
Wielkie szkolenie unijne dla 2000 skarbowców w 2010 roku
Informacja poniższa pochodzi ze strony KPRM
http://www.dsc.kprm.gov.pl/aktualnosci.php?id=9&look=346opublikowana pod datą 24.02.2010.
Rekrutacja na ?
Szkolenia specjalistyczne dla administracji skarbowej?Uprzejmie informujemy, że została rozpoczęta rekrutacja na ?Szkolenia specjalistyczne dla pracowników administracji skarbowej?, realizowane w ramach projektu pn. ?Wdrożenie strategii szkoleniowej?, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytetu V ?Dobre rządzenie?, Działania 5.1 ?Wzmocnienie potencjału administracji rządowej?, Poddziałania 5.1.1 ?Modernizacja systemów zarządzania i podnoszenie kompetencji kadr? Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Na podstawie dokonanej uprzednio analizy potrzeb szkoleniowych zaplanowano przygotowanie i przeprowadzenie szkoleń specjalistycznych z trzech tematów:
1)
?Zasady prowadzenia rachunkowości a podatki. Elementy analizy finansowej oraz analiza dokumentacji księgowej i sprawozdań finansowych w toku kontroli podatkowej podatników prowadzących księgi handlowe?, dla 780 pracowników komórek kontrolnych urzędów skarbowych i urzędów kontroli skarbowej, którzy w ramach wykonywanych obowiązków prowadzą postępowania kontrolne (szkolenie trzydniowe);
2) ?
Transakcje wewnątrzwspólnotowe ze szczególnym uwzględnieniem transakcji trójstronnych i łańcuchowych oraz identyfikacja oszustw karuzelowych w handlu wewnątrzwspólnotowym?, dla 740 pracowników:
a) komórek VAT i komórek kontrolnych w urzędach skarbowych i urzędach kontroli skarbowej, którzy w ramach wykonywanych obowiązków prowadzą postępowania podatkowe VAT lub kontrole w zakresie transakcji wewnątrzwspólnotowych,
b) izb skarbowych uczestniczących w postępowaniach prowadzonych w drugiej instancji, w których mają zastosowanie przepisy ustawy o podatku VAT (szkolenie trzydniowe);
3)
?Postępowanie zabezpieczające w oparciu o przepisy ustawy Ordynacja Podatkowa i ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji?, dla 480 pracowników:
a) komórek egzekucyjnych i rachunkowości w urzędach skarbowych, wykonujących zadania wierzycielskie,
b) izb skarbowych uczestniczących w postępowaniach prowadzonych w drugiej instancji, w których zastosowanie mają przepisy ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (szkolenie dwudniowe).
Uprzejmie informujemy, że uczestnikami ww. szkoleń mogą być członkowie korpusu służby cywilnej w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505 z późn. zm.), którzy:
*
są zatrudnieni w izbach skarbowych, urzędach skarbowych, urzędach kontroli skarbowej oraz prowadzą postępowania kontrolne, postępowania podatkowe VAT lub kontrole w zakresie transakcji wewnątrzwspólnotowych oraz uczestniczą w postępowaniach prowadzonych wdrugiej instancji, w których mają zastosowanie przepisy ustawy o podatku VAT, wykonują zadania wierzycielskie oraz uczestniczą w postępowaniach prowadzonych w drugiej instancji, w których zastosowanie mają przepisy ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
*
wyrażą zgodę na podanie danych (w szczególności danych osobowych) niezbędnych do ewaluacji projektu i przygotowania sprawozdawczości z jego realizacji;
*
w dniu rozpoczęcia szkolenia przekażą Wykonawcy wypełnione formularze PEFS wraz z podpisanym oświadczeniem i deklaracją uczestnictwa w projekcie. Przekazanie w dniu rozpoczęcia sesji szkoleniowej wypełnionego formularza PEFS i oświadczenia jest warunkiem uczestnictwa w szkoleniu.
Szkolenia specjalistyczne będą prowadzone w miastach wojewódzkich. Sesje szkoleniowe będą odbywać się od poniedziałku do piątku, w proponowanych godzinach 8.00 - 17.00. W przypadku szkoleń trzydniowych istnieje możliwość skorzystania z noclegu.
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniach specjalistycznych, spełniające ww. kryteria powinny zgłosić do komórki kadrowej chęć uczestnictwa w 1 z 3 tematów ww. szkoleń (jedna osoba może uczestniczyć w jednym szkoleniu z danego tematu). Na podstawie zgłoszeń indywidualnych zostanie przygotowany zbiorczy formularz zgłoszeniowy urzędu, który opatrzony podpisem i pieczątką osoby upoważnionej ? dyrektora lub kierownika/naczelnika urzędu, w którym pracownicy są zatrudnieni, powinien zostać wysłany bezpośrednio do Ministerstwa Finansów:
- w wersji elektronicznej pod adres:
katarzyna.kuziola@mofnet.gov.pl, - w wersji papierowej pod adres: Departament Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa.
linki:
http://www.dsc.kprm.gov.pl/userfiles/Formularz_zgloszeniowy(2).xlshttp://www.dsc.kprm.gov.pl/userfiles/Formularz_PEFS.doc