szkolenia były , ale marne bo tylko teoretyczne bez udziału nowego systemu, szkolenia praktyczne owiane są tajemnicą.
Te szkolenie było niczym nauki przedślubne : prowadząca udaje że wie o czym mówi, słuchający udaje, że to do niego dociera. Izba może i ma spokojne sumienie, lecz czy o to chodzi?
06 sty 2010, 17:17
VIES
Staruszek
szkolenia były , ale marne bo tylko teoretyczne bez udziału nowego systemu, szkolenia praktyczne owiane są tajemnicą.
jak zwykle
Dodano: 06 Sty 2010 06:27 pm
onager
Kolejny system do obsługi. Jak na razie tylko POLTAX opiera się wszelkim zmianom.
zapowiadane są zmiany na czerwiec/lipiec
Dodano: 06 Sty 2010 06:27 pm
Ronin123
Staruszek
szkolenia były , ale marne bo tylko teoretyczne bez udziału nowego systemu, szkolenia praktyczne owiane są tajemnicą.
Te szkolenie było niczym nauki przedślubne : prowadząca udaje że wie o czym mówi, słuchający udaje, że to do niego dociera. Izba może i ma spokojne sumienie, lecz czy o to chodzi?
dokładnie tak było...
06 sty 2010, 19:26
VIES
Co do meritum szkoleń to... pominę to milczeniem. Może powiem tylko tyle: mnie sie wydaje, że czas i środki można by lepiej spożytkować, np. na praktyczne szkolenia i konsultacje po wprowadzeniu nowego programu. Takie teoretyczne bla bla bla... jest trochę bez sensu.
Ale ma inne pytanie: czy osoby, które były na szkoleniach dotyczących VIES lub stanowisk ds. handlu wewnątrzwspólnotowego są zobowiązane do przeszkolenia kogoś w swoim urzędzie? A jeśli tak, to kogo?? Bo mnie się wydaje, że zdziwienie wielkie jakie wywołane zostało tym, iż swoją tajemną wiedzę, którą nabyłam na ww. szkoleniu, przekazałam "tylko" mojemu zastępcy i kierownikowi, który sprawuje nade mną nadzór, jest co najmniej dziwne...
07 sty 2010, 08:46
VIES
moim zdaniem ,wiedze powinno się przekazać tylko osobom odpowiedzialnym bezpośrednio za odbiór i zatwierdzanie wniosków, i osobom ich zastępujących, oraz bezpośredniemu przełożonemu.
07 sty 2010, 10:01
VIES
espina
Co do meritum szkoleń to... pominę to milczeniem. Może powiem tylko tyle: mnie sie wydaje, że czas i środki można by lepiej spożytkować, np. na praktyczne szkolenia i konsultacje po wprowadzeniu nowego programu. Takie teoretyczne bla bla bla... jest trochę bez sensu.
Ale ma inne pytanie: czy osoby, które były na szkoleniach dotyczących VIES lub stanowisk ds. handlu wewnątrzwspólnotowego są zobowiązane do przeszkolenia kogoś w swoim urzędzie? A jeśli tak, to kogo?? Bo mnie się wydaje, że zdziwienie wielkie jakie wywołane zostało tym, iż swoją tajemną wiedzę, którą nabyłam na ww. szkoleniu, przekazałam "tylko" mojemu zastępcy i kierownikowi, który sprawuje nade mną nadzór, jest co najmniej dziwne...
wiedzę przekazuję zastępcy i kierownikowi. Materiały ze szkolenia mailem ślę wszystkim w dziale i kontroli podatkowej. Praktyczne szkolenia powinny być PRZED wprowadzeniem programu a nie po wprowadzeniu programu.
07 sty 2010, 16:46
VIES
Ronin123
Staruszek
szkolenia były , ale marne bo tylko teoretyczne bez udziału nowego systemu, szkolenia praktyczne owiane są tajemnicą.
Te szkolenie było niczym nauki przedślubne : prowadząca udaje że wie o czym mówi, słuchający udaje, że to do niego dociera. Izba może i ma spokojne sumienie, lecz czy o to chodzi?
dokładnie tak jest - jeśli chodzi o szkolenia z zakresu VIES przeprowadzane przez IS - szkolenie z zakresu materiału, które trwało w Jastrzebiej 2 dni jest przekazywane w ciagu 2 godzin (w tym przerwa pół godzinna) i zawsze sprowadza się do historii o tym kiedy można lub nie wysłać SCAC lub jak winien wyglądać temat mail'a. Z problemami pozostają sobie same US. Więc po co to całe towarzystwo jeździ na te kilkudniowe szkolenia do Jastrzebiej??
08 sty 2010, 13:31
VIES
Zgadzam się!!! Materiały z Jastrzębiej Góry są bardzo dobre!!! Ale nikt ich z osobami z US nie omawiał na szkoleniu osób kontaktowych (wysłano je mailem). Takie szkolenia jak w JG powinny być również dla osób kontaktowych z USów!!!! A potem wielkie darcie mordy, że SCACi nie takie jak trzeba i w ogóle Poziom szkolenia i dbania o dobrą organizację i dobry komfort pracy osób kontaktowych jest BEZNADZIEJNY!!!! Czy ktoś już miał przyjemność w praktyce obsługiwać VAT-Refund?
Ostatnio edytowano 08 sty 2010, 20:05 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem żygi. Teraz lepiej oddają sens wypowiedzi.
08 sty 2010, 17:55
VIES
NewLunatiq
Zgadzam się!!! Materiały z Jastrzębiej Góry są bardzo dobre!!! Ale nikt ich z osobami z US nie omawiał na szkoleniu osób kontaktowych (wysłano je mailem). Takie szkolenia jak w JG powinny być również dla osób kontaktowych z USów!!!! A potem wielkie darcie mordy, że SCACi nie takie jak trzeba i w ogóle Poziom szkolenia i dbania o dobrą organizację i dobry komfort pracy osób kontaktowych jest BEZNADZIEJNY!!!! Czy ktoś już miał przyjemność w praktyce obsługiwać VAT-Refund?
Ja miałem wątpliwą przyjemność wczoraj odpowiedzieć na pytanie jednego gościa (podatnika- tak będzie poprawniej) ws. technicznego sposobu wysłania wniosku o zwrot podatku od wartości dodanej słowami "nie wiem". Tak na marginesie to draństwo, by na szkolenie (teoretyków z IS) były przeznaczone 2 dni, a dla nas praktyków raptem 2 godziny, i to jeszcze na "suchara" i to w czasie gorączki przedświątecznej . Lecz nie ma co biadolić, zawsze mogłoby być gorzej...
09 sty 2010, 18:45
VIES
Ronin123
NewLunatiq
Zgadzam się!!! Materiały z Jastrzębiej Góry są bardzo dobre!!! Ale nikt ich z osobami z US nie omawiał na szkoleniu osób kontaktowych (wysłano je mailem). Takie szkolenia jak w JG powinny być również dla osób kontaktowych z USów!!!! A potem wielkie darcie mordy, że SCACi nie takie jak trzeba i w ogóle Poziom szkolenia i dbania o dobrą organizację i dobry komfort pracy osób kontaktowych jest BEZNADZIEJNY!!!! Czy ktoś już miał przyjemność w praktyce obsługiwać VAT-Refund?
Ja miałem wątpliwą przyjemność wczoraj odpowiedzieć na pytanie jednego gościa (podatnika- tak będzie poprawniej) ws. technicznego sposobu wysłania wniosku o zwrot podatku od wartości dodanej słowami "nie wiem". Tak na marginesie to draństwo, by na szkolenie (teoretyków z IS) były przeznaczone 2 dni, a dla nas praktyków raptem 2 godziny, i to jeszcze na "suchara" i to w czasie gorączki przedświątecznej . Lecz nie ma co biadolić, zawsze mogłoby być gorzej...
też mam zamiar odpowiadać: "nie wiem, nie przeszkolono mnie z tego zagadnienia praktycznie". KONIEC KROPKA.
09 sty 2010, 22:58
VIES
Szkolenia z VIESa IS źle przeprowadziła. Hmmm a czy ktoś z was wie jak wyglądało szkolenie w Jastrzębiej ???? Co z tego, że trwało dwa dni . Ale jakie to były dni... teoretyczne. Więc co innego przekazać hmm.. Prikaz z góry przekazać to cóż począć ... przekazali to co sami usłyszeli, czyli nic konkretnego.
09 sty 2010, 23:08
VIES
honorata8
Szkolenia z VIESa IS źle przeprowadziła. Hmmm a czy ktoś z was wie jak wyglądało szkolenie w Jastrzębiej ???? Co z tego, że trwało dwa dni . Ale jakie to były dni... teoretyczne. Więc co innego przekazać hmm.. Prikaz z góry przekazać to cóż począć ... przekazali to co sami usłyszeli, czyli nic konkretnego.
ale sam fakt, że przez dwa dni możesz sobie podyskutować o VIESie - to już coś. Na kilkugodzinnych szkoleniach nie ma takiej możliwości
10 sty 2010, 11:04
VIES
Może idiotyczne pytanie, lecz dla mnie ważne: jak nasz podatnik może w teorii złożyć wniosek o zwrot podatku od wartości dodanej?
10 sty 2010, 21:44
VIES
Tak sobie myślę, że chyba do tego będzie służyło zakładane w urzędach oddzielne konto e-mail "vat-refund", bo przecież wszystko ma iść elektronicznie...
11 sty 2010, 08:49
VIES
Wniosek o zwrot składa się elektronicznie poprzez stronę e-deklaracje. Konto VAt-Refund słuzy tylko do współpracy pomiędzy urzedami odnośnie ustalania obowiązków w zakresie VAT podatników zmieniających US.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników