Teraz jest 05 wrz 2025, 23:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 124 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Co z UKS? 
Autor Treść postu
Amator

 REJESTRACJA02 mar 2007, 22:31

 POSTY        29
Post 
Filip, czy sugerujesz, że inspektorzy zdawali w Moskwie egzaminy? Chyba nie...

Powaznie mówiąc moja wróżka orzekła, iż sprawa UKS-ów zostanie rozwiązana po zakupie poligrafów, a do tego trzeba raczej zamówienie publiczne zastosować. :)

____________________________________
17 Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie miało być ujawnione, ani nic tajemnego, co by nie było poznane i na jaw nie wyszło. 18 Uważajcie więc, jak słuchacie.  Bo kto ma, temu będzie dane; a kto nie ma, temu zabiorą i to, co mu się wydaje, że ma   (Łk 8,16-18)


Ostatnio edytowano 08 mar 2007, 07:44 przez mac, łącznie edytowano 1 raz



07 mar 2007, 22:45
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post 
Projekt ma trafić pod RM na koniec kwietnia (jeśli nie będzie poślizgu).

Ale nie szykowałbym się na sKASowanie UKS-ów.

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


07 mar 2007, 22:59
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
Do ustawy o UKS trzeba wprowadzić przepisy proceduralne, które znikają z OP. Pytanie co jeszcze? Przeczucie mi mówi LONDYN.

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


08 mar 2007, 08:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA08 lut 2007, 21:21

 POSTY        24
Post 
supersaper                    



Do ustawy o UKS trzeba wprowadzić przepisy proceduralne, które znikają z OP. Pytanie co jeszcze? Przeczucie mi mówi LONDYN.

Wygodnie byłoby mieć procedurę we własnej ustawie, ale co z ograniczeniami ustawy o swobodzie działalności gosp.? Dotychczasowa konstrukcja przepisów pozwalała ominąć ograniczenia czasowe, ale po tego typu nowelizacji wydaje mi się, że mogą być z tym kłopoty. A już widzę te kontrole uks realizowane w 4 lub 8 tygodni, woooow...


Ostatnio edytowano 08 mar 2007, 09:15 przez Donpedro, łącznie edytowano 1 raz



08 mar 2007, 09:14
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA25 wrz 2006, 06:21

 POSTY        201
Post 
Moim zdaniem UKS-y w okresie reorganizacji i utworzenia KAS pozostaną, a nawet zostaną wzmocnione. Władza ma złe przykłady związane z reorganizacją. Nagle powstaje "ogromny chaos i hulaj dusza piekła nie ma". W tym czasie ktoś uzbrojony po zęby (UKS) stoi na straży i pilnuje bezhołowia. Po okresie wielkiego bałaganu, kiedy zacznie kształtować się nowy ład pod hasłem KAS orbitujące wokół niego UKS-y z wolna będą przez niego przejmowane. Wreszcie ukształtuje się na długie lata układ: KAS i delegatura MF do zadań specjalnych.
Ale tak poważnie, UKS-y pozostaną bo mają bardzo silną i wpływową kadrę kierowniczą, a nade wszystko niezawodnych IKS-ów. Po przeniesieniu IKS-ów do KAS, UKS-y znikną definitywnie z powierzchni ziemi.

____________________________________
TEMPUS REGIT ACTUM


Ostatnio edytowano 08 mar 2007, 14:56 przez tributarius, łącznie edytowano 1 raz



08 mar 2007, 14:18
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA07 mar 2007, 16:28

 POSTY        81
Post 
<_< Tak samo było w Sowietach w latach 30. Najpierw Jagoda szef Czeka (a może już NKWD) przeprowadził czystki, a następnie Beria wykończył go za to, że był szpiegiem imperialistów. A jak wiemy historia lubi się powtarzać. :dupa:


Ostatnio edytowano 08 mar 2007, 14:56 przez kornik2, łącznie edytowano 1 raz



08 mar 2007, 14:35
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA27 paź 2006, 06:58

 POSTY        20
Post 
Po okresie wielkiego bałaganu skończy się już kadencja obecnych możnowładców.


Ostatnio edytowano 08 mar 2007, 14:56 przez lanos, łącznie edytowano 1 raz



08 mar 2007, 14:55
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA01 mar 2007, 21:31

 POSTY        36
Post 
mac                    



Filip, czy sugerujesz, że inspektorzy zdawali w Moskwie egzaminy? Chyba nie...


Gorsze jest chyba to, że niektórzy nigdzie nic nie zdawali, nawet w Moskwie... :blush:


Ostatnio edytowano 09 mar 2007, 08:25 przez whisper, łącznie edytowano 1 raz



08 mar 2007, 18:38
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
lanos                    



Po okresie wielkiego bałaganu skończy się już kadencja obecnych możnowładców.

Jakoś mam wrażenie, że nie PO lecz w trakcie.
Pytanie, czy do tego czasu musi wyjechać kolejne 3 mln obywateli?

Co do 4-ech tygodni na kontrolę to ja jestem za. Od kilku miesięcy próbuję wydobyć informację, na jakiej podstawie dokonano określonych zapisów w księgach, gdzie są określone ewidencje, dokumenty itp. W przypadku ograniczenia czasu trwania kontroli miałbym kłopot z bańki. Piszę pismo, ktoś odbiera po 14-tu dniach (plus poczta czyli 21), udziela odpowiedzi (plus poczta) i minęły 4 tygodnie. Do kontroli wracam po roku, a po 2-3 przedawnienie. Ale laba!!!

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


Ostatnio edytowano 09 mar 2007, 08:26 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz



08 mar 2007, 19:02
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA26 lis 2006, 16:29

 POSTY        294
Post 
Z uzasadnienia do projektu KAS str.14:
Powstała w ten sposób specjalistyczna administracja konsoliduje... służby celne oraz podatkowe z jednoczesnym klarownym oddzieleniem funkcji kontroli skarbowej od kontroli celnej i podatkowej.
Tak tam napisali. A jak będzie...


Ostatnio edytowano 09 mar 2007, 08:27 przez praktyk1945, łącznie edytowano 1 raz



08 mar 2007, 21:46
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA01 gru 2006, 18:35

 POSTY        192
Post 
Może mój pogląd będzie niepopularny, ale UKS jako instytucja, z której wypływają przede wszystkim decyzje, nazwijmy je z punktu widzenia egzekucji, "nieściagalne" - słupy, trupy, d... oraz paliwowcy winna zniknąć. Takie działanie UKS tylko i wyłącznie legalizuje nielegalne transakcje i przyczynia się do tego, że wskaźniki egzekucyjne są bardzo niskie, ponieważ człowiek, który nie ma nic do stracenia olewa totalnie decyzję, pozostała część walczy o swoje i z reguły wygrywa przed sądami administracyjnymi, w związku z czym UKS naraża skarb państwa na ogromne straty.Gdzieś w rozmowie usłyszałem, że 2/3 decyzji UKS jest uchylanych przez sądy. Po co nam taka instytucja.


Ostatnio edytowano 09 mar 2007, 08:27 przez egarobol, łącznie edytowano 1 raz



08 mar 2007, 22:32
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
Popatrzmy z perspektywy zadań KS określonych w ustawie:

<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Art. 2. 1. Do zakresu kontroli skarbowej należy:

1) kontrola rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowości obliczania i wpłacania podatków stanowiących dochód budżetu państwa, a także innych należności pieniężnych budżetu państwa lub państwowych funduszy celowych;

2) ujawnianie i kontrola niezgłoszonej do opodatkowania działalności gospodarczej, a także dochodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach przychodów;

3) kontrola źródeł pochodzenia majątku, w przypadku niezgłoszenia do opodatkowania działalności gospodarczej, a także dochodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach przychodów;

4) kontrola celowości i zgodności z prawem gospodarowania środkami publicznymi oraz środkami pochodzącymi z Unii Europejskiej i międzynarodowych instytucji finansowych, podlegającymi zwrotowi;

5) kontrola wywiązywania się z warunków finansowania pomocy ze środków, o których mowa w pkt 4;

6) kontrola prawidłowości przekazywania środków własnych do budżetu Unii Europejskiej;

7) certyfikacja i wydawanie deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej;

8) badanie celowości w czasie podejmowania decyzji i zgodności z prawem wykorzystania i rozporządzania mieniem państwowym, a w szczególności ujawnianie niedoborów, a także innych szkód w tym mieniu;

9) badanie wykorzystania mienia otrzymanego od Skarbu Państwa w celu realizacji zadań publicznych oraz prawidłowości prywatyzacji mienia Skarbu Państwa;

10) kontrola rzetelności wypełniania zobowiązań wynikających z udzielonych przez Skarb Państwa poręczeń i gwarancji;

11) kontrola zgodności wykorzystania środków, których spłatę poręczył lub gwarantował Skarb Państwa, z ich przeznaczeniem;

12) kontrola zgodności z prawem przywozu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej towarów dopuszczonych do obrotu lub mających inne przeznaczenie celne oraz wywozu towarów poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, kontrola obrotu towarami pochodzenia zagranicznego, a także kontrola i ujawnianie towarów nielegalnie wprowadzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

13) ujawnianie składników majątkowych podmiotów zobowiązanych do uiszczenia należności publicznych lub podejrzanych o czyny zagrożone karą grzywny lub karami pieniężnymi, w celu zapewnienia skuteczności poboru tych należności oraz wykonania orzeczeń lub mandatów karnych;

14) kontrola oświadczeń o stanie majątkowym osób - obowiązanych do ich składania - zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostkach organizacyjnych administracji celnej, podatkowej oraz kontroli skarbowej podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, w tym w urzędzie obsługującym tego ministra;

15) kontrola resortowa jednostek organizacyjnych administracji celnej, podatkowej oraz kontroli skarbowej podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, w tym urzędu obsługującego tego ministra;

16) badanie przestrzegania przez rezydentów i nierezydentów ograniczeń i obowiązków określonych w przepisach prawa dewizowego oraz warunków udzielonych na ich podstawie zezwoleń dewizowych, a także warunków wykonywania działalności kantorowej;

17) prowadzenie działalności analitycznej i prognostycznej w odniesieniu do negatywnych zjawisk występujących w obszarze właściwości kontroli skarbowej oraz przedstawianie w tym zakresie informacji i analiz organom administracji rządowej.

2. W ramach kontroli skarbowej prowadzonej w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, badaniu podlega również rzetelność deklarowanych podstaw opodatkowania oraz prawidłowość obliczania i wpłacania zobowiązań podatkowych stanowiących dochód jednostek samorządu terytorialnego.

3. Celem kontroli resortowej jest kontrola działalności jednostek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 pkt 15, w szczególności w zakresie prawidłowości ustalania lub określania zobowiązań podatkowych, poboru podatków i niepodatkowych należności budżetu państwa oraz gospodarowania środkami publicznymi.

Art. 2a. 1. Do zakresu kontroli skarbowej należy również zapewnianie ochrony fizycznej i technicznej inspektorom i pracownikom, a za zgodą Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej także innym organom i instytucjom państwowym.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, wykonują wyodrębnione komórki kontroli skarbowej, o których mowa w art. 11g ust. 1.

Art. 3. W granicach i na zasadach określonych w odrębnych przepisach kontrola skarbowa obejmuje ponadto:


1) (uchylony)
2) badanie prawidłowości stosowania cen urzędowych, a także cen umownych w zakresie objętym ograniczeniami swobodnego kształtowania ich poziomu;

3) (uchylony)

4) rozpoznawanie i zwalczanie przestępstw i wykroczeń związanych z obrotem z zagranicą towarami i technologiami objętymi kontrolą międzynarodową, naruszających prawa ochrony dóbr kultury narodowej, narodowego zasobu archiwalnego i ochrony własności intelektualnej, polegających na wprowadzaniu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wyprowadzaniu z niego środków płatniczych pochodzących z przestępstw, a także ściganych na mocy umów i porozumień międzynarodowych, oraz zapobieganie tym przestępstwom i wykroczeniom;

5) zapobieganie i ujawnianie przestępstw, o których mowa w art. 228-231 Kodeksu karnego, popełnianych przez osoby zatrudnione lub pełniące służbę w jednostkach organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jeśli zatem nie UKS to kto (co)?

____________________________________
always look on the bright side of life


Ostatnio edytowano 09 mar 2007, 08:28 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz



08 mar 2007, 23:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 14:08

 POSTY        541

 LOKALIZACJAZewsząd
Post 
egarobol                    



Może mój pogląd będzie niepopularny, ale UKS jako instytucja, z której wypływają przede wszystkim decyzje, nazwijmy je z punktu widzenia egzekucji, "nieściagalne" - słupy, trupy, d... oraz paliwowcy winna zniknąć. Takie działanie UKS tylko i wyłącznie legalizuje nielegalne transakcje i przyczynia się do tego, że wskaźniki egzekucyjne są bardzo niskie, ponieważ człowiek, który nie ma nic do stracenia olewa totalnie decyzję, pozostała część walczy o swoje i z reguły wygrywa przed sądami administracyjnymi, w związku z czym UKS naraża skarb państwa na ogromne straty.Gdzieś w rozmowie usłyszałem, że 2/3 decyzji UKS jest uchylanych przez sądy. Po co nam taka instytucja.


Nie rozumiem, co ma piernik do wiatraka, czyli co ma brak możliwości wyegzekwowania zaległości określonej w decyzji, do samej decyzji. Od tego są organy egzekucyjne, aby egzekwować, a nie myśleć czy prawomocna decyzja jest słuszna czy nie. A to, że nic nie można wyegzekwować, to oddzielny problem.

Wydawanie decyzji określających w praktyce nieściągalne zaległości to przejaw nie tyle słabości UKS (czy US), co całego Państwa.
O sile Państwa nie świadczy to, tak jak jest teraz, to że Rząd robi co chce i Naród ma w :dupa:
(zresztą to chyba już taka "nowa świecka tradycja" w Naszym Kraju, tak samo było za L. Millera),
ale skuteczność działania Państwa.
Co to za Państwo, co zamiast dać ludziom pracę, daje mundurki ich dzieciom (chyba aby się przyzwyczajały do więziennych uniformów, bo przecież nie wojskowych) i buduje z pieniędzy podatników Świątynię Opatrzności Bożej (zamiast np. dróg).
Nic dziwnego, że organy kontroli tak zarządzanego Państwa są nieskuteczne.


Ostatnio edytowano 09 mar 2007, 08:30 przez zoltar7, łącznie edytowano 1 raz



09 mar 2007, 00:47
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA20 paź 2006, 18:20

 POSTY        296
Post 
<!--QuoteBegin-"Egarobol"+--><div class='quotetop'>("Egarobol")</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
"Może mój pogląd będzie niepopularny, ale UKS jako instytucja, z której wypływają przede wszystkim decyzje, nazwijmy je z punktu widzenia egzekucji, "nieściagalne" - słupy, trupu, d... oraz paliwowcy winna zniknąć. Takie działanie UKS tylko i wyłącznie legalizuje nielegalne transakcje, i przyczynia się do tego, że wskaźniki egzekucyjne są bardzo niskie, ponieważ człowiek który nie ma nic do stracenia olewa totalnie decyzję, pozostała część walczy o swoje i z reguły wygrywa przed sądami administracyjnymi, w związku z czym UKS naraża skarb państwa na ogromne straty.Gdzieś w rozmowie usłyszałem, że 2/3 decyzji UKs jest uchylanych przez sądy. Po co nam taka instytucja".<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Konstatacja porażająca, ale sądząc po tym, co napisał "Egarobol", słuszna: polityka kija i marchewki ma jednak bezpośrednie przełożenie na stan umysłów co poniektórych "komentatorów".
Zważ na to "Ega -robolu", że profil kontroli realizowanych przez UKS nijak się ma do kontroli realizowanych przez US, explicite: podatnik przekroczył próg VAT - owski, US wiedząc o tym hoduje sobie dłużnika przez 3 lata (znam taki przypadek z autopsji) , a co za tym idzie, kontrola jest 100% skuteczna.
Nauka z takiego kazusu jest prosta, nie zajmuj tak pryncypialnego stanowiska, dopóki nie przemyślisz (poznasz) trochę więcej aspektów sprawy. Proponuję spotkanie z kolegami z UKS, przy szklaneczce jakiegoś szlachetnego trunku (oczywiście dla rozluźnienia atmosfery).

____________________________________
idź wyprostowany wśród tych co na kolanach


Ostatnio edytowano 10 mar 2007, 11:44 przez cyanide3, łącznie edytowano 1 raz



09 mar 2007, 09:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 124 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron