czynności wymienione wyżej nie wchodzą z marszu od 1.10.2007 w obowiązek instalacji kasy, lecz po przekroczeniu odpowyednich obrotów tl. 20.000zł. noworozpoczynający, a 40.000zł. kontynuujący.
dodam, że z marszu wchodzi § 4 ust.8
Tak bo będą z marszu objęte obowiązkiem od 01.01.2008 ! Jest jeszcze bonus za to , że ponad 70% obrotów dla osób fizycznych jest w pierwszej połowie 2007 w zakresie działalności objętej załącznikiem Z POPRZEDNIEGO ROZPORZĄDZENIA to też ewidencjonowanie od 01.01.2007 i to nawet gdy przekroczą 40 000 obrotu ale w dniu 31.08.2007 - dobrze czytam ?
Nie jestem prawnikiem i czytanie takich rozporządzeń do których trzeba mieć jeszcze dwa poprzednie i Konstytucję RP jest cholernie irytujące, Do tego załączone są tabelki zatytułowane "Wykaz sprzedaży zwolnionej z ewidencjonowania " gdy tak naprawdę jak wynika z treści rozporządzenia chodzi o sprzedaż właśnie obejmowaną obowiązkiem ewidencjonowania na kasach fiskalnych tyle ,że w różnych terminach wynikających z rozporządzenia. Szczególny przypadek .... to powoływanie się na tabelkę zamieszczona w poprzednim rozporządzeniu.
Czy nie lepiej dla czytelności prawa podatkowego było obowiązywanie jednego , ostatniego rozporządzenia z zakończeniem mocy obowiązywania dotychczasowego ? I zamieszczanie wszystkich obowiązujących "zwolnień" w tym jednym.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
06 wrz 2007, 17:45
Re: Kasy rejestrujące
Podatniczka nie dopełniła warunków uprawniających do odliczenia kwoty wydatkowanej za zakup kasy fiskalnej ( zakończyła działalność przed upływem 3 lat od momentu rozpoczęcia ewidencjonowania ). Nie złoży dobrowolnie korekty i nie zwróci odliczonych kwot. Jak powinno prawidłowo brzmieć postanowienie o wszczęciu postepowania? W sprawie... czego? Zwrotu odliczonych kwot? Określenia kwoty do zwrotu z tytułu...? Pomóżcie pliz!
15 paź 2014, 11:50
Re: Kasy rejestrujące
Witajcie Mam pytanie czy może ktoś prowadził postepowanie w zakresie przeniesienia odpowiedzialności na osoby trzecie dotyczące odpowiedzialności za nie zwrócona ulgę z tytułu zakupu kasy fiskalnej przez Spółkę? Spółka się rozwiązała i nie zwróciła ulgi, czy wspólnicy ponoszą odpowiedzialność za tą ulgę czy nie?
19 lis 2014, 13:21
Re: Kasy rejestrujące
Kochani
napiszcie czy w któryś urząd korzysta z art 210 ust 5 wydając decyzję w sprawie zwrotu za kasę rejestrującą czyli nie pisze idiotycznych uzasadnień, których zresztą nie musi pisać, jeżeli sprawa załatwiona jest pozytywnie.
:
03 cze 2016, 13:17
Re: Kasy rejestrujące
Dzień Dobry witam Was serdecznie postanowiłem tutaj napisać bo macie wiedzę i na pewno podpowiecie czy idę dobrym tokiem myślenia. Od kilku lat prowadzę działalność w służbie zdrowia i zawsze wstawiałem rachunek raz w miesiącu i na tym się kończyło. W związku z faktem, że bywają miesiące, że ledwo zarabiam na ZUS postanowiłem, że w okresach jak mam po tydzień czy dwa wolnego zajmę się autohandlem. Z dniem 01.06 jestem na VAT nigdy nie sprzedawałem niczego osobie prywatnej. W czerwcu sprzedałem auto za 9000 zł (zarobek wiadomo jakieś 600 zł początki nie są łatwe). W lipcu sprzedałem auto za 20.000 i tu pojawiły się schody bo nie wiedziałem o kasie fiskalnej wiem wiem nieznajomość prawa szkodzi, ale myślałem , że skoro mam księgową to luzik - jak widać nie. Dzisiaj zawiadomiłem US o zainstalowaniu od jutra kasy fiskalnej. Jutro będzie kupiona i założona przez serwisanta. Zacząłem zgłębiać przepisy bo księgowa mnie nastraszyła karami itp. Na chłopski rozum wydumałem , że skoro w lipcu dobiłem 20.000 zł to mam dwa miesiące na kasę fiskalną zgodnie z par.5 " § 5. 1. W przypadku podatników korzystających ze zwolnienia, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, zwolnienie to traci moc po upływie dwóch miesięcy następujących po miesiącu, w którym podatnik przekroczył obrót realizowany na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych w kwocie 20 000 zł. 2. W przypadku podatników korzystających ze zwolnienia, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, zwolnienie to traci moc po upływie dwóch miesięcy następujących po miesiącu, w którym podatnik przekroczył obrót z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności, w kwocie 20 000 zł." Po godzinnym oczekiwaniu na infolinii podatkowej poinformowano mnie, że: po 1) przeliczam dni od 15.06 do końca coś ok 202 i liczę 20.000/365x202 wychodzi jakieś 11.000 zł. Czyli w czerwcu nie przekroczyłem 20 tysięcy. W lipcu po sprzedaży auta za 20.000 juz tak. I tutaj mamy moje pytanie czy dobrze rozumuję , że od 01.10.2017 muszę mieć kasę fiskalna i mogę teraz skorzystać ze zwrotu 700 za kasę bo kosztować będzie 1000zł. Czy już poległem?
24 lip 2017, 18:30
Re: Kasy rejestrujące
Po przejściach odpowiem sobie sam. Tak kasa jest konieczna przy sprzedaży powyżej 20.000 zł obrotu rocznie i można wystąpić o zwrot do 700 zł pod warunkiem, że dzień przed zakupem poinformujesz US, że będziesz kupowac kase.
Kasy fiskalne online ruszą już od stycznia 2020 r. Sprawdź kiedy będą obowiązywały ciebie ip 09.04.2019 Prezydent podpisał zmiany w ustawie o VAT i prawie o miarach. Oznacza to, że przedsiębiorcy mają już ściśle określone terminy na wdrożenie kas online w swoich firmach. Bezwzględny obowiązek posiadania kasy online będzie dotyczył wszystkich od stycznia 2023 roku. Jednak niektóre grupy przedsiębiorców, takie jak osoby prowadzące warsztaty samochodowe rozpoczną używanie kas online już z początkiem 2020 roku. Kogo i od kiedy obowiązują nowe kasy online? Obowiązek przejścia na nowe kasy został rozłożony w czasie. Ustawodawca wydzielił grupy przedsiębiorców wg rodzajów prowadzonych przez nich działalności, nakładając stopniowo obowiązek likwidacji starych kas na rzecz przejścia na kasy online. Pierwsza grupa – styczeń 2020 Już od 1 stycznia 2020 roku kasę fiskalną online będą zobowiązani wdrożyć przedsiębiorcy: a) świadczący usługi naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania, oraz w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów; b) sprzedający benzynę silnikową, olej napędowy oraz gaz przeznaczony do napędu silników spalinowych. Druga grupa – lipiec 2020 Kolejna grupa przedsiębiorców, która od 1 lipca 2020 roku zobowiązana będzie do rejestracji sprzedaży na kasie online to firmy: a) świadczące stałe lub sezonowo usługi związane z wyżywieniem – stacjonarne placówki gastronomiczne oraz usługi w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania, b) zajmujące się sprzedażą węgla, brykietu i podobnych paliw stałych wytwarzanych z węgla, węgla brunatnego, koksu i półkoksu przeznaczonych do celów opałowych. Trzecia grupa – styczeń 2021 Ostatnim zdefiniowanym ustawowo okresem przejściowym jest styczeń 2021 roku. Do tego czasu grupa przedsiębiorców mających obowiązek kas online rozszerzy się o świadczących usługi: a) fryzjerskie, b) kosmetyczne i kosmetologiczne, c) budowlane, d) w zakresie opieki medycznej świadczone przez lekarzy i lekarzy dentystów, e) prawnicze, f) związane z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej – wyłącznie w zakresie wstępu. Ustawodawca zastrzega, że określone wyżej terminy mogą zostać przedłużone w przypadku niewystarczających możliwości techniczno-organizacyjnych dotyczących przesyłania danych między kasami rejestrującymi a Centralnym Repozytorium Kas. Bezwzględny obowiązek dla wszystkich – styczeń 2023 Od roku 2023 wszystkie grupy przedsiębiorców mające obowiązek rejestracji sprzedaży na kasie będą musiały posiadać kasę online. Kasy z zapisem papierowym w sprzedaży tylko do 31 sierpnia! Nowe przepisy ściśle określają, do kiedy na rynku będą dostępne kasy z zapisem papierowym, ustanawiając jako datę graniczną 31 sierpnia 2019 roku. Natomiast kasy rejestrujące z elektronicznym zapisem kopii (nie mylić z kasą fiskalną online) – są wydawane do dnia 31 grudnia 2022 roku. Czy będą ulgi na zakup kasy fiskalnej online? Równolegle na etapie opiniowania jest obecnie projekt rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie odliczania lub zwrotu odliczonych kwot wydanych na zakup kas rejestrujących. Założenia projektu uwzględniają koniec możliwości korzystania z ulgi na zakup kas starego typu na rzecz ulgi przysługującej jedynie na zakup kas fiskalnych online. Sama kwota ulgi obecnie nie uległaby zmianie i zostałaby na poziomie 90%, jednak nie więcej niż 700 zł, ale uproszczone miałyby zostać zasady odliczenia na rzecz jednorazowego wykazania ulgi do odliczenia bez względu na to, czy w danym okresie podatek należny jest wyższy niż kwota wnioskowanej ulgi, czy też nie. Centralne Repozytorium Kas – jakie dane będą do niego przesyłane? Kasy online będą łączyć się automatycznie z Centralnym Repozytorium Kas, przesyłając dane z paragonów oraz dane o zdarzeniach zapisywanych w pamięciach kas rejestrujących, mających znaczenie dla pracy kas rejestrujących, które wystąpiły podczas ich używania, w tym o fiskalizacji kasy, zmianach stawek podatku, zmianach adresu punktu sprzedaży i datach dokonania przeglądów technicznych.
Ewa Szpytko-Waszczyszyn, ekspert wFirma.pl
____________________________________ "verba volant scripta manent"
Kasy fiskalne online - za parę tygodni ustawa wchodzi w życie
11.04.2019
Długo trwający proces legislacyjny dotyczący kas fiskalnych online doznał nieoczekiwanie przyspieszenia, i prace nad projektem, który prezentowany był wstępnie już w 2017 r., a trafił do Sejmu w kwietniu roku 2018, właśnie znalazły swój finał. 10 kwietnia w Dzienniku Ustaw została opublikowana ustawa z dnia 15 marca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo o miarach - i w całości wchodzi w życie 1.05.2019 r.
Nowela wprowadza do ustawy o VAT regulacje, dotyczące kas online i dostosowuje regulacje istniejące, tak, aby możliwe było płynne przejście od systemu kas z papierową i elektroniczną rejestracją kopii do systemu, w którym wszystkie kasy online będą miały wbudowaną funkcjonalność, umożliwiającą zautomatyzowany i bezpośredni przesył danych z kasy rejestrującej do Centralnego Repozytorium Kas.
Przesyłane będą informacje o każdej transakcji zaewidencjonowanej na kasie rejestrującej, ze szczegółami pozwalającymi na ustalenie wysokości podstawy opodatkowania i kwot podatku należnego, stawki podatku, rodzaju towaru/usługi, a także czasu i miejsca instalacji kasy. Projektodawcy co prawda podkreślali, że przesyłane informacje mają być w pełni zanonimizowane, jeżeli chodzi o dane nabywcy, ale tak nie będzie - a przynajmniej nie w każdym przypadku. REKLAMA
Dane z kas rejestrujących będą stanowiły (ze względu na ich zakres) elektroniczny obraz paragonów, na których nie podaje się żadnych informacji dotyczących konsumenta, oprócz numeru identyfikacji podatkowej (NIP) nabywcy, w przypadku gdy nabywca poda ten numer w trakcie dokonywania transakcji. A przecież dla administracji skarbowej znajomość numeru NIP nabywcy oznacza znajomość (lub możliwość uzyskania) kompletu informacji na jego temat.
Wprowadzenie kas online ma jeden główny cel. W uzasadnieniu do ustawy został on wyraźnie wskazany:
„Podatek od towarów i usług jest najważniejszym źródłem dochodów budżetu państwa, dlatego też wielkość i stabilność wpływów z tytułu tego podatku jest niezwykle istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa, a także polityki społecznej i gospodarczej państwa. Jednym z instrumentów umożliwiających kontrolę prawidłowości rozliczeń w podatku VAT stanowi obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących przez podatników dokonujących sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Dotychczasowe doświadczenia z istniejącym systemem kas rejestrujących (w kontekście doświadczeń innych krajów) wskazują na konieczność jego modernizacji w celu wykorzystania nowych rozwiązań technologicznych, których skuteczne wprowadzenie wymaga zmiany istniejących ram prawnych.”
Dane o sprzedaży będą wpływały w czasie rzeczywistym (poza sytuacjami, w których sprzedawca nie będzie miał możliwości technicznych przesyłu danych), i będą zawierały znacznik czasowy, co umożliwi dokonywanie szczegółowych analiz, zmierzających do ustalenia prawdopodobieństwa, że dany podatnik nie ewidencjonuje swojej sprzedaży na kasie rejestrującej lub ewidencjonuje tylko część sprzedaży. W sposób oczywisty zwiększy to skuteczność typowania podatników do kontroli, i - w efekcie - ma przyczynić się do znacznego zwiększenia wpływów z podatku VAT.
Zanim jednak wszystkie stosowane na rynku staną się kasami online, minie wiele lat. W obrocie będą jeszcze przez pewien czas kasy starego typu, które będą mogły być eksploatowane do czasu ich śmierci technicznej, lub do czasu zapełnienia ich pamięci fiskalnej (dotyczy to kas z papierowym zapisem kopii). Ale niektóre branże, szczególnie narażone na nieprawidłowości w zakresie ewidencjonowania sprzedaży będą musiały wprowadzić kasy online obligatoryjnie w określonym terminie - pierwsze już od 1.01.2020 r.
Jutrzejsze wydanie biuletynu codziennego podatki.biz poświęcimy praktycznie w całości problematyce związanej z kasami online. Omawiać będziemy między innymi: a) harmonogram wprowadzania kas online i wycofywania z obrotu kas starszego typu; b) warunki stosowania kas przez podatników; c) warunki, na jakich można będzie starać się o zwrot części kwoty na zakup kas pnline; d) obowiązki, związane z serwisem kas online; e) sposoby postępowania w sytuacji, w której nie ma możliwości transmisji danych. f) sposób organizacji i funkcjonowania Centralnego Repozytorium Kas. Redakcja podatki.biz
____________________________________ "verba volant scripta manent"
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników