Teraz jest 05 wrz 2025, 21:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  idź do strony:  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Kolejny stopień służbowy urzędnika 
Autor Treść postu
Własny awatar
Post 
Zgodnie z art. 89 ust. 2 znowelizowanej ustawy o służbie cywilnej; "Urzędnik służby cywilnej, który od otrzymania ostatniego stopnia służbowego uzyskał dwie kolejne następujące po sobie pozytywne oceny okresowe na jednym z dwóch najwyższych poziomów przewidzianych w skali ocen, otrzymuje kolejny stopień służbowy w terminie 30 dni od dnia zapoznania urzędnika służby cywilnej z oceną okresową".
Czy wraz z wejściem w życie ustawy, urzędnik który poprzednio miał już dwie kolejne następujące po sobie pozytywne oceny okresowe na jednym z dwóch najwyższych poziomów przewidzianych w skali ocen, a nie dostał II stopnia służbowego, automatycznie powinien otrzymać kolejny stopień służbowy? Jeżeli tak, to w jakim terminie, 30 dni od wejścia w życie ustawy?


06 lut 2009, 19:03
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post 
Nie takie ustawy są łamane ...

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


06 lut 2009, 21:44
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
tony soprano                    



Zgodnie z art. 89 ust. 2 znowelizowanej ustawy o służbie cywilnej; "Urzędnik służby cywilnej, który od otrzymania ostatniego stopnia służbowego uzyskał dwie kolejne następujące po sobie pozytywne oceny okresowe na jednym z dwóch najwyższych poziomów przewidzianych w skali ocen, otrzymuje kolejny stopień służbowy w terminie 30 dni od dnia zapoznania urzędnika służby cywilnej z oceną okresową".
Czy wraz z wejściem w życie ustawy, urzędnik który poprzednio miał już dwie kolejne następujące po sobie pozytywne oceny okresowe na jednym z dwóch najwyższych poziomów przewidzianych w skali ocen, a nie dostał II stopnia służbowego, automatycznie powinien otrzymać kolejny stopień służbowy? Jeżeli tak, to w jakim terminie, 30 dni od wejścia w życie ustawy?

Nie bo skoro zadaje takie pytanie, to zostały zawyżone.
A na przyszłość nie licz na którąkolwiek z takich ocen. Mnie powiedziano wprost, iż z uwagi na konieczność ew. podniesienia dodatku ze środków samego urzędu, oceny takiej nie mogę uzyskać.  Tym oto prostym (raczej prostackim) sposobem, nawet prawo nie zostanie nadwyrężone.

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


07 lut 2009, 19:42
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA24 cze 2008, 21:55

 POSTY        161
Post 
a mnie zszokował mój przełożony, który sam " wyskoczył" z koniecznością ocenienia mnie - jestem USC z 2008 - minęły ledwie 3 miesiące a tu proszę... szok;)


07 lut 2009, 22:02
Zobacz profil
Własny awatar
Post 
Konieczność wydatkowania dodatku ze środków samego urzędu - to oczywiście stanowi przeszkodę i pokazuje bezsens 9 stopni służbowych mianowanych urzędników (nawet za 50 lat pracy nie dojdzie się do najwyższego stopnia)...ale wraz w nowym zapisem ustawy, nadanie wyższego stopnia przy pozytywnych ocenach okresowych jest już obligatoryjne. Oczywiście teraz istnieje obawa, iż specjalnie będą gorsze oceny okresowe...Problem w tym, jak zinterpretować nowe zapisy ustawy...


08 lut 2009, 12:21
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA10 lis 2006, 07:34

 POSTY        3465
Post 
tony soprano                    



Konieczność wydatkowania dodatku ze środków samego urzędu - to oczywiście stanowi przeszkodę i pokazuje bezsens 9 stopni służbowych mianowanych urzędników nawet za 50 lat pracy nie dojdzie się do najwyższego stopnia! ale wraz w nowym zapisem ustawy, nadanie wyższego stopnia przy pozytywnych ocenach okresowych jest już obligatoryjne. Oczywiście teraz istnieje obawa, iż specjalnie będą gorsze oceny okresowe...Problem w tym, jak zinterpretować nowe zapisy ustawy...

vide mój post:
http://www.skarbowcy.pl/mkportal/forum/index.php?s=&showtopic=1295&view=findpost&p=41965

____________________________________
"Demokracja to cztery wilki i owca głosujące o obiedzie" R.A.Heinlein


08 lut 2009, 12:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
tony soprano                    



Konieczność wydatkowania dodatku ze środków samego urzędu - to oczywiście stanowi przeszkodę i pokazuje bezsens 9 stopni służbowych mianowanych urzędników nawet za 50 lat pracy nie dojdzie się do najwyższego stopnia! ale wraz w nowym zapisem ustawy, nadanie wyższego stopnia przy pozytywnych ocenach okresowych jest już obligatoryjne. Oczywiście teraz istnieje obawa, iż specjalnie będą gorsze oceny okresowe...Problem w tym, jak zinterpretować nowe zapisy ustawy...

vide mój post:
http://www.skarbowcy.pl/mkportal/forum/index.php?s=&showtopic=1295&view=findpost&p=41965

Czyżbyś wierzył, że "Rudy" i jego ekipa ( oraz ich dzieci - jeśli oczywiście będą miały te same poglądy polityczne ) będą rządzić przez następnych parę kadencji ? :D Nie strasz mnie.
Bo wg Ciebie, przynajmniej  tak wynika z postu do którego odsyłasz,  jedyna przyczyna takich praktyk to "Rudy" przy władzy.  :czytaj:

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


08 lut 2009, 13:53
Zobacz profil
Własny awatar
Post 
ale wracając do meritum sprawy...mam nadzięję że ktoś odpisze co myśli na temat cytowanego przepisu, ja uważam iż poprzez taki zapis ustawy należałoby oczekiwać kolejnego stopnia urzędniczego....


09 lut 2009, 16:11
Znawca

 REJESTRACJA20 paź 2006, 20:09

 POSTY        156

 LOKALIZACJAz dołu mapy
Post 
tony soprano                    



ale wracając do meritum sprawy...mam nadzięję że ktoś odpisze co myśli na temat cytowanego przepisu, ja uważam iż poprzez taki zapis ustawy należałoby oczekiwać kolejnego stopnia urzędniczego....

Wszystko zależy pod rządami której ustawy i którego rozporządzenia byłeś oceniany.
Jeżeli pierwsza ocena była pod rządami starej ustawy i rozporządzenia ze skalą 4 stopniową, a otrzymałeś ocenę dobrą a nie b. dobrą to moim zdaniem raczej nie podpadasz pod awans. Jeżeli obydwie oceny już wynikały z pięciostopniowej skali jak najbardziej tak.


09 lut 2009, 16:55
Zobacz profil
Własny awatar
Post 
obydwie oceny - w skali 4 - stopniowej (b.dobry i dobry) :mur:  podczas kolejnej oceny będzie okazja na ocenę celującą hihihi :lol:


09 lut 2009, 17:03
Znawca

 REJESTRACJA20 paź 2006, 20:09

 POSTY        156

 LOKALIZACJAz dołu mapy
Post 
tony soprano                    



obydwie oceny - w skali 4 - stopniowej (b.dobry i dobry) :mur:  podczas kolejnej oceny będzie okazja na ocenę celującą hihihi :lol:

Ale wtedy z automatu tylko awansowała ocena na najwyższym poziomie więc chyba jednak musisz poczekać na  celująca lub bardzo dobrą:) Powodzenia. :piwo:
Zakładając, że zdajesz na początku swojej drogi zawodowej (po 3 latach pracy) i że kariera urzędnicza trwa około 40 lat masz szansę zwieńczyć ją jako urzędnik 9 kategorii ( 9  x 4 lata). Może w tym szaleństwie jest metoda??? Zakładamy, że ciągle jesteś co najmniej b. dobry bo ocena celująca chyba jest jednak nieosiągalna. Zawsze coś Ci znajdą znajdą. Niestety.


09 lut 2009, 17:51
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA30 lis 2007, 10:36

 POSTY        10
Post 
A tak w temacie... Czy może ktoś z urzędników sc zmieniał pracę i wie, czy dodatek "przechodzi" za nim do nowego urzędu/izby? Ja pytałam się jakiś rok temu księgowej w izbie, jak to wygląda.
Podobno, zgodnie z przepisami, "mój" dodatek po roku od przyznania wchodzi w skład funduszu płac danego urzędu/izby i nawet jak ja odejdę z tego urzędu, dodatek w ich funduszu płac zostaje. Problem będzie, jeśli będę chciała przenieść się do urzędu w innym mieście. Czy to faktycznie prawda? Bo jeśli tak, to znaczy, że "obrywamy" za bycie urzędnikami. Żaden naczelnik nie zatrudni chętnie urzędnika, któremu trzeba będzie dodatkowo wypłacać dodatek. Jeśli to prawda, to moim zdaniem kłania się Rzecznik Paw Obywatelskich.


09 lut 2009, 18:49
Zobacz profil
Własny awatar
Post 
Wiosna                    



A tak w temacie... Czy może ktoś z urzędników sc zmieniał pracę i wie, czy dodatek "przechodzi" za nim do nowego urzędu/izby? Ja pytałam się jakiś rok temu księgowej w izbie, jak to wygląda.
Podobno, zgodnie z przepisami, "mój" dodatek po roku od przyznania wchodzi w skład funduszu płac danego urzędu/izby i nawet jak ja odejdę z tego urzędu, dodatek w ich funduszu płac zostaje. Problem będzie, jeśli będę chciała przenieść się do urzędu w innym mieście. Czy to faktycznie prawda? Bo jeśli tak, to znaczy, że "obrywamy" za bycie urzędnikami. Żaden naczelnik nie zatrudni chętnie urzędnika, któremu trzeba będzie dodatkowo wypłacać dodatek. Jeśli to prawda, to moim zdaniem kłania się Rzecznik Paw Obywatelskich.


Urzędnik zmieniając pracę na zasadzie przeniesienia służbowego do innego urzędu nie traci dodatku (przeniesienie zgodnie  art. 64 ustawy o sc.);
1. Przeniesienie członka korpusu służby cywilnej do innego urzędu, także w innej miejscowości, na jego wniosek lub za jego zgodą, może nastąpić w każdym czasie.
2. Przeniesienia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje dyrektor generalny urzędu, w którym członek korpusu służby cywilnej ma być zatrudniony, w porozumieniu z dyrektorem generalnym urzędu, w którym dotychczas jest zatrudniony.

Po zmianie ustawy o służbie cywilnej, również po rezygnacji z pracy w urzędzie i ponownym zatrudnieniu, zachowuje się mianowanie - art. 35 ust. 7;  "Ponowne zatrudnienie osoby, która otrzymała wcześniej mianowanie w służbie cywilnej, dokonuje się na podstawie mianowania, z zachowaniem dotychczasowego stopnia służbowego urzędnika służby cywilnej(...)".


09 lut 2009, 21:40
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA30 lis 2007, 10:36

 POSTY        10
Post 
tony soprano                    



<!--quoteo(post=42044:date=09. 02. 2009 g. 17:49:name=Wiosna)--><div class='quotetop'>(Wiosna @ 09. 02. 2009 g. 17:49) [snapback]42044[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
A tak w temacie... Czy może ktoś z urzędników sc zmieniał pracę i wie, czy dodatek "przechodzi" za nim do nowego urzędu/izby? Ja pytałam się jakiś rok temu księgowej w izbie, jak to wygląda.
Podobno, zgodnie z przepisami, "mój" dodatek po roku od przyznania wchodzi w skład funduszu płac danego urzędu/izby i nawet jak ja odejdę z tego urzędu, dodatek w ich funduszu płac zostaje. Problem będzie, jeśli będę chciała przenieść się do urzędu w innym mieście. Czy to faktycznie prawda? Bo jeśli tak, to znaczy, że "obrywamy" za bycie urzędnikami. Żaden naczelnik nie zatrudni chętnie urzędnika, któremu trzeba będzie dodatkowo wypłacać dodatek. Jeśli to prawda, to moim zdaniem kłania się Rzecznik Paw Obywatelskich.


Urzędnik zmieniając pracę na zasadzie przeniesienia służbowego do innego urzędu nie traci dodatku (przeniesienie zgodnie  art. 64 ustawy o sc.);
1. Przeniesienie członka korpusu służby cywilnej do innego urzędu, także w innej miejscowości, na jego wniosek lub za jego zgodą, może nastąpić w każdym czasie.
2. Przeniesienia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje dyrektor generalny urzędu, w którym członek korpusu służby cywilnej ma być zatrudniony, w porozumieniu z dyrektorem generalnym urzędu, w którym dotychczas jest zatrudniony.

Po zmianie ustawy o służbie cywilnej, również po rezygnacji z pracy w urzędzie i ponownym zatrudnieniu, zachowuje się mianowanie - art. 35 ust. 7;  "Ponowne zatrudnienie osoby, która otrzymała wcześniej mianowanie w służbie cywilnej, dokonuje się na podstawie mianowania, z zachowaniem dotychczasowego stopnia służbowego urzędnika służby cywilnej(...)".
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Dziękuję za odpowiedź.
Wiem, że nie mogę utracić dodatku. Chodzi mi raczej o pewne "szczegóły" o których już ustawa o służbie cywilnej nie traktuje, a które istotnie wpływają na naszą sytuację. Już wyjaśniam.

Dyskusja na forum toczy się na temat przyznawania urzędnikom kolejnego stopnia służbowego.
Ponad rok temu rozmawiałam z przełożonym o stopniach służbowych urzędników sc. Usłyszałam, że mój urząd dostał ekstra pieniądze na "mój" dodatek, ale nie dostanie już ekstra środków w przypadku otrzymania przeze mnie kolejnego stopnia. Upewniłam się u księgowej, która potwierdziła.
Domyślam się, że to jest powodem, dla którego tak oszczędnie przyznaje się nam kolejne stopnie.

Planuję zmienić miejsce zamieszkania, co za tym idzie urząd. Rok temu dowiedziałam się od księgowej, że mój dodatek "nie przejdzie" za mną do nowego urzędu. Tak więc, nowy naczelnik musi wysupłać te pieniądze z dostępnego mu funduszu płac. Zastanawiam się, czy w tej sytuacji nie będzie urzędnikom sc trudniej się przenosić/ponownie zatrudniać po przerwie w innym urzędzie, bo po prostu trzeba nam będzie więcej zapłacić, co nie będzie miało pokrycia w otrzymanych przez naczelnika środkach (dodatek zostanie w funduszu płac dotychczasowej jednostki). W tej sytuacji, urzędnik sc, byłby tym "drugim" w kolejce do przyjęcia.

Tak było ponad rok temu, ale być może coś się zmieniło? Może też czegoś nie dostrzegam, co rozjaśni mi tę sytuację.


09 lut 2009, 23:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 171 ]  idź do strony:  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: