruszeniem Kp? Potniecie się? Schowacie do jamy? Ogłosicie koniec swobód w Polsce i odetniecie sobie dostęp do sieci?
Za genseka Ciesielskiego działy się różne dziwne rzeczy (genseka promującego oficerów SB w skarbowości dawno już nie ma). W latach 2008-2010 widziałem zastraszanie pracowników w Świętokrzyskiem czy w Wielkopolsce - różne szemrane postępowania wyjaśniające i dyscyplinarne.
Tych osób, które obecnie zarządzają strachem w urzędach też nie będzie, to kwestia czasu.
Ostatnio edytowano 11 lis 2010, 16:03 przez Nadir, łącznie edytowano 2 razy
Dodałem tytuł posta
09 lis 2010, 19:13
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Kuraś, dzisiaj Ty milczysz, a jutro Ciebie wywalą i wtedy inni będą milczeć. Po prostu nie rozumiesz słowa SOLIDARNOŚĆ, tylko czekasz aż samo się zmieni na lepsze.
10 lis 2010, 12:32
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
taxinspector
No, to wtedy Śródmieście na pewno zniknie
jak sądzę jak czołg dąży za do sukcesu, jakim jest zlikwidowanie jednego urzędu skarbowego w Polsce. Poza skarbowością też jest życie... Kuraś ma rację - bliski jest czas kiedy nasi bogowie sami będą się rozliczać ze swoich dokonań...
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
10 lis 2010, 15:33
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Drago
jak sądzę jak czołg dąży za do sukcesu, jakim jest zlikwidowanie jednego urzędu skarbowego w Polsce.
Coś w tym jest... Nie wiem tylko dlaczego, tylko jednego i dlaczego akurat tego w którym sam zaczynał.
Mam pismo skierowane do pracowników Śródmieścia, podpisane przez MM, datowane 12 października 2010r. Niestety w pdf'ie, więc nie da się wkleić fragmentów, ale jeden krótki cytat przepiszę i zamieszczę:
Odnosząc się do zawartych w piśmie z dnia 6 września 2010 r. zarzutów o braku kompetencji do likwidowania przez Ministra Finansów urzędów skarbowych w drodze rozporządzenia w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych to należy stwierdzić, że są one całkowicie nieprawidłowe. Oczywistym jest, że kompetencje do tworzenia i znoszenia urzędów skarbowych (wskazywanie siedzib naczelników urzędów skarbowych) należy do Ministra Finansów na mocy ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych (Dz.U. z 2004 r. Nr 121, poz. 1267, z późn. zm.)
W dalszej części, wymienione jest, z powołaniem konkretnych artykułów ww. ustawy, kto powołuje i odwołuje naczelników i dyrektorów izb (art. 5 ust. 4 i ust. 4a), do czego naczelnikowi służy urząd skarbowy (art. 5 ust. 3) i jaki jest zakres działania naczelnika, jako organu podatkowego (art. 5 ust. 6). Nie przytoczył jednak, który przepis ustawy o urzędach i izbach skarbowych daje MF kompetencje do tworzenia i znoszenia urzędów, pomimo tego, że Szanowny Dyrektor raczył nawet dostrzec, że urząd skarbowy, jako taki, również jest organem w niektórych przypadkach.
W piśmie nie wyjaśniono także, dlaczego, zdaniem MM, (racjonalny przecież) ustawodawca tworząc ustawę o Służbie Celnej (tę z 2009r.), sformułował art. 21 ust. 1 w sposób następujący:
Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze rozporządzenia, tworzy i znosi izby celne i urzędy celne oraz określa ich siedziby, uwzględniając zadania Służby Celnej, konieczność sprawnej ich realizacji oraz zapewnienie ciągłości wykonywanych zadań w przypadkach znoszenia izb celnych lub urzędów celnych.
Dla porównania art. 5 ust. 9c ustawy o urzędach i izbach skarbowych:
Minister właściwy do spraw finansów publicznych w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw administracji publicznej określa, w drodze rozporządzenia, terytorialny zasięg działania oraz siedziby naczelników urzędów i dyrektorów izb skarbowych, uwzględniając zasady określone w ust. 9a i 9b oraz potrzeby właściwego zorganizowania wykonywania zadań, zwłaszcza z zakresu poboru podatków oraz sprawnej obsługi podatnika.
Podobne zapisy, jak w ustawie o Służbie Celnej są zresztą także w wielu innych ustawach, ale czy zarówno JVR, jaki MM naprawdę nie są w stanie zauważyć, że zacytowane wyżej przepisy naprawdę nieco się różnią w przyznanych MF kompetencjach...? A przecież w tym przypadku organem jest również naczelnik urzędu celnego i dyrektor izby celnej, a nie sam urząd i izba.
____________________________________ "Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."
10 lis 2010, 19:12
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
sara30
Kuraś, dzisiaj Ty milczysz, a jutro Ciebie wywalą i wtedy inni będą milczeć. Po prostu nie rozumiesz słowa SOLIDARNOŚĆ, tylko czekasz aż samo się zmieni na lepsze.
Skąd wiesz, że milczę?
Czy napisałem coś takiego, że należy milczeć?
Skąd wiesz, że nie rozumiem tego słowa i że czekam aż samo się zmieni na lepsze?
Możesz zaprezentować jakieś dowody na powyższe twierdzenia?
Może napiszesz, co sama robisz, żeby zmieniło się na lepsze, bo przecież - jak wnioskuję z postu - chyba nie czekasz, prawda?
A co do bycia wywalanym to śmiem twierdzić, że w ostatnim czasie mam większe doświadczenie niż Ty
15 lis 2010, 22:42
Kuraś, czyli ps. Orzeł, Ogień...
Kuraś1
sara30
Kuraś, dzisiaj Ty milczysz, a jutro Ciebie wywalą i wtedy inni będą milczeć. Po prostu nie rozumiesz słowa SOLIDARNOŚĆ, tylko czekasz aż samo się zmieni na lepsze.
Skąd wiesz, że milczę? (....) Skąd wiesz, że nie rozumiem tego słowa i że czekam aż samo się zmieni na lepsze? (....) A co do bycia wywalanym to śmiem twierdzić, że w ostatnim czasie mam większe doświadczenie niż Ty
Sara30, Kuraś swoim życiorysem mógłby spokojnie obdzielić kilka innych osób. Doświadczeniem i wiedzą również. Nieprzypadkowo ma nick "Kuraś"...
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
16 lis 2010, 11:01
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Nie mam nic do życiorysu Kurasia. Jednak dokonania z przeszłości wcale nie gwarantują tego, że osoba z tzw. życiorysem zawsze w przyszłości ma racje. Przykładowo żeby specjalnie nie szukać wspomnę tylko o W. Bartoszewskim. Z życiorysem mało kto mu podskoczy, a czy aby na pewno ma on zawsze monopol na prawdę i rację?? Osobiście uważam, że ta opinia Kurasia nie była sprawiedliwa i tyle.
16 lis 2010, 14:20
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Nadir
Kuraś swoim życiorysem mógłby spokojnie obdzielić kilka innych osób.
Nadir, przesadziłeś mocno. Być może życiorysem zawodowym, tak. Wykonywałem pracę w urzędach na ok. 10 stanowiskach pracy.
16 lis 2010, 17:52
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
sara30
[...] dokonania z przeszłości wcale nie gwarantują tego, że osoba z tzw. życiorysem zawsze w przyszłości ma racje. [...] Osobiście uważam, że ta opinia Kurasia nie była sprawiedliwa i tyle.
A możesz odpowiedzieć na moje pytania? Chyba, że nie znasz na nie odpowiedzi - w takim razie Twoja opinia o mnie jest nie tylko chybiona, ale w ogóle wzięta z sufitu.
Co do mojego wcześniejszego postu w nin. temacie to przede wszystkim zareagowałem na nieco histeryczne wypowiedzi dwóch osób. Jak się boją, niech w ogóle nie piszą komentarzy. Ciekawe co by robili gdyby mieli takie jazdy jak niekórzy pracownicy z tych województw?
Nie uważam, że w sprawie p. Gutraja należy milczeć, przeciwnie, ale chyba na razie nic mu się takiego nie dzieje. Żadnych kroków dyscyplinarnych wobec niego nie podjęli i - jak się wydaje - nie podejmą, chyba że chcą narazić się na zarzut bezprawności i inne rzeczy.
Oczywiście p. Gutraj będzie już na cenzurowanym, ale zapewniam - da się z tym żyć :-D
Nie ja pisałem o życiorysie, ale racja - nie daje monopolu na różne rzeczy. Nad sobą trzeba pracować całe życie.
16 lis 2010, 18:58
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Kuraś1
Nadir
Kuraś swoim życiorysem mógłby spokojnie obdzielić kilka innych osób.
Nadir, przesadziłeś mocno. Być może życiorysem zawodowym, tak. Wykonywałem pracę w urzędach na ok. 10 stanowiskach pracy.
No, może a little bit... Ale na myśli miałem oczywiście życiorys zawodowy. Życiorysu artystycznego nie znam
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
16 lis 2010, 22:48
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Wiadomo czy ustawa jest już podpisana
17 lis 2010, 09:38
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
A skąd wiesz Kuraś, że masz większe doświadczenie niż ja? Chyba nie znasz odpowiedzi - w takim razie Twoja opinia o mnie jest nie tylko chybiona, ale w ogóle wzięta z sufitu. Może po prostu masz za złe, że gdy Ciebie wyrzucali, to nie było takiej histerii? A swoją drogą, to gdyby ten koleś się bał, że cokolwiek mu za to zrobią, to pewnie siedziałby cicho. Widocznie się nie boi, więc histeria nie powinna dotyczyć jego osoby, ale samej skandalicznej sytuacji i ogółu praw pracowników skarbowych. Poza tym swoje zarzuty wobec mnie możesz kierować na innym forum, bo tutaj tylko zaciemniasz obraz głównego tematu, którym jest likwidacja US Poznań-Śródmieście, a nie Twoje żale pod moim adresem.
17 lis 2010, 11:26
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
sara30
A skąd wiesz Kuraś, że masz większe doświadczenie niż ja? [...]
Mam małą prośbę, proszę przeczytać ze zrozumieniem to, co napisałem w tym temacie.
Racja, nie powinienem użyć określenia "śmiem twierdzić" (choć użyłem przy nim emotikona), powinienem napisać "śmiem przypuszczać", przepraszam.
17 lis 2010, 18:57
Likwidacja Urzędu Skarbowego Poznań - Śródmieście
Na stronie Sejmu pojawiła się treść zapytania do MF ws. planów likwidacji Śródmieścia.
Zapytanie (nr 7987) do ministra finansów w sprawie projektu zniesienia Urzędu Skarbowego Poznań-Śródmieście Szanowny Panie Ministrze! W związku z informacjami o zaawansowanych pracach nad projektem reorganizacji urzędów skarbowych w Wielkopolsce, a w szczególności o zamiarze likwidacji Urzędu Skarbowego Poznań-Śródmieście, pracownicy tego urzędu przedstawili mi swoje wątpliwości i uwagi dotyczące przedmiotowej sprawy. Od kilku już lat poruszany jest temat połączenia tzw. średnich poznańskich urzędów: Wildy i Śródmieścia. Koncepcja ta uzasadniana była zmianami demograficznymi na terenie miasta Poznania, wyludnianiem się centrum miasta i osiedlaniem się dotychczasowych mieszkańców na terenach podpoznańskich gmin. W 2009 r. określono, iż planowana reorganizacja miałaby polegać na połączeniu obu urzędów i utworzeniu jednego dużego Urzędu Skarbowego Poznań-Centrum, obejmującego swym zasięgiem działania tereny obsługiwane dziś przez US Poznań-Śródmieście i US Poznań-Wilda. Jednakże jeszcze w 2009 r. zaprzestano prac nad tą koncepcją. Tymczasem 16 sierpnia br. dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu podczas spotkania z kierownikami komórek organizacyjnych US Poznań-Śródmieście, poinformował o nowym projekcie ? całkowitej likwidacji US PoznańŚródmieście. Dotychczasowy jego zasięg działania miałby wejść w zasięg działania US Poznań-Wilda. Jako główny powód podano problem połączenia komputerowych baz danych w jedną. W dniu 19 sierpnia br. na stronie internetowej Ministerstwa Finansów zamieszczono projekt z dnia 3 sierpnia 2010 r. rozporządzenia ministra finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych, zgodnie z którym Urząd Skarbowy Poznań-Śródmieście i jego terytorialny zasięg działania ?uchyla się?. Brak natomiast jakichkolwiek regulacji dotyczących sposobu przeprowadzenia likwidacji, określenia zasad rozwiązania bądź zmiany stosunków pracy likwidowanego urzędu, likwidacji majątku rzeczowego, określenia trybu dalszego załatwiania spraw niezakończonych na dzień likwidacji urzędu. Jedynie w uzasadnieniu projektu rozporządzenia zapisano, że jego wejście w życie nie spowoduje zwiększenia wydatków, nie będzie miało wpływu na rynek pracy, a koszty likwidacji oszacowano na kwotę ok. 435 tys. zł. Od kilku już lat systematycznie obniżany jest poziom zatrudnienia w US Poznań-Śródmieście z uwagi na, jak to określono, ?zbyt niskie obciążenie pracą?. W 2010 r. pomimo nałożenia nowych zadań nastąpiły kolejne redukcje tzw. etatów planistycznych. W efekcie w latach 2004?2010 redukcja etatów w US Poznań-Śródmieście wyniosła 16%. Systematyczne obniżanie ilości etatów oraz środków finansowych na wynagrodzenia i bieżącą działalność urzędu ma bezpośrednie przełożenie na poziom realizacji tzw. mierników. Z uwagi na ogromne braki w planie finansowym, nawet w okresie corocznej akcji zeznań podatkowych, urząd nie dysponował środkami na zatrudnienie odpowiedniej ilości osób na podstawie umów zlecenia. Pojawiają się jednak wątpliwości dotyczące konstrukcji ?wskaźnika obciążenia pracą?. Być może na niekorzyść US Poznań-Śródmieście działa w tym przypadku bieżące aktualizowanie bazy danych podatników ? zamykanie kont nieaktywnych podmiotów, zamykanie obowiązków podatkowych itp. W urzędach w Wielkopolsce w praktyce ma zastosowanie dwojakie postępowanie. W jednych urzędach dla informacji składanych przez płatników dokonuje się otwarcia obowiązków podatkowych, w innych urzędach nie otwiera się ich. Podobne procedury mają zastosowanie dla podatników, względem których urząd jest w posiadaniu informacji dotyczących zgonu. Pojawiające się często pojęcie otwartych obowiązków podatkowych, jako jednego z elementów typujących US Poznań-Śródmieście do likwidacji, jest niemiarodajne (bo nie stosuje się równych kryteriów) i nie uwzględnia rzeczywistego nakładu pracy przy obsłudze różnych podatników. Wyraźnie należy wskazać, że ten obszar nigdy nie był poddany kontroli. Specyfikę US Poznań-Śródmieście charakteryzują m.in. następujące obszary, które stanowią zasadnicze źródło obciążenia pracą, a nie mają odzwierciedlenia w miernikach stanowiących źródło oceny: 1) urząd nie ponosi żadnych kosztów związanych z najmem powierzchni biurowych; 2) na terenie miasta Poznania mają swoje siedziby 74 kancelarie notarialne, z czego na terenie objętym właściwością miejscową naczelnika US PoznańŚródmieście swoje siedziby ma 56 kancelarii notarialnych. Zatem przy uwzględnieniu ogólnej liczby kancelarii notarialnych na terenie miasta Poznania urząd obsługuje 75,6% kancelarii notarialnych w Poznaniu. Ponadto od dłuższego czasu utrzymuje się tendencja wzrostowa, powstają nowe kancelarie notarialne objęte właściwością miejscową urzędu. Z wyżej wymienionego tytułu w okresie I?VIII 2010 r. wpłynęły następujące dokumenty: a) 17 159 sztuk wypisów aktów notarialnych, b) 1242 inne dokumenty związane z pełnieniem przez notariuszy funkcji płatnika, tj. informacje o kwocie podatku należnej poszczególnym gminom, rejestry podatku, pisma przewodnie do rejestrów i deklaracji, pisma wyjaśniające nieprawidłowości lub przyczyny korekt, c) 446 deklaracji PCC-2, d) 301 deklaracji SD-2. Realizacja zadań związanych z przetworzeniem wyżej wymienionych dokumentów wymaga zaangażowania pracowników trzech komórek organizacyjnych, tj. Referatu Spraw Ogólnych Kadr i Szkolenia, Referatu Podatków Majątkowych i Opłat, Działu Rachunkowości Podatkowej oraz pociąga za sobą znaczne nakłady finansowe. Zauważyć należy, że liczba obsługiwanych przez US Poznań-Śródmieście notariuszy jest nieporównywalna z żadnym innym urzędem w Wielkopolsce. Pozostałe urzędy mają na swoim terenie najwyżej kilku, sporadycznie kilkunastu, notariuszy. Konsekwencją powyższego jest przygotowywanie comiesięcznych dystrybucji do jednostek samorządu terytorialnego w ilości ok. 200 (przy wskazanej ilości złożonych deklaracji PCC i SD). W przypadku kiedy na terenie danego urzędu siedzibę ma jedna kancelaria dystrybucja zamyka się w liczbie kilkunastu sztuk. System przekazywania dystrybucji posiada znaczne ograniczenia (wymusza wprowadzenie dodatkowych danych do wykonanych przelewów), powodując, że czynności te są bardzo czasochłonne i wykonywane pod presją czasu z uwagi na terminy ustawowe; 3) na terenie działania US Poznań-Śródmieście znajdują się sądy: rejonowe, okręgowy, wojskowy, które przekazują do realizacji wyroki w sprawie przepadku korzyści majątkowych (na dzień dzisiejszy jest 320 spraw do załatwienia). Załatwianie tych spraw jest procesem złożonym, wymagającym ciągłego wyjaśniania pojawiających się problemów. Wiąże się też z wykonywaniem wielu czasochłonnych czynności; 4) US Poznań-Śródmieście jest jedynym na terenie miasta Poznania organem właściwym dla prowadzenia postępowań w sprawach o przestępstwa i wykroczenia skarbowe z zawiadomień prezydenta miasta Poznania w zakresie uchylania się bądź uporczywego niepłacenia podatków od środków transportowych, a także, decyzją Izby Skarbowej w Poznaniu, jedynym na terenie woj. wielkopolskiego organem właściwym dla prowadzenia postępowań karnych skarbowych z zawiadomień Narodowego Banku Polskiego w zakresie naruszeń obowiązków określonych w ustawie Prawo dewizowe oraz zawiadomień prezesa Sądu Rejonowego Poznań-Nowe Miasto i Wilda w zakresie przestępstw z art. 79 pkt 4 ustawy o rachunkowości. W 2009 r. na ogólną liczbę 948 otrzymanych zawiadomień karnych (bez ?czynnych żali?), wpłynęły 154 zawiadomienia karne od prezydenta miasta Poznania, 89 zawiadomień karnych od Narodowego Banku Polskiego oraz 5 od prezesa Sądu Rejonowego Poznań-Nowe Miasto i Wilda. W zakresie spraw karnych skarbowych US Poznań-Śródmieście, pomimo iż należy do kategorii tzw. ?średnich urzędów?, od wielu lat rozpatruje najwięcej spraw karnych skarbowych w woj. wielkopolskim. Jak wynika z corocznych zestawień opracowywanych przez Izbę Skarbową w Poznaniu, US Poznań-Śródmieście prawie każdego roku znajduje się na pierwszym miejscu pod względem ilości otrzymanych zawiadomień, spraw załatwionych, wszczętych oraz zakończonych dochodzeń, skierowanych do sądu aktów oskarżenia oraz wniosków o udzielenie zgody na dobrowolne poddanie się odpowiedzialności. Ponadto należy wziąć pod uwagę aspekt czysto ludzki. Organizacja pracy i realizacja nałożonych zadań przy obecnym poziomie zatrudnienia jest bardzo utrudniona, czasem wydaje się wręcz niemożliwa. Ogromnym problemem jest m.in. absencja z powodu długotrwałej choroby, często spowodowanej przeciążeniem, presją czasu oraz narastającym stresem związanym z terminowością realizacji zadań. Taka sytuacja ma negatywny wpływ na atmosferę w pracy, osłabia kondycję psychiczną oraz zmniejsza motywację pracowników. Temat szeroko rozumianej reorganizacji, m.in. US Poznań-Śródmieście, trwa już ponad dwa lata. Przez tak długi okres, w związku z pojawiającymi się pogłoskami o niejasnych zasadach tej reorganizacji oraz systematycznym redukowaniem faktycznego stanu zatrudnienia, pracownicy pracują w bardzo negatywnym klimacie. Dodatkowo tej sytuacji towarzyszy ogromna fluktuacja kadry pracowniczej, zwłaszcza tej doświadczonej, która na skutek takiego traktowania sama, z własnej inicjatywy, odeszła do innych urzędów oraz do jednostki nadrzędnej (Izba Skarbowa w Poznaniu). Likwidacja urzędu może spowodować, że najbardziej doświadczeni i wartościowi pracownicy zrezygnują z pracy w administracji skarbowej. Skutkować to będzie chociażby obniżeniem jakości usług świadczonych przez urząd i brakiem możliwości przeszkolenia nowych pracowników. W takim stanie rzeczy, tj. przy ciągłej redukcji zatrudnienia, ograniczaniu kosztów funkcjonowania, zwiększaniu obszarów zadań przy zachowaniu maksymalnej staranności wynikającej nie tylko z zakresów czynności i obowiązków w najbliższej przyszłości praca jest bardzo utrudniona. Dotychczasowa wielkopolska praktyka wskazywała, że zbyt duży urząd na pewnym etapie działania staje się niewydolny i że idea podziału na dwa mniejsze wygeneruje skuteczniejsze i bardziej efektywne działanie. W praktyce formuła dużych urzędów nie sprawdziła się. Właśnie takie są przesłanki odłączenia gmin od Pierwszego Urzędu Skarbowego w Poznaniu, obsługującego cały ponad 300-tysięczny powiat poznański ziemski. W chwili obecnej planuje się przyłączenie gmin podpoznańskich do innych urzędów, dużych już w chwili obecnej. Koniec i początek roku to okres wzmożonych prac przede wszystkim spowodowanych m.in. składaniem pierwszych zeznań podatkowych, realizacją zadań związanych z tzw. okresem przejściowym. W związku z powyższym trzeba liczyć się z dużym zagrożeniem niewykonania podstawowych zadań urzędu skarbowego związanych z poborem podatków oraz dystrybucją do budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz budżetu państwa. W tym kontekście proponowane rozwiązanie dotyczące likwidacji wydaje się dalece ryzykowne. Z uwagi na wszystkie powyższe względy pragnę skierować do Pana Ministra następujące pytania: 1. Dlaczego dominującym sposobem reorganizacji administracji skarbowej w Wielkopolsce ma być tworzenie dużych urzędów, skoro w wielu przypadkach widoczne są wady takiego rozwiązania (np. Pierwszy US w Poznaniu)? 2. Dlaczego nie jest możliwe przygotowanie projektu reorganizacji polegającej na przejęciu przez US Poznań-Wilda i US Poznań-Śródmieście po jednej z gmin podmiejskich lub dokonanie rozszerzenia terytorialnego zasięgu działania US Poznań-Śródmieście w zakresie ulic, a pozostawienie dwóch gmin podmiejskich we właściwości US Poznań-Wilda z uwzględnieniem wzrostu proporcji etatowych w stosunku do zwiększonej liczby podatników przewidzianych do obsługi? 3. Jeżeli rozpoczęcie funkcjonowania US Poznań-Wilda z uwzględnieniem przejęcia pracowników US Poznań-Śródmieście ma rozpocząć się już z dniem 1 stycznia 2011 r., to czy w tak krótkim okresie czasu można utworzyć sprawnie działający urząd, który przejmie dwukrotnie zwiększony zakres zadań? 4. Jak ma wyglądać tworzenie bazy danych, ręczne wprowadzanie obowiązków podatkowych, działanie dwóch, jeśli nie trzech odrębnych serwerów, z których część będzie przechowywała dane historyczne? 5. Jak w tak krótkim czasie dokonać przejęcia mienia, w sytuacji kiedy jeszcze nie ma pełnej informacji o bazie lokalowej? Z wyrazami szacunku Poseł Dariusz Lipiński Warszawa, dnia 22 października 2010 r.
____________________________________ "Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników