Teraz jest 06 wrz 2025, 10:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 838 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 60  Następna strona
Tanie państwo c.d. 
Autor Treść postu
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
helvet                    



Czyżby następnym krokiem miało być zwiększenie liczby parlamentarzystów o 25 %?


Zdecydowanie, a kolejnym ponowne zwiększenie Texas Ranger'ów o 25%, wszak zwiększy się ilość VIP'ów do upilnowania i tak dalej i tak dalej...

____________________________________
always look on the bright side of life


05 sty 2007, 08:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:00

 POSTY        2176
Post 
Znalezione w "Wiadomościach z ostatniej chwili" z internetowego wydania "Rzepy".

"40 mln zł na Świątynię Opatrzności Bożej chce przeznaczyć senacka Komisja Gospodarki Narodowej, która dziś pozytywnie zaopiniowała poprawkę do budżetu na 2007 o takiej treści. Pieniądze te miałyby być przesunięte z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Rząd nie zgłasza zastrzeżeń do poprawki.
Obecna na posiedzeniu komisji wiceminister finansów Elżbieta Suchocka-Roguska zwróciła jednak uwagę, że aby te środki zostały uruchomione, wcześniej musi zostać przyjęta odpowiednia ustawa. W budżecie na 2006 przyznano na świątynię 20 mln zł. Nie było jednak podstawy prawnej do przekazania tych środków.
Autor poprawki - Marek Waszkowiak (PiS) powiedział, że Ministerstwo Kultury przygotuje w ciągu 3-4 miesięcy odpowiednią ustawę, pozwalającą na dofinansowanie Świątyni jako części dziedzictwa narodowego. Wówczas środki mogłaby zostać uruchomione od czerwca 2007.
Senator Andrzej Gołaś (PO) uważa, że budowa świątyni powinna być finansowana wyłącznie z datków wiernych, nie z budżetu państwa."

Czekam teraz na opublikowanie na stronach senatu druku nr 324A. Może będą tam i inne ciekawe propozycje nadające się do tej rubryki.


05 sty 2007, 13:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:00

 POSTY        2176
Post 
Tym razem "tanie państwo" w nieco mniejszej skali, a konkretnie na przykładzie działań prezydenta Łodzi Jerzego Kropiwnickiego. Tak się chłopina zapatrzył na rosnącą administrację centralną, że postanowił iść w ślady "braci mniejszych".

<a href="http://miasta.gwno.pl/lodz/1,35136,3832668.html" target="_blank">http://miasta.gwno.pl/lodz/1,35136,3832668.html</a>

I jeszcze chciałem zwrócić uwagę na jedno. Wśród nazwisk znanych (albo i nie) tylko na lokalnym podwórku, jako pracownik tutejszego magistratu pojawia się także pani Monika Kern. Przypadek?


Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 16:59 przez helvet, łącznie edytowano 1 raz



06 sty 2007, 08:29
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 10:33

 POSTY        169
Post 
I tak się zadumałem! 40 mln zł. na podwyżki płac dla pracowników skarbówki zamiast na nikomu niepotrzebną świątynię. Ile to byłoby miesięcznie na jednego pracownika brutto? Zyta zamiast oszczędzać na pracownikach administracji zaczęłaby naprawdę zastanawiać się jak prawdziwy gospodarz, gdzie racjonalnie należy szukać oszczędności. Racjo znaczy rozum. No właśnie... Trzeba go umieć używać.

____________________________________
Akacja


Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 16:59 przez koksa3, łącznie edytowano 1 raz



06 sty 2007, 16:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:00

 POSTY        2176
Post 
Już jestem po lekturze druku senackiego nr 324A.
Standardowe przesuwanie kwot z jednej działki na drugą, choć z drugiej strony panowie senatorowie o sobie też nie zapomnieli. Ale zwiększenie wydatków zaledwie o 600.000 zł. toż to przecież asceza.
Niemniej w tegorocznym budżecie pieniędzy na wynagrodzenia nie brakuje - przynajmniej dla żołnierzy zawodowych. Przy redukcji zatrudnienia o 1.705 etatów, wynagrodzenie kadry ma wzrosnąć o 181.826.000 zł. (punkt 15 lit. b uchwały Senatu R.P. w sprawie ustawy budżetowej na rok 2007).


Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 17:00 przez helvet, łącznie edytowano 1 raz



06 sty 2007, 17:50
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 16:38

 POSTY        808
Post 
akacja                    



I tak się zadumałem! 40 mln zł. na podwyżki płac dla pracowników skarbówki zamiast na nikomu niepotrzebną świątynię. Ile to byłoby miesięcznie na jednego pracownika brutto? Zyta zamiast oszczędzać na pracownikach administracji zaczęłaby naprawdę zastanawiać się jak prawdziwy gospodarz, gdzie racjonalnie należy szukać oszczędności. Racjo znaczy rozum. No właśnie... Trzeba go umieć używać.

Tak masz rację, przecież to głupota nad głupotami. Skarbonki dostawszy te 40 milionów, to zjedli by sobie do syta, nakarmili bliskich, następnie zrobili wielką kupę, która stała by tak jak: Klasztor na Jasnej Górze,  Katedra NotreDam, Bazylika Św. Piotra…, gdzie można by było przyjść, podziwiać piękno, szukać natchnienia, pomocy, podziękować…
Toż przecież każde zwierzę wie, że najważniejsze w życiu to jedzenie, wypróżnianie i rozmnażanie, a niektórzy ludzie nie potrafią tego zrozumieć…

____________________________________
Poborco, nie pytaj co Z Z P E A może zrobić dla Ciebie ? zapytaj, co TY możesz zrobić aby ON tego nie zrobił!


Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 17:01 przez zielonka, łącznie edytowano 1 raz



06 sty 2007, 18:14
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 10:33

 POSTY        169
Post 
Zielonka! Jak dostaniesz coś z tych 40 mln. to możesz się podzielić z twórcami świątyni. Naprawdę nie musisz tego przejadać. Osobiście z tych środków znalazłbym sposób by znaleźć natchnienie, a nie przejeść ich jak mi imputujesz. Są inne możliwości podziwiania piękna i natchnienia, niekoniecznie w kościele. Jeżeli kościół potrzebuje takich instytucji niech buduje je za własne środki lub z darów swoich wiernych, a nie szuka ich w podatkach. To, że statystycznie mamy ponad 90% katolików nie oznacza przyzwolenia na takie wydatkowanie środków budżetowych.

____________________________________
Akacja


07 sty 2007, 10:21
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
Przyszłość to społeczeństwo informatyczne...

<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Urzędy w internecie kosztem prawie 2 mld zł

MSWiA pracuje nad Planem Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010

Już za cztery lata będziemy mogli przez internet wyrobić dokumenty, zapłacić podatki, założyć firmę, a nawet dostać pozwolenie na budowę domu.

Ponad 1,7 mld zł zostanie przeznaczone do 2010 roku na informatyzację administracji publicznej - wynika z projektu Planu Informatyzacji Państwa na lata 2007-2010, do którego dotarł "Parkiet". Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, w którym powstaje ten dokument, chce, by w najbliższych czterech latach pieniądze te zapewniły wprowadzenie pierwszych w Polsce e-usług z prawdziwego zdarzenia. Teraz bowiem sytuacja pod tym względem jest fatalna. Jak wynika z raportu Komisji Europejskiej z ub.r., Polacy nawet najprostszej sprawy nie mogą załatwić przez internet.

Co szykuje nam rząd? Przede wszystkim możliwość rozliczania podatków (zarówno dochodowych, jak i VAT). Dodatkowo przez internet obywatele będą mogli wyrobić sobie dowód osobisty, prawo jazdy i paszport oraz umówić się na wizytę u lekarza. Natomiast przedsiębiorcy za pośrednictwem internetu będą mogli m.in. uzyskać zezwolenia (na budowę czy też środowiskowe) czy zapoznać się z przetargami publicznymi. Na realizacji inwestycji zawartych w Planie zarobią firmy informatyczne. W 2005 roku urzędy wydały na informatyzację ok. 3 mld zł. Szacuje się, że w ub.r. kwota mogła być niższa ze względu na paraliż decyzyjny na szczeblu rządowym. Dzięki realizacji inwestycji zapisanych w Planie na rynku znów zapanuje ożywiony ruch.

Największym projektem informatycznym będzie budowa systemu gromadzenia informacji o zdarzeniach medycznych (Rejestr Usług Medycznych). Do 2013 roku może on pochłonąć nawet 1 mld zł. Ponad 460 mln zł ma kosztować stworzenie systemów e-Deklaracje i e-Podatki. Umożliwią one rozliczanie się z fiskusem przez internet. Dużym (ok. 470 mln zł) projektem będzie system Polska ID Karta. Pozwoli on na integrację publicznych baz danych o obywatelach, co umożliwi wprowadzenie m.in. wielofunkcyjnego elektronicznego dowodu tożsamości. Oprócz tego Plan zakłada, że od połowy 2008 roku rozpocznie się wydawanie dowodów osobistych z chipem. Część przetargów na realizację projektów zawartych w planie (np. Pesel II) już się rozpoczęła.

Dariusz Wolak

Mariusz Gawrychowski
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

from: <a href="http://finanse.wp.pl/POD,11,wid,8672983,prasa.html" target="_blank">http://finanse.wp.pl/POD,11,wid,8672983,prasa.html</a>

____________________________________
always look on the bright side of life


08 sty 2007, 08:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:00

 POSTY        2176
Post 
Oto czym przemieszcza się Pierwszy Obywatel R.P.

<a href="http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowArticleId=25904" target="_blank">http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=...ArticleId=25904</a>

Czyżby aż w taki sposób musiał się chronić przed popularnością narodu który (nieopatrznie) wyniósł go do tej pozycji?


PS. Fama głosi, że czarne BMW to znak firmowy mafii...


Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 17:02 przez helvet, łącznie edytowano 1 raz



08 sty 2007, 19:11
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
Żadna rewelacja 5s do setki przy sześciu litrach pod maską...

Powinni jednak czerpać z powieści o 007 - tam też były z lekka nieźle wypasione bryki. ;-)

Swoją drogą - może Miłościwie Panujący obawia się, że nie wszyscy poddani wiedzą o sezonie ochronnym na Kaczki?

Zresztą jest jeszcze jeden "patent polski" - nikt nigdy nie wie, gdzie jest prezydent, a gdzie premier...

____________________________________
always look on the bright side of life


Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 17:03 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz



08 sty 2007, 19:38
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Prezydent wyda 3,5 mln na remont fontanny

3,5 mln z? chce wyda? Kancelaria Prezydenta na remont pa?acowej fontanny, prawie drugie tyle na chodniki i lepszy system ochrony - informuje "Metro". Trzeba poprawi? presti? gmachu i jego wygl?d, uzna?a ekipa Lecha Kaczy?skiego.

Raptem rok temu - mi?dzy wyprowadzk? Aleksandra Kwa?niewskiego a zamieszkaniem Lecha Kaczy?skiego - pa?ac przeszed? generalny remont. Prace poch?on??y 6,7 mln z?. Najwyra?niej przez ten czas gmach popad? w ruin?, bo za podobn? kwot? - 6,6 mln z? - zaplanowano kolejny lifting prezydenckiej siedziby.

Na co pójd? pieni?dze? W znacznej cz??ci b?d? to wydatki na remonty zwi?zane z eksploatacj? budynków - mówi Marcin Roso?owski z Kancelarii Prezydenta. Ale nie tylko. Cho? plan remontów czeka jeszcze na zatwierdzenie, to w pierwszej kolejno?ci przebudowana zostanie przypa?acowa fontanna. Wokó? niej po?o?ona ma by? nowa kostka chodnikowa, a na jezdniach wylany asfalt. Ca?o?? za blisko 3,5 mln z?. Co jeszcze? W pa?acu zostanie odmalowany korytarz na pierwszym pi?trze wraz z holem. Za milion z?otych - przybli?a pracownik pa?acu.

To nie koniec wydatków. Prezydent planuje wprowadzi? nowe zabezpieczenia. W tym roku za ok. 600 tys. z? przygotowana zostanie dokumentacja unowocze?nienia systemów alarmowych. Po jej opracowaniu za ponad pó? miliona z?otych Kancelaria zamierza kupi? nowe bramki pirotechniczne oraz przeno?ny detektor materia?ów wybuchowych. Lech Kaczy?ski uzna? te?, ?e inwestycji wymaga jego rezydencja w Lucieniu. Niezb?dna okaza?a si? nowoczesna sala konferencyjna, której koszty budowy oszacowano na milion z?otych. (PAP)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

<a href="http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=41794&wid=8676507&rfbawp=1168326584.630" target="_blank">http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat...=1168326584.630</a>

____________________________________
always look on the bright side of life


09 sty 2007, 08:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:00

 POSTY        2176
Post 
A obiecywał, że posprzedaje zbędne nieruchomości...


Ostatnio edytowano 09 sty 2007, 08:32 przez helvet, łącznie edytowano 1 raz



09 sty 2007, 08:32
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
helvet                    



A obiecywał, że posprzedaje zbędne nieruchomości...


Musi uznał, że zbędne nie jest...

<a href="http://bip.prezydent.pl/x.node?id=2542197" target="_blank">http://bip.prezydent.pl/x.node?id=2542197</a>

____________________________________
always look on the bright side of life


Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 17:03 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz



09 sty 2007, 08:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:00

 POSTY        2176
Post 
O tanie państwo można dbać na różne sposoby, np. przekazując niepotrzebne (rzecz jasna przekazującemu) dobra na rzecz bardziej potrzebujących. Po co obciążać się kosztami utrzymania...  

<a href="http://miasta.gwno.pl/krakow/1,35798,3834904.html" target="_blank">http://miasta.gwno.pl/krakow/1,35798,3834904.html</a>

Rzecz w tym, że obdarowany z istoty rzeczy nie powinien przywiązywać wagi do dóbr doczesnych. Na ten temat można trochę przeczytać tutaj.

<a href="http://pl.wikipedia.org/wiki/Cystersi" target="_blank">http://pl.wikipedia.org/wiki/Cystersi</a>


Ostatnio edytowano 10 sty 2007, 17:04 przez helvet, łącznie edytowano 1 raz



09 sty 2007, 15:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 838 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 60  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: