Chodzi mi o "Wytyczne do organizacji pracy urzędów skarbowych w zakresie podatku od towarów i usług". Niewiadmo co to jest; czy decyzja jak poprzednio (Decyzja MF 13/OS z 2004) i w jakim stopniu jest wiążąca dla US, bo jeżeli poważnie podejść do jej wszystkich zapisów to może to spowodować paraliż komórek VAT.
Poprzednie dalekie były od ideału ale ten wytwór to ...... słów mi brakuje. Autorzy / autor nie mają zielonego pojęcia o praktyce np. kiedy MF przestanie nakazywać komórce podatku dochodowego przekazywać wykazu osób przekraczających obrót do zwolnienia. W moim US było by to kilkaset stron raportu POLTAX, a później samo zaznaczeni kto jest VAT-owcem zajęłoby parę miesięcy. Przecież są inne metody np skrypty i w zależności od organizacji tą analizą zajmuje się inny dział.
Najbardziej martwią mnie te czynności analityczne (CA). Co autor miał na myśli? Zawsze w przypadku zwrotów powyżej 5 000,00 zł trzeba robić Karty?
A pytania np. Przecież tylko ułamek podatników to podatnicy VAT-UE. Pytania dotyczące handlu wewnątrzwspólnotowego są 3, więc podatnicy nie VAT-UE raczej nigdy nie trafią do kontroli (§ 5 punkt II ust. 3 punkt 3) ponieważ nigdy nie będzie więcej niż 9 twierdzących odpowiedz?
Czy autor zastanowił się: ile tysięcy rys papieru będzie się więcej zużywać w POLSCE, żeby drukować następne KARTY jak zorganizować możliwość sprawdzania czy wnioski o kontrolę na danego podatnika zostały zrealizowane jak odp. na pytanie nr 8 itp.
Ostatnio edytowano 07 lut 2007, 17:20 przez ziko, łącznie edytowano 1 raz
07 lut 2007, 17:18
ziko
Chodzi mi o "Wytyczne do organizacji pracy urzędów skarbowych w zakresie podatku od towarów i usług". Niewiadmo co to jest; czy decyzja jak poprzednio (Decyzja MF 13/OS z 2004) i w jakim stopniu jest wiążąca dla US, bo jeżeli poważnie podejść do jej wszystkich zapisów to może to spowodować paraliż komórek VAT.
Poprzednie dalekie były od ideału ale ten wytwór to ...... słów mi brakuje. Autorzy / autor nie mają zielonego pojęcia o praktyce np. kiedy MF przestanie nakazywać komórce podatku dochodowego przekazywać wykazu osób przekraczających obrót do zwolnienia. W moim US było by to kilkaset stron raportu POLTAX, a później samo zaznaczeni kto jest VAT-owcem zajęłoby parę miesięcy. Przecież są inne metody np skrypty i w zależności od organizacji tą analizą zajmuje się inny dział.
Najbardziej martwią mnie te czynności analityczne (CA). Co autor miał na myśli? Zawsze w przypadku zwrotów powyżej 5 000,00 zł trzeba robić Karty?
A pytania np. Przecież tylko ułamek podatników to podatnicy VAT-UE. Pytania dotyczące handlu wewnątrzwspólnotowego są 3, więc podatnicy nie VAT-UE raczej nigdy nie trafią do kontroli (§ 5 punkt II ust. 3 punkt 3) ponieważ nigdy nie będzie więcej niż 9 twierdzących odpowiedz?
Czy autor zastanowił się: ile tysięcy rys papieru będzie się więcej zużywać w POLSCE, żeby drukować następne KARTY jak zorganizować możliwość sprawdzania czy wnioski o kontrolę na danego podatnika zostały zrealizowane jak odp. na pytanie nr 8 itp.
Dlaczego biadolisz? Jak chcesz dyskutować to zaciągnij się do wojska.
Wytyczne to rozkaz!!! Wykonać i uwag nie zgłaszać!!!
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
07 lut 2007, 18:51
Wychodzi że tylko ja mam problem z tymi wytycznymi.
To może ktoś zdradzi jak inne US mają zamiar wybrnąć z tego kłopotu - a w szczególności z tematem CA.
Słyszałem, że są prowadzone prace nad modułem "Arkusz analizy ryzyka" w programi EWIDENCJE, które mają być dostoswane do wytycznych. Życzę powodzenia. Na większość pytań trudno będzie automatycznie udzielić odp. Ale to już coś, a raczej moja jedyna nadzieja.
13 lut 2007, 14:37
ziko
Wychodzi że tylko ja mam problem z tymi wytycznymi. [...]
Nie tylko Ty. My jeszcze też nie ochłonęliśmy po analizie pomysłów Autora Natchnionego, szczególnie 12 przykazań :czytaj: .
____________________________________ always look on the bright side of life
13 lut 2007, 17:54
Autor wytycznych stworzył dzieło i MF i IS udają że sprawa jest załatwiona. Teraz tylko pogonić US do pracy, Nadzory IS do kontroli US i wszystko będzie OK? Przecież w US jest tyle rezerw, że na pewną sobie poradzą, a jak nie to zawsze winny tam się znajdzie. Już widzę te protokoły z Nadzoru jak oni twórczo rozwiną 13/OS. Ile lasów na to padnie.
14 lut 2007, 14:38
A mnie się podobaja te pytania, sa takie <!--coloro:#CC0000--><span style="color:#CC0000"><!--/coloro-->deep<!--colorc--></span><!--/colorc-->!
____________________________________ mucho trabajo poco dinero
14 lut 2007, 14:54
mi brakuje pytań retorycznych
14 lut 2007, 18:49
Losowo przejrzałem paczki - 50 zwrotów, nie było tam przypadkiem ani jednego podatnika VAT-UE. Nik nie miał więcej niż 6 TAK. Czyli zwroty do akceptacji. Ja ze 2 dwa dałbym na kontrolę i z 10 na czynności. Więc może to chodzi o to żeby jednak nas odciążyć. Głupie jest że oni chcą żeby robić karty do CA - bo w pewnym momencie widzę że nie będzie 6 TAK, a mając kartę musiałbym się męczyć z puszukiwaniem odp. na dalsze super pytania.
14 lut 2007, 21:01
Cały szkkopuł jest w tym, iż zaraz za "szczęśliwą dwunastką" jast malutki zapisik stanowiący "Niezależnie od wyników czynności analitycznych należy podjąć czynnośći sprawdzające lub kontrolę podatkową, jeśli zachodzą inne okoliczności, znane pracownikowi dokonującemu analizy oraz/lub jego przełożonym, które uzasadniają podjęcie tych czynności".
Nadzór IS po fakcie przyjedzie i stwierdzi, iż coś było znane i jakim cudem nie zostało to zweryfikowane, ot taka mała furteczka
15 lut 2007, 14:31
A nad którą wersją się pastwimy ? - podpisaną czy nie podpisaną przez min. Banasia, bo troszkę się różnią.
____________________________________ Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.
25 lut 2007, 23:41
wjawor
A nad którą wersją się pastwimy ? - podpisaną czy nie podpisaną przez min. Banasia, bo troszkę się różnią.
Hm, są 2 wersje? Ja mam taką zatwierdzoną przez min. Banasia. Jakie są różnice?
26 lut 2007, 11:09
wjawor
A nad którą wersją się pastwimy ? - podpisaną czy nie podpisaną przez min. Banasia, bo troszkę się różnią.
Rożnice są w "parszywej dwunastce" ? W sumie to by pasowało do tego ministerstwa tak zmienić ją z kilka razy w ciągu roku.
26 lut 2007, 14:29
a te wytyczne nie mają obowiązywać od 1 marca 2007 r. ?
26 lut 2007, 18:16
Tak od 1 marca, ale jakie to ma znaczenie toż to już za dwa dni. pozdrawiam
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników