Teraz jest 06 wrz 2025, 18:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Po co komu związki? 
Autor Treść postu
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA12 paź 2008, 19:08

 POSTY        63
Post 
Te TOIOVO czy ty jakiś system jakości wprowadzacz takie górnoltne hasełka maseła. W MF jest etos a nawet ethos wprowadzania systemu wartośći przez przymus, obowiązek i statystykę. Poczytaj artykuły na stronie głównej z tego tygodnia (tak chyba z wtrorku). Łapki opadają.

____________________________________
Nic nie może przecież wiecznie trwać, za wszystkie Zło przyjdzie WAM zapłacić.


10 gru 2008, 23:10
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA27 sie 2007, 15:35

 POSTY        114
Post 
Interpelacja nr 7462 do ministra finansów w sprawie strategii i planów rozwoju administracji podatkowej i skarbowej oraz jej roli w zwalczaniu szarej strefy gospodarczej
reklama


Szanowny Panie Ministrze! Administracja podatkowa oraz administracja kontrolno-skarbowa spełnia szczególną rolę w zapewnieniu przewidzianych przepisami prawa wpływów do budżetu państwa. Jest ona również odpowiedzialna za ochronę ekonomicznych interesów Rzeczypospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej.

Biorąc pod uwagę coraz to nowe zadania i obowiązki związane również ze zmianą uregulowań prawnych na szczeblu UE, jak i na szczeblu krajowym ww. służby podatkowo-skarbowe przechodzą cykliczne modernizacje związane m.in. z fluktuacją kadr.

Mając powyższe na uwadze uprzejmie proszę o zajęcie stanowiska w podniesionej sprawie i przekazanie informacji:

1. Jakie są założenia strategii ministra finansów oraz rządu z ramienia koalicji PO-PSL w zakresie zasad funkcjonowania na najbliższe lata administracji podatkowej oraz administracji kontrolno-skarbowej?

2. Na jakim etapie jest ewentualnie realizowana ww. strategia?

3. Jakie będą zdaniem ministra finansów pozytywne i negatywne aspekty wdrażania faktycznego i prawnego zmian w administracji podatkowej oraz administracji kontrolno-skarbowej, w szczególności jakie będą jej skutki społeczne, gospodarcze oraz dla finansów publicznych?

4. Czy w związku z rządami nowej koalicji PO-PSL wśród kadry zarządzającej oraz wśród pracowników terenowej administracji kontrolno-skarbowej, administracji podatkowej oraz w komórkach organizacyjnych Ministerstwa Finansów były lub będą wprowadzane jakiekolwiek zmiany kadrowe? Czy są one podyktowane względami politycznymi?

5. Czy jednym ze sposobów pozbywania się przez kierownictwo Ministerstwa Finansów starych stażem pracowników oraz kadry zarządzającej, o którym mowa powyżej, była lub jest:

- nieuzasadniona i znaczna zmiana warunków płacowych na niekorzyść pracownika,

- przenoszenie do odległych od miejsca zamieszkania jednostek administracji podatkowej oraz administracji kontrolno-skarbowej,

- nieuzasadniona degradacja z zajmowanego stanowiska służbowego połączona ze zmianą warunków płacowych?

6. Z jakimi związkami zawodowymi oraz z jakimi organizacjami branżowymi działającymi w administracji podatkowej oraz w administracji kontrolno-skarbowej współpracuje minister finansów, biorąc pod uwagę ewentualne wdrażanie strategii funkcjonowania tej administracji na najbliższe lata?

7. Czy każdorazowe plany zmiany zasad funkcjonowania w administracji podatkowej oraz w administracji kontrolno-skarbowej są przedmiotem konsultacji i uzgodnień ze związkami zawodowymi oraz z innymi organizacjami w nich działającymi?

8. Jakie są efekty tej ww. współpracy i wzajemnych uzgodnień?

9. Jakie i ewentualnie dlaczego postulaty zgłaszane przez związki zawodowe oraz organizacje branżowe działające w administracji podatkowej oraz w administracji kontrolno-skarbowej nie są przez ministra finansów uwzględniane?

10. Czy strategia funkcjonowania na najbliższe lata administracji podatkowej oraz administracji kontrolno-skarbowej przewiduje zwiększenia zadań związanych ze zwalczaniem szarej strefy gospodarczej? Jakie to są zadania?

11. Czy minister finansów bierze pod uwagę, że częsta modernizacja funkcjonowania administracji podatkowej oraz administracji kontrolno-skarbowej może przyczynić się do osłabienia efektywności zwalczania szarej strefy gospodarczej?

12. Czy komórki organizacyjne Ministerstwa Finansów oraz terenowe jednostki przez niego nadzorowane prowadziły lub prowadzą jakąkolwiek współpracę z pełnomocnikiem do spraw opracowania programu zapobiegania nieprawidłowościom w instytucjach publicznych?

Łączę wyrazy szacunku

Poseł Maks Kraczkowski

Warszawa, dnia 18 stycznia 2009 r.

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 7462 w sprawie strategii i planów rozwoju administracji podatkowej i skarbowej oraz jej roli w zwalczaniu szarej strefy gospodarczej

Szanowny Panie Marszałku! W związku z przekazaną przy piśmie z dnia 30 stycznia 2009 r. znak: SPS-023-7462/09 interpelacją posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej pana Maksa Kraczkowskiego w sprawie strategii i planów rozwoju administracji podatkowej i skarbowej oraz jej roli w zwalczaniu szarej strefy gospodarczej, uprzejmie wyjaśniam, co następuje.

1. Zapewnienie właściwego funkcjonowania administracji podatkowej jest niezbędnym warunkiem wysokiej jakości usług świadczonych przez służbę podatkową. Silna i profesjonalna oraz efektywna i sprawna służba podatkowa, a także promowanie dobrowolnego wypełniania obowiązków podatkowych jest celem zamierzeń organizacyjnych Ministerstwa Finansów. Reforma administracji skarbowej jest konieczna z uwagi na zmieniające się warunki społeczne, rynkowe, gospodarcze i technologiczne. Wypracowanie rozwiązań prawnych, organizacyjnych i finansowych w zakresie problemów występujących w izbach i urzędach skarbowych oraz urzędach kontroli skarbowej zostało powierzone powołanemu w Ministerstwie Finansów Zespołowi do spraw modernizacji administracji podatkowej. W rezultacie jego prac powstał projekt Strategii administracji podatkowej.

U podstaw prac nad strategią legło założenie, iż pozyskiwanie dochodów podatkowych państwa powinno się odbywać w sposób efektywny i sprawny. Temu celowi służyć będzie m.in. dbałość o wysoką jakość usług świadczonych przez służbę podatkową, zapewnioną m.in. poprzez ujednolicenie wewnętrznych struktur organizacyjnych i standardów funkcjonowania administracji podatkowej, przyjęcie jednego systemu zarządzania jakością, współpracę z zagranicznymi administracjami podatkowymi i organizacjami międzynarodowymi w zwalczaniu oszustw podatkowych.

Istotną rolę odgrywać będzie także promowanie dobrowolnego wypełniania obowiązków podatkowych poprzez zorganizowanie aktywnej, ujednoliconej zewnętrznej polityki informacyjnej, właściwe zorganizowanie obsługi podatników, zapewniające dogodne wypełnianie obowiązków podatkowych oraz kontynuację i doskonalenie edukacji ekonomicznej społeczeństwa w kierunku uświadamiania obowiązków podatkowych, a także realizowanie zadań poprawiających wizerunek administracji skarbowej i budujących zaufanie obywateli do administracji skarbowej.

Z kolei w zakresie administracji kontrolno-skarbowej Ministerstwo Finansów opracowało projekt ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw, którego celem jest wzmocnienie efektywności funkcjonowania kontroli skarbowej. Projekt zakłada wzmocnienie nadzoru sprawowanego przez generalnego inspektora kontroli skarbowej w zakresie postępowań kontrolnych prowadzonych przez dyrektorów urzędów kontroli skarbowej, poprzez możliwość przekazania prowadzenia postępowania innemu dyrektorowi urzędu kontroli skarbowej oraz inicjowania przez generalnego inspektora kontroli skarbowej takich postępowań. Projektowane zmiany znajdą zastosowanie przede wszystkim w przypadkach tzw. spraw aferalnych.

2. Realizacja strategii znajduje się na etapie akceptacji kierownictwa resortu, natomiast projekt ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw znajduje się na ostatnim etapie prac rządowych.

3. W obliczu zmian warunków ekonomicznych i społecznych polska administracja podatkowa musi podjąć wyzwania, by stać się organizacją efektywną, dynamiczną i godną zaufania, z wysoko wykwalifikowaną kadrą oraz nowoczesną technologią. Reforma służby podatkowej pozwoli na osiągnięcie następujących korzyści:

1) zapewnienie określonych i stabilnych przychodów podatkowych,

2) wzmocnienie funkcji usługowych i kontrolnych oraz zapewnienie podatnikom maksimum ułatwień w dobrowolnym wypełnianiu obowiązków podatkowych,

3) stworzenie nowoczesnej, efektywnej, kompetentnej administracji skarbowej,

4) poprawa wizerunku służb skarbowych, służąca budowaniu zaufania do organów podatkowych, a w konsekwencji do organów państwa,

5) zmniejszenie fluktuacji kadr dzięki większej niż dotychczas stabilizacji zatrudnienia.

Natomiast wprowadzenie w życie uregulowań zawartych w projekcie ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw poprawi skuteczności kontroli skarbowej w zwalczaniu zjawiska uchylania się od opodatkowania. Ograniczenie szarej strefy wzmocni konkurencyjność gospodarki i przyczyni się do rozwoju przedsiębiorczości. Ponadto zmiany w zakresie kontroli i audytu środków pochodzących z Unii Europejskiej spowodują ograniczenie wydatkowania ich niezgodnie z przeznaczeniem, a tym samym wpłyną na przyznanie ich przez Unię w większej wysokości. Projektowane zmiany w zakresie określania właściwości miejscowej organów kontroli skarbowej pozwolą na bardziej elastyczne kształtowanie zasięgu działania poszczególnych urzędów kontroli skarbowej. Takie rozwiązanie umożliwi lepsze wykorzystywanie możliwości organów kontroli skarbowej, przy uwzględnieniu znacznego zróżnicowania potencjału gospodarczego między poszczególnymi województwami ze względu na liczbę rejestrowanych podmiotów gospodarczych. Obecnie obserwowana jest tendencja do koncentrowania działalności gospodarczej na obszarze wyłącznie kilku województw, co powoduje, iż organy kontroli skarbowej właściwe miejscowo na ich obszarze, ze względu na ograniczenia kadrowe i techniczne, w wielu przypadkach nie są w stanie zapewnić właściwej realizacji celów kontroli skarbowej. Projekt przewiduje powierzenie niektórych zadań związanych z audytem środków unijnych (co zwiększy efektywność audytu) oraz zadań dotyczących orzekania w trybach nadzwyczajnych dyrektorom urzędów kontroli skarbowej (dostosowując procedurę w tym zakresie do analogicznych rozwiązań przyjętych w ustawie Ordynacja podatkowa).

4. W wyniku zmian kadrowych, których eskalacja miała miejsce w latach 2006-2007, polegających na odwoływaniu dyrektorów izb skarbowych oraz naczelników urzędów skarbowych i następnie bezkonkursowym, tymczasowym powierzaniu pełnienia obowiązków dyrektora izby skarbowej/naczelnika urzędu skarbowego nowym kandydatom, obecnie większość izb skarbowych i urzędów skarbowych kierowana jest przez osoby pełniące obowiązki dyrektora/naczelnika ww. jednostek. Mając na celu potrzebę naprawy tej sytuacji oraz zapewnienie właściwej realizacji ustawowych zapisów dotyczących obsadzania ww. stanowisk, minister finansów w dniu 30 października 2008 r. ogłosił konkurs na 201 stanowisk naczelników urzędów skarbowych. Po zakończeniu postępowań konkursowych na wymienione stanowiska kolejnym działaniem będzie ogłoszenie konkursów na stanowiska dyrektorów izb skarbowych. Pozostałe zmiany kadrowe związane są w większości przypadków z przechodzeniem osób, które obecnie sprawują funkcje naczelników urzędów skarbowych, na emeryturę. Natomiast zmiana osób pełniących obowiązki naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych ma jedynie charakter tymczasowy (do czasu rozstrzygnięcia przez ministra finansów konkursu na dane stanowisko).

Z uwagi na profesjonalizację obrotu gospodarczego projekt ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw przewiduje podniesienie jakości kadr administracji kontrolno-skarbowej poprzez umożliwienie dostępu do najważniejszych stanowisk w kontroli skarbowej (dyrektorów urzędów, inspektorów kontroli skarbowej) osobom legitymującym się specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem z zakresu prawa podatkowego - doradcom podatkowym. Możliwość korzystania z doświadczenia doradców podatkowych pozwoli na skuteczniejsze identyfikowanie niepożądanych zjawisk w obrocie gospodarczym oraz ich eliminację. W celu zapobieżenia odpływowi doświadczonych inspektorów kontroli skarbowej do sektora prywatnego oraz zagwarantowania pełnej bezstronności i niezależności w wykonywaniu obowiązków służbowych projektowane jest wzmocnienie statusu pracowniczego inspektorów. Zmiana w tym zakresie polega na precyzyjnym określeniu wyłącznych przesłanek pozbawienia inspektora stanowiska oraz skutków odwołania dla jego stosunku pracy, zbliżając pozycję inspektora do statusu urzędników służby cywilnej. Jednocześnie uzyskanie stanowiska inspektora powiązane będzie z większą dyspozycyjnością i możliwością delegowania inspektorów do wykonywania zadań kontroli skarbowej w innych organach administracji państwowej. Projekt nie przewiduje zmian w zakresie statusu pozostałych pracowników jednostek organizacyjnych kontroli skarbowej.

5. Opisane w interpelacji sposoby traktowania doświadczonych pracowników oraz kadry zarządzającej w jednostkach terenowych nadzorowanych przez ministra finansów nie znajdują potwierdzenia w obecnym stanie rzeczy. Ministerstwo Finansów nie dokonywało ˝nieuzasadnionych i znacznych zmian warunków płacowych na niekorzyść pracowników˝. Wręcz przeciwnie - zauważalny był wzrost wynagrodzeń pracowników związany z wynikami wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej oraz przyznania dodatkowego składnika wynagrodzenia w postaci dodatku specjalnego. Nie bez znaczenia jest również indywidualny wzrost wysokości dodatku służby cywilnej urzędników służby cywilnej, którzy dwukrotnie otrzymali ocenę okresową na najwyższym przewidzianym poziomie. Ministerstwo Finansów nie dokonywało również przenoszenia pracowników ˝do odległych od miejsca zamieszkania jednostek administracji podatkowej oraz administracji kontrolno-skarbowej˝. Dokonane przeniesienia odbywały się wyłącznie na wniosek lub za zgodą pracownika. W ocenie Ministerstwa Finansów dokonywane zmiany stanowisk służbowych w zdecydowanej większości powodowały przeniesienia na stanowiska wyższe i, co za tym idzie, jednoczesne podwyższenie wynagrodzenia. Ministerstwo Finansów nie otrzymywało w ostatnim czasie w przedmiotowym zakresie sygnałów ani od pracowników, ani też od kadry zarządzającej dotyczących nieprawidłowego traktowania przez przełożonych.

6. Odnosząc się do kwestii współpracy ministra finansów przy ewentualnym wdrażaniu Strategii administracji podatkowej ze związkami zawodowymi należy podkreślić, że minister finansów stale współpracuje ze związkami zawodowymi reprezentującymi pracowników izb i urzędów skarbowych, urzędów kontroli skarbowej oraz izb i urzędów celnych, a w szczególności z Sekcją Krajową Pracowników Skarbowych NSZZ ˝Solidarność˝, Federacją Związków Zawodowych Pracowników Skarbowych, Związkiem Zawodowym Pracowników Egzekucji Administracyjnej oraz Ogólnopolską Federacją Związków Zawodowych działających przy wyspecjalizowanych urzędach skarbowych.

Jednocześnie należy dodać, iż przymiot reprezentatywnej organizacji związkowej, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych i wojewódzkich komisjach dialogu społecznego (Dz. U. Nr 100, poz. 1080, z późn. zm.) mają: Sekcja Krajowa Pracowników Skarbowych NSZZ ˝Solidarność˝ oraz Związek Zawodowy Pracowników Egzekucji Administracyjnej.

7. Przystępując do prac nad przygotowaniem założeń Strategii administracji podatkowej oraz kontrolno-skarbowej, minister finansów zaprosił do współpracy przedstawicieli związków zawodowych reprezentujących pracowników tej administracji. W ramach współpracy reprezentanci związków zawodowych brali udział w szeregu spotkań i narad z przedstawicielami kierownictwa Ministerstwa Finansów. Spotkania dotyczyły m.in. ustalenia zasad wykorzystania środków na podwyżki wynagrodzeń dla pracowników izb i urzędów skarbowych oraz powołania zespołu zadaniowego ds. modernizacji administracji podatkowej, w którego skład weszli przedstawiciele związków zawodowych. W ramach zespołu działały trzy podzespoły robocze: zespół ds. funkcjonowania urzędów skarbowych, izb skarbowych i urzędów kontroli skarbowej, zespół ds. egzekucji administracyjnej oraz zespół ds. analizy obciążenia pracą w izbach i urzędach skarbowych.

Zgodnie z postanowieniami uchwały nr 49 Rady Ministrów z dnia 19 marca 2002 r. Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. Nr 13, poz. 221, z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854, z późn. zm.) projekt ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw podlegał, w zakresie objętym zadaniami związków zawodowych, konsultacjom z organizacjami związkowymi, m.in. z Federacją Związków Zawodowych Pracowników Skarbowych, Radą Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ ˝Solidarność˝ oraz Ogólnopolskim Porozumieniem Związków Zawodowych działających przy wyspecjalizowanych urzędach skarbowych. Przedstawiciele organizacji zawodowych brali również udział w konferencjach uzgodnieniowych w toku prac rządowych.

8. W ramach współpracy ze związkami zawodowymi przyjęto zasadę, że spotkania odbywać się będą raz na kwartał oraz dodatkowo w razie konieczności zareagowania na nieprzewidziane wydarzenia. Dodatkowo minister finansów, wychodząc naprzeciw postulatom zgłaszanym przez związki zawodowe, prowadzi z ich przedstawicielami konsultacje robocze w zakresie rozwiązywania najważniejszych problemów administracji podatkowej i kontrolno-skarbowej, a także udziela odpowiedzi w kwestiach, które stanowią przedmiot pisemnych wystąpień związków zawodowych.

9. Zgłaszane przez związki zawodowe postulaty i wnioski mają w większości charakter płacowy, stąd też nie wszystkie z tych postulatów mogą być w pełni uwzględnione. Stopień realizacji wniosków i postulatów związków zawodowych w tym zakresie jest uzależniony od możliwości finansowych budżetu państwa.

10. Strategia administracji podatkowej zakłada doskonalenie systemu zarządzania ryzykiem, kontynuację monitorowania branż i podmiotów gospodarczych o podwyższonym i wysokim ryzyku oraz podniesienie skuteczności kontroli podatkowej. Założeniem powyższych zmian będzie zwiększenie efektywności poboru podatków poprzez właściwe zarządzanie informacją o nieprawidłowych zachowaniach podatników, takich jak uchylanie się i unikanie opodatkowania bądź też dobrowolne, ale nieprawidłowe wywiązywanie się z obowiązków podatkowych. W obliczu funkcjonowania państwa w strukturach Unii Europejskiej oraz bardzo niestabilnych warunków ekonomiczno-gospodarczych na całym świecie należy oczekiwać zwiększenia zadań związanych ze zwalczaniem szarej strefy gospodarczej.

Wprowadzane w projekcie ustawy o zmianie ustawy o kontroli skarbowej oraz niektórych innych ustaw rozwiązania pozwolą na skuteczniejszą walkę z szarą strefą, w tym funkcjonującą za pośrednictwem sieci Internet. Projekt zakłada umożliwienie organom kontroli skarbowej pozyskiwanie informacji o podmiotach prowadzących działalność gospodarczą z wykorzystaniem elektronicznych środków gromadzenia i przetwarzania danych (e-handel), m.in. od usługodawców świadczących usługi drogą elektroniczną (np. portali aukcyjnych, serwisów internetowych). Skala zjawiska naruszeń prawa przy wykorzystywaniu Internetu do dokonywania sprzedaży towarów w zakresie wskazującym na faktyczne wykonywanie działalności, polegających na zaniżaniu podstaw opodatkowania i nieujawnianiu źródeł przychodu i majątku, rośnie w kolejnych latach. Tego rodzaju działalność wiąże się nie tylko negatywnymi skutkami dla budżetu państwa, ale również oddziałuje na konkurencyjność podmiotów gospodarczych. Projektowane regulacje pozwolą na skuteczniejszą realizację zasadniczego zadania kontroli skarbowej, tj. zwalczania szarej strefy i eliminowania z życia gospodarczego zachowań, które zakłócają równowagę obrotu i konkurencyjność gospodarki, poprzez wprowadzenie instrumentów zapewniających skuteczniejsze typowanie do kontroli podmiotów działających w obszarze szarej strefy, a zarazem umożliwiających unikanie częstych kontroli podatników, którzy prawidłowo wywiązują się ze swoich zobowiązań podatkowych.

Niezależnie od zintensyfikowania kontroli e-handlu projekt przewiduje doprecyzowanie zasad pozyskiwania przez organy kontroli skarbowej informacji gromadzonych przez organy władzy publicznej oraz podmioty prowadzące działalność gospodarczą, a także rozszerzenie wykorzystania narzędzi informatycznych w tym zakresie. Ponadto nowelizacja przepisów w zakresie dostępu organów kontroli skarbowej do informacji stanowiących tajemnicę bankową pozwoli na skuteczniejsze identyfikowanie podmiotów działających w szarej strefie oraz dokonywanych przez nie transakcji, wykazujących znamiona naruszeń prawa podatkowego, w tym przestępstw lub wykroczeń skarbowych.

11. Ewentualne działania modernizacyjne, odnoszące się do administracji podatkowej oraz administracji kontrolno-skarbowej, jakkolwiek wniosą szereg nowych rozwiązań zmierzających do jej unowocześnienia i trwałego ulepszenia, to jednak nie zakłócą bieżącego funkcjonowania jednostek. Nic zatem nie wskazuje na osłabienie efektywności zwalczania szarej strefy.

12. Odnośnie do współpracy komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów oraz nadzorowanych przez Ministra Finansów jednostek terenowych z pełnomocnikiem ds. opracowania programu zapobieganiu nieprawidłowościom w instytucjach publicznych informuję, że w Ministerstwie Finansów funkcjonuje ona w zakresie kontroli skarbowej zarówno na szczeblu urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych, dyrektorów urzędów kontroli skarbowej, jak i miała miejsce w zakresie wymiany informacji o nieprawidłowościach w realizacji działań podjętych przez Służbę Celną.

13. Przekazywane przez pełnomocnika sygnały o nieprawidłowościach w jednostkach administracji podatkowej lub kontrolno-skarbowej kierowane są do departamentów sprawujących bezpośredni nadzór nad funkcjonowaniem ww. jednostek, stając się podstawą podejmowania działań zmierzających do ich wyjaśnienia. Do dyrektorów izb skarbowych oraz urzędów kontroli skarbowej kierowane są zapytania, polecenia przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego (kontroli wewnętrznej w trybie nadzoru) lub polecenia zbadania zasadności wszczęcia kontroli podatkowej przez właściwy w danej sprawie urząd.

Z poważaniem

Podsekretarz stanu Andrzej Parafianowicz

Warszawa, dnia 23 lutego 2009 r.
A co na to Związki w związku z obecnymi konkursami, gdzie "uwala" sie najlepszych? Gdzie p.o., który nie zdał pije kawkę i czeka na reedycje konkursu, bo główny konkurent-jedyny profesjonalista( który zresztą uzyskał jeden z najlepszych wyników w Polsce w teście) zostaje w poniżający sposób potraktowany na ustnym, tajnym konkursie( bez świadków, żeby nie można było podważyć prawidłowości konkursu w razie odwołania się od wyników),
A co ze wstrzymaniem nagród?( jedyny odzew jaki znalazłem dotyczył naborów i urzędów celnych, tj, wypłaty  obiecanego środka specjalnego)
A co z ograniczeniem środków na podstawową działalność urzędów, nawet typu papier toaletowy?

____________________________________
Zajadły


Ostatnio edytowano 08 kwi 2009, 19:27 przez Segregator, łącznie edytowano 1 raz



08 kwi 2009, 19:14
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
Segregator                    



...
A co na to Związki w związku z obecnymi konkursami, gdzie "uwala" sie najlepszych? Gdzie p.o., który nie zdał pije kawkę i czeka na reedycje konkursu, bo główny konkurent-jedyny profesjonalista( który zresztą uzyskał jeden z najlepszych wyników w Polsce w teście) zostaje w poniżający sposób potraktowany na ustnym, tajnym konkursie( bez świadków, żeby nie można było podważyć prawidłowości konkursu w razie odwołania się od wyników),
A co ze wstrzymaniem nagród?( jedyny odzew jaki znalazłem dotyczył naborów i urzędów celnych, tj, wypłaty  obiecanego środka specjalnego)
A co z ograniczeniem środków na podstawową działalność urzędów, nawet typu papier toaletowy?

Ten tekst na forum był w ubiegłym tygodniu - po co powielasz?
Co do oszczędności działania były i są podejmowane - niektóre również opisane na forum.
Konkursy to temat ocean i było już wiele, a zapewne jeszcze wiele będzie. Czy wiesz, że to dzięki uporowi RSK wiesz kto startuje?
Po co związki - pomyśl jak by wyglądał świat bez nich.

Co TY zrobiłeś dla innych skarbowców?
Czy ograniczasz się wyłącznie do spokojnego  :piwo: obmawiania  :dupa:  innym w WC i narzekania  :za2:

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


08 kwi 2009, 19:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA06 kwi 2009, 13:30

 POSTY        4
Post 
Gdyby nie Związki to nie mielibyście się gdzie wyżalić.
Tu jest na to miejsce. Ale i MF też czyta te strony.
Coś z tego w głowie ich zostaje.


09 kwi 2009, 13:03
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
zuzka03                    



MF też czyta te strony. Coś z tego w głowie ich zostaje.

Nie wyciągałbym aż tak daleko idących wniosków...

____________________________________
always look on the bright side of life


09 kwi 2009, 13:32
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
Segregator                    



A co na to Związki w związku z obecnymi konkursami, gdzie "uwala" sie najlepszych? Gdzie p.o., który nie zdał pije kawkę i czeka na reedycje konkursu, bo główny konkurent-jedyny profesjonalista( który zresztą uzyskał jeden z najlepszych wyników w Polsce w teście) zostaje w poniżający sposób potraktowany na ustnym, tajnym konkursie( bez świadków, żeby nie można było podważyć prawidłowości konkursu w razie odwołania się od wyników),
A co ze wstrzymaniem nagród?( jedyny odzew jaki znalazłem dotyczył naborów i urzędów celnych, tj, wypłaty  obiecanego środka specjalnego)
A co z ograniczeniem środków na podstawową działalność urzędów, nawet typu papier toaletowy?

Szkoda, że tak słabo szukasz. W tym roku już ze 40 pism w sprawie sytuacji w skarbówce do - publikowanych również na stronie głównej.

Konkurs to inna sprawa. Co możemy zrobić? Jak ktoś oficjalnie do nas złozy skargę - wtedy tak. A na zasadzie żalów anonimowego forumowicza, to sobie możemy...

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


09 kwi 2009, 14:51
Zobacz profil WWW
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post 
inspektor                    



<!--quoteo(post=46030:date=08. 04. 2009 g. 19:14:name=Segregator)--><div class='quotetop'>(Segregator @ 08. 04. 2009 g. 19:14) [snapback]46030[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
A co na to Związki w związku z obecnymi konkursami, gdzie "uwala" sie najlepszych? Gdzie p.o., który nie zdał pije kawkę i czeka na reedycje konkursu, bo główny konkurent-jedyny profesjonalista( który zresztą uzyskał jeden z najlepszych wyników w Polsce w teście) zostaje w poniżający sposób potraktowany na ustnym, tajnym konkursie( bez świadków, żeby nie można było podważyć prawidłowości konkursu w razie odwołania się od wyników),
A co ze wstrzymaniem nagród?( jedyny odzew jaki znalazłem dotyczył naborów i urzędów celnych, tj, wypłaty  obiecanego środka specjalnego)
A co z ograniczeniem środków na podstawową działalność urzędów, nawet typu papier toaletowy?

Szkoda, że tak słabo szukasz. W tym roku już ze 40 pism w sprawie sytuacji w skarbówce do - publikowanych również na stronie głównej.

Konkurs to inna sprawa. Co możemy zrobić? Jak ktoś oficjalnie do nas złozy skargę - wtedy tak. A na zasadzie żalów anonimowego forumowicza, to sobie możemy...
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Segregator - jeśli czujesz się pokrzywdzony PROCEDURĄ egzaminu, zaskarż ją. Może nawet uzyskasz wsparcie RSK?

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


10 kwi 2009, 08:23
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
Oczywiście, że otrzyma. Sytuacja, w której na ustnym przydzielane są pytania przygotowane dla konkretnych osób (nie losowane), a ich zakres umożliwia przydzielanie pytania prościutkiego do bardzo trudnego jest skandaliczna.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


10 kwi 2009, 09:09
Zobacz profil WWW
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
Dokładnie, Segregator zamiast rzucać ogólnikowe oskarżenia co do nieprawidłowości, o których rozumiem masz znaczną wiedzę, ale nie chcesz (i słusznie może - nie mnie sądzić) dzielić się tym na forum,  zwróć się do ZZ o interwencję, skoro Admin deklaruje, że otrzymasz pomoc, to dlaczego nie skorzystać?

____________________________________
always look on the bright side of life


Ostatnio edytowano 10 kwi 2009, 10:20 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz



10 kwi 2009, 10:20
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA02 mar 2008, 18:43

 POSTY        120
Post 
no i cisza...
jak chodzi o konkrety to oczywiście cisza!
nic nowego
my już tak mamy...co nie?


14 kwi 2009, 20:01
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
krasnal                    



no i cisza...
jak chodzi o konkrety to oczywiście cisza!
nic nowego
my już tak mamy...co nie?

Pisz jaśniej! Co masz na myśli? Może daj jakieś konkrety.

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


14 kwi 2009, 20:18
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA02 mar 2008, 18:43

 POSTY        120
Post 
Sorki
To do SEGREGATORA


14 kwi 2009, 20:36
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post 
może go MFia dopadła i wręczyła klucz do gabinetu?

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


14 kwi 2009, 21:31
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA25 sty 2009, 11:33

 POSTY        106
Post 
Wracając do meritum "po co komu związki?"Proszę wskazać chociaż jeden związek zawodowy w Polsce, który coś konkretnego osiągnął? A jeżeli już osiągnął, to likwidację firmy i masowe zwolnienia jej pracowników, ogromne odprawy dla górników, stoczniowców, może przyjdzie jeszcze kolej na KOLEJ. Wiadomo, że każdy żąda i ciągnie w swoją stronę. Szumne hasła o obronie praw pracowników, to brednie. Wyznają zasadę im gorzej w kraju tym lepiej dla związkowców. Zadajcie sobie pytanie, czy będąc przewodniczącym związku zawodowego,  za bardzo wysokie wynagrodzenie, mając rzesze ogłupiałych, którym można wszystko wmówić satalitów, zależałoby Wam na poprawie czegokolwiek. Chyba nie. Jeśli coś nie wyjdzie to przecież nie jest ich wina. Nie chciałam niczego generalizować. Są na pewno na tym padole łez związkowcy, tzw JUDYMI. Ja co prawda ich nie widziałam i o nich nie słyszałam, miejmy nadzieję, że są.


15 kwi 2009, 09:00
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 70 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: