Teraz jest 06 wrz 2025, 07:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 383 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 28  Następna strona
Zasada jednego okienka 
Autor Treść postu
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA20 maja 2009, 06:46

 POSTY        38
Post Zasada jednego okienka
Mam pytanie.
Złożone zostało zgłoszenie nowego wspólnika spółki jawnej na NIP-2 i NIP-D, ale wniosek do KRS został dopiero wysłany i czekają na odpowiedź (ponad m-c). Jest dyskusja, że powinno się złożyć NIP-2 wraz z NIP-D ze wspisem KRS , czy złożyć te wspomiane dokumenty już po przystąpieniu do spółki na podstawie umowy, ale jeszcze bez jeszcze zmian we wspisie KRS.
Co o tym myślicie?


18 cze 2009, 14:09
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA26 paź 2006, 07:46

 POSTY        788

 LOKALIZACJAEuropa Środkowa z lekką północnowschodnią aberracją
Post Zasada jednego okienka
Jeden komplet - nie czekając na KRS w US w ciągu 7 dni od przystąpienia wspólnika.
Jeden komplet - za pośrednictwem KRS.
Jeden albo i dwa komplety zdeponować u notariusza na wypadek nagłego zejścia w wyniku tzw "trafienia przez szlag".
<_<


20 cze 2009, 00:53
Zobacz profil WWW
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Zasada jednego okienka
Będzie jeszcze ciekawiej gdy dokumenty zastąpi ich niepotwierdzona kserokopia


Przedsiębiorcy będą mieć łatwiejsze życie. W sprawach dotyczących podjęcia, wykonywania lub zawieszenia działalności gospodarczej urząd nie będzie mógł od nich żądać dokumentów w formie oryginału, poświadczonej kopii lub autoryzowanego tłumaczenia.

Takie uproszczenia proponuje Ministerstwo Gospodarki w przygotowanym projekcie ustawy o działalności usługowej. Autorzy projektu wprowadzili również zasadę domniemanej zgody organu administracji w przypadku przedłużającego się milczenia urzędnika. Powinien on załatwiać wnioski firm w ściśle określonym czasie jednego miesiąca lub dwóch - w skomplikowanych sprawach. Powstaną tzw. punkty kontaktowe, które ułatwią elektroniczne procedury rejestracyjne związane z prowadzeniem biznesu.

- Według Departamentu Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Gospodarki nowa ustawa wprowadzi uproszczenia w zakresie procedur dotyczących szeroko rozumianej reglamentacji, czyli procedur wydawania koncesji, zezwoleń, wpisów do rejestrów działalności regulowanej.
Do systemu prawnego trafi zasada dorozumianej zgody we wszystkich procedurach rejestracyjnych. - Oznacza ona, że po upływie określonego terminu, w przypadku bezczynności urzędu, wnioskodawca automatycznie uzyska zgodę na wykonywanie działalności usługowej - wyjaśniają przedstawiciele resortu gospodarki.

Mecenas Krzysztof Wójcik z kancelarii Storczyk & Mikulski tłumaczy: - Nierozpatrzenie wniosku w terminie będzie równoznaczne z pozytywnym jego załatwieniem. To duży krok do przodu. Przysłuży się do zdyscyplinowania urzędników.
http://biznes.interia.pl/news/przedsiebiorcy-beda-miec-latwiej,1338137

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


14 lip 2009, 07:17
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post Zasada jednego okienka
... i potem wystarczy "zgubić" dokument  i wszyscy zadowoleni... firma krzak bo dostanie to co trzeba, dyrektor bo nie splamił sie zgodą i nie wie że był wniosek, pracownicy bo nie widzieli dokumentu...

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


14 lip 2009, 17:08
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 19:15

 POSTY        570
Post Zasada jednego okienka
Interpelacja nr 9513 do ministra gospodarki w sprawie formalności związanych z nową procedurą wpisu do ewidencji działalności gospodarczej (tzw. jednego okienka)
      
       Szanowny Panie Ministrze! 31 marca 2009 r. miał być przełomową datą dla wszystkich planujących założenie działalności gospodarczej. Tego dnia weszły w życie przepisy wprowadzające zintegrowany wniosek o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, popularnie zwane ˝jednym okienkiem˝. Autor nowych rozwiązań, wiceminister gospodarki Adam Szejnfeld, na rok 2011 zapowiadał wprowadzenie w życie zasady ˝zero okienka˝, która pozwoliłoby na założenie firmy przez Internet bez konieczności wizyty w jakimkolwiek urzędzie. Podstawą prawną ˝jednego okienka˝ stało się rozporządzenie Rady Ministrów z 24 marca 2009 r. w sprawie wzoru wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Rozporządzenie to wynika z II etapu nowelizacji ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z 19 grudnia 2008 r.
       Rozporządzenie Rady Ministrów miało wyeliminować długą i usianą biurokratycznymi przeszkodami drogę do założenia własnej firmy. Trwającą nawet kilka tygodni procedurę miało zastąpić złożenie jednego wniosku w urzędzie miasta lub gminy. Zgodnie z nowymi przepisami przedsiębiorca odwiedzać miał tylko jeden urząd, omijając długotrwałe procedury w ZUS, urzędzie skarbowym i GUS. Praktyka pierwszych tygodni obowiązywania nowych przepisów pokazała, że po odwiedzinach ˝jednego okienka˝ w urzędzie gminy założyciel nowej firmy powinien udać się do ZUS, aby zgłosić siebie i swoich pracowników. Niezależnie bowiem od wypełnienia wniosku w urzędzie gminy przedsiębiorca jest zobowiązany dokonać zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i/lub ubezpieczenia zdrowotnego, składając formularz ZUS ZUA lub ZUS ZZA do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Nie można tego zrobić w ˝jednym okienku˝.
       Następnie przedsiębiorca powinien skierować swoje kroki do miejscowego urzędu skarbowego, aby określić formę opodatkowania. Tam też osoby chcące zarejestrować spółkę cywilną muszą dodatkowo złożyć NIP-2 oraz NIP-D, jeśli są płatnikami podatku VAT.
       Korzyścią miało być także to, że wniosku nie trzeba składać osobiście, lecz można go przesłać drogą elektroniczną lub pocztą. Jeśli jednak przedsiębiorca nie posiada kwalifikowanego podpisu elektronicznego, powinien w ciągu 3 dni od przesłania wniosku zgłosić się w urzędzie miasta lub gminy i osobiście złożyć podpis.
       Poza tym w nowym wniosku skumulowane są tylko dane podstawowe. Jeśli wystąpi konieczność uzupełnienia wniosku o dodatkowe informacje, trzeba ponownie udać się do ZUS, GUS lub urzędu skarbowego. Tymczasem wiele rubryk w zintegrowanym wniosku, mimo opublikowanych instrukcji, budzi spore wątpliwości u osób zakładających firmy.
       Odnosząc się do przedstawionych argumentów, pragnę zwrócić uwagę Pana Ministra, że mimo kilku oczywistych ułatwień (brak opłaty za wpis do ewidencji, brak konieczności oczekiwania na decyzję o wpisie, by móc rozpocząć działalność) w kwestiach formalnych i proceduralnych związanych z założeniem działalności gospodarczej niewiele się zmieniło. Zamiast ˝jednego okienka˝ przedsiębiorca musi odwiedzić aż trzy urzędy - o jeden (GUS) urząd mniej niż przed wejściem w życie rozporządzenia z 24 marca 2009 r.
       W związku z powyższym chciałbym zapytać Pana Ministra:
       1. Kiedy powstanie zintegrowany system informatyczny dla urzędów miejskich i gminnych, urzędów skarbowych i ZUS, który pozwoliłby na rzeczywiste wprowadzenie w życie zasady tzw. jednego okienka przy wpisie do ewidencji działalności gospodarczej?
       2. Czy w międzyczasie są możliwe do podjęcia kroki prawne zmierzające do dalszego uproszczenia procedury wpisu do ewidencji działalności gospodarczej? Jakie inne działania zamierza podjąć Ministerstwo Gospodarki w tym celu?
       3. Jakie są perspektywy dla wprowadzenia ˝zero okienka˝, czyli możliwości założenia firmy przez Internet?
       4. Na jakim etapie prac legislacyjnych znajdują się pozostałe elementy - projekty ustaw ˝Pakietu na rzecz przedsiębiorczości˝ wiceministra Adama Szejnfelda, m.in.: ustawa o partnerstwie publiczno-prywatnym, nowy Kodeks spółek handlowych, ustawa o rachunkowości wprowadzająca ułatwienia dla mikroprzedsiębiorstw oraz małych średnich firm w rozliczeniach z fiskusem, czy też Prawo dewizowe umożliwiające rozliczanie się w euro oraz w innych walutach?
   Z poważaniem
   Poseł Jarosław Pięta
   oraz grupa posłów
   Sosnowiec, dnia 4 maja 2009 r.



Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 9513 w sprawie formalności związanych z nową procedurą wpisu do ewidencji działalności gospodarczej (tzw. jednego okienka)

       Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na pismo z 18 maja br., znak SPS-023-9513/09, przy którym przesłano interpelację grupy posłów w sprawie funkcjonowania ˝jednego okienka˝, uprzejmie przekazuję następujące wyjaśnienia.
       W związku z wejściem w życie przepisów ustanawiających tzw. jedno okienko Ministerstwo Gospodarki zorganizowało szeroką pomoc dla organów ewidencyjnych. Opracowano szczegółową instrukcję wypełniania wniosku o wpis do ewidencji, poradnik dla gmin, specjalną stronę internetową zawierającą m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Uruchomiono wreszcie całodobową infolinię elektroniczną, na którą do tej pory wpłynęło kilkaset zapytań urzędników, jak również samych przedsiębiorców. Na podstawie zadawanych pytań sukcesywnie uzupełniane są materiały informacyjne zamieszczane na naszej stronie internetowej.
       W nowej procedurze zakładania działalności gospodarczej zintegrowano wszystkie formalne zgłoszenia, które do tej pory były dokonywane samodzielnie przez przedsiębiorcę. Obecnie w jednym miejscu przedsiębiorca dokonuje jednego zgłoszenia zamiast czterech i składa jeden formularz, który ma maksymalnie do 5 stron zamiast dotychczasowych czterech druków, które miały łącznie 15 stron. Ponadto zaświadczenie o nadaniu numeru REGON oraz decyzję w sprawie numeru NIP przedsiębiorca otrzyma pocztą. Dotychczas odbierał te dokumenty osobiście. Uproszczono także obowiązki związane z posługiwaniem się numerem REGON, który obecnie służy jedynie sprawozdawczości statystycznej. Przedsiębiorca nie musi już podawać go na pieczątkach czy w innych sprawach urzędowych.
       ˝Jedno okienko˝ integruje jedynie procedury czysto ewidencyjne, nie dotyczy zaś innych obowiązków przedsiębiorców, mających charakter decyzji merytorycznych, biznesowych. Takie też było założenie przyjęte przy wprowadzaniu tej instytucji. Mamy jednak pełną świadomość, iż oczekiwania społeczne są dużo większe. Dlatego Ministerstwo Gospodarki nie zamierza poprzestać na obecnej formule ˝jednego okienka˝ i już pracujemy nad rozszerzeniem ˝jednego okienka˝ na inne procedury. Trwają uzgodnienia z ministrami: finansów, sprawiedliwości, pracy i polityki społecznej oraz przedstawicielami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w sprawie zidentyfikowania obecnie funkcjonujących zgłoszeń podatkowych i ubezpieczeniowych, które mogłyby być zintegrowane w ramach jednolitego wniosku. Jestem przekonany, że szybko dojdziemy do porozumienia i jeszcze w tym roku zaproponujemy włączenie do tej procedury kolejnych.
       Nie zmienia to jednak faktu, iż, od strony merytorycznej trudno podzielić zarzut niemożności dopełnienia wszelkich formalności w jednym okienku, a w szczególności dokonania wyboru formy opodatkowania w urzędach skarbowych, rejestracji podatnika VAT oraz określenia zasad ubezpieczenia społecznego osoby wykonującej działalność. Przede wszystkim podatnik będący osobą fizyczną w ogóle nie musi dokonywać wyboru formy opodatkowania. Jeżeli nie zamierza skorzystać z preferencyjnych możliwości (np. ryczałt, karta), stosuje się ustawowe domniemanie, iż będzie on opłacać podatek PIT na zasadach ogólnych, czyli według skali. Przy tym wybór innej formy nie wiąże się z żadnym sformalizowanym drukiem, informację napisaną nawet odręcznie na zwykłej kartce można też wysłać po prostu pocztą. Z kolei podatnikiem VAT przedsiębiorca staje się dopiero po przekroczeniu progu obrotów (50 tys. zł). Nie ma także konieczności osobistego zgłaszania osób do ubezpieczenia społecznego. Powszechnie dostępny w Internecie druk można przesłać do ZUS drogą pocztową albo elektroniczną. Nie ma też przeszkód, aby druki te były dostępne także w urzędach gmin, wymaga to zawarcia odpowiedniego porozumienia na poziomie konkretnych urzędów lokalnych.
       Budowa zintegrowanego systemu informatycznego dla całej administracji nie należy do kompetencji Ministerstwa Gospodarki. Niemniej jednak należy podkreślić, iż funkcjonuje już elektroniczna platforma usług administracji publicznej (ePUAP) administrowana przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. System ten zapewnia komunikację elektroniczną między urzędami. Należy także dodać, iż w ramach wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE dotyczącej usług na rynku wewnętrznym zostanie uruchomiony punkt kontaktowy dla usługodawców, natomiast od 1 lipca 2011 r. - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Docelowo wszystkie te instytucje powinny zostać funkcjonalnie połączone. Ministerstwo Gospodarki od dłuższego już czasu pracuje nad tym zagadnieniem. Aktualnie trwają końcowe prace nad studium wykonalności CEIDG.
       W zakresie pytania dotyczącego etapu prac legislacyjnych projektów ustaw z ˝Pakietu na rzecz przedsiębiorczości˝ uprzejmie informuję, iż:
- ustawa z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatym weszła już w życie (obowiązuje od dnia 28 lutego br.),
- ustawa z dnia 23 października 2008 r. o zmianie ustawy Kodeks spółek handlowych weszła już w życie (obowiązuje od dnia 8 stycznia br.),
- ustawa z dnia 10 lipca 2008 r. o zmianie ustawy o rachunkowości weszła już w życie (obowiązuje od dnia 20 września 2008 r.),
- ustawa z dnia 23 października 2008 r. o zmianie ustawy Kodeks cywilny oraz ustawy Prawo dewizowe - umożliwiająca rozliczenie się w euro i innych walutach - weszła już w życie (obowiązuje od 24 stycznia br.).
       Większość projektów zawartych w ˝Pakiecie na rzecz przedsiębiorczości˝ weszła już w życie. W przypadku niektórych projektów toczą się prace w parlamencie (ustawa o praktykach absolwenckich). Ponadto w Ministerstwie Gospodarki trwają końcowe prace nad kolejnymi projektami w ramach pakietu, mającymi na celu m.in. usunięcie z systemu prawa barier w zakładaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej, takich jak zbędne zezwolenia i licencje.
   Z poważaniem
   Podsekretarz stanu
   Dariusz Bogdan
   Warszawa, dnia 10 czerwca 2009 r.

Dodano: 20 Lip 2009 04:15 pm

Interpelacja nr 9421 do ministra gospodarki w sprawie funkcjonowania jednego okienka

Szanowny Panie Ministrze! Z doniesień prasowych wynika, że rejestracja firm w jednym okienku, która miała być pomocą w zakładaniu działalności gospodarczej, nie funkcjonuje dobrze. Okazuje się, że cała procedura stała się bardziej skomplikowana. Urzędnicy nie potrafią wyjaśnić, które dokumenty wypełnić. Praktyka pokazuje, że jedna wizyta w urzędzie nie wystarczy na załatwienie formalności. Ponadto skomplikowane formularze powodują, że jest trudniej z rejestracją firmy, niż było wcześniej. W dalszym ciągu trzeba odwiedzać ZUS i urząd skarbowy. Ponadto urzędy wszystkie dokumenty przesyłają między sobą pocztą. Wniosek z tego płynie taki, że dopóki nie będzie pełnego systemu elektronicznego w sądach i gminach, zakładanie firmy będzie czasochłonne i kosztowne. Korespondencja za pośrednictwem poczty powoduje bowiem, że zwłoka może być długa, liczona w tygodniach, a nawet miesiącach.
W związku z powyższym pytam Pana Ministra:
1. Czy prawdą jest, że procedura zakładania działalności gospodarczej stała się bardziej skomplikowana?

2. Czy ministerstwo zamierza podjąć kroki, jeśli tak, to jakie, aby zniwelować mankamenty funkcjonowania jednego okienka?
Z poważaniem
Poseł Anna Sobecka
Toruń, dnia 22 kwietnia 2009 r.


Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 9421 w sprawie funkcjonowania jednego okienka

Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na pismo z 8 maja br., znak SPS-023-9421/09, przy którym przesłano interpelację pani poseł Anny Sobeckiej w sprawie funkcjonowania tzw. jednego okienka, uprzejmie przekazuję następujące wyjaśnienia.
W związku z wejściem w życie przepisów ustanawiających tzw. jedno okienko Ministerstwo Gospodarki zorganizowało szeroką pomoc dla organów ewidencyjnych. Opracowano szczegółową instrukcję wypełniania wniosku o wpis do ewidencji, poradnik dla gmin, specjalną stronę internetową zawierającą m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Uruchomiono wreszcie całodobową infolinię elektroniczną, na którą do tej pory wpłynęło kilkaset zapytań zarówno urzędników, jak również i samych przedsiębiorców. Na podstawie zadawanych pytań sukcesywnie uzupełniane są materiały informacyjne zamieszczane na naszej stronie internetowej.
Jedno okienko integruje jedynie procedury czysto ewidencyjne, nie dotyczy zaś innych obowiązków przedsiębiorców, mających charakter decyzji merytorycznych, biznesowych. Takie też było założenie przyjęte przy wprowadzaniu tej instytucji. Mamy jednak pełną świadomość, iż oczekiwania społeczne są dużo większe. Dlatego Ministerstwo Gospodarki nie zamierza poprzestać na obecnej formule.
jednego okienka i już pracujemy nad rozszerzeniem jednego okienka na inne procedury. Trwają uzgodnienia z ministrami: finansów, sprawiedliwości, pracy i polityki społecznej oraz przedstawicielami Zakładu Ubezpieczeń.
Społecznych w sprawie zidentyfikowania obecnie funkcjonujących zgłoszeń podatkowych i ubezpieczeniowych, które mogłyby być zintegrowane w ramach jednolitego wniosku. Jestem przekonany, że szybko dojdziemy do porozumienia i jeszcze w tym roku zaproponujemy włączenie do tej procedury kolejnych.
Należy także dodać, iż w ramach wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE dotyczącej usług na rynku wewnętrznym zostanie uruchomiony punkt kontaktowy dla usługodawców, natomiast od 1 lipca 2011 r. - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Docelowo wszystkie te instytucje powinny zostać funkcjonalnie połączone. Ministerstwo Gospodarki od dłuższego już czasu pracuje nad tym zagadnieniem.
Nie mogę zgodzić się z zarzutem, iż nowa procedura zakładania działalności gospodarczej jest bardziej skomplikowana. Zintegrowano w niej bowiem wszystkie formalne zgłoszenia, które do tej pory były dokonywane samodzielnie przez przedsiębiorcę. Obecnie w jednym miejscu przedsiębiorca dokonuje jednego zgłoszenia zamiast czterech i składa jeden formularz, który ma maksymalnie do 5 stron, zamiast dotychczasowych czterech druków, które miały łącznie 15 stron. Ponadto zaświadczenie o nadaniu numeru REGON oraz decyzję w sprawie numeru NIP przedsiębiorca otrzyma pocztą. Dotychczas odbierał te dokumenty osobiście. Uproszczono także obowiązki związane z posługiwaniem się numerem REGON, który obecnie służy jedynie sprawozdawczości statystycznej. Przedsiębiorca nie musi już podawać go na pieczątkach czy w innych sprawach urzędowych.
Przekazywanie dokumentów między urzędami za pośrednictwem poczty nie jest obowiązkiem wynikającym z ustawy. Przepisy nakazują organom ewidencyjnym przekazywać jedynie ?dane z wniosku?, nie określając przy tym jego sposobu. Jest to zabieg w pełni świadomy, elastyczność przepisu pozwala organom terenowym na dokonanie bezpośrednich uzgodnień i przekazywanie danych w każdy szybki i skuteczny sposób.
Z poważaniem
Sekretarz stanu
Adam Szejnfeld
Warszawa, dnia 21 maja 2009 r.

Dodano: 20 Lip 2009 04:29 pm

Interpelacja nr 9694 do ministra gospodarki w sprawie przepisów przejściowych dotyczących jednego okienka

   Szanowny Panie Ministrze! Sprawa dotyczy wprowadzonego niedawno w życie projektu tzw. jednego okienka. Od 31 marca br. rejestracja działalności odbywa się tylko w jednym miejscu - w urzędzie gminy, zaś urząd gminy przesyła wszystkie wnioski do odpowiednich urzędów (jak urząd skarbowy, urząd statystyczny). Równocześnie zlikwidowana została możliwość rejestracji działalności starą metodą, tzn. odwiedzając wszystkie konieczne urzędy osobiście.
   Cieszy fakt, że po wielu latach dyskusji nad tym projektem został on wreszcie wprowadzony w życie, gdyż ułatwienie zakładania działalności gospodarczej jest istotne dla rozwoju kraju. Jednak jedno okienko w obecnej formie nie skraca czasu potrzebnego do założenia firmy, a wręcz może ten czas wydłużyć, ponieważ dokumenty są przesyłane pomiędzy urzędami pocztą. Dodatkowo wzór zintegrowanego wniosku został przyjęty na tydzień przed wejściem w życie przepisów wprowadzających jedno okienko. Z tego względu wiele gmin nie zdążyło przygotować się do zmian i osoby zakładające działalność gospodarczą napotykają na jeszcze większe trudności niż przed zmianami, a nie mają już możliwości składania wniosków osobiście do wszystkich koniecznych urzędów, tak jak przed zmianą.
   W związku z tym proponuję, by przynajmniej przejściowo pozostawić możliwość osobistego składania wniosków potrzebnych do założenia działalności według starego modelu (tzn. w urzędzie skarbowym, statystycznym itd.). Dzięki temu osoby, którym zależy na jak najszybszym otwarciu działalności, a także te napotykające na trudności spowodowane nieprzygotowaniem gmin do zmian będą mogły rejestrować działalność zgodnie ze starym modelem.
   Proszę także o udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czy moja propozycja zostanie przez Ministerstwo Gospodarki rozważona?
   Z poważaniem
   Poseł Michał Jaros
   Warszawa, dnia 20 maja 2009 r.



Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na pismo z 26 maja br. (znak
SPS-023-9694/09), przy którym przesłano interpelację pana posła Michała
Jarosa w sprawie przepisów przejściowych dotyczących jednego okienka,
uprzejmie przekazuję następujące wyjaśnienia.

W związku z wejściem w życie przepisów ustanawiających jedno okienko
Ministerstwo Gospodarki zorganizowało szeroką pomoc dla organów
ewidencyjnych. Opracowano szczegółową instrukcję wypełniania wniosku o
wpis do ewidencji, poradnik dla gmin, specjalną stronę internetową zawierającą
m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Uruchomiono wreszcie
całodobową infolinię elektroniczną, na którą do tej pory wpłynęło kilkaset
zapytań zarówno urzędników, jak również samych przedsiębiorców. Na
podstawie zadawanych pytań sukcesywnie uzupełniane są materiały
informacyjne zamieszczane na naszej stronie internetowej.
Nowa procedura zakładania działalności gospodarczej jest znacznie prostsza.
Zintegrowano w niej bowiem wszystkie formalne zgłoszenia, które do tej pory
były dokonywane samodzielnie przez przedsiębiorcę. Obecnie w jednym
miejscu przedsiębiorca dokonuje jednego zgłoszenia zamiast czterech i składa
jeden formularz, który ma maksymalnie do 5 stron zamiast dotychczasowych
czterech druków, które miały łącznie 15 stron. Ponadto zaświadczenie o nadaniu
numeru REGON oraz decyzję w sprawie numeru NIP przedsiębiorca otrzyma
pocztą. Dotychczas odbierał te dokumenty osobiście. Uproszczono także
obowiązki związane z posługiwaniem się numerem REGON, który obecnie
służy jedynie sprawozdawczości statystycznej. Przedsiębiorca nie musi już
podawać go na pieczątkach czy w innych sprawach urzędowych.
W chwili obecnej powrót do starych zasad rejestrowania przedsiębiorców
wydaje się niemożliwy. Wymagałby dokonania zmian ustawowych de facto
przywracających przepisy uchylone z dniem 31 marca br. Sytuacja taka nie
spotkałaby się ze zrozumieniem przedsiębiorców, na nowo wprowadziłaby
bowiem właśnie zniesione obowiązki. Trudno byłoby pogodzić się
przedsiębiorcom z sytuacją, w której ponownie będą zmuszeni samodzielnie (i na własny koszt) dokonywać czynności formalnych, które obecnie wykonują w
ich imieniu urzędy. Powrót takich rozwiązań zostałby odebrany jako
zdecydowany krok wstecz.
Należy także dodać, iż w ramach wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE
dotyczącej usług na rynku wewnętrznym zostanie uruchomiony punkt
kontaktowy dla usługodawców, natomiast od 1 lipca 2011 r. ? Centralna
Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Docelowo wszystkie te
instytucje powinny zostać funkcjonalnie połączone. Ministerstwo Gospodarki od
dłuższego już czasu pracuje nad tym zagadnieniem.




Interpelacja nr 9514 do ministra gospodarki w sprawie funkcjonowania tzw. jednego okienka
   Szanowny Panie Ministrze! W dniu 24 marca br. Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie w sprawie jednolitego wniosku o wpis do ewidencji gospodarczej. Dnia 31 marca 2009 r. weszły w życie przepisy upraszczające procedurę rozpoczynania działalności gospodarczej przez osoby fizyczne, a media rozpowszechniły informację, że będzie funkcjonowało tzw. jedno okienko.
   Samorządy sygnalizują jednak, że jedno okienko nie ułatwia zakładania działalności. Media rozpowszechniają informacje, że dokumenty do urzędów są przekazywane listownie, co wydłuży czas oczekiwania na decyzje, a pracownicy zatrudnieni przy obsłudze interesantów jednego okienka są niewykwalifikowani w zakresie wypełniania wniosków, a wnioski są tak skonstruowane, że część osób nie radzi sobie z ich wypełnianiem. W efekcie zainteresowani rozpoczęciem własnej działalności i tak muszą udać się do urzędu skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.
   W efekcie stworzone przepisy, które powinny szczególnie w praktyce, a nie tylko w teorii ułatwiać osobom zainteresowanym rozpoczęcie działalności gospodarczej, komplikują to.
   W związku z tym zwracam się do Pana Ministra z pytaniami:
   1. Czy możliwa jest weryfikacja sprawności funkcjonowania jednego okienka, które w założeniu ma ułatwiać osobom fizycznym rozpoczęcie działalności gospodarczej?
   2. Czy resort rozważa możliwość powierzenia prowadzenia jednego okienka przeszkolonym pracownikom urzędów gmin, którzy byliby w stanie pomóc zainteresowanym wypełniać dokumenty niezbędne do założenia działalności gospodarczej?
   Z poważaniem
   Poseł Andrzej Grzyb
   Ostrzeszów, dnia 30 kwietnia 2009 r.

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Gospodarki - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 9514 w sprawie funkcjonowania tzw. jednego okienka
   W odpowiedzi na pismo z 18 maja br., znak SPS-023-9514/09, przy którym przesłano interpelację pana posła Andrzeja Grzyba w sprawie funkcjonowania ˝jednego okienka˝ uprzejmie przekazuję następujące wyjaśnienia.
   W związku z wejściem w życie przepisów ustanawiających tzw. jedno okienko Ministerstwo Gospodarki zorganizowało szeroką pomoc dla organów ewidencyjnych. Opracowano szczegółową instrukcję wypełniania wniosku o wpis do ewidencji, poradnik dla gmin, specjalną stronę internetową zawierającą m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Uruchomiono wreszcie całodobową infolinię elektroniczną, na którą do tej pory wpłynęło kilkaset zapytań urzędników, jak również samych przedsiębiorców. Na podstawie zadawanych pytań sukcesywnie uzupełniane są materiały informacyjne zamieszczane na naszej stronie internetowej.
   ˝Jedno okienko˝ integruje jedynie procedury czysto ewidencyjne, nie dotyczy zaś innych obowiązków przedsiębiorców, mających charakter decyzji merytorycznych, biznesowych. Takie też było założenie przyjęte przy wprowadzaniu tej instytucji. Mamy jednak pełną świadomość, iż oczekiwania społeczne są dużo większe. Dlatego Ministerstwo Gospodarki nie zamierza poprzestać na obecnej formule ˝jednego okienka˝ i już pracujemy nad rozszerzeniem ˝jednego okienka˝ na inne procedury. Trwają uzgodnienia z ministrami: finansów, sprawiedliwości, pracy i polityki społecznej oraz przedstawicielami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w sprawie zidentyfikowania obecnie funkcjonujących zgłoszeń podatkowych i ubezpieczeniowych, które mogłyby być zintegrowane w ramach jednolitego wniosku. Jestem przekonany, że szybko dojdziemy do porozumienia i jeszcze w tym roku zaproponujemy włączenie do tej procedury kolejnych.
   Nowa procedura zakładania działalności gospodarczej już jest znacznie prostsza. Zintegrowano w niej bowiem wszystkie formalne zgłoszenia, które do tej pory były dokonywane samodzielnie przez przedsiębiorcę. Obecnie w jednym miejscu przedsiębiorca dokonuje jednego zgłoszenia zamiast czterech i składa jeden formularz, który ma maksymalnie do 5 stron zamiast dotychczasowych czterech druków, które miały łącznie 15 stron. Ponadto zaświadczenie o nadaniu numeru REGON oraz decyzję w sprawie numeru NIP przedsiębiorca otrzyma pocztą. Dotychczas odbierał te dokumenty osobiście. Uproszczono także obowiązki związane z posługiwaniem się numerem REGON, który obecnie służy jedynie sprawozdawczości statystycznej. Przedsiębiorca nie musi już podawać go na pieczątkach czy w innych sprawach urzędowych.
   Przekazywanie dokumentów między urzędami za pośrednictwem poczty nie jest obowiązkiem wynikającym z ustawy. Przepisy nakazują organom ewidencyjnym przekazywać jedynie ˝dane z wniosku˝, nie określając przy tym jego sposobu. Jest to zabieg w pełni świadomy, elastyczność przepisu pozwala organom terenowym na dokonanie bezpośrednich uzgodnień i przekazywanie danych w każdy, szybki i skuteczny, sposób.
   Należy także dodać, iż w ramach wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE dotyczącej usług na rynku wewnętrznym zostanie uruchomiony punkt kontaktowy dla usługodawców, natomiast od 1 lipca 2011 r. - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Docelowo wszystkie te instytucje powinny zostać funkcjonalnie połączone. Ministerstwo Gospodarki od dłuższego już czasu pracuje nad tym zagadnieniem.
   Podsekretarz stanu
   Dariusz Bogdan
   Warszawa, dnia 10 czerwca 2009 r.

____________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
" (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"


20 lip 2009, 17:09
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Zasada jednego okienka


Należy także dodać, iż w ramach wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE dotyczącej usług na rynku wewnętrznym zostanie uruchomiony punkt kontaktowy dla usługodawców, natomiast od 1 lipca 2011 r. - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Docelowo wszystkie te instytucje powinny zostać funkcjonalnie połączone. Ministerstwo Gospodarki od dłuższego już czasu pracuje nad tym zagadnieniem.

To już niecałe dwa lata do powstania tej nowej centralnej służby wywiadowczej "Ewidencja i Informacja". Będziemy się bacznie przyglądali  temu nowemu dziełu pana Szejnfelda.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


20 lip 2009, 21:20
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post Zasada jednego okienka
tranqilo                    





Należy także dodać, iż w ramach wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE dotyczącej usług na rynku wewnętrznym zostanie uruchomiony punkt kontaktowy dla usługodawców, natomiast od 1 lipca 2011 r. - Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej. Docelowo wszystkie te instytucje powinny zostać funkcjonalnie połączone. Ministerstwo Gospodarki od dłuższego już czasu pracuje nad tym zagadnieniem.

To już niecałe dwa lata do powstania tej nowej centralnej służby wywiadowczej "Ewidencja i Informacja". Będziemy się bacznie przyglądali  temu nowemu dziełu pana Szejnfelda.


O ile lobby urzędnicze znów nie zadziała. Co to takiego punkt usługowy? Przechodzimy na własny rozrachunek?

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


20 lip 2009, 21:53
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA20 maja 2009, 06:46

 POSTY        38
Post Zasada jednego okienka
No i mamy centralną weryfikację danych nr 52. A w raporcie o wykrytych danych mamy w moim urzędzie aż ponad 500 błędów krytycznych BZI, czyli błąd źródła informacji. EDA-G, EDK i inne wprowadzane do POLTAX z wniosków z ewidecji działalności gospodarczej okazały się błędami krytycznymi... Czy ktoś ma jakiś Helpdesk sprawie poprawiania tych Bzików w weryfikacji, bo w tych ostatnich wytycznych nic o tym nie mówią  :unsure: , a może mówią, tylko jakoś szyfrem...


21 lip 2009, 11:33
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 19:15

 POSTY        570
Post Zasada jednego okienka
andromeda                    



No i mamy centralną weryfikację danych nr 52. A w raporcie o wykrytych danych mamy w moim urzędzie aż ponad 500 błędów krytycznych BZI, czyli błąd źródła informacji. EDA-G, EDK i inne wprowadzane do POLTAX z wniosków z ewidecji działalności gospodarczej okazały się błędami krytycznymi... Czy ktoś ma jakiś Helpdesk sprawie poprawiania tych Bzików w weryfikacji, bo w tych ostatnich wytycznych nic o tym nie mówią  :unsure: , a może mówią, tylko jakoś szyfrem...

Help Desk został wysłany 17.07.2009 przez IS Bydgoszcz. Z prośbą, żeby "zrobili" jeszcze raz weryfikację uwzględniając, że EDA-G, EDI-G, itp. to nie błędy, bo sami to wprowadzili do słowników w POLTAX.
Do dzisiaj brak odpowiedzi. PO prostu bajka :zygi:
Nie pozostaje nic jak tylko "przykładać się" do tej weryfikacji tak jak oni :wysmiewacz:

____________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
" (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"


21 lip 2009, 16:43
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post Zasada jednego okienka
Us_nip                    



andromeda                    



No i mamy centralną weryfikację danych nr 52. A w raporcie o wykrytych danych mamy w moim urzędzie aż ponad 500 błędów krytycznych BZI, czyli błąd źródła informacji. EDA-G, EDK i inne wprowadzane do POLTAX z wniosków z ewidencji działalności gospodarczej okazały się błędami krytycznymi... Czy ktoś ma jakiś Helpdesk sprawie poprawiania tych Bzików w weryfikacji, bo w tych ostatnich wytycznych nic o tym nie mówią  :unsure: , a może mówią, tylko jakoś szyfrem...

Help Desk został wysłany 17.07.2009 przez IS Bydgoszcz.

Czyżby o 15.15?  :wysmiewacz:
Mamy urlopy. Jak wrócą we wrześniu i będą pamiętać kody może coś zrobią...  :P

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


21 lip 2009, 19:15
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Zasada jednego okienka
Chyba będzie nowa weryfikacja bo KEP nie przetwarzają... i pewnie termin wydania NIP przepadnie bo był z sufitu.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


21 lip 2009, 21:10
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 19:15

 POSTY        570
Post Zasada jednego okienka
Us_nip                    



andromeda                    



No i mamy centralną weryfikację danych nr 52. A w raporcie o wykrytych danych mamy w moim urzędzie aż ponad 500 błędów krytycznych BZI, czyli błąd źródła informacji. EDA-G, EDK i inne wprowadzane do POLTAX z wniosków z ewidencji działalności gospodarczej okazały się błędami krytycznymi... Czy ktoś ma jakiś Helpdesk sprawie poprawiania tych Bzików w weryfikacji, bo w tych ostatnich wytycznych nic o tym nie mówią  :unsure: , a może mówią, tylko jakoś szyfrem...

Help Desk został wysłany 17.07.2009 przez IS Bydgoszcz. Z prośbą, żeby "zrobili" jeszcze raz weryfikację uwzględniając, że EDA-G, EDI-G, itp. to nie błędy, bo sami to wprowadzili do słowników w POLTAX.
Do dzisiaj brak odpowiedzi. PO prostu bajka :zygi:
Nie pozostaje nic jak tylko "przykładać się" do tej weryfikacji tak jak oni :wysmiewacz:

--------------------------------------------------------------------
Informujemy, że raporty z  Centralnej Weryfikacji nr 52 zostaną ponownie przygotowane (bez błędu "BZI") i przekazane do urzędów w ciągu 2-3 dni. W urzędach, które dotychczas nie wydrukowały raportów, zalecamy wstrzymanie się z drukowaniem do chwili udostępnienia nowych raportów.
--------------------------------------------------------------------

____________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
" (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"


22 lip 2009, 10:52
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA26 paź 2006, 07:46

 POSTY        788

 LOKALIZACJAEuropa Środkowa z lekką północnowschodnią aberracją
Post Zasada jednego okienka
Us_nip                    



Informujemy, że raporty z  Centralnej Weryfikacji nr 52 zostaną ponownie przygotowane (bez błędu "BZI") i przekazane do urzędów w ciągu 2-3 dni. W urzędach, które dotychczas nie wydrukowały raportów, zalecamy wstrzymanie się z drukowaniem do chwili udostępnienia nowych raportów.

Teraz?!? Jak ja już wszystko zrobiłem? To mogą mnie w  :dupa: musnąć wargami.


22 lip 2009, 13:48
Zobacz profil WWW
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA17 lis 2006, 14:40

 POSTY        30

 LOKALIZACJApolska płd.
Post Zasada jednego okienka
rychu                    



Us_nip                    



Informujemy, że raporty z Centralnej Weryfikacji nr 52 zostaną ponownie przygotowane (bez błędu "BZI") i przekazane do urzędów w ciągu 2-3 dni. W urzędach, które dotychczas nie wydrukowały raportów, zalecamy wstrzymanie się z drukowaniem do chwili udostępnienia nowych raportów.

Teraz?!? Jak ja już wszystko zrobiłem? To mogą mnie w :dupa: musnąć wargami.


Wow :brawa: szybki jesteś! Ja dopiero się przyjrzałam wydrukowi i postanowiłam,że nie poprawiam BZI :stop:


22 lip 2009, 19:24
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 383 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 28  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron