Teraz jest 01 wrz 2025, 14:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Audyt SSP 2016 - pomagamy MF 
Autor Treść postu
Specjalista

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
tranqilo                    



Minął rok od naszego pierwszego audytu SZD/SSP.
Na ile zmienił się Wasz pogląd na te aplikacje po roku użytkowania?  Co chcielibyście w nej zmienić natychmiast a co może poczekać?
Czy potraficie wymienić zalety tej aplikacji w porównaniu z poprzednio użytkowanymi ?
Zróbmy wspólnie nowy audyt 2017 zanim okaże się że będzie wdrażanych SSP-VAT.

SSP VAT - aż mam dreszcze... :rotfl:


05 lut 2017, 08:46
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Jak byście określili ile pism można przygotować do wysyłki poprzez SZD w ciągu godziny ? Albo ile osobogodzin potrzeba by kancelaria wysłała skromne 300 listów ?

Ciekawe jak wielkość tego parametru została określona dla GW ?

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


07 lut 2017, 21:51
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
W ciągu godziny można przygotować do wysyłki poprzez SZD chyba ze 30 pism.
Ile osobogodzin potrzeba, by kancelaria wysłała skromne 300 listów?
W ciągu 8 godzin jedna osoba chyba nie da rady...

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


07 lut 2017, 22:54
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA23 gru 2015, 11:51

 POSTY        212
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Niemoc statystyczna

Mamy ogólnokrajową bazę, ale i tak trzeba wypełniać różne sprawozdania.
Jeszcze rozumiem takie sprawozdania jak np. MF-9Ps (tradycyjnie były 2 w zeszłym roku) - trzeba podać ogólną liczbę czynności sprawdzających i wynikające z nich uszczuplenia.
W SSP wiąże się co prawda postępowania z poprzedzającymi je czynnościami, ale widocznie raport obejmujący czynności sprawdzające i wynikające z nich uszczuplenia jest zbyt skomplikowany na możliwości tego nowoczesnego narzędzia informatycznego.
Teraz dostaliśmy z izdebki jakieś mądre sprawozdanie, gdzie do tabelki trzeba wpisać liczbę wszczętych w 2016r. postępowań, liczbę zakończonych, liczbę odwołań oraz liczbę odwołań załatwionych we własnym zakresie. Niby można taki raport sporządzić w SSP, ale skoro góra żąda tabelki to pewnie nawet w tak prostej sprawie SSP sobie nie radzi.  :dupa:

A tak przy okazji, moja koleżanka nadal prowadzi sobie kajecik z danymi do sprawozdań, przy MF-9Ps zajrzała doń i miała dane w 40 sekund, ja ambitnie zdałem się na SSP, a że musiałem wchodzić w postępowania by doszukać się uszczupleń, więc zajęło mi to ponad 10 minut (ponad połowę czasu zajęło mi kontemplowanie wesołego wiatraczka zachęcającego by otworzyć nowe okno).
Teraz też prowadzę sobie kajecik.  <_<


09 lut 2017, 09:17
Zobacz profil
Specjalista

 REJESTRACJA05 gru 2006, 08:01

 POSTY        396
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Przypomnę kawałek takiej prezentacji MF o wdrożeniu e-Podatków z września 2013 r. (opracowaną m.in. przez koordynatora programu e-Podatki Janusza Janowskiego), którą publicznie pokazano na konferencji podsekretarza stanu w MF Jacka Kapicy z przedstawicielami organizacji przedsiębiorców i pracodawców:

System e-Podatki
Harmonogram wdrożenia

2014
Obsługa PCC, SD, KP
Przygotowanie do zbierania danych z PIT-11 (PIT-INF)

2015
Obsługa PIT dla nieprowadzących działalności gospodarczej
Wstępnie wypełnione zeznania roczne

2016
Pełna obsługa PIT
Pełna obsługa CIT
Centralizacja rozliczeń

2017
Pełna obsługa VAT
Obsługa wszystkich podatków w systemie e-Podatki
Możliwość wycofania Systemu POLTAX z eksploatacji


09 lut 2017, 12:25
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA23 gru 2015, 11:51

 POSTY        212
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Kuraś1                    



Przypomnę kawałek takiej prezentacji MF o wdrożeniu e-Podatków z września 2013 r. (opracowaną m.in. przez koordynatora programu e-Podatki Janusza Janowskiego), którą publicznie pokazano na konferencji podsekretarza stanu w MF Jacka Kapicy z przedstawicielami organizacji przedsiębiorców i pracodawców:
System e-Podatki
Harmonogram wdrożenia
/.../
2017
Pełna obsługa VAT
Obsługa wszystkich podatków w systemie e-Podatki
Możliwość wycofania Systemu POLTAX z eksploatacji


O! to nie jest tak źle, z vatem maja jeszcze szansę zdążyć  <_<


09 lut 2017, 13:55
Zobacz profil
Specjalista

 REJESTRACJA05 gru 2006, 08:01

 POSTY        396
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Nie zauważyłem (ale i nie szukałem) w ostatnich miesiącach wcześniej żadnego tekstu o zmianie podejścia MF do SSP dla VAT i CIT (może więc różne uwagi kierowane do MF dały coś komuś do myślenia?), więc teraz podaję:

Resort finansów szatkuje e-Podatki
Grzegorz Suteniec
27-05-2018

Ministerstwo okroiło projekt z udziałem Sygnity, rezygnując z centralizacji VAT i CIT oraz ponad 80 mln zł dotacji, choć wydało już na system 100 mln zł. Pracuje nad alternatywnym Poltaksem Plus

Prace nad programem e-Podatki Ministerstwo Finansów (MF) rozpoczęło w 2007 r. Celem było m.in. zwiększenie efektywności poboru danin i zmniejszenie luki podatkowej, a środkiem — wdrożenie nowego centralnego systemu podatkowego, który miał zastąpić Poltax. Kontrakt na wdrożenie e-Podatków, o wartości 232 mln zł, w lutym 2013 r. trafił do Sygnity. Już kilkakrotnie pisaliśmy, że projekt się sypie. Niektóre elementy mają kilkuletnie opóźnienie, wykonawca pokłócił się z dostawcą technologii (amerykańską firmą Fast Enterprises), a na dodatek wiszą nad nim wielomilionowe kary. Zamawiający nie śpieszył się z decyzjami, które mogłyby popchnąć projekt do przodu, ostatnio jednak coś się zmieniło.

Za dotację dziękujemy

Cześć projektu e-Podatki miała być realizowana w ramach projektu CVP (CIT, VAT, JPK) z programu operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Całkowita kwota dofinansowania wynosiła 97,6 mln zł. Niedawno MF postanowiło… zrezygnować z ponad 80 mln zł dotacji. Z projektu wypadła zintegrowana obsługa CIT i VAT.

— To w zakresie tego projektu podjęta została decyzja o zmniejszeniu kwoty dofinansowania z POPC w zakresie zadań realizowanych przez generalnego wykonawcę systemu e-Podatki. Decyzja była podyktowana stwierdzonymi znacznymi opóźnieniami Sygnity w realizacji harmonogramu umowy, co stanowiło uzasadnienie do podpisania w kwietniu 2018 r. aneksu do umowy o dofinansowanie projektu CVP — informuje biuro prasowe MF.

Sygnity już od kilku lat pracuje nad centralnym systemem VAT, który według pierwotnych planów miał być gotowy z początkiem 2017 r. MF zrezygnowało z dotacji, ale umowa z wykonawcą na razie nie została zmieniona. Pod koniec kwietnia Sygnity otrzymało natomiast informacje o 27 mln zł kary w związku z projektem e-Podatki. Resort naliczył spółce kary serwisowe, produktowe i za etap. Paradoksalnie, może to być dobra wiadomość dla firmy informatycznej, bo otwiera drogę do potencjalnej ugody sądowej, a więc odebrania i rozliczenia wykonanych już prac. Praktyka wskazuje, że w sądzie rzadko pierwotna wysokość kar zostaje utrzymana. Negocjacje już się toczą.

— Trwają rozmowy z firmą Sygnity, prowadzone przy wsparciu Prokuratorii Generalnej RP, dotyczące naliczonych kar umownych — informuje MF.
(...)

Nowe pomysły

Przy Świętokrzyskiej powstała koncepcja zrobienia systemu centralnego na bazie wykorzystywanego od ponad 20 lat Poltaksu, który jest systemem rozproszonym, działającym w około 400 lokalizacjach. — Poltax Plus jest we wstępnej fazie. Nie została jeszcze zatwierdzona karta projektu, ale jest zielone światło z góry, żeby go realizować — mówi osoba zbliżona do MF.

Resort twierdzi, że prace już trwają.

— MF pracuje nad wykonaniem technicznego upgrade’u oprogramowania Poltax, wraz z systemami satelitarnymi, do obecnie wspieranych przez producenta wersji oprogramowania narzędziowego — Oracle DB, Oracle Forms — informuje biuro prasowe.

Koncepcja zakłada budowę zespołu projektowego składającego się z pracowników IT resortu finansów (w tym ministerialnego centrum informatyki), spółki Aplikacje Krytyczne i fachowców kontraktowych znających technologię, w której została stworzona aplikacja Poltax (m.in. pracowników Oracle’a, którzy pomogli przygotować studium wykonalności).

MF informuje, że zlecenia dla poszczególnych specjalistów będą realizowane w ramach obowiązujących umów ramowych. Nie precyzuje, o jakie umowy chodzi. Umowa ramowa z Oraclem, której wartość wynosiła około 20 mln zł, została już wykorzystana mniej więcej w połowie. W styczniu 2016 r. została też podpisana umowa z Sygnity, o wartości ponad 80,7 mln zł, która do tej pory została skonsumowana w niewielkim zakresie. Przewidziano w niej blisko 10 mln zł na wsparcie konsultanckie, 33,8 mln zł na zmiany rozwojowe i blisko 9 mln zł na szkolenia. Inny trop to przetarg ogłoszony przed kilkoma dniami przez Centrum Obsługi Administracji Rządowej w celu zawarcia umowy ramowej na świadczenie kompleksowych usług z zakresu zapewnienia personelu informatycznego dla Ministerstwa Finansów przez cztery lata.

MF twierdzi, że dopiero szacuje budżet projektu Poltax Plus, a konkretna wartość będzie znana po przeprowadzeniu przetargów na infrastrukturę informatyczną i niezbędne licencje narzędziowe. Nasze źródła twierdzą, że projekt może być wart 70-80 mln zł.

IT w stylu retro

Przerwanie decyzyjnego bezwładu, który w ostatnich latach panował w projekcie e-Podatki, to dobra wiadomość. Dotarliśmy do raportu na temat realizacji e-Podatków, przygotowanego w połowie 2016 r. na zamówienie departamentu informatyzacji MF. Wynika z niego, że już wtedy potrzebne były szybkie decyzje.

„Stan wdrożenia systemu centralnego wskazuje, że pełne wdrożenie będzie możliwe około 2020-21 r., przy czym warunkiem powodzenia jest radykalna zmiana sposobu prowadzenia wdrożenia i poprawa jakości prac wdrożeniowych. Opóźnienie realizacji projektu e-Podatki wynosi obecnie około dwóch lat w stosunku do daty zawarcia umowy” — czytamy w raporcie.
(...)

więcej: https://www.pb.pl/resort-finansow-szatk ... tki-930596

A co z centralizacją PIT?
Czyżby musiała ona nastąpić?


06 lip 2018, 09:49
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA03 gru 2014, 12:53

 POSTY        122
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Cieszę się, że PIT i VAT nie wejdą do SSP, POLTAX PLUS to brzmi fajnie.


06 lip 2018, 10:28
Zobacz profil
Specjalista

 REJESTRACJA05 gru 2006, 08:01

 POSTY        396
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
hgdf                    



Cieszę się, że PIT i VAT nie wejdą do SSP, POLTAX PLUS to brzmi fajnie.

W artykule napisano o CIT i VAT, że nie wejdą do SSP (wspaniała wiadomość), ale właśnie pośrednio z tego wynika, że PIT ma być w SSP. Choć może pod pojęciem PIT ktoś w MF rozumie jedynie KP (kartę podatkową), która jest w SSP.


06 lip 2018, 11:11
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA23 gru 2015, 11:51

 POSTY        212
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Kuraś1                    



Choć może pod pojęciem PIT ktoś w MF rozumie jedynie KP (kartę podatkową), która jest w SSP.


Według danych z prezentacji SSP (link udostępnił Jorge 31.08.2015) miało być tak:

2014 r. – PCC, SD, KP
2016 r. – PIT, CIT
2017 r. - VAT

viewtopic.php?f=23&t=92&p=135957&hilit=Nowo%C5%9Bci+w+informatyzacji+MinFin#p135957

Z terminów nic nie wyszło, funkcjonalność tego cuda też do bani, ale PIT i KP jest wyraźnie rozróżniane.

Zcentralizowana aplikacja obejmująca wszystkie podatki jest absolutnie niezbędna (wystarczy sobie uzmysłowić, że obecnie księgowość rozliczając PIT-y roczne musi jednocześnie pracować w pięciu aplikacjach), ale SSP w roli centralnej aplikacji to żałosna porażka.

Nawet zmiana Dziennika Ustaw we wzorach pism, gdy zmienia się tekst jednolity ustawy, jest problemem na miarę Mount Everestu.

Więcej czasu zajmuje obsługa tego cuda niż rzeczywista praca.
Przykład - zaświadczenia SD:
W zakładce zaświadczenia po wpisaniu numeru PESEL (lub NIP) trzeba ręcznie wpisać dane podatnika, bo system ich nie wyszukuje. <_<

Najwyższy czas by wyrzucić to cudo na śmietnik i zastąpić go programem który będzie wreszcie działał. Kłopot tylko w tym, że POLTAX to już zabytek  :(


07 lip 2018, 07:27
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA30 kwi 2007, 10:02

 POSTY        73
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Ja kopiuję dane z górnej części ekranu i wklejam w zakładce zaświadczenia, jest trochę szybciej


08 lip 2018, 08:31
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA23 gru 2015, 11:51

 POSTY        212
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
jot_G                    



Ja kopiuję dane z górnej części ekranu i wklejam w zakładce zaświadczenia, jest trochę szybciej


Też tak robię  :D

Kiedy pierwszy raz napisałaś jak świetne są zaświadczenia w SSP to dałem się nabrać, bo jeszcze nie robiłem zaświadczeń.
Teraz już robię.
Kiedyś zaświadczenia SD robiły u nas 2 osoby, w librze i BA zajmowało to 10 - 20 minut. Teraz robi to 5 osób i w SSP może to zająć nawet 50 minut (albo i więcej).
- założenie sprawy - 14 czynności,
- wiązanie korespondencji wpływającej ze sprawą - 20 czynności,
- weryfikacja SD-Z2 (jeśli jest prawidłowo złożone) - 12 czynności,
- wiązanie SD-Z2 ze sprawą - 9 czynności,
- przygotowanie zaświadczenia - 17 czynności,
- zakończenie - 4 czynności.
Razem 70 - 80 czynności by wydać zaświadczenie.
Połowę (albo i więcej) stanowią czynności które system powinien robić sam.

Gentax to być może świetny program, ale SSP to amatorska niedoróbka.


09 lip 2018, 06:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 96 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: