Ja również jadę dzień wcześniej i również jestem jedyną osobą z mojego urzędu. A propos testu umiejętności, czy cechy wspólne, które mamy wynajdywać dla grup przedmiotów to mają być cechy "materialne" typu figury płaskie, ostre kąty albo coś w tym stylu czy też można puścić wodze fantazji i wymyślać ich ewentualne zastosowania np elementy ozdobne itd?
Ja na egzaminie puściłam wodze fantazji hihihi. Jeden z moich zbiorów nazywał się "Figury z dziurką"
____________________________________ Kto nie wierzy, niech posłucha kociego mruczenia...
18 cze 2008, 20:04
jahreshka
<!--quoteo(post=31293:date=18. 06. 2008 g. 19:32:name=malaj)--><div class='quotetop'>(malaj @ 18. 06. 2008 g. 19:32) [snapback]31293[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Ja również jadę dzień wcześniej i również jestem jedyną osobą z mojego urzędu. A propos testu umiejętności, czy cechy wspólne, które mamy wynajdywać dla grup przedmiotów to mają być cechy "materialne" typu figury płaskie, ostre kąty albo coś w tym stylu czy też można puścić wodze fantazji i wymyślać ich ewentualne zastosowania np elementy ozdobne itd?
Ja na egzaminie puściłam wodze fantazji hihihi. Jeden z moich zbiorów nazywał się "Figury z dziurką" <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> A jak twoja fantazja sprawdziła się w zadaniech z tabelką? To podobno jest horror, szczególnie ze względu na krótki czas. :blink:
____________________________________ Zajadły
19 cze 2008, 08:45
malaj
<!--quoteo(post=31270:date=18. 06. 2008 g. 08:43:name=jusia79)--><div class='quotetop'>(jusia79 @ 18. 06. 2008 g. 08:43) [snapback]31270[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> ja jade juz dzień wcześniej, jestem jedyną osobą z mojego urzędu, która w tym roku będzie zdawać (to nie tak, ze reszta to sami urzednicy )
Ja również jadę dzień wcześniej i również jestem jedyną osobą z mojego urzędu. A propos testu umiejętności, czy cechy wspólne, które mamy wynajdywać dla grup przedmiotów to mają być cechy "materialne" typu figury płaskie, ostre kąty albo coś w tym stylu czy też można puścić wodze fantazji i wymyślać ich ewentualne zastosowania np elementy ozdobne itd? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> No właśnie, które zależności trzeba wyłapytać, z tego co pamiętam trzeba było wyłapywać miń. 3 zależności, i wpisywać w arkusz odpowiedzi, na czym to tak naprawdę polegało, bo akurat tego nie wiem? :unsure:
19 cze 2008, 09:43
W tabeli dotyczącej tworzenia zbiorów są np. okręgi, prostokąty, elipsy, linie proste, trójkąty, inne wielokąty i figury złożone z dwóch lub kilku elementów, np. okrąg i prosta, albo trókąt i elipsa. Zadanie polega na tworzeniu zbiorów złożonych z co najmniej 3 elementów posiadających cechy wspólne, np. figury z elipsami, albo figury złożone z dwóch elementów jednego rodzaju (dwa trójkąty, dwa okręgi, dwie proste). Zadanie ma formę tabeli - w górnym wierszu są elementy, z których tworzy się zbiory, w pierwszej kolumnie wpisuje się nazwy zbiorów, a elementy które mają tworzyć dany zbiór zaznacza się "X". To raczej proste zadanie
19 cze 2008, 11:05
To chyba też można sporo wymyślać. Np elementy zbioru, które tworzą figury dwu elementowe, różne dwu elementowe, takie same dwu elementowe. Czy rozumuję słusznie?
19 cze 2008, 11:32
Asioka
W tabeli dotyczącej tworzenia zbiorów są np. okręgi, prostokąty, elipsy, linie proste, trójkąty, inne wielokąty i figury złożone z dwóch lub kilku elementów, np. okrąg i prosta, albo trókąt i elipsa. Zadanie polega na tworzeniu zbiorów złożonych z co najmniej 3 elementów posiadających cechy wspólne, np. figury z elipsami, albo figury złożone z dwóch elementów jednego rodzaju (dwa trójkąty, dwa okręgi, dwie proste). Zadanie ma formę tabeli - w górnym wierszu są elementy, z których tworzy się zbiory, w pierwszej kolumnie wpisuje się nazwy zbiorów, a elementy które mają tworzyć dany zbiór zaznacza się "X". To raczej proste zadanie
a ile zaznaczyłaś zależności... na teście ?
Ostatnio edytowano 19 cze 2008, 11:55 przez arctic fox, łącznie edytowano 1 raz
19 cze 2008, 11:55
jusia79
<!--quoteo(post=29551:date=16. 05. 2008 g. 07:47:name=ole1979)--><div class='quotetop'>(ole1979 @ 16. 05. 2008 g. 07:47) [snapback]29551[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Jednak miesiąc nauki przepisów prawa i ogólne oczytanie z zakresu społeczno - gospodarczego pozwala na zdanie tego egzaminu, czego najlepszym ptrzykładem jestem ja
No i nareszcie powiało optymizmem ja też się uczę i wierzę, że zdam <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Powtarzam sobie to w nieskończoność, tylko coraz ciszej. No cóż, kolejny w życiu pierwszy raz.
____________________________________ Zajadły
19 cze 2008, 13:06
zolff
A jak twoja fantazja sprawdziła się w zadaniech z tabelką? To podobno jest horror, szczególnie ze względu na krótki czas. :blink:
Jestem fanką tabelek, więc nie było to dla mnie problemem. Nawet wymyśliłam takie zadanie koleżance. Jeśli ktoś by chciał, to dajcie znać na maila jahresha@op.pl, mogę chętnym wysłać. Razem z odpowiedzią. Jutro mogę powysyłać (mam je w pracy).
____________________________________ Kto nie wierzy, niech posłucha kociego mruczenia...
19 cze 2008, 14:56
Wujek DOBRA RADA
Nawet jak nie zdążysz wykonać obliczeń albo się pomylisz, warto chociaż opisać tabelki. Za to też zdaje się są punkty
[/quote] a ile zaznaczyłaś zależności... na teście ? [/quote]
Niestety nie wszystkie, było chyba 21 możliwości. Ja przeszłam do dalszych zdań (uzupełnianie tabelek do zadań z treścią - trochę nad tym schodzi czasu). Ale moja znajoma znalazła wszystkie - więc da się to zrobić. Wiem, że wszystkie części egzaminu są ważne, bo wszytkie trzeba zaliczyć. Ale myśle, że akurat testem umiejętności nie należy się denerwować. Myśle, że test wiedzy jest trudniejszy (to na nim poległam w 2007r. <_< ) - duża rozpiętość tematuuuuuu. Tak na prawdę to jedynie ustawa o sc i OP dotyczy skarbowców bezpośrednio. A reszta ... zzz
19 cze 2008, 16:39
A możesz podać przykład jakiegoś zadania z treścią?
19 cze 2008, 17:05
malaj
A możesz podać przykład jakiegoś zadania z treścią?
W 120 osobowym liceum, gdzie chłopców jest dwa razy więcej jak dziewczyn, przeprowadzono egzaminy z języka polskiego, angielskiego, niemieckiego. Do języka angielskiego przystąpiło 50% chłopców i 20 dziewczyn, do polskiego 25% chłopców i 25% dziewczynek. Pozostałe osoby zdawały język niemiecki. Sporządź i uzupełnij tabelę.
To taka wersja lightowa. Na egzaminie mogą jeszcze wpleść takie dane jak np. ile osób zdało bądź nie dany język. No i trzeba, moim zdaniem, pamiętać o podsumowaniach w głowkach i boczkach tabeli.
Ja zacząłem tę część egzaminu od tabelek, trochę pokreśliłem, ale zrobiłem wszystkie.
19 cze 2008, 18:18
Dzięki za info. Trochę mniej się boję.
19 cze 2008, 18:36
Ja też mam light-owe zadanko. Park ma 20ha. zaplanowano zalesienie 5% jego powierzchni. Do zalesienia zaplanowano 4 gatunki drzew: klon, jawor, grab, głóg. Pod klon i jawor po 20% zalesienia, pod grab 3 razy więcej niż pod głóg. Ile metrów kwadratowych zajmie powierzchnia pod zalesienie poszczególnych gatunków? Tabelka jest 2/4
____________________________________ Zajadły
19 cze 2008, 19:03
Czy mógłby ktoś podać na forum rozwiązania tych zadań z uczniami i parkiem ?? dzięki z góry.
Według mnie tak powinno wyglądać rozwiązanie zadania z uczniami i egzaminem:
drzewo ilość m2 -------------------- klon------- 2000 jawor------2000 grab--------4500 głóg-------- 1500 ============ --------------10000 Proszę o potwierdzenie czy to jest dobre a może błędne rozwiązanie.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników