Teraz jest 06 wrz 2025, 20:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
KSAP zawsze ma rację... 
Autor Treść postu
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
KRAJOWA SZKOŁA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Warszawa, dnia 17 sierpnia 2009 r.

Rada Sekcji Krajowej
NSZZ "SOLIDARNOŚĆ"
Pracowników Skarbowych w Warszawie

DECYZJA Dyrektora Krajowej Szkoły Administracji Publicznej

Na podstawie art. 16 ust. 1, art. 5 ust. 1 i 2 oraz art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2001, nr 112, poz. 1198 z późniejszymi zmianami) oraz § 6 ust. 1 pkt. 9 statutu Krajowej Szkoły Administracji Publicznej nadanego rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 października 1999 r. w sprawie nadania statutu Krajowej Szkole Administracji Publicznej (Dz. U. 1999, nr 82, poz. 920)
odmawiam udostępnienia wnioskodawcy Radzie Sekcji Krajowej NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" Pracowników Skarbowych
w Warszawie

1.        treści testów, pytań i zadań wykorzystywanych przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej w 2009 r. w części dotyczącej sprawdzianu umiejętności,
2.        treści testów, pytań i zadań wykorzystywanych przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej w 2009 r. w części dotyczącej sprawdzianu predyspozycji kierowniczych,
3.        treści klucza odpowiedzi wykorzystywanych przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej w 2009 r. w części dotyczącej sprawdzianu umiejętności,
4.        treści klucza odpowiedzi wykorzystywanych przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej w 2009 r. w części dotyczącej sprawdzianu predyspozycji kierowniczych,

Uzasadnienie
Rada Sekcji Krajowej NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" Pracowników Skarbowych w Warszawie wystąpiła do Krajowej Szkoły Administracji Publicznej pismem z dnia 16 lipca 2009 r. doręczonym w dniu 20 lipca 2009 r. z wnioskiem o przesłanie materiałów przygotowanych do konkursu sprawdzianów: wiedzy, umiejętności i predyspozycji kierowniczych (wraz z wzorcami odpowiedzi do tych sprawdzianów) i użytych podczas postępowania kwalifikacyjnego przeprowadzonego 27 czerwca 2009 r.
Dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej dysponuje testami psychologicznymi wraz z kluczem odpowiedzi przygotowanymi na potrzeby prawidłowego przeprowadzenia sprawdzianu umiejętności oraz sprawdzianu predyspozycji kierowniczych w postępowaniu kwalifikacyjnym w służbie cywilnej. Testy psychologiczne wraz z kluczem odpowiedzi stanowią całość. Testy kwalifikacyjne przygotowane zostały przez specjalistów z zakresu psychologii i objęte wewnętrzną procedurą ochrony przed dostępem osób niepowołanych do ich treści. Zaznaczenia wymaga, że do treści testów dostęp mają osoby wyłącznie uprawnione na mocy przepisów ustawy o służbie cywilnej z dnia 24 sierpnia 2006 r. (Dz. U. 2006, nr 170, poz. 1218) w związku rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 2007 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. 2007, nr 13, poz. 82).
Udostępnienie informacji publicznej podlega ograniczeniom w razie zaistnienia okoliczności wskazanych w treści Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2001 poz. 112, nr 1198).
Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu na skutek wyłączeń ustawowych. Ochronie prawnej podlegają metody i narzędzia psychologiczne na mocy przepisów Ustawy z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (Dz. U. 2001, nr 73, poz. 763) - art. 5 ust. 1 w zw. z art. 33 ust. 1 pkt. 3.
Możliwość ograniczenia dostępu do informacji publicznej wynika wprost z przepisów oraz nie budzi wątpliwości doktryny i orzecznictwa. Na takim stanowisku stoi Wojewódzki Sąd Administracyjny, czemu dał wyraz m.in. w wyroku z dnia 9 stycznia 2006 r. (sygn. akt: II SA/Wa 2043/05).
W konsekwencji wewnętrzne regulacje organu przeprowadzającego postępowanie kwalifikacyjne w postaci ograniczenia do dostępu do treści testów psychologicznych wyłącznie dla wąskiego kręgu osób, wynikające z przepisów ustawy o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów stanowią podstawę odmowy udostępnienia informacji publicznej na podstawie art. 5 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Ponadto należy zwrócić uwagę na treść przepisu art. 6 pkt. 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Przepis obejmuje katalog otwarty informacji podlegających ujawnieniu. Ustawodawca wskazał na informacje o konkursie na wyższe stanowisko w służbie cywilnej, w zakresie określonym w przepisach odrębnych. Nie wskazano natomiast informacji o konkursie w postępowaniu kwalifikacyjnym w służbie cywilnej.
Okoliczności powyższe, a w szczególności ograniczenie dostępu do treści testów dla wąskiej grupy osób oraz podjęcie działań zmierzających do wyeliminowania możliwości do ich dotarcia dla osób trzecich w normalnym toku zdarzeń, bez podejmowania szczególnych starań stanowią o spełnieniu cechy tajemnicy przedsiębiorstwa wymienionej w treści przepisu art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Jest to wiedza szczególna i specjalistyczna, natomiast jej ujawnienie prowadzi jedynie do konieczności zakupu nowego testu. Ujawniony test, poza okolicznościami do których jest przeznaczony, tj. postępowanie kwalifikacyjne nie może być wykorzystany ponownie.
W konsekwencji oznacza to spełnienie kolejnej przesłanki, na mocy której Dyrektor KSAP jest uprawniony do odmowy udostępnienia treści testu i klucza odpowiedzi ze względu wynikającej z treści art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Na mocy przepisy § 6 ust. 1 pkt. 9) statutu Krajowej Szkoły Administracji Publicznej nadanego rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 października 1999 r. w sprawie nadania statutu Krajowej Szkole Administracji Publicznej (Dz. U. 1999, nr 82, poz. 920) do kompetencji dyrektora należy m.in. zapewnienie przestrzegania przepisów o tajemnicy prawnie chronionej. Udostępnienie treści testów psychologicznych objętych obowiązkiem ochrony na podstawie przepisów przytoczonej już ustawy o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów oraz objętych wewnętrznymi rygorami dostępu do treści tychże testów stanowić będzie naruszenie powołanego przepisu § 6 ust. 1 pkt. 9 statutu KSAP.

Od niniejszej decyzji przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie informacji publicznej. Sądem właściwym jest sąd powszechny właściwy ze względu na siedzibę Krajowej Szkoły Administracji Publicznej (art. 22 ust. 1 w zw. z ust. 3 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Otrzymują:
1.        Rada Sekcji Krajowej NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" Pracowników Skarbowych w Warszawie
2.        Tomasz Ludwiński

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


31 mar 2010, 05:22
Zobacz profil WWW
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA10 lut 2008, 11:48

 POSTY        91
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
Nadir                    



austeen                    



Wydaje mi się, że gdy struktura społeczeństwa wg kwalifikacji jest niedostosowana do zapotrzebowania rynku pracy to wtedy mamy do czynienia z bezrobociem (część ludzi zdolnych do pracy i deklarujących chęć jej podjęcia nie znajduje faktycznego zatrudnienia z różnych powodów np. niewłaściwych kwalifikacji). W bezrobociu strukturalnym chodzi o to, że ludzie mają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danej pracy jednakże tracą pracę, bo np. zastąpiły ich wydajniejsze maszyny, spadło zapotrzebowanie na produkcję itd.

:brawa: O to chodzi!
Tylko, że w odpowiedzi "d" nie ma mowy o żadnych kwalifikacjach.

Ja też zaznaczyłam odpowiedź B odwołującą się do kwalifikacji przekonana o jej prawidłowości.


31 mar 2010, 18:04
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
SZEF SŁUŻBY CYWILNEJ                                                         Warszawa, dnia 8 kwietnia 2010 r.
Sławomir Marek Brodziński

DSC.WZ-3514-12(10)/09/PM

                                                                                                    Pan _________________
                                                                                                    ____________________
                                                                                                    ____________________.

Dotyczy: postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej w 2009 r.

W odpowiedzi na Pana pismo z dnia 26 marca br. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej w 2009 r., uprzejmie wyjaśniam, co następuje.
Informacja o potencjalnej nieprawidłowości w przebiegu postępowania, polegającej na zarzucanym przez Pana błędzie w kluczu oceny sprawdzianu wiedzy, dotarła do Szefa Służby Cywilnej w lutym 2010 r. Moim zdaniem okoliczność ta wyklucza dopuszczalność zastosowania przez Szefa Służby Cywilnej przepisu art. 44 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505, z późn. zm.). Istotą tej kompetencji Szefa Służby Cywilnej jest bowiem możliwość takiej interwencji w wyniki postępowania kwalifikacyjnego ustalone przez zespół sprawdzający powołany w celu przeprowadzenia w danym roku postępowania kwalifikacyjnego, która miałaby doprowadzić do zmiany listy osób uprawnionych do uzyskania mianowania na podstawie przepisów art. 48 ustawy (mianowania w 2009 r. były co prawda dokonywane na podstawie przepisów ustawy z 26 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej, jednak zasady uzyskiwania prawa do mianowania uregulowane przepisami obydwu ustaw - tj. z 2006 i 2008 r.- są identyczne).

Ponieważ kompetencja Szefa Służby Cywilnej do dokonania mianowań, zgodnie z przepisem art. 48 ust 2 ustawy, obejmuje jedynie działanie w tym samym roku kalendarzowym, w którym zostało przeprowadzone postępowanie kwalifikacyjne, należy uznać, że ewentualna interwencja Szefa Służby Cywilnej na podstawie przepisu art. 44 ust. 2 ustawy w indywidualne wyniki uzyskane przez uczestników (uczestnika) postępowania powinna nastąpić w tym samym roku kalendarzowym, w którym dane postępowanie zostało przeprowadzone. Ponadto -ze względu na zasadę finansowania skutków mianowań dokonanych w danym roku ze środków rezerwy celowej utworzonej ustawą budżetową na ten rok - należałoby stwierdzić, że graniczną datą ewentualnej interwencji Szefa Służby Cywilnej na podstawie przepisu art. 44 ust. 2 ustawy, która miałaby prowadzić do poszerzenia listy osób uzyskujących mianowanie, nie jest 31 grudnia danego roku, ale wynikająca z przepisów ustawy o finansach publicznych data 15 października, jako końcowa data dokonania podziału środków z rezerwy celowej.
Jednocześnie pragnę zauważyć, że przepisy ustawy o służbie cywilnej nie regulują problematyki ewentualnego odwołania uczestnika postępowania kwalifikacyjnego od wyników uzyskanych w tym postępowaniu. W takim przypadku stosownych regulacji należałoby dopatrywać się w innych ustawach, przy czym należy podkreślić, że ustalenie wyników postępowania należy (i należało także w 2009 r.) do wyłącznych kompetencji Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.
W związku z powyższym - w mojej opinii - należy stwierdzić, że jedyną drogą, która mogłaby doprowadzić do zmiany wyników w postępowaniu kwalifikacyjnym i dokonania mianowania jest droga sądowa.
Niezależnie od powyższego, pragnę poinformować, że uwzględniając fakt mogących pojawiać się wątpliwości uczestników postępowania kwalifikacyjnego co do budowy pytań w toku sprawdzianu, wystosowałem do Dyrektora KSAP prośbę o zwrócenie szczególnej uwagi na mechanizm powstawania oraz weryfikacji pytań i odpowiedzi w testach wyboru powstających na potrzeby części sprawdzianu sprawdzającej wiedzę kandydatów.
Z poważaniem
Szef Służby Cywilnej
Sławomir Brodziński

-------------------------------------

                                                                                                       _______________, 6 maja 2010 r.




                                                                                                    Pan
                                                                                                    Sławomir Brodziński
                                                                                                    Szef Służby Cywilnej

W nawiązaniu do pisma DSC.WZ-3514-12(10)/09/PM z 8 kwietnia br., w szczególności do stwierdzenia, że "jedyną drogą, która mogłaby doprowadzić do zmiany wyników w postępowaniu kwalifikacyjnym i dokonania mianowania jest droga sądowa" -  uprzejmie proszę Pana Ministra o wskazanie do jakiego sądu i w jakim trybie powinienem wystąpić w przedmiotowej sprawie.

                                                                                                             Z poważaniem

                                                                                                             ____________

Do wiadomości:
1.        Pan Donald Tusk - Prezes Rady Ministrów.
2.        Rada Służby Cywilnej.
3.        Rada Sekcji Krajowej NSZZ "Solidarność" Pracowników Skarbowych.


10 maja 2010, 11:18
Zobacz profil WWW
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: KSAP zawsze ma rację...


ewentualna interwencja Szefa Służby Cywilnej na podstawie przepisu art. 44 ust. 2 ustawy w indywidualne wyniki uzyskane przez uczestników (uczestnika) postępowania powinna nastąpić w tym samym roku kalendarzowym, w którym dane postępowanie zostało przeprowadzone....
... należałoby stwierdzić, że graniczną datą ewentualnej interwencji Szefa Służby Cywilnej na podstawie przepisu art. 44 ust. 2 ustawy, która miałaby prowadzić do poszerzenia listy osób uzyskujących mianowanie, nie jest 31 grudnia danego roku, ale wynikająca z przepisów ustawy o finansach publicznych data 15 października, jako końcowa data dokonania podziału środków z rezerwy celowej.

To znak, że trzeba zmienić art. 44 ust. 2 ustawy.
Nie tylko Szef SC, ale nawet Superman nie ma fizycznej możliwości zakończenia interwencji do 15 października tego samego roku czyli w ciągu ok. 2 i pół miesiąca.



Jednocześnie pragnę zauważyć, że przepisy ustawy o służbie cywilnej nie regulują problematyki ewentualnego odwołania uczestnika postępowania kwalifikacyjnego od wyników uzyskanych w tym postępowaniu. W takim przypadku stosownych regulacji należałoby dopatrywać się w innych ustawach, przy czym należy podkreślić, że ustalenie wyników postępowania należy (i należało także w 2009 r.) do wyłącznych kompetencji Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.

Czyli przepisy ustawy o służbie cywilnej do poprawki.



W związku z powyższym - w mojej opinii - należy stwierdzić, że jedyną drogą, która mogłaby doprowadzić do zmiany wyników w postępowaniu kwalifikacyjnym i dokonania mianowania jest droga sądowa.

:wacko:

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


10 maja 2010, 18:57
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Re: KSAP zawsze ma rację...


W związku z powyższym - w mojej opinii - należy stwierdzić, że jedyną drogą, która mogłaby doprowadzić do zmiany wyników w postępowaniu kwalifikacyjnym i dokonania mianowania jest droga sądowa.

Autorowi odwołania życzę powodzenia w tym roku  :piwo:
A na dodatek ... wygrania sprawy sądowej.  :wysmiewacz:
W takim przypadku zostanie powołany 2 razy - czyli 2 x dodatek SC i x razy urlop  :brawa:

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


11 maja 2010, 06:52
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
supersaper                    



Autorowi odwołania życzę powodzenia w tym roku  :piwo:
A na dodatek ... wygrania sprawy sądowej.  :wysmiewacz:
W takim przypadku zostanie powołany 2 razy - czyli 2 x dodatek SC i x razy urlop  :brawa:

Nie wykluczone, że sąd może wydać taki wyrok.
Skoro PKW najpierw wykluczyła Leppera z wyborów prezydenckich, a później jednak przywróciła go do wyścigu do Pałacu Namiestnikowskiego, to znaczy, że wszystko jest możliwe!

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


11 maja 2010, 21:39
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
SZEF SŁUŻBY CYWILNEJ                                                                                 Warszawa, 24 sierpnia 2010 r.
Sławomir Marek Brodziński

DP-171-122(1)/10/JK

                                                                                               Pan ____________
                                                                                               _______________
                                                                                               _______________


Odpowiadając na Pana pismo z 6 maja 2010 r., zawierające prośbę o wskazanie do jakiego sądu i w jakim trybie powinien Pan wystąpić w sprawie dotyczącej wyników postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej, uprzejmie przedstawiam, co następuje.
Jak wynika z dotychczasowej korespondencji w toku postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie w 2009 r., Pana zdaniem, doszło do naruszenia zasad przeprowadzania tego postępowania polegającego na nieprawidłowym ustaleniu klucza oceny sprawdzianu wiedzy, a w konsekwencji - na nieprawidłowym ustaleniu wyniku jaki uzyskał Pan w tym sprawdzianie.
Zgodnie z przepisem art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505, z późn. zm.), który ma zastosowanie do postępowania kwalifikacyjnego prowadzonego w 2009 r., postępowanie kwalifikacyjne dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie było prowadzone przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej. Na podstawie przepisu ust. 2 tego artykułu oraz przepisu § 2 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 2007 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 13, poz. 82, z późn. zm.) w celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej powołał zespół sprawdzający. W świetle przepisów § 8 ust. 2 i 3 rozporządzenia zespół sprawdzający prowadzi postępowanie kwalifikacyjne przy użyciu materiałów przekazanych przez dyrektora KSAP, zawierających w szczególności test służący przeprowadzeniu sprawdzianu wiedzy oraz klucz oceny tego sprawdzianu. Jak wynika z przytoczonych przepisów przygotowanie oraz przeprowadzenie postępowania kwalifikacyjne należy w całości i wyłącznie do zadań i kompetencji Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, w której imieniu działa albo dyrektor Szkoły albo zespół sprawdzający powoływany przez dyrektora Szkoły.
W tym stanie prawnym należy uznać, że uczestnik postępowania kwalifikacyjnego, który uważa, że w toku postępowania doszło do naruszenia zasad prowadzenia tego postępowania, mógłby prowadzić ewentualny spór przed sądem w tej sprawie jedynie w stosunku do Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. W związku z tym z wnioskiem o wskazanie przysługujących Panu środków prawnych powinien się Pan zwrócić do Krajowej Szkoły Administracji Publicznej.

Z poważaniem
Szef Służby Cywilnej
Sławomir Brodziński

---------------------------------------------------

                                                                                                _______________, 10 sierpnia 2010 r.




                                                                                                Pan
                                                                                                Sławomir Brodziński
                                                                                                Szef Służby Cywilnej


                                                                                                Krajowa Szkoła
                                                                                                Administracji Publicznej
                                                                                                w Warszawie



Wezwanie

       Na podst. art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. 2002 r. Nr 153 poz. 1270 ze zm.) wzywam:

       - Szefa Służby Cywilnej oraz Krajową Szkołę Administracji Publicznej do usunięcia naruszenia prawa polegającego na braku mianowania mnie na urzędnika służby cywilnej w 2009 roku pomimo udzielenia prawidłowych odpowiedzi w teście wiedzy w ilości wystarczającej do uzyskania pozytywnego wyniku, który był warunkiem uzyskania mianowania. Jest to spowodowane zastosowaniem nieprawidłowego klucza odpowiedzi w teście wiedzy użytym w postępowaniu kwalifikacyjnym do służby cywilnej w 2009 roku.

Uzasadnienie

       Jak wskazałem i udowodniłem w pismach kierowanych do Krajowej Szkoły Administracji Publicznej i Szefa Służby Cywilnej (w załączeniu - bez załączników do pism) w pytaniu testowym o  bezrobocie strukturalne zaznaczona przeze mnie odpowiedź jest ponad wszelką wątpliwość prawidłowa, czego dowodzą literatura przedmiotu, ekspertyzy prawne oraz oficjalne stanowiska rządowe. Natomiast zdaniem KSAP poprawną odpowiedzią jest inna, niż zaznaczona przeze mnie. Poprawności tej odpowiedzi w żadnym z pism nie kwestionowałem. Jednocześnie w  żadnym z pism KSAP nie stwierdziła wprost, pomimo moich wniosków, że udzielona przeze mnie odpowiedź jest nieprawidłowa.
       W tym stanie rzeczy wnoszę, jak na wstępie.

                                                                                                                                                              _______________


20 sie 2010, 12:17
Zobacz profil WWW
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
A co będzie jeśli Sąd stwierdzi że KSAP i/lub Szef rażąco naruszyli prawo? Odszkodowanie sporej wysokości? Utrata stanowiska? A może oleją wyroki jak pewne ministerstwo miało w swoim zwyczaju?

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


20 sie 2010, 13:46
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
SZEF SŁUŻBY CYWILNEJ                                                        Warszawa, dnia 24 sierpnia 2010 r.
Sławomir Marek Brodziński

DP-3544-1(2)/10/107715/10

                                                                                                   Pan ____________
                                                                                                   _______________
                                                                                                   _______________



w odpowiedzi na Pana pismo z dnia 10 sierpnia 2010 r. wzywające Szefa Służby Cywilnej oraz Krajową Szkołę Administracji Publicznej do usunięcia naruszenia prawa polegającego na nieuzyskaniu przez Pana mianowania w służbie cywilnej w 2009 r., spowodowanego według Pana zastosowaniem przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej nieprawidłowego klucza odpowiedzi w przeprowadzonym w toku postępowania kwalifikacyjnego sprawdzianie wiedzy, uprzejmie informuję, co następuje.
Na postawie art. 44 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505, z późn. zm.), Szef Służby Cywilnej ma możliwość sprawowania nadzoru nad zgodnym z przepisami prawa przebiegiem postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie, które, zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o służbie cywilnej, prowadzi Krajowa Szkoła Administracji Publicznej.
Szef Służby Cywilnej skorzystał z tego uprawnienia także podczas postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie w 2009 r. W tym celu, oprócz osobistego udziału w tym postępowaniu, Szef Służby Cywilnej wyznaczył do jego obserwacji trzy osoby z Departamentu Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W przygotowanej w dniu 8 lipca 2009 r. dla Szefa Służby Cywilnej informacji na temat przebiegu postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie w 2009 r., osoby te nie stwierdziły jakichkolwiek nieprawidłowości w żadnej z części przeprowadzonego postępowania. Skutkiem takiego stanu rzeczy był brak podstaw do skorzystania przez Szefa Służby Cywilnej z uprawnienia przysługującego mu na podstawie art. 44 ust. 2 ustawy o służbie cywilnej , tj. nakazania usunięcia naruszenia prawa w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w przebiegu postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie.

Należy jednocześnie dodać, że podobną do powyższej informację przygotowała dla Rady Służby Cywilnej wyznaczona w tym samym celu przez nią osoba. Skutkiem takiego stanu rzeczy było w tym przypadku przyjęcie w dniu 21 lipca 2009 r. przez Radę Służby Cywilnej uchwały nr 12, w której pozytywnie oceniono sposób przeprowadzenia przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie w 2009 r.

Z poważaniem
Szef Służby Cywilnej
Sławomir Brodziński


---------------------------------




KSAP                                                                                          Warszawa, dnia 10 września 2010 r.

BSPRIOP/603/157/10

                                                                                                   Pan ____________
                                                                                                   _______________
                                                                                                   _______________



Dot. wezwania z dnia 10 sierpnia 2010 r., doręczonego dnia 12 sierpnia 2010 r.

PISMO

W odpowiedzi na Pana wezwanie z dnia 10 sierpnia 2010 r., doręczone w dniu 12 sierpnia 2010 r. wskazuję, iż Krajowa Szkoła Administracji Publicznej nie jest podmiotem uprawnionym do dokonania mianowania pracownika służby cywilnej. Według przepisu art. 48 ust. 2 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz. U. 2008, nr 227, poz. 1505) uprawnionym do dokonania mianowania na urzędnika służby cywilnej uprawniony jest Szef Służby Cywilnej. Krajowa Szkoła Administracji Publicznej nie jest zatem władna usunąć wskazanego przez Pana naruszenia prawa, polegającego na "braku mianowania na urzędnika służby cywilnej".
W myśl powołanego przepisu uprawnionymi do uzyskania mianowania są pracownicy służby cywilnej, którzy w danym roku ukończyli postępowanie kwalifikacyjne z wynikiem pozytywnym i z miejscem uprawniającym do mianowania.
Przystąpił Pan do postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej w 2009 r., jednak uzyskany przez Pana wynik, nie uprawniał do zakwalifikowania Pana na listę osób, które ukończyły postępowanie z wynikiem pozytywnym.
Odnosząc się do uzasadnienia wezwania zaznaczyć należy, iż w piśmie z dnia 15 stycznia 2010 r. wskazano jednoznacznie, iż udzielona przez Pana odpowiedź jest odpowiedzią błędną i nie mogła być -jako błędna - punktowana.

DYREKTOR
dr hab. Jacek Czaputowicz

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


22 gru 2010, 21:27
Zobacz profil WWW
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
Odnosząc się do uzasadnienia wezwania zaznaczyć należy, iż w piśmie z dnia 15 stycznia 2010 r. wskazano jednoznacznie, iż udzielona przez Pana odpowiedź jest odpowiedzią błędną i nie mogła być - jako błędna - punktowana.

Czyli gdyby na pytanie:
- czy
a) słońce krąży wokół ziemi?
b) ziemia krąży wokół słońca?
ktoś odpowiedział "b", a wg klucza poprawna byłaby "a" (słońce krąży wokół ziemi), to "udzielona odpowiedź jest odpowiedzią błędną i nie mogła być - jako błędna - punktowana.".
Jasne. Ponieważ w kluczu słońce krąży wokół ziemi, to tak musi pozostać. Biedny Kopernik :(
Żadnego odniesienia do kwestii podstawowej: czy definicja bezrobocia strukturalnego w kluczu jest poprawna czy nie. Bo wg bardzo wielu definicji nie jest poprawna.


Szef Służby Cywilnej wyznaczył do jego obserwacji trzy osoby z Departamentu Służby Cywilnej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W przygotowanej w dniu 8 lipca 2009 r. dla Szefa Służby Cywilnej informacji na temat przebiegu postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie w 2009 r., osoby te nie stwierdziły jakichkolwiek nieprawidłowości w żadnej z części przeprowadzonego postępowania. Skutkiem takiego stanu rzeczy był brak podstaw do skorzystania przez Szefa Służby Cywilnej z uprawnienia przysługującego mu na podstawie art. 44 ust. 2 ustawy o służbie cywilnej , tj. nakazania usunięcia naruszenia prawa w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w przebiegu postępowania kwalifikacyjnego

Nieprawidłowości w samym postępowaniu nie było. A przynajmniej do dnia 8 lipca 2009 roku. Nieprawidłowość (w postaci błędnej odpowiedzi do jednego z pytań) została ujawniona później - w chwili wniesienia odwołania. To, że dnia 8 lipca 2009 roku nieprawidłowości nie stwierdzono, to nie dowód, że jej w ogóle nie było.
Dlaczego nie odniesiono się do meritum: "co to jest bezrobocie strukturalne"?
Czy odpowiedź poprawna to ta kwestionowana z klucza ("rozbieżność między podażą pracy i popytem na pracę" - wg mnie to ogólna definicja bezrobocia, a nie strukturalnego) czy jednak ta: ?struktura społeczeństwa wg kwalifikacji jest niedostosowana do zapotrzebowania rynku pracy"?
Wcześniej uzasadniłem dlaczego ta druga.
Może trzeba powołać 2-3 ekspertów - niech rozstrzygną?
Np. prof. Kołodkę i prof. Balcerowicza :D

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


22 gru 2010, 23:06
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
                                                                      _______________, 21 października 2010 r.


                                                      Wojewódzki Sąd Administracyjny
                                                      w Warszawie

                                                      za pośrednictwem
                                                      Szefa Służby Cywilnej
                                                      Sławomira Brodzińskiego

                                                      oraz
                                                      Krajowej Szkoły Administracji Publicznej


Skarga

       Na podst. art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. 2002 r. Nr 153 poz. 1270 ze zm.) zaskarżam:
       - brak mianowania mnie na urzędnika służby cywilnej w 2009 roku pomimo udzielenia prawidłowych odpowiedzi w teście wiedzy w ilości wystarczającej do uzyskania pozytywnego wyniku, który był warunkiem uzyskania mianowania. Jest to spowodowane nieprawidłowym przeprowadzeniem postępowania kwalifikacyjnego do służby cywilnej w 2009 roku polegającym na zastosowaniu nieprawidłowego klucza odpowiedzi w teście wiedzy.

Uzasadnienie
       W roku 2009 przystąpiłem do postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej w celu uzyskania mianowania na urzędnika służby cywilnej. Warunkiem pozytywnego wyniku egzaminu i  uzyskania uprawnienia do mianowania było zdobycie określonej, minimalnej ilości punktów w  każdej z trzech części egzaminu. W dwóch częściach egzaminu (umiejętności i predyspozycji kierowniczych) takie minimalne ilości zdobyłem, natomiast w części wiedzy do tej minimalnej ilości zabrakło mi jednego punktu (zał. 1). W trakcie weryfikacji uzyskanego wyniku stwierdziłem fakt nie uznania przez prowadzącą egzamin Krajową Szkołę Administracji Publicznej prawidłowej odpowiedzi na jedno z pytań.
       Jak wskazałem i udowodniłem w pismach kierowanych do KSAP i Szefa Służby Cywilnej (załączniki nr 4, 7, 9) w pytaniu testowym o  bezrobocie strukturalne zaznaczona przeze mnie odpowiedź jest ponad wszelką wątpliwość prawidłowa, czego dowodzą literatura przedmiotu, ekspertyzy prawne oraz oficjalne stanowiska rządowe. Dodatkowo o poprawności odpowiedzi świadczą opinie ekspertów ? profesorów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni (załączniki nr od 17 do 23). Z opinii tych jednoznacznie wynika, że odpowiedź przeze mnie zaznaczona jest prawidłowa, natomiast wątpliwości co do poprawności dotyczą odpowiedzi uznawanej za jedyną prawidłową przez KSAP. Stąd mamy do czynienia albo z zastosowaniem niewłaściwego klucza odpowiedzi albo z wadliwą konstrukcją pytania testu jednokrotnego wyboru. Niezależnie jednak od tego, która sytuacja ma miejsce - odpowiedź przeze mnie zaznaczona jest poprawna.
Błędne uznanie tej odpowiedzi za nieprawidłową skutkuje negatywnym wynikiem postępowania kwalifikacyjnego. Uznanie poprawności tej odpowiedzi oznaczałoby uzyskanie przeze mnie pozytywnego wyniku postępowania kwalifikacyjnego skutkującym nabyciem uprawnień do mianowania na urzędnika służby cywilnej od 1 grudnia 2009 roku.
       10 sierpnia 2010 r. wezwałem Szefa Służby Cywilnej (zał. 13) i Krajową Szkołę Administracji Publicznej (zał. 14) do usunięcia naruszenia prawa, otrzymując odpowiednio 27 sierpnia 2010 r. (zał. 15) i 24 września 2010 r. (zał. 16) decyzje odmowne.
       W tym stanie rzeczy wnoszę o nakazanie usunięcia naruszenia prawa jw., uznania pozytywnego wyniku postępowania kwalifikacyjnego w 2009 roku i mianowania mnie na urzędnika służby cywilnej z dniem 1 grudnia 2009 roku.

                                                                                                    _______________
Załączniki:
1.   Informacja e-mail z 23 lipca 2009 r. o wyniku postępowania.
2.   Pismo do KSAP z 10 sierpnia 2009 r.
3.   Odpowiedź KSAP nr BSPRiOP/603/41/09 z 8 września 2009 r.
4.   Pismo do KSAP z 20 listopada 2009 r. (3 strony).
5.   Odpowiedź KSAP nr BSPRiOP/603/129/09 z 15 grudnia 2009 r.
6.   Odpowiedź KSAP nr BSPRiOP/603/02/2010 z 15 stycznia 2010 r. (2 strony).
7.   Pismo do KSAP z 10 lutego 2010 r. (13 stron).
8.   Odpowiedź KSAP nr BSPRiOP-603/06/10 z 17 marca 2010 r.
9.   Pismo do Szefa Służby Cywilnej z 26 marca 2010 r. (4 strony).
10.  Odpowiedź Szefa Służby Cywilnej nr DSC.WZ-3514-12(10)/09/PM z 8 kwietnia 2010 r. (2 strony).
11.  Pismo do Szefa Służby Cywilnej z 6 maja 2010 r.
12.  Odpowiedź Szefa Służby Cywilnej nr DP-171-122(1)/10/JK z 24 maja 2010 r.
13.  Wezwanie do Szefa Służby Cywilnej z 10 sierpnia 2010 r.
14.  Wezwanie do KSAP z 10 sierpnia 2010 r.
15.  Odpowiedź Szefa Służby Cywilnej nr DP-3544-1(2)/10/107715/10 z 24 sierpnia 2010 r. (2 strony).
16.  Odpowiedź KSAP nr BSPRiOP/603/157/10 z 10 września 2010 r.
17. Opinia Prof. zw. dr hab. __________ z Katedry Ekonomii Uniwersytetu __________
18. Opinia Prof. dr hab. __________ z Katedry Makroekonomii Uniwersytetu __________
19. Opinia Prof. dr hab. __________ z Zakładu Teorii Ogólnej Ekonomii Uniwersytetu __________
20. Opinia dr hab. Prof. __________ z Katedry Makroekonomii Uniwersytetu __________
21. Opinia dr hab. Prof. __________ z Katedry Makroekonomii Uniwersytetu __________
22. Opinia Prof. dr hab. __________ z Katedry Makroekonomii Uniwersytetu __________
23. Opinia Prof. dr hab. __________ z Katedry Makroekonomii Uniwersytetu __________


----------------------------------------

From: __________
Sent: Monday, October 11, 2010 10:31 PM
To: __________
Subject: bezrobocie strukturalne - definicja


Szanowna Pani Profesor / Szanowny Panie Profesorze,

uprzejmie proszę o pomoc w ocenie poprawności definicji pojęcia "bezrobocie strukturalne".
Jednym z pytań na egzaminie w postępowaniu kwalifikacyjnym w służbie cywilnej w 2009 roku było:
"Bezrobocie strukturalne polega na tym, że:
a) struktura demograficzna społeczeństwa wg płci jest niedostosowana do zapotrzebowania rynku pracy,
b) struktura społeczeństwa wg kwalifikacji jest niedostosowana do zapotrzebowania rynku pracy,
c) struktura terytorialna (osadnicza) jest niedostosowana do zapotrzebowania rynku pracy,
d) istnieje rozbieżność między podażą pracy i popytem na pracę."

Odpowiedź oznaczona literą d) została uznana przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej jako jedyna poprawna, natomiast ja zaznaczyłem odpowiedź b) i jestem niemal pewny (mam oparcie w wielu źródłach), że jest to również odpowiedź poprawna.
Będę bardzo wdzięczny za opinię autorytetu w dziedzinie ekonomii w kwestii poprawności udzielonej przeze mnie odpowiedzi.

Łączę wyrazy szacunku,
__________


----------------------------------------------------

Szanowny Panie

W istocie żadna z proponowanych odpowiedzi, które Pan przesłał nie odpowiada w pełni wyrażeniu istoty bezrobocia strukturalnego. Ostatecznie jednak w skrócie można powiedzieć, że jest to rodzaj bezrobocia, które występuje, gdy umiejętności, wiedza i poziom wykształcenia bezrobotnych nie odpowiadają potrzebom rynku. A więc Pańska odpowiedź była poprawna. Jednak chcąc dokładnie to wyjaśnić należy dodać,  iż tego rodzaju bezrobocie jest spowodowane  koniecznością znacznych zmian kwalifikacji pracowników, wywołanych innowacjami technologicznymi lub kurczeniem określonych dziedzin produkcji. Źródłem bezrobocia strukturalnego może być upadek niektórych branż czy gałęzi, zmiana struktury gospodarki narodowej np. pod wpływem zmiany struktury popytu. (dlatego nazywa się strukturalne). Ten typ bezrobocia pojawia się również, gdy w określonych regionach kraju lub gałęziach gospodarki występuje zastój i nowe roczniki wchodzące na rynek pracy nie mogą znaleźć zatrudnienia. Bezrobocie strukturalne stanowi szczególny problem w regionach, gdzie dominuje jedna gałąź przemysłu, np. górnictwo, hutnictwo. W Polsce tego rodzaju bezrobocie ze szczególną siłą wstępowało np.na Śląsku, gdzie dominowała homogeniczna struktura gospodarki i produkcji.  Jest to problem powszechnie opisywany w każdym podręczniku ekonomii (makroekonomia) więc  z łatwością Mozę Pan to sprawdzić, przywołać i udowodnić. Odpowiedź d) dotyczy tzw. globalnego zatrudnienia, kiedy zawsze występuje rozbieżność pomiędzy podażą pracy i popytem na pracę. W każdym innym przypadku rozbieżność ta ma swoje przyczyny. I tak w ekonomii klasycznej rozbieżność tę wywołują zachowania przedsiębiorców i potencjalnych pracowników na rynku pracy a czynnikiem decydującym jest realna stawka płacy. W teorii keynesowskiej przyczyną tej rozbieżności jest niedostateczny popyt na towary i usługi konsumpcyjne i inwestycyjne, itd. Każda teoria ma specyficzne wytłumaczenie występowania tej rozbieżności a więc także przyczyną taką jest struktura gospodarki, koniunktura gospodarcza, czy innowacje; ale to już zupełnie inne teorie doskonale opisane w literaturze przedmiotu

Pozdrawiam

__________

---------------------------------------------------------------


Oczywiście, że odpowiedź poprawna jest zawarta w punkcie "b". Powołąnie
sie na źródła, ktore Pan posiada powinno być wystarczające dla dochodzenia
racji. Twierdzenie  "d" jest definicją bezrobocia w ogóle, a nie
szczególnego rodzaju bezrobocia jakim jest bezrobocie strukturalne.
Pozdrawiam, __________


---------------------------------------------


Szanowny Panie,
To skandaliczne. Uznanie odpowiedzi d za poprawna swiadczy o calkowitej
indolencji tego kto uznal ja za odpowiedz poprawna. Naturalnie odpowiedz b
jest dobra.

Ladne kwiatki!
Pozdrawiam serdecznie,
__________


---------------------------------------------


Panie __________,
moim zdaniem sugerowane odpowiedzi są dosyć nieostre z punktu widzenia definicji bezrobocia strukturalnego, używa sie też niedoprecyzowanych terminów np. zapotrzebowanie rynku pracy etc. Niewątpliwie najbliższa definicji bezrobocia strukturalnego jest odpowiedź (b) jesli uznać, iż konsekwencją "struktury społeczeństwa wg kwalifikacji" jest analogiczna niedopasowana do popytu struktura podaży pracy. Nadto, również odpowiedź (c) zawiera elementy poprawności - bowiem rozbieżność struktury popytu i podazy pracy w ukladzie terytorialnym nalezy do klasycznych wymiarow bezrobocia strukturalnego. Natomiast (d) jest na tyle ogólnie sformułowane, iż można odczytywać rozbieżność w kategoriach wielkości popytu i podaży na rynku pracy a nie wymiaru strukturalnego.
Pozdrawiam
__________


------------------------------------------


Szanowny Panie,


Żadna z Tych odpowiedzi nie jest do końca poprawna, ale na pewno bezrobocie o cechach wymienionych w punkcie b) ma charakter strukturalny (choć nie wyczerpuje to tego zjawiska). Z kolei odpowiedź d) pasuje do sytuacji bezrobocia koniunkturalnego przy założeniu niespadających płac (w efekcie rynek pracy nie oczyszcza się z bezrobotnych);


Pozdrawiam
__________


---------------------------------------

Szanowny Panie.
Moim zdaniem udzielił Pan prawidłowej odpowiedzi: bezrobocie strukturalne
jest definiowane jako między innymi: niedostosowanie kwalifikacji po  
stronie podaży pracy w stosunku do popytu.
Pozdrawiam
__________


----------------------------------


Szanowny Panie  
Ma Pan rację gdyż odppowiedż "b" zawarta jest ewidentnie w odpowiedzi "d". Stąd jest to pytanie tzw. wielokrotnego wyboru i wtedy należałoby dawać  dwie odpowiedzi , czyli "b" i "d".
Pozdrawiam
__________

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


22 gru 2010, 23:15
Zobacz profil WWW
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 kwi 2006, 13:31

 POSTY        905

 LOKALIZACJAUS Polska
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
Ot, dylemat: czy to stanowisko jest przypisane do racji, czy racja przypisana jest do stanowiska?


23 gru 2010, 08:00
Zobacz profil
Amator
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA19 lis 2009, 19:29

 POSTY        15
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
Świetny materiał, już czas najwyższy żeby ktoś natarł uszu tym arogantom i zarozumialcom z KSAPU. Życzę powodzenia. Ja też mam wątek do rozpatrzenia przez WSA w Warszawie a mianowicie odmowy udostępniania testów psychologicznych oraz zasad ich oceniania zainteresowanym osobom. Mi odmówiono dwukrotnie ... To zwykłe draństwo i rzecz niespotykana w innych postępowaniach kwalifikacyjnych. Zapewne niezbędne byłyby tu   zmiany w ustawie w części dotyczącej właśnie tego postępowania i są to zmiany niezbędne.  Zyczę powodzenia


23 gru 2010, 08:25
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: KSAP zawsze ma rację...
KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW
DEPARTAMENT PRAWNY                                                                 Warszawa, dnia 15 listopada 2010 r.

DP 3544-1(4)/10/JP

Wojewódzki Sąd Administracyjny
w Warszawie ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa

Skarżący:
_______________
_______________

Organ:
Szef Służby Cywilnej
AL Ujazdowskie 1/3, 00-853 Warszawa reprezentowany przez: r. p. Jolantę Pachówka


Odpowiedź na skargę

W imieniu Szefa Służby Cywilnej, załączając udzielone pełnomocnictwo, wnoszę o odrzucenie skargi, a w przypadku nieuwzględnienia wniosku o jej oddalenie. W załączeniu przekazuję skargę pana __________ dotyczącą braku mianowania skarżącego na urzędnika służby cywilnej w 2009 r. w związku z negatywnym wynikiem postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie w 2009 r.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 21 października 2010 r. (data wpływu do Kancelarii Ogólnej 25.10.2009r.) skarżący wniósł skargę na brak minowania go na urzędnika służby cywilnej w 2009 r. przez Szefa Służby Cywilnej. Zdaniem skarżącego udzieli on prawidłowych odpowiedzi w teście wiedzy, w ilości wystarczającej do uzyskania pozytywnego wyniku. Brak minowania jest  spowodowany nieprawidłowym przeprowadzeniem postępowania kwalifikacyjnego do służby cywilnej w 2009 r. polegający, zdaniem skarżącego na zastosowaniu nieprawidłowego klucza odpowiedzi w teście wiedzy. Skarżący uważa, iż błędnie uznano jego odpowiedź za nieprawidłową, co skutkowało dla niego negatywnym wynikiem postępowania kwalifikacyjnego.
Krajowa Szkoła Administracji Publicznej w piśmie z dnia 8 września 2009 r. informowała skarżącego, iż dokonała ponownej weryfikacji jego sprawdzianu wiedzy przeprowadzonego w ramach postępowania kwalifikacyjnego i uzyskany wynik wiedzy skarżącego nie jest, wyższy od minimalnej liczby punktów za umiejętności określone w § 12 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 2007 r. (Dz.U. Nr 13. poz. 82). Wynik pana __________ z postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej w roku 2009 nie ulega zmianie. Z uwagi na powyższe skarżący nie uzyskał wyniku pozytywnego z przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego, a tym samym nie spełnił warunku uprawniającego go do mianowania przez Szefa Służby Cywilnej.
W tym stanie rzeczy skarga powinna być oddalona z uwagi na;
1/ Nie można mówić, iż mamy do czynienia z naruszeniem prawa, przez Szefa Służby Cywilnej, który nie dokonał minowania pana __________ na urzędnika służby cywilnej. Skarżący nie spełniał kryteriów określonych w ustawie o służbie cywilnej. Skarżący nie może być mianowany bowiem nie uzyskał wyniku pozytywnego z postępowania kwalifikacyjnego. Szef Służby Cywilnej zgodnie z przepisami, może dokonać mianowania, ale osoby która ma do tego uprawnienie, po spełnieniu określonych warunków wynikających z ustawy. W tym przypadku osoba winna uzyskać pozytywny wynik z postępowania kwalifikacyjnego. Skarżący nie spełnił tego warunku określonego w ustawie.
2/ Skarżący nie ma podstaw do występowania ze skargą dotyczącą działania Szefa Służby Cywilnej, bowiem nie mamy do czynienia z nieprawidłowościami w działaniu organu. Skarżący mógłby ewentualnie występować ze skargą na bezczynność organu, gdyby spełnił wymagania określone w ustawie, a pomimo to nie uzyskałby minowania Szefa Służby Cywilnej. Szef Służby Cywilnej postąpił prawidłowo, bowiem skarżący nie został zakwalifikowany do mianowania przez KSAP prowadzący postępowanie. Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, prowadzi postępowanie kwalifikacyjne dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie.
3/ Zarzut nieprawidłowego przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego do służby cywilnej w 2009 r. nie dotyczy bezpośrednio działalności organu jakim jest Szef Służby Cywilnej. Zgodnie z ustawą o służbie cywilnej, to Krajowa Szkoła Administracji Publicznej prowadzi postępowanie kwalifikacyjne dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie. Szef Służby Cywilnej ma ogólny nadzór nad zgodnym z przepisami prawa przebiegiem postępowania kwalifikacyjnego. Szef Służby Cywilnej nie ma uprawnień do ingerowania w prace Zespołu sprawdzającego, który ustala wyniki postępowania kwalifikacyjnego. Nadzór Szefa Służby Cywilnej, to możliwość sprawdzenia legalności działania KSAP jako organu nadzorowanego, a nie możliwość ingerencji w indywidualnych sprawach pracowniczych. W zakresie powyższym powinna jednak wypowiedzieć się Krajowa Szkoła Administracji Publicznej, będąca państwową jednostkę organizacyjną posiadającą osobowość prawną.
Odnosząc się do powyższego należy podnieść, iż zgodnie z ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. - o służbie cywilnej (Dz.U. Nr 227, poz.1505) to Szef Służby Cywilnej, dokonuje czynności mianowania, Mianować może tylko pracownika służby cywilnej, który spełnia określone w ustawie wymagania. Ustalenie kwalifikacji do mianowania na stanowisko w służbie cywilnej to jedna sprawa, a mianowanie na stanowisko to druga sprawa.
Skoro skarżący nie uzyskał pozytywnego wyniku postępowania kwalifikacyjnego, to brak jego minowania jest uzasadniony. Nie można mówić o nieprawidłowościach ze strony organu tj. Szefa Służby Cywilnej, który postępuje zgodnie z ustawa o służbie cywilnej. Brak mianowania skarżącego, jest wynikiem braku uzyskania pozytywnego wyniku postępowania kwalifikacyjnego.
Wobec powyższego wniosek o oddalenie skargi jest zasadny.

Jolanta Pachówka
Radca Prawny

Załączniki:
1. pełnomocnictwo,
2. skarga,
4. odpowiedź i odpis odpowiedzi na skargę


-----------------------------------------


KANCELARIA ADWOKACKA
JOLANTA KOWALCZYK-WAWRZKIEWICZ                                    Warszawa, dnia 25 listopada 2010 r.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
ul. Jasna 2/4 00-013 Warszawa

Skarżący:
_______________
_______________

Uprawniony:
Krajowa Szkoła Administracji Publicznej
ul. Wawelska 56, 00-922 Warszawa

Reprezentowana przez adw. Jolantę Kowalczyk-Wawrzkiewicz Kancelaria Adwokacka Jolanta Kowalczyk-Wawrzkiewicz Ul. Hoża 86 lok. 219, 00-682 Warszawa

ODPOWIEDŹ

na skargę na bezczynność __________ z dnia 21 października 2010 r. doręczoną w dniu 25 października 2010 r.
Niniejszym w imieniu mojego Mocodawcy Krajowej Szkoły Administracji Publicznej reprezentowanej przez Dyrektora Szkoły na mocy udzielonego mi pełnomocnictwa - w załączeniu - w związku z doręczeniem w dniu 25 października 2010 r. skargi na bezczynność organu administracji Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, składam akta sprawy i wnoszę o:
a. Odrzucenie skargi
W razie nieuwzględnienia wniosku ad. a
Wnoszę o:
b. Oddalenie skargi w całości
c. Zasądzenie kosztów postępowania w tym kosztów zastępstwa prawnego według norm prawem przepisanych.

UZASADNIENIE

Skarżący __________ wziął udział w postępowaniu kwalifikacyjnym do służby cywilnej w 2009 r. Zastosowanie zatem znajdują w niniejszej sprawie przepisy uchylonej Ustawy o służbie cywilnej z dnia 24 sierpnia 2006 r. (Dz. U. 2006, nr 170 poz. 1218 z późn. zm.) oraz akty wykonawcze do tej ustawy.
Skarżący nie uzyskał pozytywnego wyniku z postępowania, zdobywając łącznie 146 punktów, z czego ze sprawdzianu wiedzy uzyskał 60 punktów.
Mianowania w imieniu Rzeczypospolitej Polskiej dokonuje Prezes Rady Ministrów spośród osób, które w danym roku ukończyły postępowanie kwalifikacyjne z wynikiem pozytywnym, tj. z liczbami punktów wyższymi od liczb punktów wskazanych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 2007 r. w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej i z miejscem uprawniającym do mianowania.
Mając na uwadze powyższe rozważania, wskazać należy iż skarga w niniejszej sprawie winna być odrzucona z następujących względów:
1. Przepisy Ustawy o służbie cywilnej z dnia 24 sierpnia 2006 r. (Dz.U. 2006, nr 170, poz. 1218) nie przewidują   postępowania odwoławczego w przedmiocie postępowania kwalifikacyjnego oraz w przedmiocie decyzji o uzyskaniu mianowania, nie jest zatem dopuszczalna droga postępowania sądowo administracyjnego w tego rodzaju sprawach.
2. Krajowa Szkoła Administracji Publicznej nie jest organem uprawnionym do mianowania pracownika służby cywilnej.    Krajowa Szkoła Administracji Publicznej jest jednostką na którą nałożono obowiązek przeprowadzenia postępowania  kwalifikacyjnego, z którego to obowiązku Szkoła wywiązała się w sposób prawidłowy.
Skarga winna być oddalona w całości w razie nieuwzględnienia przez Sąd wniosku o jej odrzucenie, a to z uwagi na fakt, iż do uzyskanie przez skarżącego mianowania nie było możliwe, albowiem nie uzyskał on w toku postępowania kwalifikacyjnego do służby cywilnej w 2009 r. pozytywnego wyniku ze sprawdzianów przeprowadzonych w trakcie tegoż postępowania. Wynik uzyskany przez skarżącego nie był wyższy niż minimalne liczby przewidziane przepisami prawa obowiązującymi w dacie postępowania.

Załączniki:
1. Pełnomocnictwo
2. Akt powołania Dyrektora Szkoły
3. Akta sprawy
4. Odpis - 2 egz.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


23 gru 2010, 10:29
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 87 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: