wersja pierwotna ma status "po terminie/błąd", a okresy są te same.Podejrzewam,że SSP musi mieć ją zatwierdzoną bo inaczej nie zobaczy ?
Dobrze kombinujesz, korygowana deklaracja musi być zatwierdzona żeby można ją było powiązać z korektą.
18 lut 2016, 09:32
Re: SSP
Marikajs
POMOCY!
Problem (pewnie głupi)., ale cóż...Decyzje z KP wystawiam przez Menager KP. Jest ok i fajnie, ale: niektóre się nie zaczytują i muszę je wystawić ręcznie. Ale... nie wiem jak
Zakładam postępowanie, ale trzeba wybrać okres--- tam jest tylko okres 2015!
Uaktywnić okresy? Po kolei każdy m-c? I tak mi się zaczytuje postępowanie od XII 2015
Co robię nie tak? Zaczynam panikować, bo mam tak do wystawienia sporo decyzji
Czy ktoś może napisać KROK PO KROKU jak wystawić ręcznie decyzję? Jestem w ciemnej Na odpowiedź z HELPA nawet nie liczę
Wchodzisz w teczke podatnika zakładka okresy i uaktywniasz tylko 31-12-2016 później zakładka rozliczenia--dodaj---postępowanie- uzupełniasz (żródło---z urzedu) (data wszczęcia - data aktualna) (okres wybierasz 31-12-2016) zapisz wymiar--dodaj-2016-12-31, arkusz wymiarowy uzupełniasz "charakterystyke"(rodzaj i zakres działalności, liczbe pracowników, liczba ludnosci) po prawej masz dodaj pozycję tabeli ( jeśli pod. ma zniżki to wybierasz okres 01.01.2016) uzupelniasz ( województwo,powiat,gmina) zapisz jeśli ma inny jeszcze zakres dział. to na dole uzupełniasz zapisz, na górze kliknij zatwierdz przechodzisz do postępowania, tam wybierasz zakładkę CRM klikasz dodaj, wybierasz CL0098, uzupełniasz nr pooju i nr telefonu, zapisz w zakładce CRM pojawi ci sie decyzja na niebiesko numer. klikasz w niego klikasz w metode doręczenia i wybierasz ekonomiczny ZPO, poźniej akceptacja pisma i klikasz na górze zapisz( dec. poszła do akceptacji do kierownika) zamykasz X a postępowanie przekazujesz do zatwierdzenia klikając ( przekaż do akceptacji)
Moje pytanie w dniu 01.01.2016 roku mija podatnikowi 24 miesiące zawieszenia w CEIDG jest informacja 2014-01-01 (Działalność zawieszona powyżej 24 miesięcy - wpis podlega wykreśleniu z urzędu. Czy muszę wystawić mu decyzje na 2016 r. i wykreslic go czy odrazu moge go wykreslic i w jaki sposób. Zwróciliście uwagę, że w dec. wystawianych przez menadżer nie przenoszą się pozostałe zakresy usług. Drukuje tylko ten główny.
18 lut 2016, 12:49
Re: SSP
Mam pytanie dotyczące przesyłania deklaracji PCC-3 zgodnie z właściwością miejscową. Wyedytowaliśmy w SSP deklarację z powodem "przekazanie do innego US", wprowadziliśmy właściwy US. Mamy jednak problem ze sporządzeniem pisma dotyczącego przekazania deklaracji zgodnie z właściwością, bo chociaż postępujemy zgodnie z podręcznikiem i zakładamy sprawę, to system mimo wielu prób podejmowanych w kilku kolejnych dniach, nie nadaje nam numeru sprawy, a pod przyciskiem "Wybierz akcję" nie ma opcji "Badanie właściwości" (czy coś w tym stylu). Czy ktoś miał podobny przypadek?
18 lut 2016, 19:57
Re: SSP
fatman83 dziękuję. Bardzo
Nie wiedziałam tylko z tymi okresami- spróbuję jutro. Zaczytywał mi się okres od XII 2015 do XII 2016, bo odznaczałam wszystkie po kolei z 2016
Ja przez Menagera wystawiłam 3/4 decyzji- wiekszośc i tak podlegała ''małej'' modyfikacji- dodawałam kolejne działlaności dodatkowe, zwyżki/znizki- bo zaczytywała się sama bez objasnienia, czy to wiek, niepełnosprawność, decyzja US, itd... No i uzupełnimałam trochę treść, bo ta decyzja była zbyt... pusta jak na mój gust Klikałam tyko ''przetwórz ponownie'' i jazda
18 lut 2016, 20:16
Re: SSP
pitcitvat
Mam pytanie dotyczące przesyłania deklaracji PCC-3 zgodnie z właściwością miejscową. Wyedytowaliśmy w SSP deklarację z powodem "przekazanie do innego US", wprowadziliśmy właściwy US. Mamy jednak problem ze sporządzeniem pisma dotyczącego przekazania deklaracji zgodnie z właściwością, bo chociaż postępujemy zgodnie z podręcznikiem i zakładamy sprawę, to system mimo wielu prób podejmowanych w kilku kolejnych dniach, nie nadaje nam numeru sprawy, a pod przyciskiem "Wybierz akcję" nie ma opcji "Badanie właściwości" (czy coś w tym stylu). Czy ktoś miał podobny przypadek?
A z jakiego poziomu to robicie? Bo akcja "Badanie właś./wyłą." dostępna jest z poziomu teczki podmiotu a nie z poziomu konta podatku?
Najpierw trzeba wybrać odpowiednią akcję, później sprawdzić czy przypisany jest prowadzący i wtedy poczekać na nadanie numeru sprawy, trzeba odświeżyć ekran, albo klikając F5, albo przez kliknięcie linku sprawy na menu z lewej strony.
Niektórzy zatrzymują się na ekranie przed wybraniem akcji i wtedy czekają na nadanie się numeru sprawy, co nie nastąpi. Nastąpi dopiero po wybraniu odpowiedniej akcji.
PS. Czasem gdy są problemy z działaniem SZD, to numery mogą się nie nadawać, bo są generowane w SZD.
18 lut 2016, 21:11
Re: SSP
Sprawę dotyczącą przesłania deklaracji PCC-3 próbowaliśmy zakładać z poziomu deklaracji (Dodaj sprawę) i jako taka się tworzyła, ale bez znaku sprawy, a w Akcjach było wszystko tylko nie "Badanie właściwości".
18 lut 2016, 23:20
Re: SSP
pitcitvat
Sprawę dotyczącą przesłania deklaracji PCC-3 próbowaliśmy zakładać z poziomu deklaracji (Dodaj sprawę) i jako taka się tworzyła, ale bez znaku sprawy, a w Akcjach było wszystko tylko nie "Badanie właściwości".
Z poziomu deklaracji poprzez link / przycisk "Dodaj sprawę" nie utworzysz sprawy "Badanie właś./wyłą.", bo otwiera się okno służące do otwierania spraw w koncie podatku a nie na teczce podmiotu. Musisz to zrobić ręcznie z poziomu teczki podmiotu.
W oknie na którym wybierasz rodzaj akcji nie pojawi się numer sprawy, bo system nie wie jaką akcję chcesz wybrać, więc nie może nadać numeru sprawy bo są one przypisane do odpowiednich akcji. Dopiero po wskazaniu rodzaju akcji (i upewnieniu się że jest podany prowadzący) system może nadać numer sprawy.
18 lut 2016, 23:36
Re: SSP
POLTAX - dziękuję bardzo za podpowiedzi dot. przesyłania deklaracji zgodnie z właściwością. Zadziałało
19 lut 2016, 09:56
Re: SSP
Czy po założeniu sprawy związanej z przesłaniem deklaracji zgodnie z właściwością, coś z tą deklaracją robimy np. anulujemy. Czy deklaracja ta w sposób automatyczny pojawi się we właściwym US.
19 lut 2016, 12:20
Re: SSP
A co w sytuacji gdy deklaracja wpłynie drogą elektroniczną. Deklaracja jest w SSP, została przekazana do właściwego urzędu, pismo zostało wygenerowane w SSP, ale nie można go przesłać elektroniczne - brak możliwości, przewidziano wysyłkę jedynie papierowo. To mamy teraz do elektroniczne przesłanej deklaracji wysłać papierowe pismo i napisać: NUS informuje, że w dniu przesłał elektroniczną deklarację zgodnie z właściwością miejscową? Podatnik otrzymał informację papierowo a pismo do US wisi bo nie można go przesłać elektronicznie. Helpdesk nie zrozumiał zapytania. W SSP nie da się wygenerować pisma tylko do podatnika. Może macie jakieś pomysły jak wybrnąć z zaklętego kręgu SSP i braku możliwości przesłania z niego pisma elektronicznie.
19 lut 2016, 13:42
Re: SSP
malysm
Czy po założeniu sprawy związanej z przesłaniem deklaracji zgodnie z właściwością, coś z tą deklaracją robimy np. anulujemy. Czy deklaracja ta w sposób automatyczny pojawi się we właściwym US.
Samo założenie sprawy, to tylko początek, trzeba wygenerować pismo, podpisać je, przekazać do SZD i wysłać wraz z oryginałem deklaracji jeśli wpłynęła papierowo.
Deklarację edytujemy i zmieniamy w niej US na właściwy, czyli na ten do którego przesyłamy.
Deklaracja będzie tam gdzie była, czyli na koncie podmiotu, "nowy" US zyska automatycznie dostęp do konta podatku i teczki podmiotu.
SSP to system centralny i nic w nim nie znika w z jednego US i nie pojawia się w innym US.
19 lut 2016, 13:58
Re: SSP
garb
eA co w sytuacji gdy deklaracja wpłynie drogą elektroniczną. Deklaracja jest w SSP, została przekazana do właściwego urzędu, pismo zostało wygenerowane w SSP ale nie można go przesłać elektroniczne - brak możliwości, przewidziano wysyłkę jedynie papierowo. To mamy teraz do elektroniczne przesłanej deklaracji wysłać papierowe pismo i napisać: NUS informuje, że w dniu przesłał elektroniczną deklarację zgodnie z właściwością miejscową? Podatnik otrzymał informację papierowo a pismo do US wisi bo nie można go przesłać elektronicznie. Helpdesk nie zrozumiał zapytania. W SSP nie da się wygenerować pisma tylko do podatnika. Może macie jakieś pomysły jak wybrnąć z zaklętego kręgu SSP i braku możliwości przesłania z niego pisma elektronicznie.
Zakładacie sprawę "Badanie właś./wyłą.", generujecie pismo (w tylu egzemplarzach ile trzeba), podpisujecie każde z nich, przekazujecie do SZD i wysyłacie przez e-Puap lub klasycznie. Deklarację edytujecie, zmieniacie w niej US na właściwy. Sposób wysłania pisma z SZD przez e-Puap powinna ogarnąć kancelaria.
A tak na marginesie to generując w SSP pismo do kilku adresatów to dla każdego z nich oddzielnie wybierasz metodę wysyłki. Najpierw tworzysz pismo do głównego odbiorcy, po jego ostatecznej akceptacji pojawiają się kolejne pisma do kolejnych odbiorców które wymagają oddzielnego ustalenia metody doręczenia dla każdego z nich i oddzielnej ostatecznej akceptacji. Każdy egzemplarz pisma możesz wysłać w inny sposób.
19 lut 2016, 14:09
Re: SSP
Czy w Waszych Urzędach wysyłacie do spadkobierców pisma z informacją o przepisie art. 4a ustawy SD, że mają 6 miesięcy na złożenie zgłoszenia SD-Z2? Jeśli tak, to w jaki sposób się to aktualnie odbywa - SSP czy SZD, jaka teczka, sprawa itp.
19 lut 2016, 22:27
Re: SSP
pitcitvat
Czy w Waszych Urzędach wysyłacie do spadkobierców pisma z informacją o przepisie art. 4a ustawy SD, że mają 6 miesięcy na złożenie zgłoszenia SD-Z2? Jeśli tak, to w jaki sposób się to aktualnie odbywa - SSP czy SZD, jaka teczka, sprawa itp.
A do tej pory z jakim numerem JRWA wysyłaliście takie pisma? I jako co? Wezwanie? Na jakiej podstawie?
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników