skoro było to zadłużenie z 8 m-cy więc obejmowało kilka zaległości (rat), zatem zapewne cześć może być już egzekwowana
Ja też tak sądzę że można już część egzekwować, ja w przypadku gdy mój dłużnik nie będzie płacił właśnie tak zamierzam zrobić
17 lut 2016, 16:03
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Może ktoś z was posiada wzór zawiadomienia do tytułu wykonawczego zawierające informacje o np. nieruchomościach, rachunkach bankwoych it. to co wynika z rozporządzenia.
17 lut 2016, 16:05
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Irena12
kompstar
skoro było to zadłużenie z 8 m-cy więc obejmowało kilka zaległości (rat), zatem zapewne cześć może być już egzekwowana
Ja też tak sądzę że można już część egzekwować, ja w przypadku gdy mój dłużnik nie będzie płacił właśnie tak zamierzam zrobić
w takim razie wystąpię z wnioskiem o podjęcie egzekucji odnośnie niespłaconych rat
18 lut 2016, 07:41
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Irena12
Może ktoś z was posiada wzór zawiadomienia do tytułu wykonawczego zawierające informacje o np. nieruchomościach, rachunkach bankwoych it. to co wynika z rozporządzenia.
o ile dobrze pamiętam takich informacji nie trzeba bezwzględnie załączać do TW; początkowo robiłem takie zawiadomienia ale aktualnie niczego do TW nie załączam;
18 lut 2016, 08:55
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Ja mam pytanie odnośnie nadpłat. Wydajecie decyzje na każdą nadpłatę? Czy macie jakąś graniczną kwotę? U nas jest sporo nadpłat poniżej 10 zł a nawet są groszowe.
18 lut 2016, 13:57
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
evelaina
I jeszcze mam takie pytanie. Podatnik w 2015 wpłacił dwie części zaległości, opisując każdą "podatek... 2/2015" (czyli druga rata). Miał tylko jedne koszty up. które zostały rozliczone w tych wpłat i w efekcie została nadpłata. Na chwilę obecną jest ta nadpłata. Czy mogę w tej chwili zaliczyć ją na jakieś wcześniej nieopłacone koszty, mimo, że na tytule była podana konkretna rata podatku? Jeśli tak, to muszę wydać jakieś postanowienie czy po prostu zaliczyć na koszty nie informując o tym podatnika?
Ponawiam swoje pytanie. Dodatkowo takie pytanko: komornik wpłacił zaległości dłużnika, ale odsetki w większej kwocie niż to wynika z systemu. Czy zaksięgować odsetki w wysokości wpłaty, czy w wysokości jaką ja mam? I czy w drugim przypadku mogę tą nadpłatę zaksięgować na jakieś stare koszty?
19 lut 2016, 09:43
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Nadpłatę od tego roku w pierwszej kolejności możesz zaksięgować na koszty upomnienia i zaległości z odsetkami a dopiero potem jak coś zostanie to zwracasz podatnikowi. Tak nam mówili na szkoleniu. Jeśli chodzi o wezwanie w jakiej formie informujecie podatnika. że ma nadpłatę? Wg zmian w ordynacji nie ma już podziału do 11,60, więc o każdej nadpłacie trzeba poinformować podatnika, dobrze to rozumiem?
19 lut 2016, 10:09
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Dostałem od US decyzję o umorzeniu TW, w międzyczasie był wysłany kolejny TW, czy powinienem wycofać/zawiesić ten drugi na podstawie umorzenia tego pierwszego? Czy nic nie robić?
19 lut 2016, 10:31
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Qubap w zmienionym TW:
1) nr dotychczasowego TW, czyli taki jaki był w TW pierwotnym? 2) datę wystawienia zmienionego TW? 2) Kwotę zaległości w TW podaję już po zmianach, np I 2015 było 50 zł, przypis jest na 20 zł więc w zmienionym wykazuję I 2015 70 zł? 3) podstawa prawna zostaje bez zmian? 4) pismo przewodnie do tego zmienionego?
zapoznałam się z ustawą, rozporządzeniem, tylko potwierdź czy ja dobrze to rozumiem?
19 lut 2016, 14:31
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Aver
Dostałem od US decyzję o umorzeniu TW, w międzyczasie był wysłany kolejny TW, czy powinienem wycofać/zawiesić ten drugi na podstawie umorzenia tego pierwszego? Czy nic nie robić?
nic nie robisz
22 lut 2016, 07:47
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
pagap
Qubap w zmienionym TW: 1) nr dotychczasowego TW, czyli taki jaki był w TW pierwotnym? 2) datę wystawienia zmienionego TW? 2) Kwotę zaległości w TW podaję już po zmianach, np I 2015 było 50 zł, przypis jest na 20 zł więc w zmienionym wykazuję I 2015 70 zł? 3) podstawa prawna zostaje bez zmian? 4) pismo przewodnie do tego zmienionego? zapoznałam się z ustawą, rozporządzeniem, tylko potwierdź czy ja dobrze to rozumiem?
Nie wystawiałem ani zmienionego TW ani po staremu aktualizacji ale myślę, że w związku z § 19 wygląda to następująco: 1) numer pierwotnego TW 2) data wystawienia zmienionego TW chociaż nie jestem pewien trzeba wypełnić też pole 6, 2) kwota należności po zmianach, jeżeli było więcej należności to wykazujesz też te które się nie zmieniły, 3) bez zmian, 4) tak w związku z § 19 zwłaszcza w przypadku jeżeli należności zostały częściowo opłacone w stosunku do pierwotnego TW.
22 lut 2016, 08:23
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
qubap
pagap
Qubap w zmienionym TW: 1) nr dotychczasowego TW, czyli taki jaki był w TW pierwotnym? 2) datę wystawienia zmienionego TW? 2) Kwotę zaległości w TW podaję już po zmianach, np I 2015 było 50 zł, przypis jest na 20 zł więc w zmienionym wykazuję I 2015 70 zł? 3) podstawa prawna zostaje bez zmian? 4) pismo przewodnie do tego zmienionego? zapoznałam się z ustawą, rozporządzeniem, tylko potwierdź czy ja dobrze to rozumiem?
Nie wystawiałem ani zmienionego TW ani po staremu aktualizacji ale myślę, że w związku z § 19 wygląda to następująco: 1) numer pierwotnego TW 2) data wystawienia zmienionego TW chociaż nie jestem pewien trzeba wypełnić też pole 6, 2) kwota należności po zmianach, jeżeli było więcej należności to wykazujesz też te które się nie zmieniły, 3) bez zmian, 4) tak w związku z § 19 zwłaszcza w przypadku jeżeli należności zostały częściowo opłacone w stosunku do pierwotnego TW.
jeszcze zaznaczyć w poz. 3 kwadrat nr 2, napewno należy wpisać datę wystawienia zmienionego TW
22 lut 2016, 09:20
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Ktoś pomoże w moim temacie?
23 lut 2016, 08:26
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
evelaina
I jeszcze mam takie pytanie. Podatnik w 2015 wpłacił dwie części zaległości, opisując każdą "podatek... 2/2015" (czyli druga rata). Miał tylko jedne koszty up. które zostały rozliczone w tych wpłat i w efekcie została nadpłata. Na chwilę obecną jest ta nadpłata. Czy mogę w tej chwili zaliczyć ją na jakieś wcześniej nieopłacone koszty, mimo, że na tytule była podana konkretna rata podatku? Jeśli tak, to muszę wydać jakieś postanowienie czy po prostu zaliczyć na koszty nie informując o tym podatnika?
Jeżeli wpłacił 2 razy na to samo to postanowienie z art. 76 OP.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników