____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
27 lip 2010, 22:07
Reorganizacja
hubert2260
U Nas w podkarpackim już wszyscy wiedzą w jakim są dziale a nawet gdzie i z kim siedza . Zmiany najpóżniej od 1 października 2010 r! Bez względu czy i kiedy wejdzie to rozporządzenie!
jak to rozwiązaliście?
27 lip 2010, 22:14
Reorganizacja
kto posiada wiedzę aby byc kierownikami takich działów?
Jak to kto? Większość. Średnia płaca 3000 brutto zobowiązuje... Powinni jeszcze szybko dorzucić odpowiedzialność urzedników za decyzje, z którymi nie zgodzi się niezawisły sąd...
27 lip 2010, 22:22
Reorganizacja
Witam wszystkich! Ciekawy jest zapis w Statucie urzędu skarbowego: § 1 ust. 4 "Naczelnik urzędu skarbowego, w zależności od zakresu i rozmiaru realizowanych zadań, tworzy niezbędną liczbę komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 i 3, oznaczając je odpowiednimi symbolami, dodając do symbolu literowego kolejną cyfrę rzymską". Czy oznacza to, że np. komórkę orzecznictwa podatkowego PP-1 będzie można podzielić na dwie lub trzy części? Może to doprowadzić do tego, że obecne komórki: dochodowy od fizycznych, dochodowy od prawnych i podatki pośrednie "oddając" część pracowników do obsługi bezpośredniej, zmienią tylko nazwę zajmując się dalej tak jak obecnie swoją "działką" czyli każdy sobie...
Ogólnie widać, że później jak by co to konsultacje społeczne nad projektem były prowadzone na szeroką skalę. Tylko czy w tych wszystkich naszych propozycjach przesłanych za pośrednictwem izb skarbowych czy związków zawodowych nie było żadnych merytorycznych, godnych uwagi zapisów? Jak człowiek czyta, że zmianie uległa nazwa komórki ds. organizacyjnych na "komórkę organizacji i logistyki" to... , faktycznie wszystkie zgłoszone uwagi były na marnym poziomie!
Ja nie uważam, że zmiany są złe, tylko jak większość mam dziwne przeczucie, że nie w organizacji urzędów tkwi problem tylko gdzieś zupełnie w innej materii
27 lip 2010, 23:20
Reorganizacja
Leonsio
i jeszcze w PP-1 (orzecznictwo) jest przenoszenie odpow. za zobowiązania na wspólników spółek osobowych (art. 115 par. 1 OP) a w PP-3 (zabezpieczenia i przenosz. odpow.) przenoszenie odpow. za zobowiązania na osoby trzecie. O co tu chodzi...
Już wiem chyba o co chodzi to sam sobie odpowiem (i może tym, których to intereuje). Przy odpowiedzialności wspólników spółek osobowych (czyli tej z art. 115 par 1 Op) jednocześnie określa się zobowiązanie - dlatego jest ona przy PP-1, a nie przy PP-3.
28 lip 2010, 19:15
Reorganizacja
Jestem przerażona tym co szykuje Min. Fin. Dział postępowań podatkowych jest nadmiernie przeładowany. Za to informatykom się upiekło.
28 lip 2010, 20:27
Reorganizacja
sprawa
Jestem przerażona tym co szykuje Min. Fin. Dział postępowań podatkowych jest nadmiernie przeładowany. Za to informatykom się upiekło.
No tak w tym dziale postępowań podatkowych to by mieli przekichane a tak w sekretariacie przy kawce odbiorą parę maili i faksów a potem tylko rozdzielą na komórki .
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
28 lip 2010, 23:34
Reorganizacja
u nas cisza (jak zwykle zresztą). Nus uwielbia tajemnice i intrygi więc do ostatniej minuty nikt nie będzie wiedział gdzie siedzi i co robi.
29 lip 2010, 06:43
Reorganizacja
tranqilo
sprawa
Jestem przerażona tym co szykuje Min. Fin. Dział postępowań podatkowych jest nadmiernie przeładowany. Za to informatykom się upiekło.
No tak w tym dziale postępowań podatkowych to by mieli przekichane a tak w sekretariacie przy kawce odbiorą parę maili i faksów a potem tylko rozdzielą na komórki .
W moim US komórka postępowań (VAT) przed wprowadzeniem możliwości złożenia korekt rocznie prowadziła 120 postępowań, w 2010 roku od stycznia do dzisiaj takich postępowań było 6 (sześć) W dziale postępowań (dochodowy) -0 postępowań wymiarowych (za to źródła się ruszyły)
29 lip 2010, 13:33
Reorganizacja
tutti
Ja nie uważam, że zmiany są złe, tylko jak większość mam dziwne przeczucie, że nie w organizacji urzędów tkwi problem tylko gdzieś zupełnie w innej materii
Dobrze myślisz, że problem tkwi w innej materii. Po pierwsze: tworzymy strach i niepewność pracowników - nie myślą że teraz wcale nie jest lepiej niż za starego NUS-a. Siedzą na tyłku i robią, bez szemrania. Po drugie: porządki po poprzednim PIS-owskim rozdaniu. Proste jak dwa razy dwa - wylatują ze stołków wszyscy nie pomyśli NUS-a, żadnych odszkodowań, sądów pracy - po prostu magiczne słowo REORGANIZACJA. Nowi kierownicy nie będą mieć problemów z tym co jest, ale z uśmiechem na każdej naradzie będą chwalić NUS-a za wszystko łącznie z pogodą, że jest taka piękna i to dzięki niemu I po trzecie: twórcze zajęcie dla wszystkich na najbliższe dwa lata, nie myślenie o podwyżkach, ale o kolejnym opisie stanowisk, wartościowaniu, tabelkach, wykresikach i takich różnych bardzo potrzebnych w skarbowości zajęciach.
I oto zapewne chodzi w ministerstwie naszym wybitnym fachowcom AP. Nie jestem przeciwnikiem zmian, ale coś mi mówi z doświadczenia, że dziecko znów się wyleje z kąpielą.
____________________________________ "No Laguna, teraz to my możemy wszystko..."
29 lip 2010, 17:01
Reorganizacja
Leonsio
Leonsio
i jeszcze w PP-1 (orzecznictwo) jest przenoszenie odpow. za zobowiązania na wspólników spółek osobowych (art. 115 par. 1 OP) a w PP-3 (zabezpieczenia i przenosz. odpow.) przenoszenie odpow. za zobowiązania na osoby trzecie. O co tu chodzi...
Już wiem chyba o co chodzi to sam sobie odpowiem (i może tym, których to intereuje). Przy odpowiedzialności wspólników spółek osobowych (czyli tej z art. 115 par 1 Op) jednocześnie określa się zobowiązanie - dlatego jest ona przy PP-1, a nie przy PP-3.
Też się nad tym zastanawiałam. I Twoja odpowiedź jest logiczna. Jeżeli zobowiązanie wynika z deklaracji VAT-7 to filozofii nie ma. Może być problem, gdy w grę wchodzi sytuacja dotycząca określenia zobowiązania w innej wysokości niż wynika to ze złożonej deklaracji (czytaj po ustaleniach kontroli). Jednak rozwiązanie min.fin. wprowadza za dużo zamieszania. Lepiej niech orzeczenie o odp. os. trzecich - wszystkich - będzie w jednych rękach.
29 lip 2010, 19:21
Reorganizacja
W uzasadnieniu nie znajdziemy żadnych argumentów uzasadniających umiejscowienie VIES w obsłudze bezpośredniej. Pewnie dlatego, że twórcy nie mieli żadnego pojęcia o tym systemie, bądź nie raczyli posłuchać kolegów i koleżanek z Konina. Proponuję twórcom powrót do procedur. ANALIZA transakcji wewnątrzwspólnotowych ? to podstawa funkcjonowania aplikacji. Tylko na jej podstawie można przejść do dalszych czynności: wezwania, czynności sprawdzające, kontroli podatkowej. Wymiana informacji z krajami członkowskimi nie polega tylko na czynnościach sprawdzających, na wklepaniu informacji, na czepianiu się niezgodności; nie ma kompletnie nic wspólnego z obsługą bezpośrednią podatnika. To powinna być komórka (mózg) rozsyłająca sygnały, wysyłająca kontrolę, gromadzenia dowodów w celu zapobieganiu oszustwom podatkowym. Proponuję twórcom spojrzeć na zadania usów w zakresie podatku VAT. Generowanie SCACów odbywa się zazwyczaj na podstawie zabranego materiału kontrolnego. Twórcy z premedytacją tworzą konflikt interesów: kontrola będzie miała w d? komórkę nie związaną z orzecznictwem. Przypomnę twórcom w tym miejscu: wydano dużo pieniążków podatników na szkolenia osób kontaktowych w tym kraju. Przygotowano ich (usy i izby) do pracy merytorycznej, nie do klepania i wykonania telefonu. To jest zwykłe marnotrawstwo zasobów i trąci bądź bezmyślnością bądź sabotażem. Osoby kontaktowe zdają sobie doskonale sprawę: umiejscowienie ich w komórce obsługi wiąże się z ich poborami w przyszłości. Zwykłe wartościowanie w przyszłości pokaże: obsługa a nie orzecznictwo czy analityka. Wszyscy przy zdrowych zmysłach powinni uciekać do orzecznictwa, analizy bądź kontroli. Powodzenia.
29 lip 2010, 21:00
Reorganizacja
adam
W uzasadnieniu nie znajdziemy żadnych argumentów uzasadniających umiejscowienie VIES w obsłudze bezpośredniej. Pewnie dlatego, że twórcy nie mieli żadnego pojęcia o tym systemie, bądź nie raczyli posłuchać kolegów i koleżanek z Konina. Proponuję twórcom powrót do procedur. ANALIZA transakcji wewnątrzwspólnotowych ? to podstawa funkcjonowania aplikacji. Tylko na jej podstawie można przejść do dalszych czynności: wezwania, czynności sprawdzające, kontroli podatkowej. Wymiana informacji z krajami członkowskimi nie polega tylko na czynnościach sprawdzających, na wklepaniu informacji, na czepianiu się niezgodności; nie ma kompletnie nic wspólnego z obsługą bezpośrednią podatnika. To powinna być komórka (mózg) rozsyłająca sygnały, wysyłająca kontrolę, gromadzenia dowodów w celu zapobieganiu oszustwom podatkowym. Proponuję twórcom spojrzeć na zadania usów w zakresie podatku VAT. Generowanie SCACów odbywa się zazwyczaj na podstawie zabranego materiału kontrolnego. Twórcy z premedytacją tworzą konflikt interesów: kontrola będzie miała w d? komórkę nie związaną z orzecznictwem. Przypomnę twórcom w tym miejscu: wydano dużo pieniążków podatników na szkolenia osób kontaktowych w tym kraju. Przygotowano ich (usy i izby) do pracy merytorycznej, nie do klepania i wykonania telefonu. To jest zwykłe marnotrawstwo zasobów i trąci bądź bezmyślnością bądź sabotażem. Osoby kontaktowe zdają sobie doskonale sprawę: umiejscowienie ich w komórce obsługi wiąże się z ich poborami w przyszłości. Zwykłe wartościowanie w przyszłości pokaże: obsługa a nie orzecznictwo czy analityka. Wszyscy przy zdrowych zmysłach powinni uciekać do orzecznictwa, analizy bądź kontroli. Powodzenia.
VIES pojawia się w dwóch miejscach OSŁUGA BEZPOŚREDNIA: 2. Do zakresu zadań komórek organizacyjnych urzędu skarbowego należy, w szczególności: 1) komórki organizacyjnej obsługi bezpośredniej, w zakresie: d) czynności sprawdzających: realizacja zadań związanych z transakcjami wewnątrzwspólnotowymi, ?obsługa systemu wymiany informacji o podatku VAT (VIES); . . . . 11) komórka do spraw handlu wewnątrzwspólnotowego, w szczególności: a) wymiana informacji o podatku od towarów i usług z państwami Unii Europejskiej w zakresie i na zasadach określonych w ratyfikowanych umowach międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska, b) prowadzenie kampanii informacyjnej dla podatników na temat podatku od towarów i usług w handlu wewnątrzwspólnotowym, c) analiza informacji o transakcjach oraz podatnikach podatku od towarów i usług dostępnych w systemie wymiany informacji o podatku VAT (VIES).
Zatem obsługa zajmuje się "podstawowymi" czynnościami sprawdzającymi, a reszta byłaby w zakresie komórki do spraw handlu wewnątrzwspólnotowego. Takie rozwiązanie wg. mnie ma na celu to, aby osoby "merytoryczne" z VAT UE nie musiały np. wprowadzać danych (taka sytuacja ma miejsce w naszym US) a miały więcej czasu na analizę niezgodności.
____________________________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------ " (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"
29 lip 2010, 21:14
Reorganizacja
Niestety nie do końca. MERYTORYCZNIE czytając przepis "W skład urzędu skarbowego, właściwego wyłącznie w zakresie podatników określonych w art. 5 ust. 9b ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych, wchodzi komórka do spraw handlu" dowiadujemy się, że utworzone zostaną osobne komórki VIES tylko...... w wyspecjalizowanych urzędach.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników