Nie nazywajmy nich złymi czy też dobrymi, są to informacje prawdziwe.
21 wrz 2010, 14:56
Co z prowizjami?
sauber
APASKO, masz z pewnością dobre informacje, ale dla kogo ????. , dla inspektorów czy poborców skarbowych , a może dla egzekutorów ? , ktoś musi stracić , żeby ktoś mógł zyskać , nie ma innej opcji w naszej chorej budżetówce ., obawiam się że wszyscy stracimy i zostaniemy sprowadzeni na ziemie tak jak kierowcy TAXI , którzy kiedyś byli panami a obecnie jak wszyscy widzą są ?.'' nikim ''.
Chciałbym widzieć wszystkich, którzy się obawiają przyszłości w Warszawie na manifestacji. Tam wyraźnie akcentowano brak dialogu społecznego, obecny dialog z MF to fikcja. Ale jak wynika z informacji uzyskiwanych z bogatych terenów to oni nas mają w d... ponieważ taką zarabiają kasę, że nam się w głowie nie mieści. Przez nich cierpi 80% egzekucji w kraju. Te 80% MF ma w "poważaniu". Na manifestacji egzekucja była wyraźnie akcentowana. Niech wstydzą się Ci co się boją lub uważają, że nic nie można zrobić. My związkowcy jednak się już nie poddamy będziemy walczyć do ostatniego tchu. Potrzebujemy jednak wsparcia od dołu. Proszę się zastanowić co chcemy osiągnąć, a co jeszcze możemy stracić. MF prowadzi nieustanne działania by pogorszyć status zawodowy pracowników egzekucji. Czy Wy tego nie odczuwacie, nie widzicie nawet ci dobrze usytuowani. To Wy możecie stracić najwięcej. Włączcie się do różnych akcji.
24 wrz 2010, 11:45
Co z prowizjami?
Witam wszystkich ! Chcialbym podzielic się kilkoma uwagami.Otóz pracuję w egzekucji dość długo tzn kilkanaście lat.Ale nigdy nie było tak źle jak jest obecnie.Ostatnia nagonka na poborców skarbowych a przede wszystkim trzymanie się głownej zasady,ze poborca powinien dokonywać swoich czynnosci u zobowiązanego to totalna fikcja.Ustawa i przepisy sprzed kilkudziesięciu lat,to paranoja!W duzych miastach ale i nie tylko większosc zobowiązanych nie mieszka pod wskazanym adresem w tytule wykonawczym,nalezy ich szukac w miejscu pracy,po rodzinie ,znajomych itp,Zameldowani są najczęsciej u rodzicow a mieszkają w innych miejscach,miejscowosciach,wynajmują mieszkania itpCo ma w takim razie zrobić poborca? Gdzie ma się z nim spotkac i dokonac czynnosci? Są to najczęsciej trudni ludzie,ktorzy celowo unikają egzekucji a w tym przypadku MF im to ułatwia,niestety!Dlaczego w dzisiejszych czasach w innych branzach,tj w firmach ubezpieczeniowych,w bankach,w innych windykacjach załatwia się to w sposob cywilizowany,przychodzą do biura,pobierają kasę a wiadomą sprawą jest ,ze naliczają sobie prowizje...Mam wrazenie,ze MF nie zalezy w ogole na sciągalnosci skutecznej podatkow i innych naleznosci,kiedy to ostatnio mowi sie tak duzo nt trudnej sytuacj finansowej w naszym kraju.Monity z MF a nastepnie Izb Skarbowych do Urzędow nt kasowania w urzędzie wytworzyło przedziwną sytuację,tzn straszenie poborcow,pilnowanie ich ,ciągłe piętnowanie i etc tylko pogarsza atmosferę i tak bardzo trudnej,niewdzięcznej pracy poborcy.Wie tylko ten,co to jest za charakter pracy kto popracował kilka lat na tym stanowisku pracy.Mam wrazenie,ze MF nie ma zadnego pojęcia nt pracy poborcy skarbowego!!! Co do pracy inspektorow i pobieranych przez nich prowizji mam rowniez swoje zdanie! Uwazam,ze inspektorzy nie powinni otrzymywac w ogole zadnej prowizji!Bo niby za co? Powinien to robic tak jak kazdy inny pracownik w i innym dziale .A w tej chwili to stwarza tylko chorą sytuacje,np celowo przetrzymuje tytuł z zajętym rachunkiem przez długi czas np kilka miesięcy ,licząc na to ,ze w koncu cos tam wpadnie...to jest chore i takie przypadki są na porzadku dziennym.Zabranie prowizji inspektorom,referentom uzdrowiłoby sytuację,stało by się normalnoscia.A w tej chwili są tylko niesnaski,kłotnie i etc.To tylko kilka uwag,ale znalazłoby się duzo,duzo więcej.... Pozdrawiam
30 wrz 2010, 20:35
Co z prowizjami?
WOJTECZEK-w pełni popieram tak wąsko poruszony temat / można byłoby rozwinąć /,tylko tak właściwie do czego do będzie dążyło?.
01 paź 2010, 12:13
Co z prowizjami?
Nie martwcie sie! Wprowadzenie egzekutora załatwi sprawę. Poborca sam sobie przydzieli tytuły bez przetrzymywania w szafie i sprawa załawiona. A takie głupoty jak zrobienie 2000 zajęc rocznie (co daje ok. 4000 potwierdzeń odbioru do podłożenia), umorzenia mandatów, izb wytrzeźwień ZUSu (tu też sa zwrotki) oraz orzecznictwo w tym odpowiedzi na skagi, rozpoznawanie zarzutów, wyłączenia spod egzekucji, akcje, udziały w spółkach z o.o., nieruchomości, wyjawienia majątku to drobnostka. No i zostaje ze 4 godziny na picie kawy, a ile czasu na swoje sprawy na mieście ...
01 paź 2010, 21:03
Co z prowizjami?
Tylko kiedy wprowadzone zostałoby takie stanowisko i czy w ogóle będzie? Wielu komorników jest przeciwna takiemu rozwiązaniu...
04 paź 2010, 12:43
Co z prowizjami?
Przeciwnych, albo nie. Są jeszcze inne czynniki, takie jak inspektorki w wieku emerytalnym - jak pójdą w teren? oraz poborcy w tym samym wieku - jak mają pracować w egapoltaksie, ale kazdy na swoim dotychczasowym stanowisku wykonują obowiazki wzorowo.
04 paź 2010, 18:03
Co z prowizjami?
Albercik w pełni popieram twoją wypowiedź. Najlepiej oceniać pracę z boku (mając jedno na uwadze) Zapraszam poborców na stanowiska inspektorów (egzekutorów). Bez rozpisywania się o wykonywanej pracy inspektorów (kto pracuje na tym stanowisku wie o czym piszę) jedno mnie tylko zastanawia? dlaczego w moim dziale żaden poborca nie jest chętny zasiąść za biurkiem w roli egzekutora? zapoznajcie się z naszą pracą i dopiero oceniajcie!
04 paź 2010, 18:22
Co z prowizjami?
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma !
04 paź 2010, 19:27
Co z prowizjami?
Nic się nie martwcie. Wszystko idzie w dobrym kierunku. Min.Fin. robi wszystko a nawet więcej niż potrafi. Lada moment powstaną prywatne firmy windykacyjne, które będą świadczyły usługi dla U.S. a my pójdziemy na zieloną trawkę. Wyprodukują nowe przepisy, firmy będą dobrze funkcjonować a kasę będą czesać dziesięć razy większą.
05 paź 2010, 18:44
Co z prowizjami?
Czy ktoś coś wie jak będzie od nowego roku z prowizjami?
21 lis 2010, 17:41
Co z prowizjami?
Projekt 08.12.2010
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia .................................. 2010 r.
w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej
Na podstawie art. 101 i art. 102 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1706) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa uprawnienia szczególne w zakresie płac i innych świadczeń przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej oraz zasady przyznawania tych świadczeń i ich wysokość, a także inne dodatki do wynagrodzenia niż przewidziane w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz warunki i tryb przyznawania tych dodatków.
§ 2. Członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego, zwanemu dalej ?egzekutorem?, za osobiste wykonanie czynności egzekucyjnych w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości: 1) 1,85% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały uzyskane w wyniku zastosowania egzekucji: a) z wynagrodzenia za pracę, b) ze świadczeń z zaopatrzenia emerytalnego, ubezpieczenia społecznego lub renty socjalnej, c) z rachunków bankowych, d) z innych wierzytelności pieniężnych; 2) 6,15% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały pobrane na miejscu u zobowiązanego; 3) 4% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały uzyskane w wyniku zastosowania egzekucji: a) z ruchomości, b) z nieruchomości, c) z praw z instrumentów finansowych w rozumieniu przepisów o obrocie instrumentami finansowymi, zapisanych na rachunku papierów wartościowych lub innym rachunku, oraz z wierzytelności z rachunku pieniężnego służącego do obsługi takich rachunków, d) z papierów wartościowych niezapisanych na rachunku papierów wartościowych, e) z weksla, f) z autorskich praw majątkowych i praw pokrewnych oraz z praw własności przemysłowej, g) z udziału w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, h) z pozostałych praw majątkowych; 4) 1,5% kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały wpłacone przez zobowiązanego na zaspokojenie egzekwowanych należności na rachunek lub w kasie organu egzekucyjnego lub wierzyciela w ciągu 14 dni po wykonaniu czynności egzekucyjnych w zakresie egzekucji ze składników majątkowych wymienionych w pkt 1 i 3.
§ 3. 1. Egzekutorowi przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 2% wartości zabezpieczonego mienia, nie więcej jednak niż dwukrotna wysokość najniższego wynagrodzenia zasadniczego za osobiste dokonanie czynności zabezpieczenia w zakresie zabezpieczenia należności pieniężnych na podstawie zarządzenia zabezpieczenia lub postanowień prokuratora albo sądu o zabezpieczeniu wykonania orzeczenia o przepadku przedmiotów i korzyści majątkowych lub ich równowartości.
2. Jeżeli wartość zabezpieczonego mienia nie jest określona kwotowo albo nie wynika jednoznacznie ze zgromadzonych materiałów dowodowych, jako podstawę naliczenia wynagrodzenia prowizyjnego przyjmuje się wartość ustaloną przez organ egzekucyjny w oparciu o średnie ceny rynkowe podobnego mienia.
§ 4. 1. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 2 pkt 3 lit. b, przysługuje również komornikowi skarbowemu za wszystkie czynności związane ze sprawowaniem skutecznego nadzoru nad egzekucją z nieruchomości, przy czym do wyliczenia wynagrodzenia stosuje się § 5 ust. 2.
2. Wynagrodzenie prowizyjne, o którym mowa w § 2 pkt 1, 2, 3 lit. a, c-h oraz w § 3 ust. 1, nie przysługuje komornikowi skarbowemu.
§ 5. 1. Wynagrodzenie prowizyjne egzekutora od ściągniętej kwoty należności pieniężnych objętej jednym tytułem wykonawczym nie może przekraczać, w trakcie całego postępowania egzekucyjnego, dwukrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Jeżeli uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego przysługuje od ściągniętej kwoty należności pieniężnych lub wartości zabezpieczonego mienia, za czynności dokonane przez więcej niż jednego egzekutora, ich wynagrodzenie wynikające z tego uprawnienia ustala się w równych częściach.
3. Łączne wynagrodzenie prowizyjne egzekutora, ustalone zgodnie z § 2 pkt 1 i § 3 ust. 1, nie może przekroczyć miesięcznie czterokrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
§ 6. 1. Naczelnikowi urzędu skarbowego może być przyznane wynagrodzenie ryczałtowe z tytułu prawidłowego i skutecznego wykonywania funkcji organu egzekucyjnego, które nie może przekroczyć dwukrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. W przypadku powierzenia nadzoru merytorycznego nad egzekucją administracyjną zastępcy naczelnika, naczelnik urzędu skarbowego może wskazać tego zastępcę jako osobę uprawnioną do poboru części wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.
3. Komornikowi skarbowemu może być przyznane wynagrodzenie ryczałtowe z tytułu prawidłowego i skutecznego kierowania komórką egzekucyjną urzędu skarbowego, które nie może przekroczyć dwukrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego. 4. Wynagrodzenie ryczałtowe na okres każdego półrocza do końca pierwszego miesiąca tego półrocza przyznaje: 1) dyrektor izby skarbowej z upoważnienia Ministra Finansów ? w przypadku naczelnika urzędu skarbowego; 2) dyrektor izby skarbowej ? w przypadku zastępcy naczelnika urzędu skarbowego; 3) naczelnik urzędu skarbowego ? w przypadku komornika skarbowego.
§ 7. Wynagrodzenie prowizyjne oraz wynagrodzenie ryczałtowe wypłaca się w okresach miesięcznych do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu , w którym nabyto uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego.
§ 8. 1. Komornikowi skarbowemu lub egzekutorowi zatrudnionemu w urzędzie skarbowym wykonującemu czynności na rzecz organu egzekucyjnego może być przyznana nagroda kwartalna z tytułu wykonania zadań i czynności w zakresie egzekucji administracyjnej. Nagroda kwartalna może być również przyznana pracownikowi zatrudnionemu w komórce rachunkowości podatkowej wykonującemu czynności na rzecz organu egzekucyjnego w zakresie wystawiania tytułów wykonawczych.
2. Łączną kwotę przeznaczoną na nagrody kwartalne, o których mowa w ust. 1, w urzędzie skarbowym określa dyrektor izby skarbowej do 20 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, kierując się oceną prawidłowości wykonywania zadań w zakresie egzekucji administracyjnej.
3. Kwota, o której mowa w ust. 2, nie może przekroczyć 50% kwoty, która została pobrana przez naczelnika urzędu skarbowego z tytułu opłat, o których mowa w art. 64 § 1 i 6, art. 64c § 2 oraz art. 66 § 3 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji ( Dz. U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954, z późn. zm. )), pomniejszonej o sumę wypłaconych za ten kwartał wynagrodzeń prowizyjnych oraz wynagrodzeń ryczałtowych.
4. Nagrodę przyznaje naczelnik urzędu skarbowego uwzględniając liczbę, złożoność, pracochłonność oraz prawidłowość czynności egzekutora, w szczególności liczbę zakończonych postępowań egzekucyjnych z zapłaconą należnością oraz skutecznych zabezpieczeń należności podatkowych hipoteką oraz innych zadań wykonywanych na rzecz egzekucji administracyjnej przez innych członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędzie skarbowym w kwartale, za który przysługuje nagroda.
5. Nagroda wypłacana jest w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po kwartale, za który nagroda przysługuje.
6. Nagroda nie przysługuje za okres nieobecności w pracy spowodowanej niezdolnością do pracy z powodu choroby lub macierzyństwa.
§ 9. Najniższe wynagrodzenie zasadnicze, o którym mowa w § 3 ust. 1, § 5 ust. 1 i 3 oraz § 6 ust. 1 i 3, ustala się z zastosowaniem najniższego mnożnika kwoty bazowej określonego w przepisach w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej.
§ 10. Członek korpusu służby cywilnej zatrudniony w urzędzie morskim, biorący udział w próbach technicznych statków na morzu po budowie lub remoncie bądź wykonujący w czasie pracy statku zadania statutowe urzędu, otrzymuje bezpłatne wyżywienie lub ekwiwalent pieniężny według norm stosowanych w czasie eksploatacji statku.
§ 11. 1. Członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu na stanowisku inspekcyjno-technicznym w urzędzie górniczym przysługują: 1) uprawnienia związane z Dniem Górnika; 2) specjalne wynagrodzenie miesięczne - w zakresie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1981 r. w sprawie szczególnych przywilejów dla pracowników górnictwa - Karta górnika (Dz. U. z 1982 r. Nr 2, poz. 13, z 1996 r. Nr 24, poz. 110 oraz z 2002 r. Nr 199, poz. 1673). 2. Członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu na stanowisku inspekcyjno-technicznym w urzędzie górniczym, uprawnionemu do dodatku za wieloletnią pracę w służbie cywilnej i do specjalnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, przysługuje świadczenie z jednego tytułu, wybrane przez pracownika.
3. Członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu na stanowisku inspekcyjno-technicznym w okręgowym urzędzie górniczym i Urzędzie Górniczym do Badań Kontrolnych Urządzeń Energomechanicznych, przeprowadzającemu w warunkach uciążliwych w zakładach górniczych inspekcje oraz badania określone szczególnymi przepisami, przysługuje: 1) za pracę w niedziele i święta określone odrębnymi przepisami oraz za pracę w inne dni niebędące dniami pracy w urzędzie - wynagrodzenie jak za pracę w dniu będącym dniem pracy w urzędzie oraz inny wolny od pracy dzień przypadający w dniu pracy w urzędzie albo wynagrodzenie jak za dzień będący dniem pracy w urzędzie i dodatek w wysokości 100 % godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego; 2) za każdą godzinę pracy poza obowiązującym rozkładem czasu pracy - dodatek w wysokości 10 % godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego.
4. Przepisy ust. 3 mają zastosowanie do członków korpusu służby cywilnej, których praca w niedziele i święta lub poza obowiązującym rozkładem czasu pracy ma charakter stały.
§ 12. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. )
§ 13. Rozporządzenie obowiązuje do dnia 30 czerwca 2012 r.
PREZES RADY MINISTRÓW
08 gru 2010, 23:04
Co z prowizjami?
A gdzie prowizja za czynności!? Dlaczego obniżono nam prowizję!? Z jakiego powodu nam zabierają a innym za nic dają?! Może by działacze wraz z pracownikami MF przejechali się w teren wiejski i spróbowali wyegzekwować parę tytułów. Jedna wielka lipa a na dodatek niby tak intensywnie opracowywana. Może całkiem zabrać prowizję i po roku nowe pomieszczenia przeznaczyć na zalegające tytuły a budżet wspomóc kasą z OFE a później, później niech nowy rząd się martwi!!!!!!!!!!!!!! Powodzenia w egzekucji.
09 gru 2010, 19:50
Co z prowizjami?
dj_toga
Projekt 08.12.2010.
§ 6. 1. Naczelnikowi urzędu skarbowego może być przyznane wynagrodzenie ryczałtowe z tytułu prawidłowego i skutecznego wykonywania funkcji organu egzekucyjnego, które nie może przekroczyć dwukrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. W przypadku powierzenia nadzoru merytorycznego nad egzekucją administracyjną zastępcy naczelnika, naczelnik urzędu skarbowego może wskazać tego zastępcę jako osobę uprawnioną do poboru części wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.
sobie i swoim kolesiom krzywdy nie zrobią jak widać, nawet w czasach zaciskania pasa...
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników