Teraz jest 06 wrz 2025, 00:16



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 315 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona
Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia 
Autor Treść postu
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA02 lis 2006, 19:53

 POSTY        4
Post 
Hej, mama to pismo na wierzchu (w pracy) postaram się znaleźć i napisać te dane jutro, ale niestety nie z pracy - odcięli nam internet, buu.
Pozdrawiam


02 lis 2006, 19:56
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA02 lis 2006, 19:53

 POSTY        4
Post 
Znalazłam
To pismo Departamentu Finansów Gospodarki Narodowej z dnia 03.09.2004r. nr GN-8/DH/03/08/04

Mam tylko nadzieję że o to właśnie chodziło, bo inaczej znaczy że jestem niekumata ;)
Pozdrowienia


03 lis 2006, 15:52
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA11 lis 2006, 15:48

 POSTY        30
Post 
Przedstawiam zainteresowanym prawidłowy tryb postępowania w przypadku wniosku o rozłożenie ostatniej raty na dalsze raty.

Tak więc teoretycznie nie jest możliwe rozłożenie ostatniej raty na dalsze raty, ponieważ pierwsza decyzja jest już prawomocna. Zatem  jeżeli wniosek zawiera tylko żądanie rozłożenia ostatniej raty na kolejne raty, należy wydać postanowienie w sprawie odmowy wszczęcia postępowania podatkowego.  Jednak art. 253a § 1 Ordynacji podatkowej  stanowi, że decyzja ostateczna, na mocy której strona nabyła prawo, może być za jej zgodą uchylona lub zmieniona przez organ podatkowy, który ją wydał, jeżeli przepisy szczególne nie sprzeciwiają się uchyleniu lub zmianie takiej decyzji i przemawia za tym interes publiczny lub ważny interes strony.

Celem rozłożenia raty na raty podatnik  musi zawrzeć we wniosku żądanie zmiany decyzji pierwotnej w trybie art. 253a Op., i przepis ten również należy podać w decyzji. Podstawy prawne wyglądają więc tak:


- art. 207, art. 253a oraz  art. 67b §1 pkt ... w  związku z   67a  § 1  pkt ...   ustawy  z  dnia  29 sierpnia  1997r. - Ordynacja   podatkowa (t.j. Dz. U.  Nr 8  z  2005 r., poz. 60 – ze zm.);
- §15 ust. 1 pkt ...  Rozporządzenia Ministra  Finansów  z  dnia  22 sierpnia 2005 r. w  sprawie  właściwości   organów  podatkowych  (Dz.  U.  Nr  165,  poz. 1371);

po  rozpatrzeniu  wniosku  z dnia ...   zmienia  decyzję  z dnia ... nr ...  i rozkłada na   raty  podatek/zaległość  w podatku ..... w  wys. ..... zł. oraz należne odsetki za zwłokę w wys. ..... zł., tj. podatek/zaległość podatkową  objętą .... ratą  tej decyzji.

ewentualnie:

po  rozpatrzeniu  wniosku  z dnia ...   odmawia zmiany decyzji  z dnia ... nr ...  w zakresie rozłożenia na   raty  (zaległości  w) podatku ..... w wys. ..... zł. oraz należnych odsetek za zwłokę w wys. ..... zł., tj. podatku/zaległości podatkowej  objętą .... ratą  tej decyzji.

I tu uwaga: ustalając nową opłatę prolongacyją bierzemy pod uwagę datę złożenia <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->pierwotnego wniosku<!--colorc--></span><!--/colorc-->, ponieważ rozkładamy na raty zaległości, wobec których już "leci" opłata prolongacyjna.

A tak w ogóle jak u was jest - czy uznaniówki są robione wg obiektywnych kryteriów, czy też wg widzimisię naczelnika? Zwłaszcza jeżeli chodzi o umorzenia  :rolleyes:


16 lis 2006, 18:30
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 12:04

 POSTY        50
Post 
Witam.
Poradźcie jak podejść do problemu.
Podatnik otrzymał decyzję określającą w dniu 17.11.06.
W dniu 20.11.06 złożył wniosek o omorzenie odsetek i rozłożenie należności głównej na raty.
W dniu 27.11.06 dokonał zapłaty ale tylko należności głównej wynikającej z decyzji.
Czy wpłatę rozliczyć  procentowo wraz z odsetkami i jak to się będzie miało do kwoty zaległości, która będzie podlegała decyzji ratalnej? A może pozostawić wpłatę bez powiązania z przypisem i poczekać na decyzję wymiaru w sprawie rat i umorzenia odsetek (jeszcze nie podjęta, ponieważ dopiero wszęto postępowanie dowodowe w sprawie, tzn. oświadczenie majątkowe itd)?
Czy ktoś z Was miał juz taką sytuację i jak się z nią rozprawił?


28 lis 2006, 11:49
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
Księgowa <!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Czy wpłatę rozliczyć procentowo wraz z odsetkami i jak to się będzie miało do kwoty zaległości, która będzie podlegała decyzji ratalnej?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Witaj !
My tak robimy. Takie sytuacje są u nas nagminne. W trakcie postępowania podatkowego, które toczy się i toczy, staramy się być w kontakcie z Podatnikiem i jeżeli wpłaca ( lepiej żeby wpłacał, kiedy ma środki, a poza tym, to nawet go bardziej uwiarygadnia jako potencjalnego beneficjenta pomocy i może wpłynąć na pozytywną decyzję ratalną ), to rozksięgowujemy wpłatę na należność główną i odsetki. Tym samym wnioskowane kwoty się zmniejszą. Wówczas wzywamy Podatnika - zwykle telefoniczne - do skorygowania kwoty zaległości wnioskowanej do rozłożenia na raty oraz kwoty odsetek do umorzenia.


28 lis 2006, 19:18
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
Od 01 stycznia 2007 r. będzie obowiązywać nowa stopa referencyjna 5,94 %
Informacja podana na stronie UOKiK
<a href="http://www.uokik.gov.pl/pl/pomoc_publiczna/stopa_referencyjna/" target="_blank">http://www.uokik.gov.pl/pl/pomoc_publiczna...a_referencyjna/</a>


22 gru 2006, 23:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 14:08

 POSTY        541

 LOKALIZACJAZewsząd
Post 
helvet                    



Chociaż ... zawsze zostaje możliwość odmowy udzielenia ulgi. Tylko trzeba jeszcze przekonać naczelnika.


Powaliło mnie to zdanie. Naszego (byłego) Naczelnika to trzeba było przekonywać, aby komuś coś na raty rozłożył (wyjątek robił tylko dla wdów).  :rotfl:  Obecnie tenże Naczelnik dalej działa jako z-ca Nacz. tyle, że w innym US.  :zeby: Dobrze słyszeć, że jednak w innych US jest inaczej. Zresztą dbał również o to aby pracownikom nic nie dać, poza tym co musiał. Może nie był to zły facet ale normalny to on też nie był (ciekawe skąd oni biorą takich gości)?


Ostatnio edytowano 26 gru 2006, 10:27 przez zoltar7, łącznie edytowano 1 raz



26 gru 2006, 10:25
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
Ukazało się nowe rozporządzenie o pomocy de minimis
 <a href="http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ:L:2006:379:SOM:PL:HTML" target="_blank">http://eur-lex.europa.eu/JOHtml.do?uri=OJ:...379:SOM:PL:HTML</a>

 <a href="http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/pl/oj/2006/l_379/l_37920061228pl00050010.pdf" target="_blank">http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/p...8pl00050010.pdf</a>

Przyjemnej lektury na Nowy Rok !


29 gru 2006, 21:29
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lis 2006, 12:04

 POSTY        9
Post 
Jedno małe pytanko a od kiedy obowiązuje nowe de minimis i czy uchyle stare rzoporządzenie?
Z ciekawosci do kogoś kto się z trescia zapoznał do jakiej kwoty moze być de minimis?Pozdrawiam
i Spokojnego Nowego Roku, jasnych, czytelnych przepisów, mniej stresu w pracy a więcej usmiechu. :zeby:


31 gru 2006, 18:03
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA19 gru 2006, 12:44

 POSTY        25
Post 
Jest taka sprawa. Podatnik złozył wniosek o rozłożenie zaległości na raty i umorzenie odsetek. Naczelnik przychylił się do wniosku i zaległość rozłozył na raty, umorzył odsetki no i naliczył opłatę prolongacyjną. Podatnik wpłacił pierwszą ratę ale bez opłaty prolongacyjnej, rata wygasła, księgowość wysłała upomnienie i podatnik przyszedł i zapytał się czemu dostał upomnienie. Teraz złożył wniosek o umorzenie opłaty prolongacyjnej. Czy jeśli bedziemy się chcieli przychylic do wniosku to decyzję wydajemy na podstawie art. 253a OP? I jeszcze: co z drugą ratą, której termin zaraz upłynie, a podatnik oczywiście jej nie wpłaci, bo nie będzie wiedział czy mu umorzylismy opłatę prolongacyjną. Wydaje mi sie, że w nowej decyzji trzeba ustalić nowe terminy płatności rat i tą drugą ratę przesunąć, aby podatnik mógł ją wpłacić w terminie. No i chyba odsetki za zwłokę od zaległosci objętej pierwszą ratą nalezy liczyć chyba od dnia złozenia pierwszego wniosku, bo odsetki do tego dnia zostały umorzone i chyba nie ma znaczenia, że podatnik nie wpłacił raty w całości. A co jeśli decyzja będzie odmowna, podatnik nie wpłaci drugiej raty i co rata wygaśnie, czy trzeba mu określić nowe raty? Chyba nie ale takie daje różne pomysły. Wiem że się rozpisałam, ale mam nadzieję, ze komuś sie będzie chciało to przeczytać no i coś odpowiedzieć.


18 sty 2007, 21:44
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 21:26

 POSTY        118
Post 
Nie miałam takiego przypadku, ale myślę, że bym tak zrobiła:
1) wydała decyzję o umorzeniu opłaty prolongacyjnej,
2) następnie decyzję na podstawie art. 253a, pod warunkiem, że nastąpi to na jego wyraźny wniosek w tej sprawie wraz z podaniem powyższego przepisu, która to decyzja zmieniłaby układ ratalny od drugiej raty, bo rozumiem, że Podatnik wniosek złożył pomiędzy terminami płatności dwóch pierwszych rat,
POMOC "w nowej decyzji trzeba ustalić nowe terminy płatności rat i tą drugą ratę przesunąć, aby podatnik mógł ją wpłacić w terminie"        -    też tak uważam
3) I rata to już zupełnie inna historia, nie zapłacił w całości, trudno wygasła, Podatnik jest zobowiązany uregulować pozostałą część należność ( kwota wpłaty została odpowiednio rozksięgowana na należność główną i odsetki ) i odsetki za zwłokę; po zatwierdzeniu RAT-WP przez księgowość, należy wprowadzić przerwę w naliczaniu odsetek ze względu na decyzję umarzającą odsetki od dnia następującego po pierwotnym terminie płatności zobowiązania do dnia do dnia wniesienia podania o umorzenie odsetek - czyli tak jak piszesz,
4) jeśli odmówicie umorzenia opłaty prolongacyjnej, to jeżeli on sam nie wystąpi o zmianę układu ratalnego przed terminem płatności II raty, to organ podatkowy sam nie może zmienić decyzji.

Podsumowując, zgadzam się z Twoim torem myślenia i powodzenia !!!
  :piwo:


21 sty 2007, 19:29
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA19 gru 2006, 12:44

 POSTY        25
Post 
Mam pytanie. Podatnik złożył wniosek o rozłożenie podatku na 12 rat i przychyliliśmy się do wniosku. Podatnik spłacił 8 rat i złożył wniosek o umorzenie pozostałych rat. Problem w tym, że my rozkładaliśmy na raty podatek a nie zaległość, a umorzyć możemy tylko zaległość. Czy dobrze myślę, że pomimo iż są to raty to nadal jest to podatek, a nie zaległość? Raty są spłacane w terminie i nie ma żadnych odsetek. Czy w tej sytuacji trzeba umorzyć postępowanie czy odmówić wszczęcia, czy może jeszcze coś innego? A może jednak to jest zaległość już bo termin płatności minął dawno, ale są ustalone nowe terminy - sama nie wiem. Pomocy!


31 sty 2007, 16:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 315 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron