____________________________________ Polak ,katolik,hetero,szczęśliwy.Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez zgody jest zabronione! טדאוש
22 mar 2009, 21:08
Niania Ogg - :brawa: za adaptację Monty'ego do otaczających realiów...
____________________________________ always look on the bright side of life
23 mar 2009, 12:41
Czy ktoś mógłby wskazać Izbę Skarbową lub OZ który wspomaga akcję przyjmowania zeznań za 2008 rok i w jaki sposób? W wytycznych Min. Fin. pisał, że w akcji ma wspomagać urzędy IS i OZ. U mnie cisz. Telefony o udzielenie informacji-tylko w US, audycje w radio-tylko pracownicy US, wywiady dla prasy-pracownicy US. Napiszcie jak u Was.
23 mar 2009, 20:10
ramzes
Czy ktoś mógłby wskazać Izbę Skarbową lub OZ który wspomaga akcję przyjmowania zeznań za 2008 rok i w jaki sposób? W wytycznych Min. Fin. pisał, że w akcji ma wspomagać urzędy IS i OZ. U mnie cisza. Telefony o udzielenie informacji-tylko w US, audycje w radio-tylko pracownicy US, wywiady dla prasy-pracownicy US. Napiszcie jak u Was.
Trzymają za nas kciuki! :brawa:
I niektórzy się modlą :rolleyes:
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
23 mar 2009, 20:50
ramzes
Czy ktoś mógłby wskazać Izbę Skarbową lub OZ który wspomaga akcję przyjmowania zeznań za 2008 rok i w jaki sposób? W wytycznych Min. Fin. pisał, że w akcji ma wspomagać urzędy IS i OZ. U mnie cisz. Telefony o udzielenie informacji-tylko w US, audycje w radio-tylko pracownicy US, wywiady dla prasy-pracownicy US. Napiszcie jak u Was.
Taki zapis w wytycznych MF to jest już od kilku jak nie kilkunastu lat . :piwo:
____________________________________ Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce
23 mar 2009, 21:14
ramzes
Czy ktoś mógłby wskazać Izbę Skarbową lub OZ który wspomaga akcję przyjmowania zeznań za 2008 rok i w jaki sposób? W wytycznych Min. Fin. pisał, że w akcji ma wspomagać urzędy IS i OZ. U mnie cisz. Telefony o udzielenie informacji-tylko w US, audycje w radio-tylko pracownicy US, wywiady dla prasy-pracownicy US. Napiszcie jak u Was.
No jeśli żądanie informacji ''podajcie na jutro na 8.00 jak tam u was sytuacja na odcinku zeznań" nazwać pomocą, to rzeczywiście jest wsparcie... W życiu izba praktycznie nie pomagała (doświadczenie), nie pomaga (obserwacja) i nie będzie pomagać (przypuszczenie graniczące z pewnością)... a jeszcze jakby ich postraszyć, że w którąś sobotę mają śmigać w teren otwierać drzwi, bo taki dzień, toby dopiero był popłoch w II instancji...
____________________________________ always look on the bright side of life
24 mar 2009, 07:40
Może ktoś poszukałby w IPN papierów na "Szybkiego PITA". POdpowiem: TW "Kowboj"
____________________________________ Polak ,katolik,hetero,szczęśliwy.Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez zgody jest zabronione! טדאוש
24 mar 2009, 19:52
SzybPIT już się skrada <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--> prowadzenie kont podatkowych, czyli możliwość zdalnego rozliczania się i sprawdzania stanu zadłużeń wobec fiskusa, składania deklaracji przez internet oraz tylko jeden numer podatkowy - nad tymi ułatwieniami w ramach e-administracji rozpoczęło właśnie prace Ministerstwo Finansów.
Jak szacuje resort, rocznie traciliśmy na braku odpowiedniej informatyzacji około miliarda złotych. Według danych OECD Irlandia, która kilka lat temu przeprowadziła restrukturyzację, ma niemal trzykrotnie niższy, w stosunku do Polski, wskaźnik ilustrujący stosunek kosztów administracyjnych do wpływów. Np. w roku 2004 na 100 euro wypracowanych przez administrację podatkową koszty administracyjne wynosiły 0,86 euro. W Polsce w roku 2007 ten wskaźnik wynosił 2,31.
Trudno się dziwić tak wysokim kosztom, skoro rocznie podatnicy składają u nas aż 70 mln deklaracji - donosi portal Money.pl. Ponadto ze względu na archaiczny system POLTAX, którym posługuje się w tej chwili administracja podatkowa, jej pracownicy muszą przetworzyć każdego roku 70 mln dokumentów bankowych.
Nawet jedna piąta urzędników zajmuje się dodatkowo wystawianiem zaświadczeń - to około 10 mln dokumentów, do których dane trzeba sprawdzić w osobnych, niepowiązanych ze sobą rejestrach. Po integracji systemu takie zaświadczenia generowane będą automatycznie. <a href="http://republika.onet.pl/36633,26,1,51,fabryka.html" target="_blank">Całość na Onet.pl</a> <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Z tego co czytam w tym tekście i z tego co obserwuję codziennie to administracja skarbowa w Polsce jest nadzwyczaj sprawna i niezwykle tania. Ciekawe kto na tym tym razem "zarobi"? ... no i kiedy się to wyda :rotfl:
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
24 mar 2009, 20:07
Zarobi pewnie ktoś z branży informatycznej, POwiązany z tym lub owym senatorem, posłem, ministrem, wiceministrem, sekretarzem stanu*) *) niepotrzebne skreślić
____________________________________ Polak ,katolik,hetero,szczęśliwy.Wszystkie błędy stylistyczne i ortograficzne są zamierzone jakiekolwiek powielanie ich i rozpowszechnianie bez zgody jest zabronione! טדאוש
24 mar 2009, 20:13
supersaper
Z tego co czytam w tym tekście i z tego co obserwuję codziennie to administracja skarbowa w Polsce jest nadzwyczaj sprawna i niezwykle tania. Ciekawe kto na tym tym razem "zarobi"? ... no i kiedy się to wyda :rotfl:
Oczywiście, że musi być tania, skoro jest bezkosztowa. Mimo wszystko pachnie mi to danymi przygotowanymi z pominięciem pewnych szczegółów.
____________________________________ Wszystko jest prawdą dla pewnej określonej wartości "prawdy"
24 mar 2009, 20:52
aga764
<!--quoteo(post=44996:date=24. 03. 2009 g. 20:07:name=supersaper)--><div class='quotetop'>(supersaper @ 24. 03. 2009 g. 20:07) [snapback]44996[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Z tego co czytam w tym tekście i z tego co obserwuję codziennie to administracja skarbowa w Polsce jest nadzwyczaj sprawna i niezwykle tania. Ciekawe kto na tym tym razem "zarobi"? ... no i kiedy się to wyda :rotfl:
Oczywiście, że musi być tania, skoro jest bezkosztowa. Mimo wszystko pachnie mi to danymi przygotowanymi z pominięciem pewnych szczegółów. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Takie "cuda" już nas dotykały np. słynne "włączenie" środka specjalnego do wynagrodzeń <a href="http://biurose.sejm.gov.pl/teksty_pdf_04/e-314.pdf" target="_blank">expertyza</a>
Niestety narosło tyle mitów dotyczących drogiej administracji skarbowej, że nikt nawet nie przypuszcza, iż koszt poboru podatku to jedynie 2,3% jego wartości. Oto przykład
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->.... Otóż ktoś powiedział, że pobór podatku VAT kosztuje około 30% zebranego podatku. Przypuszczam, że i przy poborze innych podatków jest podobnie. Zgroza. Jakieś 30% dochodów państwa "przepada", bo tyle kosztuje ich pozyskanie. Finanse państwa, bez majstrowania przy budżetach innych ministerstw, można poprawić reformą urzędów skarbowych. To można zrobić szybko, w zasadzie jednym pociągnięciem pióra przez ministra finansów. ... Przy dobrej reformie można by zmniejszyć koszty, o co najmniej 50%. ... Bez żadnych kombinacji. Jedynie przez ograniczenie biurokracji. Ale nikt o tym nie myśli. Oczędza się na badaniach naukowych, szkolnictwie, zdrowiu i bezpieczeństwie obywateli, a biurokraci popijają kawkę i cieszą się, że mają pewną pracę i niezłe zarobki.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Najgorsze jest to, iż nawet Rząd powtarza te brednie, a MF mu potakuje!
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
24 mar 2009, 21:34
supersaper
Niestety narosło tyle mitów dotyczących drogiej administracji skarbowej, że nikt nawet nie przypuszcza, iż koszt poboru podatku to jedynie 2,3% jego wartości. Oto przykład
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->.... Otóż ktoś powiedział, że pobór podatku VAT kosztuje około 30% zebranego podatku. Przypuszczam, że i przy poborze innych podatków jest podobnie. Zgroza. Jakieś 30% dochodów państwa "przepada", bo tyle kosztuje ich pozyskanie. Finanse państwa, bez majstrowania przy budżetach innych ministerstw, można poprawić reformą urzędów skarbowych. To można zrobić szybko, w zasadzie jednym pociągnięciem pióra przez ministra finansów. ... Przy dobrej reformie można by zmniejszyć koszty, o co najmniej 50%. ... Bez żadnych kombinacji. Jedynie przez ograniczenie biurokracji. Ale nikt o tym nie myśli. Oczędza się na badaniach naukowych, szkolnictwie, zdrowiu i bezpieczeństwie obywateli, a biurokraci popijają kawkę i cieszą się, że mają pewną pracę i niezłe zarobki.
Najgorsze jest to, iż nawet Rząd powtarza te brednie, a MF mu potakuje! <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Z czystej ciekawości zapytam o źródło Twojej informacji ?
____________________________________ always look on the bright side of life
25 mar 2009, 09:20
Czytam na podanej wcześniej stronie www - Koszt zintegrowanego programu e-podatki to 281 mln złotych. System ma w pełni wejść w życie najpóźniej do końca 2015 r. - pisze Money.pl. Na razie fiskus przygotował założenia do programu. Do końca bieżącego roku ma być wybrana firma, która zajmie się opracowaniem szczegółowych rozwiązań. - 1. Min.Fin. najpierw powinno uprościć przepisy podatkowe a następnie zabrać się za tworzenie nowego systemu 2. Opracowanie w 2009 roku szczegółowych rozwiązań do obecnie niejednoznacznego systemu fiskalnego będzie bzurą w 2015 roku 3. Czy Min.Fin. bierze pod uwagę fakt, że w 2015 r. może już będziemy rozliczać się w euro. 4. DLACZEGO TAK DŁUGO _ AŻ DO 2015 ROKU MAMY CZEKAĆ NA NOWY SYSTEM !!! Niech Szybki PIT pomoże
25 mar 2009, 12:29
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->25.03.2009 r. Między 10.00-13.00zapytaj o pomoc eksperta z Ministerstwa Finansów Dziś ponownie w ramach akcji „Szybki PIT” eksperci Ministerstwa Finansów będą czekać na Twoje pytania związane z rozliczeniem podatku dochodowego. W godzinach 10.00-13.00 dzięki specjalnej infolinii dziennika „Fakt” pod bezpłatnym nr tel. 0 800 888 400 możesz uzyskać informacje w zakresie rozliczania dochodów z zagranicy, opodatkowania dochodów z kapitałów pieniężnych, rozliczania dochodów z działalności gospodarczej, najmu oraz ze sprzedaży nieruchomości, a także preferencyjnego opodatkowania dochodów małżonków i osób samotnie wychowujących dzieci. Eksperci odpowiedzą też na Twoje pytania w sprawie ulg i odliczeń. Kolejny dyżur już 1 kwietnia.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> http://www.szybkipit.pl/
Cholera jak mogłem przegapić taką okazję... dzwonił ktoś z Was ???
____________________________________ always look on the bright side of life
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników