Czy w braku rozporządzenia i druków na czas można odsyłać do p. Jolanty Niewiadomskiej - odpowiedzialnej w DAP za przygotowanie tych przepisów ?
Nie wiadomo czy Niewiadomska coś wie
30 mar 2009, 12:12
NIPani
<!--quoteo(post=45404:date=30. 03. 2009 g. 12:56:name=elsinore)--><div class='quotetop'>(elsinore @ 30. 03. 2009 g. 12:56) [snapback]45404[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Czy w braku rozporządzenia i druków na czas można odsyłać do p. Jolanty Niewiadomskiej - odpowiedzialnej w DAP za przygotowanie tych przepisów ?
Nie wiadomo czy Niewiadomska coś wie <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
O tym, że ma na jutro zaprojektować i dać Vincentu do podpisu ?
____________________________________ always look on the bright side of life
30 mar 2009, 12:13
Macie już pesla w NIP-4?
30 mar 2009, 13:46
Elda
Macie już pesla w NIP-4?
narazie mamy jeszcze długopisy, więc się uzupełni
____________________________________ Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.
30 mar 2009, 14:04
wjawor
<!--quoteo(post=45426:date=30. 03. 2009 g. 13:46:name=Elda)--><div class='quotetop'>(Elda @ 30. 03. 2009 g. 13:46) [snapback]45426[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Macie już pesla w NIP-4?
narazie mamy jeszcze długopisy, więc się uzupełni <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Myślę, że to raczej nie przejdzie, bo ręczne dopisywanie treści do decyzji generowanej automatycznie = przerabianie dokumentu :czytaj:
30 mar 2009, 14:27
Elda
<!--quoteo(post=45428:date=30. 03. 2009 g. 15:04:name=wjawor)--><div class='quotetop'>(wjawor @ 30. 03. 2009 g. 15:04) [snapback]45428[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> <!--quoteo(post=45426:date=30. 03. 2009 g. 13:46:name=Elda)--><div class='quotetop'>(Elda @ 30. 03. 2009 g. 13:46) [snapback]45426[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Macie już pesla w NIP-4?
narazie mamy jeszcze długopisy, więc się uzupełni <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Myślę, że to raczej nie przejdzie, bo ręczne dopisywanie treści do decyzji generowanej automatycznie = przerabianie dokumentu :czytaj: <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> A gdzież to takie stanowisko się urodziło ? A czy przypadkiem ręczny podpis NUSa lub osoby upoważnionej na tym automatycznym dokumencie też nie będzie takim przerabianiem ?
____________________________________ Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.
30 mar 2009, 14:48
Na stronie Ministerstwa Gospodarki ukazało się już podpisane elektronicznie Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie wzoru wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 50, poz. 399) <a href="http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/164A70B8-44C4-4836-ACA6-ED2CE2E9D66C/53018/RozporzadzenieRMwsprawiewzoruwnioskuowpisdoedg.pdf" target="_blank">http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/164A70B8...uowpisdoedg.pdf</a>
Polecam też artykuł na <a href="http://www.rp.pl/artykul/2,283841_Jutro_rusza_jedno_okienko.html" target="_blank">http://www.rp.pl/artykul/2,283841_Jutro_ru...no_okienko.html</a>
U was też były jakieś uzgodnienia między Urzędem Skarbowym a ewidencją działalności gospodarczej?Czy jest nawiązana jakaś współpraca między urzędami w sprawie rejestracji działalności, czy są ustalone jakieś procedury etc.?
30 mar 2009, 15:29
Moriturus
U was też były jakieś uzgodnienia między Urzędem Skarbowym a ewidencją działalności gospodarczej?Czy jest nawiązana jakaś współpraca między urzędami w sprawie rejestracji działalności, czy są ustalone jakieś procedury etc.?
U nas wszystko na "gębę"... i nie zanosi się, żeby było to uregulowane na papierze. Może po jakimś czasie - jak się już wytyczy jakieś szlaki - zostanie to przeniesione na papier. Zamiast procedur poproszę złotą rybkę o lepszy wniosek o wpis do EDG. Ten, który zafundowano nam i przedsiębiorcom to kpina..... Ciekawe, kiedy przyjdą wytyczne z MF.... no i co w nich będzie:-)
____________________________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------ " (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"
Ostatnio edytowano 30 mar 2009, 18:37 przez Us_nip, łącznie edytowano 1 raz
30 mar 2009, 18:36
elsinore
<!--quoteo(post=45415:date=30. 03. 2009 g. 13:12:name=NIPani)--><div class='quotetop'>(NIPani @ 30. 03. 2009 g. 13:12) [snapback]45415[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> <!--quoteo(post=45404:date=30. 03. 2009 g. 12:56:name=elsinore)--><div class='quotetop'>(elsinore @ 30. 03. 2009 g. 12:56) [snapback]45404[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Czy w braku rozporządzenia i druków na czas można odsyłać do p. Jolanty Niewiadomskiej - odpowiedzialnej w DAP za przygotowanie tych przepisów ?
Nie wiadomo czy Niewiadomska coś wie <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
O tym, że ma na jutro zaprojektować i dać Vincentu do podpisu ? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
I jak to antydatować zostaje tylko telefon do przyjaciela w zusie
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
30 mar 2009, 19:10
A może po prostu będziemy wręczać podatnikom okienka? I tak będzie chodził z tym jednym okienkiem od urzędu do urzędu?
____________________________________ Wszystko jest prawdą dla pewnej określonej wartości "prawdy"
30 mar 2009, 19:15
A który urzad będzie właściwy do wezwania podatnika po złożeniu wniosku?
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
30 mar 2009, 19:34
Drago
A który urząd będzie właściwy do wezwania podatnika po złożeniu wniosku?
Tylko te z jednym okienkiem
Ostatecznie pozostałe okienka zamknie się od 1 kwietnia.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 30 mar 2009, 20:16 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
30 mar 2009, 20:15
Jedno okienko oczyma ZUS-u: <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Można założyć firmę bez wizyty w ZUS.
Rozmowa z Piotrem Starzykiem, członkiem zarządu ds. informatyki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Rz: Od dziś przedsiębiorcy rejestrujący, wyrejestrowujący, zawieszający i odwieszający działalność mogą korzystać z jednego okienka. Jak będzie wyglądać rejestrowanie się płatnika składek?
Piotr Starzyk: Przede wszystkim żeby zarejestrować działalność, nie trzeba będzie przychodzić do ZUS. Osoby rejestrujące się w ewidencji działalności muszą wypełnić w gminie zintegrowany wniosek (EDG-1 wraz z załącznikami). Nie wypełniają papierowo ZUS ZFA, co dotychczas musieli robić. Gmina prześle wniosek wraz z kopią wpisu do ewidencji do nas, a my sporządzimy zgłoszenie za płatnika. Te osoby w znacznej większości mają już NIP jako osoby fizyczne, nie ma więc potrzeby wszczynać procedury jego uzyskania. Za tych, którzy nie mają NIP, gmina wystąpi do właściwego urzędu skarbowego i po jego uzyskaniu i uzupełnieniu wniosku przekaże dane do ZUS. W obu wypadkach wniosek, który do nas trafi, jest rejestrowany i rozpoczynającemu działalność zakładamy konto płatnika.
Jeśli chodzi o przedsiębiorców rejestrujących się w KRS, to muszą oni wypełnić dokument ZUS ZPA, omijając rubryki dotyczące nr KRS i daty wpisu. Te dane przekaże nam KRS, wcześniej uzyskawszy z urzędu skarbowego NIP. My uzupełnimy dane o REGON. Natomiast wspólnicy spółek mogą również złożyć zgłoszenie płatnika składek osoby fizycznej ZUS ZFA w tym sądzie.
Czy wizyta w ZUS będzie zupełnie zbędna?
Przedsiębiorca ma obowiązek dokonać zgłoszeń do ubezpieczeń, w tym siebie. Może jednak to zrobić nie tylko osobiście w ZUS, ale też za pośrednictwem programu Płatnik lub przesłać zgłoszenie pocztą. Zainteresowany wypełnia ZUS ZUA lub ZUS ZZA.
Każdy zatem i tak musi się zgłosić do ZUS, choćby z racji obowiązku opłacania składki zdrowotnej za siebie?
Przy pierwszorazowym zgłoszeniu tak. Te dokumenty jednak można przekazać do ZUS elektronicznie lub pocztą.
A jakie będą konsekwencje ewentualnego błędu urzędnika gminy?
ZUS będzie wszczynać postępowanie wyjaśniające. Czasem wystarczy telefon do gminy. Zwłoka we wprowadzeniu do systemu w ZUS nie ma jednak znaczenia, bo zarejestrowany działa od daty powstania obowiązku opłacania składek wskazanej w dokumencie, niezależnie od tego, czy na drodze gmina – ZUS nastąpiły opóźnienia.
Jaka będzie procedura przy zawieszaniu i odwieszaniu działalności?
Zainteresowany i w tym wypadku będzie się musiał zgłosić do gminy. Gmina prześle do ZUS informację o zawieszeniu. Jeśli dana osoba w okresie zawieszenia chce dobrowolnie opłacać składki emerytalne i rentowe, to musi przekazać do ZUS elektronicznie, osobiście lub pocztą odpowiednie dokumenty. Również jeżeli płatnik składek za pośrednictwem sądu rejestrowego przekaże stosowne dokumenty ubezpieczeniowe, zostaną one zewidencjonowane w systemie ZUS.
Wznowienie nie będzie wymagać ponownego zgłoszenia do ubezpieczeń. Co zatem trzeba będzie zrobić?
I tym razem wystarczy pójść do gminy. Zakładamy wtedy, że dana osoba przystępuje do ubezpieczeń na zasadach sprzed zawieszenia. Jeśli więc była np. dobrowolnie ubezpieczona chorobowo, to po wznowieniu działalności nadal będzie. Można powiedzieć, że stare ubezpieczenie ożywa.
A jeśli sytuacja ubezpieczeniowa zawieszającego w tym czasie się zmieniła, np. uzyskał inny tytuł do obowiązkowych ubezpieczeń?
Wówczas po wznowieniu działalności płatnik składek powinien przekazać do ZUS zgłoszenie, w którym wskaże, do jakich ubezpieczeń się zgłasza.
A co z korzystającymi z ulgi w składkach dla rozpoczynających działalność?
Jeśli jeszcze nie minęły 24 miesiące od rejestracji firmy, w których ulga przysługuje, to po wznowieniu nadal będzie można odprowadzać składki od preferencyjnej podstawy 30 proc. minimalnego wynagrodzenia. Po wznowieniu działalności płatnik musi składać dokumenty rozliczeniowe na dotychczasowych zasadach. Jeżeli zatem przed zawieszeniem działalności był zwolniony z comiesięcznego ich składania, to podstawą do klonowania dokumentów rozliczeniowych są te złożone za pierwszy pełny okres rozliczeniowy (miesiąc).
Jeżeli więc wznawia działalność w środku miesiąca, to składa dokumenty rozliczeniowe za miesiąc, w trakcie którego wznawia działalność, i za kolejny. Następne dokumenty będzie już tworzył za niego ZUS.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> http://www.rp.pl/artykul/4,284270_Mozna_zalozyc_firme_bez_wizyty_w_ZUS.html
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 31 mar 2009, 08:35 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
31 mar 2009, 08:35
A MF nadal milczy ... Znaczy wszystko jasne :zeby:
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników