Znalazłam taką stronę: <a href="http://www.iqtest.dk/main.swf" target="_blank">http://www.iqtest.dk/main.swf</a>, przez test przeszłam z satysfakcjonująym wynikiem, więc zaczęłam się martwić tą częścią egzaminu, która wiedzę ma sprawdzać. Bo najgorsze jest to, że pomysłu nie mam, od czego naukę zacząć. Może wrażeniami podzieliłby się ktoś, kto bierze udział w jakimś kursie przygotowawczym? Uprzedzam komentarze: tak, zapoznałam się z rozporządzeniem regulującym zakres wiedzy, która sprawdzana ma być na egzaminie I jeszcze jedno - na tą duńska stronę z matrycami można wchodzić bez obawy, że po przebrnięciu przez wszystkie zadania poproszą nas o regulowanie jakichś kosztów - nie proszą, a wynik podają
Moja rada jest taka : - konstytucja - ustawa o SC - prawo zamówień publicznych - podstawy Op - ochrona danych i informacje niejawne - podstawowe informacje o UE - podstawowe wskaźniki ekonomiczne i dane GUS Oprócz tego radzę śledzić bieżące wydarzenia w kraju i na świecie - w TV i gazetach, najprościej tygodnikach. Generalnie mnie przydała się bardzo tzw. wiedza ogólna, której nie da się wyuczyć. Po prostu gdzieś człowiek coś przeczyta i już wie :zeby:
21 kwi 2009, 20:49
W tym teście z matryc Ravena prawidłowa odp. to 3.
22 kwi 2009, 07:01
Mnie wyszły takie wyniki : A) odpowiedź A B) odpowiedź D cyfry : 0/D 1/B 2/H 3/E 4/J 5/A 7/F 8/C 9/G nie wykorzystano w zadaniu 6/I Co do tablicy Ravena, to moim zdaniem A
Przepraszam zadanie B) raczej odpowiedź C a nie jak wcześniej podałam D
Ostatnio edytowano 22 kwi 2009, 19:20 przez Eurydyka, łącznie edytowano 1 raz
22 kwi 2009, 12:21
jaro_600
W tym teście z matryc Ravena prawidłowa odp. to 3.
Takie stwierdzenie (bez uzasadnienia), to stanowczo za mało. Na teście wystarczy (bo nie trzeba uzasadniać wyboru), ale tutaj każdy może napisać sobie dowolną odpowiedź, że prawidłowa odpowiedź, to np. "4" czy "7". I którą wtedy uznać za poprawną? Jest też inna koncepcja rozwiązania (przyjmując, że kolumna 3 jest wynikiem kolumn 1 i 2): W 1 wierszu góra figury (krzyżyk) jest dodawna do dołu figury (kwadrat) W 2 wierszu góra figury (kropka) jest dodawna do dołu figury (kółko) W 3 wierszu góra figury (krzyżyk) jest dodawna do dołu figury (kółko) - czyli: "1". Dodatkowo we wszystkich rogach matrycy góry figur byłyby krzyżykami, przy różnych jednocześnie podstawach; skoro podstawa w każdym z 3 rogów jest inna, to trudno oczekiwać, aby któraś z nich powtórzyła się w 4-tym rogu.
A według jakiego klucza wychodzi Ci "3"? Nie twierdzę, że nie masz racji. Zdarza się, że jest więcej niż 1 rozwiązanie (o czym nawet układający test nie wiedział), ale nawet wtedy jedno z nich jest "bardziej prawidłowe"
Eurydyka
Mnie wyszły takie wyniki : A) odpowiedź A B) odpowiedź D cyfry : 0/D 1/B 2/H 3/E 4/J 5/A 7/F 8/C 9/G nie wykorzystano w zadaniu 6/I Co do tablicy Ravena, to moim zdaniem A Przepraszam zadanie B) raczej odpowiedź C a nie jak wcześniej podałam D
Czekamy na dalsze propozycje. Dodam, że odpowiedź, to jedno, a uzasadnienie jej to drugie.
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2009, 17:26 przez Nadir, łącznie edytowano 1 raz
22 kwi 2009, 17:25
witam, zadania matematyczne są dla mnie nie do przejścia, ale matryca Ravena - prawidłowa odpowiedź to w każdym przykładzie C
proszę o potwierdzenie autora postu
22 kwi 2009, 18:00
Nadir
Czekamy na dalsze propozycje. Dodam, że odpowiedź, to jedno, a uzasadnienie jej to drugie.
No to jedno:
#25A - A) #25B - C)
I drugie:
#25A - w każdym wierszu i w każdej kolumnie występują wszystkie 3 symbole, przy czym - licząc kolumny od lewej i wiersze od góry - dublują się kolejno: X ^ [] i znowu X #25B - figura posiada oś symetrii będącą przekątną od lewego górnego rogu do prawego dolnego. Symbole są rozłożone symetrycznie po obu stronach tejże przekątnej.
22 kwi 2009, 18:20
Powiedźcie do czego to się przyda?
Ostatnio edytowano 22 kwi 2009, 19:22 przez Sylwiak, łącznie edytowano 1 raz
22 kwi 2009, 19:00
toga
No to jedno:
I drugie:
Dodam jeszcze: Mając to na uwadze już dużo łatwiej dalej kombinować.
I doprecyzuję: 25B - nie jest to lustrzane odbicie - jak często bywa w testach - kiedy przekątna w postaci linii dzieli kwadrat na 2 identyczne połowy. Tutaj tą "linią" (osią symetrii) są cztery kwadraciki po tej przekątnej od lewego górnego rogu do prawego dolnego. Czyli od "książki" do "bomby". Jest to więc mylące dla tych, którzy próbowali podzielić matrycę linią na pół i "złożyć" ją po tej przekątnej.
Rozwiązań do tych matryc nie znałem i dość długo nad nimi myślałem. Według mnie to też A i C.
Uzupełnij ciąg liczbowy ?b?, posiłkując się także ciągiem ?a? a) 10, 10, 11.5, 15 b) 13, 22.5, 14.5, ?
Która z liczb nie pasuje do ciągu? a) 9, 7, 8, 6, 7, 5, 6, 3 b) 2, 3, 6, 7, 8, 14, 15, 30
Uzupełnij ciągi liczbowe (są one od siebie niezależne): a) 4, 7, 11, 16, 22 ? b) 3, 5, 8, 13, 21 ? c) 3, 9, 6, 2, 4, 3, 4, 16 ? d) 18, 9, 14, 42, 21, 26 ? e) 0, 4, 4, 8, 12, 20, ? f) 2, 4, 3, 3, 9, 6, 4, 16, ?
Sylwiak
Powiedźcie do czego to się przyda?
Do zdania egzaminu
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2009, 19:55 przez Nadir, łącznie edytowano 1 raz
22 kwi 2009, 19:51
Fajne zadanka, ale może umieścić je w nowym topicu np. IQ? Trochę zaśmiecają dyskusję o sprawach innych, choć są na temat i przydatne.
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2009, 19:59 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz
22 kwi 2009, 19:58
Nadir
Sylwiak
Powiedźcie do czego to się przyda?
Do zdania egzaminu
Tylko?
22 kwi 2009, 20:22
Sylwiak
Tylko?
To jest pierwszy krok. Kolejny, to wstąpienie do Mensy Oczywiście mam na myśli stowarzyszenie, a nie część ołtarza A póki co ćwiczymy dalej!
Który wyraz nie pasuje do pozostałych:
a) sowa b) jeleń c) sokół d) kura e) wiadro, f) byk, g) mapa h) kabel
Która z nazw nie pasuje do pozostałych? a) krewetka b) flądra c) meduza d) ostryga
Która z nazw nie pasuje do pozostałych? a) malakologia b) biblistyka c) teratologia d) panteostyka
Który z pięciu elementów najbardziej nie pasuje do pozostałych czterech? - niedźwiedź / wąż / krowa / pies / tygrys - A / Z / F / N / E - dotknąć / smakować / słuchać / jeść / widzieć
Mleko ma się do szklanki tak jak list do: znaczka / pióra / koperty / książki / poczty
Kwadrat ma się do sześcianu tak jak koło do: stożka / kuli / oktaedru / walca / obwodu
Step ma się do pastwiska jak zakole rzeki do: doliny / jeziora / morza / rafy koralowej
Miły ma się do czarującego tak jak dystyngowany do: kosmopolitycznego / rozwiniętego nad wiek / kulturalnego / szykownego / wytwornego
Pokój ma się do kubka tak jak beczka do: półmiska / kielicha / naparstka / szklanki
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
Ostatnio edytowano 23 kwi 2009, 05:30 przez Nadir, łącznie edytowano 1 raz
23 kwi 2009, 05:16
Dzisiaj trochę z innej beczki.
Jeśli niektórzy Badziewiakowie są Kociewiakami a niektórzy Kociewiacy są Pogezanami to niektórzy Badziewiakowie muszą być Pogezanami. Prawda czy fałsz?
Cena pewnego artykułu w wyniku wyprzedaży została zmniejszona o 20%. O jaki procent musi wzrosnąć cena tego artykułu, by osiągnęła znów pierwotną wielkość?
Statek kosmiczny odebrał trzy wiadomości w nieznanym języku z odległej planety. Na podstawie dołączonych obrazków astronauci ustalili, że ?Elros Aldarion Eledil? oznacza ?niebezpieczeństwo rakieta eksplozja?, ?Edain Mnyatur Elros? to ?niebezpieczeństwo statek ogień?, natomiast ?Aldarion Gimilzor Goedor? znaczy ?trujący gaz eksplozja?. Co oznacza słowo ?Eledil??
Pewna ryba miała łeb długości 9 cm. Ogon ryby był wielkości głowy i połowy tułowia. Tułów miał taką długość jak głowa i ogon razem. Jak długa była to ryba?
I jeszcze zadanie do "tabelki".
Podsumowanie Konkursu na Najbardziej Przejrzysty Urząd Skarbowy w Polsce w Urzędzie Skarbowym w Badziewiu Górnym.
Na spotkaniu z osobami, które wzięły udział w konkursie naczelnik Fiskalski stwierdził, że ogółem przeprowadzono 32 konkursy, 80 lekcji w szkołach podstawowych i gimnazjach oraz 42 wykłady w szkołach wyższych. W maju rozklejono połowę wszystkich plakatów. Sławek powiedział, że rozkleił aż 255 plakatów, Michał, że rozkleił tyle plakatów ile Sławek i pani Ewa łącznie. Mariola rozkleiła da razy mniej plakatów niż Michał. Biorąc pod uwagę, że od maja do sierpnia było 85 dni roboczych to p. Ewa rozklejała tylko 1 plakat dziennie, co jest skandalem. Mariola powiedziała, że to nieprawda, bo ona rozkleiła aż 2 razy więcej plakatów niż Ewa. Naczelnik stwierdzi, że w lipcu rozklejono tylko 95 plakatów, a najgorzej akcja przebiegała w sierpniu ? jednie 5 plakatów. Michał przypomniał, że przeprowadził najwięcej konkursów, bo 2 razy tyle, co Mariola i 3 razy tyle, co Sławek. Ewa zaś przypomniała, że przeprowadziła 22 lekcje i gdyby nie to, że naczelnik zwolnił ją z zajęć wczoraj rano, to przeprowadziłaby jeszcze jedną lekcję i miałaby tyle samo, co Michał. Sławek miał najmniej, bo tylko 8 wykładów. Mariola powiedziała, ze udzieliła 15 wykładów i nawet Michał ma o 1/3 mniej, Ewa zaś, że ma mniej wykładów niż Michał, ale i tak więcej niż Sławek. Naczelnik zaznaczył, że Mariola nie zrobiła żadnego happeningu, na co ta odpowiedziała, że nie będzie się wygłupiać, bo Ewa spróbowała raz i do dziś jest pośmiewiskiem całego urzędu. Michał na to, że on przeprowadził połowę z wszystkich happeningów, na co Sławek odrzekł, że 3 happeningi to nic wielkiego. Naczelnik stwierdził, że w maju odbył się tylko 1 konkurs, a w lipcu 7, za to w sierpniu było 2 razy tyle konkursów, co w czerwcu. Mariola powiedziała, że swoje lekcje przeprowadzała regularnie i w każdym miesiącu przeprowadzała ich tyle samo. Co do wykładów, to wszystkie przeprowadziła w sierpniu, podczas gdy wszyscy pozostali wypoczywali w tym czasie na urlopach. Ewa powiedziała, że ona, Michał i Sławek przeprowadzili 12 wykładów w maju, gdy Mariola wyjechała bez uprzedzenia do Turcji. Naczelnik spytał dlaczego w czerwcu było dwa razy więcej wykładów niż w lipcu. Sławek odrzekła, że jeszcze bardziej dziwne jest to, że w czerwcu nie było żadnego happeningu. Michał powiedział, że dlatego, bo on i Ewa wszystkie swoje happeningi przeprowadzili w maju, a Sławek dwa ze swoich w lipcu. Na tym naczelnik zamknął naradę.
Ile plakatów, lekcji, wykładów, konkursów i happeningów - rozkleiła i przeprowadziła każda z osób? - rozklejono i przeprowadziono w których miesiącach?
ERRATA! 1) nie: Mariola powiedziała, że swoje lekcje przeprowadzała a: Mariola powiedziała, że za to lekcje przeprowadzano
2) po zdaniu: Mariola powiedziała, że to nieprawda, bo ona rozkleiła aż 2 razy więcej plaktów niż Ewa. dalsza część: A jeśli chodzi o lekcje to, przeprowadziła ich tyle samo co Michał
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
Ostatnio edytowano 24 kwi 2009, 05:54 przez Nadir, łącznie edytowano 1 raz
Osobiście polecam książki Philipa Cartera i Kena Russella z serii IQ. Warto też przeczytać publikację "Sprawdź swoje IQ - zbiór testów" Eamonn Butler i Madsen Pirie. Ta pozycja nie tylko pozwala na przetestowanie swojego IQ ale wskazuje jak należy rozwiązywać testy. Fajna rzecz i działa! Raczej unikajcie testów z MENSA bo można nabrać przekonania o swej bezdennej durnowatości. Są ciekawe ale już po egzaminie na SC - w ramach rozrywki. Pamiętajcie, że żaden egzamin to nie miejsce ani czas na sprawdzenie swej wiedzy lub umiejętności. To jest moment, w którym należy wypaść jak najlepiej = zdobyć jak najwięcej punktów. Każda metoda jest dobra - nawet nauka.
Pamiętam jak swego czasu kolega po egzaminie ka IKS opowiadał o pytaniach, wrażeniach itp. Odpowiedział na wystarczającą do zaliczenia ilość pytań (i to prawidłowo!!!!) a później ... zdurniał i "chciał się sprawdzić". Załapał tyle punktów ujemnych, że egzamin oblał.
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników